-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
válasz Something_ #69513 üzenetére
Akkor -Mike--nak lesz miből válogatnia!
-
tboldi
nagyúr
válasz kisninja #69535 üzenetére
Hiányzik az embléma az Astráról, a Citroënen pedig lóg a lökhárító.
Sok balesetmentest!
(#69536) mm89: Anyum ha meglátná, hogy mit írtál nekem, egyből elájulna. Erről a tesztvezetésről is le akar beszélni. Érthető és természetes, hogy aggódik, főleg a baleset után, de ha már felajánlották, én nem szeretném elszalasztani a lehetőséget.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Pedig "csak" 6 év van közöttünk.
A videón egy picit visszafogottabb voltam, lévén, hogy február volt és hideg, a gumi sem úgy tapadt. Néha előfordul, hogy kihúzatom egyenes és forgalommentes szakaszokon, de alapvetően inkább az a krúzolgatós fajta vagyok. Nem mondom, hogy nem vágyom a nagyobb teljesítményre, de nekem igazából elég, ha a Mo.-i sebességhatárokat megfutja, és erre tényleg elég az 50 paci. Szerintem olyan 80-100 LE (és kb. ugyanennyi nyomaték ) között már maradéktalanul elégedett lennék. De azért egy GSX-S1000-nek nem mondanék nemet.
Anyum valójában nem is magam miatt félt, hanem leginkább másoktól, és ez a baleset után csak erősödött. Csak az is benne van, hogy az erősebb motor csábít a huligánkodásra. Annak viszont örül, hogy nem hagyott olyan mély nyomokat bennem a történet.
Igazából nem akar beleszólni, hiszen felnőtt ember vagyok, el tudom dönteni, hogy mit szeretnék. Megtiltani sem tilthatja meg, hogy erre költsem a leendő kártérítést. És különben sem lenne hiteles, hiszen a hőskorban motoroztak a szüleim is mindenfelé egy 125-ös ETZ-vel, amit apum újonnan vett '86-ban. Sajnos '92-ben el kellet adnia az építkezés miatt, különben megtartotta volna.szerk.: Múltkor írtam, hogy lesz tréning itt Móváron, ami közben eltolódott egy héttel. Hívott az oktatóm, hogy lenne-e kedvem részt venni az ő Hornetjével, ha már az enyém egy bazi nagy levélnehezék. Igent mondtam, úgyhogy szombaton ott leszek. Biztos vagyok benne, hogy nem olvassa ezt a fórumot, de ezúton is szeretném előre megköszönni neki a lehetőséget!
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Nem is akarom egy pillanat alatt elkölteni az egészet. Már most gondosan tervezgetek előre, van néhány lehetséges forgatókönyv.
Úgy számolok, hogy kb. 3,5-4 millióm lesz, amit fordíthatok a motorra (az ügyvéd sikerdíját leszámítva). De apum felajánlotta azt is, hogy ha olcsóbb motort választok (pl. olyat, mint ami volt), akkor a maradékot befizethetjük egy új Vitarába és a törlesztésben támogat.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Pedig a GLX Vitara feketében fehér tetővel nagyon bejön.
De tök jól mutatna metálkékben is, mint a WagonR-ünk. Kár, hogy ez nincs a palettán(#69570) mm89: Nagy a dilemma, mert vonz a nagyobb motor is. De még bőven ráérek ezen gondolkodni. Lehet, hogy egy év múlva is még ugyanitt fogok tartani.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
(#69572) Kroni1: Lehet, hogy egyesek szemében hülyének tűnök emiatt, de én új, 0 km-es motort szeretnék. Hosszútávra tervezek vele és később nem biztos, hogy megengedhetem magamnak (mármint hogy zsír újat vásároljak).
Véletlenül nem a válasz gombra nyomtam.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz #79335424 #69576 üzenetére
Egyetértek.
Én csak a fent említett WagonR+ vásárlásánál voltam ott még 2004-ben (nem egész 9 évesen). A Hondát 1517 km-rel hoztam el a Red Barontól. Nem éreztem nagy rizikónak, hiszen épp hogy csak be lett járatva, de nem tudom, hogy mi történt vele azalatt a 9 hónap alatt. Gyanítom, hogy valamiért nem felelt meg az első tulajnak és beadta a RB-ba.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
A CB500X lett hitelre vásárolva, és egyáltalán nem vészes, fix törlesztővel simán lehet előre kalkulálni. Egyedül az a gáz, hogy most törötten is fizetni kell, de ki gondolta volna, hogy 1 év után elütnek. A következőt kp-ra szeretném. Az autós hitelt meg apum ajánlotta fel.
Egyelőre álmodozom csak, nem tudom, hogy a MABISZ mennyit lesz hajlandó fizetni.
Használtat, bármennyire is hasonlóan élvezetes, azért nem szeretnék, mert mint írtam, hosszútávra venném (mondjuk 8-10 év) és nem akarnék felszállni semmilyen szopórollerre. Lássuk be, hogy bármennyire is megkímélt egy adott példány, a kor előrehaladtával mindig lesz valami, ami elhasználódik, vagy elöregedik. Nem lehetek biztos abban, hogy hogyan használták előtte, milyen olajat/alkatrészeket kapott, stb. Ezektől az ismeretlen dolgoktól szeretnék távol maradni. Az újnál szinte 0 a kockázat. Ha csak 2M-t tudok motorra fordítani, akkor inkább szerényebbet választok.
-
tboldi
nagyúr
válasz Burt1793 #69581 üzenetére
Tulajdonképpen 3 részből áll a kártérítés. Első az anyagi kár (motor+felszerelés), a második rész a súlyos sérülések miatt jár, a harmadik pedig a járulékos dolgok (nem tudtam elmenni nyaralni, nem tudtam elkezdeni az egyetemet, kiesik egy év munkaviszony, gyógyszerek, útiköltség...). Ebből az első rész az, ami majdhogynem biztosra mondható, Eurotax alapján 1.3M-t ér a motor és úgy 200k a ruha.
Összesen olyan 5 millióra számítok, amiből 20% az ügyvédé, így jön ki a 4. De a végösszeg lehet kevesebb, vagy több is.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Something_ #69584 üzenetére
GTK-ra vette a kárszakértő. [link]
Nekem az általam megbízott kárrendező mondta, hogy kb. ennyit ér. Most gyors guglizással nem találtam semmi használhatót.
-
tboldi
nagyúr
válasz Something_ #69586 üzenetére
Ha nem gond, most nem akarnék erre költeni.
1.620.000 volt a kiírt ár, ennek a fele, tehát 810.000 lett befizetve, és a vége picivel több, mint 1,9 millió lesz (36 hónap, havi 30620 Ft).
-
tboldi
nagyúr
válasz Something_ #69591 üzenetére
6200 körül, szóval ja.
-
tboldi
nagyúr
Huh!
Túl vagyok a tréning első etapján. Eddig is tudtam, hogy van még hova fejlődnöm, de most döbbentem rá csak igazán, hogy mennyire. De azért büszkeséggel tölt el, hogy a sérült lábam ellenére sem én voltam a legbénább.
Leginkább a szlalomozással voltak nehézségeim eleinte, de úgy érzem, ezalatt a rövid idő alatt sokat javultam. A végére a csillag alakzatban elhelyezett bóják között már hibátlanul terelgettem a motort. A vészfékezéses feladatokkal nem volt különösebb gondom.10/10 would go again
És még egyszer köszönöm az oktatómnak a lehetőséget, hogy használhattam a motorját. Nem kért érte semmit, de egy kisebb ajándékcsomagot készíttettem anyummal neki.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
A tegnapi tréningen volt egy DCT-s NC750X. Az is elég utálatosan viselkedett a bóják között. Illetve azt is lefigyeltem, hogy a tulaja nem bírt normálisan elindulni vele (de lehet, hogy csak user error). Vagy nagyon finoman, de akkor forgalmi akadály lesz, vagy pedig egy bazi nagy rántással kezd el gurulni.
-
tboldi
nagyúr
válasz runner 125 #69662 üzenetére
Valamilyen fehérebb halogén izzó (Osram Cool Blue Intense pl.) nem jó?
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
-
tboldi
nagyúr
válasz Kroni1 #69850 üzenetére
Sornégy annyira nem gyere be, a 2 hengeresek karakterisztikában (legyen az sor, V, vagy boxer) sokkal közelebb állnak hozzám. Nem vagyok az a típus, aki folyton a revlimit közelébe pörgetné a motort. Jobban szeretem, ha alulról húz.
A boxerhez már csak azért is vonzódom, mert imádom az ilyen műszaki különlegességeket, amik eltérnek a megszokottól. -
tboldi
nagyúr
válasz Kroni1 #69861 üzenetére
10-10 km-t mentem velük, ennyi fért bele abba a 15 percbe, amit kaptam egy motorra.
Holnap/holnapután terveztem megírni a tapasztalataimat, abban majd kitérek a kettő közti különbségekre is.
Eldönteni meg még bőven ráérek. Sok motor van a kalapban. Szeptemberben lesz a tárgyalás, aztán lehet egyezkedni a MABISZ-szal. Titkon remélem, hogy a köv. szezonban már lesz valami alattam.Az S1000XR sem rossz biztos, de annyira nem mozgatja a fantáziám a korábban leírt okokból. Egyetlen élményem vele kapcsolatban, hogy az AMTS-en nem bírtam a jobb oldaláról felszállni, mert túl magas volt. Akkor még két mankóval jártam, a bal lábamra még nem terhelhettem, muszáj volt a másik oldalról próbálkoznom. Viszont az R nineT egyáltalán nem jelentett problémát.
-
tboldi
nagyúr
válasz Kroni1 #69872 üzenetére
Persze, hogy nem mérvadó, csak érdekességképp írtam, ahogy az R nineT-t is.
Eddig a túraendurók vonzottak, és most sem zárkózom el tőlük, de szívem szerint most inkább valami sportosabb járgányt (naked vagy túrasport) választanék.
A kipróbált GS-en alacsonyított ülés volt amúgy. A eladó srác szerintem alulról súrolja a 170-et, neki még így is csak az egyik lába ért le, lábujjhegyen.Az ajánlást meg köszönöm, majd figyelem, hogy mikor/hol mi lesz.
-
tboldi
nagyúr
Na, akkor jöjjön a várva várt szöveg. Vigyázat, hosszú lesz!
Szóval, 4 órányi rendelőben várakozás után (kontroll) végre indulhattam a szalonhoz. Előzetesen jelezni kell, hogy mikor és mit szeretnél tesztelni, én kb. azelőtt egy héttel odaszóltam telefonon. Odaérve már csak annyit mondtam, hogy jöttem a megbeszélt időpontra tesztelni. Mondták, hogy rendben, itt egy papír, ezt kellene kitölteni, illetve kérnék szépen a személyit, a lakcímkártyát és a jogsit. Amíg irkáltam, a kártyákat lefénymásolta az eladó. Miután végeztünk ezzel, visszamentem az autóhoz beöltözni, a srác közben odahozta az R1200GS Adventure-t. Elmondott róla pár infót, főképp a gyorsváltó működését ecsetelte, meg hogy ilyen-olyan üzemmód van, stb. Én csak bólogattam szorgalmasan.
Felültem, konstatáltam, hogy nem kicsi (főleg a legutóbb vezetett oktatói Hornethez képest), és elindultam. Első észrevétel: egy picivel több gáz kell elinduláskor, mint azt elsőre gondoltam volna, de pillanatok alatt hozzá lehet szokni. A kereszteződésből kikanyarodva rögtön jön a második: az indexkapcsoló kicsit messzebb van, hála a GPS tekerentyűjének. Végül is ez sem probléma, csak eleinte oda kell rá figyelni. Végigmentem a korábban linkelt körön, közben próbáltam kicsit kacsázgatni, hogy érezzem, milyen vele, direkt belementem egyes úthibákba szintén tesztelés céljából, illetve a tempomattal szórakoztam (qrva jó ). 1-2 piros lámpánál, és az egyik vasúti átjárónál meg kellett állnom, ilyenkor mindig hozzáért a vádlim a bukócsőhöz letételkor, talán mégsem olyan nagy ez a motor. A blokk karaktere nekem nagyon bejött, teljesen kiszámíthatóan viselkedik, és még 6-osban is úgy húz, mint egy mozdony. A gyorsváltó is tetszett, de alacsonyabb fordulaton kicsit rángatósnak bizonyult a kapcsolás, inkább kuplungoltam. 4-5k-es fordulat felett viszont pazar, röccenés nélkül vált a következő fokozatba. A kezelőszervek nagyon puhán/finoman működnek. Végig olyan érzésem volt, mintha egy nagy hajót terelgetnék. Semmit nem éreztem az úthibákból. Annyira kényelmes az egész, a futómű is olyan lágyan ringató volt (Dynamic ESA normál, utcai módban), hogy hihetetlen. Számomra talán túlságosan is. Egy kis plusz feszesség úgy mindenben jó lett volna, bár gondolom, valamennyire javítható a különböző elektronikai kütyük beállításával. Ennek ellenére annyira magától értetődően csinál mindent, és annyira kezes... Nem ezt várná az ember egy ekkora batártól. Amit még észrevettem, hogy gázadáskor van egy pici, de érezhető spät, mire felpörög a motor, hála az elektromos gázkarnak.
Visszaértem, össze-vissza dicsértem az eladóknak és a szüleimnek, majd kitöltöttem megint egy papírt, és jöhetett az R1200RS. Mondták, hogy egy percen belül odahozzák a bejárathoz. Hozták volna, de kiderült, hogy valaki rajtahagyta a gyújtást és lemerült az aksi. Sebaj, addig a bárban ittam egy hideg üdítőt. ~20 perc után indítható lett, úgyhogy oda is adták. Első blikkre is már jobban tetszett, mint a GS, a hangja főleg. Az RS dobjának sokkal markánsabb dörgése van. Most is elmondta a srác, hogy ezen is van minden, ami az előzőn, ugyanúgy nem kell kuplungolni váltáskor, stb. Ugyanazt a kört tettem meg ezzel is. Sajnos pont kifogtam 3-4 turistabuszt, amik végig előttem szütymörögtek, ráadásul egymás mellett a belső és a külső sávban... Az összes lámpánál meg kellett állnom. Miután megszabadultam ezektől (lekanyarodtam Ménfőcsanakra), egyből előzhettem egy traktort. Ekkor lett egy jó nagy vigyor az arcomon, ami végig megmaradt. A blokk ugyanaz a nyomatékgyár ebben is, ugyanolyan jól kezelhető és kiszámítható. A váltó szintén. Viszont a gázreakció itt sokkal közvetlenebb volt. Később vettem csak észre, hogy DYNAMIC módban volt a motor, nem kizárt, hogy emiatt éreztem jobbnak. A kezelőszervek finom működése ugyanúgy megvan az RS-nél is. A futómű és a fékek feszesebbek, határozottabbak a GS-énél, sokkal közvetlenebb is a kapcsolat az úttal. Pont annyival jobb, mint amennyit hiányoltam előtte. Mondjuk nem is meglepő, hiszen ez egy sportosabb modell. Kicsit alacsonyabb, jobban előre kell dőlni, a láb is jobban be van hajlítva (nem is értem hozzá a hengerhez), de egyáltalán nem kényelmetlen, sőt! A második kör után is elmeséltem a tapasztalataimat mindenkinek, beszélgettünk még egy kicsit a hogyan továbbról, aztán elköszöntünk.
A GS is nagyon tetszett, de az RS vitte a pálmát nálam. Pontosan olyan, amilyennek képzelem a következő paripámat.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Something_ #69930 üzenetére
Jaj, tényleg! Ez nem Honda, hogy még tankolni sem kell!
-
tboldi
nagyúr
Apropó,
mategnap volt pont egy éve a balesetem. -
tboldi
nagyúr
válasz runner 125 #70092 üzenetére
A honda.hu-n már nincs is egy ideje.
De a CBF1000 (asszem így hívják) se lesz már.
-
tboldi
nagyúr
válasz Kolondrum #70208 üzenetére
Velem ma tökre ugyanaz a szituáció történt meg, mint korábban, csak most egy másik úton/kereszteződésben és egy Kia Sportage-dzsel volt az illető...
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Daywalker #70282 üzenetére
Ezzel egyetértek, csak gondoltam, hogy ebből a szempontból valamelyest szélsőségnek számítok. Vagyis ha nekem ilyen lábbal nem okoz különösebb gondot (és ezzel nem azt mondom, hogy nem is fordulhat elő), akkor a kollégának sem jelenthet valószínűleg problémát a dolog.
-
tboldi
nagyúr
Megígértem, hogy terjesztem az igét.
-
tboldi
nagyúr
válasz Kolondrum #70418 üzenetére
Ez a sebességérzet érdekes dolog. Az oktatói Hornettel nem mertem 50-60-nál gyorsabban menni (mondjuk ez a motor már ránézésre is olyan, hogy bármikor széteshet), a tesztelt R1200GS Adventure-rel meg vígan mentem kb 100-zal a 60-as táblánál abban a hitben, hogy annyival megyek.
Viszont a saját ETZ-men, majd később a CB500X-emen is viszonylag helyesen "éreztem" a sebességemet már kezdetben is. -
tboldi
nagyúr
válasz Laraxior #70909 üzenetére
Én úgy gondolom, hogy ésszel motorozok, mégis elcsapott egy szőke bige. Ha nem lettem volna beöltözve, valószínűleg most nem írogatnék itt.
Volt a szubintenzíven mellettem egy emberke, aki rövidgatya-pólóban csúszott el. A teste kb. 30%-án égési sérüléseket szenvedett és több végtagja is törött. Végül nem tudom, hogy mi lett vele a továbbiakban, mert engem áttettek osztályra.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Laraxior #70934 üzenetére
Csak az a nem mindegy, hogy te mint motoros nem vagy eszednél, vagy az, aki vasalóval (szgk., tgk., busz, stb.) közlekedik. Előbbinél jó eséllyel csak magadra nézve vagy veszélyes, de az utóbbinál vétlenként szenvedhetsz balesetet. Ebben az esetben a túlélési esélyiedet jelentősen nővelik a "milliós ruhák".
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Fogyjunk le!
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Autós topik
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Broken Roads teszt
- Futás, futópályák
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen