Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • gyimger

    őstag

    "The day is done, time has come. You battled hard, the war is won. You did your worst, you tried your best. Now it's time to rest. Now it's time to rest."

  • gyimger

    őstag

    Befejeztem Abbahagytam a Mortal Kombat 11-et és annyira frusztrál néhány dolog, hogy szeretném kiírni magamból és átgondolni ezt az egész jelenséget.

    Amikor sok évnyi mellőzés után VÉGRE kiadták a Mortal Kombat 9-et PC-re, az akkora dolog volt nekem, hogy a Mortal Kombat X-et szégyenemre már elő is rendeltem. Aztán jött hozzá a Mortal Kombat XL, Kombat Packok, skinek, stb., és annyira nem voltam megelégedve az egész produktummal és tálalással, hogy a MK11-et már egészben és leárazva vettem meg. És még ezt is megbántam kissé.

    Múlt hét végén kezdtem hozzá. Mivel az Injustice 2 óta nem játszottam verekedős játékkal, gyorsan ledaráltam a tutorialt. Még achievementet is kaptam érte, ami azt írja, a játékosok 5.3%-a teljesítette ezt a kihívást. A játékosok 94.7%-a nem csinálta meg a tutorialt? Nyilván nincs mindenkinek szüksége rá. Tovább.
    Mindig a sztori érdekel a legjobban és szerintem ez az alapja az egésznek. Hát lássuk be, nem igazán tudják ezt hová fokozni. MK9: Istenek, MKX: Idősebb Istenek, MK11: Titánok (Idősebb Istenek felmenői). Eddig ugyan nem léteztek, hiszen volt az Üresség és abban az Idősebb Istenek és az Egyetlen. Hát már Titánok is vannak. Hogy megsaccoljuk, kik lesznek a MK12-ben a Titánok teremtői? Idegenek, vagy a Még Idősebb Istenek? Valahol tetszik, hogy következmények nélkül irthatják egymást a karakterek, hiszen időmanipulációval visszahozhatók, de szerintem ezt ezzel le is zárják. Elindítják az új idővonalat, hiszen már három játék óta nem volt ilyen, és jön Great Kung Lao története. A játékosok 35.2%-a be is fejezte a sztorit.

    És hogyan tovább? Játszunk klasszikus tornyot, mert végül is a Mortal Kombatben ez mindig állandó. Érdekeltek a karakterek befejezései, szerettem összegyűjteni és megnézni az endingeket és ha már teljesítettem a tornyokat, megcsináltam a "2nd fatality" kihívásokat. A játékosok átlag 6%-a!!! csinálta ezt meg. Ez abban a tekintetben, hogy nagyon nincs mit csinálni az offline játékban, elég hihetetlen. Hiszen ez volt a lényeg a régi játékokban is, a tornyok, befejezések, kivégzések. Persze a farmolás brutálisan unalmas, de a neten fent vannak a kivégzések lépései. Átlagosan a játékosok 94%-a nem oldotta fel még a második kivégzéseket sem a karakterekhez, vagy mert nincs kedve utána nézni vagy magának akarja feloldani a Kryptben, ami meg több évnyi farmolás.

    Ha már Krypt. Marha jó Shang Tsung szigetét bejárni. De ugyan már. Az elérhető ládákban többnyire valami "konsumables", meg "recipes" van, meg "concept art". Fel akarsz oldani kivégzéseket, meg intrókat? Ahhoz el kell jutni Shang Tsung palotájába, amihez kivégzéseket kell csinálni, szám szerint 10*25-öt. 250!!! kivégzést kell csinálni, hogy kinyíljon a retkes palota, ahol az értelmes ládák vannak. Az achievement miatt megcsináltam a 25-öt. Játék közben szerintem még sosem unatkoztam annyira, mint akkor. És ezt mind még kilencszer? Hogy hozzáférjek néhány ládához? Amihez nem lesz elég aranyam, úgyhogy farmoljak még? De nem is arannyal nyílik, hanem lelkekkel, vagy szívvel, amit még tovább tart összegyűjteni? És végül mi lesz benne? Hajgumi. Meg cipő. Meg kesztyű.

    Mert Nightwolf mellényzsebén a gombot le lehet cserélni kerekről szögletesre. Meg Kitana hajgumiját át lehet színezni pirosra. Meg Baraka zászlaján le lehet cserélni a logót. Hát a Barbie baba ehhez képest sehol sincs. És szerintem ez zavar az egészben a legjobban. Hogy a végeláthatatlan farmolásból ezt tudod kitermelni. És nemcsak hogy át tudod öltöztetni a karaktereket, és lecserélni a kiegészítőiket. még a színeiket is meg tudod változtatni! Igen! Miután ráadtál Jade-re egy elegáns ruhácskát, tudsz válogatni a színek között. Hát mi ez, Sims? Nincs klasszikus értelemben vett "skin", de a karkötők és nyakkendők színeit személyre szabhatod. Vagy lecserélheted a pólót más mintájúra és arra ráhúzhatsz egy új színt. És várj, miután megtaláltad a sapka ideális formáját és színét, hozzá lehet adni fejlesztéseket (pl. nagyobb sebzés, több XP, több arany, stb.). És ezzel fenn is van tartva az érdeklődés, lehet bizsut gyűjtögetni Timed Towerben, vagy mi a neve.

    És nemcsak a kinézettel lehet eljátszani, hanem ki-be lehet kapcsolni a képességeket is. Ha szerinted egy képesség "nem jó", akkor fogsz egy másikat és behelyettesíted. Mert minek is lennének karakterek fix, jobb és rosszabb képességekkel, amikor személyre szabhatod. Hogy a karakter ilyen, és "ezt tudja", az nem jó, tudjon mást is. És ezeknek a képességeknek a nagyját sosem fogom látni, mert annyira nem érdekel ám, hogy a kb. 30 karakternek váltogassam a képességeit. Ha ráfeküdnék egy karakterre és kipróbálnám a legjobb kombinációkat, akkor talán, de az marha unalmas lenne.

    Én leértékelve vettem, de mit szóljon az, aki megvette az alapot 60 euróért, aztán az Aftermath-ot 40-ért, Kombat Packokat 50-ért, és ezért csak a lehetőséget kapja meg, hogy kifarmoljon egy szebb dzsekit, meg hozzá türkizkék skint. Nekem, aki nem játszok online, ez a játék ennyit tudott. A sztori módot és a klasszikus tornyot minden karakterrel. És ezzel kifújt. Részenként egyre kevesebbet költök a játékokra, a következő viszont a Gamepass lesz, ahol ugyanezeket meg tudom majd csinálni. Egy hét alatt bőven meg lehet csinálni a sztorit és a klasszikus tornyot, kipróbálni minden fatality-t, megnézni minden karakter befejezését.

    Az online játékosoknak további jó szórakozást, biztos megvan a szépsége egy-két karakter szintezésének, menedzselésének, vagy minek hívják.

    "The day is done, time has come. You battled hard, the war is won. You did your worst, you tried your best. Now it's time to rest. Now it's time to rest."

  • gyimger

    őstag

    válasz x360elite #2923 üzenetére

    Szerintem türelmetlen akkor lennék, ha azt mondanám, hogy megvettem az Ultimate Extreme Digital Deluxe Edition 2000-et és mégsem kaptam meg Liu Kang csatos övét, de nem. Inkább érdektelenséget érzek, mert engem ez marhára hidegen hagy. A gyűjtögetést jól is lehet csinálni, de ugyanazt megcsinálni/megcsináltatni 250-szer az nem az. Egyszerűen csak nem nekem szól. A nemrég emlegetett MK: Trilogy remake sokkal jobban érdekelne egy sztori móddal, mint (az Injustice 2-ből megörökölt) ruhagyűjtős tamagochi.

    [ Szerkesztve ]

    "The day is done, time has come. You battled hard, the war is won. You did your worst, you tried your best. Now it's time to rest. Now it's time to rest."

  • gyimger

    őstag

    válasz x360elite #2925 üzenetére

    Bár úgy tűnhet, hogy csak beleszagoltam a Kryptbe, elkezdtem kinyitogatni a ládákat, Kenshi (meglévő) szemkötőjével rejtett falakat ütöttem ki, felhúztam a hidat a Pit-nél, megszereztem Raiden fegyverét, Scorpion lándzsáját, megszereztem az Egyetlen lelkét, szívét és eszét, ki tudja még, mijét, aztán szembesültem azzal, hogy képtelen leszek mindenhová eljutni, mert eszem ágában sincs az életemet rááldozni. Rákerestem neten, hol lehet hasznos dolgokat találni (nem, a kosztüm és a fegyver nem az :N, az csak kozmetika) és találkoztam ezzel a rejtett palotával. És itt el is búcsúztam a játéktól. És igen, talán ez a türelmetlenség része. De észszerűbb kihívásokat is ki lehetne találni annál, hogy az egész rostert kivégezzem ötvenszer. És amíg más játékokban, pl. RPG-kben élvezem a "majd meglesz"-t, addig itt csak darálni és darálni és darálni, amíg egyszer talán véletlenül megnyílik a palota. Addigra már úgysem fog érdekelni se intro, se victory pose, csak lecsillapodik az OCD.

    "The day is done, time has come. You battled hard, the war is won. You did your worst, you tried your best. Now it's time to rest. Now it's time to rest."

Új hozzászólás Aktív témák