-
Fototrend
Kezdő vagyok, szeretnék projektort vásárolni, tudnátok segíteni?
Természetesen! Mindenképp olvasd végig ezt az összefoglalót és ha úgy érzed, hogy nem kapod meg a válaszod, akkor tedd fel a kérdésed nyugodtan!
Ami mindenképp fontos lesz tudnunk ahhoz, hogy segítsünk:
- mire szeretnéd használni a projektort (pl.: házimozi, iskolai célok, prezentációk, csak videó, főleg állóképek (bemutatók)),
- mire szeretnél vetíteni,
- mekkora méretű képet szeretnél vetíteni, illetve milyen távolságból néznéd azt,
- mekkora a szoba,
- van-e korlátozás arra, hogy hol helyeznéd el a projektort (plafonról, vagy asztalról esetleg a szoba másik végéből szeretnél egy polcról vetíteni),
- mennyit szeretnél rá költeni (cég esetén ha kell számla, akkor nettó vagy bruttó árról beszélünk-e?),
- mennyire világos/sötét a szoba/terem/iroda.
A topik általánosságban foglalkozik mindenféle vetítővel és ahhoz kapcsolódó kiegészítőkkel és megoldásokkal (üzleti, low budget projektorok, falra vetítés stb.).
Új hozzászólás Aktív témák
-
Cseneles
őstag
válasz spiky03 #50320 üzenetére
Ha adhatok egy tippet hirdetnek avx-en egy Infocus Sp8604 vetitot. Fenyroben 29fl amit vetit fullon itthon es ecoban 24fl. Csak elessegben jobb az f22 de minimalisan viszont kontrasztban es kepi dinamikaban jobb az infocus. 250ert hirdetik, kicsit sird le, jo vetel. Van nekem is egy itthon polcon.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz spiky03 #50323 üzenetére
Jobb a kepe az sp8602 hoz viszonyitva, cserelheto objektives eselebb kicsivel es jobb a fekete szintje is. 800:1 ansi kontraszt, bar ez nagyban fugg attol h hol vetitesz. Oraszam dlp gepnel nem mervado, kikell takaritani es egy uj egot bele aztan mint az uj.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
Par dokgot azert tisztaba tennek a ProjectionDesign F22 gepekkel amiket előszeretettel tartatok alternativa kent 400000ft vetelarert. Azok a gepek 2700 lumen fenyerovel birnak es nem a hazimoziba szant sorozat. Nem csoda h egy Infocus sp8602 melett is megkerdojelezodik a tudasa. Ezek ipari vetitok! Otthoni kornyezetbe szant az Avielo Quantum peldanyok amik aranylag jo fekete szint mellett majdnem dupla kontrasztot produkalnak a PJ F22 gepekhez kepest bar a fenyerejuk is ennek megfelelő, 1000lumen.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz adamsfamily #50463 üzenetére
Az a baj hogy itt a forumon 90% olyan JVC gépet néztek aminek a fényalagútja, tükrei, polár szűrői még az életben nem voltak kitakarítva. Kalibrálásról meg nem is beszélek... így úgy itéltek meg bizonyos vetítőket, h fogalmatok sincs mi az a tudás ami bennük rejlik. Hasonlítani is csak úgy van értelme ha mindkét gép kalibrált és azonos fényerőre van beállítva azonos vásznon. Nyugodt szívvel hozd el hozzám a Benq w1300-at. Borítékolom h az X30 mellett labdába sem rúg, egyedül fényerőben több azt kifujt .
Rajtam kívül még Batyó az aki takarít ilyen mélységben LCD,D-ILA gépeket. Pár képet felteszek csak hogy lásd miről beszélek.Ez meg ha tiszta!
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz adamsfamily #50466 üzenetére
Ne vegyél rá mérget! Csak ha szétvan szedve és a saját szemeddel láttad!
Minden LCD, D-ILA, SONY XSRD gép képe nagyban függ a belső optikai egységek tisztaságától. DLP ebből a szempontból előnyösebb, egyedűl a fényerő (persze ezzel jár a képi dinamika is) amit befolyásol a belső tisztaság.[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz adamsfamily #50469 üzenetére
Nézelődni bárki jöhet, ha időm engedi nem zárkózom el tőle.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
-
Cseneles
őstag
válasz lemmy9 #50478 üzenetére
Nem ajanlott az ultrahang. Van amit lehet vele van amit nem, en nem hasznalok.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
Egy vetitett kepet atfogoan kell nezni, ugyan ugy fontos a fekete szint mint az ansi kontraszt es a feher fényerő. Egyik sincs meg a masik nelkul.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz Vhiktor #50489 üzenetére
Atfogo tesztet kell nezni Nem a szamokra adok, nezem a vetitett kepet. Van itthon olyan Dlp grp ami 3000:1 mellett megszegyenit egy Epson 9300 ast... Viszont az ANSI kontraszt sokka jobban jellemzi a vetítővel előállítható kép valódi kontrasztját mint a kozkedvelt On/Off kontraszt.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
Teveket ne keverjuk ide, csalóka. Nagyon magas feher fenyero ami mellett feketenek latod az amugy szurke feketeszintjet. Ez olyan mintha 1000:1 on/off kontrasztu projektorral 30fl fenyerovel neznel egy filmet. Eloszor tetszene aztan kipukkadna az a lufi...nem hiaba talaltak ki 2D vetites eseten a 16-14fl fényerőt. Hosszan nezheto, nem okoz fusztraciot, kellemes az emberi szem szamara.
De mint ahogyan leirtam on/off, ansi kontraszt. Egyik sincs meg a masik nelkul.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz cinemazealot #50519 üzenetére
Azok elpostazzak🙂 Nem szivesen adok tanacsot mert ugy is ha egy lcd vagy d-ila gepbe belenyulsz ugy h meg egyet sem szedtel szet annak komoly anyagi kovetkezmenye lehet. Van olyan polarszuro bent amit ha csak finoman megfogsz egy szemuveg torlokendovel mar megkarcoltad. Van olyan csavar bennuk amit ha fellazitasz elallitodik a panelok egymashoz valo viszonya, magyarul konvergencias lesz a kep. Ezt robot allitja a gyarba. Egy hasznalt gepbe egy 3 chipes modul a gep ujkori ara... Jobb ezt olyanra bizni aki rutinos ebben. Sokkal bonyolultabb mint egy egy chipes dlp gep. Bar azokban is van buktato.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz Morph76 #50563 üzenetére
Sokszor leírtam de mégegyszer megteszem mert sokan tévesen látnak. A kisebb chipnek nagyobb a kontrasztja! Az ,hogy a kommerz gyártóknál mint amiket felsoroltál gyenge a képminőseg az a gagyi olcsó objektívnek köszönhető, Nem férne be az árcédulába egy 2500euros objektív hiszen a gép bolti ára nincs annyi. Ezen spórolnak nem a chip méretén! Ha jól tudom Egy Barco vagy PJ gépet birtokolsz?! Az ujabb modellekben is ami nem 10éves már 0,65" chipméretet alkalmaznak tökéletes képpel, most tekintsünk el a nagymozis gépektől. A gyártók sem "bolondok" tisztában vannak azzal amit csinálnak! Tugyom gyulai Pali mást állít, szíve joga egy (16:9 képarányú chipnek is nagyobb a kontraszt együtthatója mint egy 16:10-nek) bár már számtalanszor értekeztünk erről. Batyó is nyugodtan megkérdezhető a témával kapcsolatban.
Van "kis" chipes jó gép számtalan a piacon, csak nem atlagos pénztárcához és anyagi helyzethez igazítva.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz adamsfamily #50566 üzenetére
Például ez egy 3chipes Pj/Barco F82, Vagy ott a Sim2 Nero 3, Nero 4. Olcsóbb gépekben is van igencsak jó ami csak minimális élességben van elmaradva egy 0,95" PJ F22 géptől vagy egy Jobb nagy chipes DLP képi világától. Optoma HD86 vagy a HD87, Infocus SP8604. Nem a olcsó DMD-n spórolnak...hanem a körítésen.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz adamsfamily #50566 üzenetére
Még beugrott pár nem túl drága ledes gép is Optoma HD91, HD92, HD93 és Runco nak is volt egy ledese ami jó képi világgal rendelkezik es 0,65" a chip bent ha jól emlékszem
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz adamsfamily #50569 üzenetére
Sehogy, bemész a magyarországi márka képviselethez, leteszed azt a 25-30000Eurot és hazaviszed mondjuk a Sim2 Nero 4s vagy az aktuális modelt.
LCD,D-ILA,XSRD... Ezekben amúgy is kisebb a chip mérete a DLP-vel szemben . kezdetben a DLP 0,95" vagy 0,97" méretet alkalmazott, addig ezek a technologiák 0,74" vagy 0,7" vagy a Sonyt most fejből nem tudom.
Szerény véleményem és tapasztalatom szerint az Eddig amiket láttam gépeket és megcsináltam a pixelillesztést nekem a JVC élesebbnek tűnt mondjuk egy LCD vetítő képénél...Sonyval nem foglalkozom.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
Nem beszélt itt senki dupla kontrasztról. De igen egy jobb 0,65" (fullHD ezt azért hozzáteszem) gép hozza mérve az 1500:1 feletti natív kontrasztot. Itt a forumon birtokol Real Necro felhasználó egy Optoma HD86 gépet ami tőlem való. Alapól 1990:1 dinamikus gamma1-es állásban meg 9200:1 Mértem meg kalibráltam , birtokoltam PJ F32 gépet... Remek képi világgal rendelkezik, bitang jó gép. Teljesen nyitott Iris mellet 1200-1300:1 , nálam a Cineo32 gép ami nem prezis hanem 16:9-es mozis tudott 2600:1-et kalibráltan beszűkítve az Irist 16Fl fényerőig. egyetlen egy gépet mértem ami ezt meghaladta Dlp- volnalon. Az a sajátom és nem más mint egy Marantz VP15s1 ez tud teljesen nyitott Iris mellett 2998:1-et 20fl társaságában, illetve egyet zársz már 3800:1 lesz belőle csak vesztek 40% fényerőt.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz gyeniko #50575 üzenetére
Amelyik 9300 ast arultam annak kozel azonos de nem elesebb kepe volt mint az itthon levo Jvc x30nak. Van szoras gepek kozott is, de inkabb konvergenciaban.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
Ennek egyetlen oka van. Konika minolta komplett fenyalagut illetve objektiv, a PJ nek meg a 2500euros objektiv. Bar hozzateszem ha a PJ cineo32 fenyerejet is 20fl - re allitom irisszel h megegyezzen a Marantz vetitovel akkor a PJ 2000:1 kontraszt alatt van. Ezt mindketto gep ugy teljesíti, h 92% DCI-P3 lefedettseg alapbol a szinteruk. Mig egy Epson 9300-nal atrakod cinema modba h a filtert betolja a feny utjaba, kapasbol 40% fenyero vesztes. Bar 100%a DCI-P3 lefedettseg
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
Rosszul tudod. Egy fullHd 0.95" DC3 dlp chip kisebb kontrasztal rendelkezik mint egy 0.65" DC3. Nativrol beszelrk minden trukkozes nrlkul
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
Nagyon egyszerű a válasz. Azok a gépek amikről te beszélsz azok annó több mint 10 éve kerültek több millió forintba(Sim2 D80e,C3X, Runco LS5, LS10, 900,1100, PD Cineo, Avielo sorozat) . Most ezek a mai forint mellet jóval többe kerülnének és mivel a jelenlegi gazdasági helyzet mellett kevesen engedhetik meg maguknak még azt is , hogy új gépet vásároljanak egymilláért...a fogysztói társadalom révén a cégek kiszolgálják a piac igényeit. Pár gyártó gyárt jótt mostanság is példa kedvéért Barco vagy Sim2 és minden cég csinál egy egy csúcs gépet is de ezt kevesen veszik meg. Ezért nem látod te sem a hétköznapi emberek szonáiban. Viszont hangsúlyozom.... Ha ezek a 0,65" DC3 chipek kapnának egy olyan körítést mint a Sim2 vagy barco gépei te is más véleménnyel lennél a kis méretű DMD-ről. Viszont még ezekben az "olcsó" Dlp gépekben is magasabb a natív kontraszt mint a régi DLP 0,95" vetitőkben. Az már más kérdés ,hogy az objektívből származó előnyük mint az élesség, ansi kontraszt vagy a kép homogenitása a 10éves nagy chipes mellett szól, de csak azért mert manapság ritka így megépíteni egy dlp gépet.
Apropó...emlegeted itt a 6000:1 natív kontrasztot DLP gép esetén Hozz már egy példát nekem légyszíves amelyik ezt Dinamikus gamma nélkül végbeviszi.... Én még nem láttam se nagy DMD se 0,65"-ostól sem.
Vhiktor@ FullHD 0,95" és 0,65" amiről beszéltem és beszélek.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz Morph76 #50590 üzenetére
Sehogyan sem akarok ebből kijönni, kész tényeket közlök de emészgesd egy kicsit! 0,95" DC3 és 0,65" DC3-ról beszéltem, párszor le is írtam
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz Morph76 #50595 üzenetére
Igen levezette az o eszjarasa alapjan. Felepitett egy marketinget. Beszeltem vele tobbszor errol, h teved. De vegedtem mindenki azt hisz amit akar. En meg merek, kalibralok, szervizelek na es a latasom is jo. Te elvagy tevedve, itt nme azon megy az eszmecsere h ki mit nezeget, mellesleg 0.95" dc3, nemelyik oldalon meg dc4 nek tuntetik fel amit nezek. Itt arrol volt szo h a 0.65" dc3 dmd gyengebb kontrasztban mint a 0.95" dc3 ami egy baromsag! Konnyu olyan embereknek elhinteni valamit akik annyit ertenek a vetitohoz h betudjak kapcsolni meg max vegpontozni
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
En nem erv rendszerelek.Tapasztalat es mert eredmenyek amiket nem 2 típusból meritettem. Jo gépek az egychipes barcok, de majd ha lesz nalad egy" iris tuningos" szolj, ajandekba bekalibralom es megmerem neked csak h lasd az eredmenyt. En eddig 2600:1 amit mertem az is az en Cineo32 gepem volt total kitakaritva es total beszukitett irisszel. Kinyitva meg 1300:1,16:9 es chippes nem Pedig a prezis 16:10es.
Szerinteted Dc4 is miert csak 16:9 formatumu chipbol van es miert nincs 16:10es 0.97" - bol? A teoriatok szerint nagyobb dmd nagyobb kontraszt.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
Felreertesz valamit. Arrol beszelek h mindenfele dinamikus iris, dinamikus gamma nelkul nem lattam egy chioes dlp gepet mukodes kozben ami megugrotta volna a 3000:1 kontrasztot! Ezt eddig sikerult ertelmezned????
Egy Epson 9300 tud 7600:1 kontrasztot mindenfele dinamikus irisz nelkul. Ne nevettess h ezt a Runco LS5 tudja ugyan igy irisz minden nelkul..
Dinamikus irisszel vagy gammaval(a jobb gepek) igen kepesek az altalad is leirt 8000:1 eleresere mint a Runco ls5 amit emlegetsz. Pelda kedveert Optoma HD86 nativ 1990:1 dinamic gammaval 1es allas 9200:1 2es allas 12000:1
Irogatod itt az iris tuningolt Palifel gepeket. Lattal egyrol is calman kontraszt merest? Sebaj nem kell h mindenhez erts. Meseld el nekem h hogyan hozol ki egy olyan gepbol 6500 meg ez felletti kontrasztot, amiben 2 iris van, egy az objektivben(En13, EN11 ami a 13 felebe kerul) a masik meg a fenyalagutban tier prizma belepo felenel, es teljesen becsukott 2 iris mellett nem lepi meg a gep a 3000:1-et ugy h mar a teljesen nyitott allapotot (35fl fenyerot @101") lecsokkentettem 14fl-re es igy nem hoz a gep 3000:1-et Most egy ProjectionDesign F32 pali fele 16:10 keparanyu geprol beszelek. Segitek sehogyan. De ha meg netalan annak a csoda folytan h a hatso iriszt ami zart alapotban egy negyzetre hasonlit es ragasztott femplap segitsegevel szokasahoz hiven kor alakura atalakitja sem fogja megugra 2lampaval az altalad emlegetett szamot, Foleg nem 10000 oraszammal.
DE MEG MINDIG HANGSULYOZOM EZ MAR NEM A DMD NATIV KONTRASZTJA MIVEL IRISSZEL HOZZA VAN SEGITVE. SZOVAL DINAMIKUS.
Akkor jöjjön az f22. Alapbol 1500:1 kontraszt amivel semmit nem tudsz kezdeni. Csak abban az esetben ha az objektivbe beépítesz egy fenyszukitest, "fix irist" ami egymasba forditott negyed hold alaku es a dmd-hez viszonyitva 45 fokban elvan forditva. Mivrl ezek a gepek ipari prezisek vizsim bright kerekkel leteznek itt a forumon ezert van bennuk potencial ha a felesleges fenyt a kontraszt javara tudod forditani. De ez sem a dmd nativ kontrasztja, az az 1500:1.
Par pelda amik utobb nalam jartak :
0.95 "Sim2 d80e nativ 2500:1 dinamic gammaval 4000:1 plusz
Sim2 d60 nativ 1400:1
Pj f32 nativ 1300:1 irisszel 2400:1
Pj Cineo32 nativ 1300:1 irisszel En13 al 2600:1
Pj f22 nativ 1500:1
Benq w9000 nativ 1100:1 irisszel 2500:1
Marantz vp15s1 nativ 2998:1 irisszel 4000:1 plusz0.65"
Optoma HD86 nativ 1990:1 irisszel 9200:1
Infocus Sp8602 nativ 1800:1 irisszel 6500:1
Infocus Sp8604 naativ 1900:1 irisszel 7800:1Nem sok jo 0.65" Dc3-as gepet ismerek mivel nem divat normalis koritest epiteni a dmd kore mostanaban, viszont van par de alltalad emlegetett uhz65 nem az.
A kisebb 0.65" dc3 nativ kontrasztja nagyobb mint a 0.95"dc3 chipe. Remek vetitok a regi felsokategorias gepek en is kozuluk valot hazsnalok viszont a varazs nem a 0.95" amiben van az elesseget leszamitva hanem a koritesben.
Reszemrol zarom a vitaalapot, a szabad hit mindenki szive joga.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
Gondolkodjunk logikusan. Adott egy fenymennyiseg ami belep a fenyalagutba a lampabol, legyen a fenyalagut adott 16:9 arányú, ebbol halad a dmd fele ami vagy 0.95" 16:9 mereten oszlik el vagy 0.65" 16:9. Kerdesem a következő? Melyik dmd merettel lesz nagyobb a fenyerod? Ez egyben megadja a kontrasztra is a valaszt.
Nativ chip kontraszt...Oke akkor ertelmezzuk ezt ugy h teljesen nyitott irisz mellett. Lenyegtelen a szamok akkor is ugyanazok.
Ego tuning... Tisztaban vagyok a rovidebb ivhosszu egok elonyeivel es hatranyaval is a ballast oldalon foleg vidi lampavezerleses gepek eseten. Barco vagy Pj 10eves gepekben a gyari 1.3 helyett 1.0 meg beleteheto amit a rendszer mind hutermeles es hutes oldalon teljesen jol toleral. Ezzel kapsz 20-30% plusz fenyerot. De ettol meg az h nyitott irisz mellett 1300:1 a kontrasztod nem fog valtozni. Nagyobb fenyero a fekete szinzedet is viszi magaval nem csak feher fenyerossegedet. Egy elonye van, h kisebb ivhossz miatt tobbet tudsz csukni az iriszen mondjuk 2 lepessel, kevesbe csokken a fényerő. Ezt kontraszt novekedest eredmenyez.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz f.zoli75 #50647 üzenetére
[JVC DLA RS40E ] vagy egy [JVC DLA X30]
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
Eliras bar vegtere is lenyegtelen. Dla x30 ami d-ila paneles akar csak az rs40e. A ket gep kozott szinte semmi különbség, koritesben az RS40e minden gyari tartozekaval, gyari doboz, kiegeszitok es szinte karc mentes gyongyhaz fenyezesu ritkan fepbukkanu kulonleges darab. Kepi vilaguk megegyezik. 1.0 Philips izzo van az RS-ben is igy nincs kulombseg. Remek gep mindkettő.
Hirdetesben nincs bent de ajandekba adok hozzájuk egy kalibracios csomagot amivel barki szamara otthon alap szintel elvegezheto egy megjelenito beallitasa adott kornyezetben.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz Morph76 #50652 üzenetére
Ezzel vegpontozni tudsz es szurkeskalat viszonlag pontos gammat allitani. Ajandek lonak meg ne nezd a fogat🤘
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz proci985 #50673 üzenetére
Sajnos én még nem láttam olyan pixel rezegtetést ami éles lenne, javítok...élesebb mindt a kikapcsolt állapot.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
Epson EH-TW9300 Natural modban teljesen zart irisz mellett rec. 709 szinterrel 19fl 101" gain 1.2 vasznon. Teljesen nyitott irisz mellett 135" gain 1.0 vasznon 18fl
Cinema vagy digital cinama modban ahol mar DCI-P3 színtere van a fenyerobol egybol veszit 42%-ot mivel egy szinszurot betol a feny utjaba. A 9400as Epson ugyan ez.[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz Rumcsaka #50856 üzenetére
Csak Natural módban, teljesen nyitott irisszel talán még ecoban is meglehet Rec.709 mellett 12-14Fl fényerő.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
Kis szemléltetés.... Igy néz ki egy tökeletesen megépített fény út egy felső kategóriás Dlp gépben. Ez teszi ki a gép árának több mint a felét. Manapság azért ritka egy jó képi dinamikával és kontrasztal bíró Dlp mivel ezen spórolnak, nem az 50 dolláros DMD-n... Ennek a gépnek teljesen nyitott irisznél 3000:1 a kontrasztja minden féle dinamikus trukk nélkül ami az álltalam mért eddigi legmagasabb. Ez egy Marantz vetítő Konica Minolta Japán objektívvel és komplett fényút is a cég munkája. A végeredmény a vásznon tökéletes! Színkereke 98mm és a meghajtása is egy HDD motoron alapul. Csendes hangját sem hallatja.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
Rengeteg gép megfordul a kezem alatt még nekem is ritka ha ilyent látok, a képéről nem is beszélve
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
4-5 milláig énsem vennék DLP-t, amiket sokan használnak régieket azok is ezt az árcédulát birtokolták vagy még ez felett igaz,hogy 10éve . Jelenleg csak 2 cég készít otthoni célokra profi DLP vetítőt....Sim2, Barco. Amíg ezt nem érjük fel bekell érni az Epson, Sony, Jvc termékeivel.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
Egy Optoma vagy Infocus DLP képe is lehetne tökéletes csupán elé kellene rakni a DMD-nek egy Barco objektívet vagy egy Marantzét vagy akár egy JVC dla-vetitőét. így a piaci áruk megháromszorozódna a vetített képükben sokak álltal kritizált élesség is a helyére kerülne
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz Rumcsaka #50959 üzenetére
Natural módban lenne csak elég fényereje és teljesen nyitott írisz mellett ahol a kontrasztja mérten közel 3000:1 Ezt tudja full fényerejű módban kis szerencsével
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz elite.cs11 #50967 üzenetére
4k eseten h szemmel meg tudd kulonboztetni a kepi reszleteket nem ulhetsz távolabb a vetitett kep szelessegenel. Ez azt jelenti h 100" eseten a maximalis tavolsag 226cm, 1/1 az arany. FullHD eseten ez a tav maximum 350cm. Vetitett kep szesessegenek a masfelszerese.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz Hiccusz #50971 üzenetére
Abbol induktam ki, hogy a 9300-nak megy ECOban a 17fl egy 135" gain 1.0 vasznon igy meg lehet 4m-en a 14-15fl full fényerejű modban. Fenyeroben nem hinnem h van kulombseg egy 7400/9400 kozott, fenyforras ugyileg megegyeznek persze tevedhetek is az lcd panelok mas tipusuak igy fenyateresztes szempontjabol lehet kulombseg.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz Rumcsaka #50974 üzenetére
Akkor felejcsd el az uhd hdr kepesseget es hasznaltan vegyel egy vizszim bright ProjectionDesign f32 gepet! Ez 4m szeles vasznon en11 objektivvel hozni fogja a 17-18fl fenyerosseget es abszolut felso kategoria a kepminosege! Egy keves oraszamos karcmentes gepet tudok eladót. Ez belefer a 2000€ ban
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz Rumcsaka #50973 üzenetére
Ekkora vászon mérethez már az 1 lámpa igen necces... JVC (2000lumen), Sony(1800 lumen) szerintem kevés lesz fényerőben még 2milla vételár felett is, ezek max 120" ig tudják hozni az elvártakat. Talán az Epson de csak ez is csak elvi síkon de ha full kakaón megy bent az izzó elég hangos a gép. Ha elengeded azt ,hogy új gépet szeretnél akkor 2lámpás profi DLP lehet opció. Barco/ProjectionDesign Vizsim színkerékkel 1,0 Gain értékű vásznon a gyártó garantálja a 14Fl fényerőt DCI-P3 90% szintér lefedettség mellett. Ha nagyobb fényerőt szeretnél akkor ugyan ez a típus Vizszim Bright színkerékkel 98% REC.709 színtérrel hozza a 17-18Fl-t. 27% külömbség van fényerőben.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz Cseneles #50977 üzenetére
"The unique RealColor color management system offers color accuracy of only ±0.002 points along the XYZ axes. Integrators and users can use either the built-in color management suite, or a third party solution for properly calibrating to both 1D and 3D LUTs. Thanks to its high brightness output, it can be used with screens up to four metres wide at 14ftL, the standard for digital cinema."
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz Rumcsaka #50979 üzenetére
Most nézem ,hogy erre a távra ahonnan vetítenél 575-580 cm és erre a 400*250cm képméretre EN13 Objektív az optimális. Sebaj, az is van.
ljk ..."Screenline 400x250-es diamond vásznat nézném (1.2 gain), fix keretes kivitelben + kétlámpás Projectiondesign használtan."
Ezt most így hirtelen nem értem vagy Nézne...
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz Vhiktor #50983 üzenetére
Kalkulatort felejcsd el. 100 vetitot merzem. Meg veletlenul sem kozelitette meg a valosagot fenyeroben. Viszont az Epson szerintem max fenyeron 400*250es minimum gain 1.0 vasznon tudna a 14fl + fenyerom max fenyereju modban
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
Saját peldat hozok fel... Nalam egy Epson EH-TW9300-as vetítő 101" gain 1.2 vasznon teljesen behuzott(-20) irisz allas mellett tudotg 7600:1 kontrasztot 18fl mellett. De ha kinyitottam teljesen az iriszt akko 35fl fenyero volt. Ha az irisz szabalyzast automatikusra raktam akkor meg mar nem tudta megmerni az Xrite a kontrasztot... Olyan nagy volt. Bar ezt nem ajánlom senkinek mert kufolyik a szeme olyan fenyero van vilagos jeleneteknel de csak szemleltetes keppen rohogve megvan az alltalad emlitett 20000:1 tobbszorose. Viszont ez csak kis vaszonmereten igaz....
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Revolut
- Mini-ITX
- PH!otósok beszélgetős, offolós topikja
- Milyen légkondit a lakásba?
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- A manapság optimális specifikációkra törekszik az MSI QD-OLED monitorja
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen