-
Fototrend
TOPIK ÖSSZEFOGLALÓ
Ezt a leírás azért hoztuk létre, hogy segítsünk eligazodni a tévék kusza és állandóan változó világában. Először következzenek a kérdések, amikre szeretnénk választ kapni:
1. Tévére szánt összeg, forintban?
2. Mire használnád leginkább? (pl. filmnézés, tévénézés, játék, sport)
3. Milyen messziről nézed a tévét, és mekkora méretűre gondoltál?
4. Világos vagy sötét szobában nézed-e a tévét, többnyire nappal vagy este?
5. Szemből vagy enyhén oldalról nézed-e a tévét, illetve általában többen nézitek-e?
6. Milyen szolgáltatások/funkciók fontosak neked? (pl.HBO, Netflix, AirPlay, PIP stb.)
7. Milyen csatlakoztatási igényeid vannak? (pl. jack-csatlakozó, optikai stb.)
8. A tévé talpa középen vagy oldalt legyen?
9. Miket részesítesz előnyben? (pl. márka, operációs rendszer stb.)
10. Milyen egyéb követelményeid vannak? (pl. Ambilight, légegeres távirányító stb.)
11. Csak új vagy használt tv is szóba jöhet (garanciával vagy anélkül)?
Ajánlott modellek összehasonlító táblázata (haladóknak)
Új hozzászólás Aktív témák
-
junior19
senior tag
válasz uzoltan #22292 üzenetére
A 8 éves Sharpomon most kezd kb ilyen lenni, de még nem ennyire rossz. Ezért, illetve nagyobb méret miatt szeretném lecserélni.
Ez a kép teljesen rossz, ezt ne fogad el, ezen kalibráció sem segít. Középen, ahol nagyjából fehér a fehér, ha 120 nitre van állítva, akkor a szélein kb 60 nit alatt lesz a fénysűrűség. Plusz az rgb együttfutás sem lesz jó.
Ha már most látod és zavaró, ez a használat idejével még rosszabb lesz.
Én az enyémet megnézettem egy szerelővel is, s kijelző hibásnak mondta, nem éri meg javítani.
Én sem vagyok benne biztos, hogy a tied is a háttérvilágítás miatt ilyen, mert elvileg a háttérvilágítás nem csinálhat ilyet, hogy a sarkokból átlósan sötétül a kép. Ez a tieden is látszik, bár még nem nagyon feltűnő.
Nézd meg az Eurosporton amikor a playeren reklámoznak műsort, ott majdnem full piros a kép, a sarkoktól átlósan pedig bíboros inkább.
Sok szerencsét a megoldáshoz.codec project
-
junior19
senior tag
Nagyjából az egésszel egyetértek. Van a technikai része, ami azt mondja a 4K-ra, hogy közelről kell nézni, egyébként nem látsz részleteket, de van a felhasználói oldal, amikor esetleg van egy hangrendszer is. Akkor azt hogy rendezi el? Ha meg csak full hd-ét néz valaki, akkor az rendben van, hogy hátrébb ülhet, ha olyan az alkalmatosság, de akkor elkezdi tologatni a hangszórókat is?
Amiért írtam, az lényegében viszont ez:"Ugyanilyen butaság teljesen sötét szobában nézni a tévét."
Az ilyen mondatok elé tedd légy szíves, hogy véleményed szerint. Mert ha ez igaz lenne, akkor miért ajánlgatod a VA paneles tévéket az IPS-el szemben? Ha valaki környezeti fényben nézi a tévét, azzal nincs baj, de számára teljesen felesleges a VA panel, illetve az Oled. Én mivel általában este tudok egy filmet megnézni, azt sötétben teszem, nálam ezért ki is estek az IPS paneles tévék. Nem mondom rájuk, hogy rosszak, meg hogy okádék a képük, de az én felhasználási igényemnek nem felelnek meg.
Nagyobb butaságnak tartom, hogy valaki Oledet vagy Va paneles tévét vesz, azután a nap meg rásüt a kijelzőre, vagy lámpát kapcsol a tévénézéshez.codec project
-
junior19
senior tag
"A sötétség nem feltétele annak, hogy látszódjon a kép ( kontraszt, fekete , stb.) minőségi különbsége IPS és VA között."
Ezt kicsit kifejthetnéd bővebben, mert nem igazán értem mire gondolsz?
Mert pont sötétben jön ki a VA panel feketeszint és kontraszt előnye az IPS panellel szemben. Ha van környezeti fény, akkor azon az IPS paneles tévén is már feketének fog látszani a fekete, ami sötétben még csak sötétszürke volt. S akkor még nem vettük figyelembe a sötét részek (árnyékos) részletezőképességét, amin egy IPS panel elbukik a VA-val szemben. Ez akkor is igaz, ha nincs sötét a helységben, sötétben pedig hatványozottan.
Ha megkérdezhetem, hogyan, milyen körülmények között állítottad be a fekete és fehér szintet akár az Oled, akár a VA paneles tévén? Tényleg érdekel mi alapján, hogyan állítod be ezeket.codec project
-
junior19
senior tag
Biztos, hogy észrevennéd a különbséget az Oled és a Plazma feketéje között.
Az az érdekes, hogy minden plazma tulaj a Kuro modellekkel jön, mintha mindenkinek az lett volna. Tény, hogy azoknak volt a legkisebb a feketeszint értékűk, így nagyon magas kontraszt számot értek el. A Panasonic modelljei gyengébbek voltak, persze amikor átvették a Pioneertől, utána már voltak jó modelljeik.
A másik, hogy lehet, hogy lehetett feketét elérni a plazmán is, csak akkor tuti, hogy a fényerőt le kellet venni, ami viszont a szintek bezárását okozza.
És nem netről vettem a tapasztalatomat, évekig forgalmaztuk a Pioneer plazmákat, így évről-évre láttam a fejlődésüket is.
Egyébként sok mai lcd is képes már arra az alacsony feketeszint értékre, amiket korábban csak a plazmák tudtak. Persze Va panelesek, annak minden tulajdonságával. Tehát még az Oledhez sem kell hasonlítani. Csak az lcd-ék ansi, vagy natív kontrasztja már kisebb.
Az Olednél viszont a fekete olyan, mintha ki lenne kapcsolva a készülék.codec project
-
junior19
senior tag
válasz Dzsedáj #25015 üzenetére
"A Sonynak biztos szebb a feketéje a VA panel miatt, de az LG IPS-e valósághűbben jeleníti meg a színeket tudtommal."
Ezt már többször leírtad, igaz, általában VA panel vagy IPS kapcsán, gyártói megnevezés nélkül.
Mire alapozod ezt, linkelhetnél egy oldalt, ahol írják, vagy mit takar a tudtommal kifejezés?
Mert én ezt így nem jelenteném ki, láttam már olyan IPS paneles tévét, amely rosszabbul jelenítette meg a színárnyalatokat, mint VA paneles.
A logikád szerint az Olednek még rosszabb a színmegjelenítése, mert annak a feketéje, fekete.codec project
-
junior19
senior tag
A 49UK IPS paneles, az 50UK Va paneles.
A mögöttük lévő szám az a talp és a keret anyagában különböző modellszámokat jelentik, illetve a magic remote előkészítést, vagy tartalmazza is az adott modell.
A szám után a betűjelölésekre passz, szerintem az LG sem tudja. Lehet régiónkénti megjelölést tartalmaz, de ez csak tipp.codec project
-
junior19
senior tag
-
junior19
senior tag
válasz pinnacle #25856 üzenetére
Nappal, ha van környezeti fény, akkor természetesen nagyobb fénysűrűség érték szükséges, mint egy olyan helységben, ahol nincs. Ezt a háttérvilágítás csúszkával, vagy más képmód más beállításaival lehet elérni.
Az automatikus fényerő szabályozás sokkal több problémát szokott okozni, mint ami előnyt jelent, így tévéknél nem szokták használni.
A monitorodat nem ismerem, de tévéknél egy még a régi analóg időkből átvett fényerő megnevezés nem megfelelő. A fényerő ugyanis a feketeszint beállítására szolgál, az maga nagy fénysűrűség változást nem jelent. Ezért kell valószínűleg neked is ilyen nagy mértékben változtatnod, hogy látható változás legyen. De közben csak a fekete szintet változtatod.
Még egyszer leírom, Sony készülékeknél a fénysűrűség változtatására a fényerő csúszka használható, más gyártóknál a háttérfény, LG Olednél az Oledfény. Ezekkel lehet a környezeti fényviszonyokhoz a szükséges fénysűrűség értéket elérni.
A fényerő opció nem a fénysűrűség változására szolgál.codec project
-
junior19
senior tag
válasz headhunter86 #26381 üzenetére
Hali!
Az Lg topic 89207 és a 89230-as hozzászólásban az 50UK6300-ról írtam, ez gyakorlatilag az egész 6000-es sorozatot lefedi, mert talpban, a káva anyagában és a magic remote hozzá adásában különböznek.
Az 50-es VA paneles, a 43-as IPS, amiket írtál felhasználásnak, arra szerintem jobb az 50-es.codec project
-
junior19
senior tag
válasz pinnacle #27422 üzenetére
Kérlek felejtsd már el ezt a színhűségben az ips jobb szöveget, vagy indokolj. Ebben a cikkben, amit monitorokra hegyeznek ki írják, de itt sem indokolják. Jöhet olyan link, ahol leírják, miért jobb, de lehetőleg tévére, nem monitorra.
Az én érveim. Kalibrálás nélkül szinte egyik tévé képe sem színhelyes, legyen va, ips panel, vagy oled. Kalibrálással pedig be lehet állítani úgy a színhelyességet a va panelen is, kevésbé függ attól, hogy va, vagy ips.codec project
-
junior19
senior tag
-
junior19
senior tag
válasz Dinuska92 #28859 üzenetére
"Sokat filmezek vinyóról, de több helyen írják, hogy nem minden formátumot játszanak le az újabb szériás tévék,"
A Samsungok nem kezelik a dts hangot, így nem lesz hang, ilyen hangformátum esetén.
Az Lg-nek jobb a médialejátszó képessége, viszont két teljesen azonos modellt írtál.codec project
-
-
junior19
senior tag
válasz GTomi81 #29160 üzenetére
Hali!
Nincs ilyen tévém, de pár kérdésem lenne.
Ezek a képek sötétben készültek, s a beállításaid is ilyen körülményekre vonatkoznak?
Illetve a képmódot nem írtad még.
Az én észrevételem így a képről, hogy túl van tolva minden, az írás sem olvasható, csak sejthető.
Én a háttérvilágításból jócskán visszavennék ha sötét helységben nézed, s a kontrasztot is 45-ös értékre.
Alapnak a film képmódot használnám, s csak azokon állítanék, amit szabad szemmel érdemes.
[link]
Itt egy kis segítség a beállításhoz.codec project
-
junior19
senior tag
válasz #80977664 #30426 üzenetére
Ne a fényerő csúszkát állítsd, azt hagyd ott, ahol alaphelyzetben van. Az a fekete szintet tolja el, ha csökkented, akkor bezárja a fekete információt, ahogyan tapasztaltad.
A háttérfényerő csúszkát csökkentsd olyan értékre, ami nektek megfelelő. Ha kell, csökkentsd 1-re, bár az már nagyon kevés. Hiába tud a tévé nagy fényerőt, ha a háttérvilágítással a csúcsfény kb 100 nits-re be van állítva, akkor nem égeti ki a szemeteket.codec project
-
junior19
senior tag
Nekem ilyen LG-im van. Azt barokkos túlzásnak érzem, hogy oldalról nézhetetlenné válik, de nálam nem is szempont, mert szemből nézem.
De ez a VA panel sajátossága, minden ilyen panel betekintési szöge kisebb, tehát ha ez szempont, akkor felejtős.
Ha oldalról nézitek, mikor tornáztok, akkor is fogjátok látni a képet, de ez szerintem nem egy általános tévézési szokás. Ha nagyon lényeges és este nem sötétben néztek filmet, akkor a 49UK6300-al jobban jártok, mert az ips paneles, nagyobb a betekintési szöge, s csak 1"-al kisebb. Vagy az 55UK6300, az is ips paneles, ha még belefér méretileg, anyagilag.codec project
-
junior19
senior tag
válasz AcCEsS #31581 üzenetére
Így ránézésre sötét helységben ezek a beállítások nagyon magasak.
Gondolom normál képmód, ami még fel is erősíti a megjelenítést.
Fényerőt le kellene venni 10 környékére.
Kontraszt 90
Sötét részek fényerő szintje maradjon 50
Színtelítettség 50
Színhőmérséklet lehet melegebb, ha bírod nézni.
A lényeg, hogy sötét helységhez magas a fényerő és a kontraszt, de nagyon!!! Nem is csoda ez a képmegjelenítés.codec project
-
junior19
senior tag
-
junior19
senior tag
Azért áruházban azok az Oled készülékek is full beállításokon mennek, ami nálad otthon nem valószínű, hogy ugyanúgy szükséges lenne. Ha olvastad az Oled összefoglalót, akkor ott is írják, hogy otthoni körülmények, sötét környezetben 25 körüli Oledfény elegendő.
Majd nézd meg az áruházban a beállításokat ha visszamégy. Sajnos az LG-nek még a gyári beállítása sem túl szerencsés, mert ott is 80 körüli érték van megadva.codec project
-
junior19
senior tag
válasz banánocska #32588 üzenetére
Mert csak a talp különböző, illetve a káva anyaga. Dettó ugyanaz a két tévé, lényeges különbség nincs.
codec project
-
junior19
senior tag
Amit a fórumtárstól kaptál infót, az igaz is, meg nem is. Őneki az ips színei tetszenek, ezzel nincs is baj, csak azt tolja állandóan, hogy valósághűbb az ips panel színei, mint a va panelé.
Amit pedig a va panel feketéjéről ír, az egyszerűen baromság. Pont az ips nem képes megjeleníteni fekete részletességet, a gondolatmenetét követve az oled még rosszabb, mert akkor annak meg azután teljesen egybe kellene mosnia a feketét.
Ha sötétben nézed majd a filmeket, szemből, akkor a va paneles a te barátod. Ips paneles tévén ilyen körülmények között a fekete inkább szürke lesz, s nem lesz fekete részletesség sem. Ha a tévé mögötti területet megvilágítod, így mindig lesz egy kis fény, akkor az segít az ips panel feketéjét sötétíteni, de részleteket akkor sem fogsz látni rajta.
A 10 bites színmélység akkor előny, ha nagy százalékban hdr anyaggal fogod etetni, mert azok 10 bitesek., ezeken lesz látványos a megjelenítés.
A hdr-nek az a lényege, hogy míg az sdr-nél 100-120 nits között van a csúcsfény megjelenítés, amit minden tévé képes megjeleníteni, addig a hdr szabványt ma még fénykibocsájtás tekintetében sem tudják a kijelzők nagy százaléka.
Itt van egy kijelzőnek sdr anyag esetén 2,2 gamma mellet a luminancia menete. Na most ezt képzeld el hdr-nél úgy, hogy picit alacsonyabban emelkedik, 30% -után a fénykibocsájtás értéke elkezd meredeken emelkedni, 70% után már szinte alig növekszik az értéke.
Ezen a képen látható, hogy a fehér vonalat kell követnie a fénykibocsájtásnak hdr esetén a kijelzőnek. Ez a nagy különbség az sdr és a hdr között, illetve a nagyobb színtér is.
Ezt az alap és középkategória tévéi nem nagyon tudják megjeleníteni. Se a nagyobb színteret, sem ilyen mértékű fénykibocsájtást. A hdr jelet képesek feldolgozni, de jól megjeleníteni nem.
A másik, ami miatt ilyen célra ips kijelzős tévé megint nem igazán jó megoldás, hogy felmérés alapján legalább 20 000:1 -hez kontraszt megjelenítését képes kijelzőkön vált igazán látványossá a hdr, ezért az ips kijelzők nem képesek olyan hdr élményre, mint egy va paneles. Vagy vehetjük az Oledet is, bár az nem képes akkora csúcsfényre, mint az lcd-ék, de mivel a fekete szint értéke 0, így a kontrasztja végtelen, s ezért a hdr megjelenítést élvezhetőbbnek tartják.
De közben találtam egy linket is, itt az sdr-ről és a hdr-ről is sok mindent megtalálsz, érdemes elolvasni.
[link]codec project
-
-
junior19
senior tag
"Többet fogyaszt az IPS-nél. "
Már mostanában talán másodszor olvasom ezt, hogy többet fogyaszt a va paneles tévé, mint az ips.
Ez honnan jött nektek? Mi köze a fogyasztáshoz annak, hogy va panel, vagy ips?
Nagyon sok minden befolyásolja a fogyasztást, vannak amik sokkal lényegesebben, mint az, hogy milyen a panel.codec project
-
junior19
senior tag
válasz kchris78 #33366 üzenetére
Végpontozás a fekete szint és a fehér szint beállítását jelenti.
Sdr-re egy szabvány létezik, ez alapján kell beállítani. Mert a videóanyag felbontása változik, attól még nem kell más beállítást alkalmazni, mert a szabvány értékei (gamma, színhőmérséklet) megegyeznek.
Én sem változtatok pedig nézek a hd mellett sd tv műsort, avi-t, dvd-t is.codec project
-
junior19
senior tag
válasz alexride #33508 üzenetére
Hali!
Ha sötétben és szemből nézitek a filmeket, akkor én az 50UK-t ajánlom, az va paneles, míg a többi mind ips.
A fekete sötétebb lesz, mint a többinél.
Egyébként ezek hasonló tévék mind, csak a méret, ami lényeges különbség közöttük. A többi az a kialakítás, illetve pár apróbb felszereltségi opcióban van eltérés közöttük.
Én a 6300-ason szoktam dvd-t illetve dvix-es anyagot is nézni, ezek is elfogadhatóak, sőt élvezhetőek is megfelelő nézési távolságból.
Szerintem számodra ami lényeges infó lehet, hogy ezek közül csak az 50UK6xxx modellek va panelesek, a többi méret mind ips.
Az lg topicban ezekről elég sokszor írtak, írd be a keresőbe, s lesz találat bőven.codec project
-
junior19
senior tag
válasz Roland861010 #33787 üzenetére
Azzal, hogy a színhőmérsékletet normálra állítottad, szinte biztos, hogy a színhűsége rosszabb lett, mint amit az rtrings kalibrált, s megadott a cikkben. Neked lehet jobban tetszik, de biztosan nem lett pontosabb a színmegjelenítése, s ennek meg vannak az okai.
codec project
-
junior19
senior tag
válasz Roland861010 #33795 üzenetére
Jobb a meleg2, mint a normal. Az rtings 6244K-t mért az adott példányon, ami még mindig közelebb van a 6500-as szabvány értékhez, mint a normál mód 9000K feletti értéke.
Ha megnézed a szürkeskála kalibrálás képét, alaphelyzetben 50% felett egyre több a piros, s kevesebb a kék. Ezért lesz a fehér, s minden szín pirosas-sárgás árnyalat. Ezt csak kalibrálással lehet kiegyenlíteni, szemre nem nagyon.
Persze, a képmódok is másképpen van beállítva gyárilag, de szabvány csak egy létezik. Az sem véletlen, hogy a Samsung készülékein a film üzemmódban érhető el azok az opciók, amik egy teljes kalibráláshoz szükségesek. A többiben pedig inaktívvá válik némelyik.codec project
-
junior19
senior tag
válasz SeatZola #33859 üzenetére
Amiket írtál használati időt, az nem sok. Okosan használva a upc csatorna nézése közben pedig még a "beégést" is el tudod kerülni. Ha így használod, akkor a 4 órás automatikus "javítás" szinte semmit nem fog befolyásolni.
A 2000-es alaposabb után pedig elvileg még egyenletesebb lesz a kijelző. De itt ne arra gondolj, hogy láthatóan gyengül a fényerő, esetleg pár értéket, amit szemmel nem is vennél észre.
Az lcd-nek viszont gyengül a háttérvilágítása, s nem biztos, hogy egyenletesen. 20 000 üzemóra felett már esélyes, hogy látható, s azt csak cserével tudod javítani.[ Szerkesztve ]
codec project
-
junior19
senior tag
válasz Gaboo007 #34003 üzenetére
Gratulálok a szarvíznek.
Én biztosan nem hagynám annyiban. Persze egyszerűbb lerázni a felhasználót, hogy ez ilyen, mint normálisat készíteni.
Senki nem kérte egyik gyártót sem, hogyha csak ilyet tud gyártani, akkor gyártson ilyet.
Mi következhet még? Gyártanak egy kis teljesítményű autót, s nagy ellenszélben ne használd? Várd meg míg eláll a szél.
S neked mit javasoltak? Lámpákat kapcsolni vagy megvárni a nappali fényt?
Hihetetlen.codec project
-
junior19
senior tag
válasz Gaboo007 #34009 üzenetére
Addig, amíg a legtöbb ember belenyugszik, hogy ez ilyen, addig el is fogják tudni adni. Ha tömegesen dobálnák vissza, akkor elgondolkodnának a minőségen is.
Már a tavalyi modellek is több gyártónál is vissza lépés volt az előző éviekhez képest, de amit az idei Samsung Qled szériával csinálnak, az már a pofátlanság.codec project
-
junior19
senior tag
válasz aclandiae #34053 üzenetére
Az egyik legnagyobb különbség, hogy a régi ips paneles, az új kinézett pedig va paneles, ezek minden előnyével és hátrányával.
A másik, hogyha használod a belső médialejátszót, illetve az okos részét a tévének, akkor az új biztosan tovább lesz használható. De ezt egy külső okosítóval szerintem olcsóbban meg lehet úszni.codec project
-
junior19
senior tag
válasz Partizan182 #35576 üzenetére
Egy kis kiigazítás.
Az 50 és 70"-os UK és UM modellek va panelesek, a többi ips.
Kakukktojás a 60UM7100, ami szintén va paneles, igaz 60"os ez az egy van a palettán.codec project
-
junior19
senior tag
válasz bajnokpityu #36058 üzenetére
Miért lenne a va panel bőrszíne pontatlanabb, mint az ips-é? Be lehet azt állítani ugyanúgy.
Mindig is va paneles tévéim voltak lcd-ből, most egy nem is drága van, de bőrszín visszaadásában nagyon sok ips-t is megver.codec project
-
junior19
senior tag
válasz stilo18 #36386 üzenetére
Én nem értem mi itt a probléma.
Megerősítette, amire itt a fórumban tippeltek néhányan.
Gyakorlatilag marad a tavalyi kínálat, s ahogyan néhány gyártó "fejleszt" még jobban is jár a vevő, mintha kijönnének egy új modellpalettával, ami még gyengébb is, mint a tavalyi volt.codec project
-
junior19
senior tag
Nekem az elődje van, a tavalyi modell. Semmi bevilágítás nincs fekete esetén, ha normálisan van használva, s tényleg jó a tévé.
Sajnos ebből a tesztből nagyon fontos dolgokat nem tudtunk meg. Például a képbeállítások értékeit. A normál fakó volt neki, az élénk pedig már sok. Ennyit tudunk. De ha használatkor nagyon fel van emelve a háttérfény, akkor még ha a tévé jó is, az okozhat meglepetést sötét körülmények között. Én sötétben a szakértői sötét módot használom, 34-es háttérfény értéken, 2,4-es gammával. Így semmi bevilágítás nincs nálam.
Pont ez a hibajelenség az, amit csak otthon vehetsz észre, mert áruházi körülmények között nem fogod látni. Bár én még nem láttam ilyen tévét, de az elődjének nagyon jó kontrasztja van, s mivel én is este teljesen sötétben nézem, így ajánlanám hálószobai tévének is. Persze ez nem zárja ki, hogy nem foghatsz ki egy rosszabbul sikerült darabot, de ez sajnos más márkáknál vagy modelleknél is így lehet ebben az árkategóriában. Olvashatsz teszteket, leírásokat más modellekről, hogy milyen jók, azután amit te kapsz, az mégis be fog világítani.codec project
-
junior19
senior tag
válasz sirarcheer #36949 üzenetére
Ha meg is nézed a méréseket, akkor látható, hogy kalibrálás előtt a Samsung azért annyira nem jó.
Azok a nagyon jó pontszámok pedig kalibrált állapotra értendőek.
Ha kalibrálod vagy kalibráltatod a Samsungot, akkor jobb is lehet, mint a Sony, de a dobozból kibontva a Sony jobb képet ad.codec project