-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
HSM
félisten
válasz Micsurin #102654 üzenetére
Nekem még a gsxr1000 is érzésre olyan nyögvenyelős "nem megy" volt 4-5000rpm alatt. Az sv valahogy sokkal vehemensebbben, meggyőzőbben reagál a hirtelen erős gázra.
Persze, 4-5000 felett a gsxr letépte a fejed, az sv meg sehol semmi, de az egy másik történet.Nekem 4000km körül még narancs színű a kémlelőn, de 6000-re már tényleg fekete lesz.
(#102656) Formaster: Nem feltétlen a "racing" a jó döntés. Motulnál én olyat olvastam, hogy a 300v pl. versenyzésre ajánlott, gyakoribb cserére optimalizált, utcára ezért inkább a 7100-ast ajánlják.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Formaster #102663 üzenetére
Köszönöm szépen! Hasznos anyag. Ahogy nézem, a 7100-as Motul is egész korrekt eredményeket ért el.
(#102664) ath: Ha jól emlékszem, durván 50-ről néztem meg, kb. 3000-es fordulatról hogy indul meg, ha adok neki egy kövér gázt.
Az egyértelmű volt, hogy ha sietősen használom, akkor kérdés nélkül letépi a fejem, de arra is kiváncsi voltam, hogy egy szolid "krúzolós" felhasználásnál hogy indul meg, ha visszagangolgatás nélkül csak odahúzok neki egy kövér gázt.(#102665) Micsurin: Holnap lefotózom, nálam milyen ~3000km után.
Lehet akkor a mostanid is lusta? Én amúgy egyből SV650-re ültem robogó után, mert a 30LE-s Aprilia RS125-öt nem éreztem elég erősnek, így egyből a 600-as kategóriára léptem. Szóval én már ahhoz hasonlítottam a többi gépet, amit utána/azóta próbáltam.
(#102668) Teasüti: Nem tudom. Én a gázreakcióra gondoltam még. Az SV-n az nagyon közvetlen, ha odahúzod neki nem gondolkozik, egyből elkezd húzni. A gsxr meg jóval nagyobb fordulatokra van kihegyezve.
Nem hiszitek el látom, de tényleg meglepően gyengusnak érződött alul.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Micsurin #102674 üzenetére
Én se mérném a 2T RS125-t a mai agyig olcsósított 4T 250-300-as kategóriához. Az RS vagy 50kg-al könnyebb ezeknél (!!!!!!!!), miközben ha jól karbantartott, nem kilógó belű példányról beszélünk, akkor az erejüket is hozza (~30LE), ami így a gigantikus súlyelőnnyel összességében lényegesen fürgébb lesz.
És akkor nem beszéltünk a klasszisokkal jobb váz, futómű, fék kombinációról.
Szóval igen, szuper kis élménymotor az RS125, de az erejét keveselltem volna túrázni, plusz autópályán se szerette volna a folyamatos nyélen húzást.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz vlevi #102747 üzenetére
"Annyi paramétert vesz figyelembe, és annyira fogalmam sincs, hogy, mikor mit fog csinálni"
Pontosan ez itt a gond. Az egyik legfontosabb paraméterét az erőátvitelnek odaadod egy automatának. Rátapintottál a gondom lényegére.
Arról nem is beszélve, rakhatsz rá akármilyen automatát, nem fogja soha tudni, én mikor akarok pl. előzni, mikor csak éppen nem lefulladni, vagy hirtelen elfordulni. És hiába tudom a kormányról nyomkodni, ha ő gondol egyet, és felülbírálja....[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Geresics #102756 üzenetére
Fordítva ülsz a lovon ( )... Nem kell senkinek kitalálni, mikor hányas fokozatba akarok váltani, megoldom én magamnak a kézi váltóval.
"Ha határozott gázt húzol, simán visszagangol még sport módban is egyet, vagy kettőt!"
Pontosan ez a baj! Mire ez a szerencsétlen megtalálta a fokozatot, a manuális váltóval meg is előztem, akit szerettem volna. Nem mindig van lehetőség nekifutásból előzni ám, alaposan rákészülve, hogy legyen idő még váltogatni is.Ezt a parkolós dolgot nem egészen értem, mire érted, a GSXR-el mentem egy kb. félórás, 27km-es kört, ahol elég alaposan volt lehetőségem kb. minden tekintetben kipróbálni. Oké, a parkolóban tologatás, utaskényelem, fogyasztás, és a dugóban araszolás így kimaradt, de nem is ezekre voltam kíváncsi.
Ennyi pont elég, hogy a lényeges dolgokról legyen egy alapos benyomásod. -
HSM
félisten
válasz zgospel #102778 üzenetére
Papíron igen, mínusz nagyonsok fokig jó a 10w40, de a gyakorlatban már 5-10 fokos időben is érezni a hidegindításnál, mennyivel hamarabb magára talál a vékonyabb 10w30.
A GSXR-es dolgot azért elég csúnyán elvitted szalmabáb érvelésbe. Épp az ellenkezőjét írtam, mégpedig hogy rendesen forgatva a gsxr vadállat módjára tépi le a fejed, míg az sv még kerékpárnak se érződik mellette.
Csupán annak a fura tapasztalatomnak adtam hangot, hogy viszont fordulat nélkül sokkal kedvetlenebbül indul el, mint az sv.Amúgy 2013-as évjáratot próbáltam, az még nem volt 200 csak 180LE, és abban még nem voltak benne a 2017-es kis fordulaton javító okosságai.
Valamint ha jól láttam, még mindig nem válaszoltál a kérdésemre, pontosan milyen sv650-t próbáltál, melyik kiadás, milyen évjárat, esetleg milyen "tuningokkal". Nálam rendesen karbantartott, keveset futott, gyári állapotú k8-as S van.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Micsurin #102665 üzenetére
No, megnéztem, érdekes dolog, most nekem is fekete már 3000km után a 7100, ez a 10w30 nem maradt olyan sokáig piros, mint a 10w40. A 10w40-nél határozottan emlékszem, hogy legnagyobb meglepetésemre 3000km után még piros volt, és még 4000-nél is még volt egy barnás-piros keverék árnyalata, mielőtt 6000km-nél már jó fekete nem lett lett.
Kíváncsi leszek, hogy bírja még a hátralévő 3000km-t a következő cseréig, a 10w40 ilyen téren példásan vizsgázott, mikor beletöltöttem a frisset, konkrétan nem éreztem változást a régihez képest.(#102558) Formaster: No, most pont volt egy alkalmas túra, 170km száraz időben túrázás után így fest a saját keveréses olajjal kezelt láncom (Motul 7100 10w40 + némi grafitpor):
Kb. ennyit megy el egy érzéssel kenésből, ha nem akarod, hogy a kerék is megkapja a magáét. Mondjuk még mentem vele 30km-t, még teljesen jó érzésre, de szemre már látszik, hogy elférne rajta még némi kenőcs. -
HSM
félisten
válasz Micsurin #102851 üzenetére
Pedig teljesen komolyan gondoltam.
Találtam egy fotót, nem vagyok benne teljesen biztos, de azt hiszem ez az, ami valahol 2-3000km futás között készült.
Persze, utána befeketedett a 6000km végére rendesen:(#102852) Formaster: Hígabb kerékpáros olajoknál használják, akkor is biztosít némi kenést, amikor az olajat már leverte magáról a lánc.
Lehet, semmi haszna motoron, nem tudom, én kevertem bele biztos, ami biztos alapon.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Micsurin #102858 üzenetére
Ja, nekem sincs értelme feltölteni, most a 10w30 3k km után már olyan, mint a képen a 6k km-es, azon nincs sok látnivaló.
Én amúgy egy órája szálltam le a gépről.
Az igazi RAM viszont elég durcás, az kb. mindent megtart. Persze, abból is ha jól emlékszem van nagyobb meg kisebb golyós rendszer, nyilván a nagyobb erősebb.
(#102856) veze: Én amúgy csak ilyen egyszerű zárakba való grafitport kevertem a maradék 10w40 Motul 7100-amba, az kicsit olcsóbb volt, és szerintem kb. végtelen ideig elég is lesz.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Laca1212 #102872 üzenetére
Én azért félnék a töltőjétől, 2A és 120W?
(#102874) emre: Ha vannak pro/kontra érveid, miért érdemes vagy éppen nem érdemes konkrétan a meghajtólánc kenőanyagába keverni, én kíváncsi vagyok.
Nyilván olyan helyre nem való, ahol benzinpumpát/olajfuratot stb el tud tömíteni.
[ Szerkesztve ]
-
-
HSM
félisten
válasz -Mosquito- #103030 üzenetére
Azért nem mindegy, milyen 80ekm.. Nálam 6. éves a Dainese, de csak kb 15K km lehet benne. Egy picit lyuk már van az egyik ujjbegyen, ahol a fék kikoptatta. Ugye, a sok város, ahol kb. méterenként van egy újabb fékezés.... Többet túrázva ez a km a többszöröse lehetett volna.
-
-
HSM
félisten
-
HSM
félisten
válasz Micsurin #103216 üzenetére
Ez a méret van az SV650-en is, amik érdekeltek gumik voltak rá méretben, kapott egy Pilot Power 3-ast végül, ami eddig be is váltotta a hozzá fűzött reményeim.
Hogy nem fordított a teló szerintem nem akkora gond, a tartalma jó a hagyományosnak is az R6-on, csak nem olyan merev pl. intenzív pályázásnál.
-
HSM
félisten
válasz runner 125 #103326 üzenetére
Igen, jogos.
Szerencsére nem vagyok érdekelt a kategóriában, inkább felsőbb kategóriás sportosabb túragépeket nézegetek.
Mondjuk egy Touno 1100 pont jó lenne, főleg kényelmesebb hétvégi túrázgatásokra.
Amúgy viccen kívül a tökéletes jelölt még nincs meg az SV650 utódjának, de mondjuk egy Yamaha XSR900 már egészen közelíti azt.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz zgospel #103426 üzenetére
Igen, az tiszta sor, hogy a mondjuk kisebb zsebkendőnyi olajfoltnál van esélyed, hogy csak csak az egyik első kerék megy bele és megúszod, de azért nekem elsőre fura az a +80%, arra azért kíváncsi lennék, úgyértem valami tudományosabb magyarázatra, miből és hogyan jön ki...
És ez most tök független a pletykáktól, csak eszembe jutott a három kerékről.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Teasüti #103446 üzenetére
Így van, pont ezért furcsa, ez alapján nem kéne többnek lennie. Persze, a színtiszta elmélet azért valójában kicsit bonyolultabb, és a nagyobb érintkező felület elvileg a felületi egyenetlenségek révén ad némi plusz tapadást, de nekem ennek ellenére kicsit irreálisan soknak tűnik azért az a +80%.
-
HSM
félisten
-
HSM
félisten
válasz runner 125 #103612 üzenetére
Nekem is eszembe jutott éppen ez. Ami bajos lehetne ennél a megoldásnál, hogy hogyan hajtod meg a hátsó kereket egy ilyen négykerekes motoron? Egy elektromos agymotoros megoldás az nyilván pipa, de robbanómotorral?
-
HSM
félisten
válasz runner 125 #103615 üzenetére
Fogyasztana 10L-t 100-on, de legalább nehezebben eshetnél vele orra.
-
HSM
félisten
válasz runner 125 #103921 üzenetére
Akku zárlatnál elég hasonló dolgokat produkál a gép.
-
HSM
félisten
válasz vlevi #103933 üzenetére
Öcsém pont úgy járt cellazárlattal. Az addig hibátlanul működő motort leállította, lőtt pár fotót, és indítás helyett nem indult, betolva henger kihagyott, óra összevisszaságokat mutatott, alig tudott hazamenni vele, pedig csak 1-2km-t kellett menni. Új akkuval tökéletes lett. De amúgy igen, generátor, fesszabályzó, vagy akár kábelezés is simán lehet ilyenkor.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz zeus_2k14 #104169 üzenetére
Én B kategória + pár év robogózás után egyből A-t csináltam.
Persze, ha van rá keret, és lehetőség, nyilván jobb a fokozatosság.(#104170) Micsurin: Nálam is így volt. Először mindenki 125-re ült egy alkalomra, aztán ha már normálisan ment 250, és utána harmadik alkalomtól volt rendes A-s motort.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz zgospel #105054 üzenetére
Szuper kis gép, grat hozzá!
(#105065) zgospel: "Annyi hogy a nagyon sportos futómű ellenére simán végigjöttem vele ugyanúgy a legszarabb úton is mint a Fazerrel. Egyáltalán nem veri se a seggem se a csuklóm. Csak ez nem hintázik közben, hanem átsuhan, simán kimozogja. Fekvőrendőrön még jobban is gördült át, meg fékezéskor sem borul le az eleje. A Fazer lágyabb volt de nem mozogta így ki a hibákat."
Ebben az a vicc, én tökéletesen ugyanezt tapasztaltam a GSXR1000 vs. SV650 futóműve esetén, és ezért is akarok majd egyszer egy normális futóművű vasat. [link] Jópáran néztek pedig hülyének, sportfutóművet a kényelemért...
Abban mondjuk még nem vagyok teljesen biztos, hogy ezt a SV fejlesztgetésével, vagy egy XSR900/Street Triple R esetleg DL1000 vásárlásával akarom-e majd idővel orvosolni. Az SV fejlesztgetésénél a jogi bonyodalmak tartanak vissza leginkább.(#105134) coccolino: Nekem a tankra ők rakták fel a fóliát: [link]. Hibátlan, igényes munkát végeztek.
-
HSM
félisten
válasz zgospel #105459 üzenetére
No igen, ez a másik fele, így makulátlan gyári állapotban jóval többet ér, mintha rádobnám a sokkal jobb, de típusidegen cuccokat, onnantól mindenki a bontószökevényt látná benne. Mondjuk a használt áraktól nem vagyok elolvadva, kb. 1M lehet egy patika példányért elkérhető.
Anyagilag viszont mondjuk egy műtét lenne maximum ~3-400K, viszont eladható alkatrészek maradnának, szóval azért végül jóval kevesebb is lehet. Plusz 0KM-es kora óta a tulajdonomban van, szval az se utolsó szempont, hogy erről tutira tudom, hogy tökéletesen egyben van, csak 6 éves múlt. Kényelmes is, nem fogyaszt sokat, a motor ereje is bár picit lehetne több, de jól kiszolgál, karbantartani sem kerül nagyon sokba. Ez a fejlesztési összeg lényegesen kevesebb, mint mondjuk egy hasonló korú Triple R-re vagy fiatalabb XSR900-ra váltás minimum bő egymilliós költsége. Idén sajnos a motorváltás még szerintem anyagilag nem lenne reális cél, inkább túrázni mennék el ide-oda. Aztán még az is opció, hogy idén még tolom az originál SV-vel, töltöm picit a malacperselyt, aztán majd jövőre meglátom, váltás, vagy upgrade, hátha addig olcsósodik picit a kínálat is.
-
HSM
félisten
válasz zgospel #105462 üzenetére
K8-as, de csak 2012-ben lett először forgalomba helyezve 0km-el. Most van benne 21K km, ha jól emlékszem.
Nem nehéz motor amúgy, 169kg szárazon, és elvileg 190 körül menetkészen. Egyedül jól elvagyok a 75 pacival, túrázni éppen jól lehet vele, utassal viszont már kicsit lomha, de olyankor úgysem húzom neki annyira.Én is a gyári állapot híve vagyok, csak gyárilag erre nem került túl jó futómű sajnos. Amúgy ami egyszerűsíti a dolgokat ennél a típusnál, hogy elég sokmindent össze lehet válogatni bontott GSXR alkatrészekből, amikkel gyakorlatilag gyári minőségben meg lehet csinálni, nem túlzottan horror összegből. Hátrány, hogy ehhez komplett eleje kell, felni, fékek, tárcsák, nem csak a teleszkóp. Gányolni, mókolni nem akarnám.
Pl. ez a munka eléggé tetszett: [link].[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Erős asztalláb (Steelcase)
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Leárazás! AKCIÓ, BOLTI ÁR ALATT! Xiaomi HUTT C6 ablaktisztító robot
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest