Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • majkel

    tag

    Én még nem vagyok EOS tulaj, de most tervezem a váltást, lévén kezdem kinőni a Pentax K200D adta lehetőségeket. Dolgozom is egy ideje a felszerelésemmel (strobist vakurendszer, fényterelők, formálók, kis otthoni stúdió, rendezvényfotózás, stb), de már megszületett az igény egy jó ideje, hogy váltsak profibbra. Pentaxon belül nincs nagy jövője a dolognak és azért esett a választásom a Canon-ra mert számomra fontos a filmezés is, amit pedig az EOS 5D MkII tud ilyen téren az meg valami elképesztő! Az internet roskadozik az általa készített, minőségi, kis-, művész és amatőr filmektől.

    Az odáig tiszta sor, hogy a következő beruházás egy EOS 5D MkII lesz, de a tengerentúlon kapható ezernyi filmes kiegészítőt mennyire nehéz idehaza is beszerezni? Keresgéltem, de nem sok mindent találtam.

    Ötlet?

  • majkel

    tag

    válasz máyköl #4358 üzenetére

    Hehe, valóban! :D

    Szerintem még idén megveszem az 5D MkII-t, szerintem egy elő karácsonyi ajándéknak saját magam számára tökéletes lenne! :) Filmes kiegészítők alatt értem például az ilyen kütyüket, melyeket erre az 5D-re felaggattak:

    http://freshdv.com/wp-content/uploads/2008/10/redrock_dslr_rig.jpg

    Nem kezdem el felsorolni, hogy mi micsoda, aki otthon van a filmezés világában az tudja úgyis, aki meg nem... hát sorry, munkahelyen vagyok és nem tudom bővebben kifejteni. A lényeg, hogy a tengerentúlon már a legtöbb fotós webshopban és üzletben megtalálhatók ezek a kellékek, Ebay is tele van velük, de nem tudom, hogy itthon kaphatók-e, kell-e rendelnem. Nem szeretnék ilyen távolságból rendelni, a gari is problémás lehet, mert sok esetben saját költségen kell visszaküldeni ha baj van vele, stb...

    Erről az AF panaszról még nem hallottam, ki tudod fejteni, hogy mi is a probléma vele?

  • majkel

    tag

    válasz sanyixXx #4386 üzenetére

    Szerintem a Mark I nem tud mozgóképet rögzíteni, de javíts ki ha tévedek. A Mark II is viszonylag az elsők között volt a filmrögzítésre is alkalmas DLSR-ek között.

    Na de majd jobban utánaolvasok az 5D MkII AF sajátosságainak, úgyi van még 2-3 hónapom a vásárlásig, de nem hinném, hogy rosszabb lenne mint a mostani Pentax K200D-m AF-je, azzal max csak sötétben van bajom, főleg, hogy csak felnyitott vakuval hajlandó az AF segédfényt küldeni, pedig nem egy jó kis infrás rendszert láttam már. No de hát ez van, belépő szinten ez jut. :)

  • majkel

    tag

    válasz D4rkm4n #43 üzenetére

    Szerintem a kolléga nem véletlenül kapta fel a fejét. Kb az összes fotós könyv úgy kezdődik, hogy nagylátót soha nem használunk portrézásra, mert cefettül nagy a perspektivikus torzítása, még akkor is ha az ekvivalens gyu. táv. szorzó miatt az 55mm-es végállás már kistelének számít és az már valóban alkalmas lehet, de egy kitobinak nincs olyan jó fényereje, főleg nem 55mm-es végállásban.

    Szerintem vegyél egy olcsó Canon fix 50mm-est, nagy fényerővel (azt hiszem 1.8 vagy 2.8, nem emlékszem, én Pentaxos vagyok még pár hónapig). 30k körül vesztegetik. Próbáld ki, rájössz, hogy az egész egy teljesen más világ.

    Pentaxos fronton ott van a Pentax-A f/1.7 50mm vagy a Pentax-M f/1.7 50mm, nekem utóbbi van és igaz full manuális, de 12k-ért vettem vaterán (tömegével lehet ilyeneket vásárolni, nincs is Pentaxos ismerősöm akinek ne lenne legalább egy). Teljesen más az egész, és a gyu. táv. szorzó miatt legalább 75mm-nek felel meg, szóval portréra már tényleg alkalmas, de mindezt teszi úgy, hogy állati jó fényereje van, gyönyörű a bokeh és ha kell akkor f/5.6-ra rekeszelve olyan borotvaélesen rajzol, hogy gyönyör nézni.

    Szóval én is ajánlok neked portréra egy jó, fix obit jó fényerővel. Canon fronton AF-es obit is kapsz viszonylag olcsón és újonnan.

  • majkel

    tag

    válasz majkel #4417 üzenetére

    Bocs, benéztem valamit, nem néztem a hozzászólás dátumát. Grr, máshogy listázta a posztokat, mint megszoktam. Bocsesz! :B

  • majkel

    tag

    válasz Flashback #4421 üzenetére

    Photomatix Pro első körben, de sajna nagyon elnagyolt munkát végez. Bár ha olyan agyonszaturált, túlszínezett HDR-t akarsz amikkel tele vannak a netes fotómegosztók, akkor használd bátran. Ott van még a Photoshop is, de annak csak a CS5 változata tekinthető végre olyannak, ami tényleg jó HDR-t tud "összerakni", amúgy a korábbiak a kutyafülével egyenlők.

    Szóval Photoshop CS5 (tipp) normális, ízléses HDR-hez vagy Photomatix Pro, ha nyálcsorgós, szirupos, mézemázas HDR-t szeretnél.

  • majkel

    tag

    válasz Flashback #4471 üzenetére

    Szerintem is felejtős a Sigma, nem olcsóbb mint az eredeti és nem is tud többet vagy jobban. Nem túl minőségi üvegek, persze a prémium Sigmákra ez kevésbé igaz, de én pl K-bajonettesben vettem 17-70mm f/2.8-at ~100k HUF környékén és azt kell mondanom nem a legjobb... rendezvényfotóra minden további nélkül alkalmas, de másra nem nagyon. Torzít, a peremeknél nagy a részletvesztés és még kromatikus aberrációnak sincs híján.

  • majkel

    tag

    válasz EkSYS #4608 üzenetére

    Vannak a fotótechnikában is pletyka oldalak? :D Vagy a "meg nem erősített információink szerint" kezdetű mondatok számítanak szaftos pletyinek? :D

    Egyébként tényleg jöhetne az 1Ds-ből egy revízió (már csak azért is, hogy legyen min csámcsogni :D), de kérdés, hogy nekem szükségem lenne-e azokra a funkciókra amik abban rejlenének. Elsősorban stúdiótechnikával ügyködöm és az EOS 5D MkII is tökéletesen kiszolgál.

    De azért arra kíváncsi vagyok, hogy a DSLR videózással lehet-e a jelenlegi CMOS szenzorok mellett tovább lépni. Főként a jelly-effect jelenségre gondolok, hogy ezt ki lehet-e küszöbölni valami módon...

  • majkel

    tag

    válasz csakb #4803 üzenetére

    Ez szubjektív véleményem, de szerintem ezek az előre definiált célértékek az expó számra manapság már viszonylag keveset jelentenek egy átlagos fotós számára és leginkább csak a felső kategóriában van értelme, ahol nem csak 2-3 évre, hanem távolabbi időtartamra vásárol az ember.

    Ennek egyszerűen az az oka, hogy az alsó és középső kategóriás DLSR-ek világában olyan gyorsan lemennek az egyes generáció váltások és olyan mértékű fejlődés megy végbe évről-évre, hogy úgyis lecseréled a belépő szintű DSLR-ed egy újabb modellre legkésőbb 3-4 év múlva (persze ez egyéni igényektől és pénztárca mérettő is függ, de én már relatíve kevés EOS 350D tulajjal találkozom, ők már valószínűleg váltottak 450D, 500D vagy 550D-re, vagy egy-két szinttel feljebb léptek). És egy szó mint száz.. egy EOS 350D és egy 550D között akkora technikai különbségek vannak, hogy simán megéri a váltást.

    Persze ezek nem is sportfotós és egyéb, magas expó számot hozó feladatra vannak kitalálva, így nem is biztos, hogy beleteszel annyit, amennyire a zárszerkezet tervezve van.

    De ennek van egy árnyoldala is és ebben ne legyen igazam... de a gyártók is rá fognak erre jönni és talán silányabb minőségű szerkezeteket fognak alkalmazni, mondván "úgysem tesz bele ennyit a vásárló". De mondom, ez utóbbiban ne legyen igazam... csak sajnos az IT és az ezzel összefüggő iparágak nem éppen abba az irányba mutatnak ahol a hosszú távú használat kritérium.

  • majkel

    tag

    válasz #40935168 #4806 üzenetére

    Nem tudom te milyen célra vásárolnád, de ha csak nem dolgozol vele, akkor egy középkategóriás darab is bőven elegendő. Ugyan egyelőre nekem is még csak belépő szintű DLSR-em van, de dolgozom fotósként egy stúdióban (na jó, még csak 1 éve vagyok ott, szóval még a gyakornoki szamárlétrát mászom), ahol van egy EOS 5D, egy EOS 5D MkII és egy 1Ds MkIV, ezeket magam is használom.

    Jó lenne eldönteni, hogy neked személy szerint mire van szükséged, mert egy EOS 5D MkII tudása még egy profi műtermi fotós igényeit is bőven kielégíti néhány kiegészítővel megspékelve. Ennél többet már csak azok hajlandók fizetni egy fényképezőgépért, akik "on the spot" módon fotóznak, mondjuk sporteseményeket, riportokat és hasonlókat.

    Döntsd el előbb, hogy mik a felhasználási igényeid, mert felesleges csak azért a nagyobbat venni mert nagyobb. Mert akármit mondasz, ez innentől kezdve csak pénisz kompenzáció, ha valós igényeidet még csak nem is ismerve vásárolnál meg egy 1Ds MkIV-et.

  • majkel

    tag

    válasz #40935168 #4823 üzenetére

    Úgy tűnik nem teljesen értettél meg.

    Nem azt mondtam, hogy az 1Ds MkIV csak pénisz kompenzáció, mert semmi lényegessel nem tud többet, mint az 5D MkII.

    Azt mondtam, hogy ha a valós igényeidet sem méred fel és ennek ellenére megveszel egy kétszer annyiba kerülő (és a maga több mint egy millió forintos árával igencsak borsosnak számító) gépvázat, akkor az nem több mint pénisz kompenzáció.

    Ha viszont jön egy VALÓS igény, melyért neked érdemes megvenned a nagyobb darabot, mely mondjuk jószerivel a jobb sorozatfényképezés és fókuszrendszer területén nyújt többet, akkor aláírom, hogy szükségszerű beruházás.

    De mint mondtam: Egy fotó műteremben egy 5D MkII szintje is tökéletesen meg tud felelni, de sporteseményre már nem vinném ki. Más kérdés, hogy eleve nem járok sporteseményekre, mert műteremben fotózok, ezért nincs szükségem arra, hogy a nagyobbat vegyem csak azért mert nagyobb...

  • majkel

    tag

    válasz cOxeR #4911 üzenetére

    Jaja, de azért kell az 1Ds MkIV is, mert vannak olyanok szép számmal akik képesek csak azért a nagyobbat bérelni egy fotózáshoz, mert az nagyobb! :D
    Mondjuk valóban van némi pontatlanság az 5D MKII fókuszrendszerében, de azért szerintem közel sem vészes, na meg műteremben azért van idő bíbelődni vele.

    Mindenesetre minden lövés után érdemes ellenőrizni a fókusz helyességét.

  • majkel

    tag

    válasz cOxeR #4913 üzenetére

    Jó persze, nem csak a bérlők miatt kell, van a csapatunkban egy sportfotós/fotóriporter is, leginkább ő használja. Én meg elvagyok az 5D MkII-vel is. Tervezem, hogy veszek saját példányt is belőle, mert nem vihetem haza saját célokra, az én kis belépő DSLR-emet meg már igencsak kinőttem.

  • majkel

    tag

    válasz kiskornel #4915 üzenetére

    Nem tudom honnan veszed, hogy Magyarországon nehéz a fotós cuccok bérlése. Mivel mi is adunk bérbe, ezért látom a menetét, eddig egy panasz sem érkezett, hogy nehézkes (nem bonyolultabb, mint egy autó bérlése... 2 percnyi papírmunka, kaució lecsengetése, majd a végén a pénzügyek rendezése). Persze gépvázat csak ritkán bérelnek, inkább a stúdiókellékek bérlése (műteremmel együtt) a jellemzőbb, de azért nem ritkán megesik, hogy gépvázat is bérelnek. Ráadásul bérlési lehetőség is akad szép számmal... csak a Google-ben kéne rákeresni.

    Amit mondasz az utcán rádcsodálkozó emberekről az pontosan a pénisz növelés kategória. Ha te azért szereted jobban a nagy DSLR-t, mert rádcsodálkoznak az emberek és valamiféle tiszteletet ébreszt bennük (szerinted), akkor ez tényleg nem más, csak valaminek a kompenzálása.

    Az meg már szinte tök mellékes, hogy mit is jelent valójában a fotográfia... mert nagyon nem ezt. Ha pedig portrét akarsz csinálni azt ne az utcán csináld járókelőkről. Igen, létezik ez a stílus is, de ez nem azért működik, mert a járókelők, csak a nagy géppel járóknak engedik lefotózni magukat, ez kultúránként változó. A magyar ember meg alapvetően nem szereti ha idegenek csak úgy mennek utánuk és fotózzák őket az utcán.

    Jártam már New Yorkban és Tokióban is, a két nagy fotós világvárosban, ahol az emberek egy kis Leicás fotósnak is szívesen bepózolnak az utcán. Pedig a Leica M7 például mindennek nevezhető, csak éppen nagynak nem.

  • majkel

    tag

    válasz cOxeR #4988 üzenetére

    Szerintem azért most, hogy már a 600D-vel is lehet heteken belül számolni, már nem vennék 500D-t sem. Persze ez csak felhasználási igény kérdése, nekem például fontos a filmezés is, így pedig 550D alatti masinával már szóba sem állnék. Ha ez nem lényeg akkor persze 500D is mehet.

    Csak az is biztos, hogy amint belép a 600D a képbe már tuti alaposan lenyomja majd az 550D árát, ahol ez eddig mindig volt.

  • majkel

    tag

    válasz kiskornel #5238 üzenetére

    Hát de most gondolj bele, hogy normális körülmények között már 3 év garanciát vállalnak a gyártók (Nikon és a Canon is átállt erre, vagy utóbbi csak fog, nem tudom már). Három év pedig tökéletesen le is fedi azt, amennyire manapság tervez egy fotós, ennyi idő alatt fogja leváltani a vázat egy újabbra.

    Akkor meg nem teljesen mindegy? :)

    Jó persze nem, mert mindig bosszússággal jár a gariztatás és a szervizre való várakozás, de ennek ellenére a kihajtható LCD jó dolog egy bizonyos területen.

    Én mondjuk egy földközeli makró miatt is ha kell belehasalok a porba, nem vagyok szívbajos. De például mikor egy DSLR-el filmezel akkor ott már kifejezetten előny, mert részben megúszod a külső monitor költségeit. Főleg hogy általában lelkes amatőrök, vagy alacsony költségvetéssel dolgozó filmesek használnak DSLR-t mozgóképhez, így ez egy újabb színtere lehet a spórolásnak.

  • majkel

    tag

    válasz Stauffenberg #5232 üzenetére

    Én az első megoldást választanám, de ha filmezésről van szó akkor lehet esetleg régebbi manuális, de jó fényerejű (és jó rajzú) obikat venni fillérekért (na meg ha nem zavar a manuális kezelés akkor fotózáshoz is használhatók).

    A középsőt tényleg felejtsd el, nagyon gagyi az az objektív, nem is értem, hogy miért került még kitben is majdnem egy százasba... 200k körül kitben megérné, mert családi fotóhoz vagy nyaraláshoz elég, legalább nem kell sok mindent magaddal cipelni, de amúgy tényleg nem jó.

    A harmadik megoldás meg szintén a "csak fotóhoz" nevet viseli. Szerintem megéri az is, de ha a filmezés is fontos akkor inkább az első csomagot vinném, megúsznám 200 ezerből és jöhetne mellé még pár olcsó régi manuális csoda (újabb 30k-ból simán fel tudsz tankolni még 2-3 objektívet príma fényerővel, esetleg még egy M42 adapter is kellhet, de az sem több pár darab ezresnél).

  • majkel

    tag

    válasz johnjohn #5249 üzenetére

    Én egyszer egy nyomtatóval jártam hasonlóan... és a ciki az volt, hogy egy ismerős kérésére vettük meg neki, aztán odaadtuk, ment pár napot és bedöglött... felnyitva pedig látszottak benne a használat nyomai.

    A boltban pedig voltak annyira pofátlanok, hogy magyarázkodás, tagadás, terelés és egymásra mutogatás helyett simán csak elnézést kértek és adtak egy másikat. Se szó, se beszéd, csak kicserélték... még annyit sem mondtak, hogy véletlenül került a dobozba használt darab...

    [ Szerkesztve ]

  • majkel

    tag

    válasz *Ropi* #5398 üzenetére

    Sok ilyen funkcióval vannak tele a mai gépvázak. Én meg az egyre kiélezettebb megapixel háború miatt tépem a hajam. Összehasonlítok egy 8-10 megapixeles képet a 16 megapixelessel és rajzolat tekintetében előbbi nyer.

    Bele sem merek gondolni mi lesz akkor, mikor egy APS-C méretű szenzorra rápakolnak több mint 20-24 megapixelt... ez még egy Full Frame-nek is tökéletesen elég.

    Közben nem látszik a valódi fejlesztés a fotóiparban... új AF megoldások, új szenzortípusok, új technikai megoldások hiányoznak. Ezek valahogy az utóbbi időben nem fejlődnek. A gyártók beülnek a langyos esővízbe és kiadják évről évre a 2 megapixellel nagyobb felbontású szenzorokat, esetleg kihajtható LCD-t tesznek arra a modellre amin még nincs és ezzel elvannak 10 éveket is...

  • majkel

    tag

    válasz adamka16 #5672 üzenetére

    Nem állítódik végtelenre, hanem ahogy előttem is írták pásztázni kezd és addig csinálja amíg nem talál egy helyesnek vélt fókuszpontot. Illetve nem tudom, hogy milyen vázad van, de talán beállítható, hogy nem beállt AF-el is exponáljon ha teljesen lenyomod a gombot (vagy épp az ellenkezőjét, tehát addig ne exponáljon amíg nem talált fókuszpontot).

    Amúgy ilyen célra simán beszerezhetnél valamilyen régebbi manuális objektívet fillérekért aminek jó fényereje és rajza van (mondjuk egy fix nagylátót). Plusz hozzá pár darab ezres egy adapter amivel fel tudod csavarni. Sok régi objektíven van külön állás a végtelennek.

Új hozzászólás Aktív témák