Új hozzászólás Aktív témák

  • runner 125

    nagyúr

    válasz Bogyó bá' #61021 üzenetére

    Csak beleolvastam, ugyan szorosan nem kapcsolódik a motorkerékpárhoz, de az aláhúzott rész hülyeség, pontosan annyira, mint a motoroknál 12.000, autóknál 30.000-es olajcsereperiódus:

    "Szóval sokkal egyszerűbb, ha ezeknek a nemkívánatos folyamatoknak esélyt sem adunk, és friss olajjal várja a motor a tavaszt. Az olaj ha áll nem romlik jobban a motorban, mint a flakonban. A motorban is csak azért öregszik el, mert a kipufogó gázok és az üzemanyag a kondenzvízzel megspékelve tönkre teszik. De ez nincs ha nem jár a motor.
    Gondoljunk csak bele: Ahol még nem találkozik az olaj ilyenekkel az például a váltó. Egyes személyautóknál nem is kell soha cserélni."

    Elméletben nagyon sokan elhintik a váltóknál, diffiknél az élettartam olajat, de ilyen nincs. Ha egy olaj ken, ha találkozik kondenzvízzel, kipufogógázzal, ha nem, öregszik, elhasználódik. Pl. a Volvo is élettartam olajat ír az automatáira, kézi váltóira, mégis mindenki a forumban 60.000-enként cseréli, nem beszélve a diffiről. A HR-V-nél konkrétan elkezd búgni a hátsó diffi a gyári tizenéves olajtól, míg a friss diffiolajtól újra tökéletes.

    "Élettartam olaj" nem létezik. :N

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

Új hozzászólás Aktív témák