Új hozzászólás Aktív témák
-
cucka
addikt
válasz kardkovacsi #8 üzenetére
Adatkezelés szempontjából teljesen lényegtelen, hogy a szerviztechnikus rálát-e az adatra. Legfeljebb indikátora a hanyag adatkezelésnek.
Ha belegondolsz, akár egy szerviz időpont foglalásnál, akár egy ügyfélszolgálat esetében a túloldalon egy betanított munkással fogsz beszélni, aki rálát a te személyes adataidra.
Ahogy a munkád során is, a távközlési szolgáltatónak vannak programozói és üzemeltetői, akik rálátnak az éles adatokra. Te azért nem látsz rá, mert a munkáltatód és a távközlési cég számára kölcsönösen előnyös, hogy ezt az adatkezelési terhet nem osztják meg.
-
dabadab
titán
válasz kardkovacsi #17 üzenetére
1.3 milliónak a töredékében van FSD
A Guardian azt írja, hogy "customer complaints regarding the Tesla’s driver assistance programs", ami így ránézésre az Autopilotot is tartalmazza, nem csak az FSD-t.
DRM is theft
-
kardkovacsi
senior tag
válasz kardkovacsi #17 üzenetére
Annyit javítanék, hogy ez a 7,4% az utolsó évre vonatkozik, összesen viszont 15% volt. Tehát a duplája kb. 190e autóval számolva se kevés a 4e panasz.
Adat innen: [link] -
cucka
addikt
válasz kardkovacsi #18 üzenetére
Ahogy írtam, ez legfeljebb indikátora annak, hogy a cégnél nem vették komolyan az adatkezelést, de jogi szempontból teljesen érdektelen.
A Tesla mint jogi személy az adatkezelő, és egyes alkalmazottai szükségszerűen rá kell lássanak személyes adatokra.
És a cég felelőssége, hogy azok az adatkezelés bizalmas legyen, kvázi ne történjen adatszivárgás. Az, hogy ezt hogyan oldják meg, az az ő dolguk, ez nincs jogszabályban meghatározva. -
Sanya
nagyúr
válasz kardkovacsi #8 üzenetére
Pontosan. Senki nem láthatott volna rá olyan adatokra, ami nem tartozik rá, nem kell közvetlenül vele dolgozni.
A bortól bolondokat gondol az ember, DE A PÁLINKÁTÓL MEG IS CSINÁLJA!!!
-
snake1977
őstag
válasz kardkovacsi #17 üzenetére
Nem volt még Teslám/nem ismerem a teljes felszereltségét, azt hittem mindegyik tudja ezt a funkciót, igen így azért piszkosul magas az arány.
[ Szerkesztve ]
...BRSZK...9...2024.06.28-29... / www.brszk.hu / www.www.tiktok.com/@brszk_official / https://www.youtube.com/@BRSZK-Official
-
Noukoum
veterán
válasz kardkovacsi #32 üzenetére
Nincs szó az fsd-ről. Egyébként sem a vezetéstámogató rendszeren megy a balhé, hiszen az messze a piac legjobbja.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Shyciii
veterán
válasz kardkovacsi #41 üzenetére
Nem véletlenül...Jobb helyeken emellé még korlátozva van a böngésző is, hogy tárhelyre se tudd feltölteni, meg persze nincsenek felesleges adatokhoz való hozzáférés sem, stb.
De tudok olyan cégeket, ahol az érzékeny adatokhoz csak speciális gépről férsz hozzá, amihez bár távolról rácsatlakozhatsz több faktoros hitelesítéssel, de arról a gépről már nem tudsz a sajátodra áthúzni semmit, és az a gép is csak egy elkülönített saját hálón van, aminek még internetelérése sincsen. És ezek nem új dolgok. Tehát az aki ezeket a "technológiákat" nem használja, az szándékosan veszélyezteti az adatokat, ha érzékeny adatokról van szó.[ Szerkesztve ]
-
Shyciii
veterán
válasz kardkovacsi #43 üzenetére
Én ezt még csak-csak benyelném, mint munkavállaló, de olyan már kiverte a biztosítékot, hogy végig kamerával nézzenek, vagy saját mobilt nem lehet használni az épületen belül
-
dabadab
titán
válasz kardkovacsi #36 üzenetére
Valóságban vannak sokkal jobb rendszerek, mind a BMW-nél mind a Mercinél.
Amiket ugyan még senki se látott, de trust me bro
DRM is theft
-
Noukoum
veterán
válasz kardkovacsi #48 üzenetére
Mellesleg nem véletlenül nincs egy olyan cikk sem, hogy BMW vagy Merci megölt volna egy embert is, szemben a Teslával. Mert egy BMW-ben ott vna a műszerfal közepén a kamera ami követi a szemed és ha önvezetés közben leveszed az útról elkezd sipákolni egyből. Ezek azok a biztonsági intézkedések amik hiányoznak a Teslából, pont ugyanolyan pongyolán bánnak az ember élettel is mint az adatokkal.
me ugye ami nincs benne a tévébe az nem is létezik„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
válasz kardkovacsi #57 üzenetére
Azt hiszem ennyi elég is volt belőled.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
dabadab
titán
válasz kardkovacsi #59 üzenetére
Ugyanolyan ez is mint a Nordschliffés kör, hogy majd leverik a Porschét, ment a nagy arcoskodás és szépen elhúztak a sunyiba és azóta se jött ki kör, pedig lett pléd.
Wut?
(Aztán persze a Porsche nem hagyta annyiban, egy kicsit faragott az idején.)DRM is theft
-
Noukoum
veterán
válasz kardkovacsi #61 üzenetére
Kifogás kifogás
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
worxland
addikt
válasz kardkovacsi #68 üzenetére
Majd szólj, ha a Merci/bömös is már egy-két éve minimum több tízezer autóba berakja a lvl 3-at és nem lesz egy halálos baleset sem. Mert az én autómban az európai engedélyt kapott level 2 már akart átmenni szembesávba, meg nézett már bitumenes javítás csíkját sáv-felfestésnek. Az asszony autójának (sokkal jobb) level 2-je is csinált érdekes dolgokat, amellett, hogy a napokban ment 2x140 kilométert az autópályán úgy, hogy csak előzéshez kellettem én, az adaptív tempomat meg a sávkövető végigvitte az autót a sztrádán.
[ Szerkesztve ]
''It's difficult to work in a group when you're omnipotent.'' - Q
-
worxland
addikt
válasz kardkovacsi #68 üzenetére
"Mert más a felfogás az európai gyártóknál meg más a Teslánál." - nézd meg a repülőgép-ipart, emberek ezreinek halálával fejlesztik a repcsiket. Kapitalizmus. Nem Elon találta fel.
''It's difficult to work in a group when you're omnipotent.'' - Q
-
cucka
addikt
válasz kardkovacsi #68 üzenetére
Nem ez a különbség, nem is tudom, honnan szedted ezt az elképesztő zagyvaságot, hogy amerikában nem fontos a felhasználó testi épsége. Főleg amerikában, ahol bármilyen fiszfasz panaszod van, egy teljes iparág áll rendelkezésedre, hogy segítsen neked obszcén összegekre beperelini az adott gyártót/szolgáltatót.
A különbség az, hogy a német autógyártók hagyományos autógyártóként gondolkoznak. A termék jó kell legyen, véglegesre kell csiszolni. Ez egy hagyományos mérnöki szemlélet.
A Tesla meg úgy gondolkozik, mint egy szoftvercég. Egy szoftvercég teljes mértékben tudatában van annak, hogy amit leszállít, az bugos, és a fontos bugokat későbbi update-ekkel javítani tudják.
Ezért ad ki a kezéből a Tesla egy FSD bétát, ami használat előtt elmondja neked, hogy ez egy félkész termék, és saját felelősségre használhatod.
A Mercedes meg ezért nem ad ki ilyet, az ő működési kultúrájukba nem fér bele egy ilyen lépés, a vevői nem erre számítanak.Mindenki tudja, hogy szigorúan véve az összes önvezető rendszer egy nagy határ szar, mert ez egy nagyon nehéz probléma, aminek a megoldása egyfajta szoftveripari szent grál. Aki ezt a problémát képes megoldani, az azonnal gyökerestől átformálta a teljes emberiség közlekedését.
Nyilvánvaló mindenkinek, hogy a Tesla rendszere nem tökéletes. És az is nyilvánvaló mindenkinek, hogy egy ilyen horderejű szoftveres mérföldkövet nem a Mercedes vagy a Volkswagen szoftveripari agytrösztje fog kitermelni magából, akiknél a hot new shit az, hogy hosszú évek szenvedése után sikerült végre megcsinálják az OTA update-eket, meg végre van angry birds a mercedes infotainmentben.
[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
válasz kardkovacsi #74 üzenetére
Nem azt írom, amit mondasz, mert amit mondasz, az a szokásos szocialista bullshit a társadalmi felelősségvállalásról.
Amit mondok, hogy az amerikai néplélek alapköve az egyéni szabadság. És ezzel együtt jár az egyéni felelősségvállalás fontossága, továbbá a nagyobb kockázat-tűrő képesség. Ez az amerikai néplélek.
Tehát megveheted a fegyvert, és megveheted a tesla fsd-t is, de te vagy a felelős, ha valami baj történik. És ha a Tesla olyat igér, amit nem tud, és emiatt meghal valaki, akkor ők lesznek a felelősök. Ezért nem igérnek semmit az fsd-vel kapcsolatban.
Ezzel szemben áll, amit ti is leírtatok - a Mercedes rendszerének nincsenek meg az engedélyei. Nem tudom, milyen hivataltól, de a lényeg, hogy itt az autóvásárló nem használhat veszélyes dolgot saját szakállra, mielőtt a hivatal be nem vizsgálta, az ellenőrző bizottság nem ellenőrizte, és a papírpecsételő főigazgatóság le nem pecsételte a papírt.
És ha kiderül, hogy mégis szar az az önvezető rendszer, és meghal valaki, akkor mindenki nyugodtan széttárhatja a kezét, hogy hát ő nem hibás, a hivatal a hibás, meg a bizottság, meg a főigazgatóság.Na ez a különbség.
A másik hsz-re: az önvezetés az egy tisztán, 100%-osan szoftveres probléma. Teljesen mindegy, hogy a Mercedes milyen fasza dugattyúkat tud gyártani, milyen az ülés az Audiban, és milyen király a BMW-k fényezése. Az is mindegy, hogy milyen HUD-ot rendeltek a Denso katalógusából, és az is, hogy egy alvállalkozó sikeresen lefejlesztette nekik indiában a Carplay integrációt.
Az önvezetés egy megoldatlan probléma. Nem tudják megvásárolni a Denso vagy a Harman katalógusából. Az indiai szoftver-alvállakozó nem tudja nekik lefejleszteni. És saját kútfőből képtelenek megoldani, mert a 100 évnyi dugattyú gyártási tapasztalatból nem következik a nagy léptékű szoftveres innováció képessége. -
Sanya
nagyúr
válasz kardkovacsi #74 üzenetére
A bétát jelenleg a tesla dolgozói próbálhatják ki, én úgy olvastam. Te hogyan tesztelnéd a bétát?
A saját kocsidat nem saját felelősségre használod? A láncfűrészedet? A présgépedet? A fűnyíródat?
Ha nem vagy retardált, akkor pont jó kezekben lesz az a cucc.Másik: Ha fegyverrel ölsz meg valakit, az emberölés. Ha kocsival, akkor az baleset. minden országban. Ha önvezető kocsi, ami hibásan működik, ugyanúgy rossz, mint a csávó, aki elüti a két óvodást a zebrán és hazautazik angliába. Mi a különbség? Az emberek meghalnak a marha sofőrök miatt is elég szép számmal.
A bortól bolondokat gondol az ember, DE A PÁLINKÁTÓL MEG IS CSINÁLJA!!!
-
Polllen
nagyúr
válasz kardkovacsi #43 üzenetére
Mindeközben a Samsung-nál volt nem rég, hogy chat GPT-ben validáltatta valaki a kódját...
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
sirály12
őstag
válasz kardkovacsi #78 üzenetére
"Hát ugyanez itt is. Szóval szerinted ha egy rendszert elnevezel Full Self Driving-nak (teljes önvezetés) majd ezután az emberek elkezdik eszerint használni, mert ugye ez a neve, nem mondjuk Driving Assistant (vezetési segéd, BMW), Driving Assistance (Merci), aztán szépen gyilkolja őket sorban az autó, ez OK. "
Mert szerinted mindíg a név jelzi egy rendszer tudását? Tehát a repülőgépeken a robotpilóta akkor minden szituációban elvezeti a gépet? Szerintem nem, és bolond az aki egy név hallatán bármit is belemagyaráz egy rendszerbe, mert annak a működését kell érteni és nem a nevét kell tudni! Ezért is van az ilyenekhez használati utasítás, amiben le van írva mit tud és mit nem! Ez minden autó minden vezetéstámogató rendszerére igaz!
"Szerinted a modern gyártásban meg tervezésben nincs szoftver? Szerinted azokat a szoftvereket nem maguk írják? Persze más probléma, probléma halmaz, de ettől még azt kijelenteni, hogy nem tudnak szoftvert gyártani, elég nagy ostobaság."
Ebben nagyobbat nem is tévedhettél volna!
Elég visszagondolni az VW ID3-ra és a szoftverének fejlesztésére és egyből kitűnik, hogy igenis nem értenek hozzá! Majd1 évig nem voltak képesek összerakni az autó rendszerét, ami miatt a már legyártott autók parkolókban porosodtak és utána manuálisan kellett egyenként frissíteni a szoftvert rajtuk, mert még OTA frissítést sem tudtak! Emiatt a fejlesztőpgárdában is voltak annó változások, mert nem tudták produkálni a kívánt szintet. Régebben a legtöbb autógyártó külsős partnertől vette az autóihoz az egész infotainment rendszert, ami most változik meg, mert egy elektromos autóban hogy hatékony legyen érdemes azt magának lefejlesztenie.Én szárnyalnék, de nem hagyják.
-
Sanya
nagyúr
válasz kardkovacsi #79 üzenetére
Több ember meg meghalt úgy, hogy egy olyan személy vezette a kocsit, akinek erről hivatalos papírja volt, hogy vezetett. Egy profi élő személy levizsgáztatta.
Az önvezető autók ehhez képest a balesetek elhanyagolható százalékáért felelnek.
Emellett nyilván oda kő figyelni, hogy attól, hogy valamilyen szintű önvezetésre képes a rendszer, még ezek nem autonóm önvezető rendszerek, nemhogy lvl3 (ami nem önvezető, csak bizonyos körülmények közt), hanem max lvl2.
Az én kocsim befékez, ha valami elé kerül, de nem kezdek el könyvet olvasni, hogy majd sípol a gép, meg majd fékez az autópályán. Elég erősen debilnek kell lennie az illetőnek, hogy önvezető kocsival megölje magát, de sokaknak sikerült.
Amikor meg éjszaka a fekete homeless csávó az autópályán ténfergett tudatmódosító szerekkel teletömve, na azt még te is elütötted volna, meg mindenki.Önvezetés lesz. Az utast fogja megvédeni, nem a gyalogost. Mert a legfontosabb kérdés mostanság már ez, hogy a 2 éves gyermeket el fogja-e ütni, ha kiszalad az útra, vagy levezeti magát a szakadékba?
A bortól bolondokat gondol az ember, DE A PÁLINKÁTÓL MEG IS CSINÁLJA!!!
-
cucka
addikt
válasz kardkovacsi #78 üzenetére
Minden nagy cég folyamatait szoftver vezérli, mindenki használ egyedi szoftvert és mindenkinek van valamennyi szoftverfejlesztési kompetenciája házon belül. Ettől még ők nem szoftvercégek.
Most zajlik épp az átalakulás az autóiparban, egy autó egyre kevésbé mechanikus gép, és egyre inkább kerekeken guruló számítógép. A szoftver már nem egy alkatrész, amit egy beszállítótól megvesznek, hanem az alapvető alkotóeleme az autónak, amivel egy gyártó differenciálni tudja magát a többitől.
A Tesla annyiban különleges az autógyártók közül, hogy náluk a házon belüli szoftver kompetencia a nulladik naptól kezdve adott. Így épült fel a cég. Nem kell szoftvercéggé átalakulniuk, mint ahogy a VW szeretné ezt gondolni magáról, mert már alapból azok.
Az önvezetés pedig továbbra is egy szent grál. Egy rendkívüli nehézségű, 100%-osan szoftveres probléma, amit erre szakosodott szoftvercégek hada próbál megoldani, és még nem sikerült nekik.
Szóval arra nulla esély van, hogy a Mercedes vagy a VW saját kútfőből képes lesz megoldani azt a rendkívüli szoftveres problémát, ami még a Google-nek sem sikerült.
Új hozzászólás Aktív témák
- Asus ROG Phone 6 - Limited Batman Edition / BONTATLAN - 3 év gari
- Huawei Matebook D14 i5-11.gen/16GB DDR4/512GB PCIe SSD/14" Full HD IPS/Gar.:2025.10
- Rog 4070 Ti //KERESEM!!//
- Binepad BN006, programozható, mechanikus macropad, low profile Kailh Choc v1 Red switchek
- CoolerMaster ControlPad, programozható, mechanikus macropad, Gateron Red switchek