-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
yodamastah
őstag
válasz bajnokpityu #100904 üzenetére
Szerintem nem para ha 15 évente elköltesz 60ezret egy sisakra
-
yodamastah
őstag
Sjvájcban ezért mit adnának? (60as táblánál 170 kanyarban, záróvonalon előzés 1keréken stb ) [link]
-
yodamastah
őstag
válasz zgospel #101200 üzenetére
"és a későbbiekben vagy együtt él vele vagy magára igazíttatja szakemberre"
Megyugytatlak hogy az 500ezres spidivel is ez van. Konfeckió méret az ilyen. 20ból 1 ember akire rendesen passzol a ruha. Maradékot igazítani kell ha tökéletest akarsz.
Normálisabb gyártónál van akkora választék hogy alkatra más más modellek vannak. De tökéletesen passzentos ruha az ritka. Kb mintha öltönyt vennél. Soha nem lesz mindenhol jó ha nem rád szabták.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz Formaster #101214 üzenetére
20knál gyertyacsere, olajcsere, olajszűrő csere, légszűrőcsere. Ez benne van a kézikönyvben. Láncot akkor kell cserélni ha már csereérett, ez nem km-hez kötött. Vezérlés ugyanez.
Egy tizenezer km-es 3 éves yamahának nagyon sok baja nem kellene legyen. Épp hogy be van járatva. De ha fosol attól hogy átvernek vegyél újat.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz Formaster #101222 üzenetére
Na de ha veszel egy zsír újat, azzal indul hogy 1000km-nél szervíz. Olaj és szűrő csere minimum. Szóval nem úszod meg hogy "lehúzzanak".
Új motornál viszont lesz garid, amit esetleg még hosszabbítani is lehet (itthon yamahát lehet). Bár az is igaz hogy ha egy sima olaj/szűrő csere az új motor árának közel tizede lenne akkor b*sznék én a garanciába megcsinálnám magamnak. ( 15-20 perces meló)
-
yodamastah
őstag
válasz Shad0w #101411 üzenetére
Emeld meg az első kereket. Pörgesd meg. Ha szorul akkor innen is jöhet a bibi. Jó erősen megpörgetve ha nem fordul körben legalább 1.5x akkor mondhatjuk hogy szorul. Mindezt melegen és hidegen is. Ha jó akkor 3-4x körbe fordul simán. Ha szorul annak sok oka lehet, mindenképp utána kell járni.
Mondjuk hringen az ilyen "szoruló fék" miatti elmelegedés a mansellnél szokott kijönni. Ahol neked elment a fék, ott előtte 4 kanyar van ahol épp csak hozzányúlsz a fékhez.
Az nem lehet hogy a rázókövön sokat mentél? Ha lötyögős a tárcsád, és nagyon könnyen mozognak az alsó munkahengerek, a rázókövön szétlökdösi a fékbetéteket, és simán rá kell pumpaálni 2-3x hogy újra a helyén legyen.
Persze lehet szimplán elmelegítetted. Fékezz kevesebbet, és a fék is jobban bírja, meg a köridő is jobb lesz (Gázt húzzad, ne a féket)
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz Bogyó bá' #101517 üzenetére
Úgy 10 éve voltam haverokkal egy pár 100kmes túrán. Egy 50+os srác vment elől egy gs500al, valami bakelit túragumival. Olyan tempót ment, hogy a 8-10 fős csapatból csak én tudtam utána menni. A sok literes sportmotoros állat állandóan lemaradta a p*csába Nagyobb elágazásoknál perceket vártunk a többiekre. Röhelyes volt nagyon Senki nem is basztatta a GS500 miatt
Amúgy én most tervezek lemenni a horvát tengerre 28 lóerős motorral Gixxer az pihen tovább itthon Komlyan lemennék egy 50es robesszel is poénból, de az azért már veszélyes lenne
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz runner 125 #101672 üzenetére
Mivel az új motorok ára is brutálisan megugrott... sajnálatos de érthető hogy ez a használt árakat is felfele húzza....
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz Micsurin #101711 üzenetére
Hordtuk mi is autó gumishoz is a cserélni, csak egyeztetni kell vele hogy a géppel be tudja rendesen fogni a felnit úgy, hogy nem cseszi össze. Meg elmondani neki hogy vigyázzon az első féktárcsákra mert nem kell nagyon odaverni hogy elgörbülön a tárcsa.
A gsxr kerkeit marha könnyű kiszedni. Elég 1x megmutatnia valakinek hogy kell és menni fog.
Ha meg a pályamotorozás beindul rendesen akkor érdemes venni tartalék felniket, meg a gumikat nem egyesével. Valamint az alap szerelési dolgokat megtanulni, mert szerelőre rengeteget kell várni mapanság.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz etnies #102607 üzenetére
A baj nem az hogy hülyeséget csinálsz, hanem hogy terjeszted
Mindenki szokott hiányos felszerelésben motorozni, 30 fok felett meg aztán főleg. Ettől még nem biztos hogy jó ötlet előadni hogy mennyire hülye meg lúzer aki melegben felvesz valamennyi (nyári) motoros ruhát. Nyilvános fórumot olvassák olyanok is sokan akinek nincs tapasztalata, és azt fogják hinni hogy tényleg ez jó irány.
Neked van tapasztalatod, hiszen motorozol vagy 15-20 éve, volt már közúti baleseted ahol szabályosan közlekedtél és nem te voltál a hibás, estél már 20-al miután hónapokig tartott mire ismét 100%os voltál, toltak már a műtőasztalra motoros baleset után, tudod milyen következményei vannak amikor rendesen odavered magad. Szóval tudod mit kockáztatsz amikor motorra ülsz. És nyugodtan megfejeled azzal hogy egy szál bukóban motorozol, mert képben vagy hogy mekkorát lehet szívni még egy biciklis tempóban eséssel is, de ezt te vállalod.
De nincs mindenki képben, nem mindenki tudja mit vállal, szóval lehet nem jó ötlet előadni hogy mekkora király aki nem öltözik be
(rövid verzió: én is szoktam hiányos öltözékben motorozni, de nem ajánlom senkinek)
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz Micsurin #102634 üzenetére
Az én K4 600asom nem érte meg a 100e km-t széthullott a blokk (utánam következő 2. vevőnél találkoztam a motorral). Igaz én olyan 8e km-t csutka gázon mentem vele, akkoriban (2005-2008) kapott rendesen Ja meg 2x rommá volt törve, de nagyon rommá. Első tulajdonos telibe vert valami munkagépet és eltört a váz. Szerintem már bontóban van szegény....
De emiatt nem beszélnélek le róla. Nincs komolyabb típushibája. A mai sportmotorokhoz képest kicsit sutának tűnik. Gyári geometria nem valami filigrán. A futómű mai szemmel sem a legjobb. De ezek a gyengeségek közúton nem nagyon fognak kijönni. Én inkább k6-ot vennék, az egy jobb csomag. De a k4-k5ben is van bőven lehetőség és tartalék.
" Amin megakadok az az, hogy 250cc 30 ló után nem lenne e közel életveszélyes vállalás? "
Nem a lóerővel van a gond. Nagyon stabil motor már a K4 is. Végsebességen is stabil. Nem nagyon jelez hogy sok lesz a tempó haver, csinálni fogja amit kérsz tőle. Gyorsan elhiteti veled hogy jól motorozol, és könnyen bajba kerülhetsz emiatt. Megfontoltan tisztelettel kell felülni rá minden alkalommal. Másik hogy annyit kell pályamotorozni amennyit csak tudsz. Akár kakucson ha nagy pályák nem megoldhatók.
-
yodamastah
őstag
válasz tboldi #103867 üzenetére
Nekem csak a kulcscsontomból kellett kiütni Altatás opció volt nálam is, de azzal 3 hónap lett volna mire sorra kerülök. Helyi érzéstelenítést választottam. Szerencsére könnyen kijött de minden ütést éreztem rendesen, mivel a helyi érzéstelenítés kb csak arra van hogy azt ne érezzem azt hogy felvágnak.
A fémet nekem nem adták oda (pedig kértem)
-
yodamastah
őstag
válasz Geresics #107253 üzenetére
"Amiket írtál, arra nagyon jó szerintem!"
Városi-elővárosi ingázásra? Hát a tucano hova megy? Lábad, nadrágod esőben vizes lesz, nincs nagy plexi az időjárás ellen, a csomagtartója kicsi.
Amit leírt arra egy 300-400-as xmax a nagyon jó. Van időjárás ellen védelme, keveset eszik, ülés alatt 50 liter csomagtér. Alacsony a súlypont, könnyű kolbászolni vele lassú tempóban. Nem túl széles a teste.
De végülis lehet sportmotorral is melóba járni, csináltam én is tizenévig. Jó volt az is, de praktikus na az nem volt...
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz #31733248 #107258 üzenetére
Ha már szóba került: Xmax 300 elég jól fogyaszt. 90 körüli tempónál még 3 liter alatt van. 4 liter fölé csak akkor lehet zavarni ha autópálya tempóban mész vele, vagy télen városban rövid utakkal. Bejáratás alatt (nyáron) 2.7 volt az átlag fogyasztásom.
Motor vs robogó választás. Ahogy írod, nagyjából két legfontosabb szempont ami a robogó mellett szól. 1. ülés alatti tároló, és a lehetőség hogy 1-1 hónappal kitold a szezont az időjárás elleni védelemmel. Ha ez a kettő nem fontos, akkor motort kell venni.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz Jakab66[hun] #107653 üzenetére
Meg kell tanulni ülni a motoron. Ha a kezeden támaszkodsz akkor 500 méter is elég hogy fájjon a csuklód. Nekem a gixxeren az életben nem fájt még a csuklóm, pedig volt hogy 3 nap alatt 2500km mentem vele. És a gixxerhez képest a VFR egy fotel. 183cm vagyok és 85kg.
Ha fz1 túl erős, nézzél FZ8-at. Amíg még lehet kapni jót belőle...
-
yodamastah
őstag
válasz runner 125 #107742 üzenetére
Mielőbbi teljes felépülést
-
yodamastah
őstag
válasz runner 125 #108138 üzenetére
Persu nem lehet, rajta nem láttam még ilyen jó állapotú ruhát
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz dellfanboy #108590 üzenetére
Az általad említett Nolan versenyzők X-Lite sisakban mennek Nolan felirattal. [link]
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz runner 125 #108598 üzenetére
Gixxer most nagyszerviz alatt van. Így áll most [link] Még kell neki 1-2 hét aztán mehet pályára. Közútra xmax 300 továbbra is. holnapután lesz 1 éves, 8K km raktam bele.
-
yodamastah
őstag
válasz 2thletme2day #108605 üzenetére
Kösz!
-
yodamastah
őstag
válasz canniball #108741 üzenetére
Ha jó a fék, akkor 1 ujjal tökéleteset lehet fékezni. 2 ujjal persze könnyebb elég erőt kifejteni, ami nagy tempóról fékezéskor kritikus tud lenni. Igazából elég változó ki hogy fékez, de ha egy rakás top versenyző elvan 1 ujjas fékezéssel, akkor nincs olyan hogy 4 ujjal kellene.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz Topiccsendőr #108818 üzenetére
Welcome back
-
yodamastah
őstag
válasz Topiccsendőr #108896 üzenetére
Egy ujjal vagy néggyel?
-
yodamastah
őstag
válasz runner 125 #109996 üzenetére
Persze ez nyilvánvaló hogy egy fasz, ezt látja mindenki De doboz nélkül elfért volna
-
yodamastah
őstag
válasz #31733248 #110188 üzenetére
Kb 12-13 szezont toltam bp-en sportmotorral, és 2 szezont xmax-al. Asztalfon (főleg szárazon) nincs olyan körülmény ahol a robogó jobb lenne tapadás szempontból. Egy jól belőtt futómű csillapítása nem kemény, hanem amennyire csak lehet lágy (elkerülve a hintázást), gyorsan és pontosan dolgozza el a hibákat. Még akkor is jobb lesz a sportmotor mint egy átlag robogó, ha nem a kátyús BP-i utakra van felrugózva.
Egy 200 kilós közepes/nagy robogó súlyelosztása pocsék, nincs elég súly az elején, hátul viszont van egy masszív brutál rugózatlan tömeg. Olcsó alap futómű elől/hátul. Nincs még egy motor típus ami ennyire elb*szott lenne járműdinamika szempontból.
Praktikusság és alacsony tempós kezelhetőség szemponból persze egy jó robogó verhetetlen, emiatt városi/előváros környezetben nehéz nem szeretni De pofára esni ugyanannál a tempónál a robogóval fogsz előbb
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Halasztja a Recall funkció aktiválását a Microsoft
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Autóápolás, karbantartás, fényezés
- Autós kamerák
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- iPhone topik
- SSD kibeszélő
- Anime filmek és sorozatok
- További aktív témák...
- Steelcase acélvázas íróasztal/számítógépasztal 120x80x70cm kábelrendezővel 40kg
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Riwall PRO RALM 4640 SPi,40V AKKUS ÖNJÁRÓ 46CM FŰNYÍRÓ, TÖLTŐVEL 4DB 4Ah AKKUVAL ELADÓ 2ÉV GARANCIA
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!