-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Teasüti
nagyúr
válasz CyberPunk666 #83946 üzenetére
Igen. Tehát akkor mi a konklúzió újonc barátunknak? És te miben is mondasz ellent annak, amit neki írtam? Szóval akkor miért is pazarolod itt a szót?
A lényeg, h jobban teszi, ha nem sportmotort vesz túrázni. Én ezt írtam? Azt hiszem igen.
Túltárgyalva.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz CyberPunk666 #83953 üzenetére
Bocs a hsz-ek miatt, telefonon szar szerkeszteni.
Szóval még mindig áll a kérdésem. Izomból tartod magad statikusan, vagy a karodra engeded a súlyt. Nincs más lehetőség. Melyik a helyes a kettő közül? A tenyerem csak nyomja, míg a derekam kipurcan percek alatt. (Neked is, meg mindenkinek, aki statikusan erőből kitart egy pozíciót a gravitáció ellenében. Az, h gyenge, az nem érv. Tőlem gyengébb emberek is motoroznak.)[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Srácok, a f.szom kivan veletek!
Vezessük le milyen erők hatnak itt a karra és felsőtestre csupán álló helyzetben a gravitáció ellenében!
Előre döntött felsőtest, kormányon laza kéztartás, enyhén hajlított könyök, előre nyújtott karok.
Ilyenkor ugye a felsőtest a kezek és a fenék alatt van alátámasztva, ergó a tömeg vmilyen arányban megoszlik a kettő között. Sportmotoron - és biciklin is - nagyobb arányban (túramotorhoz képest) a kezekre helyeződik ez a súly az előrébb elhelyezkedő tömeg miatt.
Ezt ellensúlyozni csak derékizomból lehet, mely olyan irányú erőhatást gyakorol a felsőtestre, hogy az felegyenesedni szeretne, tehermentesítve részben a kezeket, mint alátámasztási pontot. A probléma ezzel, h az izmok anatómiájukból adódóan nehezen tűrik a statikus igénybevételt, mondhatni természetellenes. Edzettségtől függően nagyon hamar, vagy csak simán hamar elfárad. Mindkét esetben percekről beszélünk, így ez az állapot nem fenntartható a túra ideje alatt.
Marad a súly ráengedése az alátámasztási pontokra, így elkerülhetetlen a kezek igénybevétele. Ezen segíteni csak a súlyeloszlás arányának módosításával lehet. Ergo kevésbé előredőlős testtartással. Ergo másik motorral, kormánnyal.Ennek az én meglátásom szerint semmi köze ahhoz, h én jól vagy rosszul motorozok-e. És az is vicces, h rosszul ülök rajta... A kormányt fogni kell, a seggem meg az ülésen van. Ennyi. Itt a történet vége. A testméreteim meg adottak, ahogy a többi tényező is.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Ami a szerpentines részt illeti, én pont fordítva tapasztalom. CBR-en kezdhetem visszapakolni kanyar előtt, h legyen erő kijönni belőle. Az ER6 meg nyomatékos alul is, neki nem kell visszaváltania.
Igen, többet forog a CBR. A kérdésem még mindig az, h na és akkor mi van?
Nem 10000-en közlekedek vele, ahol a nyomatékcsúcs van...[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #83969 üzenetére
Amúgy a látszat ellenére imádok disputálni.
-
Teasüti
nagyúr
Mert a motorom szinte semmit nem csinál úgy 4-5000-ig. Mit nem lehet ezen érteni? Pl az ER6 simán lehagy egy visszafordító kanyar után, míg én felveszem a fordulatot. Vagy végighúzatom a gépet 22km-en és elforralom a vizet...
Nem tudom te hogy vagy vele, én gépészetet tanultam. Nekem elég beszédes egy nyomatékgörbe.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Something_ #83985 üzenetére
Jogos. Épp azt nézem, h RR-en 36°-on ülnék.
Utcai használatra az már tényleg mazochizmus.Nem szívom én a fogam. Szarok rá. Egy órabéremből teletankolom.
Csak összehasonlításképp, ha már onnan indultunk ki, h túrázni kéne vele.
Szerintem erre a felhasználásra semmilyen előnye nincs az ER6-hoz képest. Alkalmatlan erre szvsz.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Beszéljünk inkább a rev matching-ről!
Ki milyen gyorsan tanulta meg? Nekem sehogy se akar berögzülni, pedig zsigerből kéne előadni.
A brummogást nem találom el, általában túlpörög a motor. -
Teasüti
nagyúr
válasz -Mosquito- #83990 üzenetére
Mármint utazóban? Annak mi értelme? Kigyorsításkor és előzéskor szoktam játszani. 1-ben 100-ig, stb. De csak addig. Utána normális tempó és cruising.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz -Mosquito- #83994 üzenetére
Engem nem zavar. Én egész végig a túrázás nézőpontjából vizsgálom az ER6-ot és a CBR-t.
Nem arról beszélek, h mik az én személyes elvárásaim.
Én tök jól elvagyok a nyomatékgörbe alján is. Meg az se érdekel, ha ott hagy az ER6 3000-en.
Én arra próbálok rávilágítani, hogy túrázásra szvsz minden szempontból jobb az ER6.
Tekintve, h mind a kettővel mentem és mind a kettő rendelkezésre is áll. Talán van némi összehasonlítási alapom...Ami engem személy szerint zavar, h nyomja a kib.szott tenyerem a kormány.
A többit leszarom.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz runner 125 #84089 üzenetére
Mikor volt az már... Még javában írogattam ide.
Azóta meglett a gixxer teló az SV-re? Vagy az a projekt kuka? -
Teasüti
nagyúr
válasz -Mosquito- #84107 üzenetére
Kanyar ABS vótmá' ebben a hónapban?
Tegnap pont cimbi tréningjéről beszélgettünk (vizsga előtt vesz pár órát), hogy hirtelen pirosra váltott a lámpa és besatuzta a féket, majdnem lefejelte a kormányt, majd váratlanul állóra fékezte a motort és eldőlt, mint egy krumpliszsák. Oktató laza volt, azt mondta senkinek nem esett baja, a motoron van gomba, szóval állítsa fel aztán mehetnek. Épp csak ki nem röhögte.
Mondja úgy rámarkolt a fékre, hogy nagyon...Mondom neki és ez még csak nem is volt ijesztő. Mit fog tenni, ha tényleg megijed? Aztán kérdezem tőle még mindig fölösleges az abs? Hááát...
Kezdi megérteni miről papolok.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #84111 üzenetére
Annnyira bután néz ki azzal a fehér folttal az orrán... Én a matricát se értem a Nascar-okon. Most vagy kell rá fényszóró, vagy nem kell!
-
Teasüti
nagyúr
Jut eszembe, ha már fórumozok:
Nem tud vki service manual-t vhonnét Honda CBR600 F4i-hez? Meg kéne keresnem a diagnosztikai portot, az akku körül nem találom.
Vmint van arra vmi infó, hogy milyen protokollal és milyen utasításokkal kommunikál?
Szeretném kiolvasni a sebességet és fordulatszámot menet közben. -
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #84115 üzenetére
Mi? Halott a lelkem, vagy mi?
-
Teasüti
nagyúr
válasz Lomha 8V #84124 üzenetére
Kezdő bakik. Nem aggódok.
Rev match? Nekem?
Én úgy veszem észre szinte kivétel nélkül mindenki csinálja a környezetemben motor fajtától függetlenül, nekem az jött le ez magától értetődő dolog.
Mondhatnám, hogy javítja a menetbiztonságot az egyenletes erőátvitel (ha el is találom), ha csak az utcai használatot nézem. Előszeretettel használom a motorféket.
Meg puffogtathatnék a kuplung kímélése jeligével is.
Nem haszontalan dolog utcán se.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
1. Nem a csuklóm.
2. Nem a váltogatástól.És ez utóbbi miatt nem én hisztizek, hanem összehasonlításképp érveltem az alul nyomatékos vs pörgős motorokra, túrázásra szánt felhasználási módban. Tény, h előbbin kevesebbet kell gépészkedni. Azért több órás vezetésnél ez szempont lehet.
Esetleg ha nincs beállítva a kar dőlésszöge az alkarodhoz, vagy eleve nem is lehet elforgatni, akkor meg hatványozott a hatás.De azért jöttem már én is haza úgy, hogy hideg volt, meg még enyhén felfelé is hajlott a kézfejem a kuplungkaron és úgy bedurrant (vagy kihűlt a kezem, már nem emlékszem) az alkarom, h konkrétan nem volt erőm behúzni. Na ez még veszélyes is. Azóta van fűthető kesztyűm, meg rendesen beállított kezelőszervek...
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Lomha 8V #84136 üzenetére
Nem tudom van-e abs a tanulómotoron. De mindegy. Srácnak nemigen van előélete a kétkerekűekkel. Ezek csak a kezdeti botladozások.
Egyik nap pl fizika kiselőadást tartottam a kanyarodásról, meg ellenkormányzásról. Ennyire újak ezek a dolgok neki. Mondjuk nem tudom miért nem része a tananyagnak, nekem tanították is ezt anno.Más: motoros gymkhana ismerős itt vkinek? Szeretném elkezdeni majd. Tök izgi sport és relatíve veszélytelen.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #84226 üzenetére
Gyűjtő vagy?
Komolyra fordítva, ha az leesik, akkor szerkezeti gyengülés lép fel, nem?
-
Teasüti
nagyúr
Szép estét!
Ma a városban motorozgattam csak úgy szórakozásból.
Körforgalomban játszadoztam mikor érzem, hogy egy pillanatra vmi történik, lejjebb fekszik a motor, mint ahogy szeretném. Azt hittem perec lesz, de végül nem csúszott ki. Ijedtemben reflexből fel is állítottam gyorsan.
A kérdésem az volna, h mi történik, ha túlságosan ledöntöm a motort?
Ez a kimegy alólam de mégsem érzés ez normális, ha a gumi élén megyek (megrogyik a gumi pereme talán), vagy én itt ekkor valós veszélyben voltam?Száraz, tiszta aszfalton.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #84441 üzenetére
Egyenletes gázzal, csak kormányból játszadoztam. Abban a pillanatban, vagyis előtte kb egyensúlyban kellett volna lennie, egyenletes haladással. Az aszfalt nem volt poros, ugyanolyan minőség mint 3 méterrel előtte, ahol még egyensúlyban voltam.
Váratlanul történt, teljesen meglepetésszerűen.Szar gumival.
Futómű... Az mindegy is. Kb alapértéken lehet az összes csillapítás. Nem tekergettem, azt se tudom megállapítani, h ez így jó vagy rossz.
Egyedül SAG-et állítottam, az elvileg éppen 40 mm elől és hátul is. Hétköznapi használatra elvileg így jó.A kérdésem arra vonatkozó része, hogy megrogyik a gumi, azt kijelenthetjük, h nonszensz? Vagy egyáltalán hogy "jelzi" a gumi, ha a határon vagy?
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #84447 üzenetére
Mi ez a futómű beomlás? Mitől térdelne le a villa egy fokozatos döntésnél? Nincsenek hirtelen terhelésváltozások. Legalábbis nem mondanám hirtelennek. Hirtelen nálam egy irányváltás, ahol mondjuk a balra fektetett gépet jobbra fektetem. Na az hirtelen változás, vagy egy gymkhana szlalomozás, ott aztán bólogat rendesen a villa. De egy egyszerű köríven mitől "omlik be" hirtelenjében?
Egyáltalán mit jelent ez? Felkoppant?[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #84459 üzenetére
Az egészből annyit érzékeltem, hogy a motor elkezdett lefeküdni az aszfaltra a vélt egyensúlyi helyzet ellenére. Nem rémlik, hogy konkrét csúszást érzékeltem volna bármelyik végén. Bringán volt utoljára ilyen élményem, ott meg tudnám mondani, h az eleje esik ki alólam, vagy a hátulja száll el. Bár a 26"-os kerék és a 12 kg teljesen más érzés, mint a motor. Itt csak annyi volt, hogy döntöm mondjuk - hasraütésre - 60°-on, stabilan. Majd váratlanul és akaratom ellenére lemegy a motor 65°-ra. Csúszást nem érzékeltem. Inkább hasonlítanám egyfajta imbolygáshoz, bár ez nem jó kifejezés.
Nem olyan nagy körforgó volt ez, talán 10 méteres átmérőn köröztem úgy 30-cal. (Fordulatra emlékszem inkább, 4-5k között egyesben. Az kb ilyen sebesség lehet, ha nem tévedek nagyot.)
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #84462 üzenetére
Jó, mindegy. Hagyjuk a fotelmotorozást!
Inkább azt mondjátok hogy jelzi a motor a csúszáshatárt?
Gondolom nem úgy megy az ember pályán se, h még nem jó, még nem jó, már nem jó... -
Teasüti
nagyúr
Napi téma:
Milyen zárat a motorra?
Köszi!Féktárcsa zárakat nézegetek, aztán ha már fórum, akkor felteszem a kérdést itt is.
Melyik a legjobb?
Az Abus Granit 68-assal szemezgetek. Hátulra. Mellé meg lehet nézek egy riasztósat előre. Az ülés alatti hangja nagyon le van tompítva.
Egy hét múlva magára hagyom a gépet egy teljes hétre egy nyilvános parkolóban. Addigra mindenképp szeretnék venni vmit.
Egy horgot már lefúrtam a helyszínen és van egy 12 mm-es láncom, meg hozzá egy jobb fajta Burg Wachter lakatom. Meg le lesz ponyvázva a motor. -
Teasüti
nagyúr
válasz Lomha 8V #84518 üzenetére
Kipróbálni, mielőtt túramotort veszek.
Meg jobb fék, jobb fűtőmű.Kezdem szokni már a csutkakormányt. Múlt héten egyik nap egy tank benzint elmotoroztunk és csak a seggem zsibbadt nap végére. Kicsit még nyom, de már nem vagyok olyan hisztis a tenyeremre. Lehet egy jobb kesztyű azért elkél. Mintha összement volna egy fél mérettel egy év kihagyás után.
Jah meg úgy bedurrant az alkarom a nap végére, hogy hazafelé már minden kuplungolást kétszer meggondoltam.Havert vittem le vizsgázni és vissza, meg mentem én is az oktató mögött. Haver mondja visszafelé, hogy már nem lát át felettem, sokkal inkább függőlegesen ülök, mint eddig. Eleinte még a műszerfalat is látta a fejem fölött.
[ Szerkesztve ]
-
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #84562 üzenetére
Bringás koromban megtanultam, hogy a gép értékének 5-15%-áért érdemes zárakat venni. Nos, szerintem motornál sincs ez másképp. Ugyanaz az elv itt is. Ha indokolatlanul sokáig tart feltörni egy indokolatlanul kicsi értékű gépet, akkor másik célpontot keresnek inkább. Nekem megér 2-300£-os befektetést egy 2300£-os gép védelme. És a zárakat csak egyszer kell megvenni, szolgálni fog később a 6000£-os gépen is. Jó esetben.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Hali!
Pinlock-ot mivel lehetne szigetelni, ha magától nem akar ráfeszülni a rostélyra?
Shark skwal sisak, nagylátószögű pinlock, két végén sarkokkal meg ujjnyi lekerekítéssel. Nos itt ezen a két alsó sarokban, a kis pöckök alatt nincs tartása. Próbáltam jobban összenyomni a pöckök befordításával, de a sarkokat egyszerűen nem feszíti sehogy se.Ma monszun eső volt és úgy tekertem le 100 mérföldet, hogy alig láttam vmit.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Crohn betegség
- Főzőcskés topic
- Battlefield 2042
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Megérkezett az új Nokia 3210 4G Magyarországra, ennyit kérnek érte
- Futás, futópályák
- Politika
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
- Gorenje KAM 35 THP 3.5 kW mobilklíma
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- AKCIÓ, BOLTI ÁR ALATT! tado BASIC Okos Radiátor Termosztát 3db-os
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Teljesen új Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop Essential robotposzívó eladó (bontatlan)
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest