-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
HSM
félisten
válasz Lipton #68183 üzenetére
Nem tudom, mi van abban, ha egy jó kövér gázzal gyorsítva indulok el a lámpától. Sokszor járok olyan helyeken, ahol 70-es tábla van a lámpa után (pl. Szentendrei út), de 50-ig is lehet egyesből kövér gázzal kilőni.
Sehol nem írtam, hogy tökéletes lenne a gumim, vagy jobban tapadna, a "teljesen jó" ebben a posztomban [link] értelemszerűen a javításra vonatkozott. A "bele tud harapni az aszfaltba" kifejezés pedig csak megfelelő gázkezelést igényel, a legvacakabb gumival is lehet aszfaltba harapni, ha normális érdes az aszfalt, és ésszel van ráengedve a gáz.
Ha ez mégis akkora teljesítmény a gumitól, akkor meg mégsem akkora vacak, mint egyesek itt vizionálták.A városban 100-130-at fogalmam sincs, honnan vetted, sehol nem írtam ilyet. Éppen azt írtam, hogy az utóbbi 3000km-t 100 alatt tettem meg a javítással... [link]. Pesten is van, ahol lehet közel 100-al menni, pl. a Ferihegyi reptérre, alkalmanként meg is fordulok arra is...
Lehet mosolyogni, de némi szövegértés azért nem ártana.
Nem hirdettem én semmit, leírtam a javítással kapcsolatos tapasztalataim. Ezenkívül megosztottam egy cikket, ami ezzel a kérdéssel foglalkozik, és ismerteti a tudnivalókat. Szerintem a betérő értelmes emberek el fogják tudni ezek alapján dönteni, mi lesz a jó nekik.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Doki16 #68198 üzenetére
Ja, azt hittem országútizol, bár azzal is szép tempó lett volna átlagnak.
Nekem is ez a lényeg a motoron, jó menni is vele, meg nézelődni is közben. A száguldozást meghagyom másnak.
(#68200) -Mike-: Én szeretem élvezni a motor gyorsulását. Te nem?
(#68201) vlevi: Előbújnak a "hétvégi sofőrök". Akik csak hétvégén ülnek a kocsiba, nagyon ráérnek, és tökre nem vágják mi van. Vigyázni kell velük.
(#68203) Mosquito34: Na, mert Te legalább annyira tudsz motorozni, mint amennyire szerény vagy és barátságos. Gondolom, a prohardvert is a motor nyergéből tolod, mert annyira élvezed a motorozást, véletlen sem fotelből, vagy más ülő alkalmatosságból.
-
HSM
félisten
válasz -Mosquito- #68216 üzenetére
Neked tényleg ennyire nyomorúságos életed van? Hogy nincs jobb dolgod, mint a másik vérét szívni egy hülye fórumon?
-
HSM
félisten
válasz tboldi #68273 üzenetére
Semelyik motor nem szereti, ha álló helyzetben erőltetik. Az SV650-em sem. Álló helyzetben az is csak akkor vált, ha játszol a kuplunggal vagy gurulsz kicsit. De nem nagy tudomány lassítás közben szépen visszapakolni neki. De ma már aki erre nem képes is talál magának automata motort.
-
HSM
félisten
Nyugodj bele, többet váltok a városban a napi kétszer 9km-es távomon, mint amennyit válthatnék mondjuk egy Dobogókő-Esztergom-Visegrád túra durván 120km-e alatt.
Amúgy 300km körül mindenképpen megyek egy hónapban, ha csak "napi közlekedek" vele akkor is.Egyébként nem teljesen értem, miért kell egyből személyeskedni ahelyett, hogy arra reagálnál, amit írtam?
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Burt1793 #68277 üzenetére
Ez újkora óta ilyen, én sem csaptam szét a váltóját. Nem szeret egyhelyben állva váltani.Soha gondom nem volt vele, szerintem alap, hogy menet közben váltogat vissza az ember, ahogy kocsinál is.
Azt a bizonyos 9km-t motorral megteszem cirka 20 perc alatt, élvezetesen, és jó napom van utána. Bicajjal jó lenne, kb. 30 perc alatt benn is lennék, de alaposan megizzadva, ami mellett már nem lenne őszinte egész nap a mosolyom, zuhanyozni meg nincs lehetőségem napközben, no, meg akkor a 30 perc sem 30 lenne már. A tömegközlekedés meg totál kudarc, alaphangon 40-50 perc, és a rossz hangulat garantált, mire beérek. Szval nem tudok jobbat erre jenleg, mint a motor.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz canniball #68283 üzenetére
Igen... Bár én ott inkább 2-3-ra emlékszem, aztán a fene tudja... Idén még adós vagyok a kötelező Dobogókú-Visegrád túrával magamnak.
Az az érdekes, 1-ből vagy 2-ből üresbe tenni sima ügy nálam álló helyzetben, azt nem szereti, ha 3-4-5-6-ból váltogatnék lefelé álló helyzetben. Ahhoz mindig kis játék kell a kuplunggal, vagy kis gurulás. Persze, ezekkel a trükökkel minden gond nélkül visszamegy, de nyilván mindenki boldogabba menet közbeni visszaváltással.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz -Mike- #68530 üzenetére
Megnéztem még párszor, nekem továbbra is úgy tűnik, hogy fix íven vette a kanyart, és abban az ívben ment rá a sínre. Az magyarázza is, miért ment ki alóla, aztán persze még próbál kapálózni, de akkor már mindegy....
Sunyi dolgok az íven menő sínek vizesen, azokkal marhára kell vigyázni. -
HSM
félisten
válasz Kroni1 #68750 üzenetére
Ami a futóművet illeti, azért ez nem ilyen egyszerű... Állítom, a GSXR1000 futóműve kényelmesebb volt, mint az SV650-esemé.... Pedig az SV hivatalosan sport-túra, mégis a hitvány olcsó futómű kényelemben is gyenge. Mondjuk más kategóriéban hasonló motoron sincs jobb.... A sportmotorban ha nem hangolod full sportosa, teljesen jó a futómű bármire. Nyilván betonon.
-
HSM
félisten
válasz Kroni1 #68755 üzenetére
Akkor picit átfogalmazom... Az SV futóműve kényelmetlen sima beton úton is, míg a GSXR-el simán kibékültem volna kényelem terén, pedig semmit nem állítgattam rajta, csak ráültem és mentem, és élveztem... A nagyobb tempó ellenére nem is éreztem az úthibákat, amik az SV-n már kényelmetlenek voltak....
Nyilván a legjobb valami durva futóműves bokorugró, de az meg más szempontok mentén nem olyan kényelems.
-
HSM
félisten
válasz Bogyó bá' #68910 üzenetére
Magukat a témához értőnek mondó emberek azt írták róla nem egy helyen, hogy vannak benne olyan adalékok, amik túl erősek, és bekerülhetnek a gumigyűrűk alá, felhigítva az alatta lévő kenőanyagot.
Korábban én is ezzel takarítottam, de legközelebb veszek inkább petróleumot.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz StoneBridge #69419 üzenetére
Pedig a sor2-d is gyakorlatilag V2, csak nem a hengereket, hanem a főtengelyt ékeltél el.
A K8 SV650 is ilyen, 1800rpm alatt felejtős, rángat, tiltakozik, 1800 és kb. 2800rpm között óvatos gázkezeléssel már sima, és 3000 felett lesz tökéletes. A nagyon lassú kanyarokat leszámítva nincs ebből gond amúgy semmi az ég világon városban sem. Gáz nélkül is megy egyesben (a maga módján), szval abszolút élhető.
(#69421) canniball: Én városban a sor4 motorokat nem szerettem annyira, az ember felváltogat, aztán erő semmi, főleg fordulat nélkül, fordulaton meg nekem kellemetlenebb a hangjuk a V2-nél.
-
HSM
félisten
" Mert ez az "1800 rpm alatt" motornál azért már viccesen hangzik."
Nem folyamatos 1800rpm alatti motorozásról van szó. De itt van pl. ez a kanyar, az út teljes szélességében olyan, mint a hullámvasút, és tele van hibával is, nem ritkán koszos is. Na, itt 20-30 között szoktam fordulni jó időben, az kettesben 2000-3000rpm, teljesen jó. De esőben? Jó, ha 20 körül az ember bevállalja, akkor pedig már 2000rpm körül mész, és néha befigyel a 18km/h (1800rpm), és alatta egyesbe kellene rakni, azt viszont én nem szeretem, mert csúszós körülmények között már túl ideges úgy a motor.Azért mondtam, hogy alapesetben nem zavaró, nincs vele gond, csak ritkán. Addig zavart, míg az első 6000km-en a szervíz előtt ebben a 2000-3000rpm közötti tartományban is ideges volt, rángatós, arra pedig azért volt szükség kanyarokban, fekvőrendőrök után, ilyesmik.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Burt1793 #69502 üzenetére
Azért, mert nem a főtengely hajtja a kereket, hanem van közte még néhány áttétel. Márpedig a kisebb fordulatra tervezett motorok (márpedig a 135Nm 125LE nem túl pörgős motorra enged következtetni) mellé hosszabb áttételt szokás tenni, és máris nem olyan az a 135Nm, mintha egy rövidebb áttétel mellett lenne.
A dízel autót végképp nem értem, hogy jött ide....
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Burt1793 #69505 üzenetére
Igen, tuti óvatosabban kell ezekkel bánni. Az SV is ilyen, mégsem estem vele hasra, pedig enyhén más karakter, mint az azelőtti 50-es nagyrobogóm volt.
Csak azt akartam mondani, valóságos körülmények között nem az fog kijönni, hogy mondjuk 64nm egy SV, és akkor duplaolyan vadul indul az 1200 boxer...[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Igen, vigyázni kell vele, főleg egyesben elég komolyan meg tud indulni egy meggondolatlan gázadásra.
Jó nagy marhaság szerinem kezdőknek ajánlgatni... Azoknak 100X inkább egy békés sor4, vagy esetleg egy kisebb teljesítményű sor2 az ideális szerintem.... SV650-et én csak a bevállalósabbak alá tennék kezdőmotornak.Hol adtam elő, milyen vadállat? Éppen azt ecseteltem, hogy biciglinek érződött a GSXR100-hez képest, ráadásul épp neked írtam... [link]
Ettől függetlenül elég vad egyesben, csak sajnos az egyesben max 70-ig megy és utána vége a durvulásnak.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
"De az, hogy az SV650 egy kezelhetetlen vadállat lenne? "
Azért ezt sem mondtam róla. De sokkal hidegebb fejjel kell kezelni szerintem, mint a kisebb sor2-ket vagy hasonló sor4-eket.
GS500-on és sor4-es CB400-as Hondán tanultam motorozni. Főleg a Honda azért 100X barátságosabban kezelhető volt, mint az SV. Ott szépen felváltogatott az ember, és kis fordulaton akármit csinált a gázzal, nem történt semmi. Ez azért nagy előny egy kezdőnél, aki még sokszor nem használja jól a gázt, esetleg beparázik helyzetekben... Ugyanis az SV-n nem is nagyon lehet úgy felváltogatni, mert nem szereti a kis fordulatot, és elég érzékenyen reagál kis gázra is. Szerintem az erős motorfék és ez a karakterisztika sokkal több odafigyelést igényel, mint a sor4-ek semleges, pörgetésre megjövő erejű karaktere. Én szeretem, hogy ilyen az SV, de nem hiszem, hogy egy átlagos kezdő motorosnak ez lenne az ideális.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Kroni1 #69551 üzenetére
"elektronikát és komputert mindenhova"
Informaikusként is utálom ezt az elvet járműveknél...
Egy jármű az én szeemben akkor jó, ha csak a feltétlen szükséges mértékben tartalmazza ezeket a cuccokat, mert akkor lesz egyszerűen karbantartható és megbízható.(#69553) Kroni1: A csapágyas példád teljesen jó, viszont a plexi csavaros éppen ellenkezőleg. Az a speciális műanyag csavar úgy van kitalálva, hogyha esésnél eltalálod a plexit, akkor az enged, míg a fém csavar nem, és ebből könnyen sérülés lehet. Drága? Iszonyatosan, ez mondjuk tény.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz tboldi #69561 üzenetére
"Megtiltani sem tilthatja meg, hogy erre költsem a leendő kártérítést."
Aztán csak okosan. Nehogy úgy járj mint én, hogy megvettem a motort, ami pont kijött a pénzemből, aztán nem úgy alakultak a dolgaim, és már fújtak is a túráknak.(#69565) Kroni1: Én nem szerettem a robogót. Nekem nem kényelmes se az üléshelyzet, se a kis kerék. Sokkal jobban érzem magam a nagy motoromon a városban.
Váltogatni valóban nem a legkényelmesebb dugóban, de ez ritka. Olyankor meg a robogó is idegesítő, ahogy a lendtömeges kuplung miatt vinnyogtatni kell egy méter haladásért is....[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Burt1793 #69567 üzenetére
Az az SH300 azért nem olyan fürge, hogy össze vissza kelljen egy nagymotort váltogatni, hogy úgy menjen....
Egyes-kettesezni nekem se kell dugóban, araszolásnál igazából gázt húzni se, kicsit kiengedem a kuplungot és már megy előre...
Az jogos pont, hogy keskenyebb vagy, így jobban elférsz. És a 16-os kerék is már egész jó lehet, bár az üléspozíció az sajna marad "robogós". Bár valaki azt szereti.
(#69568) tboldi: Helyes, át kell jól gondolni az ilyen döntéseket, nem kevés pénz.
Szerintem 21 évesen kicsit talán túlzás ilyen komoly motor, ilyen komoly autó... Inkább valami kevésbé értékvesztőbe kéne forgatni énszerintem.... Nekem 21 évesen egy 50-es nagyrobogóm volt csak, télen meg busszal jártam...
(#69573) tboldi: Ismerős a dilemma. Én új motort vettem anno, igaz, olcsóbb félét. De komolyabb motort venni, ilyen sok pénzért... Nekem csak az a fura, mindig hiteleket emlegetsz, meg apa besegít, és mellette 0km-es motor 3-4M-ért? Nem akarok a zsebedben turkálni, de nekem ez kicsit átgondolatlannak tűnik.
Most hirtelen az SV1000-ekkel vagyok képben, ha kifogsz egy nem bontószökevényt, 1M körül lehet egy 120 lovas motorod, korrekt technikával. De 1,5M körül már azért nagyobb a választék. És marad egy rakás pénz hasznosabb dolgokra. Kis pluszpénzt rá kell szánni, hogy kicsit többet fogyaszt, aztán annyi. Élményben ugyanazt kapod, mintha újonann vennéd. (Vagy még többet, ha mondjuk túrákra is marad párszázezer.) De biztos vagyok benne, hogy még rengeteg jó és megbízható típust lehetne megemlíteni 1-2M forint körüli ársávban.(#69576) Somatom: Hát igen, jó dolog. Viszont ezt is ugyanúgy véletlen megkarcolod, ugyanúgy polcnak meg mászókának használja az arra járó, amíg el nem zavarja a riasztó, stb... Sőt, ugyanúgy kókányolhatja a szerelő, úgy, hogy nem is tudsz róla, sorolhatnám még...
Szval átgondolandó szerintem. Persze, nagyon észnél kell lenni használt vásárlásnál, ne szívja meg az ember egy bontószökevénnyel.
De ha sikerül korrekt eladótól jó állapotú használtat venni, azzal elég jól lehet járni, még ha ezek tipikusan nem is a legolcsóbban kínált darabok.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz tboldi #69580 üzenetére
"Ezektől az ismeretlen dolgoktól szeretnék távol maradni. Az újnál szinte 0 a kockázat. Ha csak 2M-t tudok motorra fordítani, akkor inkább szerényebbet választok."
Abszolút megértelek, magam is így voltam vele. Nagy kár, hogy ennyiért új motorba nem igazán van élhető futóművű. Pedig 10 éves távlatra szerintem az nem árt azért. Mondjuk nálam nagy plusz volt az Sv mellett, hogy abba bele lehet barkácsolni jobb futóművet leginkább a GSXR-ekről. És még úgy is bele fogok férni a 2M-ba.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz #79335424 #69588 üzenetére
Na, erről van szó, érted Te.
Aki ért a motorszereléshez annak persze oké... Én is magamnak szerelném, ha lenne hozzá szerszámparkom, meg helyem, meg kicsit több tudásom... De nincs sajnos.
De aki csak elviszi a szerelőhöz, és mondjuk két nap múlva visszamegy az elkészült motorért? Ott a jó ég tudja csak, mi is történt pontosan a távollétében. -
HSM
félisten
válasz -Mike- #69590 üzenetére
Ez kb. egy lego. Nem jön be. Össze-visza van fújva, sehol egy gyári matrica... Nem ismerem amúgy a gépet.
Én amennyire lehet, meg tervezem tartani a gyári méreteket, kinézetet, csak a tartalmon akarnék javítani. Gondolkozom amúgy emiatt SV1000 első részen is, bár azzal pár centit veszít a magasságából a gép. Az pont jó is lenne, mert a hátulja is picit lejjebb kerül azzal a GSXR hátsó rugóstaggal, amit már meg is vettem.
(#69593) yodamastah: SV1000-nél nem mászik el a geometria, ha megfelelő évjáratú GSXR teleszkópot tesznek bele, abból is többféle hosszúságú létezik.
Nekem is gyanús a rom állapotból restaurálás annál a gépnél.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Kolondrum #69684 üzenetére
Értem, amit mondasz. A másik fele, hogy ami a videódon látható, az két fővel elmegy, 10-el esélytelen. De amúgy én nem is mennék olyan túrára, ahol ez az elvárás, nekem nem pálya bemenni a mozgó járművek közé. Majd idővel Ti is rájöttök, elég egy valaki, akinek épp megcsörrent a telefonja, vagy az ölébe hullott a csikk, és már rád is húzta a kormányt.... Elég rossz élmény.
Nekem nem ez az élmény a motorozásban, hogy centizem az autókat. Csinálom eleget a városi közlekedésben. Nekem az élmény, ha kis forgalmú, szép tájú helyeken döntögethetek. Az nekem élmény. Ez ellenben inkább para és idegbaj.
(#69685) Kroni1: Én abszolút a libasor pártján vagyok. Kevés dolog tudja nekem annyira rontani az élményt, mint amikor folyamatosan a mögöttem lévő motorost kell figyelnem a tükörből, mikor jut eszébe előzni...
Nekem azzal nincs bajom, ha előz a libasor más közlekedőket, de akkor is a sorrend az legyen meg. -
HSM
félisten
válasz Daywalker #69751 üzenetére
Azt gyorsan tegyük hozzá, hogy KrenAtesz fórumtársnál be lett "állítva" a TPS: [link]. Sokak szerint gyárilag ahogy be vannak állítva az nem jó, mások szerint meg ez a beállítás MOD. Enyém pl. gyári beállítású. No, meg enyém két gyertyás, Euro3-as változat, KrenAtesz-é még az egy gyertyás gyújtású Euro2-es. Nem tudom, ennek mennyi köze van hozzá, de ez is bejátszhat, az Euro3-as szegényebb keverékkel megy.
A kezdős részhez amit írtál "akik azon hüledeznek, hogy rángat, és gyilkosan nyomatékos, na meg a motorfék is halálos, azok inkább gyakorolják kicsit a gáz- és kuplungkezelést, meg a helyes fokozatválasztást" ez alapvetően így van, de ugye a kezdő hajlamos még sokat hibázni, míg belejön, és hidd el, kellemesebb egy-egy benézett váltás vagy gázkezelés egy békésebb karakterű sor4-es motoron. Én legalábbis erről beszéltem, mielőtt ki lettem figurázva hogy így halálos meg úgy.
Én a kis sor4-es tanulós Hondával már olyan szépen mentem mint az álom, aztán mikor megvettem az SV-t tanulhattam meg majdnem újra motorozni, annyival érzékenyebb volt mindenre. Én ezt tapasztalatból mondhatom, mert a jogsizás után én egyből az SV650-re ültem. És még csak full kezdőnek se mondhattam magam, mert előtte már éveket vezettem autót és robogót.A többi részével egyetértek, mint injektoros SV650 tulaj.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Daywalker #69761 üzenetére
Ja, értem. Viszont a lényeg, hogy hibaelhárításból avagy sem, de valami lett vele állítva. Erősen gondolkozom amúgy, hogy beállítsam a magamén is. Van valahol neten egy szervízvideó a TL1000-ről, ahol a forma eléggé kiemeli ennek a beállításnak a fontosságát, és hogy azonnal ugorjon a tesztjel, amikor kis gázt húzol neki (1300-as alapjárt felett egyből, 1500-1600 körül). Ehhez képest a gyárban a legtöbb SV650 gépen úgy van, hogy 3000 körül ugrik csak a jel. A szervízkönyv szerint meg mindkét beállítás helyes, viszont a MOD, amivel sokan beszámoltak simulásról, az éppen a nem megfelelő beállítás határán van.
-
HSM
félisten
válasz Daywalker #69763 üzenetére
Akkor passz.
(#69764) canniball: Nekem egyesben gyönyörűen megy előre, még emelkedőn is felmászik gáz nélkül. Esze ágában sincs lefulladni. Igaz, elég mókásan szenvedi magát előre.
(#69767) mm89: Nekem a mai napig figyelnem kell, hogy nyitom/csukom a gázt kis fordulatnál... Úthibákon rendszeresen dadog emiatt, ahol nem tudom olyan szépen tartani egyenletes gázon. Pedig nem tarton fakezűnek magam. Sor4-en soha nem kellett erre figyeljek. (Honda CB400 SF és Hornet 600-al mentem.)
De úgy látom, nem mindenkinél viselkedik ugyanúgy.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Erős asztalláb (Steelcase)
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs