Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • kiskornel

    addikt

    válasz jap #9254 üzenetére

    :)) De komolyan. Én értem, hogy pixelkukkolni akartok, de 7D esetébe már olyan felesleges, hogy azt el se tudjátok képzelni. Egyszerűen nincs olyan optika, amire ne kellene ráélesíteni, mint az állat.
    Ami meg a difrakciót illeti: Ha valaki DLA közelében használja a nagy pixelsűrűségű érzékelőket, adott esetben nem lesz elég a mélységélesség, és az 1000x nagyobb élességvesztés, mint amit a difrakkció valaha is okozni fog F22-n.
    Én azt mondom, egy tájkép esetében nyugodtan tekerje le mindenki F16-ig, és élesítsen utólag, mint hogy F8 után bosszankodjon a mélységélességből kieső életlen háttér miatt, amit semmivel se tud korrigálni.
    DLA egy határ. Az ennél szűkebb rekesz már 100%-os nézetben életlenséget okoz, hisz egy pont már nem fér el egy pixelen... de azért azt ne feledjük, hogy a difrakció mértéke azonos beállítások esetén ugyanakkora egy 20D-n is, mint egy 7D-n. Tehát ott se kapsz több információt difrakciós szempontból (adott felület esetén).

    http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/

  • KTTech

    veterán

    válasz jap #9254 üzenetére

    A túlmintavételezés soha nem gond... csak plusz infó nem lesz. Ettől függetlenül kevesebb sem :) Tehát a 20D pont olyan jó makróra, mint a 7D.

    www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon

  • k1csi

    senior tag

    válasz jap #9254 üzenetére

    Értem, hogy a diffrakció miatt nem lesz több felbontásod (részlet) tök mindegy milyen szenzort teszel mögé, nem is ezt írtam.
    Ha visszaolvasol a zaj miatt jobb az újabb szenzor, ezt írtam.

    KTTech
    A 20D nem olyan jó (rosszabb makróra mint a 7D). A zaj miatt (több zaj=kevesebb információ). Nem lesz több tényleges felbontásod mint 20D-vel, de jobban tudod zajszűrni és magas ISO-n eleve kevésbé zajos (a lerekeszelés miatt a makró mindig küzdelem a kevés fénnyel mint írtam).

    Persze az ideális erre a célra az lenne, hogy nagy pixelek a jelenlegi szenzor technológiával.

    kiskornel
    Ha profi tájképet szeretnék akkor én több képből oldanám meg (statikus téma, állvány). Lenne közelebbi fókusz meg távolabbi. Utólag layer maskkal szépen össze lehet pakolni, hogy minden képből az látszódjon ami a fókuszban volt.
    Alternatíva: TS-E, ha kell bedöntve a fókuszsíkot. Na ez viszont tényleg a profik játéktere.

    jap
    Tök mindegy milyen vázad van bizonyos esetekben előre végig kell gondolni mi éri meg.

    Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/

Új hozzászólás Aktív témák