-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
HSM
félisten
válasz -Mike- #82266 üzenetére
Jó, nem Touno-t ajánlottunk neki első motornak.
Ismerem az érzést, mint írtam, alaposan teszteltem azt a sokat emlegetett ezres vasat, durva. Na, az már simán bebüntet, ha egy pillanatra is elkalandozol. Nem is akarnék olyan erős motort. Ott tényleg a legkisebb hiba is nagyon csúful végződhet. Ami nekem nagyon piszkálja a birtoklási vágyam, az az új 765-ös Street Triple R.... Erős, szép, játékos... És az még talán nem öl meg egy szempillantás alatt, ha nem vagyok résen.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #82270 üzenetére
A 100-at viszonylag hamar eléri, utána lassul le az idő. Az SV-n sem az ereje volt a baj, hanem hogy elkalkuláltam a távolság és a tempóm arányát. Ezt ugyanolyan simán be lehet sütni a 300-as Ninján.
Abban viszont egyetértek veled, hogy mivel lassabb, ha agyatlankodik az ember, akkor több esélye van lassabb tempóval fejreállni esetleg csodával határos módon megúszni, mint egy erősebb gépen.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #82274 üzenetére
De.
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #82277 üzenetére
Nem stimmel a szám. Mint írtam, volt szerencsém gyári ~30 lovas RS125-el menni egy komplett napot, tudom mit tud egy ilyen gép. Oké, valamivel súlyosabb gép a Ninja, de nem azon fog múlni.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #82279 üzenetére
Szval, RS125, valami 4t 125, CB400SF, GS500, Hornet 600, GSXR1000 + a saját SV650-em.
Ha a robogók is érnek, akkor mentem kis 50-es virslikerekes Hondával, 50-es nagytestűvel, és 125-ös 2T-vel is.
Szval, nem nyert a tipp, teve úr.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Something_ #82281 üzenetére
Mi ezzel a gond? Nem GP versenyzői szinten, egyszerű utcai használatra. Arra ennél nem kell több teszt. Főleg, hogy elsősorban arról beszélgettünk, mennyire fürgék ezek. Ahhoz igazából egy-két óra is elég kitapasztalni.
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #82283 üzenetére
Szuper. Csak azt nem teljesen értem, hogy miért csökkenti az én tapasztalatom érvényességét azzal a 125-el, hogy te többfélét is próbáltál?
Vagy ez csak a reklám helye volt? -
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #82285 üzenetére
Te kezdtél piszkálni, hogy életemben ültem 3 motoron... [link]
Mikor már másodszor b@sztattál vele [link], írtam le, min ültem eddig.
Ami a f@szméregetés, tőled jött a féloldalas posztod képében.... Az én felsorolásommal ellentétben (amit ráadásul te provokáltál ki) a tiédnek itt most semmi más jelentősége nem volt. -
HSM
félisten
-
HSM
félisten
válasz Hauptmann #82371 üzenetére
A DL/SV blokkjai elég jók, és nem adják drágán, választék is szokott lenni. Az üléspozíciót ki kell próbálni, mindenkinek más a kényelmes.
DL-el nem mentem, nem tudom, mennyivel nagyobb/szélesebb az SV-nél, de az SV-nél nagyon szeretem, hogy keskeny és rugalmas.(#82372) emre:
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #82390 üzenetére
-
HSM
félisten
válasz Kolondrum #82393 üzenetére
Látom, mire gondolsz... Nézz meg pár "hagyományosabb" naked/túramotort, csomónál ott tátong, nyilván nem akarják a kipufogócsővel főzni a blokkot. [link] [link]
A hurkatöltő tényleg szép rajta, sok mai pici förmedvény kipufogónál pofásabb nem kicsivel. Eszembe nem jutna lecserélni, úgy jó, ahogy van. Gyönyörű krómozott, igényesen kidolgozott, nem az a csicsa konzervdoboz.... És a hangja is jó. (Bár nem hangos, de ez nálam előny. Pont elég a zaja, nem villanymotor, de nem is kell füldugó a városhoz.)
Ha ennyire megrántja a ~10A-es venti a töltésed, akkor nem lehet, hogy megkotlott a generátorod egyik köre a háromból? Vagy valamelyik csatlakozó, esetleg a feszültségszabályzó halódik?
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz CyberPunk666 #82435 üzenetére
Ajánlom az SV650S-et, leginkább K7-től a második generációs verziót. Az azért még méretesebb cucc, mint ezek a kis zsebcirkáló sportgépek, és munkábajárós városi motornak is szvsz teljesen jó, nem drága se megvenni, se fenntartani. Ha erősebb kell, akkor pedig ott az ezres belőle, bár az már szvsz túl torkos és feleslegesen erős városi rohangálósnak.
Én is termetes vagyok, ez is közrejátszott, mikor az SV mellett döntttem. -
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #82555 üzenetére
A sportmotor azért elég más. A sportmotoron van rendes ülés, szélvédelem is, egyedül a láb pozíciója nem kifejezetten kényelmes, illetve hátból kell tartani magad, hogy ne a kormányon támaszkodj, de ezzel elég jól el lehet közlekedni. Egy SM-nél viszont nokedli szélvédelemmel, azzal a keskeny üléssel, és szintén nem feltétlen túrára kitalált lábtartóval azért nem biztos, hogy olyan mosolygós lesz a túra pár óra után...
-
HSM
félisten
válasz Gaboman #82564 üzenetére
SM-n nem ültem, de krosszmotoron igen, és hát nekem nem a kényelem volt, ami eszembe jutott róla...
"Laza kéz, egyenes hát, kényelmes lábtartás nem kell hátrafelé hajlítanod."
Nekem valahogy éppen ez nem adta.(#82566) persuader: Ez a tevézős személyeskedés kezd unalmassá válni....
-
HSM
félisten
válasz -Mosquito- #82587 üzenetére
Az utóbbi évben bő 7000km-t mentem...
De teljesen tőlem függetlenül nem sok 10 000km.
A gyári gumit meg majd lecserélem, ha elfogyott.(#82592) persuader:
-
HSM
félisten
Hehe, nekem is egy ilyen figyel a polcon, (mondjuk picit többért vettem) hogy egyszer hátha lesz időm és kedvem összeépíteni.
Viszont legjobb tudomásom szerint ennek megfelelő jel kell, hogy pumpáljon, erre nem elég csak rákötni a 12V-ot, megfelelő négyszögjellel kell elvileg etetni.(#82639) V.Stryker: Mert szivattyú pontosan annyit pumpál, amennyire vezérled.
Van amúgy egy komplett német DIY-rendszer is erre... [link]
Szerintem ez a legtutibb, bár némileg drágább, mint az itthon divatos rendszerek, de sokkal kultúráltabb is.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz horvathkrisz #82649 üzenetére
Te jó ég, 100 euró?!
-
HSM
félisten
válasz demars #82661 üzenetére
Amúgy akik használják, szinte mindenki nagyon elégedett ezekkel a rendszerekkel. Feltűnően mindig azok hőbörögnek, akik nem próbálták.
Igazából nekem is az egyetlen fejvakarós rész, amire nem találtam még ideális megoldást, hogy hogyan oldjam meg a csepegtetést, hogy:
-ne menjen semennyi a gumira
-teljes szélességében kenje a láncot
-ne kelljen nagyon szétbarkácsolni (fúrni/faragni) a motort hozzá[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz zgospel #82663 üzenetére
Nem rád céloztam, ne vedd magadra. Ahogy írod, az egy teljesen jogos kérdés volt, mindenféle hőbörgés nélkül. Főleg sportmotoron volt rengeteg hőbörgés a témában indított fórumban, és mindig olyanoktól, akik nem próbálták... Az vicces volt...
A videóban lévő rögzítés pl. jó lenne nekem, pontosabban egy hasonló, csak emelőszem alá rögzítve, asszem ahoz elemet készen is kapni az SV-re. Viszont amiatt aggódom, hogy így vajon kellő mennyiségű olaj eljut a lánc másik oldalára? Lehetett olvasni erről negatív véleményeket, volt aki emiatt barkácsolt mindenfélét, hogy a görgők mindkét felére jusson olaj.... Nekem sajnos erről nincs tapasztalatom.
És amúgy menet közben is működnie kellene. Nekem a "szett" (automata, pumpás) amúgy már kvázi kész van, csak a csöpögtetést kellene kitalálnom, és utána csak összerakni és használni....
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
-
HSM
félisten
válasz Tarill #82715 üzenetére
Az miért lenne nekem jó? Én csak azt látom benne, hogy ugyanúgy motorozni tudnék vele, csak 40 rugóval könnyebb lenne a zsebem....
Szép nagy csavar állt bele amúgy, kb mint a fórumtársnak, csak szerencsésebb helyre.
A vicc, hogy nektek is rosszabb lenne, ha lenne új gumim, mert eggyel kevesebb dologgal tudnátok szekálni...(#82716) demars: Elvileg ezek a gumik sokkal jobban deformálódnak, min az autósok. Elsőt pl. nem is javítanak.
Nekem is mondta a gumis, hogy max 130km/h a javítás után, mert ahogy tágul a gumi, hiába sütötte össze szétjöhet. Ennek ellenére bírta a némileg nagyobb tempót, és már 10k km óta problémamentes, de azért jobb a békesség....[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz horvathkrisz #82726 üzenetére
Mert a megtett távolságnak és útviszonyoknak megfelelően egyenletesen csepegtet.
-
HSM
félisten
válasz Gaboman #82873 üzenetére
Motornál egyébként nem ritka, hogy évekig elő sem veszik, és csak nyáron mennek vele, vagy csak szabadidős eszköz kocsi mellett. Van ismerős, aki tényleg évi kb. 2000-et, pedig minden évben használja.
Viszont tény, hogy észnél kell lenni vásárláskor, mert ráírni könnyű a kevés km-t "utólag is", szval nem mind arany, ami fénylik.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Tarill #82935 üzenetére
Pont ilyet fújtam ma reggel rá. Hogy vizes meg tejszerű passzolom, de ez fehér színű direkt, az tuti. Nekem mondjuk jó sűrűnek tűnt, sikeresen belegurítottam a palackot a sietségben a papíromba, amivel a gumit szoktam védeni a felesleg spray-től, szval volt szerencsém így közelebbi kapcsolatba kerülni vele míg letakarítottam a palackot.
Miután "bejárattam" már inkább szürkés színű. Eddig tetszik, pedig direkt jó keveset fújtam, mert tervben van a motormosás hétvégén...[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #83706 üzenetére
A nyitott házas verziójához volt szerencsém élőben egy parkolóból elindulás erejéig. Egy életre elég volt az a csörömpölés.
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #83838 üzenetére
Ennél olcsóbban nincs "élménymotor".
-
HSM
félisten
válasz Teasüti #83927 üzenetére
Amúgy a testtartás is egyénfüggő, ki mit szeret. Én sem szeretem a túlzottan előredőlős csutkakormányokat, de a széles magas "egyenesen ülök" kormányokat sem. Az SV650S-em kicsit megemelt csutkakormánya kb. tökéletes nekem.
A teljesítmény egyáltalán nem csak a végsebességben számít. Hiába a +3Nm, ha a váltón elbukod a háromszorosát, mert nem tud eleget forogni a motor, akkor sem, ha kellene az erő....
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Teasüti #83929 üzenetére
Pontosan. 500rpm, ha 3000-nél elváltod. Nem arra való a motorod, hogy tötyögj vele harmad fordulaton. Ha szépen kiforgatod 12 000-ig máris nem 500rpm lesz az. Ott az erőkülönbség is szépen előbújna az ER6-hoz képest.
Nem abban tud többet, hogy eléred az autópálya tempót egyesben, hanem ha egyesben kihúzatod, az ER6-ot válthatod el 70-nél, miközben ez még 100-nál is egyesben az első kerekét emelgeti....
Túrázásnál ennek ott van jelentősége, hogy egy tempósabb hegyi szerpentinen az ER6-al kétszerannyit fogsz váltogatni, miközben lassabban fogsz haladni, mint a mostani gépeddel. Persze, ha csak hatodikban krúzolsz fix 130-al, ottt nyilván nem lesz különbség, hogy egy 30 lóerős 250-essel vagy egy 200 lóerős 1300-as motorral mész...
(#83930) CyberPunk666: Ezt már be sem mertem írni.
(#83933) Teasüti: Ezekszerint rosszul használod a motort.
(#83936) CyberPunk666: Nekem se konditerem, se gyógytorna, és mégis 20+ órát lehúztam egyhuzamban a csutkakormányos SV-n mindenféle hátfájás és csuklófájás nélkül... Azért is mondom, technika és egyénfüggő is. A lábam volt kicsit kényelmetlen olyan sokáig összehajtogatva, mert kicsit nagy vagyok a motorra.
(#83937) Gaboman: Ez sem minden sportmotornál van így, de tény, hogy a nyaktörő fejemelős tartás már nagyon kényelmetlen. Nekem kerékpáromon volt olyan, nagyon gáz.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Teasüti #83947 üzenetére
1. Nem ajánlottam sportmotort. Azt mondtam, nekem kényelmesebb a sportosabb SV-kormány, mint a mérter széles egyenes kapaszkodók.
2. Azt írtad, egy perc után fáj a csuklód. Igen, egészen biztosan rosszul csinálod, ha ez így történik.
Teljesen komoly.
(#83950) Teasüti: Egyszerű a tanács. Üljön rá párra, és próbálja ki, neki mi felel meg.
[ Szerkesztve ]
-
-
HSM
félisten
válasz Gaboman #83957 üzenetére
Igen, határozottan jobban szeretem a keskeny, kissé megemelt csutkakormányt, mint a magas széles kapaszkodókat. A többség épp fordítva van vele, tisztában vagyok a helyzettel.
(#83959) Teasüti: Akkor fáj a tenyér/csukló, ha súly van rajta. Márpedig ha súly van a kormányon az határozottan nem jó motoron.
A kerékpár más, ott nekem nem sikerült még megfelelően belőnöm, hogy kényelmes legyen, mondjuk az a projekt félre is volt téve egy ideje. Ott nincs tank, amibe kapaszkodni lehetne, tehermentesítve a kart.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Teasüti #83962 üzenetére
A hiba ott van, hogy az izmok nem bírják a statikus terhelést. Már miért ne bírnák? Azok miatt tudunk egyáltalán a lábunkon állni.
Nézd, az lehet, hogy brutálisan hosszú az a CBR, és brutálisan alacsony a kormány, és így valami extrém kényelmetlen rémség (nem ültem rajta, nem tudom), de nekem mikor GSXR1000-t teszteltem (L3 körüli), fél óra után se volt baj tartanom magam derékból, a saját gyári kissé emlet csutkakormányos SV650S-emmel meg megjártam Angliát oda-vissza egyhúzásra. Értsd úgy, hogy reggel 8-kor elindultam, és kisebb megszakítások után másnap dél körül szálltam le róla.... És nem, nem fájt se a derekam, se a csuklóm/tenyerem. Egyedül a behajtogatott lábam volt rendszeresen kényelmetlen, sok párperces pihenőt szükségessé téve.(#83964) Teasüti: Miért nem hagyod pörögni? Mentem egyszer nagyobb gépekkel szerpentinezni (100-120 ló) és nem győztem rakosgatni (SV650, 72 ló "nyomatékosan"), hogy bírjam a tempójukat, amit fele váltással kényelmesen hoztak.... Nekem meg folyamat váltogatnom kellett, ne essek 6000 alá, mert akkor már nyúltak is el a horizonton...
Szerintem ha nem váltogatok, kb vissza is gurultam volna hozzájuk képest...
Persze, meg lehet oldani "nyomatékból" kevés váltással, de hogy fürge úgy nem lesz se az SV650, se az ER6, az is fix.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Teasüti #83967 üzenetére
Igen, de itt nem gugolni kell, hanem csak egy viszonylag kis szög mellett ellentartani a felsőteted dőlését, ami az én esetemben a [link] oldal alapján 27 fok. A GSXR1000-en pedig 35 fok, azt érezni is lehetett, hogy jobban kell tartani.
Amit még tudok, a régi S1000RR-re 36 fokot mond, na, azon is ültem, és az a szög már eléggé nem tetszett, nagyon messzinek tűnt a kormány az üléstől. De lehet azt is meg tudtam volna szokni, nem volt lehetőségem sokat próbálgatni.185 centire a sima CBR600F-re (2011-est találtam, nem tudom olyanod van-e) 25 fokot ír 185 centi mellett, a régebbi F4-ekre 29 fokot, az se vészes.
(#83969) persuader: A tankon könyökölés sztem alap egy hosszabb úton ilyen motorral. Kicsit átmozgatod magad. A combból tartás meg pont azért hasznos olyankor is, mert nem fog mindend fájni mikor leszállsz, és el tudsz menni 400+ km-t is.
(#83970) Teasüti: Dinamikus volt határozottan, de ön és közveszélyes? Határozottan nem. Ön és közveszélyes tempóra alapból nem alkalmasak a fakerék keménységű öreg dunlop gumijaim, amikkel gyárilag szerelték a vasat....
Nem tudom, nálad mennyit enne az a motor, nálam az SV így forgatva evett 6 liter körül a túrán. Ha kevésbé forgatom, megelégszik 5-el. Ha nagymama tempóban gurulok szigorúan 90-el, akkor 4. Nem olyan óriási difi. Próbáld ki egyszer. Ha sokat kér, akkor majd finomkodsz vele legközelebb.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Khaosz55 #83974 üzenetére
Az MT07 azért jóval nyomatékosabb, mint akár az SV, akár az ER6. [link].
Amúgy, ha nem sietek, nekem is bőven bejön az SV nyomatékos, de nem sok lóerős karaktere. De ha sietni kéne, vagy erősebb motorokkal megyek, akkor hirtelen nagyon kellemetlenné válik, hogy nem megy úgy nyomaték ide vagy oda és marad a kellemetlen gépészkedés. Sajnos se a nyomaték nem mond el mindent, se a lóerő önmagában. Sok mindent tudni kell a motorról, hogy teljes képed legyen.
(#83977) Teasüti: Akkor ha az oldal pontos, 2 fokkal kell jobban előrdőlnöd, mint nekem az SV-n.
Sajnos az F4i nem a legtakarékosabb típus, de ha odahúzol neki megy is.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Teasüti #83981 üzenetére
A nyomatékgörbe elég beszédes amúgy, ha értesz is hozzá. De még mindig nem sokat árul el a váltó áttételről, kiosztásról, amit szintén sok motornál eléggé elbaltáznak. Pl. sportmotoroknál nagyon hosszú az egyes általában és utána sűrűn jönnek a fokozatok. Első hallásra ilyen a CBR-ed is. Leginkább ennek köszönheti az ER6 és hasonlóak az előnyüket. De azt is vissza kell váltani, vagy "szétforralni" a vizet.
Értem, amit mondasz, pont ugyanez volt a GSXR1000 is amit próbáltam, elinduláskor 4-5000-ig semmi, aztán meg...
-
HSM
félisten
válasz Something_ #83985 üzenetére
+1.
(#83986) Teasüti: De az élményfaktor sem olyan lesz az ER6-on, mint a tiéden, ha húzod neki. Nagypapásan meg a tiéd is lassú, meg az is.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Futás, futópályák
- PlayStation 5
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Xbox tulajok OFF topicja
- Pécs és környéke adok-veszek-beszélgetek
- CADA, Polymobil, és más építőkockák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs