Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • runner 125

    nagyúr

    válasz Mentolka #103637 üzenetére

    Kawasaki-nál egy ideje átestek a jóízélés túloldalára. Próbálnak mindig valami futurisztikus, újszerű, egyedit alkotni, amivel előrébb járhatnak, mint a konkurens márkák. Ott Keleten - és az amerikai piacon - ez lehet h menő, de szerintem európai ember nehezen fogadja be.
    Nekem is csicsás, egyszerűen túl sok és felesleges részlet van rajta. Pl. az a hátsó kerék is kb. mint a japán robogótuning divat ihlette volna: [link]

    A kevesebb sokszor több. :)

    Ettől persze maga a technika innovatív, de összességében nekem a forma sok.

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • runner 125

    nagyúr

    Hi,

    Noh, eldöntöttem, veszek egy DR-Z-t én is, csak találnom kell egy épkézláb darabot.

    Egyszerűen nincs alternatíva. Az S-es verzió a 40 lóerejével nekem, mint kezdő endurosnak szerintem bőven elég lesz. Cimborám is ilyet vett, erre jutott ő is, ugyanezeket a köröket lefutotta. Igaz csak aszfalton próbáltam és a kockagumi miatt nem mertem annyira húzni neki, de nem volt rossz. A fék mondjuk qrva gyenge volt, bár olvastam valamerre olyasmit, h ez általános enduro tény.
    Ő pl lecserélte fém fékcsövekere a gyáriakat és nyilván új olajat, azt mondja úgy már teljesen jó lett.

    Viszont a 40LE ellenére tartós, nem üzemórás, van olyan, aki futárként már 90k km-t belerakott a bontatlan blokkba. Esetleg az áttétellel még tudok játszani, ha "gyengének" érzem. 100km-es túrákra úgysem kell. Endurozás közben meg úgyis 15-20km/h az átlagtempó.
    Emellett van rajta önindító (én biztos nem fogom rugdalni egy lefulladás után a pocsolya közepében), ami szintúgy nyomós érv.

    Csak, h pontos okfejtést írjak:

    Alternatíva lett volna a KTM 690 Enduro, de egyszerűen az egész motor annyira adventure jellegű lett (KTM által nyíltan vállalva), h az alacsony, zömök felépítését nem tudom megemészteni. Nem tetszik egyszerűen. 187 vagyok, egy enduro legyen magas, hosszú rugóutakkal, könnyed, szellős feléépítéssel.

    SMC660:

    Versenyenduro, tartós blokk, de nincs önindító, így felejtős.

    CRF450L:
    Már majdnem rábólintottam egy újra, németektől kb. 3,2-be itthon lenne, magyar rendszámmal, tokkal vonóval.
    Viszont ahogy utánanéztem, az Eu piacra szánt darabokat ECU alapú korlátozással és szűkebb légszűrővel fojtják 25LE-re.
    Szóval, ha egyszer kijön hozzá egy HRC kites okosítás h legalább tudja azt a negyvenpár lovat, fizessek még azért is 200k-t, meg a beszerelését 100-at...
    Aztán itt ugrott a majom a vízbe.
    Szallerbeck-es értékesítővel kontaktáltam, h mégis milyen szervizintervallumok jellemzik, küldjön már róla valamit, végül átküldte:

    25 LE mellett 1000km-es olajacsereperiódus (pont, mint az üzemórás 450R-eknél), és 30.000km-nél komplett felújítás.
    Hátmegatököm.. Azért ennyire nem vagyok Honda fanatikus, h madárnak nézessem magam. :D 3,2-ért akarnak eladni egy egyébként valahol üzemórás, 25 LE-s motort. Elemehtnek a pitsába.

    Majd max. egyszer használtan, fél áron, kinyitott állapotában.

    [ Szerkesztve ]

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • runner 125

    nagyúr

    válasz V.Stryker #103644 üzenetére

    H? :D
    Nem tudom miről írsz, de ha megtalálod linkeld be.

    Na de oké, bevallom, a villogó rendőrautónak fuck offolós DR-Z-s miatt esett erre a választásom. ;]

    (Amúgy h rápörgött már a fél internetes motoros társadalom, pedig messziről lerí h megrendezett az egész.)

    vendingo

    Jahm, ezért is írtam, h nem tudom találok-e épkézláb darabot. Mert az utolsó évjáratok elképesztően felkúsztak. Szép darabok simán 1M-ról indulnak. :(
    Ahhoz képest h 2008-ban 1,3 volt az új ára... azért na.
    Amúgy a hazai árak kapcsán, még most sem lehet okunk nagyon hangos panaszkodásra, tegnap kíváncsiságból megnéztem a willhaben-t: 5000 és 5500 euro-s 2 ajánlat. :D
    Aztán mobile.de: 4500-5000 euro-s átlagár.

    zgospel

    Jaja, ez nekem is feltűnt. YT-n néztem pár videót róla a napokban, DR-Z Hungary néven van pár feltöltés. Elég korrekt eseményeket hoznak létre, és ahogy néztem vannak is páran. Bár mondom, ilyenekre valszeg nem mennék el vele (max. a Viffer-rel. :D ), de legalább szakmai oldalról ez is előny. Ha valamilyen megfejetethetetlen bug keletkezik, legalább van közösség, ahol könnyebben talál az ember megoldást.

    Honda-nál? Hát ott is van, pontosabban én csak a VFRClub-on vagyok jelen, a csapat őstagjai elég produktívak, minden évben legalább 10-15 gurulást szerveznek. Tavaly és előtte voltam is páron, de idén sajna a ház miatt semmi ilyenre nem volt időm és energiám. A VFR-be is úgy mentek bele a km-ek, h párszor azzal mentem melóba, találkákra, így legalább akkor tudtam időt lopni a motorozásra. De túra volt talán 2 vagy 3.

    vendingo

    Azért az AT-s hazai klubélet elég erős, nem? Valamerre belefutottam már AT-s klubélet képeibe, 30-40 motor simán volt 1-1 összejövetel képein.

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • runner 125

    nagyúr

    válasz odipapa #103653 üzenetére

    Szóval ti vagytok azok, akik Győzike show-n nevelkedtetek :D :D ..én csak kb egy lenéző mosollyal konstatáltam, h valakinek qrva sok ideje van polgárpukkasztásra és nem túl magas intelligenciával bír, ha ezt még menőnek tartja és megosztja.

    A videón a fent is tárgyalt DR-Z S látható, ami 40 ló, valahol 130-140 környékén van a végsebessége, azzal a SuperB-bel 3x körbe lehet autózni, gyakorlatilag minden tartományban.

    De ha önmagában ez nem elég, ahogy zgospel is írta, a DRZ-S-ek mindvégig rendszámmal jöttek ki, kizárólag az E-ből tudtál újonnan rendszám nélkülit vásárolni. Nyilván attól még levehette ő is, de itt akkor életbe lép az első pont. A videón 25-30 km/h-val (órája szerint) megy a srác. Ha jobban megtekerem a bringámat, még azzal is elévágok és megállásra késztetem, nem h autóval és sokadrangú, szűk úton. :)))
    A motoron minden bizonnyal supermoto szett van, hisz kockagumival, egy kézzel tolni még a legprofibbaknak is komoly odafigyeléssel megy (valós "stresszhelyzetben" - amikor épp egy rendőrautó "üldöz", meg pláne..)
    Szóval, a letérek földútra és elmenekülök emiatt itt nem működött volna, a motor teljesítményével, határaival, végsebességével meg csak tisztában van egy user... és valós ilyen szituban nem kezdeményezné a balhét.

    Itt találtam meg gyorsba a videót jó minőségben. Nézd meg újra és figyeld a részleteket, és állítsd meg az "akció" részeinél.
    - A rendőrautó mindkét ablaka le van húzva, az autót vezető tag qrva nagy lazasággal, bal könyökével az ajtó peremet támasztva, 1 kézzel vezet. Ha egy rendőr valós akcióban vesz részt, talán nem ekkora lazassággal tolja..
    - A rendőrök arca ki van takarva, pedig változott már jó pár éve ezügyben a jogszabály, ugyanis közszereplőnek nyilvánította őket az alkotmánybíróság. Ha a motoros akkora faxagyerek h még fel is tölti a videót, mi a szarért takargatja még az általa egyébként lenézett rendőrök arcát, akiket épp oktatott pár órája? Nyilván azért, h ne legyenek a haverkák felismerhetőek és ne legyen a rendőrségen belül belőle dádá.
    - Ugyanez az oka annak, h 10 másodpercnél, amikor visszanéz a motoros nagyjából fél másodpercre, gondosan ügyelt rá, h a rendőrautó rendszáma is ki legyen takarva...
    - Tedd ki teljes képernyőre a videót. 8 másodpercnél amikor gondolta a sofőr, h jóvan, most már jót "szórakoztunk", lassítok, megállok, az anyósülésen helyet foglaló tag a fuck off-ot, egy szitnúgy fuck off-fal válaszolta meg. :D Oké oké, a szellemei klavitásaik sok esetben vitathatóak, de gyanítom azt azért megtanítják nekik, h nem 3 éves gyerek szintjén kell kommunikálni, reagálni.

    Na, kb. ennyi. :)

    Most te jössz. Mi volt az Való világ tegnapi epizódjában? :D

    [ Szerkesztve ]

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • runner 125

    nagyúr

    válasz zgospel #103667 üzenetére

    Semmi különös, csak szerintük megsértődtem, és a fröcsögésem csak feltételezés alapú végig. :D
    ui. Jah és Mentolka nem találta a videót a link alatt, utána pedig a videó hangját.

    De mindegy, én elengedem a témát, mindenki úgy fogja fel ahogy akarja.

    [ Szerkesztve ]

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • runner 125

    nagyúr

    válasz Geresics #103671 üzenetére

    Hiába mondja a gyártó, h az FE350 egy dual sport gép, közel sem.. pontosan ugyanúgy üzemórás, mint a többi 350-es vagy 450 versenyenduro.
    Hjah, a DRZ sokkal olcsóbb is, és a fenntartása is töredéke és egész jól tartja a lépést a 350-es Husky-val. :)
    Bár a tömegkülönbség szűkebb, durvább terepen, erdőben azért kijönne. Viszont ennyi kompromisszum nekem belefér. Kíváncsian várom milyen lesz gyakorlatban, ha végre találok valamit.

    Amúgy nem ismerem a fickót, de minőségi tartalmat gyárt.

    Apropó, gumi téma. Van tapasztalatod alapvetően crossosabb, kockás jellegű, de hivatalosan utcán is használható (és nem csak az E jelölés miatt, hanem valamennyire aszfalt tapadás miatt is) gumik terén?

    A siófoki használtenduros csóka a Mitas C-02-t ajánlotta ilyen célra.
    A dual megoldás tényleg nem fontos, arányaiban én ezt 10% aszfalt és 90% mellékút használnám.

    [ Szerkesztve ]

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • runner 125

    nagyúr

    válasz Geresics #103673 üzenetére

    Ez túl vegyes használatra van ahogy nézem a profilt, nekem ennél keményebb terepgumi kell majd rá.

    Lehet pontatlanul fogalmaztam. Teszem azt, megyünk terepen egy 70-80km-es kanyart, abból lehet h 20km aszfalt. Inkább úgy pontosítanám, h élje túl az aszfaltot a gumi és én is, de leginkább terepre legyen optimalizálva.

    imibogyo

    Köszi, ez a D606 már szimpatikus, viszont jó drága.. db-ja 30k.

    Kepesmotoron találtam egy hirdetőt, ő a Mitas C21-et és ennek a párját, az XT754-et mondta.

    [ Szerkesztve ]

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • runner 125

    nagyúr

    válasz Geresics #103679 üzenetére

    VFR-es cimborámnak, mint pár perce kiderült, pont TKC80 van fent, ő ezzel vette a DRZ-t és hát a leírtak szerint neki se jött be. :D

    mod.
    A srác azt mondta h E betűs, tehét utcán is használható vele a motor, műszakin elfogadják.

    A fene tudja, mondjuk én az árán azért meglepdődtem..30k-ból kijön egy pár. Ha ennyiből 3-4.000-et elmegy, már boldog vagyok.

    [ Szerkesztve ]

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • runner 125

    nagyúr

    válasz Geresics #103681 üzenetére

    138-140kg körül, bár lepattintott róla minden felesleges sallangot ő is, mint gyári rendszámtartó, nagy index-ek (minden led-es), hátsó lábtartók, tükrök.

    Ahogya chat-ből is láttad, a hátsó már fogy el neki, de amikor megvette, egész szép volt.

    imibogyo

    Jah, ezek a legjobb önigazolások! :))

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • runner 125

    nagyúr

    Hejj,

    Úgy néz ki a vonzás törvénye működik srácok! Leírom gyorsan h ne vegyetek motort sose, nekem hiába jött be eddig 1x és remélem most másodszor is. :D

    Pár hete figyeltem már a DRZ piacot, hahun épkézláb db nincs a huszon pár hirdetésből, kepesmotor szintúgy kuka. Próbáltam persze google-ban is elindulni, fb-n keresgélni, hátha valaki csak itt hirdet, de nem jutottam előrébb, szép, és korrekt árú db nem volt. Egyszerűen milla fölötti árat meg szerintem nem érnek, legalábbis számomra az már a lélektani határ fölött van ennél a típusnál, pláne úgy, h a komplett enduro ruha is minimum 200k, és akkor nem nézette át az ember a motort még..

    Végső elkeseredettségemben tegnap késő délután már a jofogason keresgéltem, a "DRZ" betű kombót mindenféle szóközzel, kötőjellel beütve, mondom hátha (és bízva abban h valaki pl. elírta). :D
    És baszki találtam egyet az utolsó oldalon, egy DRZ hővédő és egy akksitartó közé beékelődve! :D
    Kék-fehér, utolsó évjáratos 2007/6. havi., full full gyári (de még az az undorító nagy rendszámtartó is rajta van, a figyelmeztető feliratos matricával együtt a farokidomon), 15k km-rel, _első tulajtól_ és a legkeményebb 890k-s áron hirdette. Fejlécben "újszerű" állapot, októberi hirdetésfeladással. Áh mondom, ezt tuti beszoptam, ennyi idő alatt, már eleve ár alatt valszeg az első héten elpattintotta, de gondoltam egy telefont megér, hiába 410km tőlem Miskolc, végülis a VFR-ért is utaztam vagy 2200-at.
    Az esélytelenk nyugalmával hívtam fel.
    Kb. 40-es, családos, szimpatikus fazon, azonnal megkérdeztem tőle mindent (mármint a motorral kapcsolatban). 2007-ben vették 1,4-ért a helyi Suzuki szalonban, olyan városi rohangálós céllal, de volt mellette végig utcai motorja, most is ott állt a garázsban mellette egy Fazer és egy robogó képek szerint. 99%-ban csak utcán használta, 1-1x földúton, de a gumik is gyáriak..
    Lényeg a lényeg, a 15k-s futás garantált, KEKKH szerint is. Nagyon keveset használta, és megmondta frankón, h fájt rajta 50-60km után a segge (azért ettől kicsit én is tartok, max zselésítek..), lényeg a lényeg, fájó szívvel, de eladná.
    Éreztem én rögtön már a 3 jofogas képből h ez az én gépem (kb. mint az eddigi összes gépemnél), de próbáltam nem lebuktatni magam, sőt, rögtön levágtam, h a pali is megörült a telefonomnak, h végre valaki hívja. :D (Nem csodálom, csak jofogason motort árulni, azért meredek.. hahun, vagy kepesmotoron ezt 1 hét után eladta volna fix áron, ennyiért 2-3 évvel öregebb, 45-50k-t futott darabok mennek..)
    Az alap infok után kértem tőle videót, fotókat, minden kis szart lefotóztattam vele körbe a motoron. Kíváncsi voltam, h van-e kókányolásnak nyoma. Csavarfejek gyáriak, nincsenek elnyalva, minden eleme gyári, tükröktől a randa sárga bumszli indexeig, minden, újkori számlája is gondosan elrakva, igazából tényleg elég patika. Oké, a műanyag elemeken 1-1 karc van, de hát 30-ért van ezekhez komplett idomszett, meg alapvetően egy enduronál azt pont leszarom, de legalább a fényük és a matricák is gyáriak mindenhol.
    Az alap, megkímélt, keveset futott műszaki állapot volt most számomra az elsődleges, ami viszont egyértelműen teljesült.
    Közöltem a tényeket vele, h van köztünk 410km (igen, igen, én akarok venni) és tudom h nem illik telefonban alkudozni, de egy megnézés erejéig nem tudok utazni 820km-t, így céloztam rá, h beszéljük meg az árat, és hát 11 év az 11 év, kell rá 2 új gumi, markolatok, általános szerviz, meg persze itt a tél.., így ennyi pénzem nincs rá.. ;]
    Válaszolta rögtön, h oké, ő is 850-re gondolt. Rögtön reflektáltam, h de én sajna nem. Mert h mennyire? (Itt már elkapott a gépszíj, éreztem h lesz ebben még mozgástér), hát mondom 800 kereken.
    Áh, annyiért nem adja el. Mondom oké, semmi gond, nem sürgős nekem sem, majd akkor beszélünk még, ha mégis megfelel valamelyikőnknek valamelyik ár. Leraktam a telefont, ma reggel hív. Átbeszélték az asszonnyal, odaadja. :D
    Gyors kértem számlaszámot, utaltam 100k foglalót h vegye le minél előbb az aprót - ezt persze nem mondtam neki, le is vette, ezért is írtam csak most ide. :D

    Na, így lett DR-Z-m, amit még nem is láttam élőben, nem is próbáltam, majd el kell mennem érte, de megvan, már az enyém, érzem, jó lesz! :))

    [ Szerkesztve ]

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • runner 125

    nagyúr

    válasz -Mike- #103688 üzenetére

    Kösz, deazértmennyapits..! :D

    Amúgy nem is hosszú.

    vendingo, geresics, köszi nektek is!

    Néztem már cuccokat, linkeket elmentettem, de majd informálhatsz ha van kedved márkákat, cuccokat illetően, mert az enduro világban kevésbé vagyok jártas. Első körben az O'neal szimpatikus és találtam belőle kb. mindent, bár a protektormellényüket azért kicsit sokkallom, abból jó lenne 50k alattit találni.

    Első körben ezeket vadásznám össze:
    - Enduro sisak. Kizárólag plexis verzió jöhet szóba, beépített napellenzővel.
    Amit néztem: O'neal Sierra II 2019
    - Csizma. O'neal Taranis. Ez amolyan adventure jellegű, nem akarok vérbeli crosscsizmát, amiben 3 métert nem lehet gyalogolni.
    - Protektoring
    -Térdvédő
    - Gatya, mez. Parilla oldala nem megy, sima kék fehér O'neal.
    - Kabát hűvösebb időköz
    - Kesztyű, sima enduros, kb 5-6k, nem tudom mit bírnak, vagy érdemesebb-e ebből is valamiféle protektoros verziót venni.

    [ Szerkesztve ]

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • runner 125

    nagyúr

    válasz JoinR #103698 üzenetére

    Az 1.2-es árát telibe kifzettem a németnek előre tavaly. Ugyanezt a szitut játszottam végig, minden papírt bekértem tőle másolatba. Haverom szivatott és végig az odaúton, h odamegyünk a címre, aztán azt se tudják mit akarunk. :))
    Van egy rendszámom, millió fotóm, szkennelt forgalmim, rajta a lakcím, mentett fb profil, meg jellemzően jó emberismerő vagyok. A foglalót nem ő kérte, hanem én mondtam.
    Egyébként elkeserítelek, de 100k környéki csalásnál a rendőrség tudod mit csinál? Semmit. Sőt, bármennyire fájdalmas, a 100k a mai világban már nem az a 100k, mint 15 éve.
    Olyan embernek, aki 2 összetett mondatot képes elmondani telefonban és nincs dikkmáh akcentusa, úgy vélem nem ér meg 100k-ért kockáztatnia bármit is.
    Konkrétan még házhoz menni kopogtatni se érné meg, ha ne adj ég elfutna vele, az út és a ráfordított időm többe kerülne.
    De ez persze (és most tényleg az :D ) csak feltételezés, nyilván nem is agyalok ilyeneken, mert tisztességes a fazon.

    geresics

    Tény h jól néznek ki az MX bukók (bár én abból is minél visszafogottabb vennék, kb. 1 színűt), de ez nekem túl hard.. folyton szemüveget rávenni, ami szétnyomja az arcomat, szűkíti a látóteret, nyáron csak izzad alá az ember, párásodik, stb. Áh, nekem nem komfortos, ez a teli plexi megoldás jobban tetszik.

    Oké, köszi, nézek akkor ilyen térdprotektort.

    ath

    Köszi, jah, amúgy szerintem se csúnya. Nyilván van ennél menőbb enduro, meg újabb, de nekem az elsődleges érv a megbízhatóság és a nem üzemórás konstrukció volt.
    Ez fillérekből fenntartható, üzemeltethető, relatív könnyű, tengernyi van belőle, így alkatrész is. Meglátjuk milyen lesz. Ha mégsem jön be, 100% h bukó nélkül ki tudok szállni belőle, de szerintem amire nekem kell, arra elég lesz.

    z123456789

    Köszi!
    Ezzel tuti nem fogsz látni Győrben, a Kisfaludyban. :D

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • runner 125

    nagyúr

    válasz Geresics #103701 üzenetére

    Hát a fene tudja.
    Haveromat faggattam erről, neki is vmilyen Acerbis enduro bukókja van, de plexis és előtte YZF250-en cross bukót használt szemüveggel.

    Azt mondja neki bejött a plexis verzió és komfortosabb.
    Terepen nyáron melegbe felnyitja teljesen a plexit, a napszemüveget meg le, állítása szerint működik és jól átszellőzik a feje. Egy hátránya van, h kora tavasszal és ősszel a fekete napellenzős plexivel szart se látni. De erre talán egy narancssárga színű belső plexi megoldás lehet ezen időszakokra
    A cross szemüvegnél ugyanazt mondta, amit gondoltam. Kb. mint egy búvárszemüveg, teljesen rádcuppant, és nyáron szétizzadt alatta.

    Mind1, marad az az O'neal, aztán meglátjuk.

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • runner 125

    nagyúr

    Hi,

    A gépsárkány itthon. :)

    Viszont, tudja azt valaki h most kötelezően kell kössek rá KGFB-t? Nyilván nem fogom használni most télen, max majd április, de lehet h május fele. Gondoltam addig nem is kötök rá, így a jövő éves biztosítás tört év lenne, mégis olcsóbb.
    Persze azt sem akarom h ha nem kötök, tavasszal meg rámvarják a biztosítési nélküli időszak pótlékát, mivel az adás-vételim tegnapi.. szóval h megy ez?

    Köszi!

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • runner 125

    nagyúr

    Ok, köszi nektek, végülis 29kW azt hiszem, szóval nem egetverő összeg, csak gondoltam minek, ha addig úgysem fogom használni, de akkor kötök rá gyors netrisken.

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • runner 125

    nagyúr

    válasz ath #103741 üzenetére

    Az baromi kevés. Fertődön (Sopron) mellett, nekem 25-ért csinálták legutóbb. :(

    Melyik cég ez és milyen lett az eredmény? Ha elégedett voltál, inkább elpostázom.

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • runner 125

    nagyúr

    válasz Madwe #103760 üzenetére

    Totál hülye érv, és biztosan én ülök néha fordítva a lovon az elméleteimmel, de amikor én az első nagyobb értékű motoromat meg akartam venni 2008 környékén, addig nem is nézegettem, míg a megfelelő tárolásra nem volt előkészített hely.
    Egy új motort így megvenni, hát nem tudom, magamból kiindulva ha a motorjaim utcán állnának, folyton attól rettegnék, h ki bssza össze, ki löki fel, ki mit tör le róla, és persze a legextrémebb, mikor lopják el...

    E mellett folyamatosan utcán tartva egy új motor is sokkal hamarabb amortizálódik a környezeti hatásoktól..

    Vidd le az Alle parkolóba. Az nincs közelebb? Kamerázott.

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • runner 125

    nagyúr

    válasz Geresics #103774 üzenetére

    Enduro gumik rövidítését mennyire vágod? :D

    Bepróbálom a Metzeler 6 Days garnitúrát: [link]

    Próbáltam google-zni, de nem jutottam előrébb.

    Azt látom, h az első kisebb sebességindex-szel bír, de azon kívül az M+S, MST, M+S Hard bővebben kifejtve mit jelentenek?

    Nyilván, a hard fogalma nem kérdés, de a gyakorlatban mégis mit takar egy azonos típusnál a keményebb jelző? Aszfaltra le se menjek vele? Kizárólag sziklás teper, vagy földút, sár is? Több komponensű?
    Illetve nyilván a másik kettő rövidítésre is kíváncsi vagyok.

    [ Szerkesztve ]

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • runner 125

    nagyúr

    válasz Geresics #103780 üzenetére

    Király, köszi, a gyártó oldala hirtelen eszembe sem jutott. :)

    _

    Milyen jó, ha van az ismerettségi körben 3D printer..

    02

    A fene egye meg a gyártókat is, legyártanak 15k-ért egy állványt és a festett zártszelvény aljára csesznek tenni 4 talpat, h ne a festett fémet koptassa ha az ember alárakja.

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • runner 125

    nagyúr

    válasz imibogyo #103784 üzenetére

    Elég kretatívnak tartom magam, de mégis miből csináltad volna meg ugynanezt 5 perc alatt? Tényleg érdekel..

    Azt előre mondom, h a pl a gumilap vagy hasonló ráragasztom az aljára, rugalmas anyag nem játszik, mivel ezt úgy kell belökni, betolni a motor alá. Fontos h kemény legyen, relatív kopásálló és merev.

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • runner 125

    nagyúr

    válasz dellfanboy #103786 üzenetére

    Egyébként te frankón direkt vagy ellenszenves itt mindenkivel?

    Kérlek ne csinálj hüét magadból, legalább értelmezted volna amit írtam és megnézhetted volna a 2 fényképet normálisan, amiből egy értelműen kiderül h ez milyen motortartó..

    Linkelheted nekem itt a fix motorállvány használatát, csak h ez qrvára nem olyan! :D
    [link]

    Leírtam azt is, h a gumiláb nem játszik, mert a betolástól az első alkalmommal leszedi a beton, bármivel ragasztod oda.

    Ezt pedig ahogy írtam is és logikus is, úgy kell betolni alá, profikám. :)

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • runner 125

    nagyúr

    válasz imibogyo #103788 üzenetére

    Oké, jogos, kimegyek garázsba és megkeresem én is a targoncatorony oldalvezető gumidarabkáimat. :D :D

    Fontos volt az is, h ne legyen 3 mm-nél vastagabb az emelés, mert bármennyire hihetetlen, úgy 30,5 cm jelen gumikkal és hátsó teló beállítással a hasmagassága. Az emelő alap esetben 30cm. Szóval most 30,3 úgyhogy éppen becsúszik.

    Igen, mondta is a srác, h 3 órán át csinálta a 4db-ot teljes kitöltéssel, de ezért jó egy építész haver és egy iroda, ahol van pár 3D printer és ingyé használhatja. :)

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • runner 125

    nagyúr

    válasz Bagan #103823 üzenetére

    Első körben azt döntsd el h milyen célra kell a motor. Mit szeretnél elvárni tőle, mire és hol használnád leginkább. Ez mind egyéni preferencia, ebben nem lehet segíteni.
    Nem mindegy, ha csak "motorzgatnál 80-90-nel", van kanyarokat keresnél és tempósabban szeretnél menni, vagy pl. letérnél a műútról is. Egyik sem "ciki", de mégis más más motorkategóriában érdemes gondolkodni, a méretedtől függetlenül.

    Nyilvánvaló, h kissé furcsa méretűnek hat alattad ez a 300-as Honda, de a térded nem veri a kormányt, nyújtott kézzel, egyenes háttal ülsz rajta. Nem hinném, h kényelmetlen volt, itt tényleg max így visszanézve a fotót tűnhetett fel, h valójában mekkora is fizikailag ez a motor.
    Szóval, ha kényelmes volt, a felhasználási igényeidnek megfelel (az ereje is), akkor nyugodtan vehetsz 300-ast is.
    Ha viszont kell az erő, a nagyobb test, esetleg 2 személyes használat is tervben van, és hasonló kategóriát szeretnél, akkor 80-100 le környékén érdemes nézelődni.
    Ha jó pár éve van már A2-d, szerintem még most is van különbözeti vizsga lehetőség 30-40.000ft-ért A-ra. Érdemes megcsinálni.

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • runner 125

    nagyúr

    válasz tboldi #103862 üzenetére

    Bazz, ez a velourszeg.., a betű karakterek horrorja, es meg leírod h nem bírták kifesziteni sehogy, de most mar lesz hozza celszerszam... Az a baj, nagyon vizuális típus vagyok.
    Aztán megy a csodálkozás h kihal a topik. ;]

    Ui. Azért egy fotót kérünk róla, ha kijött. :D

    [ Szerkesztve ]

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • runner 125

    nagyúr

    válasz tboldi #103867 üzenetére

    Szép íve van! Gondolom akkor hajolt meg, amikor 2kg-s kalapáccsal neked estek. :D

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • runner 125

    nagyúr

    válasz yodamastah #103871 üzenetére

    Gondolom egy kis domestosozás után, vándorol másba. :)

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • runner 125

    nagyúr

    válasz Geresics #103868 üzenetére

    A KTM-es Vattást "ismered"?
    Ma küldte cimborám, qrva jó ez az anyag és a többi tartalma is. Frankón drónanyagok, jó vágás, szöveg. Élvezetes negyed óra volt.

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • runner 125

    nagyúr

    válasz #81556480 #103896 üzenetére

    Ne vedd meg! Ha megvetted, add el, vagy építs bele villanymotort. :)

    SXV kapcsán, én csak a netről Kovács Petit ismerem, avagy a magyar Elon Musk-ot. :D

    Igazi őrült zseni, az amúgy is betegágy SXV blokkot kiqrta a kukába és belerakott egy ütős villanymotort.

    Itt van a többi videója.

    [ Szerkesztve ]

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • runner 125

    nagyúr

    válasz Bogyó bá' #103899 üzenetére

    Amúgy nagy kár, mert azért tudnak ők is ha akarnak. Sőt, abban az SXV-ben simán láttam fantáziát annó. V2-es blokk, szemben a kategória összes 1 hengeresével, ráadásul egy frankó forma társult mellé. Megfelelő fejlesztéssel simán jó ötűkártya lett volna az Aprilia-nál, hasonlóan mint most az RSV4 / Tuono, de az sajna nem jött össze nekik.

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • runner 125

    nagyúr

    válasz #81556480 #103902 üzenetére

    Megértelek, mert tényleg szép. De hidd el, hiába van rendberakva, úgyis széthullik az egész.. ennél biztosabb forgatókönyv nincs egy használtmotornál, mint ennél a típusnál. Maga a gyár is belátta h zsákutca, gyorsan abba is hagyták a gyártását.
    Ez nem elég hivatalos adat?
    70 LE, 65,9 Nm, ami életszerű lehet. Már amikor jó. :D

    Nem tudom milyen célra keresel motort, hasonló kategóriára vadásztam én is, csak enduro vonalon. Nekem fontos volt, h ne legyen üzemórás, cserébe megbízható, relatív minél könnyebb tömegű és legyen rendszáma + önindítója. Az egész internetet átbújtam vagy 1 éven át, szóba jött a 660 nálam is, de nincs rajta önindító, terepen én pedig tuti nem fogom rugdalni. A 690-es KTM meg már egyszerűen nem tetszett az alacsonyabb futóművével, így maradt az igazi örök aduász, a DRZ400S. Rövid áttétellel terepre kezdő endurosként nekem tökéletes, meg persze a fenti kritkériumokkal nincs más a piacon, ez a durva.
    3000-enként kap olajat, szűrőt, minden terep után légszűrőmosás és remélhetőleg a blokk meghálálja.

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • runner 125

    nagyúr

    válasz #81556480 #103906 üzenetére

    A 2006-os és 2007-es modelleknél a tömítőpaszta (a narancssárga színű, később már mást használtak) nem volt nyerő választás, emiatt főleg az 550-eseknél hajlamos volt az olaj és a hűtővíz összefolyni. A 2008-asoknál a henger perselyezése nem mindig volt síkban a hengerfejjel, ami ismét tömítetlenségi gondokat eredményezett. Úgy általában az 550-esek problémája, hogy a blokk eredetileg 450 köbcentire lett méretezve, és a 4 mm-rel nagyobb átmérőjű dugattyúkkal már nem volt tökéletes a konstrukció - nem tudom mennyire igaz, de azt olvastam, hogy a hengerfej tömítése nagyon közel került a víztérhez, a tömítő felület elég vékony lett.
    Érdemes rendszeresen cserélni a hűtőfolyadékot, mert különben elkezdi megmarni az alumíniumöntvényt, sajnos ezt eléggé elhanyagolják, pedig mint már említettem, ez valójában egy versenymotor, annak minden örömével és bajával.

    A szelepemelő tőkék felületkezelése sem lett a legjobb, a felső króm réteg sérülhet, ezt cserélték aztán, az újak már fekete színűek. Ezeket egyébként érdemes időben cserélni (30 üzemóra, bár ez versenyszerű használatnál érvényes), különben elkoptatja a vezérműtengelyeket, illetve az automata dekompresszort - azok pedig drága dolgok.

    Aztán ott vannak olyan apróságok, amik gyártási szórásnak is betudhatók, például olvastam gyárilag rossz oldalával beépített szimeringről a generátorfedélnél. De érdemes odafigyelni a szeleptányérokra, voltak gyári hibás darabok.

    A blokk a siklócsapágyazás miatt érzékeny az olaj minőségére, mennyiségére és nyomására, ráadásul külön van a motor- és a váltó olaj, ha valaki ezt nem tudja, abból könnyen baj lesz. Olajcserénél érdemes ellenőrizni az FCV szelepet, ami az olajnyomásért felelős, ez a motor alján található - ha valami gyanús rajta, karcos, tényleg bármi, akkor csere. A gyártó egyébként 10W60-at ír elő olajból, a váltóba pedig 75W90-et, később viszont azt is 10W60-ra módosították, de a jó minőségű 15W50 és 15W60 is megfelelő lehet, ha rendeltetésszerűen (értsd: pályázásra) használják a motort.

    Az önindító és a szabadonfutó probléma is elég gyakori, sajnos az önindító alulméretezett. Kerülni kell a hosszas indítózást, mert könnyen túlmelegedhet, leéghet az egység. Még egy apró trükk: üresben kell indítani, mert akkor nem fogja vissza a kuplung ellenállása az önindítót.

    Ezen felül érdemes ellenőrizni a lendkereket a szabadonfutóval összekötő csavarokat, mert hajlamosak kilazulni, letörni, és ledarálni a generátor tekercseit. Ha ez mégis bekövetkezett, mindenképpen tisztítani kell az olajszivattyú előszűrőjét, ezzel további súlyos bajokat megelőzve.

    Forrás.

    Ha termelődik rendesen a banán, akkor sétálj be pl. a KTM-be és hozz ki egy új EXC500-at. Ha ennyire fontos ezen kategóriánál a forma számodra, szerintem simán megütik a szintetet a mai KTM-ek.

    Hja, a DRZ erősen funkcionális tárgy, eszköz. A célja, h olcsón, megbízhatóan vigyen el A-B-be akár az aszfaltról lehajtva is.
    Nyilvánvaló, h nem egy szépségdíjas teremtés, de szvsz egy enduronál a forma nem olyan mértékben releváns, mint a technikai oldal. Nyilván, nézi az ember, de a tkömnek se kéne olyan motor, ami qrva szép, de gyakorlatilag használni nem lehet.
    Illetve figyelembe kell venni az új árát, ami nyilván valamelyest tükrözi a fejlesztési költségeket...
    Ahhoz mérten, h válság környékén 1,3M-ért meg lehetett vásárolni újonnan, az idő múlása igazolta, h ennek ellenére kimegy a világból.
    Sőt, Ausztriáliában, és az USA-ban most is árulják újonnan, változatlan formában, 2001 óta.

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • runner 125

    nagyúr

    válasz etnies #103909 üzenetére

    A sportmotor.hu foruma a hazai motoros társadalom kreténjeinek gyűjtőhelye.

    Ez nem kérdés, az ottani aktív userek 99%-a 2 bites.

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • runner 125

    nagyúr

    válasz vendingo #103920 üzenetére

    Ha elfossa magát az akksi azért a generátornak szerintem el kéne látnia feszkóval a fogyasztókat.. mielőtt új akksit veszel, mérj rá h van-e egyáltalán töltés, mert nekem gyanús.

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • runner 125

    nagyúr

    Hi,

    Noh, ma piszkáltam egy kicsit DR-Z-t. Megcsináltam 1-2 kötelező dolgot.

    Az olajcsere ennél kicsit azért komplexebb, mint pl. a Viffer-él, ugyanis 3 leeresztőcsavarja van és az olajszűrő is csak egy rácsbetét, amit egy 3 csavarral ellátott fedél zár.

    Minden videóban felhívják a figyelmet, h az olajszűrő mögött van egy gumi O gyűrű, piszkosul fontos h senki ne hagyja el, mert az zárja le a szűrőt, így tud teljes egészében átfordulni rajta a motorolaj.. hát persze ebben a gyűrűnek a hűlt helyét találtam.. :( Még szerencse h tudtam egyet gyorsan túrni a kacatok közül, majd szépen rá is húztam: 01
    Az vígasztal egyedül h nincs sok km benne, és a fickó elviekben évente cserélte az olajat, de azért akkor is tköm..

    Kinti forumban olvastam, h használt DR-Z vétele után sos-ben érdemes levenni a komplett generátor deknifedelet, az öndindítóval együtt és az összes belső csavart ki kell tekerni és menetrögzítővel megkenve visszahajtani, mert iszonyú sok példánynál kirázódott már és csinált 150.000ft-os kárt.
    Mondjuk ez is érdekes, mert az állórész 6 csavarjából 2-n volt csavarrögzítő nyom, a többin nem. :D Viszont szerencsére mindegyik csavar azért frankón meg volt még húzva.

    02, 03

    A lényeg h most faxa ez is.

    Illetve pár napja arra lettem figyelmes, h a benzincsap fölül szivárog a benya, illetve még a karbi túlfolyóján is csöpög. Tehát egyszerre két probléma is volt a csappal. Lekaptam és szétszedtem. Közvetlenül a tankcsatlakozásnál a felső tömítőgyűrűnél a szivárgás oka az volt, h ennyi idő alatt a tankról a benzin feloldotta a festékréteget gyakorlatilag a csap teljes terjedelmében. Levakartam teljesen a maradék festékréteget a tankról, s mivel nem volt kéznél új tömítés, nagyon vékonyan sav és benzinálló tömítővel végigkentem, majd összeraktam.
    A karbit meg azért engedte túlfolyni, mert ez az utolsó évjáratot már membrános "automata" csappal szerelték, az-az nincs zárt állapot, kizárólag ON (ami egyben OFF is), teljesen átfolyós és tartalék. ON álláson kell hagyni mindig, ha nincs vákum, itt zárva is marad - már ha nincs átszakadva a tömítés.
    Annyi szerencsém volt, h ez a gumi tömítés, ami közvetlenül a csap alatt helyezkedik el, teljesen szimmetrikus, így át a hiányzó részt a fenti tömítővel kipótolva, átfordítottam azt a felét alulra, így elviekben problem solved.

    04, 05, 06, 07, 08

    Viszont karbifelújítót mindenképpen kell rendelnem, mert az úszóháznál látok ott is szivárgást.. és néhány csavarja szét van qrva..

    Sajna azért hiába jött ez is első tulajtól, pontosan olyan motor, mint a hazai használtpiac 99%-a. Gyakorlatilag egyes helyeken (pl alja) az életben nem volt lemosva.. az elmúlt évtized retke az összes olyan helyen rajta van, amihez már le kellett volna guggolni, feküdni, vagy esetleg kefével benyúlni.. meg persze az általános elhanyagoltság szintúgy észlelhető. Nem anyázok, nyilván, mert el se mentem megnézni, csak inkább az bosszant, h ez másoknak miért nem tűnik fel, vagy ha feltűnik, miért nem orvolják ezeket a filléres apróságokat.

    Aztán át kell szerelnem még a kormányt, vettem egy magasabb, szélesebb Pazzaz-t, plusz 2cm magasítóval. Komplett fém fékcső, fékolaj, hűtővíz csere is tervben van. Ki kell cserélnem mindkát markolatot, mert kukák, illetve hajlítanom kell valamilyen masszív rendszámtartót hátra. Jah és a 4 LED-es index tegnap beért kínából, kíváncsi leszek meddig bírják.

    Lemosni viszont nem volt még időm. Majd ha készen van ez a pár apróság, de a fehér műanyagok gyanúsak voltak.. faxi szerint azért ő szokta mosni az idomokat.. kíváncsiságból a speckó tisztítószeremmel nekiestem, bal alsó sarki terület.. :)

    09

    Remélem idővel előbújik az az újszerű motor, amit megláttam benne a retek alatt. :D

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • runner 125

    nagyúr

    válasz vendingo #103940 üzenetére

    Oké, persze, most már sokat vagyok vidéken, közel is vagy, majd egyeztetünk, sőt, tervben van h Sopron környékét is végigárjuk nyilván nem természetvédelmi területen..
    Amennyire lesz kapacitásom, a télen rendbe akarom rakni.

    Bogyó bá'

    Iszonyú gyorsan írtam a fenti postot, azt ki is hagytam, h már megrendeltem minden tömítést hozzá, viszont nem kizárt h azt is megkenem.
    Csak h írjak egy ellenpéldát is, a robogóm karbi úszóháztömítésénél már jártam úgy, h gyári, új, friss tömítéssel összerakva nagyon kis mértékben, de eresztette a benzint. Persze nem azonnal tűnt fel, hanem 2-3 hónapra rá. Látszott az "olajsaras" párlat az úszóházon (2T) . Magam sem hittem el és elsőre nem is értettem. Szétszedtem, összeraktam, megint szét, megint össze és figyeltem az anyagok mozgását. Végül sajnos itt is elkélt a tömítőpaszta, ugyanis a szarolaszon műanyag úszóház van, az is csak 2 csavarral rögzítve, s egyszerűen a csavarokat meghúzva deformálta annyira az úszóházat, h már nem tömítetett 100%-osan a 2 csavar közti 1-1 oldalon..

    A csapnál ha mégis kinyomódott volna és leszakadna, nagy gáz nem nem történhet, ugyanis pont itt van rajta a szűrő.. sok más benzinben lévő kosszal elúszkálna a tankban, amíg újra le nem eresztem az egészet.

    Emellett úgy gondolom itt is a mértéken van a hangsúly, ha nem ész nélkül, mindent összekenve nyomja teli az ember, szinte kizárt h leszakad és bekerül a rendszerbe. Több motorblokknál a blokkfelek közti tömítést kizárólag ilyennel oldják meg, ha precízen van felkenve és megfelelő anyagszerkezetű (sav, hő és benzinálló) tömítőt használ az ember, szerintem kár nem lehet belőle, viszont a tömítetlenség kockázata nem kérdés tovább, mondhatni 0 az esélye h ereszteni fog.

    mm89

    Kösz, igyekszem majd megosztani szerelős storykat is, bár 1-1 ilyen folyamat abszolút nem igényel nagy technikai tudást.. egy kis utánaolvasással, elszántsággal, koncentrációval bárki meg tudja oldani. :)

    ath

    Köszi.
    Most tudod hol csináltam ezt? Egy leendő szobában, építőanyagok között lavírozva... :D 2 éve tart a komplex átépítésem és gyakorlatilag az összes szakemberrel rácsesztem.. garázson még a kapuk sincsenek fent..
    Időt sajnos én is csak nagy előretervezéssel tudok ilyenre fordítani a mostani napi 10-11 óra munka mellett.. a motor már 1 hónapja megvan, most tudtam ránézni először. Nyilván elvihetném szerelőhöz is, de egy részből a technikai része mindig érdekelt, számomra kikapcsolódás, más részből ez így biztosan, tisztességesen el van végezve. Mindig, minden alap karbantartást magam csinálok autón, motoron, fotókkal dokumentálva. Eladásnál eddig mindig baromi jól jött.

    szilchi

    Ahogy mm89 és én is írtam fentebb, mérékkel kell kenni. Vékonyan megkenve nem csinál ez semmit.
    De ha mégis bekerül az üzemanyagkörbe, karbis motornál max. valamelyik fúvókát eltömíti.. de ha ott is átjut, szerintem elég.. Megkötött állapotában gumi szerű az egész. Ez nem karcol, vagy szorul be valahova, így fizikai kárt szvsz ilyen esetben nagyon minimális eséllyel tudna csinálni.

    [ Szerkesztve ]

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • runner 125

    nagyúr

    válasz -Mosquito- #103950 üzenetére

    Az ifjú törökakarommondaninémet titán Mehmet is meglepve konstatálta... ;]

    geresics

    Rendben, próbálok majd beszámolni a fejleményekről.

    mm89

    Oh, akkor számodra ez ismert pálya.
    Azért ne túlozz.. :D Nincsenek szerelői vénáim, messze vagyok én attól h felújítós blogot nyissak, meg talán a motor sem az a kaliber.. ezek max tényleg olyan szintű apróságok, amit vidéken illik kisujjból magadnak megcsinálni. Max némi bátorítást adhat azoknak, akik egyébként még egy olajcsere erejéig sem mertek hozzányúlni eddig.
    Igen, korábban már én is kifejtettem az okokat. Nincs más enduro a piacon, ami ne lenne hamar pénztemető sajnos.

    LaciCRM

    S verzió.

    Értelmes saját képem még nincs is nagyon róla. Pont így néz ki:

    Amennyire tudtam utánajártam ennek a kérdéskörnek. Az E verzió ugyan 50 ló és picivel könnyebb is, nyilván nincs annyira kihegyezve, mint egy 450-es, 60 lovas versenyenduro, viszont már üzemórás, és az esélye a komoly ráköltésnek ennél a verziónál tizenévesen egyszerűen nagyobb, mint az S-nél. Nem akartam ekkora kockázatot vállalni.
    A rendszámozása is sokkal neccesebb, nincs féklámpa, elől is csak 1 tompított, nincs duda, stb.
    Kifejezetten soft endurora kerestem motort, jó gumival, kis átalakítással (lehet az S-t is okosítani. Kipufogó, megfelelő karburálás, kicsit áteresztőbb szűrő, ideális áttétel, 3x3 mod, kipugáz visszavezetés kiiktatása, stb) terepre ebből is ki lehet hozni egy olyan gépet, ami nyújt némi adrenalint, s mellette nem igényel évi 450k ráfordítást.

    [ Szerkesztve ]

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • runner 125

    nagyúr

    válasz vendingo #103959 üzenetére

    Sima gyári 50-est felújítva kapsz 1 milláért. :D

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • runner 125

    nagyúr

    válasz V.Stryker #103971 üzenetére

    2x próbáltam ma megnyitni, nem volt elérhető az oldal. :D Bár mentségükre legyen, h a január még csak tesztüzem.
    Legalább lehet benne bízni, h ez a folyamat is talán tisztítja majd a hazai piacot..

    De egyébként igen, nem is értem miért kellett ehhez is 10 év, mert kb. azóta kerül a központi rendszerbe minden alkalommal feltöltésre a fotó..

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • runner 125

    nagyúr

    válasz #81556480 #104052 üzenetére

    Nem azt mondtad szép motort akarsz? ;] :D

    ui. Mondjuk nem tudom, h ez az ülés gyári-e, vagy 150 cm volt a tulaj, de ez így elég furcsa.

    [ Szerkesztve ]

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • runner 125

    nagyúr

    válasz #81556480 #104059 üzenetére

    Hjam.
    Nálam mindig minden vételnél (autó, motor) az volt a fő szempont, h legyen gyári, amennyire csak lehet és eddig folyton bejött. Talán mondhatom, h egy gyári állapotnál a legkisebb az anyagi kockázat.

    Amikor már ez más, az más, ez nincs meg, ez utángyártott, ez elveszett, ez lefűrészelt, Monster matricáktól teli ebay-es matricaszettszettből áll, ott jellemzően mindig valami kókány nyomok fedezhetőek fel.. vagy az, h volt vagy 10 tulaja és mind hozzárakott valamit.. amitől azt hitte több, jobb, szebb lesz. :D

    Nyilván, nem állítom azt, h nincs szebb matrica, nem lehet "modernebbé" tenni valamit némi utólagos módosítással, de az általanos magyar használatpiac és a tapasztalatom azt mutatja, h ez keveseknek sikerül, általában tényleg csak taknyolás, gányolás lesz belőle.

    Menj el, de légy alapos. Át kell nézni mindent. Hideg blokkal kérd, ne melegítse be, most pont faxa idő van, h megnézd h indul nagy hidegbe, dobja-e a kéket.. Gaboman azt hiszem pont egy ilyennel szopta be nemrégen.. el is adta ár alatt jó nagy bukóval, mert lett volna vagy 350k a komplett generál.

    [ Szerkesztve ]

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • runner 125

    nagyúr

    válasz IMIIKE1998 #104073 üzenetére

    Felejtse el. Az MZ-t és a a 200k-t is.

    Ennyi pénzért ahogy íródott, jó bringát is nehéz vásárolni, nem stabilan működő motort.

    Vagy, ha vesz valamit 200-ért, 99%-ra kijelenthető, h legalább a vételár fele elmegy rá az első évben és nem szerelést tanulja meg, hanem megutálja az egészet...

    Egy normális, megbízható, nem ezer gazdás 125-ös is minimum a duplája, persze rendszámmal.
    Ha tanuló, jön a nyár, el kell menni dolgozni.. a diákok is olyan lóvét megkeresnek már nyaranta, h azt a keretet simán megduplázza 1 hónap alatt.

    ui.. és persze akkor hol van a komplett ruha, átírás költsége, használtmotornál kötelezően elvégezendő szervizek költségi..

    [ Szerkesztve ]

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • runner 125

    nagyúr

    válasz Pocee #104081 üzenetére

    200k-s keretnél értelmetlen azt megkérdezni h mire kell.. tök mind1, h falura, vagy városba, az mindenkinél alap elvárás, h működjön stabilan. Falun és városban is.
    200k-ért nagyon nagyon kicsi az esélye, h ezt tudja, ezt próbáltuk kikommunikálni.
    És azt se feledd h te kb. ebbe nőttél fel, gépek, traktorok, autók, magad szereltél mindent. Ilyen kvalitásai sokaknak nincsenek.
    Az meg, h "legalább megtanul rajta szerelni", 2019-ben már egyszerűen nem érv, ezelőtt 25 évvel az volt, de most már nem. A 2 ütemű, egyszerűen szerelhető gépek nagyjából már mind kihaltak, vagy pár éven belül ki fognak.

    Esküszöm nem vágom melyikre gondolsz. :D Nálad a DR-Z rohadt jellegtelen, és semmire nem jó, vagy a VFR?

    Az a baj, h ezt a helyzetet most abszolút nem látod jól, meg a végén ez az "okfejtés" is elég gyér. Senki zsebébe nem turkáltam, ellenben most veled és továbbra sem mások anyagi helyzetét kiemelve írok erről a vételárról, hanem teljesen általánosítva a 200.000ft-os piac kockázatáról.

    Tehát, a véleményem pontosan attól földhözragattabb, h próbálom megóvni a végtelen szopástól, az ablakon kidobott pénztől, próbálok racionális, következetes információt adni.

    geresics

    2002-ben vetted, leírod h mennyit vitt el 2 év alatt, tanulóként ez számára nehezebb helyzet. Azóta más a pénz értéke és a használtpaic is durván átrendeződött.. Noh meg eltelt 17 év. Az eleve hiánygazdaság szülte MZ, újonnan is szar volt.. ennyi idő és tulaj után, 80%-ban utángyártott alkatrészekkel.. tuti szopóág.

    LaciCRM

    Ez mikor volt? Melyik évben?

    Ne feledjétek, h az utóbbi 3-4 évben brutális mértékben emelkedtek a használtmotor árak.. és csak az igazán aljaréteg maradt olcsó most is.

    [ Szerkesztve ]

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • runner 125

    nagyúr

    válasz Geresics #104121 üzenetére

    Na ez meg legtipikusabb helyben toporgó magyar mentalitás.., érd be a szarral, örülj annak ami van, fiatal vagy, faxé kell neked "drága motor", élményt az is ad, majd ha idősebb leszel lesz jobb, megbízhatóbb. És mindezt úgy, h ti már egyszer megéltétek és szar volt.

    He?

    Nagyapám pontosan ilyen volt, mert ő is ebben nőtt fel. De az idők változnak, az igények is. Attól h egy Babetta-val hülyült, miért kell egyszerre azt feltételezni, h falusi kölök, jó lesz neki az MZ is.. és nincs igénye? Miért kell helyeselni egy olyan felvetést, aminél a szívás kockázata 95%, hisz saját tapasztalatod is az volt? Ha bizonytalan magában és a testvére által információhoz akar jutni, akkor miért azt az egyértelműen nagy eséllyel szopásokkal teli utat próbáljátok meg neki javasolni, ami állításotok szerint is "szarvót de szerettétek"?!
    (Szerettétek a frászt, csak fejben nem bírtatok nagyobbat álmodni..)

    A mai világban a leges legkönnyebb munkát találni, még diákként is. 1,5 hónapot kellene várnia júniusig. Június hónapban ha tisztességes munkát talál, diákként nettó 200k-t lazán meg lehet keresni. Amivel meg is duplázta a rendelkezésre álló keretét. Miért nem erre ösztökélitek, miért kell ez XX. századi (direkt nem használok politikai kifejezést..) demagóg duma?

    Nem sok milliós összegekről beszélünk, amiért akár éveket kell dolgozni... Miért, a 200.000ft-tal szemben a 350-370.000ft nem kis pénz? Dehogynem. Rendben van, h majdnem a duplája, de ez manapság motor árakat és az átlagkereseteket tekintve kis pénznek számít. Viszont megbízhatóságban, stabilitásban a 1,5X-es pénzért minden bizonnyal kap egy olyan motort, ami stabilan működik és nem kell rálocsolni millió anyazás mellett ugyanazt az összeget, mint amennyivel drágább a 200k-s MZ-nél. Hisz ugyanúgy el fogja vinni az is, ezt a pénzt.

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • runner 125

    nagyúr

    válasz Pocee #104114 üzenetére

    Na az uccsó kommentem a témában.

    Értem amit írsz, de szerintem rosszul látod, etnies eírta, szopnak mással, meg amúgy is, miért kell szopnia? Miért magadból indulsz ki? Miért gondolod h ő be akarja olajozni a kezét? Vagy miért van állításod szerint szoros összefüggésben a 2 ütemű motor szerelése az élet más területeivel? Mit tom én, ügyesen legozik, épít madáretetőt, szegel padot, széket. Ez nem járul hozzá, csak az MZ szerelés?

    Komolyan, még ha azt mondanám, h veterán, vagy hobby célzattal akarja és van rá energia, pénz, csinálja.
    De egy irtózatosan gagyi, utángyártott alkatrészekből felújított motor nagy eséllyel akkor sem lesz jó, ha mindent vadi újra cserélsz a motor árát még egyszer elköltve. Mert pontatlanok, szar minőságűek mind száltól szálig. Nah ettől próbáljuk megmenteni.

    Sőt, annyit hozzátennék, h még az sem biztos, h a 350-400k-s motort nem kell szerelni és nem fog azon is tapasztaltani. Csak az esély.. és azt legalább minimális kockázattal tudja _használni_. Nem kell meggondolni, h a falutáblát el merje-e hagyni..

    Random kerestem rá, tessék, 315k, XBR-125. Nem állítom, h itt nem lehet probléma, de az életbe nem fogtok meggyőzni, h egy 11 éves, bizonyítottan szétrughatatlan YBR 315.000ft-ért , vagy egy 200.000ft-os, 31 éves MZ a jobb vétel.

    A faxé kell neked drága motor kisfiam részére meg geresicsnél reflektáltam...

    Baszki, itt párotoknál a karácsonyi mákos bejgli durván beütött agyban. :D

    Most frankón el kell pont nekd magyarázni a DR-Z-t?
    1,5 éven át pörögtem a témán, a story állását szerintem rendeszeresen írtam itt is. A magyarországi új és használtpiacot teljes terjedelmében átnyálaztam, töviről hegyire, utánaukolvastam itthon, külföldön..

    Nincs másik dual sport, endurozásra alkalmas, relatív könnyű, magas felépítésű, önindítós, rendszámozható, NEM üzemórás, minimum 40LE-s motor a piacon! Sem új, sem használt. Vagy milyen jelleget kellett volna keresem az én pályakezdő soft enduros igényeim mellett?

    WR450, TE510 is pontosan úgy üzemórás, mint az új CRF450L.. 690 enduro meg nagy, alacsony, nehéz, 625-ök szintúgy, 660-on nincs öndindító, EXC 450, 525, 550 mind üzemórás, Freeride meg egy bmx..

    geresics linkelte legutóbb everide videóját, melyben az FE350-et, rátapadva szaros S-es DR-Z követ.. Ez is egy olyan bizonyít, ami méltán prezentálja, h bizonyos körülmények között sokkal komolyabb, üremórás vasak mellett is megállja a helyét.

    Sőt, már majdnem az volt, h leadtam a rendelést a Reálmotornál az új CRF450L-re. De vannak elveim, és bármenynire elégedett Honda felhasználó vagyok, nem fogom szembe köpni magam és hülyének nézetni.
    Nem kell egy 25 LE-s, ugyanúgy versenyenduro szintű karbantartást igénylő (1000-es olajcsere pl.) motor, amit 20-30k km-enként kompletten nagygenerálozni kell.
    Amellett pedig igen, nehezen akartam megemészteni, h az 1.2-es ár fölött kell kiadnom egy olyan motorra, amivel úgyis esek kelek, összebszom. És itt nem 100.000ft-os differnciákról beszélünk. Tehát az új sem lett volna anyagi értéket tekintve a legracionálisabb döntés, de már úgy voltam h ha egyszerűen nincs a piacon a más, akkor az lesz és majd meg lesz okosítva valahogy az ereje... Aztán lett a piacon és abszolút nem bántam meg. Pedig bütykölni ezt is kell, de mellette őszinte, stabil, tartós, amit mutat, azt nyújtja is.
    Úgyhogy végképp nem értem, ezen mit kellett magyaráznom.

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • runner 125

    nagyúr

    válasz IMIIKE1998 #104133 üzenetére

    Akkor dolgozik érte + 1 hetet.

    Ez már eldöntött kérdés volt részetekről, h MZ lesz. Vártátok az önigazolást, de nem mindenkitől ért be.
    Sok szerencsét hozzá!

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • runner 125

    nagyúr

    válasz ath #104143 üzenetére

    Annyira feldúltam magam, h ez eszembe sem jutott. :D

    A legjobb ötlet, komolyan!

    Vesz ilyen AM6 Minarelli blokkos 50-est, már ez is megváltás lesz a Babetta után. Könnyű szerelni, megbízhatóbb, mint az MZ, jó az ára, van hozzá minden alkatrész, kb. ugyanennyibe eladható utána is. Aztán ha lesz cash, ezután már jöhet a 250-400 is lazán, sőt.

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • runner 125

    nagyúr

    válasz zeus_2k14 #104167 üzenetére

    Nézd meg az árakat valamelyik autós iskola honalpján.

    Nyilvánvaló, h az A2 olcsóbb valamivel, mint a nagy A és az is biztos, h a különbözeti vizsga költségével többre jössz ki, mintha rögtön A-t csinálsz, ellenben A2-vel korábban lesz legalább kategóriára korlátozott jogsid. :)

    Noh meg persze addig legalább lesz rutin, tapasztalat, én megcsinálnám a helyedben az A2-t, annó én is így csináltam. 14 évesen smkp. aztán asszem 16 A. korl. és 1 évre rá A.

    Jah és különbözeti vizsgánál is van minden. KRESZ, gyakorlat, városi, bár már a tköm tudja h mit szüntettek meg, pl nem tudom van-e még rutin (mintha autónál már nem lenne, bár a motort passzolom, de akkor ugyanazokat végig kellett csinálni, csak az elsősegély vizsga kivételével, de úgy tudom már az sincs)..

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • runner 125

    nagyúr

    Ma nem bírtam ki, ebéd után lemostam (küllőkhöz már nem volt türelmem) , és mentem egy kört ebben a 9 fokban.
    Összesarazni most nem volt szívem, sőt, sárban szerintem én nem fogok endurozni, annak sok értelmét nem látom h csúszik mászik minden össze vissza, úgyhogy maradt az aszfalt és kavicsos / aszfaltos erdőút, meglátogattam pár cimborám akik konstatálták, h "azéregybenvanezisdeteszartúgyseveszel" :D

    Lőttem róla pár nagyobb fotót, ha valaki kíváncsi rá itt elérhetőek.

    Ez most a totál gyári állapot. Innen fogom elkezdeni az apróbb módosításokat.
    Már ezer éve akartam egy ultrahangos tisztítót.. annyi karbival szoptam már, h most eljött az idő, rendeltem egyet ebay-ről. Kíváncsi leszek rá. Tehát ahogy megjön, először a karbit kell átpucoltatnom vele, fel kell fúvókáznom, mert most a nyitott dobbal olyan, mint az AK-47. Komolyan, durvább műsört csinál, mint a VFR.., azt jó ha az emberek 30-40%-a megnézi / odaforduk a hangja miatt, pedig az sem piskóta, noh ezzel nem mentem úgy el senki mellett h ne fordult volna meg, vagy ne nézett volna.. :D
    Konkrétan vigyorgok rajta minden visszaváltásnál, olyanokat durrog és még gázfröccs sem kell csak visszagang, kuplung rá, gáz elcsavar és puff puff, dirr durr, qrva nagy! :D :D De így akkor sem maradhat.

    Jah és ez az MX csizma, hát baszki, valamit ki kell találnom, mert nem tudok felváltani benne.. még az a mák, h széles a talpa és a talp éllel bökködtem felfelé (csak kár h szart se érez úgy az ember), de volt h lecsúszott, ez így nem jó. Nyilván visszapöccinteni már nem gáz, de olyan merev, h izomból feszítve lefelé a lábfejem sem tudok annyira spiccelni, h beférjen a váltó alá. Első körben megpróbálok a karon fentebb emelni.

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

Új hozzászólás Aktív témák