Aktív témák
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Degeczi #4425 üzenetére
hoszu expos zaj szürés elég megtévesztő név de igen az IS lassítja. (Meg a korábban vki által mondott jpg zajszűrés)
Mondok vmi újat: D80nál pl iso érték se mindegy.... (Más Nikonnál még nem néztem)
de tényleg ha mindent pont úgy állítunk be akkor, csak akkor tudja a 3fpst.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
alien_
őstag
válasz Degeczi #4474 üzenetére
Van benne valami, viszont a kártyaolvasó csati a hátsó panelen sem örök életű, szokott az elromlani. Főleg D70s-nél cseréltem sokat, legalább most már tudom, hogy miért =) Mondjuk CF kényesebb is mint az SD a tüskék miatt. Egyébként nem jellemző, hogy az usb csati tönkre megy pl d50-en, ha valaki normálisan használja.
Swarm is coming.
-
alien_
őstag
válasz Degeczi #4478 üzenetére
A vásárlók nagy része nem ésszerű... Amikor olyannal küldik be a kamerát, hogy nem tud fényképezni (tele a memória), sárga a kép (sephia), nem kapcsol be (lemerült akksi), túlexponált kép (kontraszt állítás lcd-n), stb stb.. És ne hidd, hogy csak kompakt gépeknél vannak ilyen droidok. Sok ügyes ember valahogy mindig megoldja még a sín ellenére a lábgörbítést is, és utána nagy részük leleményesen valami fémmel próbálja visszaegyengetni -> puff ,bizti =))
Egyébként szokott baj lenni a D70(s) -ek kártya foglalatával, nem kell ahhoz tüskét görbíteni se.
[ Szerkesztve ]
Swarm is coming.
-
alien_
őstag
válasz Degeczi #4480 üzenetére
Amiben áram folyik, az tönkre mehet alapból, hozzám a szervízbe eleve csak a sz@rok jutottak el, fogalmam sincs, hogy hány eladottból mennyi jutott el hozzánk, de nem hiszem, hogy vészes lenne a meghibásodási arányuk. Az tény, hogy S-nél sokkal kevesebb hiba van, mint a simánál.
Swarm is coming.
-
j.bravo
addikt
válasz Degeczi #4489 üzenetére
(Mármint a kanyon 18-55 kitobi? Végülis simán lehet, hogy nálam egy jobban sikerült példány járt... a teljesen nyitottról 2/3 FÉ-t rekeszelve már - számomra - teljesen jó képet adott...)
(Mindenesetre, bármennyire is Nikon-párti és elégedett d50-tulaj vagyok, a d40 helyett 350d-t vennék.)Whatever.
-
drkbl
őstag
válasz Degeczi #4595 üzenetére
Így igaz, a készítés körülményeiben le is írják, hogy a manuális fókusz kevés volt, az expoziciónak is manuálisnak kellett volna lennie - így viszont a régi gyurmafilmekre emlékeztet a hangulata, nekem pont a sterilitás hiánya miatt jött be, plusz jó buli lehetett apának és fiának
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Degeczi #4624 üzenetére
Ugye 30Dm volt ahoz képest kb fél stop a difi. D80 Iso1200ig jó, 30D iso1600ig.
Mármint nekem aki rawbol dolgozik ha kell és nem számolja a pixeleket.Egyébként érdekes pont fél stoppal tartom az új Sony érzékelőt jobbnak a Canonhoz képest, most Canonra lehet mondani a fél stop miatt, hogy "iszonyat zajos".
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
adik
őstag
válasz Degeczi #4626 üzenetére
ez tényleg arra utalhat, h csak az alsó kategóriában akarják a spórolást maximálni, nem pedig egy rendszerváltás kezdetét jelzi - ami szerintem kár
bizony, erről szól a móka. az mondjuk tény, hogy az új obikban már mindben van kókuszmotor, de pl nincs új az általad említett fényerőművekből, és még sok minden másból sem. Meg hát az sem mindegy, hogy ezeknek az obiknak jellemzően alacsonyabb a használtpiaci ára, mint az újnak. (Itt azért egy pillanatra megemlékeznék a Canon EF 50/1,8-ról, amiből az első eresztés kb 50%-kal drágább használtan, mint a második, és a második eresztés is újonnan alig drágább, mint használtan - nem hinném, hogy van még egy olyan objektív a földön, aminek tulajdonképpen alig van értékvesztése.)
Kettő, csipkebokor vessző!
-
DomTom
csendes tag
válasz Degeczi #4633 üzenetére
Szia!
Vezeték nélküli vaku. A vaku villantástól aktivizálódik, ugye?
Ezt nem tudja figyelembe venni a D60, a D80 pedig igen, jól értem?
Pedig vannak régi, nem rendszer vakuk apámnak, amit nem használ, házi gártású fotocellás másodvillantó kütyüvel (remélem érthető). Ezt akartam használni. Ezt akkor nem jó D60-hoz?
Az új rendszervakuk árát sokallom kicsit, bevallom. -
Zozzant
addikt
válasz Degeczi #4660 üzenetére
ha nem akar olyan obit akkor akár 500 ezer is lehet, persze szarkasztikus vagyok, de ez az igazság... csomóan azt hozzák fel hogy húdedrága 1-2 obi... persze a limited, de akinek komoly pénze van, megveszi, akinek nincs az talál harmadik gyártótól obikat, dettó canon/nikon árban. de ez már ultra off
https://logout.hu/bejegyzes/guga/az_utolso_kivansag.html
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Degeczi #4689 üzenetére
Hát dpreviewen volt az írás "labortesztel" együtt de dpreviewröl azt én már elő nem turom.
És én rendszeresen használom az SB800at 17-50el(kb 90%ban) és vagy TTL, vagy TTL-BLen és lényegében nincs olyan képem ahol a vaku akár mi miatt is de rosszul dolgozna Canon csucsvaku(580ex) után egyszerüen döbbenetes nekem, hogy mindig minden jó.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Degeczi #4780 üzenetére
Nem berzenkedek az ötlettöl egyszerüen csak én a realitások talaján álok.
Amíg Nikon egy jó nagy lépéssel Canon elött van márpedig mindha "kicsit" szükös lenne a Canon olcsó, jó minőségü 18-135ös kínálata (De vehetjük az olcsó de rossz minőségüt is akár....) addig Nikon nem fog iparkodni: Akinek ilyen átfogás kell ennyiért az vagy 18-135öt vesz vagy esetleg nem akarom minősíteni képminőségben 18-125 sigmat.
hát ezért.Lauda: Kb árat írtam lévén, hogy 70K alatti árra emlékeztem mint ahogy KITben és egyébb helyeken is akár újonnan kapható ennyiért. és mosthogy körbenéztem tényleg van 6XKért újonnan.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
félisten
válasz Degeczi #4789 üzenetére
Oksi, így már teljesen tiszta. Nagyon jó árai vannak, de ha gond van, akkor meg ki tudja meddig tart a dolog és valóban jó lesz-e a cucc.
Bár azt sem tudom, hogy mekkora a hibaszám az objektíveknél és a vázaknál. Mondjuk ha gond van vele, az nem vigasztalna senkit, hogy 100-ból pont az övé volt az az egy, ami elromlott. -
félisten
válasz Degeczi #4815 üzenetére
Az előbb kint voltam a géppel, elég jók a fényviszonyok. Ha beállítom a 3.5-ös rekeszt, akkor 1250-1600-as záridőt kapok. Viszont ha auto-n fotózok, akkor a gép beállít 8-9-es rekeszt és így 250-320-as záridő jön ki. Csak rosszabb fényviszonyok mellett használja a min. rekeszt, jó fények mellett inkább szűkíti a rekeszt és hosszabb záridővel dolgozik.
Ez miért van? Az általad is említett jobb képminőség miatt? -
félisten
válasz Degeczi #4844 üzenetére
Tényleg, ráadásul nem is 135 hanem 200 a gyújtótáv és erre vonatkozik. Hú akkor ez még rosszabb, mint gondoltam. A fogást és a tartást mindenképp még edzeni kell, ez még obinként is változhat. A kitobitval is tartottam már ki 55mm-en 1/10-et és nem mozdult be. De ha másnapos vagyok, sokszor az 1/100-ra is vakuznom kell.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz Degeczi #4853 üzenetére
Én is a fotopestnél néztem 70-ért, 100k azért durva lenne érte. Csak a gépen lenne használva. Először a 400-asban gondolkodtam, de arról hamar lebeszéltetek (lehet még a hwsw-n) és úgy tudom, ez már egy csúcs vaku.
Mennyit tud ez villantani a 4 ceruzával? Persze ez függ attól, hogy mennyire van kisütve, de kb mégis meddig bírja? Ja és ennek van külön segédfénye? Mert a gépen lévő bár erős, de sokszor, kint az udvaron vagy utcán, kevés az élességállításhoz és egy csomót pöcsörészik vele a gép, van mikor nem is sikerül neki belőni.
szerk: azt már megtaláltam, hogy van AF segédfénye, de hogy ez mennyire erős azt nem írja sehol.
[ Szerkesztve ]
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Degeczi #4852 üzenetére
pedig még oda is van írva....:
"Once again the two most obvious difference here is sharpness (the 5D's default sharpening is considerably higher than the D3). The D3 also deals with the roll off of highlights are they approach the point where they clip in a more pleasing manner (though the difference is small). If you turn up the in-camera sharpness on the D3 (or sharpen this image in Photoshop) the differences in detail captured and overall sharpness disappear.
"és ha párat lapozott volna ha nem is tud angolul legalább a RAWnál rájöhetett volna.
[link]Nemmindha nem lenne leírva, hogy a Nikon, hogy áll ehez a témához:
[I]At lower ISO settings the image quality isn't significantly different to most other 12 megapixel models, though Nikon's fairly conservative approach to image processing - not too much sharpening, not too much saturation, not too much contrast - means that JPEGs are a little flatter 'out of camera' than most. And so should they be; a camera at this level shouldn't be producing over-processed 'punchy' output that gives little latitude for post processing. The D3's JPEGs are clean enough in the 'normal' ISO range to respond well to sharpening and tonal corrections (though the default JPEG contrast is actually a little harsh and can lead to clipped highlights).When you move to the higher ISO settings the D3 is in a class of its own, beating the Canon EOS 5D easily at anything over ISO 1600 and producing perfectly usable output all the way up the range. Of course you can't expect miracles (anything over ISO 3200 demands fairly steep image quality compromises), but the D3 can keep on shooting when light levels have dropped to the point where all other cameras would simply give up.
[/I]don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
félisten
válasz Degeczi #4857 üzenetére
Az jó, akkor bátran lehet vele kattintgatni.
Nem tudom még, hogy mikor lesz a vakuból valami, de erre mindenképp figyelni fogok, köszi az infót! De tök igazad van, nálam még a gép is sokszor hetekig pihen, mert esténként érek haza és egyszerűen eszembe se jut fotózni. Aztán ha van időm és begazulok, bőven bepótolom a mennyiséget.
Szóval akkor a vakué se egy nagy kunszt. Beltérben mondjuk bőven elég az AF fény is, utcán meg nem is várható el, hogy elég legyen. Ti ilyenkor mit szoktatok csinálni?
-
félisten
válasz Degeczi #4859 üzenetére
Szerintem az én elvárásaim túl nagyok, de hát ez van. Lassan azért belelóg a kezem a bilibe és rájövök, hogy nem minden úgy van, ahogy Gabika elképzeli.
Ezt a mintát vetít dolgot se hallottam még, van mit tanulnom. De ha beltérben segít neki, már az is jó, mert ott is nagyon belassul az autofokusz a kinti, napfényes környezethez képest. -
félisten
válasz Degeczi #4862 üzenetére
Jó hogy mondod, egy állványt is kell majd vennem. Hogy szakadna meg az egész. Tegnap este is szuper kis fotókat készíthettem volna a holdról, ha lett volna állványom.
Mondjuk ez a 18-135 izgat a legjobban, aztán a vaku, majd az állvány. Remélem abban is tudtok segíteni, mert hót' homály vagyok hozzá. -
Ijk
nagyúr
válasz Degeczi #4874 üzenetére
Nem vagyok nagyon mélyen benne a színterek pontosságában, ACDSee kezeli az adobe-t is, általában minimális az eltérés, de szvsz az aRGB a zöld színeket ( leginkább természetes) jobban adja vissza, ill. az ég színét is, sRGB-ben vmivel fakóbbak és hidegebbek. Egyébként aRGB-t ha PS-ben konvertálom sRGB-be akkor érdekes módon ez a különbség alig észrevehetőre csökken. Leginkább az NX color módjainál válogatva feltűnő. (megjegyzem nem értem miért)
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
válasz Degeczi #4876 üzenetére
Érdekes... Nekem a legtöbb esetben a mode(II) jön be jobban, a bőr színét pont azzal látom természetesebbnek. A monitorom PVA-s, elég jól adja vissza a színeket, bár nincs kalibrálva. Egyébként annyira nem szoktam a színterekkel bajlódni szinte mindent sRGB-be teszek.
D50-et használok, szinte kizárólag raw-ba fotózom, mivel szeretem később finomhangolni a képeket (pl. épületeknél mindig ráviszek egy kis kontrasztot), és sokszor állítgatom az expozíciót is, mivel szinte sosem tudom megállapítani a gép LCD-jéről, hogy helyes-e (kb 1/3-2/3 FÉ-kel túlexponáltnak mutatja)./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Degeczi #4888 üzenetére
Igen meglehet, szoktam is csak még nincs meg hozzá a rutin.
Dtomi: És mennyivel jobb a modszered, mindha "kézben" tartanád az 580at?
Bandus: jajja vmi ilyesmi lehet felhegesztem a stofent a beépített helyére.... kikell probálni....
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Degeczi #4922 üzenetére
izzólápánál nagyon izgi a Matrix: Izzólámpa és környéke totál beég a háttér meg totál bebukik: Semmi se lesz jó.
Canon féle meg a megszokott logika szerint: A kép 90%a azaz a háttér nagyjából helyesen kiexponálódik, égő és környéke beég: Legalább a kép 90%a jó.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
félisten
válasz Degeczi #4930 üzenetére
Akkor valamit rosszul tudtam , mert én azt hittem, hogy rawból utólag bármit lehet kreálni, de eszerint mégsem. Bár logikus, mert ha a képen a kiégett részen eleve nincs is mit visszahozni, akkor miért várnánk el, hogy egy progi visszacsinálja. Sebaj, rengeteget kell még tanulnom, eddig az exposure compensationt se haszanáltam sose, de mostmár tudom, hogy mire is való és próbálgatni is fogom a különböző helyzetekben.
A másik ami eszembe jutott, hogy akkor a HDR készítés sem olyan egyszerű, mint a képes topikban linkelt oldalon írják, ugyanis akkor nem elég csak a csúszkát húzogatni a rawkonverterben egy-egy képnél, hanem a géppel valójában kell készíteni expozíciósorozatot. A másik linkelt oldalon egyébként ez is írják.
Köszi minden segítséget!
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Degeczi #4929 üzenetére
sok egyébb extra eset is van ami meghülyíti a D50/D80.... Matrixot és ezek teljesen átlagos napi szintü esetek.
olyan jó pldim lennének csak szarokat mindig kidobom de itt egy. annyira nem is rossz.
[link]btw 400Dnél ha jól emlékszem kiderült a probléma oka: A tüköraknán keresztül vhogy fény kerülhetet az érzékelőre és ez hülyített meg.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
#01758976
törölt tag
válasz Degeczi #4935 üzenetére
"ha azonban pl emberi bőr, vagy színes ruha, ott már látható színtorzulásra lehet számítani, hiszen nem egyfromán égtek be ez egyes színcsatornák"
Ékes példám van erreentral Europe Rally-n volt egy kis protekcióm így bejuthattam az utolsó napi beállóba.Jöttek is a nagyágyúk sorban,mind hagyott pár másodpercet,jó is volt.A leg áhítottabb trófeám persze Sainz volt.Nem volt idő állítgatni a gépet mert rohamban érkeztünk a szakaszról,meg a nagy izgalomban el is felejtettem.A lényeg kb. 0,3 tévesztettem az expóval és az összes Sainz portrém tré lett.
Kétségemben expó korrekció után a control pointokhoz nyúltam.Az eredmény jól látható.[nef nx-ben+0,3 color mode vissza mode 1be és a többi porté dolog]
[ua][white point manual]
Persze ez mind vágás és 800*600-ra nyomva. -
péter007
senior tag
válasz Degeczi #4939 üzenetére
Köszi a választ Neked és Flownak is, megnyugodtam.
Ma délelőtt voltam ballagáson (unokatesóm) és egy sportcsarnokban volt. Ma jöttem rá hogy vennem kell egy messzebb látó objektívet, mert a kitobi 55mm-e kevés volt ma.
Valaki tud ajánlani valami meg fizethető obit fókuszmotorral és 200-as véggel? Talán több nem kell.
üdv péter
Aktív témák
- Tamron 18-270mm f/3.5-6.3 Di II VC PZD (Nikonhoz)
- AKCIÓKAMERA tartozékok - GoPro Hero 12/ 11/ 10, Inta360, DJI Osmo Action kiegészítők
- Fotós Táskák, Kamera Válltáskák & Hátizsákok - Kamera DSLR, MILC, Akciókamera védőtokok és tokok
- FOTÓS LED Lámpák - Kamera Fények, COB Studió Világítás, RGB Videó Lámpák, Körfények (Ringlight)
- Akció kamera tartó + állvány - telefontartóval PgyTech