-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
HSM
félisten
Teljesen jó elmélet, de kuplungos érveléssel továbbra sem értek egyet. Miért fulladna le fékezés közben? Mire lefulladna már olyan lassan mész, hogy nem számít, ráadásul akkor még mindig kikuplungolhatsz, ha nagyon kell.
Az ilyen story-k a kedvenceim, mikor rámnéz, látja, hogy jövök, kicsit gondolkozik, hogy közelebb jöjjek, és amikor már majdnem ott vagyok, kinéz mégegyszer és gyorsan kiiszkol az utamba, hogy satufék+kikerülés kelljen, ha nem akarok belerongyolni....
(#59701) kcsa: Úgy látszik, nem vagyunk egyformák... Nekem a vészhelyzetekben a villámnál gyorsabban hasít át az agyamon, hogy azonnal fék, miközben gondolkozom, mit lehetne még tenni elkerülni a bajt....
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #59715 üzenetére
Az ezzel a gáz, hogy noname olaj nem jelent semmit. Attól, hogy Te kifogtál egy jót, más még kifoghat valami katasztrófális minőségűt... Az egy dolog, milyen teljesítményszint van ráírva, az meg egy másik, mit tud valójában, pláne mondjuk 10 000km lefutása után.
-
-
HSM
félisten
válasz Gaboman #59791 üzenetére
Éppen a tapasztalataim, amik negatívak, elméletben nekem is baromira tetszik a dolog. Amúgy ja, kb. én vagyok egyedül a véleményemmel, hogy bár kétségtelenül vannak előnyös oldalai, de én komoly hátrányokat is látok, és nekem mégsem kéne. Ezenkívül kifejezetten nyitogatják a bicskát a zsebemben az ilyen videók, ahol szándékosan a lehető legrosszabb módon fékeznek ABS nélkül, majd bemutatják, ABS-el mennyivel szebb minden...
De ne menjünk bele újra, ha érdekel keress vissza. Sokan nagyon unják már a topikból, okkal. Köztük én is.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz -Mosquito- #59892 üzenetére
A-BS-es.
-
HSM
félisten
válasz Bogyó bá' #59908 üzenetére
Szerintem az a 4L is még bőven kitűnő.
(#59909) runner 125: Azt szokták mondani, hogy a lovakat etetni kell... Neked viszont dupla fogyasztáshoz dupla erő is társul... Végülis fair.
Nekem ha húzom neki is csak 5 körül kér az SV650, de rendesen el is maradok az egyenesekben a 100-120 lovas gépek mögött, ha azok jobban húzzák neki. A nagyobb sportvasakról nem is beszélve. Ez ilyen. -
HSM
félisten
válasz zsolt19900 #59931 üzenetére
Komolyabb a bele a fordított telós CB600F gépnek, jobb úttartást, és kéyelmesebb futást lehet tőle várni.
-
HSM
félisten
válasz Ferdzsoo #60045 üzenetére
Nekem éppen ez a furcsa ebben a váltási/lábtartási technikában. Ha derékból tartom magam, akkor a tankba kell kapaszkodni, akkor viszont nem tudom előre-hátra tologatni a lábam a lábtartón. Én csak addig szoktam így menni, míg túrán kicsit pihentetem a lábam. Persze, lehet én csinálok valamit rosszul.
-
HSM
félisten
válasz canniball #60053 üzenetére
Így vagyok én is. Jótékony tartást még nem éreztem az idomos SV-n, viszont nagyobb tempónál nálam is rángatni kezdi a karom/vállam. Pedig bőven kilógok a gyári pici plexi mögül.
SV-n amúgy direk van kis szél bevezetve az idom mögé, és nem is egy hőerőgép, nekem nem volt vele gondom kánikulában sem, szépen áthűt a levegő azon is (menet közben, megálláskor instant izzadás ), viszont hidegben/esőben remekül megvéd az elemektől. A VFR-eken mondjuk nem tudom, hogyan oldották meg.
Egyedül hang szempontjából találtam hátrányosnak, hogy ahogy a mellkasom nagyjából védi, emiatt az elterelt levegő a sisakom vonalát éri, ami zajt csap nagyobb tempónál. Ezt füldugóval szoktam orvosolni, amit tartós 70-es tempó felett mindig viszek magammal. Úgy tökéletes.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Ferdzsoo #60057 üzenetére
A fejidom valami parádésan jól van megtervezve az SV-n, azzal nincs baj. Éppen azt nézegettem, milyen jól letereli a hideget a térdemről, kezemről, mellkasomról és milyen szépen elrendezi a dolgokat. Hatalmas plussz ebben a hidegben. A fejemet se rángatja, egyedül ahogy éri az elterelt szél, úgy hangosabb. Nyilván ebben benne van a 2 méteres magasságom is, hogy a gyári pici plexi mögül rendesen "kilógok". Ami rángatva van az a karom, és az is amiatt, mert nem teljesen passzentos a cordura ruhám, és ahogy bele-belekap a szél, az csinál "rángató" hatást. Bőrruhában szerintem nem lenne ezzel sem gondom. 200 felett nem tudom, mit csinál az SV, 180 felett sosem mentem még vele ezen rángató hatás jóvoltából, 160 felett elég para kezd lenni.
Én amúgy épp ezt próbáltam taglalni, hogy nekem nyáron sem volt gondom a szélvédelemmel, mivel menet közben meg van oldva egy kontrollált mértékű szellőzés az idom mögött, és csak megálláskor melegedek ki, ami szerintem naked motoron is pont úgy megtörténne.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Ferdzsoo #60067 üzenetére
Szerintem nem (csak) a motoron múlik.
Sokat gondolkoztam a dolgon, megelégedjek-e az SV650 72 pacijával, vagy váltsak valami nagyobbra, és mindig oda lyukadtam ki, hogy nagyon élvezném a határozottabb kigyorsításokat, előzésekkor jól is jönne, főleg utassal, de sokkal nem mennék gyorsabban azokkal sem, mert az SV-vel is általában a "biztonságérzetem" szab inkább határt, nem a motor, vagy a képességeim.Nyilván így nem férek be a sportosabb túrákba, de hát ez van, én inkább "nézelődős" tempót szeretem, minthogy amikor rojtosra gyűrjük a gumi szélét.
(#60069) ath: Érdekes, én is magas vagyok, de nekem pont ezek az elvileg picike supersport gépek a legkényelmesebbek. Én az elvileg kényelmes túragépeken érzem magam hülyén.
Az SV pedig egy remek középút, ami még sportosan kényelmes is, és el is férek rajta. -
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #60163 üzenetére
Persze, lehet motorozni kb. bármivel, aminek két kereke van, de azért nem véletlenül gyártanak fejidomos gépeket. Az egy jó kompromisszum a szélcsendes netmotorozás és a túl sok széllel járó motorozás között.
(#60164) PoLizei: Az idomos SV-ben pont világít mindkettő, elég jó fénye van. De igaz, sok múlik a típuson.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz zsolt19900 #60168 üzenetére
Ki kéne próbálnod egy idomos gépet... Tempó mellett, lehetőleg nem tökéletes motoros időben. Attól nem leszel okosabb, hogy a topikban van, akinek megfelel a naked, meg van, akinek nem...
-
HSM
félisten
válasz -Mosquito- #60196 üzenetére
Remélem azért nem kell ilyennek lennie egy videónak, hogy ne aludj be... [link]
-
HSM
félisten
válasz baboss #60203 üzenetére
Hát, ilyenkor szokott előjönni, hogy a közút nem versenypálya. Itt nincs bukótér, pláne ilyen szakaszokon, ahol szépen csúszol/lelassulsz egy bukásnál... Itt egyből törsz ripityára az út széli fában/szakadékban/korlátban, főleg ilyen tempónál....
A motor meg is kóstolta picit a korlátot: [link], durva hogy szétkapja a tükröt egyből.
Szval jobb az óvatosság, na... -
HSM
félisten
válasz Czimby #60227 üzenetére
Nem, nem az irigy fotelbetyár verzióra gondoltam. Azért abban is van valami, hogy ha valaki túlzottan a közúton produkálja magát és kockáztatja az életét ahelyett, hogy pályára menne a tudásával, annak is oka kell legyen.
Természetesen én is elismerem a tudást ami a videó mögött van. Bár nekem inkább az erősen túlzott vakmerőség jött át, mint hogy mennyire érzi a motort...
-
HSM
félisten
válasz Czimby #60229 üzenetére
Persze, értem én. Ugyanakkor tegyük hozzá, hogy nem ugyanaz egy 50 lovas GS500-al "vadulni", mint egy 200 lovas utcai versenymotorral. Az se mindegy, hol csinálod, szakadékok, korlátok, fák között egy szűk hegyi szerpentinen, vagy biztonságosabb útviszonyok között.
Én is van, amikor húzom az SV-nek ami a csövön kifér, de nem ilyen helyeken, és az nagyon nem ilyen tempó azzal a motorral.
Közúton nem lenne szabad a "versenyszellemnek" dominálnia a biztonságos, tartalékot hagyó (!!!) motorozással szemben.Hajtottam ezres sportmotort, szóval tudom, milyen az...
(#60231) fattyu: Nincs ezzel gondom. Viszont abban talán egyetérthetünk, hogy ez a tempó nem ilyen veszélyes útviszonyok közé való. Amúgy erős a gyanúm, hogy emberünk ott is legalább annyiszor végigment már, mintha "unalamas" pályákra járt volna.
Bár igaz, az Ő élete, Ő egészsége, nem az enyém, szerencsére.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #60303 üzenetére
Nyugi, én már leírtam, amit akartam a témáról.
Úgyhogy részemről:
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Sorry. Gyakorlati tapasztalat sajnos. Egyszer egy első lökhárító bánta, hogy nem találtam meg időben (vakegér belém tolatott), de egy későbbi alkalommal, amikor már túl voltam a tanulópénzen sem ment olyan gyorsan a dudálás, mint szerettem volna, de ott még időben megvolt elkerülni a bajt.
Sajnos itt nem az van, hogy rávágsz a kormány közepére és üvölt (ami egy ezerszer jobb megoldás, mert minden helyzetben egyértelműen és megbízhatóan működik), hanem két vacak pici csíkot kell megtalálni a küllőnél.... Ami ráadásul ha nem középen van a kormány akkor végképp gázos. A kormányos képen látszik amúgy.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Gaboman #60409 üzenetére
Alapvetően egyetértek a leírtakkal, abszolút kezdőknek én sem ajánlanám az SV-t. [link][link]
Ugyanakkor a kérdező ha jól rémlik, nem kezdő, csak kategriát váltó, úgy azért más a helyzet.
Mondjuk ha 6-ból 4-be váltásnál kiteszi a seggét az szerintem 100% user error, ennél sokkal durvább terhelés-visszaváltásokkor sem volt semmi gondom még a motorral. Igaz, az enyém már a dupla pillangószelepes injektoros változat.
A sor4-nél alul a finom erőleadás ára viszont, hogy nincs erő, amíg fel nem tornászod a fordulatot a váltóval. Ez az elején kellemes lehet az első pár hétben, de engem hosszabb távon tuti halálra idegelne. Az SV-n borzalmas praktikus, hogy nem kell városi tempónál kettőt visszadobni, ha kis erő is kéne.
Szóval mérlegelni kell majd a kérdezőnek, mit is szeretne. -
HSM
félisten
válasz V.Stryker #60414 üzenetére
1. A 750-esed nem 600-as, és emlékeim szerint az ráadásul inkább nyomatékra hangolt blokk.
2. Nem is mondtam egy szóval sem, hogy dadog, vagy rángat, a 600-asnál arra gondoltam, hogy elgurulsz vele 2000-es fordulaton is, eszébe se jut rángatni, de ha odahúzol neki, elindulni se nagyon fog.Nem tudom ezt szebben megfogalmazni, de ha egymás után mész egy 600 sor4-el, és utána egy SV650-es V2-vel, érezhetően jobban "menni akar" az SV, ha nem forgatod nagyon őket.
(#60417) V.Stryker: Hát igen, így könnyű választani.
-
HSM
félisten
Szép masina, és nagyon jól áll neki ez a sportdob.
Én is SV650-re ültem egyből az 50-es "nagy" robeszról. Pedig a környezetemben mindenki azt mondta, ki fogom vele törni a nyakam, túl nagy váltás, stb... Ez szerencsére nem történt meg, és nem is bántam meg a dolgot. Persze, ha ilyen nagyot ugrik az ember óvatosan és tisztelettel kell bánni a géppel sokáig, de így is bőven marad móka-faktor.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz asvald #60488 üzenetére
Igen, ezt nem szabad az elején.
Az SV-nél ilyen nem merül fel, azt ha megcsavarod, kis fordulaton is kiugrik alólad.
Egyszer felbosszantott egy autós, hogy kb. le akart tolni az útról (borzalmas minőségű feltúrt rész, kb. 20 másodpercig feltartottam, hogy 30km/h helyett 20-al volt kénytelen mögöttem döcögni), mikor kiértünk az aszfaltra, mérgemben lenyeleztem egyesben, és 20-tól kb. 70-ig pörgött a hátsó kerék, mire fogást talált a poros aszfalton. Ott azért megfogadttam, hogy ilyet legközelebb idegből se csinálok.
Mondjuk a drága autóst se láttam sokáig a tükörben.Hogy a témához is szóljak... Öcsémnek volt egy 30 lovas 125ccm-es kétütemű sportgépe, mikor robogóztam. Azzal azért mentem egy nagyobb kört (elkértem egy délutánra egy Dobogókő +kis városi túrára) a váltás előtt, mikor már volt nagymotoros jogsim, és bár nagyon jó volt vele menni, egyből éreztem, hogy nekem ez nagyon kevés lenne váltásnak. Pedig a 130KG-hoz nem kevés az a teljesítmény, és mégis, nem éreztem azt az erőt a robogó után, amit szerettem volna. Lehet azért is, mert előtte a jogsit 50 lovas gépeken tettem le.
Bezzeg az SV-n, ott volt erő... Nem mondom, hogy szerelem volt első látásra, mert az első ~20km egy rémálomnak is beillett volna mikor megvettem és hazajönni próbáltam volna vele, de azt leszámítva maximálisan hozta, amit vártam tőle.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz -Mosquito- #60492 üzenetére
Jó dolog egyébként, hogy ezekkel az 50-esekkel az ember még durvább ráfordítás nélkül kipróbálhatja B-s jogsival, tetszik-e neki egyáltalán a motorozósdi.
No, meg a forgalomban is így meg lehet tapasztalni, milyen két keréken. Nekem hasznosnak bizonyult az a 2-3 szezon és 4-5000km, amit megtettem a nyergében. -
HSM
félisten
válasz zsolt19900 #60513 üzenetére
Ez a V2 motor érdekes karakter. Nagyon kis fordulaton nem szeret működni, ezt városban szokni kell. Viszont kb. 3000-től már kisimul, és onnan már húz is rendesen, legalábbis a blokk rokon SV650, normál közlekedésnél kb. 2500-5000 között remekül el lehet vele közlekedni. Normális motorozáshoz tökéletes, de nagy tempónál nem ezzel fogod büntetni a sportmotorosokat, ott kijön a kevesebb lóerő. Hangra nekem sokkal kellemesebb, mint a sor4-esek, valamint az erős motorfék is praktikus, bár szintén megszokást igénylő sajátosság. A 2 henger miatt mások a rezonanciák is, talán kicsit erőteljesebbek ahol vannak, de szerintem kevésbé zavaróak, mint egy sor4-en. Amire kitalálták, arra tökéletes szerintem ez a blokk, sportos túrázónak, de városi közlekedésben is simán megállja a helyét. Érdemes valahol kipróbálni, ha van rá lehetőség.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #60738 üzenetére
Szerintem nem a márkabuzulás a kulcsa a dolognak. Sokkal inkább az, hogy rengeteg magyar embernek az ÁLOM kell. Ezért veszi meg az 500 000km-ről 120 000-re visszatekert autót is a gyünyörű állapotú valós 180 000km-es helyett, merthogy 180 000km már sok, és az eladó is hülye, hogy többet kér érte. Az persze eszébe se jut, hogy féláron akar így is venni szinte új autót, és azért ennek valami oka kéne legyen.
Szerintem ez az az álom, amibe nem férnének bele sokaknál a visszahívások.A másik... Sokan azt hiszik, megveszik az autót/motort, és utána csak tankolni kell. Az "időszakos szervíz" náluk kb. ahogy írod az az, hogy amikor már valami folyik/zörög/nem működik, akkor cserélik, addig nem.
Ahogy írod, ebben csak az a szomorú, hogy tényleg csak kis józan ész kéne nem így csinálni.
-
HSM
félisten
válasz V.Stryker #60846 üzenetére
Igen, jelentősen. Nem akarok butaságokat írni, szval ne vegyétek készpénznek a számokat, de emlékeim szerint ilyen 80-85% magasságában van, míg a láncé 90% körüli a főtengelyen mérhető erőkhöz képest, amit a kerékhez továbbít. Egyszerűen ennyivel egyszerűbben jut el az erő oda, ahova kell. Ha pontos számok érdekelnek, hajtásláncos szakkönyvekben tuti megtalálod a pontos értékeket, milyen erőátvitelen mennyi veszik el. Én is ott néztem utána régebben.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #60850 üzenetére
Vártam a hsz-ed. Ha neked a szakkönyv, amiben levezették a különböző hajtásláncokat fogaskerekenként homálykodás, ám legyen.
De én is írtam, olvasson (számoljon) utána, akik pontos számokra kíváncsiak. -
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #60855 üzenetére
Okoskodni akar a harapósló. Majd megkeresi, akit érdekel. Én egyszer megkerestem, utánaszámoltam, de írtam is, hogy a pontos számokra nem emlékszem. Nem fogok mások helyett melózni én sem, van jobb dolgom is. Zárjuk a témát.
-
HSM
félisten
válasz runner 125 #61022 üzenetére
Lehet Volvonál úgy gondolták, hogy a váltó élettartama jó lesz mondjuk 100 000km-nek, és akkor nem kell cserélni, "élettartam" így az olaj. Majd cseréli a user váltóval együtt, azon van a haszon.
-
HSM
félisten
Ismerős... Én is elzavartam anyám a családi autóval, hogy cseréltessen benne váltó olajat, mert nagyon nem szépen veszi a kettest, és nem kéne megvárni, míg kimúlik a váltó... Áhh, nem kell azt cserélni, mondták neki a szervízben. De azért furcsamód miután mégis kicseréltette velük, hirtelen príma lett a kettes is...
Mondjuk a mi járgányunk elvileg Vw technika.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Politika
- Kecskemét és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Fotók, videók mobillal
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Sorozatok
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- kraftxld: Diáklaptop - Dell Latitude 3140 - Királyunk ajándéka
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Milyen processzort vegyek?
- További aktív témák...
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen