Aktív témák
-
kugyu21
senior tag
válasz mob_zzz #12285 üzenetére
Én is emiatt hezitálok a váltással, mert én pl. a Canon 18-55 IS-t próbáltam és nem láttam jobbnak, szebbnek, részletesebbnek (talán egy kicsit kevesebb torzítás és vinyettálás, de nem egetverő a különbség) mint a jelenlegi compaktom (Pentax Optio 550) obijának képét. A 17-55-nél már látszott a különbség, de az már nem kis pénz. Most a D5000-ben gondolkodom, de nem tudom, hogy 16-85, 18-105 vagy 18-135 legyen hozzá.
[ Szerkesztve ]
-
kugyu21
senior tag
Az a bajom, hogy arról is irtak már rosszat, is pont itt a fórumon és azért mégiscsak majd 2.5x drágább mint a 18-105. Nálam a cserélgetés okozta problémák nagyon nem számítanak, egy 4-5x zoom mellett nem kívánnám sokat cserélgetni (ma még így gondolom).
Én nem a cserélhető obiság, hanem a jobb minőség miatt váltanék DSLR-re.
És ez az amit a kitobi mellett még nem nagyon éreztem (persze, mert nagyon jó a compaktom ).[ Szerkesztve ]
-
kugyu21
senior tag
Majd keresgélek, remélem még meg vannak. Nem napsütéses képek voltak, a Fukarban készültek, ahol volt lehetőségem kipróbálni. A jelenlegi compaktom után a hajdanvolt Zenitemnek a tűéles rajzolatát vártam a kitobitól az olvasott tesztek és dicséretek alapján, de nem találtam.
-
kugyu21
senior tag
válasz Degeczi #12800 üzenetére
És ahol a vázhoz van megadva adat, azt milyen rekesszel számolják?
Illetve ez most akkor kulcsszám vagy méter (d5000 a dpreview-n)?Flash
• Auto pop-up type (auto pop up in Auto, Portrait, Child, Close-up, Night portrait, Party/indoor, Pet portrait modes)
• Manual pop-up in P,A,S,M and Food modes
• Guide number of 17/56 (ISO 200, m/ft.) or 18/59 with manual flash (ISO 200, m/ft.)
• Guide number of 12/39 (ISO 100 equiv, m/ft.) or 13/43 with manual flash (ISO 100 equiv, m/ft.)
• Sufficient to illuminate the picture angle of an 18mm lens -
-
kugyu21
senior tag
válasz runner 125 #12901 üzenetére
Mindenhol csak azt olvasom, hogy a Nikon fényképezőgépeire 3 évre növekedett a garancia (a hivatalos partnereknél). És az objektivekre? És ha kitben veszem?
-
kugyu21
senior tag
Hosszú stagnálás után a héten elkezdett a D5000 ára csökkenni.
Láthatáron van valami utód? -
kugyu21
senior tag
Tudom, hogy volt már itt szó róla, de olyan valakinek a válaszát várom aki már próbálta is:
a sandisk ultra II minden tekintetben, megszorítások nélkül ki tudja szolgálni a d5000-nek még a HD videó készítési funkcióját is?
Esetleg van-e a kézikönyvben, egyéb hozzá adott irományban valamiféle utalás, figyelmeztetés, előírás arra vonatkozólag, hogy milyen sebességű kártya, esetleg brand használatát szükségelteti a gép? (tudom a kingston felejtős)[ Szerkesztve ]
-
kugyu21
senior tag
válasz Throme #13337 üzenetére
Nem, még nincs meg, csak tervezem, de sajnos még ebben sem vagyok biztos.
Tulajdonságaiban és a 18-105 kitben jó választásnak tünik számomra, de pont a néhány hsz-el késöbb említett nikon-színvilág nem fekszik nekem igazán.Degeczi
"ha szereted a Nikon színvilágát, akkor Capture NX-et használsz"
Én jelenleg egy Pentaxot használok amivel sikerült egy D40-t és egy D60-t összehasonlítanom. Mindegyik gépet alapbeállításival, jpg-ben használtam és a színeit tekintve nekem nem jöttek be a nikonok. Kicsit túl pirosak, a fehérei pedig olyan piszkosak, inkább szürkék voltak.
Kérdezném, hogy ha D5000-t veszek (azt még nem sikerült tesztelnem, de az idő már sürget, jön a nyár) és annál is ilyen színvilágot találok, ezt a gép beállításaival tudom korrigálni vagy csak RAW és utólagos képfeldolgozással? -
kugyu21
senior tag
válasz Degeczi #13357 üzenetére
A RAW-ból tudom, hogy minden megcsinálható, de jó lenne már a gépben visszavenni egy kicsit a pirosból vagy felemelni a színhőmérsékletet 6500K-re (nekem az jobban bejön, a monitor is arra van állítva).
A szürke-fehérre próbálok képet feltenni de sehogysem sikerül.
Még-egy-kérdés:
Van-e aközött különbség, ha a gép maga készíti a jpg-t vagy a géphez kapott programmal, alapbeállítással, a RAW-ból csináltatom a jpg-t?[ Szerkesztve ]
-
kugyu21
senior tag
-
kugyu21
senior tag
Na én is benéztem egy exif-be.
A kamera ágon az X,Y resolution és a resolution unit, és a miscellaneous ággal nem tudtam mit kezdeni. Azok mit jelentenek, van-e számomra fontos információ tartalma? -
kugyu21
senior tag
Tegnap vettem a D5000-hez (ahogy ajánlottátok) Ultra II kártyát és ilyet kaptam [link] (nem itt, de csak ezt tudtam belinkelni). Először megijedtem hogy nincs rajta az Ultra II felirat, de az írás szerint tudja a 15MB/s-ot.
Most akkor ez Ultra II vagy nem?[ Szerkesztve ]
-
kugyu21
senior tag
válasz Throme #13438 üzenetére
Köszi a megnyugtatást. Az eladó bizonygatta, hogy ez ugyanaz, ami régen az Ultra II felírattal ment, hiszen a 15Mb/s-t tudja ez is, de addig nem akartam felbontani a blisztert amig valaki meg nem erősíti a sebességet, ha mégsem tudná, bontatlanul biztosabban lehet visszavinni.
t_a_m_á_s
Én még csak most ismerkedek a DSLR-el (2 napos a D5000, elötte kompact volt, illetve az előtt SLR is), de most még én is úgy gondolom, hogy nem bónusz, hanem hiányozni fog a nagyobb mélységélesség. Majd késöbb lehet, hogy ez megváltozik.
A leírás olvasgatásában még nem tartok ott, ezért nem tudom, hogy lehet-e ilyet állítani, de már gondolkoztam azon hogy video készítésekor, ha van elég fény, a szükebb rekesszel (ezáltal nagyobb DOF) lehet-e enyíteni az AF hiányát?[ Szerkesztve ]
-
kugyu21
senior tag
válasz Degeczi #13444 üzenetére
Na a gyakorlatot azt még nem tudom, és főleg a nagyságrendeket. Ezért mondtam, hogy a véleményem még lehet változni fog, csak az elmélet alapján gondolom most még úgy.
És igen pont arra gondoltam, hogy az új obim kezdője csak 3.5 míg a kompakté 2.8 volt, és azt is gyakran használtam a P&S helyett gépészkedve (A,S,M).
Valamint főleg a videózásnál (nem használható az AF) jöhetne jól a kompaktos nagy DOF. -
kugyu21
senior tag
válasz Zoli bácsi #13457 üzenetére
Na most jól rám hoztad a frászt.
1. Holnap én is tesztelni fogom a napellenzőt nappali körülmények között is . És bár most nem túl ideálisak fényviszonyok és csak a saját kijelzőn ellenőrzöm, de nálam is ott van a bal felső sarokban a beszűrődés. Viszont az inkább vinnyettálás lesz mert levett napellenző esetén is megmarad.
Már el is ment a kedvem ettől az obitól, pedig a kompatról pont a vinnyettálás miatt akartam komolyabbra váltani.
2. Az úgy felejtett WB sem nyugtatott meg. Mégiscsak jobb volt a kompakt , mert ott a kijezőn látható volt az eredmény (az expozició kompenzációt én is rendszeresen rajta felejtettem).
Az elkészült képre nem szoktál rápillantani vagy még azon sem látszik a nagy kékség?
3. Ez az "f" hiba lehet hogy D90+18-105 specifikus, mert amikor az internet után a valóságban is meg akartam nézni az obit, akkor a fukarban egy D90-n volt és abban az összeállításban adták a kezembe, és azon is azonnal ott volt a hiba, kioldottam visszacsattintottam az obit és már meg is javult.
4. Én körömlakklemosóval semmiképpen nem próbálkoznék, még az is lehet hogy megmarja a műanyagot. Szerintem az alkohol a legjobb, a contactspay-k is alkoholt tartalmaznak.[ Szerkesztve ]
-
kugyu21
senior tag
válasz Skynet258 #13858 üzenetére
"Ezen kívül az eltérő Nikon-Canon színvilág is fontos lehet (nálam ez volt az egyik ok a Nikon mellett)."
Ha már a Nikon színvilágáról esett szó:
Egy elég nagytudású Pentax kompaktról (Optio 550) upgrade-ltem fel egy D5000-re.
Hosszú vajúdás eredménye volt a választás, megfogdostam megtetszett, és a 18-105 (ma még nem cserélhető obis gépként használom) objektiv is a Nikon felé húzott.
Az első nyaralás alkalmával készült nagyobb mennyiségű kép átnézésekor tünt fel, hogy a Nikon színvilága nem egészen olyan mint a régi kompaktomé és hát... nem a pozitív irányba.
A gépet 90%-ban P&S esemény fotozásra, dokumentálásra használom, a későbbi RAW konvertálás és "labormunka" jelentős időigénye miatt, a képeket JPEG-ben tárolva (ráadásul elhangzott itt a fórumon, hogy a gép jpeg motorja jobb mint ha késöbb szoftveresen fordítom át), ezért ezt az utat nem szívesen választanám.
Tehát a kérdésem, hogy a gép beállításaiban van-e lehetőség arra, hogy a (szerintem) túlsaturált pirosokból és sárgákból visszavéve, számomra kellemesebb színvilágot érhessek el, illetve hogy a már elkészült jpeg képeket egyszerűen, lehetőleg kötegelve korrigálhassam?
A másik nagyon zavaró dolog számomra, hogy a kisebb mélységélesség miatt (bár ezt próbáltam azzal kompenzálni, hogy ha lehetett az alapbeállítás A mód F11 volt) az alakok annyira élesen elválnak a háttértől, mintha másik képről lennének odamásolva (és ezt a fotóimat megnéző barátok is észrevételezték).
Lehetséges-e a problémáimon egyszerűen segíteni vagy, bár nagyon megszerettem a gépet, mégis másik márka felé kell nézelődnöm?
Előre is köszönöm.[ Szerkesztve ]
-
kugyu21
senior tag
válasz Degeczi #14014 üzenetére
Hát pedig valahol olvastam. Azért is maradt meg bennem, mert én sem találtam logikusnak, de azóta keresem és nem találom (de még nem adtam fel).
Próbálkozom akkor majd a RAW-val is, és a neutrál-lal is, mert valóban standart-ra van állítva.
A mélységélességgel kapcsolatos kérdés pedig nem volt vicc. Tényleg nagyon zavaró, hogy nagylátó melett még f5.6-nál is körbevágottak az alakok. De majd próbálok jobban rekeszelni.
Köszi. -
kugyu21
senior tag
válasz Throme #14034 üzenetére
Az a baj, hogy a telítettség állításával nem tudom azt módosítani, hogy az egyes színek egymáshoz viszonyított aránya változzon, ne legyen annyira sárgás-pirosos.
Valami olyasmi lehet a problémám mint anno a filmes korszakban, ha természetet fotóztam, és jó zöldeket akartam akkor Fujival, ha eseményt (embereket) és jó bőrszineket akkor inkább Kodakkal töltöttem fel a gépet. -
kugyu21
senior tag
válasz Degeczi #14049 üzenetére
Nem emlékszem, hogy akkor lettek volna ilyen "körülvágott, kiemelt" alakjaim (otthonról majd teszek fel képet). Most valahogy nagyon feltűnőek.
Igen csak pont a RAW (vagy NEF, ezt most még nem is nagyon tudom mi a különbség, mert nem akartam ezzel foglalkozni) file nagyobb mérete illetve az utólagos képfeldolgozás időigényessége miatt szerettem volna a jpeg-nél maradni és lehetőleg a vázon, a gép beállításaiban egyszer és mindenkorra elintézni (ha lehet), hogy az új gépnek a régihez hasonló (nekem jobban tetsző) színvilága legyen.
vadkörte
Nem ismerem és nem dolgoztam még vele, próbáltam elkerülni ennek szükségességét.
Próbálnék más megoldást keresni (lásd fent).[ Szerkesztve ]
-
kugyu21
senior tag
válasz andorra #14524 üzenetére
Sőt ha tudod hogy csak tájképet fogsz lőni elég betenni a 18-105-öt (420), vagy ha tudod hogy csak madarászni mész csak az 55-200-at (335) pakolod be, neki viszont mindkét esetben mind az 560-at el kell cipelnie. (-14dkg, illetve -22.5dkg)
Nem kell ezen vitatkozni.[ Szerkesztve ]
-
kugyu21
senior tag
válasz Degeczi #14603 üzenetére
"ahol 10e képenként a sorrend is elromlik, és ismétlődés is lesz"
Ezt valahol lehet állítani?
Mert nálam már a 1003. kép után (miért pont ott ) egy új könyvtárat nyitott, elölről kezdve a számozást és amikor betelt a 8GB-s kártya akkor az új kártyán újra elölről kezdte. Így nem egészen 2 ezer kép közül már 3 db 0001-es sorszámú van.[ Szerkesztve ]
-
kugyu21
senior tag
válasz Degeczi #14616 üzenetére
A szoftveres átvitel előnyét értem. Az hogy kártyacserekor nulláz nem túl jó de még megmagyarázható. Azt a részét nem értem, hogy ha Te is 10e képről beszélsz, a 4 karakteren is elérhető a 10e, akkor az enyém mért kezdett el egy új könyvtárba dolgozni, és miért éppen 1003-nál.
-
kugyu21
senior tag
18-105 VR -re mennyire érdemes (szórvány makrózáshoz) DCR250-t venni és rakni? (Ráfér egyáltalán?)
Azt a 45 cm-t mennyire csökkenti le? Azzal már megközelíthető egy compakt gép makroképessége?[ Szerkesztve ]
-
kugyu21
senior tag
D5000-nél valahol lehet állítani, hogy a fájlnév meddig számozódjon? Mert nekem a 4 karakteren csak 999-ig számol (volt már, hogy1003-ig), és aztán új könyvtárad nyit s kezdi elölről.
-
kugyu21
senior tag
-
kugyu21
senior tag
válasz Degeczi #15801 üzenetére
Értem amit mondasz, csak ezzel akartam szemléltetni, hogy teljesen más szellemben töltöm le a képeket a gépből, de igazad van megpróbálom amit javasoltál.
Nincs semmiféle kártyacsere, a 8 gigás kártyán amikor elért a DSC_1003.jpg-hez , nyitott egy új direktory-t és kezdte elölről 0001-el. -
kugyu21
senior tag
A hétvégén szalagavatót kell fényképezzek és ezért előkészülve csináltam néhány vakús képet D5000-rel saját vakújával. Azt tapasztaltam, hogy a korábbi analóg gép és külső vakú, illetve a compact gép saját vakúhoz képest is nem csak az objektívnek kisebb a mélységélessége hanem a a vakúnak is.
Azt értem ezalatt, hogy a megvilágítást az elől lévő személyre, tárgyra állítja be, de a kicsit is mögötte lévő másik személy vagy háttér már sötétben van, szinte tök sötétben.
Kérdésem, hogy ez normális-e, vagy valami el van állítva és hogy lehet-e ezen segíteni?
(és most ne azt javasoljátok, hogy használjak külső vakút, ebből szeretnék most többet kihozni, mert nagyon furcsa) -
kugyu21
senior tag
válasz Degeczi #15838 üzenetére
Az "A"-val is próbáltam, de az automatika által hozzá választott záridővel még mindig sötétnek találtam, ezért expozició korrekcióval emeltem rá egy kicsit, de mire kivilágosítottam a hátteret akkor már kezdett beégni az előtér.
És egyébként az lehet, hogy az autó állásban, a gyári beállítás ennyire félresikerült értékeket állít be? Más, kevésbbé igényes géppel sem tapasztaltam ilyen gyenge eredményt. -
kugyu21
senior tag
válasz t72killer #15840 üzenetére
OK, akkor konkretizálom (sajnos magukat a képeket most nem tudom mellé rakni)
A téma egy alak, hátrafelé még hosszú borospincében, két gép saját vakúval, autó állásban, tehát semmit nem hozzákorrigálva, full automata.
D40 látszik egy nem beégett alak mögötte még 6-8 méter mélységben, természetesen egyre kevésbé megvilágítva, de még kivehetően boroshordók és a pince fala, látszik hogy még tart hátra felé.
Ugyanez D5000-el: az alak megfelelő megvilágításban, de (kis túlzással) körülötte sötétség, se hordók, se pince, se fala. Tehát nincs "fény-DOF", mint a bokeh megvilágítással előadva.
Ez így normális, vagy valami el van állítva (gyárilag), esetleg meghibásodás?[ Szerkesztve ]
-
kugyu21
senior tag
válasz Frigetrus #15843 üzenetére
Akkor mégegyszer leírom: Lehetséges az, hogy a Nikon ennyire különböző beállításokkal, prioritásokkal látta el a D40 és a D5000 gépét, hogy ennyire homlok egyenest eltérő eredményt produkál a két gép auto módja? Vagy ezeknek a szoftvere nagyjából azonos (tudom az egyik öregebb a másik fiatalabb, ezért mondom hogy nagyjából) és a tapasztalható nagyon eltérő megvilágítást eredményező kép amiatt van, mert a próbált két gépek közül lóg ki valamelyik, valamilyen oknál fogva a többi D40 illetve D5000 közül?
Mégegyszer hangsúlyozom és azért próbáltam a kontrék példát is leírni, nagyon nagy az eltérés![ Szerkesztve ]
-
kugyu21
senior tag
válasz #31757056 #15846 üzenetére
Igen csak ez az eltérés tényleg nagyon szembetűnő, messze nem a bitvadász kategória, hanem a tők laikus nagymama is szóvátette.
És finomításnak ezért nem mondanám, mert akkor pont fordítva kellene, hogy működjön a dolog, mert aki automatában használja a gépet az azt szeretné, hogy a vakút bekapcsolva autómata állásban is úgyanúgy fényképezhet mintha sütne a nap, tehát rábízhatja magát a gép intelligenciájára, háttér is világos lesz és ehhez ne kelljen semmit trükközni. Akinek pedig az az igénye, hogy az alak legyen hangsúlyos a képen az meg úgysem auto módban használja. Ezért ezt a "feature"-t a D5000 részéről éppen visszalépésnek mondanám mint finomításnak, és emiatt gyanús nekem a dolog.[ Szerkesztve ]