-
Fototrend
Kezdő vagyok, szeretnék projektort vásárolni, tudnátok segíteni?
Természetesen! Mindenképp olvasd végig ezt az összefoglalót és ha úgy érzed, hogy nem kapod meg a válaszod, akkor tedd fel a kérdésed nyugodtan!
Ami mindenképp fontos lesz tudnunk ahhoz, hogy segítsünk:
- mire szeretnéd használni a projektort (pl.: házimozi, iskolai célok, prezentációk, csak videó, főleg állóképek (bemutatók)),
- mire szeretnél vetíteni,
- mekkora méretű képet szeretnél vetíteni, illetve milyen távolságból néznéd azt,
- mekkora a szoba,
- van-e korlátozás arra, hogy hol helyeznéd el a projektort (plafonról, vagy asztalról esetleg a szoba másik végéből szeretnél egy polcról vetíteni),
- mennyit szeretnél rá költeni (cég esetén ha kell számla, akkor nettó vagy bruttó árról beszélünk-e?),
- mennyire világos/sötét a szoba/terem/iroda.
A topik általánosságban foglalkozik mindenféle vetítővel és ahhoz kapcsolódó kiegészítőkkel és megoldásokkal (üzleti, low budget projektorok, falra vetítés stb.).
Új hozzászólás Aktív témák
-
yodamastah
őstag
válasz Vikthor #12546 üzenetére
Azért a "maga mögé szorítja erősen" kicsit túlzás.
A belinkelt fotók nem összehasonlító képek. Időben, térben jelentős eltéréssel készültek, Nem is ugyanazon a vásznon, fényképezőgéppel stb.... Ezek csak az egyes tesztből kiragadt képek az optika rajzolatáról és a kitöltési tényezőről adnak némi infót. Az jól látszik hogy az Epson gyengébb mint a többi Az viszont nem annyira, hogy a DLP mellett mennyire lágy képe van az összes többi tehcnológiának. Közelről szép pixelmentes a SXRD, LCD és DiLA képe, de határozottan lágyabb is mint a DLP. A DLP kitöltési tényezője is nagyon jó, viszont a jól sikerült DLP-k annyira élesen rajzolják a pixeleket, hogy képszélesség kb 1.4-1.5x nézési távból már kezdenek látszani a képpontok. Ez hátrány lehet ha valaki nagyon nagy látószöget szeretne vetíteni.
-
yodamastah
őstag
válasz iolaus1980 #12552 üzenetére
Persze a HD950 nagyon jó. Pár hete voltam kalibráni egyet. Simán veri a jelenlegi belépő JVC modelleket. Meg is volt az ára annak idején. De még most is nagyon jó.
-
yodamastah
őstag
Kezd kicsit sok lenni a topicban az epson marketing.
-
yodamastah
őstag
Láttam mindkettőt, de hát már a fene sem emlékszik annyira, hogy a két modellt fejből 7-8 év távlatából pontosan összehasonlítsam.
Én a sim2-t venném, de ha lehet új közeli lámpával, vagy olcsó lámpa forrás intézni kell hozzá, mert a gyári lámpának kemény ára van Batyo hegeszt bele szerintem ha kell.
Sim2 hátránya talán csak annyi hogy jóval hangosabb.
-
yodamastah
őstag
válasz Norbi 72 #13048 üzenetére
A filmgyártás ebbe az irányba megy. Most már bőven több mint a fele film digitális kamerákkal készül. Ez persze nem mindíg egyenlő a szép képpel, lást a néhány évvel ezelőtti RED kamerával készült filmek fura színvilága. De nekem nagyon szimpatikus amit pl az Arri Alexa család, vagy a Cinealta (f35/f65) kamerákból kihoznak, nagyon szép "filmszerű" a képi világuk. A felbontás pedig általában 2K DI mellett is jobb mintha 35mm-re forgott volna.
Sokáig nagyon útáltam a digitális mozikamerák képét, de amióta az Alexával forgatott filmek megjelentek, teljesen megváltozott a véleményem
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
Nos az PF80G teszt továbbra is tolódik, az LG másik projektort küldött, kiderült nem is 1080p modell. (Azt mondták az utódját kapom, erre valami tökmás jött). Régóta próbáljuk beszerezni ezt a modellt, most már lassan ott tartok hogy kölcsönkérek egyet valakitől
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz AVhelper #13314 üzenetére
+1
A belépő házimozi készülékeken olyan kicsi a haszon, hogy néhány vizuáltech cég mondhatni hobbiból tartja ezeket a modelleket. Ha tartják egyáltalán. Nem egyszer futottam bele olyanba, hogy egy-egy népszerű belépő projektor "forgalmazója" nem tudott adni tesztre készüléket, mert egyetlen egyet darabot sem rendeltek, és később sem terveztek rendelni...
Az oka pedit amit leírtatok.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz #75912448 #13952 üzenetére
Ha van rá hely, legjobb "olcsó" megoldás egy 16:9 fix vászon, ahol a keretre alul felül fix maszkot tudsz beilleszteni 21:9hez. Az SMX-nek volt ilyen kézzel felrakható maszkos vászna, de sajnos az SMX tönkrement Pedig kiváló termékei voltak. (mondjuk olcsó nem volt )
A maszkot le lehet gyártani DIY megoldásokkal is. A lényeg hogy maga a vászon és keret legyen jó minőségű. Láttam már olcsó, de fos keretes vásznat. Mármint a keret jó volt, a vászon kifeszült, de az 1.0 mattnak árult vászon emelt fényerejű volt kicsit és becsillant, valamint rohadtul nem volt maszat volt a kép.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
-
yodamastah
őstag
Ha már "valósághű" színek:
A színek élénksége (telítettsége, fényessége) pontosan mérhető megfelelő műszerrel, és az ide vonatkozó szabványban rögzített referencia értékekhez viszonyítható. Nem az a jó ha minél színesebb, világosabb (stb) hanem ha pont olyan amilyennek lennie kell.
Röviden: nem a "több" a jobb, hanem a pontos a jobb.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
Igazából ez nem neked szólt. A DLP vs LCD marketing köpködéshez volt komment
De ha már...Nem sok emberrel találkoztam akinek a kalibrált kép nem tetszett. Max a szarul kalibrált Voltam pár vetítőt más után beállítnai. Volt meló velük
Régebben egyébként sokan elkövették azt a hibát (én is), hogy a 100% szaturációs reefrencia pontok kalibrálásával megelégedtünk. Profi colorist szakembertől is láttam ezt. Ez az olcsó vetítőknél nagy hiba, hiszen ez csak akkor jó ha a színkeverő rendszer valóban pontos. Emiatt gyakran volt az, hogy belőtted a 100% értéket, és fakó lett a kép, mert 0-100% között baromságokat csinált a vetítő. Emiatt terjedt el hogy a kalibrált kép fakó. És pedig marhára nem az
Ez a probléma persze ma is fennáll, kérdés ki az aki érti a témát anniyra hogy ezt felismerje és kezelje
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz milszab #14315 üzenetére
Hozzávetőleg 2000:1 on/off lehet kihozni a W1070ből. Mindezt úgy, hogy az "egyidejű kontrasztja" nagyon jó, és a kép "tisztasága" is kiváló. Ha a sötét jeleneteken hiányolod a feketét, és a projektor be van állítva, akkor kell venned egy sokkal drágább projektort hogy jelentősel előre lépj. Ha a közepesen/jól bevilágított jelenetek fátyolosak/laposak akkor a szobád falai vernek vissza túl sok fényt.
Egy dolog amit mindenképtt ellenőrizned kellene, jól van e végpontozva a vetítő. Voltam már kint embernél aki szidta a projektorja feketéjét, és a fekete pontja valahol 10% szürke magasságában volt Persze ekkora félretekergetés ritka, az is lehet gond, hogy pl nem megfelelő jelszintre van belőve a HDMI (PC/VIDEO level)
Vászonnal nagyon sokat nem tudsz dobni a kontraszton .Szürke segít a szóródó fény miatt egyidejű kontraszt csökkentésében, de igazán csak akkor lesz ez jó ha a szobában a fényvisszaverő felületek (falak, padló, akármi más) nagy része sötét.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz xtremetuning #14321 üzenetére
A c3x1080 olyan 5000:1-6000:1 környékére lehet kihozni. Ezen felül az optika és a kép tisztasága eléggé jó. 700ANSI kontraszt környéke megvan Lumis 1000:1
-
yodamastah
őstag
válasz AVhelper #14604 üzenetére
A gond a 100 fővel van, nem azzal hogy 2db W1070 drága lenne.
Ha ragaszkodunk a megfelelően nagy látószöghöz , akkor 100 főhoz nagyon nagy vászon kéne, ennek megfelelően nagy fényerővel. Ez nem a 200-300W lámpás házimozi projektor kategória.
2DB W1070-el olyan 20-30 fős vetítést még el tudok képzelni, de 100 nekem kicsit soknak tűnik Persze nézheti a képet 1000 ember is, csak az első sorokat leszámítva kicsi lesz a kép
A legnagyobb 2 projektoros 3D mozi amit csináltunk, az 6000lumennel kb 4 méteres vászon széleséget bírt el. 40 fő volt a max amit sikerült ide normálisan beültetni, de szerintem a hátsó sorból már kicsi volt a kép.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
Teljesen jó árban ez az új kis Sony 4k. De messze nem a 4K chip miatt ilyen "drága". Vetítőt is kell az elektronika köré építeni.
Lesz 200kért is 4k projektor előbb utóbb, de egy jó projektor ennyiből nem jön ki sehogysem. Egy normálisabb optika többe kerül mint 200k.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz Vikthor #14678 üzenetére
Valóban olcsó 3chip DLP egyelőre nem várható. A light engine előállítása túl drága. Annyira drága (nagyon!), hogy akkor már az egyéb alkatrészeken sem spórolnak, és a végeredmény egy alsó hangon 25-30ezer eurós projektor ami bár veszettül sok pénz, de mivel beleadtak apait anyait... hát nagyon jó gépek ezek
Jónéhány éve az Infocus megpróbálta hogy majd ők csinálnak "olcsó" 3chip DLP-t. Óriási bukás lett. A projektor jó volt, de mivel nem tudták megoldani a light engine olcsó gyártását, a pletykák szerint az előállítási költség fölötte volt a projektor bolti árának. Na ez az "olcsó" gép volt kb 4millió ft.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
-
yodamastah
őstag
válasz cidrus #14838 üzenetére
24 fps mozifilmmel gyors mozgásnál mindíg lesz elmosódás. De ez normális, ezt látod a moziban is. Azt kéne kideríteni, hogy ezzel van-e bajod, vagy valami plusz mozgásproblémát látsz a képen. A vászontól nem lesz jobb a kép mozgás szempontból. A popcorn hourt pont nem ismerem konkrétan, de a progresszív 1080p/24 filmet kirakni egy natív 1080p/24 megjelenítőre, nem sok video processing kell ide (kb semmi... kirakod a képet és kész)
-
yodamastah
őstag
válasz banderasz77 #14842 üzenetére
"DLP-ben a Benq W1070 a legajánlottabb."
A belépő kategóriában. Mert amúgy messze nem ez a legajánlottabb
-
yodamastah
őstag
-
yodamastah
őstag
válasz Sallala1978 #14974 üzenetére
Kép lesz. Csak nem olyan mint amit ígér Az árának lehet hogy megfelel
Hidd el nem akarsz te ilyennel mozizni egy 2-3 méter széles vásznon -
yodamastah
őstag
válasz Turbo73 #15239 üzenetére
A mikrotükörnek csak on/off állapota van. Árnyalatképzés PWM jellegű. 100% nyitva nem vilog. De pl 10%nál igen. Ezért is van dithering sötét árnyalatokon, mert ott nem tud már annyira sok árnyalatot képezni pwm-el, ezért dithering kell.
Erre rátesz még egy lapáttal a szivárvány. Nyilvánvaló hátrányai ezek az 1chip rendszernek. Az előnyei viszont ugyanígy látszanak. Az egyszerű light engine miatt az 1 chip DLP képe tiszta, éles, magas birllanciájú, magas ANSI kontraszttal. Ebben simán veri a DLP az LCD és egyéb projektorokat. Ez az amit még egy 200ezres alap Benqn is látni, és ezt szeretik sokan a DLP projektorok képén a többi technológiához képest. Utálni meg ott a szivárvány. Erről el lehet vitatkozni nagyjából örökké (Megy lassan 15 éve, és éz ki sosem lesz vége )
-
yodamastah
őstag
3000 lumen nem jelenti azt hogy jobb. A fényerőre optimalizált gépek általában gyengébbek szoktak lenni képminőségben (pl kontraszt). Házimozira meg rengeteg a 3000 lumen. A W1070 low lamp módban D65re kalibrálva kb. 700 lument tol ami még mindíg sok, hiszen egy átlag 220cm széles 1.0 matt fehér vásznon ez 20 footlambertet jelent, ami még mindíg sok. Olyan 12-16 közötti footlambert kellemes mozira. Azaz 350-450 lumen az ideális ekkora vászonmérethez.
Esetleg ha 3D a fontosabb akkor érdemes nagy fényerőre vadászni, de 2D mozihoz fölölseges.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz bajnokpityu #15737 üzenetére
Nehéz kiállítási környezetben jó képet csinálni.
-
yodamastah
őstag
válasz JohannZimu #15739 üzenetére
Hát pedig elég könnyű szart csinálni Az esetek egy jó részében egyébként nem is a vetítés a lényeg, kikerül egy projektor, de a hangot demózzák végig.
Jópár HM showt végigcsináltam a hiltonban, sokat agyaltunk hogy lehetne még jobb képet és hangot csinálni. Tavaly már folyamatos 24 órás építés volt a nyitás előtt, hogy enyhítsük a nem ideális környezet problémáit. De még ez sem volt messze sem olyan jó mint egy rendesen megcsinált bemutatóterem.
Ha meg valaki csak úgy ledobja a vásznat, a projektort meg a hangcuccot egy átlag vacak szobába, az nem fog pofaleakasztó képet/hangot demózni, az szinte biztos.
Egyébként ha tényleg fos volt, akkor lehet hogy a gyenge körülmények mellett még csak szemre sem volt beállítva a kép, láttam már nem egy ilyet kiállításokon
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz JohannZimu #15743 üzenetére
Hát be kell állítani rendesen a teljes videoláncot. Ehhez egyrészt felszerelés kell, ismerni kell a lejátszó/megjelenítő kombót, meg érteni is kéne hozzá.
Az is lehet csak kölcsönkaptak egy projektort demózni. Bekapcsolták aztán hadd szóljon. Gyakran előfordul ez, főleg azoknál inkább hangcuccokat demóznak.
-
yodamastah
őstag
Párszor már nekifutottam ennek a hdmi kábel témának, de túl nagy falba ütközök állandóan
Ezek a falak vevő és eladó oldalről is megvannak, érdekes jelensége ez az egész HDMI vita.Ha valakit érdekel, a véleményem a HDMI kábel témáról röviden összefoglalva ez:
HDMI képátvitel TMDS kódolással történik. Ennek mibenlétéről utána lehet olvasni. A lényeg hogy már csak emiatt is a "jellegi" képi változásokat a kábelcsere nem tud okozni. Példa: Jobb színek, jobb kontraszt, nagyobb fényerő, élesebb, tisztább kép, és hasonló változások nem léteznek. Ezek közül a színpontosság a fényerő és a kontraszt kiválóan mérhető, és már számtalanszor be is bizonyosodott (legalábbis számomra) hogy ilyen jellegű változások nem mérhetők HDMI kábelek közt.
Találkoztam már sok emberre aki látta HDMI kábelek közti különbségeket. Ők ezen három csoportba oszthatók:
- Ő árulta a kábelt, és/vagy a köré épített rendszert.
- Ő vette meg és fizetett ki érte egy halom pénzt.
- Kábel tesztelő újságíró, akinek valamit írni kellett a termékről.Végeztem én is HDMI kábel összehasonlító teszteket kérésre. Az eredmény minden esetben az volt hogy a méregdrága és az olcsó közt nem volt mérhető különbség. A mérések színpontosságra, fényerőre, kontrasztra terjedtek ki, mivel ezt tudtam mérni hitelesen (spektrofotométer).
A mérés egyszer sem igazolta hogy jobb lenne a drága kábel. Mondhatjuk persze hogy az ember szeme a lényeg, nem a műszer. Azonban minden ilyen kábel tesztet úgy kezdtem, hogy a megrendelőnek megmutattam hogy a spektrofotométer olyan pici változásokat is azonnal mutat, amit ő szemmel még nem lát. Pl. egy kattintás a CMS-ben a vörös csatorna szaturáción, szemmel nem látsz semmit, a műszer már szépten mutatja a változást. Ebből elég szépen belátható volt, hogy ha szemmel látható drasztikus változások lennének kábelcsere után a képen, akkor azt a műszernek is mutatnia kellene. De nem mutatta egyszer sem
Az érdekesség nem is ez, hanem a placebo hatás amikor is a megrendelő SOKKAL jobbnak látta a drága kábelével a színeket, a fényerőt és a kontrasztot már a teljesen statikus tesztábrákon is, miközben mérni ebből semmit nem tudtam. Na ezt nem egyszer tapasztaltam.
Amikor hiba van a HDMI jelben és a TMDS kódolás sérül, nem teljes felületen és jellegében (színek, kontraszt, élesség) változik a kép, hanem a hibás pixelek drasztikusan máshogy jelennek meg. Ilyenkor elkeztenek összevissza villogó pöttyök megjelenni a képen. Van hogy csak bizonyos árnyalatokon, van hogy mindenhol, de a lényeg hogy jól látható villogó pontok formájában látható ez a zaj. Drasztikusabb esetben nem csak ez a pontszórásos zaj van a képen, hanem eldobálja a szinkront a megjelenítő, ilyenkor az újraszinkronizálásig nincs kép.
Összegzés tehát:
- Van különbség az olcsó és a drága kábel képe közt?
- Igen van, az olcsó kábeleken az említett zaj és szinkron vesztés problémát okozhat főleg nagyobb kábelhossznál.- Van képminőségbeli különbség?
- Az említett pixelzajt leszámítva nincs.- Akkor most mindenkinek elég az olcsó kábel?
- Nem. Érdemes jó minőségű kábeleket használni, főleg nagyobb kábelhosszaknál. Nagyon sok pénzt azonban nem érdemes adni annak reményében hogy jobb lesz tőle a kép. Nem lesz jobb. Ha pixelzaj van a képen, és/vagy eldobálja a szinkront a megjelenítő, ezen segíthet a jobb kábel.Fontos mégegyszer kihangsúlyozni, hogy a fenti véleményem csupán a HDMI képátvitelre vonatkozik. Eszemben nincs olyat állítani pl hogy 2 hangfalkábel közt nincs hangminőségbeli különbség
-
yodamastah
őstag
válasz xtremetuning #16795 üzenetére
Nálam üzemelt sokáig a H és az E is Az E határozottan jobb kontrasztot tud, viszont jobban is szivárványozik.
[ Szerkesztve ]
-
-
yodamastah
őstag
Hát nem a moziszobából kell vetíteni. Aki 10 millióért vesz projektort, annak a komplett moziszoba költség simán 20 millió környékére felszalad van. Ebbe szerintem belefér hogy kint legyen a vetítő a moziszobán kívül. Én legalábbis mindig mindenkinek ezt javasoltam (nekem is így van)
Persze láttam olyat is aki a feje fölé rakta a 3 chipes DLP-t. Nem mindekit zavar a venti zaj
-
yodamastah
őstag
válasz szepi0808 #17142 üzenetére
Érdekes téma ez. Nem csak az ANSI kontrasztról van itt szó. Amíg 2-300:1 ANSI kontraszt magasságában voltak az LCOS/LCD projektorok én is azt gondoltam hogy ez az a különbség ami a dinamika/optikai élesség különbséget okozza. Ez részben igaz is. Bár egy jó DLP felmegy akár 1000:1 ansi kontrasztig, nem csak ez ami miatt olyan kicsattanó a képe. A kép tisztasága, brillanciája ami továbbra is gyengébb az LCD/LCOS projektoroknak. Ez a jellemző nem igazán mérhető, de nagyon fontos a vetített képalkotásban.
De tény, hogy szépen feljöttek, sőt több szempontból beelőztek a többiek. Egy HW50/55 vagy egy újabb JVC kiváló ár/teljesítményt nyújtanak. Főleg ha hozzávesszük, hogy a tényleg jó DLP projektorok mind elég drágák.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- CD lemezek, DVD filmek, bakelit lemezek hobbifelszámolás miatt eladók
- Apple EarPods (3.5mm Headphone Plug) MNHF2AM/A ÚJ
- SAMSUNG - QE55QN90BAT - 55" NeoQLED 4k TV - majdnem 4 év GARANCIA!
- Our Pure Planet OPP141 20W Bluetooth hangszóró: A zene, ami sosem hagy cserben és a bolygót sem!
- Ugoos AM6B Plus médialejátszó
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs