-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
csongi
veterán
válasz Shadowbull #142767 üzenetére
Mert nagyon kis felületen, nagyon rövid ideig érintkezik vele, a gyakorlatban nulla hőátadás van a szivócsatornákban. Ami egyébként nem is melegszik különösebben, ezért nem is nagyon hűtik.
De szerintem nem a szívócsatorna az egyetlen érintkezési felület.
A szelep, a henger a dugó, a hengerfej. Ezek hőmérséklete számít.
A melegebb alkatrészeknél a gyulladási pont is változik.
Ezért kevesebb üzemanyagot juttat be a rendszer. Hidegebb motornál több keverék juthat be kisebb öngyulladási hajlammal, ezáltal nagyobb teljesítmény érhető el.
És itt nem a 8000rpm fordulatoknál lesz nagyobb jelentősége. A motoroknál ez 10-12ezer.
verseny motornál még több.A motor termikus terhelhetősége méretezési probléma, nem üzemeltetési. Ha érdekel valakit kifejtem hosszabban.
Kifejtheted.
"De egyébként kicsit jobban átgondolva a hidegebb hűtővíznek valóban van hatása a leadott teljesítményre: alacsonyabb lesz.
Amennyiben több energiát veszek ki a körfolyamatból a hűtővizen keresztül, akkor szükségszerűen kevesebb jut a főtengelyre. Hogy ez a hatás mérhető -e fékpadon, vagy kisebb mint a mérési pontosság, az kérdéses, de fizikailag ez a működési mechanizmus."De az az energia mi a fémbe hő formájában van jelen, már nem fog a főtengelyre energiát átadni, az már eleve veszteség amit el hűtünk. Ez egy hozadéka az égetésnek.
Azért akad ellentmondás. Vagy rosszul gondolom?
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs