-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
HSM
félisten
válasz Gaboman #97352 üzenetére
"ha vennék akkor én is full gyárit néznék belőle"
Azért butaságokat ne írjunk már egymásnak... Amennyire meg tudom ítélni, az a motor az utolsó csavarig gyárinak tűnik. Gyári kiegészítő ez az oldalidom, és a rajta lévő bukógomba is, külön kérésre rakták fel, kb. 200 000 forintos felárért. Ha nem tetszik, le is lehet szedni, külön van a fejidomtól. (Öcsém SV650-e is ilyen, volt szerencsém hozzá élőben.)
Annyira gyári holmi, hogy bizonyos piacokon SV650SF modellnéven gyárilag ezzel a full idomszettel szerelve is árulták.Amit linkeltél 880-ért, az viszont a fehérrel ellentétben tuti nem gyári állapotú, ha már így szólt a tanácsod, típusidegen a váltókar és a kormányvégsúly, a kipufogóról nem is beszélve. (Szvsz bőven elég jó/hangos a gyári is belőle.)
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz etnies #97355 üzenetére
"Van rajta tiltás kiiktató is, nagy bizalmam lenne a vásárláshoz."
Ugyan miféle bizalmat ront el, hogy a fokozatkijelzőben van egy funkció, ami ki tudja iktatni egyes-kettes-hármasban az előgyújtás késleltetést, ami csak a zajkibocsájtási normába beleférés miatt van benne? -
HSM
félisten
válasz etnies #97358 üzenetére
Mégis milyen problémákat okozhat a motornak, amikor gyárilag is így működik 4. 5. és 6. fokozatban, fotelmérnököm?
Ez a kütyü csak annyit csinál (feltéve ha bekapcsolod, merthogy ezen a fokozatkijelzőn opcionálisan ki be kapcolható ez a plusz szolgáltatás), hogy minden fokozatban (kivéve az üres, nyilván) azt hazudja a motornak, hogy ha jól emlékszem 6. fokoztban vagy, és így nem alkalmazza az ECU a zajcsökkentés érdekében belerakott előgyújtás késleltetést, mivel hatodikban az nincs.
(#97360) vlevi: Fórumtársnak látványosan fogalma sincs a szóban forgó kütyüről és funkcióról, és ahelyett, hogy azt írná, bocs srácok, benéztem, inkább fotelmérnöközi azt, aki mondjuk már látott ilyet és tudja, hogy hogyan és mire való....
Köszi a megerősítést.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz etnies #97362 üzenetére
Mégis mi köze a dízelbotrány által érintett tűzoltásnak ehhez a kütyühöz?
Leírom egyben, mégegyszer, hogy értsd. Ez a kütyü csak annyit csinál, hogy a motorban már gyárilag benne lévő eredeti, le nem fojtott gyújtástérképet használja, csaképpen nem csak a 6. fokozatban, hanem mindegyikben.
Ez nem egy utólagos tákolás, mint ami a dízelbotrányban megy, hogy ráerőltessenek (minél kisebb költséggel természetesen, ez a gondok fő forrása gondolom nem kell elmagyarázni, miért) egy olyan üzemmódot a motorra, amire gyárilag nem lett felkészítve. Sőt, ha mindenáron párhuzamot keresel, akkor éppen a dízelbotrányban utólag környezetvédelmi okokból lefojtott motorok okozták a gondokat, ez a kütyü pedig éppen az SV környezetvédelmi (ebben az esetben zaj) "utólagos" fojtásait tudja kiiktatni.... Tehát ha a dízelbotrányból indulunk ki, akkor ez az ATRE kiiktatás éppenhogy jó kell legyen a motornak és nem pedig káros.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Laca1212 #97372 üzenetére
Elsősorban a fokozat visszajelzéssel.
Viccen kívül, mivel nekem nincs, így csak mások beszámolóira tudok hivatkozni, ennél a motornál főleg 5000rpm alatti gázreakció javulásról (finomabb) és nagyobb vehemenciával való megindulásról voltak beszámolók az alsó néhány fokozatban, ha megnzed, a topikban is ilyesmikről számoltak be más motorokonál is. (Ugye, az ideális pillanatban van ezzel a gyújtás minden fokozatban, nincs késlelteve ahhoz képest.)
Amúgy a gázreakció javítására a legjobb megoldás a TPS szenzor pontos beállítása, meglepően sok SV650-nél "elfelejtették" az első üzembe helyezésnél megfelelően beállítani, és azután is, nemzetközi szinten. Pedig dealer módba kapcsolva a motort nevetségesen egyszerű akár ellenőrizni, akár beállítani, mivel ilyenkor a műszerfalon megjelenik egy beállítási segéd. Ez a beállítás kb. kicseréli a motort, ha gyárilag nem tették ezt meg, főleg azt, hogyan reagál elcsukott gáznál kis gázra, vagy kis gázról a gáz elcsukására.
Ez ugye magyarul a gázállás-jeladó, és nem mindegy, hogy pontosan kapja a jelet a motorvezérlő, hogy gázt adtál, vagy csak más jelekből, késve szerez róla tudomást. Sajnos én is csak 10 000km után találkoztam ezzel az infóval, és persze, hogy nálam is rosszul volt alapból beállítva...[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Laca1212 #97375 üzenetére
Megvetted akkor valamelyik SV-t végül?
Majd ha beszerelik, kérdezz rá a TPS beállíásra is, hozzáértőnek pár perces történet ellenőrizni.
Amúgy a vicces, hogy a TPS beállítás fontosságáról még gyári szervízvideó is készült még a TL1000-el... [link]
(Ez a dolog amúgy természetesen fokozatjelző/ATRE független, anélkül is érdemes ellenőrizni. )[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Laca1212 #97377 üzenetére
Az szerintem jó vétel volt a hirdetés alapján, grat hozzá és üdv a klubban! Nekem is SV650S K8 van.
Egyszer próbáld majd ki az alsó idom nélkül is, nekem pl. kellemetlenebb volt melegben a hasidomos, jobban jött a lábamra a meleg, öcsém viszont szereti, őt valamiért elkerüli.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Laca1212 #97381 üzenetére
Mikor öcsémmel mentünk egy kört, az ő idomosa pár fokkal melegebb volt azonos körülmények között.
Amúgy jó kérdés, ha van tempó 70-80 fok között szokta mutatni a vízhőfokot az én félidomosom, dugós városban kocsikerülgetés plusz melegben meg felmegy kb. 105-ig mielőtt a ventilátor visszahűti durván 99-re.
Amit én még észrevettem ilyen általános dolog, hogy szerintem kényes a gépecske a jóminőségű olajra. Mikor Motul 5100 10w40 volt benne, azt ledarálta nálam jóval a csereidő előtt, a 10w40 7100-assal viszont már olyan precíz, mint egy svájci óra, a 6000km-es periódus végén is. Most tesztre 10w30-at raktam bele, az hidegben szuper volt főleg decemberben, de melegben már annyira nem érződik 100%-osnak, majd még az 5w40-et fogom legközelebb kipróbálni a 7100-ból, az egy jó kompromisszumnak tűnik a kettő között, közelebb a 10w40 értékeihez, de kicsit kedvezőbb hideg viszkozitással.
[ Szerkesztve ]
-
-
HSM
félisten
válasz runner 125 #97573 üzenetére
Az para, ennél nagyobb masszívságot várna az ember egy ilyen drága sisaktól... Esésnél sem szerencsés, ha leesik a plexi. Nekem eddig a Shoei sisakom kétszer esett ülésről, egyszer szél (betonra), egyszer barátnő jóvoltából. Pár durvább karcon kívül sérttetlenül megúszta mindkét esetet.
-
HSM
félisten
-
HSM
félisten
válasz etnies #97589 üzenetére
Az esetek 99%-ában semmi baj nincs azzal, hogy az ülésre rakod, minden nap oda rakom. Kényelmes és stabil hely az neki (legalábbis az SV-n, szép nagy sima felület van neki). 5 év alatt egyszer figyelmetlen voltam és leverte a szél, belefér.
A tükörre én az SV-n nem fogom rakni, az 100%, egyfelől nem tiszta, másfelől kevés dolgot utálok jobban, mint amikor elállítódik és állítgatni kell....
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz zgospel #97592 üzenetére
Mint kiderült a hsz-ből, nem szoktam rárakni...
A menetszéltől nem állítódik el 200-ig, az tuti, alattam többet nem megy a vas, ez tesztelve, de pl. ha véletlen kicsit nekimegyek attól már igen. De a kosz, meg számomra a kényelem hiánya továbbra is a tükrös akasztgatás ellen szól.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Laca1212 #97650 üzenetére
Pl. ilyesmivel fel lehet applikálni sokmindent: [link]. Nem tudom, ez a méret kell-e, de felépítésre ez pl. felmegy a csutkakormányos SV-re.
(#97651) CyberPunk666: Miért baj az, ha 120 lóerős gép van alattuk, de nem merik határra motorozni? Ezerszer jobbakat lehet vele gyorsulni, mint egy feleekkora géppel, és nem kell karcolni a lábtartót, hogy egy jót mosolyogj a plexi alatt. Nem csak picike gépek határra hajtásával lehet tanulni vagy jót szórakozni.
(#97653) Teasüti: Neked sportgéped van, azokon direkt jó magasra teszik, minél később érjen le. Egy túrásabb géppel már lehet rég karcolnád.
(#97656) Laca1212: Valami ilyesmivel: [link]. Nem árt, ha van rajta egy dörzsölésálló(bb) erősebb réteg is, ne legyen meglepetés.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz CyberPunk666 #97659 üzenetére
"Azért, mert aki nem tud motorozni, de erős gépet vesz, az ön és közveszélyes."
Ez egy elég erős kijelentés lett.
Nem az a veszélyes szvsz, akinek 120 lóerős gépe van, és nem tud vele motorozni, hanem akinek akárhány lóerős a gépe, de nincs tisztában a saját határaival. A 120 lóerős géppel is lehet lassan menni és biztonságosan, és egy 30 lóerőssel is el lehet repülni, ha eszetlenül túlvállalod magad.Nem a lábtartóig döntésen múlik a biztonság, hanem azon, mennyi tartalékot hagysz magadnak az általad felsorolt esetek kezelésére.
Halkan jegyzem meg, hogy az említett 120 lóerős gépeken remek futómű és fékrendszer is van, ami adott esetben szintén biztonságnövelő tényező lehet egy kisebb, butább géppel szemben akkor is, ha nincs meg a lábtartókarcolás képessége.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz CyberPunk666 #97670 üzenetére
A vágott slick gáz. De ennek mi köze a gépük teljesítményéhez, amit kifogásoltál?
-
HSM
félisten
válasz -Mike- #97675 üzenetére
Én nem próbáltam, csak abból indultam ki, amit olvastam róluk.
Mondjuk gondolom az sem mindegy, milyen gumiból készült az a vágott slick, és milyen időben, hogyan használod.(#97676) CyberPunk666: Számomra nem derült ki, hogy ezek így együtt jelentették gondot számodra.
Ettől függetlenül, így sem értem, hogy a "slick gumi ÉS kockásság ÉS tapasztalatlanság" mellé miért kell ÉS kapcsolatban még az "erős sportgép" is. Az első három már önmagában is bőven megállja a helyét, mint kockázai forrás, nem gondolom, hogy azokhoz bármi plusz kockázati faktort hozzáadna az erős sportgép ténye. Főleg, hogy ezek az "erős sportgépek" (600ccm sor4 sport) valójában amíg nem pörgetik őket full döglött, barátságos, gyenge és kiszámítható gépek.... -
HSM
félisten
válasz etnies #98719 üzenetére
Nem akarok gonoszkodni, meg senki örömét elrontani, de ha egy DL650-el megkerülik egy SV1000-en, akkor vagy az SV1000-nek nagyon durván kilóg a bele, vagy valami gigászi user error van...
Eddig emiatt inkább csendben maradtam, de ha már így kiemelted, mint összehasonlítást, akkor már nagyon ide kívánkozott.
Szerintem amúgy mindkettő szuper motor a maga kategóriájában, de azért legyünk már eszünknél, az SV1000 minden létező szempontból komolyabb technika, mint egy DL650. -
HSM
félisten
válasz Padre81 #98766 üzenetére
Áh, értem már mire gondoltál. Akkor azért így már nagyrészt egyetértünk.
A hátsó gumi + kanyarodást én is tapasztaltam, mikor a GSXR1000-et vezettem, azzal a 190-es hátsóval megfelelő technikával le kellett küzdeni a motort, hogy dőljön, míg az SV650 160-as hátsókerekével elég csak a kanyarodásra gondolni, és már borul a motor. De szerintem ez megszokás kérdése is.
A kanyar és terep viszonya nagyon érdekes kérdés. Az oké, hogy az SV-n közelebb vagy a talajhoz és ez néha nem annyira jó móka (ezzel magam is többször szembesültem az SV650S-en is) az tökéletesen jogos, de kanyarban átlógásnál én pont azt gondolnám, hogy az eleve jóval magasabb felépítésű, kevésbé ráhajolós üléspozíciójú gépnek kellene azonos futási nyomvonalat feltételezve jobban átlógnia. A gyakorlatban mégsem így lenne?
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz etnies #98879 üzenetére
Hát nem is tudom... Nekem a K8 SV650-ben még a 10W30 is szépen teljesít, városban, melegben (Motul 7100). Hűvös időben érezhetően jobb is, amíg nem melegszik be, mint ugyanez a fajta 10W40, és nagyon melegben is csak kicsit érződik gyengébbnek, úgyhogy szerintem én az 5W40-nél fogok kikötni a gépemmel.
Szóval ha engem kérdezel, én egyetlen helyre raknék egy ilyen blokkos motornál 15W50-et, az pedig a lánc. 20W50-et meg lehet még oda sem. Szerintem egy modern 650-es Stromba tökéletes kellene legyen egy jobbféle 10W40.
20 éve léghűtéses blokkokba kellett a sűrűbb olaj, de neked már elég modern a géped.... Főleg nem kell neked oda a hűvösebb vidékre.Gyáripárti... Nekem a minőségbiztosítás jut róla eszembe. Ami egy józan árkülönbözetet megér. De nem minden pénzt.
(#98882) geresics: Jól emlékszem, hogy már minden új motorra kötelező a hárombetűs kedvenc elektronikám? Mert ha így van, az idő nektek dolgozik.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz etnies #98905 üzenetére
Igen, én is igyekszem gyári cuccokat pakolni rá, mert a +20-30%-ot nekem is megéri. Mondjuk a hátsó fékbetét pont kivétel volt, azért nem voltam hajlandó ha jól emlékszem több, mint 20 000 forintot kicsengetni, amikor a szintén jóhírű, elvileg tárcsát sem bántó CL Brakes szinter betét postával is megállt 10K alatt az angol ebay-ról... Azóta is teszi a dolgát.
Ez a kuplungkosár csörgés ez az a 2-4000rpm közötti csörömpölés/vibrálás, amit az ezres DL/SV kuplungkosara is produkált, leginkább 20-50K km után, míg el nem vitte a leleményes tulaj ehhez a taghoz helyrepofozni a megmunkálását? [link]
Ha a kuplungkosár így már jó, akkor az szempont a 15W50 mellett. Bár sokkal sűrűbbet én már meggondolnám. Mondjuk az érdekes, hogy a 7100-as adatlapja gyakorlatilag betűre egyezik, pl. viszkozitásra a 15W50 és 20w50-nek.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Teasüti #98921 üzenetére
Olajszűrőnél pl. pont nem. Valahol olvastam nagyon rossz tapasztalatokat, nem akarok butaságokat írni, mert jó rég volt, de a szeleppel tuti voltak bajok bizonyos utángyártott típusoknál, meg a komplett kivitelezéssel is. 6000km-nél nekem nyugodtabb a lelkem a gyárival kb +1500Ft-ért, kb. egy mosás ára, nem pénz. Ettől függetlenül már kétféle utángyártott is került fel rá készlet vagy időhiány okán, de nagyon nem örültem neki.... Mondjuk a második utángyártott annyiba került, mint a gyári (Mannfilter).
Légszűrő megint kritikus, ha nem jó, nem biztos, hogy elég levegőt kap a motor, ha meg nem szűr jól, akkor megint magam alatt vágtam a fát. A gyári 6000Ft volt, 18 000km-ig megint nincs rá gondom, aki ezen spórol, szerintem meg is érdemli....
Olajból már nem esik annyira jól majd 4000 FT/L áron beleönteni 3 litert 6000km-enként, de abból is megkapja a minőségit.... Amikor meg gumit kell cserélni, annak áráról ne is beszéljünk inkább...
-
HSM
félisten
válasz energy4ever #98954 üzenetére
Pont ez lesz a baj.... 50ccm édeskevés lesz autópályára, autóútra. Hacsak nem áldozat szerepre készülsz... (Szerintem a KRESZ-ben is van erre pont, hogy rendszámmal se mehetsz fel ilyen lassú járművel.)
125ccm (4T, ~12-15LE) is necces, az alatt teljesen el kell szvsz felejteni.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz energy4ever #98957 üzenetére
Oké, üveghangon, egyenes úton, szél nélkül 5km hosszú egyenesen tud 96km/h-t. Ez a mögötted jövő türelmetlen vezetőt nem fogja meghatni, hogy ha nem fújna a szél és nem lenne kis emelkedő, akkor tudnál 70-nél gyorsabban is menni a 90-es táblánál.
Plusz a motornak sem tudom, mennyire lesz így tartós, nyelezni hosszan... Nem erre való ez.
A 7kw szerintem túlzás, inkább 5 lehet a reális.A túlméretes dugó oké, de akkor méginkább kérdőjel, mennyire lesz tartós, plusz sok sikert azt lepapírozni... Ha meg 50-es papírral (forgalmi, rendszám, biztosítás) mennél 70/90-es túlméretes dugattyúval, akkor ha nem tévedek mindenféle bűncselekmény kategriákat valósítanál meg...
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Teasüti #98932 üzenetére
Persze, csak nem mindegy, pontosan mit is rendelnek meg a beszállítótól, milyen minőségi követelményekkel.
Divatos dolog, ami a cikkben van, hogy a márkajelzésért fizetünk, de mi van akkor, ha azt pl. szigorúbb minőségbiztosítás mellett gyártják, akár ugyanott, ugyanazokkal a gépekkel, ugyanabba a fémházba? Tipikusan ez szokott lenni amúgy a helyzet."Az utángyártottak se rosszabbak, még akár jobbak is lehetnek."
Gyönyörűen ráéreztél, mi a bajom általában a nem gyári cuccokkal. Senki nem tudja biztosan, hogy milyen lesz. Vagy jobb, vagy rosszabb, köszi. A gyáriról legalább garantáltan tudom, hogy elég jó. Lehet, nem az a legjobb, de garantáltan nem is rosszabb annál, mint amire szükség van."Fő alkatrészből igen, abból csakis a gyárit! De kopóeszközökből? Ugyan már..."
Mint írtam, néhány ezer forintos összegről beszélünk 6-12-18 ezer km-enként. Kövezz meg, de ez mondjuk egy reggeli, kávé és fagyi ára. Vicc ezen spórolni szvsz. Aki ennyire fillérszexualizáló, lehet jobban járt volna ha rollert vesz...
Mint írtam ahol indokolatlannak láttam a felárat (dupla ár fékbetétnél) ott inkább rászántam az időt, energiát, és vadásztam egy betétet, ami jobb a számomra fontos paraméterekben, mint a gyári. Na, ott nem csak egy regeli ára volt a difi (~10K). De ott is észnél kellett lenni, nehogy olyat vegyek, ami eszi a tárcsát, mert akkor könnyen több kiadást csinálhatok magamnak, mint amit megspórolok.... A másik véglet, ha meg nagyon tárcsakímélőt veszek, az meg nem fog, az is drága lehet...(#98936) Teasüti: Persze, és a szűrő gyártónak nem ugyanolyan fontos, h 2 fillérrel olcsóbb legyen, amikor ő csak olcsóbban tudja értékesíteni? Ő ezen logika alapján méginkább mindenen spórolnia kell...
#98937) zgospel: Pontosan. Mérlegelni kell. Láncból pl. tuti nem raknék mégegyszer gyárit (egy egyszerűbb DID van rajta gyárilag) mert nem sokkal többért komolyabb DID is van. A lánckerekes példád is nagyon jó.
(#98967) etnies: Jól emlékszel, 60km/h, most megnéztem, én kicsit többre emlékeztem.
(#98974) etnies: SV-nél olyanról is lehetett olvasni, amikor nem passzolt tökéletesen a gyári házba az utángyártott szűrő... Az is "vicces" dolog... A gyárival ilyesmi se fordulhat elő.
Mondjuk fun fact, a képen lévő hiflo éppen úgy néz ki, mint az sv650 gyári szűrője...
De engem nem is a kinézete izgat, hanem a funkciója, hogyan szűr, azt szemmel elég nehéz megállapítani.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Teasüti #98978 üzenetére
"De mindegy, az egész mondandóm lényege, h igen nagy valószínűséggel meg lehet kapni ugyanazt a minőséget olcsóbban is."
Igen, ezzel tökéletesen egyetértek, hogy általában ez a helyzet, éppen az általad felhozott érvek miatt. Csak ugye, nem mindig lehet tudni, melyik pontosan milyen, így próba-szerencse alapon megy a dolog, amit én inkább elkerülök a motoron. Nem olcsó dolog, ha baja esik.
Az érvelés szempontjából azért nem mindegy, hogy egy fagyi ára-e a difi, mert szerintem ha csak egy fagyi ára a különbség, akkor nincs is miről beszélni, be kell rakni a gyárit és kész, nincs lutri, nincs fejfájás. Amikor már sok-sok fagyi áráról beszélünk, na, ott már lehet létjogosultsága a fejvakarásnak és alternatív megoldásoknak az én véleményem szerint.
Én sem ragaszkodom feltétlen a gyáriból mindenből, pl. gyertyából is a sima NGK/Denso helyett NGK iridiumosat kapott, és láncból is szerintem egy modern X-gyűrűs DID-et fog majd kapni. Ezek mind a gyári beszállító a gyárinál magasabb kategóriás cuccai, mind magas minőségű, bizonyított homi.
(#98977) etnies: Nálam jól tette a dolgát hátul a gyári is, csak sajnos megégettem. (Motoros csizmában nem éreztem, hogy picit nyomom, csak amikor már szaga volt, kicsit feljebb volt a pedál az ideálisnál. ) Most a CL Brakes szinterrel is nagyon elégedett vagyok, korrektül adagolható, és fog amikor kell.
Azokról a betétekről én is jókat olvastam ami nálad van, de néhányan azt állították, kicsit jobban eszi a tárcsát az ideálisnál, úgyhogy tovább kerestem. Nem tudom, mennyi igaz ebből, de nem akartam tesztpilóta lenni, egy tárcsacsere nálam eléggé fájna a kasszának. Tavaly épp elég volt a gumicsere 80K-ért...
Igen, én is DID párti vagyok. Nekem elég egy jó kis X-gyűrűs fajta belőle... Nem mintha a gyári egyszerű DID-el baj lenne, de miért ne legyen kicsit jobb.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz tboldi #98984 üzenetére
Mannfilter olajszűrő volt fenn nekem is, mikor nem volt időm a gyárit beszerezni. Csak sajna pont ugyananniyba kerül az enyémhez, mint a gyári.... Minkdető 3500Ft nagyságrendje, így nagy okosságot nem látok benne, azonkívül, hogy mann-t könnyebben be tudom szerezni...
(#98982) etnies: Ha nekem 100 000-et elmennek az SV-n a gyári tárcsák már nem leszek szomorú.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Viktojka #99121 üzenetére
Nálam is kb ez a helyzet az SV650S-n. Olyan 70km/h-ig oké, afelett a pleximen zúg a szél, meg a motor, és hangos. Nekem túrázni a 3M 1100 füldugója vált be, csak szakszerűen kell behelyezni. [link]
A motosafe is jó, de nem csillapít annyit közelsem, mondjuk sokal kényelmesebb is.
Pedig nekem már a halkabb, Euro3-as SV-m van, gyári dobbal....(#99126) Viktojka: A motosafe-et nem is érezni, nagyon kényelmes, de a 3M is teljesen oké. Nem vesz el sokat az élményből, csak kis plusz idő betenni, de velük mindig mosolyogva szálltam le a motorról, nuku fejfájás meg fülzúgás.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Geresics #99550 üzenetére
Nekem egy régi Wqyteq x820BT van [link], lassan közelíti a 10 éves kort, és szépen működik. Mondjuk, nem is használtam agyon. Cserébe autós kütyüként azért párszor navigált motoron is, esett is már le a kormányról, átvészelte azt is.
(#99557) V.Stryker: Kicsit sarkosan látod a dolgot... Ez minden esetben mérlegelés kérdése, mikor és mennyi időre nézel a GPS-re. Ha messzebb van a tekintetednek, akkor csak nyugisabb helyen nézel rá. Nekem is eléggé le kellett nézni, a csutkakormányra raktam közvetlen.
(#99572) V.Stryker: Ebben az a vicc, hogy sok nakedbike is ilyen... Utas, minek, csomagrögzítési pont, minek, normális méretű tank, minek...
Amúgy én annyival árnyalnám a sportmotoros képet, hogy szvsz az is elég szomorú, hogy sok közepes túrás motoron bazári a fék is és a futómű is, míg a sportmotorokon 600-750-1000ccm mellé is már elég komoly technika jár, és ez nem csak a fagyizó előtt hasznos hencegni a haveroknak.
-
HSM
félisten
válasz runner 125 #99625 üzenetére
Azért ezzel vigyázz, a 10w60 hidegoldali viszkozitása is sűrűbb lesz (durván sokkal, 156 vs 89, 40 fokon ), mint egy 10w30 vagy 10w40 olajnak, nézz utána ha gondolod pl. Motul 7100 adatlapok, ott vannak a 40 és 100 fokon mért sűrűségek minden olajukhoz.
Én ezért raktam az enyémbe próbaképp 10w30-at, mert 30 fokig engedi a kézikönyv, és hidegben jobb is volt, hiába 10-es hidegoldalon az is papíron mégis van különbség (lásd adatlap). Én valószínűleg az 5w40-nél fogok kikötni, az hidegen picit jobb a 10w40-nél és meleg oldalon ugyanolyan jó, és a 40-essel remekül bírta a legdurvább kánikulát is városban, ha volt egy minimális haladás máshol meg teljesen sima ügy volt.
Az SV650-n a méretes levegős olajhűtő miatt kritikus a téma, néha túl jól működik... A VFR800-on is van, ahogy néztem, ott érdekesek lehetnek ezek a megfontolások, viszont az 1200-ason nem láttam, ott a csak kontrolláltabb vízhűtést véltem felfedezni.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Ferdzsoo #99635 üzenetére
Pontosan. Ezért is próbáltam ki a 10w30-at a 10w40 után, sokat megyek hűvös időben rövidebb távokat, és a 10w40-el ilyenkor sok idő volt, mire kicsit átmelegedett és jó lett, a 10w30 sokkal hamarabb magához tért, minimális melegítés és kb. két sarok után már jó volt, az így tökéletes volt. Viszont utóbbi nagy melegben városi araszoláskor már kicsit kelletlenebb a 10w40-nél, ezért is lesz a következő jelölt az 5w40, az elvileg az a 10w40 és a 10w30 között van kb. félúton hideg oldalon, meleg oldalon pedig ugyanolyan jó, mint a 10w40, az jó kompromisszumnak tűnik a felhasználási szokásaimhoz az SV650-be.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz etnies #99639 üzenetére
Nemrég, mikor írtad már nyilatkoztam róla, kissé szarkasztikusan... [link]
De a 15W50 azért az adatlapja alapján annyira nem horror, mint a 10W60, de nekem az is már túl sűrűnek tűnik. Mivel a tiéden ha nem tévedek, a vízkör hűti már az olajkört is, így hamarabb felmelegszik, és nem is tud olyan nagyon elmelegedni, és főleg nem tud hűvösben tempóbál túl hűvös lenni, így az egy sokkal profibb megoldás szvsz, mint a régi SV650 levegős olajhűtője. Így szerintem a tiédnek tökéletesnek kéne lennie a gyári ajánlás szerinti olajjal, ami gyanítom 10W40.
Nálam is van szerintem kis hangja amúgy a kuplungnak, ezt is beszéltük, engem nem zavar. Nem nagyon olvastam olyat a 650-esnél, hogy baj lett volna vele, akár 100 000km-es távon sem.
(#99642) ath: Van.
Nagyon hasznos. Betöltőnyílásban mér, mondjuk egy 10-essel kb. kevesebbet (ugye a benn az olajfürdős kuplung házában keringő levegő hőmérsékletét méri igazából), mint a blokk alja/olajteknő legmelegebb pontja infrás mérővel megmérve, de könnyen lehet vele kalkulálni.Amúgy a probléma nálam éppen ez volt, hűvösebb időben főleg országúti használatnál ilyen szűk 60 fokra hűtötte az olajam (infárval mérve), amikor a 10w40 már érezhetően nem volt ideális neki. Miután kitakartam a háromnegyedét az olajhűtőnek jó lett hidegben is hosszabb úton (infrás hőmérő 75-80 fok). A 10W30-al pedig még kevésbé volt problémás a hideg használat, pedig csak a fele olajhűtőt takartam le, és hamar ki is vettem. Az hamar fel is hígult kellőképpen, és hűvösen is hamar elfogadhatóan kent már, kb 50 foktól (a kis betöltő 40 fokos állásánál).
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Hát igen, nem olcsó. Ez Ebay-ről van, kb. 10 000 forint körüli összeg, viszont elég jó minőségűnek tűnik, masszív.
Ezen kívül van még egy ilyenem otthon: [link], ez ár/értékben sokkal jobb, ezzel szoktam ellenőrizni a dolgokat, szuperül meg tudja pl. az olajteknő hőfokát mérni pontról pontra.
Amúgy én sem fogllkoztam ezzel sokáig, viszont volt pár fura dolog, aminek utána akartam járni. Pl. hogy egy 25km-es út után, aminek a második fele autóút volt, olyan volt a váltó, mint amikor hidegen elindulok vele... Ezt nagyon nem találtam normálisnak. Pedig minden jó volt, pl. termosztát. Aztán az infrás cuccal kimértem, hogy kb. 57-58 fok lehetett ilyen körülmények között az olajam... Aztán beigazolódott, hogy túl szorgalmas ilyenkor a levegős olajhűtő. Az SV-be ezért érdemes odafigyelni amúgy az olajválasztásra. Én hidegben (amíg ilyen 5-15 fok van) egy részét le is szoktam kis kartonlappal takarni, meghálálja. Viszont nagyon híg se lehet az olaj, mert dugós városban meg nem túl hatékony az olajhűtő, nem kap levegőt, akkor meg jó meleg lesz az olaj.
(#99645) yodamastah: Nem is sok GSXR-t látok 5-10 fokban motorozni.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs