-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
coccolino
aktív tag
Sziasztok,
Sokat fogok ingázni a közeljövőben (napi 2x35km) Budapestre be, és fontos számomra, hogy ez alatt, ha esik is ne ázzak el. Néztem az esőruhákat, amiből döntően 2 típus van, kabát+nadrág és az egybe kétrészes.
Nem használtam még ilyet, és a tapasztalatokra lennék kíváncsi, ti egyrészt melyik típust ajánljátok, és a típuson belül melyik márkát.Ami fontos szempont legyen:
- méret (szállíthatóság)
- ár/érték arány
- használhatóságNapi szinten csak a topcase (38L) lenne hordva a mobilitás, meg a kocsik között való közlekedés miatt, így fontos, hogy ne foglaljon akkora helyet, mert rendszeresen lenne más is hordva benne. Tudom, hogy vannak ülés alá is beférőek, de úgy gondolom azok sem védelemben, sem tartósságban nem nagy számok.
Árban engedékenyebb vagyok, mert nagyon fontos, hogy ne ázzak el sehol, plusz ne is menjen szét egy szezon alatt, de azért 50e-t nem adnék csak egy ilyenre. Láttam, hogy van aki ilyen munkavédelmiset hord, aminek az ára jó, de azzal gondom, hogy nem lehet gyorsan és egyszerűen/kényelmes felvenni, ha szükség van rá, nem mellesleg nem motorozásra van tervezve, így szerintem elázik benne az ember, egy keményebb esőben.
A használhatóság alatt pont az előzőeket értem egyrészt, hogy ha elered, akkor pár perc alatt fel lehessen venni akár csizmában is, ne kelljen egy szeánszot letolni az út szélén, másod soron meg a praktikumot, motoros felhasználóbarát kialakítást (gumis, könnyen méretre állítható végek, méretre állíthatóság, vízállóság, kesztyűben kezelhetőség, stb.)
''I am the world bigest washed up SUPERSTAR!''
-
coccolino
aktív tag
a matricázásra visszatérve, nekem DL650 két oldalára kéne gyári védőmatricát feltenni, de a gyári szerviz nem vállalta, mert állítólag nem tudják szépen, buborékmentes felrakni
erre tudtok ajánlani fóliást, aki szépen dolgozik?
''I am the world bigest washed up SUPERSTAR!''
-
coccolino
aktív tag
válasz runner 125 #105136 üzenetére
köszönöm
vezetéstechnikában alapvető szabály, hogy deréktól lefele tartod magad, combbal szorítod a tankot, így uralva a motort, azért, hogy deréktól felfele mindent a megfelelő irányításnak szentelhess
vagy is ezt tanítják''I am the world bigest washed up SUPERSTAR!''
-
coccolino
aktív tag
válasz gergo5991 #105194 üzenetére
személyes és más vélemények alapján ezek egyike sem való terepezésre, amit ne keverjünk össze a földúton történő motorozgatással, mert a kerekek és villaút, plusz pár állítható dolgon kívül ezeknek semmi köze a marketingen kívül a terepmotorozáshoz
az, hogy valaki egy 200kg+ motorral akar nyomvájba x alkalommal elborulni és összetörni a motort, az már a saját dolga szerintem, de ismerőseim közül is (DL650 XT, DL1000XT, Africa Twin, BMW R1200) ha összesen az általuk megtett több év, és több 10e km alatt talán ha volt pár 100km földúton, de ezek a gépek nem erre valók, földúton, murvás, vagy homokos egyenletes talajon meg egy naked is simán elmegy óvatosan
nekem DL650 van, letettem a fűzött küllőről is, mert tényleg csak a kinézete jobb, talán némileg jobban csillapítja a kátyúkat, vagy az ütéseket mint az öntött merev kerék, de ne nagy eltérésekben gondolkozz
Suzuki előtt néztem én is a Tracert, de ahogy a többiek és te is írtad, az egy sporttúra, nem olyan kényelmes üléspozícióval hosszú távon, kisebb kerekekkel, ellenben az MT-k minden előnyével
a Suzuki előtt Honda NC750-em volt, néztem a CB500X-t is, szerintem kezdőként jó alternatíva lehet, kényelmes, kezes motor, viszont pörgetni kell, hogy menjen, és az is majdnem 200kg, szerintem még egy tapasztalt motoros se megy vele keresztül akár csak egy felázott erdei úton sem''I am the world bigest washed up SUPERSTAR!''
-
coccolino
aktív tag
válasz etnies #105220 üzenetére
tök jó a cikk, csak szerintem egy baj van vele, ez nem terep
vagy is az én olvasatomban a döngölt murva pár kővel, kiépített betonozott szerpentinnel nem terep
ilyen úton robogóval is elmész óvatosan, de megnézném ugyan ezt a cikket felázott talajjal, esetleg úgy, hogy végigment rajta valami nagyobb gép''I am the world bigest washed up SUPERSTAR!''
-
coccolino
aktív tag
válasz Geresics #105230 üzenetére
döntően egyetértek veled, de egyrészt nem véletlen vannak az adott helyzethez alkalmazkodó motorok, másrészt ok, hogy a motoros társadalom 5-10%-a tényleg tud motort vezetni, de gondolom te is voltál kezdő, ahogy a srác is, de ő pl. nem tesztmotoron motorozna, vélelmezem nem biztos tudással, így gondolom megtévesztő neki a választásnál, hogy te 110-el motorozol egyenesbe földúton, mert arra képes a DL meg a Pegaso is
amúgy arra egy tökösebb Simpson is képes majdnem, úgy hogy ezért kár zsebbe nyúlni
ahogy látom te is fejleszted folyamatosan a tudásodat, jársz tereptréningekre, de vélelmezem ott sem túraendúrókat adnak alátok''I am the world bigest washed up SUPERSTAR!''
-
coccolino
aktív tag
válasz Geresics #105235 üzenetére
nekem sem a személyeskedés volt a célom, és amit írsz, azokkal megint csak egyet értek (leginkább a tréningekre járással)
pusztán szerintem megtévesztő, hogy ezeket a motorokat terep motoroknak is tekintjük, mert szerintem nagyon kevés embernek van meg az a tudása, ami az igazi terephez kell, akkor meg már majdnem minden motorral elmegy ott (kis költői túlzással ), csak egy ilyet fel tud pakolni egy krosszal szemben, és az arcokkal ellentétben legalább nem városi cipőben használja
nem mellesleg a Montenegrói utak inkább terep a kőomlásokkal, meg az öblös kátyúkkal, mint az osztrák hegyi murva, ami még a magyar főutakat is übereli néhol
és mindig megemeltem azok előtt a kalapom, akik több év/évtized motorozás után alázattal elmennek ezekre a tréningekre, hogy tanuljanak/tapasztalatot szerezzenek, mert tisztában vannak a képességeikkel/hiányosságaikkal, vagy csak a biztonságos közlekedésre törekednek, és nem egy közeledő IFA-tól/fatörzstől várják épp a megerősítést, hogy g@*be se starok (by Ógnes)
[ Szerkesztve ]
''I am the world bigest washed up SUPERSTAR!''
-
coccolino
aktív tag
válasz Micsurin #105315 üzenetére
műszaki
sokaknak megvan a régi kipufogó, és cserélgetik műszaki előtt
volt aki azzal fárasztott, hogy van ahol mérik az igazolás ellenére is a hangját, és ha nagyon eltér, akkor nem engedik át
itthon szerintem ez is csak kapcsolat/meggyőzés kérdése, elvileg a kipufogóba bele kell gravírozva lennie az engedélyszámnak
viszont pl. Ausztriában keményen sarcolnak, ha buhera a kipufogó, nincs benne fojtás, stb.''I am the world bigest washed up SUPERSTAR!''
-
coccolino
aktív tag
válasz Micsurin #105317 üzenetére
valahol egyet is értek vele, és nem is, de ez van, max gyorsabb leszel mint a törvény keze
Véleményetek érdekelne:
napi ingázáshoz (35-40km*2, kis autópálya, Bp-re be-ki) akarnék csizmát venni, habár cipőt is ajánlották már
Túraenduróval közlekedem, a biztonság talán a legfontosabb, így a sportcsizmák csavarodásgátlója nagyon szimpatikus, de lehet hülyén nézne ki napi szinten, így egyelőre egy mesh gtx csizma a legideálisabb sípcsontvédővel, elázás ellen, és még szellőzne is
Vagy maradjak a bőrnél, úgy is belerohadok mindbe, vagy van tapasztalat esetleg megbízható városi cipővel valakinek?''I am the world bigest washed up SUPERSTAR!''
-
coccolino
aktív tag
válasz Ferdzsoo #105321 üzenetére
Rosszul fogalmaztam, munkába járnék, persze átöltözöm, csak egyszerűen ezek a sportcsizmák napi használatra elsőre tulzóak nekem, de a mondanivalódban teljesen igazad van
Azért egy jobb túra csizma is megvédi a lábat, de eddig csak ilyennel volt tapasztalatom, így érdekel van-e értelme inkábbi ilyen sportosat venni''I am the world bigest washed up SUPERSTAR!''
-
coccolino
aktív tag
És ezekből pontos típust is tudnátok ajánlani?
Max 70e-t szánnék rá, de nem szeretnék feleslegesen túlzásba esni''I am the world bigest washed up SUPERSTAR!''
-
coccolino
aktív tag
-
coccolino
aktív tag
válasz zgospel #105338 üzenetére
tisztában vagyok vele, hogy versenycsizma, ahogy az elején írtam - korábbi baleset miatt - nagyon fontos szempont a biztonság és a "sima" túracsizmákban nem igazán van pl. csavarodás elleni védelem
vannak masszívabb túracsizmák amik talán többet ígérnek, és napi szinten is könnyebben viselhetőek, hosszú távon ellenállóbbak az időjárással szemben is, így a két típus között vacillálok
túracipőt használtam eddig, de eljött az új cipő vásárlás ideje, és ha már ennyit kiadok, szeretném a lehető legtöbbet kihozni belőle (az ésszerűség határán belül)igen, ez is egy tanácstalanság, hogy napi szintű használathoz tényleg szükség van-e a teljesen vízálló cipőre, mert úgy is keveset megy az ember, de tapasztalat alapján pl. múlt évben voltak olyan viharok, amik percek alatt jöttek, és 10 perc után már víz alatt volt az egész város, és reggel befele nem tudom megtenni, hogy várok fél órát
az meg, hogy komplett ruhatárra közlekedem, megint nem opció nekem''I am the world bigest washed up SUPERSTAR!''
-
coccolino
aktív tag
igen, nekem is ez a bajom, hogy még egy 80-90e-s túracsizmába se tudnak valamiféle oldalmerevítést, meg egy alap csavarodás gátlást rakni, nem hiszem, hogy akkora tétel lenne, de eddig csak ezt az SMX-6 V2-es sporttúra csizmát találtam, vagy a Dainese csizmáját
a kettő közül inkább az Alpinet ajánlja a tömeg''I am the world bigest washed up SUPERSTAR!''
-
coccolino
aktív tag
válasz McReay #105363 üzenetére
bőr biztonságosabb és jobban tart, valamint pontosabban a helyén tartja a protektorokat is, esés után többnyire - akár javítással - hordható, viszont nagyon meleg tud lenni, jóval drágább, jóval merevebb, csizmát általában ráhúzod, így ha esik bevezeti a vizet, jobban ápolásra szorul
textil kényelmesebb, nagyobb szabadságot enged, jobban alkalmazható az időjárási viszonyokhoz, jóval funkcionálisabb, ellenben kevésbé tartja helyén a protektorokat, ha esel, akkor könnyebben ledarálja az aszfalt, könnyebben átszúrja bármi, könnyebben begyűrődik így könnyebben bepörget, hamarabb elöregszik
[ Szerkesztve ]
''I am the world bigest washed up SUPERSTAR!''
-
coccolino
aktív tag
-
coccolino
aktív tag
eddig egy Spidi Warriort használtam teknősként, de nem feltétlenül érzem a legjobban magam benne
váltani szeretnék, de nincs tapasztalatom a többi márkával protektor terén, így szeretném kérni a véleményeteket/tapasztalatotokat
a Forcefield SUB4-et, Alpine Nucleont, Dainese Manist meg Zandona HYBRID BACK PRO-t néztem, nem tudom van-e érdemi különbség köztünk biztonságban, vagy megint csak amelyik szimpi azt válassza az emberaz Alpine veseprotektortól tekintsünk el a felsorolásban
[ Szerkesztve ]
''I am the world bigest washed up SUPERSTAR!''
-
coccolino
aktív tag
van valakinek Motorline-ba törzsvásárlói kártyája? ma mennék egy csizmáért (90e) és nagyon örülnék a -10%-nak, a kártya tulajdonosa meg +1 évig meghosszabbíthatná a kártyáját így
''I am the world bigest washed up SUPERSTAR!''
-
coccolino
aktív tag
Motoros társak, testemet adom egy Motorline törzsvásárlói kártyáért
[ Szerkesztve ]
''I am the world bigest washed up SUPERSTAR!''
-
coccolino
aktív tag
válasz runner 125 #105566 üzenetére
Figyu már, lehet, hogy valakinek egyrészt elkerülte a figyelmét, esetleg nem olvasott vissza a kérdésemig, így bátorkodtam egy nyílt fórumon feltenni még egyszer a kérdésemet, mert most aktuális
Azoktól, akiket esetleg sértett, vagy zavart, tényleg elnézést kérek
Ami a frusztrációdat illeti, megértem, de kérlek óvatosabban motorozz így, nem tesz jót a figyelemnek a feszültség''I am the world bigest washed up SUPERSTAR!''
-
coccolino
aktív tag
esőkabátból szerintetek mindenképp hálós kell, vagy háló nélkülit is megéri venni, ha jó minőségű?
mindig kabátra venném''I am the world bigest washed up SUPERSTAR!''
-
coccolino
aktív tag
van valakinek ötlete, hogy tényleg szépen, hogy lehetne javítani, vagy legalább valamelyest eltüntetni ezt a sérülést?
nemsokára megyek szervizbe, ott is rákérdezek, de hát ha valaki oldott már meg hasonlót
néztem ezeket a hőálló festékeket, de kicsit buherának érezném''I am the world bigest washed up SUPERSTAR!''
-
coccolino
aktív tag
köszi srácok a segítséget, így már kevésbé fáj
''I am the world bigest washed up SUPERSTAR!''
-
coccolino
aktív tag
válasz Ferdzsoo #106067 üzenetére
én is szoktam hallgatni, de ha az embernek van egy kis öniróniája, egészséges öntudata akkor szerintem építő lehet amit mond
a másik, amiben valahol neki van igaza az, hogy nem kell nézni ha valakit zavar
viszont ami számomra ambivalens, hogy motorosok is kiakadnak a stílusára, holott szerintem motorra csak olyan száll, akinek van "töke" (és itt minden férfi és női tagra gondolok)
nyomjuk ezt a spártai sportot szélbe, esőbe, sárba, tájfunba, összefagyva, megsülve, ráolvadva az aszfaltra, aztán leszállunk és besírunk, hogy jajj a srác nyers, meg csúnyát mondott?
az, hogy neki ez a marketing a megélhetéshez, ha építő és konstruktív, nekem nincs vele bajom amíg tényleg segít megragadni azoknak a gondolatoknak, amik segítik a biztonságos motorozást''I am the world bigest washed up SUPERSTAR!''
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban