Új hozzászólás Aktív témák

  • HSM

    félisten

    válasz etnies #99639 üzenetére

    Nemrég, mikor írtad már nyilatkoztam róla, kissé szarkasztikusan... :) [link]

    De a 15W50 azért az adatlapja alapján annyira nem horror, mint a 10W60, de nekem az is már túl sűrűnek tűnik. Mivel a tiéden ha nem tévedek, a vízkör hűti már az olajkört is, így hamarabb felmelegszik, és nem is tud olyan nagyon elmelegedni, és főleg nem tud hűvösben tempóbál túl hűvös lenni, így az egy sokkal profibb megoldás szvsz, mint a régi SV650 levegős olajhűtője. Így szerintem a tiédnek tökéletesnek kéne lennie a gyári ajánlás szerinti olajjal, ami gyanítom 10W40. :)

    Nálam is van szerintem kis hangja amúgy a kuplungnak, ezt is beszéltük, engem nem zavar. Nem nagyon olvastam olyat a 650-esnél, hogy baj lett volna vele, akár 100 000km-es távon sem.

    (#99642) ath: Van. :K

    Nagyon hasznos. Betöltőnyílásban mér, mondjuk egy 10-essel kb. kevesebbet (ugye a benn az olajfürdős kuplung házában keringő levegő hőmérsékletét méri igazából), mint a blokk alja/olajteknő legmelegebb pontja infrás mérővel megmérve, de könnyen lehet vele kalkulálni.

    Amúgy a probléma nálam éppen ez volt, hűvösebb időben főleg országúti használatnál ilyen szűk 60 fokra hűtötte az olajam (infárval mérve), amikor a 10w40 már érezhetően nem volt ideális neki. Miután kitakartam a háromnegyedét az olajhűtőnek jó lett hidegben is hosszabb úton (infrás hőmérő 75-80 fok). A 10W30-al pedig még kevésbé volt problémás a hideg használat, pedig csak a fele olajhűtőt takartam le, és hamar ki is vettem. Az hamar fel is hígult kellőképpen, és hűvösen is hamar elfogadhatóan kent már, kb 50 foktól (a kis betöltő 40 fokos állásánál).

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák