-
Fototrend
A topik mindazokhoz szól akik foglalkozni szeretnének, vagy már foglalkoznak vasútmodellezéssel. Nem csak szegecs számláló technikákról szól az oldal, elfér rajta minden ami modellvasút. Vagyis a legpontosabb, profin kivitelezett modelltől, a házilagosan, papírmasé-fűrészpor technikával készült terepasztalig bármi.
Új vagy régi, digitális vagy analóg, bárki bármilyen témával jelentkezhet, hogy a közösség okuljon, szórakozzon általa. Kiállításokon készült képekkel, vagy a saját alkotásokról készült fotókkal és persze megfelelő magyarázó szöveggel a képekhez.
Új hozzászólás Aktív témák
-
YanezTTrain
tag
válasz
jákob13 #3452 üzenetére
Nem biztos, hogy találsz rajta cikkszámot. Valszeg valami karácsonyi akciós dolog, ünnepek előtt megszórták vele a piacot. A Magyarországra jövő készletbe magyar matricás mozdonyt, a Lengyelbe menőbe PKP felségjelűt, stb, stb.
Gondolom analóg a cucc. Attól eltekintve hogy a mozdony kamu, szerintem teljes értékű modell, tehát nem olyan mint volt pl. a pikónál, hogy a játék készletekben a modell minőségben kétmotoros gépekben csak egy motor volt. Pl. BR130, vagy E44, Vagy a rettenetes színezésű gyorsvonat kocsik a játék szettekben... Brrrr...[ Szerkesztve ]
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
Eltomi
tag
válasz
YanezTTrain #3453 üzenetére
és (#3450) speed.fox:
Olyan nincs, hogy a Roco ne rakna rá cikkszámot. valahol az oldalán van a doboznak, habár a Roco.cc-t annyiszor alakították már át, hogy nagy eséllyel semmi infó nem lehet rajta. Ötlet, hogy külön kéne eladni a cuccokat. A kocsikért db-jáért 3-400-et, a mozdonyért, ha jó állapotú, max 10000-et kaszálhatsz.
[ Szerkesztve ]
Namtai PS2 EyeToy kamera PC-n: http://bit.ly/12kgl77 | Fotóim: http://on.fb.me/16YHk5d
-
jákob13
tag
-
YanezTTrain
tag
válasz
jákob13 #3456 üzenetére
A lemezjátszó, kicsit brutális az asztalban, de a többi már kezd alakulni! Terepet láttunk, és nem ragasztós flakont, csavarhúzót, ez már komoly haladás! Avval a fordítókoronggal mindenképpen csinálj valamit, legalább deszkázd be, mert így belerondít az összképbe. Pozitív, hogy beépítetted a második trafót, van normális vezérlése a pályának. Most már csak a rahedli épületet, növényt, és millió apróságot kell legyártanod és van egy jó pályád.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
jákob13
tag
válasz
YanezTTrain #3457 üzenetére
Majd be lesz deszkázva csak anyag kell.
https://www.facebook.com/ModellvasutH0?ref=tn_tnmn
-
Keeperv85
nagyúr
válasz
YanezTTrain #3457 üzenetére
Bocs, hogy beleugatok, nem okoskodni akarok, de bedeszkázni véleményem szerint bűn csúnya lenne azt a szerkezetet. Annak valami sárga-fekete felfestés és egy fémes alap áll jól. Igazából is úgy néztek ki, még léteztek... Esetleg némi rozsda hatás rá, úgy hangulatosabb.
-
jákob13
tag
válasz
Keeperv85 #3459 üzenetére
Rengeteg fedett korong létezett magyarországon. Főképp a kisebb átmérőjűek még a Monarchiában. De iparvágányokban még az '50-es, '60-as években is. Általában keményfa palló burkolattal voltak ellátva.
[ Szerkesztve ]
https://www.facebook.com/ModellvasutH0?ref=tn_tnmn
-
YanezTTrain
tag
Vajon miért dobál le a topic..? Nem győzőm újra írni a belépést...
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
-
applause
aktív tag
Az USA-ban mások a méretek.
[link]samsung A54 5G, Mercedes A150 2005, Dell Latitude 7300
-
Batman2
őstag
válasz
YanezTTrain #3464 üzenetére
Igen, a léptető motornak pontosan az a funkciója, hogy adott szögben forduljon el egy jelre, így lehet pontosan oda pozicionálni az író-olvasó fejet, ahová kell !
Meg van adva, hogy az adott motor mennyit tud mozdulni összesen.A reteszelés lehetne egy elektromágnes, ami megfelelő helyeken kivágott lyukakba eresztene bele, illetve emelne ki egy csapot, ami rögzíti az adott pozicióban a korongot.
A csapot rugó lökné be a helyére és minden egyes elfordulás előtt, az elektromágnes kirántaná onnan, majd a fordulás végén újra elengené, hogy a rugó ismét betolhassa egy lyukba azt.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
YanezTTrain
tag
válasz
Batman2 #3468 üzenetére
A reteszelést én is valami elektromágneses dologgal képzeltem el pontosan azon az elven ahogy az autók indítómotorjainak a behúzó mágnese működik. Csak természetesen sokkal finomabb kivitelben. Egy akkora mágnes brutálisakat lökne a fordító korongon, meg az áramfelvétele se piskóta egy olyannak.
Ez a videó se semmi, a bolond jenkik mit ki nem találnak... De ötletes, és nem fogja a helyet, csak megfelelő belmagasság kérdése. Szépen meg van csinálva az a réz-üveg meg talán plexi kombináció nagyon kultúrált képet ad a dolognak.
Kis alapterületű lakásban meg kimondottan ideális megoldás. Vajon mondjuk a H0 mennyire lenne látványos a magasban? Ezek a nagy marha 0-ás gépek jól mutattak ott fent. A H0 lehet elveszne a térben.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
TESCO-Zsömle
félisten
válasz
YanezTTrain #3469 üzenetére
Pár megfelelően elhelyezett tükör/kamera biztos sokat segít.
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
jákob13
tag
válasz
Batman2 #3472 üzenetére
Ez egy Air Wick - automatikus légfrissítőből kinyert meg hajtás pontosabban 2. Sok mindenre fel használható van itthon pár darab ami állandóan hibát jelez. Maga az elektronika halálozik el bennük. Elég sok helyre fel használható. A meghajtást az áttételtől 1 fogaskerékkel össze szerelt dörzs kerék adja át a korongnak.
[ Szerkesztve ]
https://www.facebook.com/ModellvasutH0?ref=tn_tnmn
-
YanezTTrain
tag
válasz
jákob13 #3473 üzenetére
Első ránézésre baromira nem értettem, mit keres itt egy légfrissítő. Mekkora feszültség kell ennek a ketyerének? Gondolom nem 12 volt. Reteszeléssel hogy állsz? Arra gondoltam ezt az egész retesz mechanizmust modell méretben nagyon jól meg lehet csinálni egy régebbi állítómű tekercsből a belevaló vasmag darabbal és egy nem túl erős pl. golyóstoll rugóval. A régi kacatjaim között találtam olyan tekercset, ami a régi maszek gyártású blokkjelzőkben volt, Váci utca Marklin bolt vagy 30 évvel ezelőtt. Ezek elég bivalyos dróttal vannak megtekerve, húz olyat a mágnes, hogy nagyot, szerintem egy rugó ellenében-feltéve, hogy nem túl erős- tud dolgozni. Nekiesek és legyártom a darabot, kíváncsi vagyok az eredményre mert ettől függ nekiállok e fordítót gyártani. Szerintem a reteszelés a leg nehezebb de a leg fontosabb is az egészben, mert ha nem tudom megfelelően rögzíteni a hidat elfordulás ellen, akkor csak egy szívás az egész korong.
Semmiképpen nem teli korongot tervezek, minden képpen nyitott lesz a gödör. Három ponton alá kell támasztani, mert nem lesz kicsi a korong, ha lesz. Ennek el kell férnie rajta.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
Batman2
őstag
-
jákob13
tag
válasz
YanezTTrain #3474 üzenetére
A motor 12v de 5v hajtom. Reteszelés piko váltó állító művében lévő tekercs gyengusz?
https://www.facebook.com/ModellvasutH0?ref=tn_tnmn
-
YanezTTrain
tag
válasz
jákob13 #3477 üzenetére
rugó kérdése ami ellen dolgoznia kell. próbálj ki pár rugót. Azt tudom azokban a régi marklinboltos cuccokban olyan brutális drót volt a tekercsen, hogy még az Fz1 is megérezte az állítást, pedig az nem gyenge trafó.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
joe007
tag
Sziasztok!
Azt szeretném megkérdezni tőletek, hogy milyen lehet a Mechano gyártó mozdonyai?
Pl most erre gondoltam --> Mehano HO 55278 LinkXiaomi Redmi Note2 Prime - Gamertag: Joe007Hun (NFS-NL,CSR2,CSR-Classic)
-
YanezTTrain
tag
Nekem valamikor még az egyenáramos korszakomban volt egy Mehano mozdonyom, de az az olcsóbbik kivitelű változat volt, egy hajtott forgóvázzal, és elég érdekes áramszedéssel, világításal. Miután megcsináltam, hogy mindkét forgóalváz kerekei szedjék az áramot és kapott ledes világítást, egész használható gép lett. Ez láthatóan komolyabb gép, digisen előkészítve, gondolom minden tengely hajt, stb. A kidolgozása sem rossz. Ha erre a gépre van szükséged szerintem nyugodtan megveheted. Ha boltban veszed, akkor még a garancia is áll gondolom, tehát,minimális a kockázat.
Persze ha van rá lehetőség érdemes kipróbálni egy próbapályán a gépet, mielőtt megveszed.A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
joe007
tag
válasz
YanezTTrain #3480 üzenetére
Hali!
Köszi a gyors választ és kérdésem lenne, hogy DC-ről miért tértél át az AC-re?
Xiaomi Redmi Note2 Prime - Gamertag: Joe007Hun (NFS-NL,CSR2,CSR-Classic)
-
YanezTTrain
tag
Nos gyerekkoromban gyakran jártam a budapesti váci utcai marklin boltba, persze szocreál TT meg PIKO cuccokért. A kirakatban meg a polcokon ott a "keleti csodák" mellett rendesen lehetett látni nyugati modellvasutat. Marklin, Fleischmann, stb. Valahogy a Marklin az mindig olyan rejtelmes valami volt, akkor ha jól emlékszem vissza töltéses sínt egyedül Marklinhez lehetett magyarországon kapni, no meg ugye a középsín illetve érintkező sorozat is teljesen futurikusnak hatott az egyenáramos rendszerhez képest, a mozdonyok is ránézésre mások voltak a fém kasznikkal, meg sok apróságon lehetett érezni, hogy azért az valami más. Na meg főképp az árakon ugye. Egy TT mozdonyt vettél 3-400 forintért egy Marklint egy nullával többért.
Építettem jó pár terepasztalt az évek során, mindig úgy alakult, hogy maradt valami kis villanyvonat, ami a következő mű alapjául szolgált. Pár éve azután úgy alakult a dolog, hogy sikerült megszabadulnom az összes TT-s cuccomtól, jegyzem meg az egyik asztalt nem is akartam eladni, de addig jártak a nyakamra, hogy beadtam a derekam.
Na akkor jött egy ajándékba kapott Marklin készlet, egy kis DHG-500 dízelgép pár kocsi, váltó sínanyag és egy trafó. Ez volt, és egy angliai kaland a kezdet. Utána itt már szépen apránként gyűlt a cucc és egyszer csak felépült a terepasztal.
Az AC rendszerről van már a két év távlatában némi kis tapasztalat. Analóg rendszerről beszélünk ugye. Elsősorban a mozdonyok hihetetlen megbízhatóságát említeném. A gépeim közül a leg fiatalabb is több mint húsz éves, de akad pár 1940-es 1950-es évekbeli darab is a mozdonyparkban. Mindegyik gép kifogástalanul működik, pedig volt olyan amit romhalmazként vettem és hetekig javítottam.
A kocsikkal ugyan ez a helyzet, évjárat a 40-ews évektől a 80-as évekig, illetve néhány fiatal Marklin kocsi is akad, no és jó pár más gyártó kocsijai, mert ugye a kétsínes kocsi vidáman elfut a háromsínes pályán, csak akkor bolondul meg a világ, ha a marklin kocsit ráeresztjük az egyenáramú pályára. Ha HAMO akkor nincs gond az kétsínes.
A véltók szintén nem kispályás darabok, kezdeném a kivilágított váltójelzőkkel, illetve a robosztus, de hihetetlenül megbízható szerkezettel. A MArklin váltót a vonatok fel tudják vágni, ez sem elhanyagolandó. A háromsínes rendszer legnagyobb pukkanása, hogy nem kell semmiféle szigetelés, szakaszolás, relé, dióda, ha az ember egy hurok, vagy deltavágányt épít, csak rakja a pályát és használja.Nekem nagyon bejött ez a cucc, teljesen egyenértékű az egyenáramos vasutakkal, sőt, analógban többet is tud szerintem.
Egy dolog tud megvadulni, a mozdonyok elektromechanikus irányváltója. NA az horror.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
Batman2
őstag
válasz
YanezTTrain #3484 üzenetére
Szevasz
Nem rossz videó, majd később végig nézem részletesen !
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Keeperv85
nagyúr
válasz
YanezTTrain #3485 üzenetére
Gyönyörű munka!
-
Keeperv85
nagyúr
válasz
YanezTTrain #3488 üzenetére
Egy dolgot cserélnék le benne alapjaitól a helyedben: túl steril, ha érted mire gondolok. Olyan érzés kerít hatalmába, ha ránézek, mintha egy teljesen új építésű komplexumban állnék, mégis a régi korokat idézi a kialakítás. Sajnos így is el tudom képzelni mennyi időt és pénzt fektettél bele és egy ilyen módosítás lehet azt megduplázza, de szerintem sokkal jobban nézne ki. Vagy csak nekem megszokott, hogy keleti blokkban nincs ilyen tiszta pályaudvar?
Ám összességében véve igazán kiváló munka. Látom még az olyan apróságok is megvannak, mint a váltók előtt a tolatási határjelző kövecske.
-
YanezTTrain
tag
válasz
Keeperv85 #3489 üzenetére
Üdv!
Nos Angliában vannak ilyen tiszta pályaudvarok, sőt, csak ilyenek vannak. Az üzemi terület más kérdés, ott nem igen jártam még. De mind a vasúti pélyák, mind az állomások, -a pályaudvarok különösen- tisztán vannak tartva. Én leginkább a Victoryan járok, onnan megy a vonat St. Mary Craybe. De a többi is szép tiszta, ahonnan pedig a szuperexpressz megy át Párizsba olyan mint egy repülőtér. Még a beléptetés is.
Azért van nagy tisztaság mert egyszerűen nem szemetelnek az emberek, pedig London belvárosában pl. nem igen találsz utcai szemetest. Az Ír szabadságharcosok előszeretettel tették a kukákba a bummokat, ezért megszüntették őket, viszont rengeteg takarító ember van akinek a feladata a város tisztántartása. Na nem úgy kell őket elképzelni mint otthon a narancssárga ruhásokat, annál jóval korszerűbb eszközeik vannak.Ezt a "koszolás" dolgot az asztal élethűbbé tételére azért kifejthetnéd, mire gondolsz, minden ötletet szívesen fogadok, amivel az asztal még látványosabbá tehető.
Gondolkodom a járműpark frissítésén is. Sajnos a Marklin cuccok itt is elég horror árakon tépnek. Egy Lilliput Flirt vagy Talent 400L körül sétál, atól függ digis e vagy nem. Ugyan ez Marklinből 1000L körül, persze digis, meg ágyba hozza a reggelit, stb.
Mármost, mivel Marklin rendszerben vagyon az asztal, vagyis AC táplálás, három sínes üzem, csak és kizárólag a felsővezetékről tudok egyenáramú gépeket hajtani, akár még digitálisan is esetleg, mivel gondolom a közös null sín nem zavarja a digi üzemet. Erre nézve, ha valaki digitális mágus adna felvilágosítást örülnék.
Nem tudom az új gépek képesek e felsővezetékről üzemelni. A Piko Hobby szériás mozdonyai nem, legalább is a Tau tuti nem. Még átalakítani sem tudom egyelőre, kell hozzá két normális félpantográf szedő, ami nem olyan idióta imitáció mint ami rajta van, akkor le lehet hozni a feszt a felsővezetékről a motorhoz.Az itteni Hornby motorvonatokkal szintén ez a helyzet, a tetőáramszedőről nem dolgoznak, pedig egy Virgin Pendolino-t vagy a 2012-es olimpyára kiadott speciális festésű szerelvényt minden további nélkül feldobnám a pályára.
Összegezve, azért ez a Marklin dolog tényleg csak a nagyon beteg vasutasoknak való. Azt is mondhatnám a pszihiátrián mi vagyunk a zárt osztály.[ Szerkesztve ]
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
Keeperv85
nagyúr
válasz
YanezTTrain #3490 üzenetére
"Ezt a "koszolás" dolgot az asztal élethűbbé tételére azért kifejthetnéd, mire gondolsz, minden ötletet szívesen fogadok, amivel az asztal még látványosabbá tehető."
Nekem a vasút = kavics, kátrány, rozsda és gaz. Én a 64-es vonalon nőttem fel szinte, ami soha sem volt korszerű és tiszta. A piszkos zöld bőr üléses MD-ken, amiben gázolajjal mostak fel.
Nekem ez a valóság jutott, így érthetően látványvilágban is közelebb áll a szívemhez, mint a Francia vagy Angol ultra steril környezet.
Csak egy kép, ami itt mindent elmond helyettem:
-
YanezTTrain
tag
válasz
Keeperv85 #3491 üzenetére
Értem mire gondolsz! Hát a marklinek között jó néhány van ami a 40-50 vagy több évével nem szorul koszolásra, antikolásra, mert látszik rajta a kora. Az új kocsiknak meg nem merek nekiállni az összekenésnek, mert ilyet még sosem csináltam, nem ismerem a technikát sem.
Egyébként itt tényleg tiszták a vonatok, buszok, tube, mint a patika. Járnak régi motorvonatok is, szerintem 70-es évek beliek, azokon már látszik a kor, de tiszták. Nincs légkondi, utastájékoztatás, de tisztaság az igen.
Ha elkap az ihlet időnként ragasztgatok ezt azt az asztalra, amitől kicsit gazosabb, lepukkantabb hangulatú részek is adódnak. A Marklin M vágányait elég nehéz összecincálni fűvel, homokkal, kaviccsal, részben mert fémből vannak részben pedig a középsín miatt. Ha ráfut valamire a csúszóáramszedő és nincs elég lendület, hogy le is guruljon róla a vonat akkor megáll az üzem. Próbálok a pályán élethűséget növelni, van néhány kísérleti vágánydarab, de még nem forrt ki a technika.A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
Közben két kémfotó a frissen elkészült köztes elemről. A Marklinnek csak nyílt pélyarész, a felsővezeték még készül, csak az alagútban van készen. A fenti pálya a cuccaim közül összeguberált TT sínekből készült, találtam még a romok között egy LVT motorkocsit, némi festés után az fog ezen a kis pélyaszakaszon ingázni egy relé és két szigetelt sínszakasz segítségével.
az elem "nézők felőli" oldala. A túloldalon minden egyszerűen szürkére van festve egyelőre.
NDK motorvonat kasznija némileg átszínezve. A tető még kap egy réteg szürkét illetve az ablakok alatt körben egy ezüst csíkot lakkfilccel. Ablakok visszakerülnek, az imitált világítás helyére pedig fehér ledek mennek. A zárfényt is megpróbálom valahová elhelyezni egy-egy vörös led formájában.
[ Szerkesztve ]
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
Batman2
őstag
válasz
YanezTTrain #3493 üzenetére
Húú, ilyesmi, viaduktos emelvényt akarnék valamikor én is csinálni a terepasztalunk utolsó elemére, ami alatt még egy kis tároló vágányzat is helyet kapna !!
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
YanezTTrain
tag
válasz
Keeperv85 #3496 üzenetére
Az az F7-es gép nagyon ott van. Van egy ilyen Marklin mozdonyom, de sajnos csak magában, se szerkocsi se egy dummy hozzá. Épp a napokban esett át egy nagygenerálon. Forgórész kommutátor felszabályozás, új kefék, stb. Most úgy jár mint a svájci óra. Ja, és a színezése nem ez a narancs, hanem az ezüst\piros Santa Fe.
[ Szerkesztve ]
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
samen
tag
Sziasztok! Segítségre lenne szükségem!Találtam a padláson egy mozdonyt,és egy vagont.Sajnos nincs valami jó állapotban.Azt tudom róla,hogy valamikor a 70es évek végén hozták Svájcból.Igazából az érdekelne,hogy milyen típusú mozdony ez,és hogy ér e egyáltalán ]valamit!Segítséget előre is köszönöm!
[ Szerkesztve ]