-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
stifi
senior tag
jó videó, pár észrevétel:
- bár ízlésem nem vitatkozunk, a zene fizikai fájdalmat okozott nekem
- alapvetően tetszik ahogy vezet, nem egy kamikaze szervdonor és így is lehet élvezkedni (bár én ilyen úton sem mennék über 200 de ez megint más kérdés)
- sokszor nem értem minek cibálja a kuplungot meg a gázkart úgy ahogy? amikor nem is megy feszített tempóban, éppen csak csorog, mégis úgy vált mintha számítanának a tizedmásodpercek
- az új 600F-en a műszerfalból a pilóta sem lát sokkal többet, mint a videónamúgy tetszett
volt ma valaki közületek kecskeméten?Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
amikor ezt kérdezitek mindig eszembe jut amikor én vettem az F4-et, az előző tulaj nagyon el volt kenődve én meg a világ legboldogabb embere voltam
a 4 osztás akkor kezd el világítani, amikor tartalékra áll a gép, innen tudod hogy kb 3,5 liter van még a gépben. a megtett utat számolja ezután, és úgy kezdi el villogtatni a rovátkákat ahogy telnek a kilómétereket! ideje tankolni, mert elég szar 200 kilót 40 fokban tologatni
én a hétvégén vagy 3x tankoltam, volt hogy 40 kilómétert mentem még a villogó visszajelzővel, hát nem sokon múlt hogy tologatnom kelljen full bőrben
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
válasz ujskodas #8596 üzenetére
250 körül van, de én sem mentem még 180-nál többet az enyémmel
szerk: egyébként sose értettem az effajta érdeklődőket.. bőven kurvasokkal lehet vele menni, nem mindegy? az olyan ember akit csak ez izgat azoknak azt szoktam mondani hogy 100-zal is ugyanúgy halsz meg, mint végsebességgel.. persze sose értik amit mondok, de a 250-re felkapják a fejüket, és hozzáteszik hogy az övék 260-at tud..
én meg csak mosolygok magamban
[ Szerkesztve ]
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
válasz Integra #8623 üzenetére
egyszer kell csak elesni ilyen ruciban, és máris nem lesz olyan szép látvány a motoron szegény.. de addig is szoktam rájuk csorgatni a nyálam, ha már ugyanolyan gépe van mint nekem akkor főleg
múltkor láttam 1 az 1-ben ugyanolyan motorral csajt mint amilyen nekem van (még színre és kipuffogóra is), és még be is volt öltözve rendesen, meg jól is mutatott a vason.. odagurulok a lámpánál, köszönök neki, gondoltam megdícsérem milyen szép a lova - erre rámnéz és köszönés helyett elnéz a másik irányba... de jópofa vagy kislány, még ki se nyitottam a számat de már le vagyok pattintva
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
válasz Integra #8626 üzenetére
hát de érted, UGYANOLYAN motorunk volt neki menő én meg már kevés vagyok?
ott is hagytam a lámpánál, autók közé a következő kereszteződésnél már be sem jött (biztos miattam )bezzeg a múltkor az a másik csaj milyen aranyos volt.. csípőfarmer, spagettipántos top + CBR600RR.. több se kellett hogy szóljak neki a lámpánál, hogy megy az indexe, átnyúltam és én kapcsoltam le neki - nagyon hálás jószágnak tűnt mert a sisakban láttam hogy mosolyog és meg is köszönte.. remélem azóta megtanult felöltözni a motorozáshoz, bár ha úgy néztem volna ki mint ő akkor állandóan ruha nélkül motoroznék én is
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
válasz vendingo #8628 üzenetére
én tavaly még nyomultam pólóban kánikulában, aztán szeptemberben elütöttek.. szerencsére hideg volt és full be voltam öltözve, nem sérültem meg.
az esés világosított fel róla, hogy ha ugyanez pólóban történik meg, akkor nagyon rosszul jártam volna... azóta csak ruhában!
bár most el fogok menni a postára, 30-as övezetben, 1-2 kilóméterre.. ezért nem fogok beöltözni, de ilyen tempónál nem is fogok az aszfalton csúszni ha elesnék.. ha meg felkennek valahova, vagy rámdől a motor, az így is úgy is szar érzés...szerk: áh, mégis beöltözöm mert nem fér el a cucc amit viszek a gatyám zsebében
[ Szerkesztve ]
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
válasz Daywalker #8639 üzenetére
én most vasárnap voltam, teljesen rendben van a pálya, ajánlom mindenkinek.
bár most is voltak kétütemű nagymenők, nem viccelek 1 kör alatt kettőt vertek a többségre úgy mentek, volt is aki panaszkodott hogy közrefogták a kamikaze pilóták és úgy motorozták körbe hogy faszán megijedt és nem tudta mit csináljon.. az ilyeneket azért nem csípem, bár engem békénhagytak.. ha egész nap lehet menni, akkor ki lehet fogni olyan futamot amikor pihennek, és nyugiban lehet araszolni saját tempóval a pályán stressz nélkül!Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
bár nagyon ritkán tévedek fel pályára, előztem már ilyen idiótát a belsőben úgy, hogy elfértem mellette.. bár nem vagyok rá büszke, veszélytelen volt a szitu mert kurva sok hely volt és kvázi becsalogatott az ember, hogy ha már farok volt azért hagyott helyet hogy elférjek.. ez a jobbik eset. (ő előzte a kamiont 95-tel, kamion ment 90-nel, én meg jöttem kb 120-szal, behúzódott hogy elférjek, én meg éltem a lehetőséggel)
a rosszabbik eset az, amit egyszerűen nem tudok elfogadni és komolyan nem hinném el ha nem lenne ilyen ismerősöm (szerencsére nem túl közeli): "ha 130-cal lehet menni, akkor a belsőben én annyival megyek. ha 110-zel, akkor annyival. felőlem jöhet bárki mögöttem, nem fogok kimenni a szélére. ott a tábla, ennyi a max megengedett sebesség, én is ennyivel megyek - a belső sávban"
az asszony mesélte, hogy a munkatársával mentek le céges bulira balatonra, és a kedves kolléga végigveretett a belső sávban a max megengedett sebességgel, és akármikor mászott valaki a seggükbe elmagyarázta, hogy nem fog lehúzódni mert itt ennyivel lehet menni. sajnos nem volt rá mód hogy menet közben kiszálljanak a többiek, így együtt égett a fejük egész úton. seggberúgnám az ilyen önjelölt rendőröket és igazságosztókat az biztos...Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
lehet, hogy amit előzött a motoros a képen egyértelműen lassú jármű volt. azt pedig bárki megelőzheti bárhol.
mindenesetre én nem szoktam figyelni az ilyen tájékoztató jellegű táblákat. el tudom dönteni saját magam is, hogy tudok-e biztonságosan előzni. csomó helyen érthetetlen számomra miért nincs záróvonal, sok helyen pedig simán előzök a záróvonalon keresztül is..
mások meg a táblákra, vonalakra hagyatkoznak, aztán lehet nézni az eredményt az esti híradóban.. a szembejövő távolsági busz akkor is elbasz, ha amúgy szabályosan előzöl, de nem veszed észre, és akkor is ha szabálytalanul előzöl. viszont egyik esetben sem megy át rajtad, ha biztonságosan előzöl, a kettő nem ua!
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
és mindezt csak be nem látható útkanyarulatban illetőleg bukkanóban?
mert amit Te mondasz annak szerintem külön pontban kéne szerepelnie a "bárhol előzhetek ahol nem megyek át a záróvonalon" értelmezéssel, így viszont csak az útkanyarulatra és bukkanóra vonatkozik.el lehetne ezen a pár soron nyelvészkedni egy kicsit, pont emiatt szarok az egészre magasról
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
válasz vendingo #8705 üzenetére
nekem az van fenn
elől kb 20000-nél járok, hátul tavaly kaptam egy defektet és újat kellett vennem.. abban volt úgy 12000 km, a mostaniban is van már vagy 10000. teljesen használható még, pedig pályáztam is vele.
ha gondolod tudok fellőni róla fotót hogy néz ki most! szerintem kifejezetten tartós gumi, és az én stílusommal bőven van benne tartalék, de lehet mást fogok venni legközelebb, hogy próbálgassam őket..
cbr600f, hétköznapi használat + néha pályázásNincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
apropo honda
tegnap a lámpánál a körúton mellémállt egy civic sedan (sajna nem láttam hogy 1.4, 1.5 vagy 1.6 VTi volt)
minden esetre ült benne 5 megtermett férfiember, ebből minimum 4 (de lehet a sofőr is) részeg volt, lehúzták az ablakot és mutatták hogy kíváncsiak a motor hangjára. este 10 volt, körút, a fülemben zene, nem volt sok kedvem emberkedni, de azért húztam egy kis gázt kb 3ezres fordulatig, hogy örüljenek.. olyan ováció fogadta, majd kiugrottak a bőrükből hogy itt bizony verseny lesz, ment a civic gyilkolás és túráztatás az 5 személyes, jó esetben is 160 lóerős és kb 1600 kilós össztömegű járműben..a zöldre elindultunk, én 5-6ezer körül elváltottam minden fokozatot, így hamar elértem a 90-100-as tempót, ekkor volt 1 villamosmegállónyi a különbség közöttünk... ők padlógázzal, üvöltő motorral jöttek utánam, én meg pont elértem a következő sárgát ami nekik már rég piros volt.. nagyon izgi verseny volt, tényleg
a másik kedvencem amikor valóban erős autó áll le jasszolni, az ilyeneket mindig elengedem és a pirosnál megyek el mellettük 5 km/h-val. nekem elég hogy _én_ tudom, párszáz lóerő ide vagy oda, városban nulla az esélyük motorral szemben.. ők nem tudják ezek szerint, sebaj
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
srácok, a kolléga _motort_ akar venni, nem robogót..
rendszeresen eljátsszuk (nem csak itt), hogy próbálunk segíteni, de igazából az eredeti kérdéshez semmi köze a válasznak..
mondok inkább mást: válság van, simán lehet 20-30%-ot alkudni 1-1 motor árából. nézz drágábbat, menj el személyesen. ha tetszik, mondd meg hogy 250K van rá és gondolja át. lehet hogy hónapok óta árulja és még senki fel sem hívta, kapni fog az alkalmon, én is így adtam el az enyémet...vagy tudod mit, vegyél robogót
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
ahol a technika nem a lábad között van, szerintem az nem motor. az robogó.
én soha nem vennék robogót, mert egyáltalán nem érdekel / nem élvezném.
ennek ellenére tudom, hogy ésszerű alternatíva, és minden robogóst egyben motorosnak is tekintek, tehát nem tartom alsórendűnek vagy a "rendes" motorokat felsőbbrendűnek..egyszerűen a robogó nekem nem pálya, és magamból kiindulva ha én tanácsot kérek milyen évjáratú honda integrát vegyek, akkor nem vagyok kisegítve azzal hogy daewoo sparkot akartok inkább tanácsolni
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
miért nem részhalmaza? 4 kereke van, ülések vannak benne, lehet vele eljutni a-ból b-be, benzinnel megy és lovak hajtják.
pontosan annyi közös van bennük mint a robogókban és a motorokban. mondjuk én feeling szempontjából nézem amikor ezt a két fogalmat említem, és nem jogszabály / nyelvész szempontból..
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
válasz runner 125 #8839 üzenetére
szerintem ezen kár vitázni.
ha valaki motort akar, akkor nálam egy váltós, láb közé vevős kétkerekű jármű jut az eszembe.
ha robogót akar, akkor egy kényelmes foteles, segg alatti blokkos kétkerekűt képzelek el, amin szállítható 1 zsugor ásványvíz láb között.függetlenül a kobcentitől, lóerőtől. én így különböztetem meg a két kategóriát, ennyi
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
de bazzeg, Te azt mondod hogy _nincs_ különbség egy klasszikus motorkerékpár és egy robogó között. miért nem akarod hogy valami alapján megkülönböztessük őket?
hagyjuk már a köbcentit, a nyelvészkedést, a jogszabályokat meg a forgalmit.igen, motorkerékpár mind a kettő, teljesen igazad van. ettől függetlenül a robogó _MÁS_, mint egy klasszikus felépítésű motor. nem rosszabb vagy jobb, más! elég ha a testtartást nézed, és máris óriási a különbség, halmazok ide vagy oda, valahogy tegyünk már különbséget a kettő között könyörgöm, és én erre mondtam azt nektek (amivel a vita indult), hogy ha valaki motorokat linkel és látjátok hogy milyeneket nézeget, akkor ne ajánljatok már neki robogót. főleg hogy ki is jelentette, hogy azt nem akar!
egyébként meg a robogós az nem egy külön állatfaj, ahogy az autós, gyalogos sem.. ha bárki lenéz bárkit emiatt, saját magát minősíti
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
én is arrafelé mentem, de én is tankoltam előtte máshol, odáig már nem értem volna el
Martonvásáron volt fasza baleset, csórikám hátulról belehajtott az álló kocsisorba, mentő vitte el.. Megkérdeztem mi volt, meg hogy haza kell-e valakit vinni (2 motor volt + 1 összetört Fazer), de mondták hogy már ők is csak utána értek ide, és az egyik srác faterja esett el, így nem tudtam hozzátenni a dologhoz, mentem tovább haza...
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
válasz Integra #8903 üzenetére
én kecsóringen kértem kölcsön egy nyomásmérőt, akkora volt mint a fejem.. külön táska kellett volna hozzá, hogy hordozni tudjam
tetszett.
amúgy én is csak analógot vennék, lázmérőben sem szeretem a digitálisat.. fordulatszámmérőben meg aztán főleg egy átok..Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
válasz yodamastah #8908 üzenetére
pedig ránézésre inkább nevezném orosz technikának mint kifinomult "műszer"-nek
de a srácok akiké volt nagyon gyorsak voltak..Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
nekem meg egy 20 éve pályamotorozó, aktívan évekig versenyző szakújságíró mondta, hogy manapság a pályateszteken csak gyári nyomással engedik fel őket az új vasakkal (tehát 2,5 elől, 2,9 hátul) csapatni, és nem hagyják hogy leengedd a kereket..
olyat kijelenteni hogy a gyári által kisebb nyomás _kell_ a gumiba elég nagy merészség, mert mire egy ilyen gumi legördül a gyárból nem 1-2 okos ember adja hozzá a tudását és a technikát, amit aztán egy gumiszerelő felülbírál.. itt szabadalmakról, űrtechnikáról meg tudósokról, kutatás fejlesztés eredményeiről és dollármilliárdokról van szó..
nekem ez úgy hangzik, mint amikor odajött a kutas és elkezdte magyarázni miért tankoljak 100-as benzint a motoromba.. az összes marketingrizsát és személyes "tapasztalatát" ellökte fél percben, még a végén én voltam a hülye hogy a sima 95-ös pisztolyhoz nyúltam, "pedig ő szólt"..
egyébként én is alacsonyabb nyomással járok, pályára engedtem belőle egy keveset, 2,2 és 2,5 most, aztán úgymaradt utcára.. kényelmesebb is, mert érezhetően rugalmasabb a gumi, áthuppanok az úthibákon ezét szerintem így is hagyom.. de olyat kijelenteni hogy mindenbe 2.5 kell, a hajam tépem komolyan...
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
nem azt mondom, hogy nem jobb, még talán érezni is lehet.
arra céloztam, hogy literenként 50 Ft a felára, és a kutas láthatóan tudatlan, ostoba fajankó volt és életében nem ült még motoron, de már mondta a betanult szöveget hogy "ezek a motorkerékpárok a magas 13000-res fordulaton üzemelnek ezért szükségük van a magas oktánszámú blablabla"
próbálta elmagyarázni, hogy tulajdonképpen a 95-össel ártok a motornak, és illene megadnom a módját a drágább üzemanyaggal a motorozásnak és a motornak...runner: ha egyáltalán odajönnek, nekem mindig tukmálnak, utálom is őket érte.. volt olyan kút ahonnan inkább eljöttem, mert levettem a kesztyűmet, a sisakomat erre odajött a srác és köszönés helyett azt találta odaböfögni hogy jó lenne ha leszállnék a tankoláshoz..
hát a kurva anyádat azt, vissza is öltöztem a picsába és átmentem másik kúthoz.. értem én hogy biztos van aki lop meg bukóban nem illik tankolni/fizetni, de én ezeket levettem és odaálltam az oszlophoz közel, erre szálljak le, tologassam odébb és tankoljak kevesebbet sztenderen az ő fassága miatt?kijelenthetjük, hogy a kutasokat a taxisokkal tartom egy szinten. persze van 1-2 üdítő kivétel, de amúgy utálom őket
[ Szerkesztve ]
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
válasz Integra #8933 üzenetére
én sem haragszom rájuk, de sokkal könnyebben eljátsszák a bizalmam már 1 rossz tekintettel is, mint mások...
nem köszönnek
ha egyáltalán odajönnek ritkán szalonképesek
ha összemázolják a szélvédőt nem kérdezik meg, de tartják a markukat
a visszajárót 10-es egységre kerekítik rendszeresen, rutinból
a blokkot nem adják oda, külön kell kérniés akkor én még nem futottam bele olyanba, hogy eljátsszák a "tízezerrel kevesebbet adok vissza, ha észreveszi eljátszom a fáradt hülye picsát és mosolyogva elnézést kérek" játékot, viszont annál többször hallottam már...
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
szombaton kecskemét szabad?
vasárnapra látok zártkörű rendezvényt...Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
én robogósnak inkább csak visszaintek, előre nem szoktam nekik hadonászni mert a többség le se szarja, ugyanígy az öregek a simsonnal.. ha köszönnek, visszaköszönök, ezen ne múljon!
kissrácoknak szoktam még integetni én is, ha olyan aranyosan bámulnak ahogy szoktak, sokszor előre intek nekik és nem várom meg hogy ők kezdjék
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
válasz Integra #9039 üzenetére
én nem akarok flémet megint, láttam már hogy ezen is olyan könnyen össze lehet veszni
ha tudok / van kedvem akkor intek bárkinek, ha nem érzem biztonságosnak akkor nem, ennyi.. nem is sértődöm meg ha mondjuk nem intenek vissza, biztos nem figyelt / nem szokott / épp nem volt kedve - azért prioritást élvez nálam hogy az úton maradjak..félve is merem mondani, hogy néha nem a kezemet használom, hanem a fejemet / lábamat, a szituációtól függ -> a robogo blogon akkora anyázás megy a lábbal intésre hogy emiatt a feketelistámon van a főszerkesztő és az összes cikke, mert szerinte mindenki aki lábbal int az egy gyökér.. lehet neki ez problémát jelent, engem sose zavart ha így köszöntek nekem..
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
válasz Integra #9046 üzenetére
én azt szoktam erre mondani, hogy lehet valakinek nem tetszik ez - de még mindig jobb mint a semmi... én igyekszem ápolni az autós/motoros morált, és mindig kedves / előzékeny / megköszönős motoros vagyok, hogy legközelebb is elengedjenek..
de láttam már olyat, hogy egy ezres gixxeren 2 srác ült (póló + papucs), és az utas ütötte azoknak az autóknak az ablakát / tetejét akik nem húzódtak le (közben persze túráztatás a sorok között nyitott kipuffogóval)..
ha autóval vagyok kurva élet, hogy kivasalom őket!Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
alapvetően a testhelyzettel van gond sportmotoron. nekem a sajátomon (CBR600F4i) ha tempóval megyek és előre vagyok dőlve, kényelmetlen elengedni a kormányt, mert van rajta testsúly, illetve a ruhám is olyan, hogy motoron ülve kényelmes igazán, ha már nyújtózkodom, kalimpálok akkor feszül az egész.. a kettő együtt néha olyan, mintha nehezemre esne integetni, de azért általában megoldom a dolgot, viszont sokszor lábbal kényelmesebb..
arról nem is beszélve hogy lassú tempónál nem árt ha a kezelőszerveken van az ember keze, kocsik között csorogva eszembe nem jutna elengedni a kormányt...
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
azért nem reagáltam .mf kolléga hozzászólására, mert nem akartam flémet indítani ismét.
az F4i bár valóban sporttúra, régen ugyanebben a formában még ő volt A Szupersportmotor.
ültem már RR-en is, 2012-es 600F-en is -> a régi F4i sokkal jobban hasonlít az RR-re mint az új 600F-re.és egy sportmotoron elmélet ide vagy oda, normális utazós, nem hasalós/fekvős hanem kényelmes pozícióban nekem jut súly a karomra is. hosszú távon mondjuk fárasztó tud lenni, de rövid távon jobb mint feküdni, sokat megyek városban.. szépen, egyenes háttal lehet rajta utazni ha a kezeddel adsz egy kis támaszt neki. persze városból kiérve nagyobb tempónál nem kényelmes sokáig és érdemes inkább előrehajolni és hátból/combból tartani magad, de lassú tempónál csordogálni egyenes háttal és karból támasztva sokkal jobb szerintem!
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
én pénteken nem tudok kimenni kecsóra, benn kell rohadjak az irodában
szombaton lehet motorozni kecsón? szerintem akkor lenéznék még ha csak egyedül is..Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
válasz yodamastah #9119 üzenetére
én a legnagyobb melegben mentem a múltkor, ki lehetett bírni
Viszont kár, hogy szombaton belépős program lesz, nem tudom így kimegyek-e, de Tiszakécskén lesz dolgom és lehet bevállalom.. Gondolom az 1700 mellé még nem jár semmi, arra jön 2-3x az 1000/futam, az is lehet hogy kihagyom kécskét és inkább kakucsra megyek fél napra
Sajnos a péntekem elúszott, nem érnék le csak este 9-re legjobb esetben is :\Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
válasz Integra #9134 üzenetére
szabin van a főnök -> én leszek helyette a főnök.
2 főnök nem mehet szabira egyszerre, ezért minimum 5-ig dolgoznom kell. Utána tudnék hazamenni, átcuccolni és elindulni, talán 7-re leérnék ha nem veszem figyelembe a KRESZ-t, de ez nagyon optimális eset... Ezért gondoltam a szombatra, mert akkor vidéken leszek és át tudnék ugrani 1-2 menetre, de ha belépős lesz meg program is lesz a pályán akkor annyira nem jó ötlet, nem szeretnék extra pénzt fizetni meg esetlegesen a programok miatt órákat várni, csak gurulni pár körért...szerk: és a köv. péntekre amúgy ellőttem egy szabit már, mert megyek kakucsra egész napra (tesztmotor tréningre) - remélem (ajánlom) hogy az idő jó legyen!
[ Szerkesztve ]
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
válasz yodamastah #9137 üzenetére
amikor én voltam akkor kb 35 fok volt, 20 perc kinn a pályán aztán kicsit be az épületbe hűsölni, utána meg már kinn az asztaloknál árnyékban is el lehetett lenni..
kakucson például szopó, ott max a büfénél van árnyék és ennyi.. ha meleged van max oda tudsz menni, de légkondis hűtés nincs, így eléggé ki lehet készülni, ráadásul ott nincsenek szabályok, fél nap 4000 és azt csinálsz amit akarsz.. nem figyelsz oda, sokat maradsz fenn a pályán és észre sem veszed hogy hőgutát kaptál.. itt legalább 20 perces körök vannak, utána általában 20-40 perc pihi, sokkal egészségesebb és biztonságosabb így menni mint mondjuk kinnmaradni 1 órát aztán elnyalni mert fáradt vagy / napszúrást kaptál / túlmelegedett a gumi..Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
válasz Daywalker #9155 üzenetére
nem mintha védeni akarnám a kutakat, de úgy általában elmondható a magyar kereskedelmi piacra, hogy bárki tud a panel 9. emeletéről webáruházat üzemeltetni nulla árukészlettel megrendelés utáni beszerzéssel úgy, hogy filléreket keres rajta és ezzel szétcseszi mindennek az árát, és kevesen vannak akik raktároznak, üzletet tartanak fenn és nem hajtanak el a picsába ha kérdez valamit a vevő, nem csalják el az ÁFÁ-t és van a termékhez hozzáadott érték.
na az utóbbiaknak kell olyan árat belőni 1-1 termékre amit ha elad nem veszteséget termel magának. egy kúton nem fogják az olajat 100 Ft haszonnal eladni, rádupláznak 'sztkész.
a 9. emeleten ahol azt sem tudja mit árul, csak a cikkszámokat ismeri és eladja X+100 Ft-ért nulla kockázattal, annak baromi könnyű olcsónak lenni.
lehet buta vagyok, de ha olcsón kell valami, türelmes vagyok. ha rendes boltban vásárolok, nem szólok be ha valami drága, lehúzni meg nem hagyom magam.én pont nem a kutakra haragszom ebben a témakörben, hanem a webshopokra. itthon nem lehet már az árversenybe beszállni, mert az árgépen mindent (_mindent_) áron alul megtalálsz a szürkéző szlovák cégeknek köszönhetően, illetve azoknak akiknek nem fáj ha 100-ért vesznek valamit és 90-ért adják el, mert a háttérben van valami ügyes matek, amiből végül haszna lesz..
ez árt az egész piacnak hosszú távon, a gyártónak és a márkának is. ettől függetlenül nem lehet ellenük mit csinálni..---
egy kereskedő.
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
mondjuk az igaz, hogy a kút egy külön állatfaj, a másik véglet a normális kereskedés és a webshopos üzlet után - bár kotonért nem mennék át a supermarketbe (érted, ha kell a koton akkor bármennyiért azonnal kell), de engem nem fognak lehúzni dupla áron olyan termékekkel, amit három méterrel odébb is meg tudok venni.. szendvics ezerért és hasonlók...
nincs nálam, otthonhagytam, köszi most nem, nem vagyok éhes/szomjas, nincs smart kártyám.. ezeket szoktam elugatni fizetés előtt.
a kivétel ha utazom, és beülök egy kávéra, sütire.. akkor szintén nem zavarnak az árak, mert például legutóbb szerbiában hol máshol vásárolnék bármit is, mint a kúton (2 EUR egy automatás kávéért), mert nem ismerem a helyet, nem tudom melyik késdobálóba érdemes betérni egy jó kávéra.. így marad az, hogy kényelmesen az útvonalon beugrom a benzinkútra, de itthon sosem vásárolnék náluk semmit. max kotont, vészhelyzetbenNincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
nem értek hozzá, nem tudom milyen kuplung van a motorodban de ha csak a lamellák koptak el az nem olyan nagy tétel emlékeim szerint..
márpedig a régi motorom előző tulaja viccesen mesélte, hogy egyszer a lámpánál hiába húzta be a kuplungot a motor elindult és nem lehetett vele csinálni semmit, csak üresben tudott vele megállni, és lamellacsere lett a vége fillérekért...szerk: komplett kuplung volt cserélve 65000nél? mert akkor (kis szórással) megint mentél annyit és lehet ua-t kell majd elvégezni rajta, nem lenne meglepetés szerintem... az autómban a főtengely ékszíjtárcsa adja meg magát 50000 km-ként, ez szinte fixen számolható időszakos javítás nála, típushiba...
[ Szerkesztve ]
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
ne őrjíts meg, az én vasamban is 52000 van még és nem szándékozom az elkövetkező 50000-ben a kötelezőn kívül költeni rá..
a múltkor az autómban akartak kuplungot cserélni ilyen diagnosztikával, szerintem már meséltem.. felhívtam a szervizt:
- leragad a kuplung pedál!
- mennyi km van benne?
- 120000
- akkor kuplungcsere. csak most csak önnek 250000 JMF!
- de még nem is látták az autót, lehet hogy csak az bowden rossz.. (automata feszítős)
- kérem, ennyi kilóméter utána a kuplung _elromlik_, ez természetes, cserélni kell én már csak tudomna, és akkor elmentem egy másik szerelőhöz aki alkatrésszel, 3 óra kínkeserves munkával 14000-ért kicserélte a bowdent, azóta 142000 van az autóban és hibamentes, a kuplung köszöni egészséges. peugeot 306, nulla kilóméterrel vettem és a kötelező szervizen kívül (meg az említett ékszíjtárcsán kívül) nem kellett a 142000 km alatt extra pénzt beletennem.. nem mondom hogy hibátlan autó, de nekem nagyon bejött.
ezt várom a motortól is.
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
én nem hiszek az elméletekben, a gyakorlatban hiszek. az okosok megmondták hogy a pözsóval is nagyon rá fogok baszni, mert a francia autók és főleg a pözső egy szar. aha..
szerintem a tulajdonoson nagyon sok múlik, megkapja-e a gép ami jár neki? cserélik az olajat benne olyanra amilyen kell bele, vagy spórolnak? a szomszéd tákolja össze ha valami elromlik vagy szakértő kezek? megvárják amíg elromlik valami vagy már akkor kezdenek vele valamit ha mutat 1-2 jelet?
érdekes módon nálam minden tovább tart az átlagnál.. telefon, mp3 lejátszó, számítógép, notebook, autó... pedig használom őket arra amire való, és úgy ahogy a tervezés engedi - tehát ami nem bírja azt nem dobálom, amire az van írva hogy karbantartást igényel azt karbantartom..
tessék egy példa
hozzászólások: az enyémben már 173000 mérföld van (első tulaj, stock minden)aztán a következő videó, 200000-nél
pályázni is jár vele elmondása szerint..szóval nem mondom, nem kizárt hogy elromlik az enyém, de az eddigiek alapján simán 100000 feletti futást várok el tőle probléma nélkül!
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
válasz ujskodas #9216 üzenetére
én már megszoktam hogy esőben bűzlök mint egy tanya, sosem foglalkoztam vele mert ahogy a srácok is mondják, valószínű a meleg alkatrészekre száradt retket oldja fel a víz és csinál belőle jó szagot amikor elpárolog..
de azért rá fogok kérdezni mostmár, lassan kell menni szervizbe!
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
r19 nekünk is volt a családban, sima 1.4 benzines ~80LE, elment vagy 200k-t amíg meg nem borult, az lett a veszte.. az utasai viszont megúszták
az első 306-ost (ami egyébként szerintem a r19 párja) 20k kilóméterrel én törtem rommá (ez volt az egyetlen balesetem friss jogsival 17 évesen amióta vezetek), abból is élve szálltunk ki, az autó meg ment a darálóba utána.. mi meg vettünk egy jobban felszerelt 306-ost a stressz teszt után, mert beváltNincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
válasz yodamastah #9223 üzenetére
lehet félreérthető voltam, az nem baj ha a kopó cucc elkopik és cserélni kell...
zsebbenyúlós, nem betervezett költség az, amit nem várok a motoromtól jó ideig...Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
az enyém is japán lesz, de csak azért mert egy autó van ami a fiatalabbak közül tetszik - és ez a Honda Accord 2.2 dízele, az előző generációs.. (se a korábbi, se az új nem tetszik)
viszont a pözsó tuti családban marad, azt sosem fogom eladni mert soha az életben nem lesz már 0 kilóméteres autóm amilyen ez volt.. így tudok róla mindent, és számos helyen voltam már vele, nem tudnék megválni tőle..
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
mindegyik ilyen, nem 2 autóból hanem 10000 auótóból álló mintát kell venni alapul, és máris nagyon hasonló százalékok fognak kijönni..
egyébként nekem pont a kényelemmel van bajom, ebből a szempontból jobban szeretem a japán felfogást, nekem a francia túl puha, nincs oldaltartása a foteleknek amiben ülök, de lenyomtam a múltkor 14 órát gond nélkül kevés megállással...
elektromos apróság nálam is van, 1-2 kiégett izzó, visszajelző lámpa, de ez szerintem a korából adódik, a családban a japán autók is csinálják ilyen idősen..Nincs időm kedvesnek lenni!
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen