Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • printer71

    csendes tag

    Üdv mindenkinek !

    Új robogós vagyok a klubban , igaz bevallom a 800 ft-os benzinnek szerettem volna elébe menni kicsit , tehát ha bekövetkezik az armageddon én már fel legyek készülve egy 3 litert fogyasztó robogóval :) .

    Ingázni szeretnék majd vele 10-15 km-t , így természetesen egy 125-ös rendszámos robogót vettem , úgy , hogy soha nem motoroztam , nem robogóztam . Nos ilyenekből itt vidéken ( zala ) elég gyér a felhozatal .

    A motor végül egy piaggio Beverly 125 rendszámmal . Itt volt az eadó a legbizalomgerjesztőbb , " öreg motoros " , másik két nagymotorral , szervizkönyv vezetve 2015-ig ( 2003-as a motor ) állítólag minden kopó-fogyó alkatrész eredeti alkatrészekre cserélve 22000 km-el , magyarországon forgalomba helyezve . Mikor veszek valamit nagyon utána szoktam nézni a dolgoknak , és azt olvastsm , hogy ezek a Piaggio Leader blokkok elmennek 60-80000 km-t is , tehát ez épp csak , hogy be van járatva :) . Látva a tulaj , hogy nem értek a motorokhoz , elmagyarázta miket nézzek meg mejd , ha nem az övét veszem , tegyem e kezem a felnire , utána a kipufogóra , hogy ugyanolyan hőmérsékletú-e , hogy nem melegítették -e be előtte stb . Mindene pöpec állapotban volt , mondom ok , viszem . OK , de próbáljam ki mielőtt elviszem , mondja a tulaj . De én még soha nem mentem motorral , mondom neki . Úgy nem veszünk motort , hogy nem próbáljuk ki , mondja , és ment Ő az utcában párat , lassan , gyorsan , kanyargott stb :)

    Nos ez volt a sztori , most jöhet a problémám . Mivel csak most ismerkedek vele , az elején nagyon ijesztő volt , hogy mekkora gépen ülök két keréken ( 160 kg ) a bicikli után , de aztán rájöttem , hogy ha gyorsan megy ha akarnám sem tudnám elborítani . Mivel vizsgázni szeretnék B125-re gyakorolgatnám a lassú kanyarokat , bójázásokat , lassan menést . Néztem videókat ahol robogósok rutinpályán kb 2 km/órával haladnak egyenletesen . Én ezzel a robogóval nem tudom azt megcsinálni , mert nagy fordulaton egyszer csak hirtelen megindul . Nem velem ban a baj , mert ismerős elvitte eredetvizsgára ( van jogsija nagymotorra ) , és Ő is azt mondta , hogy ugrik a motor . Amúgy meg szépen indúl hidegen melegen , húz egyenletesen 90-ig ( mondta az ismerős , mert én egyelőre úgy érzem , hogy 50-nél letép róla a szél :DDD )

    Tehát ilyenkor utánaolvasás , rengeteget böngésztem a fórumot , tudom mi a variátor , a görgők rugók . Amúgy is ajánlják , hogy vétel után vegyük le a hajtást , ilyenkor derűl ki , hogy mit is vettünk . Nos momdom akkor lássuk nem-e lettem mégis átcseszve . Amúgy is kiváncsi voltam mert lassú menetnél helottam valamilyen zörgést a variátorból . Levettem , nincs semmilyen meglepetés görgők , műanyag távtartók , kuplungpofák újszerűek , a görgők házában látszik kis kopás ahol a görgők futnak fel-le , de szabályos kopás mindegyik görgőé .

    Végül a kérdés :) . Min kellene változtatni az egyenletesebb , lasabb indulás érdekében , még úgy is , hogy esetleg veszítek valamit a végsebességből ?

  • printer71

    csendes tag

    Üdv mindenkinek !

    Vetem tavasszal egy Piaggio Beverlyt 125-ös , 2003-as évjáratból . A robogó a kora ellenére szép , és nagyon egyben van , letettem vele az A1 vizsgát ( mert az iskolának nem volt 125-ös automatája , én meg nem akarok váltogatni :) ) , egész nyáron tökéletesen tette a dolgát indult hidegen melegen , forróságban , szépen pörgött stb .

    Aztán most hogy lehűlt az idő , indúlni ugyan indúl ( alapjárat rendben van , szépen pöfög hidegben is ) de nagyon kellemetlenül megy . Nem veszi a fordulatot , fullad gázadásra , nagyon lassan pörög fel . Lassú óvatos gázadással pörög csak fel . Egyik este 5 fokban 15 kilómétert jöttem haza melóból vele nem melegedett egész úton fel annyira , hogy szépen menjen .

    Mi lehet a probléma ? Esetleg egy kis plusz üzemanyag kellene neki a hidegben ? Csak benzint kellene adni pluszban , vagy levegőt is ? Láncfűrészek-fűkaszák karburátorait állítgattam már , de ezt a karburátort nem ismerem melyik csavarral mit állítok . Van egy csavar a karbi alján , egy meg bal oldalon középen a torok alatt . Meg tudnátok mondani melyik csavar mit csinál ?

    Nem pont ez a karbi , de a felépítése hasonló

  • printer71

    csendes tag

    válasz FeniX- #86905 üzenetére

    Köszönöm a választ !

    Hidegen , és melegen , hidegben , és melegben is jól indúl , mindíg ugyanolyan egykedvűen pöfög alapjáraton . Annyi , hogy az 5 fokban gázadásra fulladt .

    Néztem videókat a karbi állításáról , általában a középső csavart állítgatták .
    Elmentem reggel a szemerkélő esőben 10 fokban próbaútra :) . Először kifele tekertem a csavart fél fordulatot , így rosszab lett . Utána az eredeti állapothoz képest befele fél fordulatot , így már olyan 90%-os a nyárihoz képest . Csak nem tudom , hogy mit állítottam .

    Ha mégjobban romlik a helyzet a kkor leelenőrzöm az automata szivatót is

  • printer71

    csendes tag

    válasz Tamás9x #87952 üzenetére

    Szia !

    Tulajdonképpen mi is csinálta a brutál hosszú fényt ? :) Csak a led a búrában , vagy besegített neki az alsó reflektor ? Az alsó reflektorhoz egy linket adnál .

  • printer71

    csendes tag

    válasz KTMHobby3 #87959 üzenetére

    Ugyanezen a véleményen vagyok én is . Ahogy kijött a jóidő márciusban két hét alatt 3 motorost ütöttek el zalában mind meg is halt . Minndent megteszek , hogy észrevegyenek , mert tapasztalom , hogy a fekete ruhás motorost fekete motoron én is későn látom meg . Led menetfény , Led csíkok , fényvisszaverő csíkok , és sárga kukásmellény az is fényvisszaverővel . Az autósok rohannak figyelmetlenek , rajtam ne múljon .

  • printer71

    csendes tag

    Üdv mindenkinek !

    Az alany egy egy 20 éves 125-ös Beverly . Megállt menet közben , nincs szikra . Nem értek a motorokhoz de tudom használni a multimétert , és a guglit :) .

    A diagnózisom az , hogy az alaplap-jeladó jó gyújtótrafó gyertyakábel jó , szakadások nincsenek , viszont a CDI-ből nem mindíg jön ki az 50-60 volt a gyújtótrafó felé , van hogy 5-15 voltot küld ki magából .

    Az lenne a kérdésem , hogy ha sikerűl vennem egy gyári új CDI-t , mivel van benne immobilizer , az immot hozzá kell-e tanítani az új CDI-hez valamilyen módon , vagy csak összedugom , és tudomásúl veszi , hogy az adott immo gyűrűvel dolgozik együtt ?

  • printer71

    csendes tag

    válasz nyogo83 #88559 üzenetére

    Köszönöm a részletes választ ! Szerencsére megvan hozzá a mesterkulcs is

Új hozzászólás Aktív témák