Aktív témák
-
Degeczi
nagyúr
válasz Dare2Live #4400 üzenetére
"csak azt nem írják oda, hogy 6MPs D40nél ez gyakorlati érték mig 10mps D40x/D60/D80nál csak ha kilövöm a zajszürést igaz"
ez egyáltalán nem így van!már a D70-re is igaz volt, h a hosszú expós zajszűrés akkor is lassítja a sorozatot, ha nincs rá szükség - és ez persze a D40-re is igaz (ami 1.7 fps-re lassul ilyenkor...), nem csak a D40x-re!
szóval nagyon régi bugról van szó, de a dolognak semmi jelentősége: hiszen ilyen zajcsökkentést csak éjszakai felvételekhez kapcsol be vki, olyankor pedig a sorozatnak nincs szerepe - ígyhát szó sincs "marketingrizsáról"...
-
Degeczi
nagyúr
válasz runner 125 #4436 üzenetére
akkor mégegyszer: nem, küldheted vissza
vázat szerintem nem érdemes így venni, többet ér a hazai garancia -
Degeczi
nagyúr
az irányérzékelő egyszerű mechanikus szerkezet (talán golyó?), hallani is a halk lötyögését
az simán elképzelhető, h nagy hőmérsékletváltozásra megszoruljon
ezzel együtt a gépnek persze működnie kell - szoktak is, ez egyedi hiba lehet
(de persze mindig táskában érdemes vinni, és csak képkészítés idejére elővenni, és akkor mindjárt nem hűl át annyira)[ Szerkesztve ]
-
Degeczi
nagyúr
mert a D50-en már valóban USB2-es csatlakozás van
a vele egyidőben megjelent (és drágább) D70s-en viszont még csak lassú 1.1, ahhoz muszáj olvasót használni - tehát ez nem ár kérdéseezzel együtt szerintem érdemes olvasót venni:
- a kamera addig sem meríti az akkut
- az USB csatlakozása nem fárad el (márpedig nem rengeteg "dugásra" tervzeték, ellentétben a kártyákkal)
- ha egy idegen kamera jár nálad, nem szabványos mini-USB csatlakozással, akkor sincs gond
- biztosan gyorsabb is, mint egy nem erre kihegyezett kamera (még ha USB2-es is) -
Degeczi
nagyúr
hát ez sokszorosan igaz kell legyen egy CF csatlakozóra: hiszen nem más, mint tüskék sorozata, amik ésszerű használat mellett örökéletűek...
az egyetlen hibaok a kártya rossz behelyezése miatti tüskegörbülés, törés lehet - de szerencsére a D70-ben lévő foglalat elég jól megvezeti a kártyát, nem könnyű rosszul betolni (volt pár régi modell, amire ez sajnos nem volt igaz, pl Fuji 602-ben sokaknak sikerült a tűgörbítés)
hiba lehet még a CF kártyák rossz, doboz nélküli tárolása is, pl ha kosz jut az apró likakbaegy SD foglalat pedig csak még stabilabb lehet az egyszerűbb szerkezet miatt
talán ami inkább könnyen fáradhat, az a kártyaajtó mechanika vagy kapcsoló
-
Degeczi
nagyúr
"az A300-asba szerelmesedek bele =) Végre egy normális megoldás az élő tft képre!"
az, de csak az egyik vállfajára, a kézből fotózásra
sokan makrózáshoz, állványról használnák a liveview-t, és arra a Sony megoldása nem jó, mert nem tud belenagyítani a képbe (valszeg kis fölbontású a második érzékelő) -
Degeczi
nagyúr
ilyen animációhoz konstans világítás és teljesen manuális beállítások kellenek, különben nagyon zavaróan változnak a fényviszonyok kockáról kockára
pl a "Halott menyasszony"-ban azért használtak Nikon optikát Canon helyett (Canon vázakon...), mert utóbbiak elektronikusan ugratták volna be a rekeszt, ami szintén okozhat egy enyhe, de filmen már észlelhető eltérést
-
Degeczi
nagyúr
mármint szerintem a D60 olcsóbb
egyébként pedig a jövőbeli tervektől függ: ha pl szóbajöhet Nikon vaku, akkor sokat jelent a D80 commander módja, de az is, h motor nélküli obikkal is lesz AF
ez bőven megérheti az árkülönbséget - de csak rajtad áll, mert akár a D60 is jó választás lehet, ha mindez nem szempont
-
Degeczi
nagyúr
"a fókuszmotort a Nikon mostanában hanyagolja a vázaiból (ezért akaszást érdemelnének egyébként)"
nem értem miért - teljesen logikus lépés
a Canon már a 80-as évek végén meglépte (és senki nem akasztotta föl őket), rég itt volt az ideje a Nikon számára isaz obigyártóknak aligha komoly gond, hiszen egy-egy típus Canonos változatába eddig is rakniuk kellett motrot - és valóban egyre jelennek is meg a frissített, D40/D60 kompatibilis változatok
-
Degeczi
nagyúr
válasz Szten Márs #4623 üzenetére
ez igaz, még a 85/1.8 is egy nagyon népszerű "motortalan"
valahol rebesgettek is egy új 50-esről - de aztán mégse...ez tényleg arra utalhat, h csak az alsó kategóriában akarják a spórolást maximálni, nem pedig egy rendszerváltás kezdetét jelzi - ami szerintem kár
-
Degeczi
nagyúr
a nagyobb Nikon vakuk (SB-600, SB-800) vezeték nélkül, pusztán a beépített vakuval távvezérelhetőek - ha az támogatja ezt a commander módot
belépőszintű kameránál, mint a D60 is, ezt elhagyták, a D80-ban már benne van
ha egyetlen vaku van a váz tetején a a papucsban, ott ugyanolyan jól vezérli a D60 is
-
Degeczi
nagyúr
alapjában igen, de a Nikon féle vakukommunikáció ennél sokkal összetettebb:
lerakod az SB-800-at vagy 600-at bárhová a szobában, akár többet is, és a kamera ugyanúgy képes TTL módon dolgozni (elővillanás alapján mérni, majd teljesítményt szabályozni a ténylegeshez), mintha csak a papucson ülne...
ez sokkal kényelmesebb, mint manuális vakumóddal kísérletezni - bár persze ha van rá mód, az is célravezető
ezt azonban csak a D70/D80 vonaltól kínálja a Nikon, az alá pozícionált kamerák vakuja nem képes ilyen vezérlésre
-
Degeczi
nagyúr
válasz philoxenia #4656 üzenetére
vedd azért azt is figyelembe, h a Pentax mocsok drágán adja az obikat!
pl a Tokinával közösen létrehozott 50-135/2.8 Nikon vagy Canon bajonettel 118e, a Pentax előadásában ugyanaz majd' kétszerannyi...
-
Degeczi
nagyúr
nem csak arról van szó, egy adott típusú vaku milyen, de maga a rendszer is: ha vkinek a vakuzás nagyon fontos, az szinte döntő érv a Nikon mellett, mert messze a legjobb a rendszerük
más márkáknál nagyon gyakori panasz, h pl 10 képből akár 3-4 is alul vagy fölülexpós
ez Nikon i-TTL (mert a régi d-TTL még megbízhatatlan volt) vakuval szinte ismeretlen, lényegében mindig pontosan exponálnak -
Degeczi
nagyúr
válasz Zozzant #4663 üzenetére
Milyen másikat? 50-ről induló fényerős tele csak elvétve akad (filmes korszakból maradt 70-ről induló igen, de az crop-os vázon már gyakran túl hosszú), talán csak a Sigma és a Tokina 1-1 típusa.
Ebből úgy tudom Pentaxra csak az utóbbi létezik - az említett kétszeres áron...
-
Degeczi
nagyúr
válasz Szten Márs #4671 üzenetére
igen: nagy lapáttenyerem van, de boltban tapizva meglepően kényelmesnek tűnik a D40
elkerülték azt a hibát, amibe a Canon 350/400 esett, és a markolat még épp elég távol van az obitól ahhoz, h maradjon hely az ujjaknak is
-
Degeczi
nagyúr
válasz Dare2Live #4688 üzenetére
"ezért van pl Made In Japan Tamron 17-50em és nem MadeInChina.. (Aminél jópár sorozattal nem müködik pöpecül a vaku"
ezzel szerintem ne áltasd magad...
itt egyszerűen arról van szó, h a nagyon rövid AF tartomány miatt (kézzel tekerve is meglepően rövid) ez az obi nem tudja garantáltan pontosan visszajelezni a tárgytávolságot, így az SB-800 Balanced Fill Flash üzemmódja (ami megpróbálná a célpontot és a hátteret kiegyensúlyozottan megvilágítani) nem pontos, könnyen túllövi a hátteret - az obi összeszerelésének helyétől függetlenül!
így tesz az én japán példányom is... de nincs jelentősége, fene se használja ezt a vakumódot, a többire pedig nincsen az obi távolságjelzésének kihatása
(egyébként ez a vakumód Nikon 18-70-el sem mindig pontos - csak talán ritkábban téveszt, ennyi)
[ Szerkesztve ]
-
Degeczi
nagyúr
válasz Dare2Live #4690 üzenetére
nézd meg beltérben készült képeid távolságinfóját (pl Photome-vel): ide a bökőt, h jópár lesz köztük, ami 13 m-t, vagy épp "50, végtelen"-t mutat - ami nyilvánvaló képtelenség, hiszen mondjuk a szoba is csak néhány méteres...
nem hiszem, h ebben nagy eltérés lehetne kínai és japán példányok közt (pláne, mert az enyém is japán), mivel ennek oka a nagyon rövid fókuszállítási tartomány
aztán hogy ez épp hazavágja-e a BL módban készülő képet, már más kérdés
-
Degeczi
nagyúr
válasz Dare2Live #4703 üzenetére
a Tami 17-50/2.8 "3 m" és a "végtelen" állásai közt lehet vagy szűk 3 mm a fókuszgyűrűn: nem csoda, ha ebben a zsúfolt tartományban csak pontatlanul tud köztes értékeket visszajelezni...
aztán hogy ez épp okoz-e problémát, az már sok egyébtől is függhet, ahhoz ismerni kellene a titokzatos BL módot
-
Degeczi
nagyúr
válasz Zoli bácsi #4711 üzenetére
D80-at
(a D200 CF-et használ) -
Degeczi
nagyúr
válasz Dare2Live #4779 üzenetére
nem igazán valószínű, mert nagyon drága lenne egy olyan obi
a VR viszont ma már annyira olcsó, h kitobikba is kerül, igény és ok is volna rá (sokkal alaposabb, mint a 18-55 esetén!) - nem értem berzenkedsz ilyen görcsösen az ötlettől
mint a 18-55 esetén, itt is megmaradhatna a VR nélküli, ha vkinek nem kell
nem lepne meg, ha idővel ki is jönne
-
-
Degeczi
nagyúr
csak nála!
(mivel nem képviselettől származó. pl az Edigital is külföldön szervizelteti a hibás cuccokat)nincs személyes tapasztalatom, de azt mondják egyébként korrekt
viszont kétségtelenül van rizikó benneszerintem ha pl Ebay beszerzés játszana, akkor lehet érdemes nála (vagy az indexes topikokon föllelhető MadeInHungary-nél, aki ugyanígy dolgozik) is megnézni, mert azért kényelmesebb egy ilyen gar. ügyintézés, mint ha személyesen kellene külföldre visszajuttatni
-
Degeczi
nagyúr
nem régi verzió ez?
az elsőknek (1.0, 1.1 és tán 1.2) valóban volt ilyen hibája, még a JPG tömörítés mértékét sem jegyezték meg, de ez 1.3 már nagyjából mindenben jócsak a batch módja csapnivaló sajnos tényleg - ha régebbi kamerád van, a Nikon Capture lehet a nyerő, mert abban még nagyon kényelmes volt a sorozatok feldolgozása
-
Degeczi
nagyúr
válasz kisbergics #4814 üzenetére
pláne, mert teljesen nyitott rekesznél még elég rossz a kép, 1-2 blendével rekeszelve igazán jó - f/8 vagy még szűkebb rekesz esetén viszont már tényleg sok fény kell egy már elég stabil, legalább kb 1/250 záridőhöz
egy f/2.8-ról induló obi viszont jellemzően már f/4-en is szép képet ad
[ Szerkesztve ]
-
Degeczi
nagyúr
igen, tipikusan minden obinak jót tesz 1-2 blendényi lerekeszelés (sokkal több nem, nagyon szűk rekesznél is romlik a képminőség)
a rekeszértékek itt 1/3 blendénként állíthatóak, f/5.6 után f/8 a következő teljes blendényi (amikor felére esik a beengedett fény, azaz kétszeres záridő kell ezt ellensúlyozni) fokozat
-
Degeczi
nagyúr
ez rengeteg körülménytől függ
a reciprokszabály csak egy egyszerűen használható viszonyítási alap, amitől hatalmas eltérések lehetnek!nagylátóban jellemzően roppant könnyű jelentősen meghaladni az így kapott értéket, telében viszont inkább célszerű ráhagyni
mindenesetre az ekv. gyújtótávra vonatkozik, így a 135 eleve 200, ezért olyan 1/250-1/300 ami már elég jó eséllyel biztonságos - de ha jó fogást tudsz fölvenni, 1/100-al is szerencséd lehet...
(mivel nem gépek vagyunk, nem minden expót sikerül ugyanúgy megtartani. A tesztekben is ezért szokták úgy megadni, h "10-ből n db lett éles") -
Degeczi
nagyúr
rengeteget, nem is szoktam számolni (de mindenképpen több száz kép. Persze normál, szobai, nem nagytermet bevillantva)
de ha valahol, itt igazán nagyon fontos, h önkisülésmentes (Sanyo Eneloop, Varta Ready2use, GP Recyko, Pana nemtommi) akkut használj hozzá!
egy vakut ugyanis otthoni használatban gyakran hetekig, de akár hónapokig is pihentet az ember, és ott egy hagyományos akku magától lemerülne az állásbanvan saját segédfénye, beltérben hasznos is - nade utcán? ott szerintem nem igazán, hiszen a célpont általában messze van, a segédfény pedig csak pár méterre hatásos
-
Degeczi
nagyúr
"a vázon belüli jpg készítés esetét kivéve nem nagyon látom be, miért kellene sRGB-t használni"
talán mert a képnézegetők közt is elvétve találni olyat ami támogatná a színtereket (a legelterjedtebbek, mint a normál ACDSee vagy Irfan nem, így ezek rondán, fakónak mutatják az aRGB képeket), elterjedt webböngészők közül egyik sem, nyomtatók, képkidolgozást vállaló szolgáltatók többsége szintén nem, és még a monitorok is jellemzően sRGB-sek
(de még a kamerán, legalábbis a D70 TFT-jén is rondán, nem valósan néz ki egy aRGB-ben készült kép)
akkor meg minek vacakolni vele, miért még egy extra konverziós lépést beiktatni?és ha változik a helyzet (ha lassan megfizethetőek lesznek a szélesebb színterű monitorok, vagy sikerül aRGB-s nyomtatóval, szolgáltatóval találkozni), RAW-ról később is le lehet húzni aRGB változatokat
pont a vázon belüli JPG készítésnél látnám aRGB használat értelmét!
hiszen ott nem lehet utólag más színteret választani, érdemes lehet hát a legszélesebbet használni -
Degeczi
nagyúr
10-eset még nem próbáltam, de a 9-es AcdSee biztosan nem kezel színtereket...
Ha régebbi NX-ben váltogatsz ModeIa / Mode II / ModeIIIa között, akkor igazából nem a színterek, hanem a Nikon féle színprofilok eltéréseit látod!
(Szerencsére az NX 1.3-ban az új Nikon modellek miatt ez Nikon színprofilos móka már elkerülhető, választható helyettük a "Picture Control", ami szinte mindig sokkal jobb eredményt ad)Ezek közül a ModeII (kamerában az van összekapcsolva az aRGB-vel) a pirosakat kevésbé telíti túl, de nekem pont a fű nem tetszik, mert kissé sárgás árnyalatot kap (de a bőrszínei sem igazán szimpatikusak). Ez persze nem az aRGB, hanem a Nikon ModeII leképezés tulajdonsága.
Mivel ilyen színprofilok más, nem Nikon programokban nincsenek, ezért nincs is ott ilyen különbség. Ahhoz, h lásd az aRGB tényleges előnyét, először is olyan eszközök (monitor vagy nyomtató) is kellenek.
-
Degeczi
nagyúr
a színérzékelés elég szubjektív dolog - nem csoda, h kinek-kinek más tetszik
igen, a kontrasztot valóban nagyon nehéz lenne már a helyszínen pont megfelelőre kiválasztani: ha vki már a helyszínen JPG-et akar gyártani, ahhoz valójában sokkal nagyobb tapasztalat kell, mint RAW-hoz
az expót LCD alapján nem is célszerű megítélni, a hisztogram már egészen jó, de csak egy kis ráhagyással, mert az sajnos ezeknél a régi modelleknél (az én D70-em is ilyen) nem látszik az ömlesztett hisztogramon, ha csak a piros csatorna jut telítésig - ami elég könnyen megtörténhet
-
Degeczi
nagyúr
obinál ne csak a 20% ÁFÁ-t, de 6.7% vámot is számolj még rá (kamerára nincs vám, optikára van)
Aktív témák
- YouTube
- Politika
- Milyen switch-et vegyek?
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Villanyszerelés
- Facebook és Messenger
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Otthonfelújítási program (2024.)
- További aktív témák...