-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
zgospel
őstag
válasz Topiccsendőr #134784 üzenetére
Pont a minap rakott ki az xbike egy fotót, hogy egy régebbi RSV1000 Öhlins szárain lekopott az évek alatt a titán nitrid, és hogy nagyságrendileg 100 ezer Ft-ból újrahúzták rajta a bevonatot.
Ennek mondjuk baromira semmi köze az írásodhoz, csak a titán nitridről jutott eszembe, és meglepődtem, hogy ez így le tud kopni
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Topiccsendőr #134789 üzenetére
Ez így elég durvának hangzik. Ez normális, és aki ilyet vesz az kalkulálja bele a kétévente való telójavítást, vagy ez szimplán csak gyenge minőség?
A bevonat gondolom csak sok-sok év után kopik le, vagy nem?https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz runner 125 #135138 üzenetére
"Undorító hányinger ami Mo.-n megy ilyen téren.."
Ilyen téren is.Bölcsödei térítéshez vettünk igénybe támogatást, és ehhez a Magyar Államkincstárnál kellet leadni egy igénylést. Az igénylési folyamat része, hogy csatolni kell egy igazolást arról, hogy GYED-re jogosult vagy. A GYED-et eleve az Államkincstár folyósítja, és az erről szóló határozatot is ők állították ki.
Szóval írtunk egy levelet az Államkincstárnak, hogy erről küldjenek egy igazolást, majd ezt az Államkincstár által kiállított igazolást csatoltuk az Államkincstárnak benyújtott igényléshez
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
Most mesélik haverok, hogy tegnap a Mátrában egy Africa Twin az egyik kanyarban áttért a szembesávba és telibevert egy R6-ost. Az AT-s fickónak a sisakja felakadt a szalagkorlát tetejére és azon lógott lefelé... Alig mertek odamenni, mert instant nyaktörésnek nézett ki távolról. A sisakja szétrepedt, de végül saját magának vette le nagy nehezen. Megúszta.
Az R6-os normális íven ment, a motorja pedig valahol a susnyásban landolt, totálkár.Az AT-nek egy jobbos kanyar volt, de átsodródott szembe.
Szó volt pár kommenttel ezelőtt a tréningekről, és akkor itt ismét megragadnám az alkalmat, hogy megemlítsem: a 30-cal való bójakerülgetős, felrakom a lábam az ülésre, meg egykézzel kerülgetem a bójákat feladatoknak legfeljebb a városi araszolásban látni hasznát.
Ha szerpentinezni akartok akkor tempós tréningeket keressetek, legjobb esetben versenypályásat, pl Kakucson vagy Euroringen tartott oktatások kiválóak erre.De talán a legfontosabb, hogy helyismeret nélkül ne kezdjetek bele a tempós baszatásba. A Mátrában is van több olyan kanyar, aminek törik az íve, ahol a baleset történt is ilyen volt.
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz pakfong #135153 üzenetére
Nem tudom miről beszélsz és hogy a brébe jutottál erre a következtetésre ennek az esetnek a kapcsán...
Aki térden kanyarodik, az ismeri a kanyart, nem sodródik át, és a motorkezeléssel sincsenek problémái.
Azok szoktak átmenni szembe, akik vakon bemennek a kanyarba tempóval, aztán amikor törik az ív már nem mernek vagy nem tudnak fékezni és befordulni.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Viiktor1989 #135191 üzenetére
A felhasználói kézikönyv milyen viszkozitásokat ír elő? Ami elő van írva az "elég" lesz
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz pityaa23 #135211 üzenetére
Nem értem miért mennének ki ezért Bécsbe, hacsak nem az osztrák határhoz közel laknak.
Bőrkabátoknál a középkategória az a 150 ezer Ft-os nagyságrendnél indul, de lehet hogy a mai árfolyamok mellett még több. Van persze ennél olcsóbban is, pl MugenRace, Shox, stb, de az nem középkategória.
Budapest - Bécs autóval időben és költségben egy 20-as biztos megvan, de akár 30 ezer is. Ezt az útiköltséget akár egy jobb kabátba, vagy egy gerincprotektorba is befektethető lenne.Azt is kérdezted hogy mire kell figyelni.
Száz dolog közül leginkább a pontos méretre kéne, de ilyen látatlanban vásárolt termékeknél ez mindig necces. Egyszerűbb lenne az embert elrángatni magával egy boltba és úgy vásárolni, mert akkor tuti jó lesz a méret. De ha cserélni kell egy Bécsben vásárolt cuccot mérethiba miatt, akkor az megint macera, ha pedig nem elég passzentos a kabát és rossz helyen vannak vagy lógnak rajta a protektorok, az veszélyes is lehet.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz dellfanboy #135256 üzenetére
Az az érdekes, hogy kb 6 éve a Yamaha szervizben is épp a Honda Dreamről szervizéről hallottam a meredek és gáz sztorikat
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz dellfanboy #135373 üzenetére
Most kezdte pár hete, adj már egy kis időt neki megismerni a motorozást
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Topiccsendőr #135401 üzenetére
Hát ezt tőlük kéne megkérdezni, mert így explicit leírva nem láttam hogy "hiba", de gyanítom a megfogalmazások alapján, hogy igen.
Arról egész gyakori bejegyzések vannak, hogy a Motullal hangosabb és durvább a váltó.
Állítólag az Elf a legjobb ebből a szempontból, a márkaszerviz is azt tölti mindegyik típusba.
Mostanában a Fuchs szokott még előkerülni a csoportban, de vicces, mert konkrét típust persze nem írnak, csak a márkát.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Topiccsendőr #135405 üzenetére
Az Elf-ből azért nem szoktak konkrét típust írni, mert igazából csak 1 fajta típus van ami megfelel az előírásoknak (egyébként sincs sok típusuk) ami az ELF MOTO 4 ROAD 10W-40. Félszintetikus egyébként, de az API besorolása magas.
Itt van az adatlapja: [link]
Motul 7100 adatlap: [link]Amiket írtál azzal tisztában vagyok nagyjából, főleg azért, mert már leírtad az évek alatt párszor A legtöbb ilyen visszajelzést egyébként ránézésre a túrásabb, átlagosabb felhasználóktól olvasni a csoportban. Náluk szerintem valós igény a csendesség, az már más kérdés hogy hibaként hivatkoznak rá adott esetben.
Vannak egyébként cifra példák, ha jól emlékszem valamilyen Tigerbe töltögetett valaki 300V-t. Kérdezték tőle a kommentelők, hogy mégis minek, a válasz az volt, hogy egy szerelő ismerőse mondta hogy az a legjobb.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz tboy93 #135443 üzenetére
"qashqai-ban ülő nő"
Ez annyira sztereotíp, hogy gyönyörű
Még az egyik Belgában is megénekelték (0:17-nél ) és azóta azon röhögök, hogy én amikor Qashqait látok akkor 10-ből 9-szer csaj vezeti, és általában elég bambán.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz tboy93 #135512 üzenetére
Szóval: adott egy roncs motor fasz se tudja milyen előélettel, valahogyan valaki által helyrerakva, majd megállapítjátok hogy szar rajta ez meg az. A szarságai ellenére azért használatban van a hibák kijavítása helyett.
Esetleg Tasihoz elvihetné még egy szervizre
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
Napi tanulság: ha nem megfelelő méretű a sisak, vagy nem sikerült rendesen becsatolni, akkor majd a hátizsák megment
https://www.facebook.com/danielbond0069/videos/780065999826698/https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz tonermagus #135588 üzenetére
Általában ezeken a plexiken nincsen E jel, ezért nem használható. Ha van rajta E jel akkor használhatod.
Ettől függetlenül a legtöbben szarunk rá és használjuk Rendőrök sem nagyon szólnak érte itthon, kivéve ha mindenáron bele akarnak kötni valamibe.Egyébként az Icon sisakoknál leginkább a dizájnt fizeted meg. Az árukhoz képest néhány kategóriával alacsonyabb minőséget és biztonságot képviselnek.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz tonermagus #135591 üzenetére
99% hogy nem lesz benne E jel. A halványan sötétítettek szoktak engedélyezve lenni általában, abból is a füstszínű, a sötétek nem igazán.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz tboy93 #135660 üzenetére
24-esen Mátraháza és Parádsasvár között oda-vissza, egész nap.
Na jó, túrázáshoz, állítólag a Pásztó és Mátraszentimre közti szakaszt is megcsinálták, az szerintem elég jó és a forgalom is kisebb. Északon Salgótarján és Ózd között (Cered, Zabar, Hangony) is jó az út és szép a táj, ritka forgalommal.
Például ha Pásztó irányából mennél Salgótarján felé, akkor érdemes Sámsonháza-Nagykeresztúr útvonalon menni, jó kis kanyargós, hullámvasútszerű az út, szebb a táj és kicsi a forgalom.[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Micsurin #135830 üzenetére
Nem ABS, de ebben a videóban mintha az elektronika felmondaná a szolgálatot. Kipörgésgátló, wheelie control, szevasztok
0:08-ról 0:09-re váltásnál látszik alul, hogy a TCS meg egyéb beállítások átmennek 2-ből OFF-ba.[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Topiccsendőr #135841 üzenetére
Azt írja "I had new slicks put on and the mechanic left my rear wheel speed sensor unclipped, over the course of the track day my rear brake rotor cut through it , unfortunately all the warning lights came on during the corner so i didn’t notice"
Szóval elfelejtették visszapattintani a hátsó kerék szenzorát a helyére, amit aztán menet közben átvágott a féktárcsa. Azt írja még, hogy nem tudni, hogy teljesen elfelejtették-e visszarakni, vagy csak félig, és menet közben jött ki a helyéről. Viszont a szerviz felelősségbiztosítása kifizette neki a kárt. Hát ez sem itthon történthttps://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Topiccsendőr #135843 üzenetére
Ez innentől csak találgatás, de gondolom valamilyen okból kifolyólag kipattintották a helyéről a művelet megkezdésekor. Nyilván hibáztak, de ami korrekt, hogy vállalták a felelősséget és biztosítás is volt rá. Itthon lehetne pereskedni éveken át, aztán a vége az lenne, hogy a pályahasználatra nem vonatkozik semmi.
Jelezte is a hibát amint átvágta a tárcsa a kábelt, az a része stimmelhttps://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
Gumikérdés következik, dobpergés
Mi változik ha a gyári 180/55 helyett 180/60-at rakok fel hátra? Supercorsáról lenne szó.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Topiccsendőr #135876 üzenetére
Köszi, elsősorban a pályahasználat lenne a szempont. Ha jól értem akkor nem sok értelme van amíg a gyári lábtartó van fent, mert előbb érne le minthogy a /60-at kihasználjam, emiatt meg szarul kopna.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Topiccsendőr #135883 üzenetére
Ja, a gyors kopással tisztában vagyok, gyári méretben volt már Supercorsám, király volt nagyon, csak túl hamar elfogy
Még a Metzeler Racetec K3-on agyalok.Utolsó kérdés, a magasabb oldalfal és a picivel nagyobb kerékátmérő mennyire zavarja meg az ABS-t és a TC-t? Enyémben még nincs IMU, hagyományosan számol a két kerék forgásából.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Topiccsendőr #135886 üzenetére
A menüben nincs ilyen lehetőség. Végigfutottam a service manualt is, abban sem esik szó róla. Egyedül az ABS-nél van pár figyelmeztetés arról, hogy a gyári fékbetét súrlódásához van kalibrálva.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
-
zgospel
őstag
válasz Topiccsendőr #135893 üzenetére
Megspórolom neked a klikket, onroad.hu. Johanson linkjére rákattintottam, megláttam hogy ők azok, már zártam is be.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz 3psilon #135940 üzenetére
Bár nekem még a régebbi típus van, amikor nem szedték külön Tour meg Race típusokra, hanem egy csomagban jött a kettő, de az enyhébb tournak megfelelő verziót fél óra próba utána soha többet nem használtam. Az erősebben szűrő racenek megfelelő verzió viszont nagyon jól működik.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Zsírkrétamen #135969 üzenetére
6 hónap és 6 ezer km elteltéig újnak számít. Nem elég az egyiket teljesíteni, mindkettőnek teljesülnie kell. Ha ez nincs meg, akkor újnak számít és a hazai 27% ÁFA-t kell fizetni, ami miatt duplán adózol, hiszen a kinti árban is benne volt az ottani ÁFA.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Topiccsendőr #135974 üzenetére
Igazad van. Valami büntető adó viszont rémlik, ami itthon ki lett találva arra, hogy még a csekély ÁFA eltérés ellenére se érje meg külföldről új járművet behozni, de nem találom.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz norbert1998 #136007 üzenetére
Látva mekkora az igény lassan én is elkezdhetnék tréningeket tartani.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz norbert1998 #136038 üzenetére
Én a helyedben abból az irányból közelíteném a kérdést, hogy mit akarsz megtanulni, mi a cél?
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
-
zgospel
őstag
válasz Somatom #136087 üzenetére
Végre a legendás ABS téma
Ha valaki elfelejtette volna vagy nem ismerné, jó szórakozást
https://prohardver.hu/tema/motoros_topic_2/keres.php?stext=abs&usrid_text=HSM&usrid=53081&rto_usrid_text=&rto_usrid=&stext_none=https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Somatom #136097 üzenetére
Igen, mert ha hülye módjára rátéped csutkára az első féket egyből (valós vészhelyzetnél más opciód nem nagyon van mondjuk) akkor az történik amit már Geresics legalább 2x leírt: nem marad ideje sem a guminak sem az első telónak megfelelően felvenni a terhelést és megcsúszik a kerék. Emellé még bejön a hátsókerék elemelkedése is, ami további ABS működést okoz, hogy ne állj fejre.
Szóval igen, ilyen esetben az ABS növeli a fékutat ahhoz képest, mintha a megfelelő technikával fékeztél volna, de a leírt esetben az ABS meg is ment (illetve próbál megmenteni) a saját vezetéstechnikai hibádtól.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
KTM csinált még régebben egy elég jó bemutató videót a hagyományos és a kanyar ABS közti különbségről: [link]
0:30-nál kezdődik a lényeg, addig csak duma van.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Dißnäëß #136174 üzenetére
Egy másik szemszöget is behoznék a dologba: te milyen típusú ember vagy? Olyan, aki ha egyszer megvett valamit akkor utána már nem baszkurálja és nem extrázgatja utólag, vagy az, aki ha megvesz valamit utána minden héten akar matatni rajta és rátenni még valamit?
Én például inkább az előbbi vagyok, elsőre szeretem olyannak tudni az eszközt amire szükségem van, nem pedig hónapok-évek alatt apránként rakosgatni hozzá a dolgokat.
Néhány haverom meg az utóbbi típus, megvették a motort gyári extrák nélkül, azóta meg már mindent is ráaggattak. Kb minden találkozáskor látok rajta valami új vackot, néha minőségibbet, néha alis gagyit, néha hasznosat, néha haszontalant.
Szerintem unaloműzésből csinálják, de ha ez okoz nekik örömet akkor kit érdekel.A lényeg, ha az előbbi típus vagy akkor jobb rögtön a gyári kiegészítőkkel megvenni a motort. A motor árából nem nagyon szoktak engedni, de az extra kiegészítőket simán bele tudod alkudni, és akkor rögtön egyben az elején meg van minden.
Ha utóbbi, akkor meg vedd az alap modellt, aztán élvezd hogy rendelgeted a cuccokat, és matathatsz a motoron.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Ezeket a telefonokat mutatják be az idei nyár folyamán
- Dell notebook topic
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Szimpatikusnak tűnik a T Phone új generációja
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Opera böngésző
- Milyen TV-t vegyek?
- Azonnali fáradt gőzös kérdések órája
- További aktív témák...
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Babzsákfotel
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs