-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
HSM
félisten
válasz Gaboman #93365 üzenetére
SV650S, és K8 amúgy. Tökéletes kondiban.
Nem írtam, hogy elfogyna a kategóriatársaihoz képest, mert ennyire pontosan sosem hasonlítottam őket össze, de kis tempónál határozottan több élet van benne, viszont 110 után mikor már hármast kell váltani, már annyira nem virgonc, és legkésőbb 140 körül már rakni kell negyedikbe, ott már végképp csak amolyan "krúzolós" az erő. A fizikát nem lehet átverni, a blokk tervezői megpaprikázták kicsit a gépet egy viszonylag rövid egyessel, illetve a blokk karakterisztikájával, de a 72 LE az csak 72 LE, ami főleg nagyobb tempónál bizony kijön, főleg, hogy mivel rövid az egyes, így kevésbé vannak egymás nyakán a fokozatok, ami megint nagyobb tempónál nem olyan előnyös, mint a szokásos sor4 hosszú egyesű, sűrűbb váltó. -
HSM
félisten
válasz runner 125 #93487 üzenetére
Senkit nem érdekel, használni fogod-e, kivonatni se lehet a forgalomból, semmit. Ha megvetted akkor van X napod megkötni, különben fizetheted a fedezetlenségi díjat mikor megkötöd. Kivéve, ha eladtad közben.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz runner 125 #93491 üzenetére
Tudom, rendesen megszivatott engem is ez a szabályozás... Attól még ez van....
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #93496 üzenetére
Velem is kifizettették anno...
A mostani robogósok úgy tűnik szerencsésebbek. -
HSM
félisten
-
HSM
félisten
válasz Teasüti #93623 üzenetére
"Arra meg pont alkalmatlan abban a formában, ahogy a marketingesek beállítják."
Egyébként ezzel tökéletesen egyetértek.
Írtam is, hogy szvsz butaság a féklámpás villogás így. A motorfékjelzőnek sincs túl sok értelme, ha van a vezetőnek kis esze ráhúz minimális féket és máris van féklámpa....(#93626) KoVee84: Tehát olyan magabiztosat fékezett, hogy ~60-ról éppenhogy hamarabb állt meg a gumijain, mint aki előtte a seggén csúszott farmerben. Totál meggyőztetek.
(#93627) geresics: Jó és hasznos elméletben, én csak azt próbáltam sokszor leírni, hogy a gyakorlatban annyira mégsem egyértelmű és hátrányok nélküli a helyzet szvsz. De ne kezdjünk erről újra flémet.
(#93628) BoB: Véletlenül sem lett volna egyszerűbb normális követési távolságot tartani, és akkor kényelmesen megállhatott volna mögöttük kis túlzással akár motorfékkel is. Ja, de várj, akkor nem látszott volna a páváskodás a videón.
(#93629) Bogyó bá': Az a pánik-fékezés. Lehet úgy is, csak magaddal tolsz ki. A besz*rás az pont, de hogy erre hogyan reagálsz az már tanulható, sőt, szvsz tanulni is kell, mert hiába minden elektronika, sokszor egészen más módon úszható meg a szituáció, konkrétan kikerüléssel, de az nem megy, ha éppen becsokizva tövig markolod a féket.
-
HSM
félisten
válasz Teasüti #93865 üzenetére
"Viszont több egymást követő tankolás alatt ezek a pontatlanságok kiátlagolódnak."
Igen, csak abba gondolj bele, hogy mennyit kéne menned, hogy ez kiátlagolódjon. Még tele tankoknál is viszonylag nagy pontatlanságok lehetnek. Mondom ezt kb. 20 000km fogyasztásmérés után. -
HSM
félisten
válasz Teasüti #93873 üzenetére
Mire vagy pontosan kíváncsi? 19676km lett eddig megtéve
1043,88L1036,88L üzemanyaggal, ami5,3L/100km5.27L/100km átlagfogyasztás. A statisztikával nem túl hosszú távon mindig az a gond, hogy sosem tudod, pontosan mennyit mentél mennyiből, hiszen nem tudhatod, mennyi maradt benne, amikor rátöltöttél.Szerk: és én is ezen számoltam el, hogy az utolsó, tél előtti elrakásos tankolásnál nem üresig hajtottam, ahogy szoktam, hanem maradt benne ~7L, arra töltöttem rá, teli tankkal legyen elrakva. És még ilyen futásnál is láthatod, hogy nem mindegy....
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Teasüti #93881 üzenetére
Az a baj, a régi tankolásaimnál csak a megtett utat és tankolt mennyiséget írtam fel, amúgy csak 2015 ősze óta írogatom részletesebben, de ott is néha vannak foghíjak.
Benzin és benzin között én szoktam érezni a különbséget a motoron, de statisztikám nincs, mert ha a közelben tankolok mindig ósünös 98-ast kap, ha pedig túrázok és máshol tankolok, az egész más felhasználás, és a kutak is mindenfélék. Öcsémnél kocsiban viszont előjött, amit írtál, a 98-ast mikor ajánlottam neki és kipróbálta, ő úgy tapasztalta kicsit többet evett belőle, mint a 95-ből, amit tenni szokott bele, vissza is tért rá.
Amit én észrevettem, így egyféle nyálat tankolva, hogy olyan sacc/kb 0,3L/100km-el többet kér nálam ősszel, télen a hidegben, de ugye ez sokmindentől lehet, ha olyan a helyzet ilyenkor jobban pörgetem, töltse kicsit az akkut (töltéshez kivezetés work in progress ), nyilván több idő, mire bemelegszik bár egyhelyben csak max egy percet szoktam melegíteni, míg átjár mindent az olaj, és én is kicsit máshogy vezetek ilyenkor, nem olyan lendületesen, nyilván a tapadás sem olyan. Ezenkívül a leginkább azon múlik nálam a fogyasztás, merre jártam vele, és hogyan. A pozitív szélsőség kellemes 90 környéke, kis forgalomban országúton, na az ~4L/100km környéke, autópályatempó nálam 4,6-4,7L/100km, és a másik szélsőség a város, amikor azért elkéri az 5,5-6,2L-t is 100-on.
Amúgy egy K8-as SV650S, teljesen gyári állapotban.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Geresics #93885 üzenetére
1L plusszban állati sok, ahhoz nem is tudom, milyen eszetlen ámokfutó módba kéne kapcsolnom az SV-n az elalvós módhoz képest... Persze, lehet, csak az SV ilyen, hogy nem igazán hatja meg, mennyire megyek vele lendületesen. Nyilván bizonyos határok között.
Próbáltam egy időben faragni kicsit a városos ingázós fogyasztásból, és nem igazán hatotta meg, ha alig nyúltam a gázhoz, de azért se büntetett nagyon, ha rendesen megcibáltam.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Geresics #93889 üzenetére
Nagyon profi táblázat.
Adattartalmában elég hasonló az enyémhez, csak az nincs szépen formázva, csak írom az adatokat, ő meg kalkulálja a kalkulálnivalót.Én amúgy sosem írtam, hogy a fogyasztás nem lenne felhasználásfüggő, sőt, épp ellenkezőleg, szval egyetértünk.
Én első olvasatra nem látom a táblázatodban a +1L-t, de az tény, hogy a Pécs-Graz távot nem annyira szerette a motorka. Nyilván te jobban látod, nekem csak a kommentek vannak a táblázatodból, de te tudod, pontosan mikor mit kapott. -
HSM
félisten
válasz Geresics #93891 üzenetére
Hehe.... A fenntartási költséges táblázat nálam megmaradt eddig ötlet szintjén, de el vannak rakva a szervíz/alkatrész számlák, ha egyszer... De úgyse fogom szerintem megcsinálni...
(#93894) tboldi: Próbáld máshogy megközelíteni a kérdést... A motorszerető ember próbál az anyagi lehetőségeiből a lehető legtöbbet motorozni!
(#93896) geresics: Én csak simán utálok tankolni. A mostani vassal átlag 245km-t megyek el egy tankolással (milyen jó a táblázat ) ez még nem az, amivel elégedett lennék, de már oké. Ez 17L-es tank és átlag 5,27L-es fogyasztás. Asszem a hajam tépném egy 9L-t kérő sportmotorral, többet állnék a kúton, mint amennyit a motorn ülnék...
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #93939 üzenetére
Amúgy hogyan sikerült a sportmotor réteghez kilyukadni? Alapvetően én, Geresics és Teasüti kezdtünk el erről beszélgetni, és egyikünk sem "sportmotoros életformát" él...
Így pedig teljesen borul az elméleted, mert egy átlagosabb használat mellett nem kell 300 000-ért kuplungot cserélni ilyen vasakon 30 000km-nél, legfeljebb láncot 40-ért. Ezenkívül ezeken a motorokon a szelepek sem titánból vannak, és a főtengely jeladó sem aranyból.
De még ha abból is vannak, talán utcai használatnál mégsem fognak 30 000-nél kukázódni. Te is mindig mondogattad, attól függ, hogy húzzák neki és ezzel egyet is értek.Nyilván, pályahasználatnál, sportmotornál a benzin lesz a legkisebb tétel, ezt senki nem vitatta.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #93942 üzenetére
Igen, tudom, hogy eredetileg sportmotort mondtál [link]. És hogy igazából mindent magadra értettél, ami idáig tök korrekt, csak aztán valahogy ez belekeveredett az eredeti írom/felesleges/fillérszexualizálás/nemismotorosazilyen témába, és ez nekem így kicsit fura.
Igazából írhattam volna általánosan csak a topikba, nem válaszként is. Szval szerintem ezt azért élesen külön kéne választani, hogy ki mire használja a motort. Akinél sporteszköz, spormtotor, nyelezi, ott persze, a benzin nokedli, viszont utca, közlekedési eszköz, túra, stb felhasználásnál már lényeges pont (akár sportmotorral is).
Aztán lehet csak nekem tűnik úgy, hogy ezek a témák kissé összemosódtak, a tévedés jogát, mint mindig, fenntartom.
(#93943) persuader: Nekem ezzel semmi bajom nem volt.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz V.Stryker #94008 üzenetére
Semmit nem jelent szerintem. Nekem míg rajta volt a gané, semmi rozsda nem jött ki, ahogy egyszer úgy tényleg alaposan lepucoltam (ragyogott, csillogott villogott) egy hétre rá már itt-ott jött a rozsdafolt, pedig kis kenőanyagot kentem a lánc oldalára is, éppen ezt elkerülendő.... Ez ilyen, szvsz...
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Teasüti #94012 üzenetére
Ez így nekem elég szürreálisan hangzik, főleg hogy az adalékokból tipikusan igencsak kis % kell bele, tehát elég vad lenne, ha ez elvenné az "egységnyi bumm"-ot.
Plusz olyan jelenségeket sem magyaráz, hogy pl. öcsém kocsija miért fogyasztott többet az általam is tankolt 98-asból (kétszer is rámért), aminél én az SV650-en semmilyen plusz fogyasztást nem vettem észre? (K8-as, már lambdaszondás, két gyertya/hengeres Euro3-as verzió, ha esetleg számít.)
Én viszont olyat észrevettem, hogy kicsivel "szebben jár" a jobb benzinből, jelentsen ez bármit is. Fun fact, sima fapados 95-ös benzinből is tankoltam már olyat, ami látványosan kedvére volt.
Nekem ez eléggé motor/konstrukció függőnek tűnik, mi mit szeret, és miből mennyit kér. Én szívesen hallanék erről többet szakértőktől is.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz tboldi #94161 üzenetére
&(#94159) V.Stryker: Mikor kinn voltam Angliában sajnos nem volt rá időm, pedig egy várossal odébb ott lett volna egy kereskedés...
Mondjuk lehet engem is elhajtottak volna a magyar jogsimmal, ez is benne volt, hogy nem erőltettem.(#94167) Teasüti: Nincs.
A régiek nekem sem jönnek amúgy be, nekem a 2013-tól lévő verziók tetszenek.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz V.Stryker #94329 üzenetére
Amúgy ez a csere-dolog is nagyon olaj függő is.
Azt mondják, motoroknál még a 6000km sem feltétlen jó ajánlás, mert ott a lazábban illesztet dugattyúk miatt alapból több benzin higítja az olajat, tehát sok esetben jobb lenne kicsit gyakrabban cserélni, de akár gagyibb olajjal. Legalábbis egy kenéstechnikában jártasnak tűnő külföldi fórumos erre jutott, elég meggyőző érveléssel, mérésekkel, ő 3-4000km-ben látta az ideális periódust.
Ezzel szemben a saját tapasztalatom, hogy pl. nálam 5000km alatt kuka lett pl. a Motul 5100, érezhetően elgyengült a végére, míg a 7100-assal nem éreztem semmi változást, mikor 6000km után lecseréltem frissre, tehát azzal még úgy tűnik nekem mint laikusnak, hogy mehettem volna még, és ez két cserénél is így volt. Pedig nálam sok a városi rövidebb út, ami elvileg nem barátja az olajnak. -
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #94342 üzenetére
Tehát akkor az indoklás rossz, de a jelenség létezik? Lehet én emlékszem rosszul, és gyűrű előfeszítést írt, de valami ilyesmit volt. Évekkel ezelőtt olvastam.
A forma mondanivalójának amúgy a lényege ez volt, hogy autóban másmilyenek a motorok, ezért mennek azok lényegesen többet el olajcsere nélkül, ott nem hígul a benzintől olyan ütemben az olaj, mert jobban el tudják szeparálni őket. Plusz ugye motorkerékpárban a váltó is folyamatosan nyírja el. -
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #94351 üzenetére
"azota tobb auton vissza van veve a gyuruelofeszitettseg, es joval higabb olajat irnak elo, ... , az olajeves is megnott ezeknel az autoknal"
Szval akkor azért mégsem feltétlen alaptalan innen megközelíteni a kérdést."az olajcsere periodus pedig ennek ellenere megnott..."
Bizonyám. Hullanak is szépen azoknál, akik ezt gondosan betartják.Köszönöm mindenesetre a visszajelzést.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #94356 üzenetére
Amennyire tudom, motornál ugyanúgy mennek felfelé a követelmények, és sokszor eléggé bele is kell nyúlni a blokkba, tehát a jelenség ha nem is olyan szigorú mértékben, de megvan ott is.
"mert ragaszkodsz az indokolhatatlan faszsagokhoz"
Ezért nem is boncolgattam tovább a témát, mert átjött, hogy ez technikailag elég nehezen alátámasztható. Tehát simán lehet, hogy amin a csóka próbálgatta, azon igaz volt, egy későbbi motoron nem, egy legújabbon meg megint, kitudja... -
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #94364 üzenetére
"de hogy neked igazad legyen, hozzanyulnak."
Nézd, abból, amit írtál, én pont azt szűrtem le, hogy nagyon konstrukciófüggő a dolog. Sokkal konstrukciófüggőbb, mint elsőre gondoltam. -
HSM
félisten
válasz Gaboman #94380 üzenetére
Ez a keskeny ülés hosszabb túrák alkalmával nem válik borzalmas kényelmetlenné?
Terepen egyértelmű, hogy komoly előny, viszont az "aszfaltcentrikusabb" gépeken elvileg ezért is van a szélesebb/másmilyen ülés, merthogy elvileg az kényelmesebb a túra aszfaltosabb részén.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Gaboman #94405 üzenetére
A 2003-asba még egy vékonyabb profilú, kevésbé párnázott ülés került, az azelőttiket nem ismerem. [link] [link]
Nálam a 2004-től gyártott ülésfajta van, és szeretem. A 2003-asban pár ergonómiai dolog nem sikerült tökéletesre, ez a 2004-es legnagyobb változása, hogy pl. azon véglegesítették a lábtartók helyzetét, és az ülésen is alakítottak. -
-
HSM
félisten
válasz Geresics #94686 üzenetére
Abban amúgy szerintem volt igazság, hogy full bizonytalanul, "csak úgy kicsit kanyargászni" nekem is kicsit túlzásnak tűnik új motort venni ~5 millió forintért.
Ugyanezt el lehet sütni egy használt 4-5 éves megkímélt vassal fele, harmad, vagy akár negyed ennyiért, csak akkor nem kukázódnának milliók, ha mégsem jön be a számítás. -
HSM
félisten
válasz etnies #94772 üzenetére
Ahogy (#94778) zgospel is írta, nem mindegy, hogyan, mennyit mész, milyen motoron, és milyen sisakban.
Nekem pl. városban sosincs a fülemben, mert nincs olyan zaj, és a sisakom se rossz (Shoei Raid 2). Viszont túratempóban már kell, mert a fejidom az én méretem mellett a sisakra tereli a menetszelet, és igencsak hangos, 100km/h-val max egy órát tudnék menni jelentős fejfájás és fülzúgás nélkül (ami már fülkárosodást jelez egyébként). Vicces, de jóval halkabb, ha felállok a nyeregben, és csak a "természetes" menetszél ér.
Autópályatempónál pedig már egész hamar kellemetlen. Sőt, mikor egyszerre mentem vagy 1500km-t, akkor vagy egy napig minden baja volt utána a fülemnek, mert nem volt elég a worksafe (anno az erősebb motosafe-nek megfelelő csillapítóval). Visszafelé már a szivacsos erős 3M-el jöttem ("gyógyszertáras" néven elhíresült) azzal már tünetmentes lettem.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Geresics #94804 üzenetére
Pontosan. Nálam is ez van, kiállok a nyeregben, egyből egész csend lesz nagyobb tempónál.
Egy formát kérdeztem egyszer, miért nincs plexi az FZ1-esén, pont ezt mondta, hogy így halkabb.Majd ha lesz egyszer felesleges 50 rugóm, veszek majd rá valami komolyabb plexit, hátha jobban eltereli a szelet.
-
HSM
félisten
válasz Geresics #94806 üzenetére
Én egy ilyet spoileres MRA-t tervezek [link]. Nem kéne sokkal feljebb terelnie a szelet a gyárinál, már jó lenne.
Öcsém motorján volt lehetőségem kipróbálni tavaly, de a sportkipufogója elnyomta az élményt, így sokra nem mentem a tesztelés lehetőségével.
Viszont szerencsére elnéztem, csak ~40 ezer.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz runner 125 #94810 üzenetére
Ízlések és pofonok.
Az a vicc, nekem pont ez tűnik esztétikusnak, a bubis pedig nem tetszik. Ezt szépen le lehet hajtani, amikor nincs rá szükség, így megmarad a plexi eredeti íve, és így a motor stílusa is. Ezt azért öcsémnél volt szerencsém élőben is alaposan megvizsgálni. Itt a fotón a lehető legrondább módon van lefotózva, kb. teljesen felnyitva.
Lecsukva ilyen, szép füstszín kiadásban: [link]. Szerintem így teljesen vállalható. Túrára pedig fel lehet nyitni, ha szükség van rá.Szerk: remélem így már menni fog a link.
(#94813) etnies: Az a "szerencse", hogy bőséges adat áll rendelkezésre, számszerűsítve, hogy milyen zajt, milyen ideig lehet halláskárosodás veszélye nélkül elviselni. Persze, értem, aki szeret veszélyesen élni, de ha meg lehet előzni a bajt, minek kockázatni?
Nálam kb 20-30 centivel kellene feljebb kerülnie a szélnek, vagy legalább kicsit jobban elterülnie a sisakon, úgy már jó lenne. Sok túrázónak ez vált be a legjobban SV-n, elvileg sokkal hatásosabb, mint akár a péklapát méretű bubis. Annyi átjött öcsémnél mikor próbáltam, hogy csodát azért nem tesz, de ha kicsit jobb, az már hosszabb túránál bőven elég lehet.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz vendingo #94812 üzenetére
Pedig szép kis púp volt rajta.
Valamit pedig majd ki kell találnom, ha többet fogok túrázni járni, mert amúgy nagyon szeretem hajtani, és a fejidom időjárásvédelméről sem szívesen mondanék le. Csak gondolom, mivel magas vagyok, így jobban beleér a fejem az elterelt légáramba, mint ideális lenne, szval ezt valahogy azért majd orvosolni kellene.
Ezért is reménykedem ebben a spoileres holmiban, mert ha már csak arra jó, hogy kicsit megosztja a légáramlatot, már az is jó lenne szerintem. -
HSM
félisten
válasz vendingo #94820 üzenetére
A szél és időjárásvédelmével maximálisan meg vagyok elégedve. A probléma, hogy amit leterelt rólam szelet azt megkapja a bukóm, kb plexi magasságban és az süvít nagyobb tempónál. Én csak ezen kívánnék valamit változtatni. Vagy ne oda, vagy ne így menjen az a leterelt szél. Csak nem olyan nagy ügy megoldani.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Háztartási gépek
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Politika
- Vigneau interaktív lokálblogja
- Microsoft Excel topic
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Dragon Age: Origins
- Computex 2024: teljesen integrált hibrid hűtéssel közeleg az MSI új csúcs-VGA-ja
- További aktív témák...
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen