-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Grillo
senior tag
válasz CyberPunk666 #81147 üzenetére
Én is meglepődtem.
Meg a család is...
-
Grillo
senior tag
Ebben az esetben nem nagyon érdekelnek a körülmények. Bakker, ott ült az elgázolt gyereke az autóban, jó eséllyel végignézte az egészet. Bele sem merem képzelni magam a helyükbe...
-
Grillo
senior tag
válasz zgospel #83154 üzenetére
Épp ez az, hogy itt már nem az számít, hogy a motoros ment felelőtlenül, vagy apuka ugrott ki gyorsan átszaladok a boltba, és nem nézett körül.
A végeredmény van. És tök mindegy, ki a hibás(abb), az a kissrác egy éltre sokkolódott valószínűleg.Van olyan haverom, aki akkor hagyta abba a tűzoltóságot, mikor megszületett az első gyereke. Nem akart több gyerekes balesetnél ott lenni.
-
Grillo
senior tag
Múlt hét pénteken nem volt valaki az Euroringen? Egyik megbízós kolléga törte össze magát, de nem tudok részleteket (tüdőt átszúró borda, meg ilyesmi).
-
Grillo
senior tag
Baboss, te voltál-e azon motoros, akit háromnegyed három felé láttam Leányváron gyászfalu felé haladni? Feltűntek a kofferek.
-
Grillo
senior tag
-
Grillo
senior tag
válasz Geresics #86956 üzenetére
De egy robogó miért csak 60at tud? A 125ös Sacarabeom is megy 90-et, és 160 kg.
Te nem az 50-es robogókra gondolsz?
Nekem Nolan 102-van (igaz használtan vettem), lassan cserélni kellene, de nem tervezek 60-70k alatti sisakot, legyen jó a védelme, szellőzzön, legyen benne pinlock, és legyen felhajtható állú. Nem azt mondom, hogy pont Nolan 104-et veszek 120k-ért, de egy Caberg Duke alá nem adnám. -
Grillo
senior tag
Erről a prizmás dologról nem is hallottam, pedig ma voltam műszakin, és az enyémen hátul nincs (meg máshol sem).
-
Grillo
senior tag
válasz gyáliSanyi #87680 üzenetére
Én 125ös robogóról tudok tényszerűen, kicsit drágábban vettem és kicsit fiatalabb.
Kezdésnek az átírás elhanyagolható, de azt ki is tudod számolni. Nekem biztosítás 4k alatt van, most voltam műszakin, 4500 Ft. Eszik 100-on 3 liter körül, évente a szükséges csere/kopás legyen mondjuk 20k.
Ezek felett a kora, és az előző tulajok gondossága révén volt már vezérműlánc csere, elvileg mivel a Rotax blokk igényli, nem árt évente szelephézagot nézni (ugye fel van kabátolva a gép, tehát a szerelési díja nem elhanyagolható).
Volt gumiszett csere 35k körül, és kéne rá vennem egy szekinder levegő szelepet 20k környékén, most le van kötve (szar a membrán benne, elfogy a vákuum és így a benya is a karbibó).Motor gondolom nem lehet sokkal olcsóbb/drágább, én évi átlag 30k+kötelezőket számolnék. Meg egy alternatív közelekedőedénnyel.
-
Grillo
senior tag
válasz Lomha 8V #87695 üzenetére
Én is csapattam fiatalon a Piaggio mopeddel egy piacos noname sisakban, rövidgatya, póló. Aztán hetekig cseréltem a sebbe ragadt kötést a könyökömön meg a térdemen (a sisak le sem ért, a hátamat megvédte a hátizsákom).
Mikor pár éve újra kezdetem Pesten, akkor vettem 60k-ért a egy robogót, meg ugyan annyiért kabátot, sisakot, lett kesztyű, külön gerincvédő is.
Így visszagondolva nem is értem, hogy a faszomba képzeltem, akkor meg gondolom nem értettem volna feltétlenül ezeket az úri huncutságokat. Pedig apám is esett az ETZvel, igaz ő épp pirosnál állt és elcsapták, szerencsére nem lett baja, bár lehet az azóta kialakult gerincsérve ennek is köszönhető. -
Grillo
senior tag
válasz freelanced #87713 üzenetére
Dunakeszin Aszalósékhoz vittem tavaly a Scarabeot, mindig sok gép áll előttük, de nem voltam igazán elégedett...
-
Grillo
senior tag
válasz Geresics #87832 üzenetére
Az faszányos. Akkor ő már hazafelé tart? Vagy helyben megoldjátok?
Egyik kolléga mesélte, hogy faterja és a barátai elhatározták tavaly, hogy elmennek motorral egy horvátországi körútra. Mindegyik évtizedek óta motorozik, de évente nem hiszem, hogy pár száz km-nél többet.
Aztán indulás előtti héten kicsit többet mentek, hogy bemelegedjenek, úgyhogy az egyik körforgalomban esett el, másik simán eldőlt vagy valami, úgyhogy végül realizálták, hogy marad a Balaton-kör. -
Grillo
senior tag
válasz polimorf #88223 üzenetére
És felfért hátra? Vagy volt asszony is? Akkor legalább az egyik combja a csomagtartóba?
Kollégáék csaptak el szarvast 2 éve a Bakonyban, eltűnt a Transporter eleje, de szerencsére nekik nem lett bajuk.
Azt még látták eljövetelkor, hogy a vadász épp kanyarintotta a combot a rendőrnek -
Grillo
senior tag
válasz Bogyó bá' #88672 üzenetére
Igaz robogó, meg olasz, de fordító angolra elég jól átrakja, magyart nem próbáltam. Viszont neked lehet a képek is elegek.
Elakadásjelző -
Grillo
senior tag
válasz Geresics #89238 üzenetére
Szerintem olyat nem találsz kicsiben, ami annyira komplex tudna lenni, hogy ne melegedjen annyira. Napon meg mind melegedni fog. 80k-ért van olyan decathlonos, amiben tényleg érezhetően kellemesebb idő volt, mint kint a napon, de az 4-6 személyes volt, meg vagy 20 kiló összecsomagolva. Kicsiben nem tudom, van-e ilyen, de biztosan nem lesz olcsó.
-
Grillo
senior tag
válasz runner 125 #90643 üzenetére
-
Grillo
senior tag
válasz Topiccsendőr #90886 üzenetére
Én ezt megértem, meg igazad is van. Nekem az a bajom mindezzel, hogy ha "neves" szerelő 3 hónapig ül a motoron, mert észrevettem, hogy nem kerek valami, és javíttatni szeretném, akkor utána ne szarjon már be 1300 km használat után. És nem azon múlt, hogy mondtam, hogy olcsóért akarom, meg inkább bizonyos javítandót hagyjon ki. És mikor megvettem, akkor is beszoptam másik ismert helyen is.
Én lennék a legboldogabb, ha csak fizetnem kéne, és akkor van egy megbízható járművem, és csak az előírt dolgokat kell rajta cserélni, meg a kopófogyót.
Ja meg persze olasz. -
Grillo
senior tag
válasz Topiccsendőr #90889 üzenetére
Nem.
Kawasati szerint ez egy kapálógép blokk köré épített robogó (rotax Scarabeo 125), de nem hinném, hogy ezért nem megy. A robi kapánk is megy, pedig az egy kapálógép köré épített kapálógép. Már ha komolyan kérded. Szerintem azért adta el a második tulaj, mert leállt neki néha, és nem tudták megjavítani. Persze erről nem beszélt, de utólag összerakni vélem a dolgokat. A szekunder levegő szelep membránja szar, kikötve nem áll le, ha be van kötve néha elfogy a rendszerből a benzin. Ezt fenti szerviz a harmadik visszavitelnél derítette ki, hozzá kell tennem, hogy az első alkalom került csak pénzbe, utána garisan próbálkoztak. De pl. ott is utólag értettem meg, hogy nem cserélték a hibás alkatrészt (20k), hanem kikötötték.
Aztán amikor elkezdett a hengertalpnál engedni a tömítés, akkor jött az Aszalós család. Nekik került vagy 3 hónapba a tömítéscsere, meg ha már szét volt kapva, akkor hézag, lánc, stb. Aztán oda is mentem vissza 2-szer, egy héten belül. Aztán 1,5 hónap/1300 km után megállt. Most arra gondolok, hogy túlmelegedett (leállhat ettől?), mert nyár elején újra jártam vele, és nagy melegben megint produkálta. Most cserélek rajt hűtőfolyadékot, meg lehet alacsonyabb hőre kapcsoló hőgombát (van egy direkt ilyen blokkos scarabeósokat összefogó oldal/fórum, nem ismeretlen a hiba). Vagy ventit, vagy nemtom.
A szétbontás után derült ki, hogy Aszalósék műanyag gyorskötözővel rögzítették a karburátorra a légszűrő csövét, persze nem volt a helyén. Nem is akart az alapjárat a régi szintre leesni. Egyébként 200 forint volt az oda illő szabvány awab bilincs. Ugyan ez az olaj visszavezető cső hengerfejbe futó végénél. Pedig mikor odavittem, mindegyiken a gyári cucc volt, mert elég sokat nézegettem, honnan szivárog az olaj.A robogóban valós lehet a 25 ezer km, két tulaj volt előttem, mindkettő magyar.
Ha most nézném meg, nem venném meg valószínűleg, de tanulópénznek jó. Majd legközelebb mást nem veszek észre... -
Grillo
senior tag
válasz Topiccsendőr #90899 üzenetére
Mehe
Lehet én írok hülyeséget, nem ismerem a szakszavakat. Biztosan köze a szekunder szelepnek a leálláshoz, mert bár elmondtam Aszalóséknak, hogy direkt van lekötve, persze, hogy visszakötötték, és a használatbavétel másnapján, hazafelé le is állt. Aztán persze a telefont nem vették fel. Le lett kötve, oszt kész, kéne vennem egy újat (1. alkatrész). Szati azt magyarázta, hogy ebben van egy membrán, amivel a baj lehet, és néha nem zár, így a vákuum megszűnik a rendszerben, nem kerül benzin a karbiba, és ezért áll le. Valóban lehörgött ilyenkor, elment az erő, aztán katt. Persze lehet én értettem valamit félre.
Lánc azért lett cserélve, mert már a láncfeszítő maximumig volt, abból is lett új.[ Szerkesztve ]
-
Grillo
senior tag
válasz Topiccsendőr #90907 üzenetére
Megvan az Y, csak le van dugózva a megfelelő ág. Holnap lövök képet, ha érdekel.
Az öreg Aszalós annyit mondott rá, hogy a kipufogó tönkre fog menni gyorsabban, ha nincs bekötve.
A km futás egyébként nem lehet sokkal több elvileg, szati szerint sem, több évet állt a motor az első tulajnál, lejárt a műszaki is róla (2004-es, 2009-ben lett az első műszaki megejtve, már az új tulajnál). Arra, amire elmondása szerint használta, tényleg kb. ennyi km mehetett el, meg az alapján is, hogy még a gyári gumikkal vettem 2014-ben.
Most cseréltünk benne görgőt, szíjat (14-ben szati), és a szíjtárcsa, meg minden a meghatásban nagyon szép állapotban van.
Olajat, szíjat, görgőt, ilyeneket már tudok benne cserélni, fékolaj, betétek cserélve lettek, de én ahhoz nem nyúlok.
Jövőre kéne a villában is rendet rakni, bár nem érzek problémát, de nem tudom, hány éve foglalkozhattak vele. A nagyrobis topikban van még 1-2 ajánlott ember, hátha találok értelmeset végül. -
Grillo
senior tag
válasz Topiccsendőr #90920 üzenetére
Szerintem egyszerűen túlvállalják magukat. Annyi gép van előttük mindig, mintha kereskedés lennének
Mármint használt motor kereskedés. Mondjuk szatiéknál is egy csoda volt, hogyan origamizták be záráskor a motorokat a műhelybe.
A 3 hónap meg amiatt is lehetett, hogy az öregnek lett valami hályog a szemén, Zolinak meg mumpsza (vagymi) lett.
Amit még nem értettem, hogy az olajcserénél nem az előírt 5w40-et rakott bele, hanem 20w50-et, ráadásul félszintetikusat, vagy ásványit? Mondjuk itt eljátszottam a szakértőt, és visszacseréltem 5w40re itthon. -
Grillo
senior tag
válasz tikshow #92005 üzenetére
Szerintem ez nem alapvetés, amíg jártam (B125 és utána különbözetis korlátlan) egyszer láttam dönteni motort, de mondjuk akkor tény, hogy jól jött a bukócső. De szerintem nem jellemző, hogy pont a kezdők besokalljanak. Ettől függetlenül szerintem is jobb, ha iskolással gyakorolsz, már csak azért is, mert annyival is több típust tudsz kipróbálni.
Nekem KRESZt nem kellett végig ülni, kaptam kódot online gyakorlóhoz, mondta oktató, hogy beír vizsgára, addig meg hajrá. Minden este teszteltem, meg elolvastam a tankönyvet kétszer, 1 hibával meglett. -
Grillo
senior tag
válasz tikshow #92010 üzenetére
Nekem nem került többe az online megoldás, mondjuk tény, hogy ez B125ön volt, ott meg ugye 3 óra elmélet a kötelező, a különbözetit meg 2 éven belül megcsináltam, így nem kellett újra KRESZ.
Elhiszem, hogy sokan dőlnek, én a 600-as Honda előtt max 125ös bicikliken ültem, de tény, hogy közben csináltam egy tréninget (bár robogóval), az sokat segített a helyes gépkezelésben, legalább a testtartást tekintve, simán ment a nehéz géppel is a 8-as meg a szlalom.
Meg persze az sem mindegy, hogy 60 vagy 90 kg-e a tanuló.
-
Grillo
senior tag
válasz runner 125 #92308 üzenetére
Mit is vettél, Hondát?
-
Grillo
senior tag
válasz Topiccsendőr #92381 üzenetére
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Facebook és Messenger
- Sweet.tv - internetes TV
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- eMAG/edigital vélemények - tapasztalatok
- Mobilinternet
- Vírusirtó topic
- OLED TV topic
- Feltörték a PROHARDVER!-es regisztrációmat! (vagy elvesztettem a belépési emailcímemet)
- Megkérték az Apple beszállítóját, hogy ne használjon annyi áramot
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen