-
Fototrend
Kezdő vagyok, szeretnék projektort vásárolni, tudnátok segíteni?
Természetesen! Mindenképp olvasd végig ezt az összefoglalót és ha úgy érzed, hogy nem kapod meg a válaszod, akkor tedd fel a kérdésed nyugodtan!
Ami mindenképp fontos lesz tudnunk ahhoz, hogy segítsünk:
- mire szeretnéd használni a projektort (pl.: házimozi, iskolai célok, prezentációk, csak videó, főleg állóképek (bemutatók)),
- mire szeretnél vetíteni,
- mekkora méretű képet szeretnél vetíteni, illetve milyen távolságból néznéd azt,
- mekkora a szoba,
- van-e korlátozás arra, hogy hol helyeznéd el a projektort (plafonról, vagy asztalról esetleg a szoba másik végéből szeretnél egy polcról vetíteni),
- mennyit szeretnél rá költeni (cég esetén ha kell számla, akkor nettó vagy bruttó árról beszélünk-e?),
- mennyire világos/sötét a szoba/terem/iroda.
A topik általánosságban foglalkozik mindenféle vetítővel és ahhoz kapcsolódó kiegészítőkkel és megoldásokkal (üzleti, low budget projektorok, falra vetítés stb.).
Új hozzászólás Aktív témák
-
Redsky
csendes tag
Ismerősöm is kinti-benti projektort keresett tavaly. Akkor ajánlottam neki az Infocus SP8600-at. Meg is vette, azóta azt használja és nagyon megvan vele elégedve. A teraszon főleg futballt, bent inkább filmeket néz. Kb ennyi fényerő kell hozzá, hogy működjön a dolog. 1800 ANSI.
Más: Benq W1300, vagy W1070 volna valakinek a 3.k környékén, aki be is engedne röpke fél órára, hogy szemügyre vegyem?
-
Redsky
csendes tag
Esetleg megtudná nekem mondani valaki, hogy fénymérővel, fehér tesztábrán a vászon síkjában (245x138cm) hány LUX-ot kellene mérnem, hogy kijöjjön kb. 14-16fl érték?
-
Redsky
csendes tag
A szoba inkább dedikálthoz közelebbi, mint normál nappali. Köszönhető a majdnem fekete falaknak, fekete bútoroknak és barna szőnyegnek.
Leginkább azért kérdezem, mert járt nálam sok vetítő, melyeknél 50-280 LUX fényt mértem ugyan ennél a vászonnál/műszerrel. Ezek a vetítők, sosem voltak ugyanolyan távolságra, az optika különbségük miatt. A fénymérőm elég pontos, mert összevetettem egyszer yodamastah műszerével, és őnála éppen 270 lux-ot mértünk a vásznán, mindketten.
Az emberi szem elég jól alkalmazkodik a fényerősséghez, de jó lenne tudnom, melyik az az érték amelyik ajánlott. Nem az a lényeg, hogy pontosan 16fl legyen, de kell egy érték, amihez tudok viszonyítani. -
Redsky
csendes tag
Pontosan mit is szeretnél?
Erre kértem választ:
fénymérővel, fehér tesztábrán a vászon síkjában (245x138cm) hány LUX-ot kellene mérnem, hogy kijöjjön kb. 14-16fl érték?
Közben jött válasz mástól.Ha ismerd Balát...Egyszer voltam nála, az nem jelenti azt, hogy kapcsolatban állok vele.
[ Szerkesztve ]
-
Redsky
csendes tag
válasz yodamastah #12721 üzenetére
Jó volna már egy rendes tesztet olvasni a W1300-ról is.
-
Redsky
csendes tag
Esetleg a gyártóknak kellene demo szobát létrehozni és akkor mindegy (nekik), hogy honnét (melyik kereskedőtől) veszed meg azután.
[ Szerkesztve ]
-
Redsky
csendes tag
válasz sanyek2 #15251 üzenetére
Amikor megjelent középkategóriásnak számított, azon belül alsó (szerintem). Hiszen voltak jobb Sim2, Runco, stb 720p gépek. Na meg rosszabbak is tőle. A mostaniakkal nem veszi fel a versenyt, sem felbontásban, sem kontrasztban. De egy jól besötétíthető szobában, nem túl nagy vászonnal (mármint a felbontása miatt, fényerő egész jó) élvezhető a képe. Veri az Epson 3200-ast. Egész jó az irisz vezérlése. Van benne smooth screen, ami picit elmossa a pixeleket. Ettől nem lesz igazán éles a kép, de az Epson optikája alapból homályos.
Nagyjából ennyi. Nézd meg, teszteld alaposan, azután könnyebb dönteni.
Bár van a használt piacon olyan 720-as gép, ami sokkal jobb ennél és csak picit több az ára. (nem én árulom)Van benne saját tesztábra, amin ellenőrizheted a konvergenciát. Ilyen ne legyen: (ez egy Pana ax100 projim volt)
-
Redsky
csendes tag
-
Redsky
csendes tag
válasz eumano #18977 üzenetére
Pedig érdemes áramtalanítani. Nem száradnak a tápban a kondik és ha vihar van (villám), vagy túláram a hálózatban, attól is védhet.
Lehet, hogy nálad véletlenül nem a fázist kapcsolod a kapcsolós konnektornál, hanem a nullát. Dugd be a vetítő dugóját fordítva, ha úgy nem pislog, akkor lehet valami bibi a készülékkel.[ Szerkesztve ]
-
Redsky
csendes tag
"A W7500 fekete szintje sokat javult, így mélyebb, kielégítőbb fekete. Ez lehet az oka részben a W7500 használja a DarkChip3, míg az elődje (w7000) készült DarkChip2-vel."
Azért egy DC3 sokat számít a DC2-höz képest.Mindamellett nem semmi, hogy jobb a Benq belépője, mint a nagyobb gép.
-
Redsky
csendes tag
válasz paryxx #22367 üzenetére
Diethring, ez a DLP velejárója, persze nem mindegyiknél egyforma. Látszik közelről, de nézési távolságból ritkán.
Dithering sötét árnyalatokon
Mivel a DMD chip a mikrotükrök ki-be kapcsolgatásával képezi az árnyalatokat, ezért a sötét tartományban nagyon korlátozott az árnyaló képessége. Ezt pontszórásos árnyalatképzéssel hidalja át az elektronika. Manapság a gyors DMD-k és a gyors vezérlés segítségével egyre kevésbé látható jelenség.Temporal (motion) dithering
Elmozdulás közben homogén (enyhe átmenetet tartalmazó) felületen látható pontszórásos árnyalatképzés. Manapság ez is ritka, vagy nehezen kiszúrható jelenség.[ Szerkesztve ]
-
Redsky
csendes tag
Sokszor olvasom itt, hogy a DLP projik színes fény kibocsájtása kisebb, mint az LCD vetítőké. Gondolom, hogy ez a két technológia eltéréséből adódik. Szerintem eléggé képben vagyok a dolgokkal, de ezt nem értem.
Tehát, ha mindkét gép fényereje 1000 Lumen fehér fénynél, akkor Pl. miért kevesebb a DLP pirossal, mint az LCD? Valaki eltudná magyarázni pontosan, hogy miért van ez?
-
Redsky
csendes tag
Pl., ebben a topicban: A nem teljesen elsötétített helyiségben történő vetítéshez mindenképpen nagyobb színes fénykibocsátású 3LCD vetítőt javasolnék.
Egyébként megtaláltam.
A lényeg, hogy valóban van eltérés a két technológiában a színes fény mértéke között, akkor is, ha a fehér tesztábrán egyforma a fénykibocsátás.A CLO jelentősége akkor válik világossá, ha a 3LCD technológiát összevetjük az egychipes DLP technológiával. Mindkettőnek vannak előnyei és hátrányai, de annyi bizonyos, hogy az egychipes DLP projektorokban az alapszínek (illetve a képalkotásban különféle kombinációkban használt másodlagos színek és a fehér) szekvenciálisan, időben egymást követően, és nem egyidejűleg hozzák létre a képet.
-
Redsky
csendes tag
válasz yodamastah #24519 üzenetére
Szabad tudni, miért kellett mennie? Az egy nagyon jó gép volt ám!
-
Redsky
csendes tag
Samsung már 2008-ban is gyártott vetítőket. Ott volt a nálunk is népszerű A-600. Volt, amelyikbe DC4 chip került. [link]
Azzal egyetértek, hogy meddő vita az egész. Készülékeket kell tesztelni, nem DMD-ket. Tuningról sem érdemes beszélni, mert mindenből lehet jobbat csinálni, kérdés megéri-e? -
Redsky
csendes tag
válasz Janaboy #51337 üzenetére
Nekem HD350-esem volt régebben. Gondolom Lens shift ügyben nincs nagy eltérés a kettő között. Alap helyzetben "előre" vetít. Szóval le-föl ugyan annyi a lencse eltolás. Ha talpára állítod sem lesz jobb.
A mostani W1090-esem nem adnám oda érte. Élesebb a képe, sokkal jobb a fényereje. Nyilván nem hangtalan (bár én sosem hallom ), mint a JVC és nincs olyan feketéje, de az ANSI kontrasztja sokkal jobb. Összességében én jobbnak találom a kis Benq-t.
-
Redsky
csendes tag
Említettétek a Benq W2000 projektort. Nálunk ezt hol lehet még kapni? Nem találok, de lehet, hogy rosszul kerestem.
Új hozzászólás Aktív témák
- A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Windows 11
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Facebook és Messenger
- Autós topik
- Mozilla Firefox
- HP notebook topic
- Azonnali informatikai kérdések órája
- További aktív témák...