Aktív témák
-
zolka78
senior tag
válasz aleister #20991 üzenetére
Bár én nem igazán értek angolul, de ha jól értem akkor ez arról szól, hogy manuál módban az élőképet használva nincs expozíciós szint visszajelzés. Vagyis nem tudod, hogy az aktuális fényméréshez viszonyítva helyes-e az expozíció vagy esetleg alul vagy túl exponált. Szerintem bakit követ el a Nikon ha ez tényleg így van. Viszont a keresőben biztos van vissza jelzés.
Meg ne idd a vizet! Az egy nagyon erős ital, fenn tartja azokat a nagy nehéz hajókat!
-
Throme
veterán
válasz aleister #20994 üzenetére
...akkor ebben a fórumban is
Ezt találtam a D5000 manualban (továbbra is azt mondom, hogy érdemes a D5100 manualt megnézned):
A Expozíció jelző
CPU objektív csatlakoztatásakor, valamint ha nem „bulb” vagy „time” záridő került kiválasztásra, az
expozíciójelző a keresőben, illetve az információs kijelzőn megmutatja, hogy az aktuális beállításoknál
nem lesz-e alul- vagy túlexponált a kép. A b1 egyéni beállításnál kiválasztott beállítástól függően (EV
steps for exposure cntrl. (Fényérték fokozatok az expozícióvezérléshez); 0156), az alul- vagy
túlexponálás mértéke 1/3 Fé vagy 1/2 Fé fokozatonként látszik. A fénymérési rendszer korlátainak
túllépésekor az expozíció kijelző villog.--85--
-------------------------------------------------
a4: Rangefinder (Elektronikus távolságmérés) menü gomb ➜ AEgyéni beállítások menüHasználja az On (Be) beállítást, hogy az expozíciójelző megvizsgálja, hogy a fényképezőgép
megfelelően fókuszál-e a manuális fókusz módban (054; megjegyzés: ez a funkció nem érhető el
az M fényképezés módban, az expozíciójelző itt azt jelzi, hogy megfelelő-e a téma expozícióértéke).Az elektronikus távolságmérő használata
Az elektronikus távolságmérő maximum f/5.6-os vagy ennél nagyobb rekeszértékű objektívvel
használható és nem működik élő módban. Előfordulhat, hogy a kívánt eredmény nem érhető el, ha a
fényképezőgép nem tudja beállítani a fókuszt az automatikus élességállítással (055).--156--
-
Lethal Gene
aktív tag
válasz aleister #21082 üzenetére
Igen, ez ua.
Én még csak tegnap kaptam meg a 18-200-at, de portréban szerintem marhajó! Nagyon tetszik, hogy gyerekjáték szép bokeh-s képeket csinálni vele.
Flickr-en keress rá "Nikon 18 105" és találsz egy tonna képet, azokból leszűrheted, hogy mennyire felelne meg neked ez az obi (nekem pl. emiatt is esett ki a 16-85) amire én használom, arra az - ahogy a kislányom mondaná - "nejó" .
@madgie: jaja.
[ Szerkesztve ]
-
Peethy
őstag
válasz aleister #21089 üzenetére
Mennyi pénzed van rá, és milyen vázad van? Innen indul ki minden kérdés..
Szerk: írj a másik topikba, ott majd megválaszoljuk. Legalábbis én majd benézek oda, mert ahogy látom, Canonra lesz az infó, az meg már erősen OFF itt.
[ Szerkesztve ]
http://ungvaripeter.hu - brand, arculattervezés, marketing
-
forceberg
veterán
válasz aleister #21089 üzenetére
1. Tokina 11-16 /2,8; Sigma 10-20 /4-5,6.
2. 18-105VR; Tamron 17-50/2,8; Tamron 28-75/2,8;
3. Ezt több felé lehet osztani szerintem...
a: 50/1,8 - egy fényerős fix nem árt, bár egy 2,8-as zoom mellé nem biztos, hogy kell.
b: Tamron 70-300VC vagy Nikon 70-300VR - állatokhoz nem árt azért a 300mm
c: Sigma 50-150/2,8 - egy fényerős telezoom.Hobbi célra szerintem nem érdemes prémium Nikkorokat venni, mert egy obi árából kijön 2-3-4 egész jó 3rd parti obi!
+ egy 105/150/2,8-as makró is jól jöhet.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
metron
tag
válasz aleister #21106 üzenetére
"Egyéni vállalkozó vagyok, és mindig úgy hozom ki az év végi mérlegem, hogy egálba legyek. Egyelőre nem jut más eszembe, csak az 5100 plusz az obik, amikkel költséget tudok csinálni."
Kellemes kis vallalkozos story.. Es ebbol mar nem is divat "titkot" csinalni. Hey, de orulok, hogy ilyenkor nem az en adomat herdalod. -
-
Octopus21
aktív tag
válasz aleister #21188 üzenetére
Köszi ezt már láttam. Ez annyira tetszett, hogy nem is igen hittem el, hogy ezzel a géppel csinálták.
Azért is kértem tőletek videot, hogy egyrészt ne ilyen youtubos tömörített video legyen, másrészt meg egy átlagfelhazsnáló készítse, hogy reálisabb képet kaphassak.
A youtubos videok is elég meggyőzőek, ráadásul az egy jobban tömörített formátum.
Amúgy ez a gép milyen formátumban vesz fel? MI a kiterjesztés? .mts, .mov stb.?
-
Karima
őstag
válasz aleister #21209 üzenetére
Én erre az obira gondoltam.
-
Karima
őstag
válasz aleister #21218 üzenetére
Használtra gondoltam Nikonból. Van azért itt olcsón is.
Vagy kis hazánkból itt.
Szóval használtat 180-200e körül lehet már kapni, csak utána kell járni.
[ Szerkesztve ]
-
szeva000
addikt
válasz aleister #21236 üzenetére
Semmi gond vele,ennyi pénzért egyértelműen a legjobb vétel.Én anno csak a nikkor 70-300-at tudtam kipróbálni,de nem tudtam megérteni,hogy miért kerül 40000-el többe és bekockáztattam a tmront.Nem bántam meg.Semmivel nem rosszabb,sőt CA terén agyonveri a nikkort,nomeg képstabija is kiváló.Egyértelműen,hogy 300-on lágyul a kép,de ez természetes egy ilyen kategóriától.ha ez neked nem megfelelő,akkor marad a 5-600000-es fix obi számodra.
ez bizta azzal van,de már nemtomm melyik még.lehet nincs is más fönt.legalábbis a gólyás képek bizta,mert azt nemrégen csináltam[ Szerkesztve ]
-
szeva000
addikt
válasz aleister #21241 üzenetére
itt olyanok tolják le a tamront VC USD-t,akik még ki sem próbálták,nomeg valami 1000éves tesztet olvastak valahol valami másik obiról,ami tamron volt.Én legalább elmondhatom,hogy a nikkorhoz képest csakis jobb tulajdonságokat tapasztaltam és egyértelműen sztem a legjobb vétel ilyen kategóriában.
-
szeva000
addikt
válasz aleister #21244 üzenetére
jah,csak ha komolyabban használod,rájössz,hogy a D90-ben milyen extrák is vannak még amil pl. számomra nélkülözhetetlenek.Nomeg csak fogd a kezedbe a 2gépet.Az,hogy valami modernebb,nem is bizta,hogy jobb.Igazából én még amit láttam,hogy a D5100-at csak az érzékelő miatt sztárolják,holott én is atomstabilan jó képet tudok csinálni a d90-el még iso4000-en.Bár én ezt sem használom,sőt iso 1000-et sem.Itt megint olyan dolgot hoznak elő,amit csakis nagyon szélsőséges esetben használnál ki(ISO 6400-12800).
Még a videófelvétel jobb rajta kb,de minden fotózásra való funkcióban sztem jobb a d90.Most már az 5100-at is kipróbáltam,én nem bántam meg a d90-et,mégcsak fel sem merült bennem egy D7000- sem,igaz még azt nem tudtam kipróbálni. -
andorra
őstag
válasz aleister #21244 üzenetére
Nem kezdem el elemezni a különbségeket, te is utána tudsz nézni, ha érdekel.
Általánosságban elmondható, hogy a félprofi gépek kivitele, keresője, kezelőszervei, sebessége, szolgáltatásai jobbak, mint a belépő szintű gépeké. Attól, hogy a D5100 néhány kiváló paraméterrel rendelkezik, még nem helyezhető a félprofi kategóriába. -
szeva000
addikt
válasz aleister #21250 üzenetére
B*szhatom én a félprofi szenzorod,ha a gépet nem tudom a céljaimnak megfelelően kezelni.De nem is értem mit is akarsz iso100-al ....még azt érteném,hogy magasabb iso miatt kellene jobb szenzor.Én kipróbáltam iso 100-on is mindkettőt már,igazából értelmetlen használni.Egy komolyabb,részletgazdag képhez meg megint értelmetlen magas iso-t használni.
Nomeg aki már ellőtt jópár képet,az tudja,hogy szenzor ide-oda.....nem attól lesz jó egy kép...Főleg,hogy mindkét gép szinte azonos képminőséget fog a kezedben készíteni átlag körülmények között.
Az,hogy a teszteknek hiszel,nem érdekel,főleg,ha a kezedbe sem akarod fogni őket és úgy dönteni ...de az a gond,hogy már sokaknak feltűnt a különbség akkor.[ Szerkesztve ]
-
Danniel
tag
válasz aleister #21253 üzenetére
"Őszintén megvallva az a "fogd a kezedbe" dolog számomra nem túl meggyőző a specifikációkkal szemben."
Szerintem ebből a mondatból vonta le a következtetést. Szép dolog a specifikáció, meg a sok teszt, de a végén úgyis az számít, hogy Te mit hozol ki az adott gépből. És egy kényelmesebb fogású, több kényelmi szolgáltatást felvonultató (pl. 2 tárcsa) gép jobb lehet. Hangsúlyozom, ebből a szempontból. Ezzel párhuzamba lehet állítani, a magas ISO érték zajtalanságát, vagy a nem kiterjesztett ISO 100-at... Bár ez utóbbi nekem sosem hiányzott a D90-emből. Kollégám D5100-at vett, próbáltam elég sokat azt a gépet is, fogásra, kezelésre - számomra legalábbis, de én elfogult vagyok - sokkal jobb a D90. És ezt a kolléga is alátámasztja... 10000 körüli ISO persze más kérdés Olyan a D90-en nincs is... De az azért elgondolkodtató, hogy EXPEED 2 ide, ISO 12800 oda, egy hónapja (amikor a kollégám vette) a három éve piacon lévő D90 még mindig drágább volt 5-6000 forinttal újonnan, mint a sokkal frissebb D5100... Ez azért csak jelenthet valamit. És nem, nem a hype miatt
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/cirmidesign/
-
Danniel
tag
válasz aleister #21259 üzenetére
Én próbáltam mindkettőt, és ahogy néhány hete Real_Necro kolléga döntésének végigkísérésekor megtapasztalhattuk, akár a D90 mellett, akár a D5100 mellett érveltek az emberek, azt kevesen vonták kétségbe, hogy a D90 jobb fogású. Azt sem, hogy a kezelése jobb. Amit viszont kétségbe vontak, hogy érdemes-e ezt a jobb kezelést esetleg leváltani a jobb zajszűréssel/magasabb iso-val. Próbáld ki a D90-et a nyílt napon. Bár szerintem, ha egy-két napot használod, csak akkor látod meg az esetleges különbségeket, akár jó, akár rossz értelemben. Sőt, megkockáztatom, a titokzatos kényelmi funkciók csak akkor fognak hiányozni, ha megszeretted őket, és egyszer csak eltűnnek... Ezt éreztem én, amikor a D90 után a D5100-at, majd a D3100-at próbálgattam. Akárhogy forgattam, sehogy "sem esett kézre". És itt most nem csak a fogásra gondolok.
A Zéé: uhhh, én is most néztem meg a képeidet... Le a kalappal, tényleg...
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/cirmidesign/
-
Lethal Gene
aktív tag
válasz aleister #21270 üzenetére
Sajnos gyakran előfordul, hogy "hozzáértők" fordítanak, azaz ha biztosra akarsz menni, akkor le kell csekkolni az angol manualt is.
Egyebkant ra van írva a töltőre is (napocska = tölt, solid = kesz)
...persze amíg nem dugtam be, nem tudtam mit jelent az a napocska ikon... -
Lethal Gene
aktív tag
válasz aleister #21319 üzenetére
fejből nem vágom, de lehet állítani két kijelzési mód között, classic és másik
amúgy a nagylevegőbenntartkoncentrál segített... fényképeztem egy fronyó mammutfenyőt 18mm és meg vagyok vele elégedve... egy tesztben azt olvastam, hogy f11 a sweetspot, szóval azon próbaltam ki. dobom is fel flickre. pixel peepelve is egész türhető a 18-200 hoz képest, ami ugyebár nem a nagylátó élességéről hírös...
@throme: köszi, még játszok vele. amúgy néha egyszerűen nem jól kókuszál!! pl gesztenye termést próbáltam levadászni, single point kókusz, megadtam amit kell, és nem az lett éles, hanem egy mellette lévő levél..
[ Szerkesztve ]
-
Lethal Gene
aktív tag
válasz aleister #21327 üzenetére
nem ijesztgetni akarlak, de az egyik haveromnak livemodban romlott el az obi AF je!
az írásodig nem tulajdonítottam különösebb jelentőséget a dolognak, de ez már több, mint furcsa...
szerintem én lehetek a béna, majd tesztelek újra, lehet, hogy expo kozben kicsit hatra/előre dőltem pár centit...
gesztenye
itt a négyes terméscsoportra kókuszáltam (sinlge point), de nem lett az igazi...DE, a lányaimról utána tudtam csinálni kb ugyanabban a fókusztávolságban borotvaéles képeket! végre!!!
úgyhogy szerencsére tuti, hogy csak én vagyok a béna!
[ Szerkesztve ]
-
Timber
csendes tag
válasz aleister #21342 üzenetére
De a kontraszt AF vagy fazis AF nem jelent semmi kulonbseget az obiknak. Ok csak kapnak egy parancsot, hogy most elore tekerd most meg hatra...
Ami nalam a gondot okozhatta es ez lehet nalad is a gond csak ugy nez ki szerencsesebben usztad meg, hogy a tapfeszultseget is a gep adja le az obi szamara. Rengeteg esetben nekem is jol fokuszal CDAF eseten is de neha zorog kerreg es keptelen fokuszalni. A gond ott volt, hogy a 18-70essel egyszer ugy odavagta a vegtelenre, hogy szerintem valami megserult az obiban (regi obi, meg D70shez volt veve). Azota ha live view akkor MF. A 18-200ast mar nem akarom hazavagni...
Szerintem nalam az lehetett a gond, hogy valamiert nagyobb tapfeszt adott le a gep es a motor nagyobb nyomatekot adott le. Nalad esetleg az ellenkezoje lehet es kisebb tapfeszt ad le emiatt adja fel mert a motor megall. De ahogy a bolcs lengyel is mondana: Your guess is as good as mine.
-
Degeczi
nagyúr
válasz aleister #21486 üzenetére
semmit nem jelent, mert minden gyártó, minden AF motorját annak nevezi...
szétszedés nélkül Nikonnál sem tudod, mely obikban van tényleges, gyűrűs ultrahang motor, és melyekben fogaskerékáttételes mikromotor (ami belül szintén ultrahang elvű, ezért tudják ezt eljátszani) - mert mindegyiknek AF-S a jelölése...
Sigmánál hasonlóan HSM minden motoros Nikon obi, Canonnál pedig USM
-
hotkar
aktív tag
válasz aleister #21516 üzenetére
Öööö...akkor én rossz tanácsot adtam...
Én úgy gondoltam, hogy ami a valóságban sárgás színű (a megvilágítás miatt) az a képen is az legyen (a törzsfejlődés során csak eddig jutottam). Ahhoz írtam a 2500 Kelvint.Modjuk én nem variálnám át a színegyensúlyt, mert az oké, hogy a sárgás színt fehérre varázsolod, de mi lesz akkor a többi színből?