Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Teasüti

    nagyúr

    válasz Formaster #102560 üzenetére

    A csapokon görgők vannak, amik gördülnek a lánckerekek fogain. Ezért érhető el olyan jó hatásfok a láncos hajtásnál. (Nem vágom fejből mennyi, olyan 97% rémlik.) A kis hajtási veszteség meg kis súrlódást jelent. Mint írtam a lánckerék és görgők kenése nem kritikus fontosságú.

    Igen, én is hallottam ilyet. Viszont nem tudhatjuk ki mennyire tépi a láncát. Pl. lehet a pályagépen, vagy egy stunt gépen a láncolajzó se segít, ha szakaszosra nyújtják a láncot a folyamatos rángatással.
    Aztán lehet egy túragép elmegy kétszer annyit száraz lánccal, mint egy pályagép láncolajzóval. :)
    Ez éppen olyan, mint hogy egy pályagép motorja 50000-et megy el állítólag kb, míg egyenletes terhelésű túrázással akár kétszer-háromszor annyit.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák