Aktív témák
-
i4s
tag
válasz kugyu21 #12286 üzenetére
Amennyiben jot akarsz magadnak akkor 16-85. Jomagam 18-135-ot csereltem erre. A 18-105-ot nem ismerem szemlyesen csak masok velemenyebol. Ott meg irnak rola hideget meleget. A 18-135-nek egy nagy baja van: muanyag es gyorsan kopik foleg ha sokat cserebereled, ebbol adodoan a kamera gyakran nem is latja az obit. Ezen felul kiscsit magas a CA-ja, amit persze PS-ben lehet korrigalni.
-
Ijk
nagyúr
válasz kugyu21 #12286 üzenetére
Nem láttál különbséget? Tehetnél fel valahova mintaképeket. Verőfényes napsütésben valóban nem lesz jelentős különbség, ott a kompaktok is jól szerepelnek. Rosszabb fényviszonyok közt lesznek problémák, illetve egy kitobival lehet relatíve kis mélységélességet produkálni, de egy kompakttal legfeljebb 300mm f2.8-on.
Másfelől, akármi van a kezedben a kompozíciót te határozod meg, a fényt pedig a környezet, ill. ha komolyabban foglalkozol világítástechnikával neked is van beleszólásod. Mivel a kitobik közel azonos fényerővel bírnak így 99%-ban ugyanazt a képet fogod velük elkészíteni, a különbségek nyilvánvalóan a gyújtótávolságból, ill. torzításból, CA-ból... adódnak amelyek amatőr szinten igen jelentéktelen különbséget mutatnak.
Ha valaki eljut a fotózásnak arra a szintjére, hogy tudatosul benne a kompozíció és a fény 90%-os jelentősége, és ezt kellőképpen ki tudja használni, akkor érdemes objektív és váz ügyben fejlesztésen gondolkodni. Addig viszont rengeteget kell tanulni és gyakorolni, technikákat ellesni, és inkább a világításra áldozni fokozatosan a pénzmagot.
Általában ahhoz 1-2 év szükséges, hogy a fotós tisztába kerüljön, hogy egyáltalán milyen gyújtótávokra van szüksége, és utána annak megfelelő üvegeket vásároljon./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Degeczi
nagyúr
válasz kugyu21 #12301 üzenetére
beltérben valszeg teljesen nyitott rekesszel lehetett, ahol még a drágább obik is ritkán remekelnek, plusz a gyengébb megvilágítás talán még bemozdulást is okozhatott
normális megvilágításban, már akár csak egyetlen blendét lerekeszelve nincs gond a mai kitobik élességével
-
Degeczi
nagyúr
válasz kugyu21 #12303 üzenetére
ha jól használod (pl. kellő érzékenység a bemozdulásos életlenség ellen - ami tükrösön egyébként könnyebben előfordulhat, mint kompakton), akkor jelentős különbséget láthatsz még kitobival is
ma már nem jellemzőek azok a régi csúcskompaktok, amikben valóban kiemelkedő optika volt, DSLR kitobiknál jobb (pl. Oly 8080, Sony 828)
de még azok is elvéreztek a feldolgozás gyengeségei miatt, hiába voltak optikailag jobbak -
Frigetrus
senior tag
válasz kugyu21 #12804 üzenetére
Ugyan az. Mármint a kulcsszám az egy távolság egy adott iso-ban megadva. A kulcsszám az a távolság, amit jól kiexponál a vaku egy elméleti f1-es rekeszt használva, az adott érzékenységen. (Tehát pl: 17 a kulcsszám, és f1 a rekesz, akkor 17/1=17méter.)
Elég pongyolán fogalmaztam, majd a témában jobban jártasabbak kijavítanak.[ Szerkesztve ]
-
Degeczi
nagyúr
válasz kugyu21 #13328 üzenetére
nézd meg mekkora egy ilyen videó, és könnyen ki tudod számolni magad is...
egyébként nem vmi jó minőségű, hiába felel meg egy alap HD-nak papír szerint
D90-en használtam néha, bőven bírta az említett kártya - de a föntiek miatt ez teljesen természetes, csak a leggagyibbak nem bírnák
-
Degeczi
nagyúr
válasz kugyu21 #13331 üzenetére
természetesen
a videó sebességigénye nagyon alacsony, mert adott a képek (kis) fölbontása, és az, h abból csak 24 készül mp-enként - így nem terhel meg semmilyen átlagos, nem csigalassú kártyát sem
a képek mentésekor viszont olyan gyorsan menti ahogy csak lehet - de ott is csak akkor veszed észre a kártya sebességét, ha a kamera belső puffere már betelt, és oda nem tud újabb képet rögzíteni, amíg egyet ki nem írt a kártyára, így föl nem szabadul annak helye
az Ultra II ezért ideális kompromisszum ár/teljesítmény arányban: annak 15 MB/s körüli írási sebességét csak kevéssé tudná fölülmúlni a kamera (kb. 20 MB/s), így nincs értelme 30 MB/s-ra képes képes Extreme kártyát venni duplaannyiért, mert csak minimális előnyt adna (és ismét: csak hosszabb RAW sorozatnál)
[ Szerkesztve ]
-
Throme
veterán
válasz kugyu21 #13335 üzenetére
Helló!
Nem emlékszem pontosan, neked megvan a D5000 vagy azt is csak tervezed megvenni?
Ha megvan, akkor milyen kártyát használsz jelenleg?
Azzal van valamilyen sebesség gondod, akár videó felvétel készítésekor, akár fotózáskor?D5000:
Én nem tapasztaltam sebesség problémát az ultra II (4Gb) kártyával. Mondjuk sok videót se készítettem. Kisfilmeket biztos nem ezzel a kamerával csinálnék. Megőrülnék az 5 perces limittőlTöbb napos fotós túrára még nem mentem a géppel, de kirándulásokat simán végigfotóztam és nem kellett takarékoskodnom. Sorozatokat igaz nem lövök. Egy nagyobb nyaraláshoz meg beszerzek még 1 kártyát...
RAW+jpg kombót eddig 1x próbáltam, de nem látom nagyon értelmét (lehet, hogy van, de most csak magam nevében írok).
Én azért vettem ultra II karit, mert Kingstone került át a kompaktból, de itt valahol olvastam, hogy azzal vigyázni kell...
Úgy tudom a Canon 550D ami kényes a kártya sebességre, de annak komolyabb is a videója (nagyobb felbontás és nagyobb képszám/mp).
Nem rábeszélni akarlak bármire is, csak egy tapasztalat....
[ Szerkesztve ]
-
TeeJay
félisten
válasz kugyu21 #13331 üzenetére
én a saját 8gigás Sandisk SDHC UltraII kártyámon írásra kb. 13-14MB-ot mértem stabilan, olvasásra pedig 20-22MB-ot.
bőven nem tudja még a D90-sem kihasználni ezt a sebességet, úgy menti rá a fotókat mint a vihar szóval videó az meg sem fogja erőltetni
ami miatt nagy előny a gyors kártya az pedig mikor 5-6GB fotót kell gépre másolni, na ott bizony nem mindegy hogy 8-10 vagy 22MB-al olvasol-e róla folyamatosanMixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/
-
Degeczi
nagyúr
válasz kugyu21 #13356 üzenetére
természetesen rengeteg múlik a beállításokon: a régebbi Nikonokon, mint az említett D40/D60, pl. a ModeIa színbeállítás sokkal kevésbé élénk, mint az alapértelmezett ModeIIIa
(a picit valóban izgága pirosakból ez biztosan visszavesz, a szürke fehéret viszont nem értem: az alexpó kell legyen)az újabbakon, mint a D5000 is, még egyszerűbben és részletesebben lehet a Picture Control-ok alatt állítani a jellemzőkön
RAW-ban pedig aztán teljesen megváltoztathatsz mindent, ha pl. nem Nikon Capture-rel dolgozod föl, akkor olyan, mint ha nem is Nikon kamerád lenne, csak hardveresen, de a szoftverét lecserélted volna más gyártóéra
-
Throme
veterán
-
Throme
veterán
válasz kugyu21 #13367 üzenetére
Azért -szerintem - állíts fel egy fontossági sorrendet!
Felőlem lehetne akár 20 év gari is egy fényképezőre, ha nem tetszik az általa készített kép!A 18-105 VR tényleg nagyon frankó kit-objektív ( mondom én akinek kb 4 hónapja van csak meg), de pl Canon 18-135 IS se lehet rossz....
Ne érts félre, nem lebeszélni akarlak a D5000-ről, hisz nekem az van és imádom (meg hülyén is nézne ki itt a Nikon fórumon )!!!
Esetleg beszélj itt pár fórumozóval, hogy egy fotós találkozó (van ilyen fórum is) alkalmával, talán kipróbálhatod a gépüket (saját memó kariddal) néhány felvétel erejéig. Én még sosem voltam, szóval lehet ez egy baromi rossz 5let volt , de ki tudja...
-
hemaka
nagyúr
válasz kugyu21 #13432 üzenetére
Ez nem ultra II, mert az így néz ki.
De kártyaolvasóba úgyis kiderül mit tud.[ Szerkesztve ]
-
Throme
veterán
válasz kugyu21 #13432 üzenetére
Mikor szó volt erről a memókariról én is megnéztem...
Nekem is olyan a memókarin a matrica mint neked (csak 4 Gb).
Írás - olvasás simán megy 15 Mb/sec sevbességgel. És ez a lényeg .
A "tároló tasak" egyébként nálam ultrra II grafikával van ellátva (bocs a fogalmazásért, csak meccset nézünk és megy a pálinka ) de maga a kari olyan mint a tiéd! Semmi bajom nincs vele. Sztem ne aggód, ha tudja a 15 Mb/sec-etj Én megőrzöm a csomagolást, ha mégis érvényesíteni kellene a garanciát... -
Degeczi
nagyúr
válasz kugyu21 #13439 üzenetére
ha ragaszkodsz a kompaktos, "a kép szereplője beolvad az éppoly éles háttérbe" jellegű képekhez, akkor egyszerűen alaposan rekeszelve készíted, és kb. ugyanazt kapod...
(de még a fotózáshoz nem értő ismerősök számára is láthatóan szebb lesz az olyan kép, ahol a fő téma leválik, kiemelkedik az életlen háttérből)DSLR-en ez azért feature, mert kontrollálható: lehet kicsi, de nagy is, ha éppen az kell
kompakton nincs ilyen választási lehetőségigazán csak a makrózás az, ahol emiatt előnyben vannak a kompaktok
-
t_a_m_a_s
őstag
válasz kugyu21 #13439 üzenetére
Degeczi már reagált a hozzám intézettekre. Videónál nem tudom, milyen lehetőségeid vannak, illetve hogy működik-e amit leírtál, de fotózás során - ahogy az előttem szóló írta - jól tudod szabályozni a mélységélességet. Ha kompaktos képet szeretnél, ahol minden éles, legfeljebb szűk rekesszel dolgozol. Ha ehhez kevés a fény, az érzékenységet bátran növelheted, nem lesz olyan drámai a minőségromlás mint kompaktnál, így gyenge fények mellett is tudsz kompaktos képeket készíteni. De egy idő után nem fogsz
Csak hogy lásd a kontrollálhatóságot, íme két kép. Az első f5-el, a második f8-al készült.
No nem a művészi értékük miatt, csak szemléltetésként. Látod, hogy az elsőn a nagyobb háttérmosás jobban kiemeli a virágot a környezetből.
Holnap majd jól beletépünk...
-
Degeczi
nagyúr
válasz kugyu21 #13442 üzenetére
a gyakorlatban nem!
hiába nyitsz egy kompaktot akár f/2.8-ra (már amelyiket egyáltalán lehet), ha az ott olyan mélységélességet fog adni, mint egy azonos látószögre és tágytávolságra állított DSLR f/8-f/10-en...
így aztán kompakton csak extrém tele üzemmódban mosható valamennyire a háttér, de annak a használhatósága erősen korlátozott
[ Szerkesztve ]
-
Degeczi
nagyúr
válasz kugyu21 #13460 üzenetére
- ha vignettálás, akkor annak rekeszéléssel nagyon gyorsan meg kell szűnnie. Zoli bácsi képében ugyan nincsen Exif, de a téma miatt gondolom nem teljesen nyitott rekesszel történt, és akkor nem valószínű, h vignettálás lenne (hacsak nem telében, mert ott igazán erős a jelenség)
mindenesetre valóban ki kell próbálni napellenző nélkül is- a kijelzőn természetesen itt is látod az eredményt, csak EVF nincs. Ez erős napfényben lehet gond, mert akkor bizony nem sokat látni a TFT-n
- minden műanyagbajonettes obival (és bármilyen vázzal) előfordul az "f--" hiba, hiszen a műanyagfoglalat nem tud testelést adni, az a pici golyó pedig könnyen rosszul érintkezhet. Ilyenkor elveszti a kapcsolatot a váz az obival (ezért szűnik meg M módban a hibajelzés, mert ott nem érdekli a kamerát, van-e rajta obi. Persze használni ott sem lehet, hiszen a rekesz sem fog jól beállni, kézi gyűrű pedig nincs rajta)
szerintem is elég az alkohol a pucoláshoz -
Zoli bácsi
őstag
válasz kugyu21 #13460 üzenetére
Sajnálom, hogy rád hoztam a frászt.
A helyzet, hogy a képminőséget tekintve nem összemérhető a D90 egy kompakttal sem. Ha kompaktosan akarsz fotózni, arra ott az Auto mód, és nem enged a fehéregyensúlyba beleszólni. RAW esetén meg ugye utólag állíthatod, ez kompaktnál nem menne.Az elkészült képre nem szoktam a kijelzőn ránézni, csak ritkán. Vignettálás minden obival előfordul, a kompakt is vignettál. Könnyen korrigálható. Viszont nálam tényleg a napellenző lógott bele, mert a napellenző nélküli képek jók.
Most hogy Degeczi fórumtárs írta, ránéztem, tényleg kiszedi az exifet ez a k...a képfeltöltő oldal , pedig szándékosan benne hagytam, módosítatlan képeket raktam fel. -
Skynet258
veterán
válasz kugyu21 #13599 üzenetére
Amíg megjött, én is ezen gondolkoztam, hogy be lehet-e majd csukni, de felrakás után láttam, hogy a gyanúm beigazolódott: nem lehet. Pont ki van számolva a vastagsága, és a GGS után már túl vastag lesz az lcd (legalábbis a becsukáshoz, amúgy észre sem veszed, hogy bármi is rajta van).
De igazából én nem bánom, csak akkor volt behajtogatva, amikor nem használtam a gépet, amikor meg fotózok, úgyis kihajtottam, hogy lássam az infókat.
Így most folyamatosan ki van fordítva, de szerintem jó ez így, egyrészt védve van, tehát baja úgysem lesz, másrészt kímélem ezzel a zsanért is, mert nem kell állandóan hajtogatni.
Harmadrészt meg így mindig látom az infókat hajtogatás nélkül is - szóval szerintem így még jobb is a dolog.
GGS nélkül meg... nem merném kihajtva hagyni, félnék a karcoktól.https://geekpulse.hu
-
i4s
tag
-
Degeczi
nagyúr
válasz kugyu21 #14013 üzenetére
"elhangzott itt a fórumon, hogy a gép jpeg motorja jobb mint ha késöbb szoftveresen fordítom át"
vmit félreérthettél, ilyen biztosan nem hangzott el!
természetesen pont a fordítottja a helyzet: nincs olyan váz, amire ez igaz lenne, hiszen egy fényképezőgépbe nem kerülhet tetszőlegesen nagy teljesítményű processzor, mégis nagyon gyorsan el kell készülnie - ez pedig másként nem megy, mint az eljárások egyszerűsítésével
(hogy aztán a többi tényezőről már ne is beszéljünk: van. ami csak otthon végezhető el, állítható be jól, a pontos monitoron. Pl. fehéregyensúly, kontrasztviszonyok, és nem elhanyagolható expótartalék is van a RAW file-okban, míg a JPG-ben minimális)vannak vázak, ahol a JPG is teljesen elfogadható eredményt tud adni (Olympusok), de a fentiek miatt még azoknál is célszerű RAW-t használni...
az "időigény" sem komoly tényező, mert minden RAW feldolgozó programban van kötegelt mód, így hátrébb semmiképpen nem vagy a JPG-ekhez képest
(de jó megoldás lehet a RAW+JPG beállítás is)mindenesetre természetesen rengeteg állítási lehetősége van a kamera JPG motorjának is, már kezdve a különböző profiloktól (állítsd csak be a Standard helyett a Neutral-t, mindjárt nem lesz túltelített semmi...), de azokon belül is tetszés szerintire állítható a színtelítettség, kontraszt, stb.
(a sárgulás egyébként gyakran túlexpót jelent, és/vagy fehéregyensúly problémát)kötegelt mód ugyan létezik pl. Photoshopban is, de JPG-ekkel az a probléma, h ha Auto WB-t használtál, akkor nem minden képhez kell azonos korrekció!
a RAW-nak itt is óriási előnye van, mert teljesen mindegy milyen fehéregyensúly volt a felvétel idején beállítva, az összes képet kezelheted azonos módon...
JPG-ben nem csak a tartalék kevesebb mindenféle állításhoz, de sokkal nagyobb szívás az utómunka isaz utolsó kérdés ugye csak vicc?
pont a jól szabályozható mélységélesség a tükrös gépek fő előnye, és éppen attól szép egy portré, h nem mosódik össze a téma a háttérrel!ezt valóban észreveszi egy gyakorlatlan szem is a képeken (ezért hamis az az érv, h "10x15 nyomtatáshoz a kompaktok is ugyanúgy megteszik, nincs látható különbség" - dehogy nincs!), de nem hátrányként!
ahol pedig erre nincs szükség, minden éles kell legyen a háttérben is (pl. tájképek), ott az általad is említett lerekeszelésen túl, egyébként sem a tele tartományt használod (ahol leképezés miatt sokkal szűkebbnek tűnik a mélységélesség), hanem az obi nagylátó végét, és nem a háttértől távol-, hozzád azonban közel eső témára fókuszálsz
[ Szerkesztve ]
-
Throme
veterán
válasz kugyu21 #14013 üzenetére
Helló!
Színekkel és beállítással kapcsolatban, a magyar kézikönyv 106-110 oldalakon találsz infót. Konkrétan: "Képszabályozási beállítások".
Szerintem ez segítségedre lesz.Kezdetben én is "jó kompaktos módjára" a jpg-t preferáltam.
Itt, a fórumon történt beszélgetések hatására és kíváncsiságból belekóstoltam a RAW világába. Engem a szerkeszthetőség győzött meg, pedig csak a View NX-et használom.
Egyébként az utómunka az nem vészes. Van hogy jónak találom a RAW képeket és egyből - mindet kijelölve egyszerre - convertálom át jpg-be. Ez tényleg szinte semmi munka (nekem, a sz.gépnek annál több ). -
Throme
veterán
válasz kugyu21 #14024 üzenetére
Szerintem azzal sokra nem mész, ha csak átváltasz "neutral"-ba.
Ezen belül még állíthatsz színtelítettséget, élességet, kontrasztot...stb.
Ugyan úgy, mint a többi képszabályozási beállítás esetén.Mélységélesség terén nem értem miért akarsz kompaktot csinálni a gépedből....
-
Degeczi
nagyúr
válasz kugyu21 #14051 üzenetére
pedig filmes vázon sem volt nagyobb a mélységélesség (sőt)
nincs különbség: Nikonnál egyszerűen NEF a RAW file-ok kiterjesztése
ha bármit is akarsz később a képekkel tenni, már a RAW nyerő, mert bármilyen feldolgozást sokkal jobban (és többnyire egyszerűbben) lehet ott elvégezni, mint JPG-ben
ha az utómunka nélküli JPG nagyon fontos, akkor már gépválasztás előtt ilyen szempont szerint érdemes nézni a teszteket (és valszeg Olympust választani), mert ez a kameránál adott tulajdonság, csak kevéssé tudsz változtatni rajta
mindenesetre egy ízlés szerint hangolt (+1 kontraszt szinte biztosan kell, és a brightness -1 is gyakran hasznos) Neutral azért nem valószínű, h nagyon elfogadhatatlan lenne
a ViewNX-ben van Picture Control szerkesztő is, ahol teljesen egyéni készletet is létrehozhatsz, de a színleképezésen ott sem lehet változtatni (csak a Hue értékén, mint ahogy azt amúgy is lehet a Picture Control-okon belül - de azzal csak kicsit odébb tologatod a színeket, nem a telítettségüket változtatod)
-
Degeczi
nagyúr
válasz kugyu21 #14611 üzenetére
éppenséggel lehet a kamerán állítani, nullázzon-e kártyacserénél, de igazából ez is tökmindegy, ez is egy érv a Nikon Transferes automata átneveztetés mellett: nem kell érdekeljen, milyen neve volt eredetileg a képnek a kártyán, az akkor sem válna be hosszútávon, ha nem nullázódna
-
04ahgy
nagyúr
válasz kugyu21 #14618 üzenetére
999 kép után új könyvtárat készít a váz, vagy ha a fájlsorszám X999-et meghalad. A sorszámozást folytatólagosan csinálja, 9999-ig, ott resetel. Akárhány fájl van az aktuális könyvtárban, fájlsorszám resetnél akkor is újat csinál.
Mindegyik Nikon DSLR manualban biztos szépen le van írva, D40 és D90-nél biztosan benne is van. A többit csak feltételezem.
HGyu
7855.94MHz CPU-Z valid \ Pulchra tibi facies, oculorum acies, capillorum series; o quam clara species! Rosa rubicundior, lilio candidior, omnibus formosior; semper in te glorior!
-
válasz kugyu21 #15307 üzenetére
ITT nem dicsérik a kombót. (működik, de vinnegtál, stb)
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Degeczi
nagyúr
válasz kugyu21 #15798 üzenetére
nem, de semmi jelentősége: hacsak nem akarsz magaddal kitolni (ütközések, sorrend, visszakeresés miatt), olyan letöltőprogramot használsz (pl. az ingyenes Nikon Transfer), ami menet közben átnevezi a semmitmondó DSC_xxxx fileokat pl. dátum+időpont (ÉÉÉÉHHNN_ÓÓPPMM) névre - akármi is volt az a kamerán
így egy kép nevéből rögtön látható mikor készült, ezért könnyű visszakeresni, ismétlődés miatti ütközés sosem lesz, a sorrend minden oprendszer és képnézegető alatt jó lesz (és ha mások, ugyanazon az eseményen készült képeit is ez alapján nevezteted el, akkor még keverhetőek is egymással
-
Degeczi
nagyúr
válasz kugyu21 #15800 üzenetére
a letöltőprogramnak semmi köze a kábelhez: teljesen mindegy, h kábellel a kamerát kötöd a gépre, vagy kártyaolvasót használsz - ugyanúgy teszi a dolgát, és nevezi át automatikusan a képeket...
(ami egyszerű áthúzásnál nem lehetséges, ezért kell a program)egyébként kihasználja a 4 számjegyet a kamera sorszámozása is, hacsak nem úgy van a menüben beállítva, h nullázza ki kártyacserekor
de mondom: hosszú távon magaddal tolsz ki, ha maradsz ennél az elnevezésnél
-
Degeczi
nagyúr
válasz kugyu21 #15837 üzenetére
sehogyan!
az olyanoknak való, akik abszolút nem értenek hozzá, ezért szinte semmit nem enged állítani...kültérben "Auto" helyett eleve csak a "P" módot érdemes használni, mert bár az is teljesen automata, de már enged mindent állítani,
vakuzásnál pedig többnyire az "A" a célszerű, mert ott alapvető a rekesz meghatározása (hiszen a vaku hatótávolsága attól függ), a hozzátartozó záridő pedig Nikonoknál menüben állítható be -
Degeczi
nagyúr
válasz kugyu21 #15839 üzenetére
"A" módban, amikor a vaku a főfény (márpedig nyilván az, ha a környezet nagyon sötét marad) egy menüpont határozza meg a záridőt: olyasmit keress, h "flash shutter speed"
ez valszeg 1/60-on van, az a tipikus alap, és gyakran praktikusabb helyette az 1/30
de az első mindenképpen az ISO emelés 400-ra, vagy akár 800-ra: használd ki, h alacsony zajú az érzékelő
(az igazi megoldás viszont persze a külső vaku, azt nem tudod hosszú távon elkerülni)
Aktív témák
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Android szakmai topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Formula-1
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Háztartási gépek
- További aktív témák...