-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #63836 üzenetére
32 lemezes, kb három századonként a jellemző mérettartományban.
Igen, egy kontár. Nagy hantaboy mint kiderült. Az ő tanácsára kukáztam a kokszos dobot egy Shorty-ért. Szakszerű munkát azt nem csinált, de legalább fizettem is érte.
Mindegy. Örülök, hogy ennyivel megúsztam. Tanulni jó volt ez az öreg retek. -
Teasüti
nagyúr
Persuader:
Nyitott kipuffnál ugye a túlhevülés a probléma. Ami azért van, mert gyorsabban cserélnek töltést a hengerek, vagyis még égésben van az üzemanyag mikor nyit a szelep? Mi volna akkor, ha a vezérműtengely és lánc kapcsolatot arrébb raknám egy foggal? Késleltetve persze a kipufogást. -
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #63934 üzenetére
Akkor a vez. láncot nem piszkáljuk.
Eszembe jutott még vmi. Annak milyen jelei vannak, ha a hengerfej tömítettsége elégtelen? Mert ezek a kontárok már vagy háromszor szedték le, de egyszer sem álltak sorba pénzért új tömítésre.
Gondolom itt is elszökhet a nyomás.
Köszönöm![ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz bigdady #63894 üzenetére
Elég valószínűtlen.
Erről jut eszembe. Nálam a nyomáskiegyenlítő tartály felső vezetéke nem vezet sehová, csak lóg a motor alján. Ebből lehet probléma? :-D
Akartam már kérdezni, hogy hogy lehet az, hogy ez a tartály nincs nyomás alatt üzemi hőmérsékleten? Vmi szelep tartja a nyomást a hűtőkörben?[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz bigdady #64099 üzenetére
Ahogy olvasom lennie kell két szelepnek. Túlnyomás esetén az egyik kiengedi a tartályba a fölösleget, majd ha visszaül a rendszer, akkor a másik meg visszaengedi a hűtőkörbe a vizet. Gondolom a tartály alsó pontjáról húzza be a negatív nyomás, ami kell.
Amúgy az enyémen van min-max skála. Kétlem, hogy üresnek kéne lennie.
Ezek szerint a motorom kiküldi a szabadba az anyagot, ha túlmelegszik. :-D
Tudnám hol vannak ezek a szelepek...[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz #79335424 #64304 üzenetére
Milyen a gyakorlati megvalósítás? Hova raktad? Milyen vétele van a burkolat alatt? Van töltése a 12V-ról? Mennyire stabil 24/7 üzemben? Egy Android aligha megbízható stabilitás szempontjából.
Szóval babusgatni kell néha, vagy tudod használni install&forget módon?
Mondjuk az egy nap elég karcsú; egy munkába járás ideje alatt nálam fel se töltene. Mondjuk én simán rajta hagynám a motor akkuján gyújtás nélkül is a töltőt, pár napot ki kell bírnia még 2,5W-tal is - de feltöltött telefon esetén alig van vmi fogyasztás -, viszont a motor aksiját gyorsabban vissza lehet tölteni.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #64506 üzenetére
Összeráncoltam rajta a homlokom én is. Az űrtechnikát drága fenntartani: pipa. A szupersport odaver a sporttúrának: pipa. Régen minden jobb volt: pipa.
De komolyan az a probléma, hogy 270-nél van a vége?
Kit érdekel? Az esetek 99,999%-ban ez nem mérvadó, nem úgy a futómű és fék ami meghatározó minden körülmények közt.
Aztán a mennyire olcsó fenntartani is akkor lesz érdekes, ha be kell szerezni egy 30 éves alkatrészt, persze újat alapból nem kapni.
Hint: semmivel se olcsóbbak a régi vadászott alkatrészek és cserébe még zsákbamacska is. Néha ki lehet fogni, de ahhoz jó adag szerencse is kell.
Beragadt vagy utángyártott árukészlet meg szintén horror áron megy.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #64540 üzenetére
Volna egy általános kérdésem.
Van vmi ökölszabály arra, hogy mi az ideális/optimális fordulatszám egy bármilyen belső égésű motornál folyamatos egyenletes terhelésnél utazás közben?
Gépkönyvekben ilyen adatot még nem láttam. Ellenben autóban veszem észre, hogy az emberek 95%-a nem pörgeti fel még a benzines motorokat sem, városban négyes fokozat - akár terheléssel is.
Miből lehet megtudni milyen fordulaton optimális az alkatrészek igénybevétele, a fogyasztás és a hatékonyság?
Bónusz kérdés: ha jól tudom a kipufogó rendszerhez is tartozik egy ideális fordulatszám, amire hangolva van. Jól tippelném ez éppen átfedésben van a motor optimális fordulatszámával?
Köszönöm![ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz FIREBLADE78 #64542 üzenetére
Nem is vártam, hogy az egység sugarú usereknek lesz erről bármi fogalma.
Mint ahogy írtam a legtöbb ember alacsony fordulaton nyírja a motort általában észrevételem szerint. Sőt néha már várom mikor fog kiugrani szerencsétlen motor a helyéről úgy be szokták remegtetni néha.
Mondjuk nem is kell ismerni a jármű technikai oldalát, hogy jogsit kapjunk. Vezetés elméletben is csak annyi szerepel, ha jól emlékszem, hogy max rpm * 2/3 felváltás, 1/3 visszaváltás. Aztán ennyi.
Gondolom az a tény nem lehet meglepő, hogy van egy optimális fordulatszám is, ahol minden érték és adat közel ideális.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #64544 üzenetére
Na de a kérdésre nem válaszoltál.
Hozzáférhető vhogy ez az infó, hogy adott gép milyen fordulaton üzemel a legoptimálisabban, vagy ezt max csak a gyár mérnökei tudhatják?A km autónál annyira nem mérvadó szerintem, családban 10 éve van használatban egy öreg retek (Tempra 1.4 IE), ami már 200 ezer km felett került hozzánk. Mai napig megy. Viszont néha megkapom az értetlenkedést, hogy miért nem váltok már fel (50-nél 3-ban), há mondom még csak most kezdett el dolgozni a rezonátor, imádja ezt a fordulatot...
-
Teasüti
nagyúr
Ha kukacoskodni akarok, akkor kaptam egy szubjektív választ egy objektív kérdésre.
Az se baj, ha nincs válasz, csak gondoltam ha vkinek, akkor Persunak lehet erről elméleti tudása.
Nem a fogyasztás érdekel, tisztában vagyok vele, hogy a népet csak ez foglalkoztatja.
Inkább az érdekel, hogy hozzáférhető-e egy adott motor üzeméről rögzített jelleggörbéknek egy adott fordulatszámon vett optimális értékeik, amire be van hangolva az egész rendszer.
Ez talán a nyomatékcsúcs volna, ha a fajlagos fogyasztás itt a legjobb? Gondolom az utcai járműveknél a kipuf.-t se hasraütésre méretezik, inkább egy szűk fordulatszám tartományra, ami a legjellemzőbb felhasználás lehet, bár csak tippelek, nem vagyok tervező. -
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #64561 üzenetére
Jó, de ha a nyomatékcsúcs a tartomány végénél van, attól még nem üvegelnék egy utcai járművet a forgalomban.
Meg gondolom a kipuf sem a maximális teljesítményre van méretezve egy közlekedési eszközön, legyen az autó vagy motor. Vagy igen? -
Teasüti
nagyúr
válasz Geresics #64556 üzenetére
Red Baron, komolyan?? Pedig amennyire tudom az övék a város legjobb szalonja és legjobban felszerelt szervize.
Úgy volt ott veszem az első gépem, nagyon szimpatikus az üzleti csomagjuk, miszerint amíg le nem jár a hitelszerződésed, addig cserélgetheted a motorokat náluk (már nem tudom milyen feltétellel). -
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #64567 üzenetére
"a kipuff meg miert ne oda legyen hangolva?"
Én azt gondolnám azért, mert nem az a jellemző felhasználás - tekintsünk most el a sportmotoroktól.
Mint ahogy a kocsimban se a végéhez van hangolva a rezonátor, ami ezen a járművön sztem egy jó támpont a hatékony üzemre.
Meg talán egy túragépet is viszonylag ritkán üvegelnék. -
Teasüti
nagyúr
válasz Geresics #64570 üzenetére
Igazad van, értetlenül állok a dolog előtt. Amúgy nem biztos, hogy a pult mögött lévő értékesítőnek sok köze volna a szervizhez, ott meg mérnökcsapat dolgozik, ha igaz.
Én ezért nem viszem sehova, utálom a tényt, hogy az egész szerelő szakma a bizalomra épül. Szinte az összes garázsba bele lehet kötni, aztán ott vagyok, hogy nincs kihez vinni egyáltalán...
Persu munkáját igénybe merném venni - semmi ezotéria ahogy olvasgatom a topikot -, de az ország se stimmel.De az én elvárásaimhoz szerelési dokumentáció és jegyzőkönyv áll a legközelebb. Viszont még hallomásból sem ismerek ilyen szintű professzionalizmust.
Még az 50£ szerviz órabér is oké lenne, ha azért nem csak annyit kapnék, hogy ekkor jöhetsz érte, itt kell fizetni...[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz tboldi #64790 üzenetére
Műanyag volt?
(#64793) geresics
Igen, lesz ideje majd ezen filózni minden alkalommal, mikor belekezd a testpáncél felhúzási ceremóniába. Upgrade-el szemezgettem én is, de aztán arra jutottam, hogy még a 3DO-s bőrdzsekit is meg lehet venni egy szett árából. A cordura meg megvan még olcsóbban.
Annyi, hogy Forcefield-nek vannak a kínálatában szigorúbb szabványt is teljesítő termékei, ha vki maximalista volna.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Geresics #64856 üzenetére
Ez nem meglepő, a gerinc ellazul alvás közben. Ezért nem szabad helytelen testtartást felvenni felkelés után egy darabig (pl mosdó fölé hajolni fogmosás közben ).
Amúgy felnyitható sisakhoz:
Miért nem néztek fej mögé visszahajtható állrésszel sisakot, mint pl a Shark Evoline? Ilyennel már valóban lehet menni openface módban, nem húzza a fejet, nem is néz ki bután.
5*-os törésteszt, stb.
Én nem aggódnék a védelem miatt sem. Ahol egy négy csillagos nem véd meg, ott az öt csillagosnál is úgy fognak felkanalazni.
A nyitási mechanikák se rosszak, lecsukva nincs gond a merevséggel se.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Geresics #64862 üzenetére
Passzolom, nekem van mindkettő, de eszembe se jutott soha, hogy a dugókon kívül bármikor felnyissam menet közben. És ott is ahogy lehet menni, már csukom is le. Openface-t inkább robogón tudom elképzelni, de egy rendes openface-nél ugye állig ér a plexi. Ott nincs gond a menetszéllel országúti tempónál se.
-
Teasüti
nagyúr
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #64915 üzenetére
Párás? Még pinlock-kal is?
Így értem akkor a kialakítást. Csak fura, hogy inkább beengedik a sarat és a vizet a sisakba, mint hogy plexi legyen rajta.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Ma végre volt időm és ihletem, így összeraktam a motort.
Karbi volt szétszedve, úszószintek most plusszosak, eddig inkább mínuszosak voltak. Ezen kívül a szelephézagok lettek faszán belőve. A többi meló nem motorikus volt.
Érdekes, hogy most nem kellett sokat pedálozni mint a téli leállás után, ahogy telítődtek az úszóházak utána pöcc röff.Jah és a lényeg, hogy eltűnt a fulladozás gázadásra, most azonnali gázreakció van, ahogy azt kell.
Gondolom a pár tizeddel megemelt úszószintnek köszönhető.Persu:
Láttál már kétszer nagyobb gyűrűhézagot, mint a gyűrű vastagság?
Ez vmi spéci gyűrű lehet?[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #64987 üzenetére
17+-0,5mm az előírás, tűrésen belül van mindenhol, csak most pluszos egy-két tizeddel. Előtte is jó volt az úszószint, de inkább -0,2-0,3 körül voltak.
Hengereket én nem néztem, csak feltűnt a gépkönyvben a specifikációnál, aztán jött ki a szemem, mint a csigának.
Rákerestem a GPZ 600R gyűrűkre, és azt látom, hogy 5 db (azaz öt ) gyűrű van egy dugón. Ez azt jelenti, hogy egy hézagba kettőt is raktak. Vicces felépítés.
Illetve egy dolog gyanús még, balfaszságom miatt tűnt fel.
Sikerült elhagyom néhány csavart az úszóházakról, így az egyik szivárog.
Nem para, hadd folyjon, majd veszek csavart...
De, azt vettem észre, hogy a benzincsap vákuumos nyitás esetén nem tölti fel annyira a karbi(ka)t, mint szabad átfolyással. Levettem párszor a tankot - karbihoz hozzá kellett férnem - ment a motor tank nélkül is, aztán nyilván a benzin szivárgás abbamaradt az úszószint csökkenésével, de visszarakva a tankot se szivárog azóta (vákuumos csapállás). Vagyis fel se tölti rendesen.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #64998 üzenetére
-
Teasüti
nagyúr
Becézgesse és simogassa a gépet, finoman bánjon vele mintha lovat baszna, aztán legfőképpen ne menjen gyorsabban mint ahogy az őrangyala repül!
Ha viszket a keze, megbokrosodik a ló és megöli a lovast.A tiszteletet én úgy fordítanám le, hogy nem feledkezem meg róla, hogy ketten vagyunk, én és a paripa. Aztán nem szabad hagyni, hogy a köcsög ellenfél - akinek épp meg kéne mutatni mi a véleményünk róla - kettőnk közé álljon.
Mert aztán oda a zen, a harmónia, megtáltosodik a ló, majd mikor nem arra figyelsz 0,23 másodperc alatt ellened fordul, mert ezek a féltékeny ribancok már csak ilyenek.Ok, ideje aludnom.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz rolcsi099 #65071 üzenetére
Ha emlékezetem nem csal egy kolléga ötvenes supermoto-ján is digitális gázkar volt. Ha nem pörgette az se ment, ha pörgette akkor meg kiugrott (első alkalommal dobott egy hátast az ember).
Teljesen gyári Derby akármi volt. Olybá tűnt ez a normális.
A hangja meg akkora volt, hogy országúton 2 km-rel arrébb már hallották a büfénél, hogy itt jön Béla.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #65110 üzenetére
[Nyelvtan náci]
És ezt éppen egy hasonlóan hanyagul idehányt hsz.-el kellett elsütni?
[/Nyelvtan náci]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Horgász topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Háztartási gépek
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Gaming notebook topik
- Ukrajnai háború
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Nők, nőügyek (18+)
- További aktív témák...
- Einhell BT-CD 14.4 + BT-SD 3.6 akkumulátoros fúró-csavarozó készlet
- 1 db Megkímélt Barum Bravuris 3HM 195/45 R16 80V
- Új!Visszapillantó tükörbe épitett Kamera és tolatókamera 9 990 Ft
- Új!Automata szenzoros telefontartó és vezeték nélküli autós töltő
- Hibás, de potenciálisan javítható Roborock S5 Max eladó!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen