Aktív témák
-
Degeczi
nagyúr
válasz dabgergo #12426 üzenetére
nem lesznek, mert pont ezért, ha nem akarod a saját dolgod megnehezíteni, eleve Nikon Transfert használsz a képek áttöltésésre, ami már ilyenkor, menet közben el tud végezni egy automata átnevezést, pl. "Dátum + időpont"-ra
DSC_xxxx-en nem csak az ütközés miatt, de azért sem célszerű hagyni, mert pl.
- abszolút semmitmondó, amíg az Exif-et nem nézed meg, nem tudod mikori képek. Ha dátum kezdetű, akkor viszont azonnal látszik
- sorrend sem jó ha egyszer átugrik a számláló, vagy akár csak mástól kérsz el képeket ugyanarról az eseményről. Ha dátum+időpont a név, akkor még a kapott képek is jó sorrendben lesznek, mindegy milyen oprendszerről, vagy képnézegetőről legyen szó -
-
Degeczi
nagyúr
válasz #31757056 #12436 üzenetére
persze
egyszerűen annyi, h manuális kell használd a vakut, vagy mezei automataként, ha van olyan módjaebből a szempontból a régi (nem iTTL, hanem sima filmes TTL) Nikon vakuk is ugyanilyenek
sokáig használtam D70-en egy SB-27-est automataként
(még az érzékenységet és rekeszt sem vette át a váztól, de azokat kézzel beállítva egészen jó eredményt lehetett elérni) -
-
Degeczi
nagyúr
válasz forceberg #12456 üzenetére
nem különleges ajánlat: német Ebayen árulja egy bolt, mostanában alig vmivel 400 Euró fölött szokták leütni, 20 Euroért küldik ide - vagyis nagyjából ennyiért kapsz szüzet
valszeg a hirdető is hasonlóan vette, hiszen írja, h nincs itthoni garanciája (mint ahogy itt Tamron márkaszerviz sincsen, ami komoly hátulütő)
és nyilván oka van, amiért ilyen hamar meg akar szabadulni tőle (bár legalább kipróbálhatod - és egy kötetlen próbát nyilván megér, ha érdekel)
-
Degeczi
nagyúr
válasz Kazimír #12466 üzenetére
így van
egy friss modell ráadásul igen drága is (és a legtöbbször sajnos a régi árát sem nyomja le), tehát még további várakozás, mire megfizethető lesztovábbá ha igazak a pletykák, a Nikon ebből a kategóriából is száműzni akarja az AF motort, ami sokaknak komoly negatívum lenne a lehetséges utódnál...
-
Degeczi
nagyúr
de hol érdekes, mi a JPG filedátuma?
(amiből mellesleg van több is: létrehozási, módosítási, olvasási)- minden képarhívum Exif dátum szerint teszi sorba őket (sőt, Windows intéző alatt is kérhető)
- ha nem akarod a magad dolgát megnehezíteni, már a kártyáról letöltéskor amúgyis átnevezteted a képeket dátum kezdetűre, így egy mezei oprendszerben is sorba lehet rakni, könnyen meg lehet találni amit kell -
Degeczi
nagyúr
dehát a file tényleg a konvertáláskor jött létre - miért legyen meghamisítva a dátuma?
ami egyébként is megváltozik, amint egy másik programmal hozzányúlsz...semmi szerepe: a készítési dátumnak a filenév kezdeteként kell szerepelnie, és akkor egyszerűen név szerint sorba lehet rakni akármilyen buta környezetben is
ezt az automatikus átnevezést már letöltéskor érdemes megtenni Nikon Transferrel, de még NX-ből is lehet így mentetni (bár jobb ha a JPG és a NEF neve egyezik, ezért hasznos már letöltéskor megtenni)
-
Degeczi
nagyúr
válasz lover summer #12482 üzenetére
egyértelmű, h nem tekered föl rendesen az obit a helyére: a rekeszt mechanikusan tolja el a legtágabb értékre egy kar, és amikor nincs jól fölrakva, ez nem történik meg
ilyenkor persze kommunikálni sem tud a váz az obival, ezért az "f--" hibaüzenet
(ha csak ennyi lenne a hibajelenség, az még lehetne koszos érintekzősor is, vagy akár obihiba is. De a szűken maradt rekesz jelzi, h egyszerűen nincsen kellően a helyére csavarva)a 35-ös viszonylag szorosabb bajonettel van szerelve, picit nehezebben megy a helyére, de egyszerű a dolog: addig tekerd, amíg nem hallod a kattanást
-
Degeczi
nagyúr
válasz rammstein88 #12491 üzenetére
magad sem gondolhatod komolyan a kérdést: hiba nélkül hogyan lehetne javítási költségről beszélni?
lehet néhány ezertől (beállítás, frissítés, hotpixel,...) 50 ezer fölöttiig (zárcsere) bármi...
ha nagy a különbség, megéri a kockázat, mert kicsi az esély nagy hibára - de ki sem zárható: 2 év teljes biztonság komoly érv a hazai beszerzés mellett
(ha viszont pl. az ismerősök rendszeresen járogatnak haza, az jelentős könnyítés) -
Degeczi
nagyúr
válasz Zoli bácsi #12519 üzenetére
akkor nyilván nem hivatalos garral adják a D5000-et, különben 2 év járna arra is - más magyarázat nem lehet
D90-el ugyanez a helyzet, és ott is csak 1 évet ír az edigital honlapja (mint ahogy D5000-nél is - viszont a 3000-nél 2 évet, tehát az eladó sem mondott mást, mint ami az oldalukról kiderül)
talán az olcsóbb vázon nem tudnak annyit fogni külföldi beszerzéssel, fene tudja...de biztosan nem csak egyszerű elírás, mert akkor már rég kijavították volna (és bő egy éve, amikor még tényleg 2 év hivatalos garral adták a D90-est, még két évet írt az oldaluk is! tehát nyilván jó okkal változott 1 évre - ez pedig más nem lehet, minthogy beszállítót változtattak, valszeg az időközben fölment hazai Nikon árak miatt)
-
Degeczi
nagyúr
válasz Balinov #12527 üzenetére
ha semmi célod nincsen egy képpel, csak nagyjából elfogadható szinten megörökíteni vmit, akkor P, mert az egy olyan automata mód, ami a kisebb Nikonokon viszonylag okos (figyel pl. az aktuális fókusztávra a zársebesség megválasztásánál. A profi modelleknél már nem ilyen, ott gyakorlatilag fölösleges mód)
egyébként a legtöbbeknek, a legtöbb esetben A mód válik be, mivel a rekesz kézi megválasztása szinte mindig fontos szokott lenni
a zársebesség fixálása nem túl tipikus, így az S ritkán használt mód
az M már gyakoribb, mert gyakran fontos, h egy sorozatban teljesen konzisztens képek szülessenek ha egyébként a megvilágítás állandó: ne zavarja meg a fénymérés ingadozása csak mert bejött a képbe vmi nagyon világos vagy épp nagyon sötét részlet
-
Degeczi
nagyúr
válasz lover summer #12532 üzenetére
nem meglepő módon a Nikontól tölthető le a 60 napos teljes értékű demó
(de nem az élesítés miatt érdemes, mert az a LR-ban is jól beállítható. Leginkább a színek, és tónusok, kontrasztviszonyok szebbek vele)
-
Degeczi
nagyúr
válasz TeeJay #12535 üzenetére
valóban semmi extra nincsen a M módban, hiszen amikor nem változik a megvilágítás egy esemény alatt (márpedig többnyire nem szokott, hacsak nem pl. divatbemutató, vagy kültérben változóan felhős idő), akkor az amúgyis kiválasztott rekesz mellé már csak egy zársebességet kell raknod - és azt még a keresőben látható kompenzációs sáv is jelzi, h melyiket tartaná megfelelőnek a kamera (ügyes megoldás a Pentaxokon, h egy gombnyomásra beállnak erre az értékre)
egy próbaképen megnézed tényleg az jó-e, vagy picit érdemes korrigálni - és kész: attól kezdve minden képeden garantáltan azonos expókat kapsz, nem fog bekavarni az, h vki mondjuk fehér vagy fekete ruhában jött be a képbe
ha pedig vaku a fő fényforrás, végképp M mód a célszerű, mert a záridővel (+érzékenységgel) ott az szabályozható, h a környezeti fény mennyire érvényesülhessen, ne legyenek rondán "pofánvillantott" képek, ahol csak a fő téma látszik, körülötte minden sötét
ilyenkor úgyis fordul a helyzet: nem a világításhoz alkalmazkodsz az expozíciós értékekkel, hanem a vaku dolga a helyes megvilágítás elérése, szabadon lehet játszani -
Degeczi
nagyúr
válasz belulo #12545 üzenetére
persze, a Nikon Transfer minden eltávolítható eszközt tud kezelni (asszem még telefont is)
RAW feldolgozáshoz Nikon Capture NX 2: egyrészt a minősége annak a legjobb, másrészt kezdőnek sokkal egyszerűbb és tanulni is jobban lehet vele
átveszi uis a kamera beállításait, és az egyes alap-opciók, beállítások is azonosak a fényképezőgépen találhatókkal: így ha pl. otthon kikísérletezed, milyen Picture Control beállítás válik be egy adott témához, legközelebb már a helyszínen is tudod alkalmazni aztmás programmal ilyesmit nem lehet, hiszen azoknak semmi közük nincsen a Nikon féle képfeldolgozáshoz: az olyan, mintha egy másik, nem Nikon firmware-t töltenél a kamerára
-
Degeczi
nagyúr
válasz #31757056 #12547 üzenetére
már hogyne lehetne!
akár maszkot is festhetsz ecsettel, és egy szűrő (vagy több) csak arra fog vonatkozni
de persze átmenetes is lehetkép-szerkeszteni, azaz részleteket kivágni, másolni nem tud (arra PS-ot érdemes meghívni belőle) - de RAW kidolgozásban mindent megad, ami kellhet
egyedül a perspektíva korrigálást hiányolom, amiatt szoktam néha PS-ot behívni (de ez nálam ritka)nem arról van szó, h más programoknak rossz lenne a minősége - de azok nem "Nikonos" színvilágot adnak, még kamera-profilok használatával is csak közelítik azt
ez pedig nyilván egyéni, teljesen szubjektív szempont - én szeretem a Nikonos színeket
vagy pl. nagy dinamikájú képeken gyakran jól jön a D-Lighting, amivel nagyon szépen húzhatóak föl a sötétebb részek (sokkal szebben, mint pl. a PS Shadow-Highlight funkciójával)
egy alapos próbát mindenképpen megér, pláne egyedileg aprólékosan állítandó képekhez
amiben nem jó sajnos, az a kötegelt feldolgozás, ott nyomába nem ér egy "filmszalag szerű" feldolgozási módszerhez, mint a Lightroom (vagy mint a régi Nikon Capture-ben is volt... hogy mi a túrónak nem vitték tovább azt a módot...)
-
Degeczi
nagyúr
válasz MIFtIli #12566 üzenetére
mivel a D70 és a D80/D90 között sincs különbség ebből a szempontból, nyilván a D50 is ugyanúgy működik: a módválasztó gomb egyik lehetősége a sorozatlövés, ugyanott egy másik üzemmód az infra távvezérlés = ezek így értelemszerűen ütik egymást, valóban
D70s-re már tehető vezetékes távkioldó, azzal nincsen ilyen megkötés (hiszen azonos a normál expógomb lenyomásával)
-
Degeczi
nagyúr
válasz MIFtIli #12573 üzenetére
jó - de mire?
az infra táv nagyon ügyetlen megoldás:
- mivel elöl az érzékelő, a kamera elé kell tartani, ami kényelmetlen, és vigyázni is kell, nehogy belógjon a képbe
- előfókuszálni nem lehet vele, hiszen csak exponálási parancsot tud kiadni. Ezért egy adott pillanat elkapásához muszáj MF-re kapcsolni
- a pillanat elkapását viszont nehezíti, h saját késedelme is vanígy leginkább csak arra jó, h magadról készíts képeket (mert szerencsére van késleltetett módja is, ahol hagy időt a távvezérlőt tartó kéz leengedésére), vagy hosszú, "B" jellegű expókhoz
de ezeknél nem szempont a sorozatlövés
-
Degeczi
nagyúr
válasz MIFtIli #12579 üzenetére
de azok hosszú, több perces expók, nem?
mert akkor gondolom a CCD miatt egy kép után jön az ugyanolyan hosszú zajcsökkentés, az pedig amúgyis betesz a folytonosságnakviszont ha amúgyis nagyon hosszú záridők, a kioldógomb okozta berázásnak sincs olyan nagy szerepe, így azzal is érdemes lehet megpróbálni a normál sorozatot
-
Degeczi
nagyúr
válasz MIFtIli #12583 üzenetére
aha, ehhez Nikonon vezetékes távkioldó lenne az ideális, infrával egyik modellen sem megoldható (hacsak nem időzíthető külön, mint pl. ez a hazai modell - de azt már asszem nem gyártja az alkotója)
viszont pusztán a vezetékes táv miatt fölösleges lenne egy D70s-t venni, míg a programmal befektetés nélkül lehet próbálkozni, ha van erre használható laptop
[ Szerkesztve ]
-
Degeczi
nagyúr
válasz runner 125 #12592 üzenetére
vmit biztosan ér - de aligha célszerű erre pénzt kiadni, egy elvágott fehér filmtartó doboz ingyen ad ilyen eredményt
egy külső vakut semmiképp nem pótol
-
Degeczi
nagyúr
válasz eszgabor #12607 üzenetére
ezzel csak akkor érdemes foglalkoznod, ha tudod, h 1-2 éven belül biztosan átállsz FX-re
egyébként mivel legtöbbeknek (pláne otthoni használatban) nincsen ilyen kényszer, a DX formátum pedig távolról sem haldoklik, és a belátható jövőben sem fog megszűnni (nagyon is él: folyamatosan jelennek meg új DX obik is), addig lényegtelen kérdés
(ezeket az obikat egyébként már aligha fogják használni az unokáid, az AF motorok vagy a műanyag bajonett nem az öröklétnek szólnak. A régi, manuális obik érthető, h jobban kitartanak)
[ Szerkesztve ]
-
Degeczi
nagyúr
válasz TeeJay #12612 üzenetére
ill. ha vkinek nagyon fontos a fullframe, de nem milliomos, annak Canon (esetleg Sony) javasolható: használt Canon 5D-k bőven 300 alatt mennek - Nikonban a D300 van ezen a szinten, a D700 sokkal drágább
igaz, a D700 fölépítésben és pár egyéb jellemzőben jobb is az 5D-nél - viszont ettől még tény, h egyelőre nincsen a Nikonnak otthonra megfizethető FX váza
az említett 5 éven belül ez persze nyilván meg fog változni, de aligha érdemes arra várni, a DX vázak valóban roppant jól használhatóak - és még előnyük is akad
-
Degeczi
nagyúr
válasz máyköl #12624 üzenetére
inkább a kontrasztot tartja elfogadható szinten, mert ha a Nap a képre kerül, akkor az normál expó mellett mindenképpen beég, ott persze a napellenző sem segít (viszont ha nincsen közvetlenül a képen, akkor is lehet erős kontrasztcsökkentő hatása, ez ellen hasznos a napellenző) - de a kérdés az, hogyan jött itt a képbe, amikor szegény Gergő polárszűrőt szeretne venni?
-
Degeczi
nagyúr
válasz eszgabor #12634 üzenetére
de, a 18-105 pont 60e-be kerül (egymagában újan - amiből könnyen sokat lefaraghatsz, ha olyan "használtat" veszel, amit kitben vett meg vki vázzal együtt, de nem kell neki)
másrészt ha egyszer majd mégis átállsz, az nem azt jelenti, h puff, kidobtad pénzt DX obikra, hanem csak az a kérdés, mennyiért tudod eladni azokat!
ha pedig eleve használtan vetted, akkor valszeg elhanyagolható bukással - vagy akár anélkül...a mélységélesség ellenőrzést nem érdemes nagyon hiányolni, mert csak sok fényben ér vmit (hiszen alaposan lerekeszelve veszettül sötétedik a keresőkép), és akkor is csak egyfajta mankó, még a nagyobb keresőkben sem látni annyira a hatást, mint a kész képen (az FX nagyobb keresője itt is előny)
igen, a Nikon színeket én is szeretem, ez az egyik oka, amiért RAW feldolgozásban mindig visszatérek a Nikon Capture NX-hez, bármit is próbáljak ki
de a színérzékelés teljesen szubjektív
-
Degeczi
nagyúr
válasz eszgabor #12639 üzenetére
akkor nem kérdés: bizony jobb a 18-105 (vagy 18-135, ami ugyanaz, még stabilizátor nélkül) képminősége, mint a 18-200-é!
utóbbinak csak a fölépítése (fém bajonett) és persze az átfogása jobb - de egyrészt olyan áron, amit nem nagyon ér meg (használtan is duplája mint egy 18-105 újan!), másrészt nincs igazán szép képe az extra tartományban, csak erősen rekeszelve elfogadható
a 18-200 egy tipikus utazóobi: hatalmas zoom, de olyan célra, ahol nem túl fontos a képminőség, nem fog nagy nyomtatás készülni belőle
(és meg kell hagyni, 10x15-re tökéletesen elfogadható a minősége, de persze még nagyobb méret esetén is) -
Degeczi
nagyúr
válasz eszgabor #12644 üzenetére
pont egy nagyobb zoom "szelel" erősebben, azaz szívja/fújja a levegőt zoomolás közben, így csere nélkül is jut be por idővel
de ezen aggódni még fölöslegesebb, mint a DX-FX váltáson: még ultrahangos por-lerázás nélküli, régi modelleken is elég volt pár havonta belefújkálni körtepumpával, a mai modelleken pedig végképp nem téma, még erre is nagyon ritkán van szükség
(belenagyítás nélkül egyik obi sem ad életlen képet, csak durván fókuszhibás, de az meg garanciális kérdés)
-
Degeczi
nagyúr
(egyébként jó kérdés, néha én is fölteszem magamnak: mennyivel boldogabb lenne az ember, ha csak a végfelhasználási nézetet figyelné, nem nagyítgatna... mint annak idején filmes gépeken is: nyomtatva teljesen elfogadhatóak voltak, sosem tűnt föl fókuszálási hiba - pedig bescannelve, digit vázzal készült képekhez hasonló nagyításban vizslatva ott is gyakran látható gondok lettek volna...)
-
Degeczi
nagyúr
igen: pár nyűgje miatt cseréltem le a D70-est, de egyébként azóta sosem voltam olyan elégedett az utódaival, mint annak idején...
a 6 Mp elég volt, és jótékonyan elfedett pár olyan hibát, ami 12 Mp-en belenagyítva már látható
itt jön be az, h ne nagyítgasson az ember, ha nem muszáj... -
Degeczi
nagyúr
ezt én sem értem...
egy TC-14E kb. $500 - azon az áron már inkább egy használt DX váz (vagy akár új, D60/D3000 kategória), ami mászkálásra sokkal alkalmasabb 18-200-al, mint egy FX vázon - és még a képminőség is jobb lehet (és persze a fényerő sem romlik) mint konverterrel
-
Degeczi
nagyúr
hát ez elég szerencsés helyzetben lehet így, mert egyébként már f/5.6-on is érezni, h kevésbé jól dolgozik az AF, mint egyébként - így a konverter miatt még egy teljes blendével rosszabb fényerő, f/8 mellé nem merném ajánlani
(márpedig ezek a hosszú Nikon zoomok nagyon hamar, már 70 mm környékén f/5 körül járnak) -
Degeczi
nagyúr
válasz dabgergo #12676 üzenetére
nem
SB-400, 600, 800 és 900 az CLS kompatibilis vakuk, régebbit csak valamilyen távkisütővel (rádiós, vagy egyszerű fényszinkron - ez utóbbi esetben persze a beépített vakunak M módban kell lennie, h csak egyet villanjon) lehet indítanide maga a külső vaku lehet automata módban, ha van rajta olyan
-
Degeczi
nagyúr
válasz Jamy25 #12677 üzenetére
itt NEF a RAW!
(asszem mint Nikon Electronic Format)
de erről azt kell tudni, h még nem kép, csak nyers adathalmaz!ennélfogva még kidolgozni kell, nem nézegetni (az Irfanview nem tudja kidolgozni, csak a bele ágyazott JPG-et mutatja meg - de az csak arra jó, h lásd miről szól a kép. Egyébként a kamera képfeldolgozási beállításai teljesen rosszak is lehetnek, így az eredmény más is lehet mint szeretnél - de az itt mindegy)
képfeldolgozó programból olyan kell, ami már ismeri az adott kamerát
PS esetén az Adobe Camera RAW plugint kell telepítenide ha jót akarsz magadnak, Nikon Capture NX2-t raksz föl!
egyedül az veszi át a kamera beállításait, csak abban azonos a beállítások neve és hatása a kamerán lévővel (így lehet tanulni a számítógépen, otthon, h egy adott témához már a helyszínen mit lehet majd máskor beállítani), egyedül annak Nikonos a képi világa, stb.ha más programmal dolgozod ki ezeket az adatokat, az pontosan olyan, mintha a kamerára nem Nikon által írt képfeldolgozó motort tennél föl (ennek persze van, aki örül)
[ Szerkesztve ]
-
Degeczi
nagyúr
válasz Jamy25 #12683 üzenetére
először is nem az a feladata!
teljesen más célja van egy RAW feldolgozónak, és egy képmanipuláló, szerkesztő programnak
nézheted úgy is, h a PS ötször ennyibe kerül, és nem olyan jól dolgozza ki a Nikon RAW-t...
(másodszor pedig rengeteget tud az NX2: szinte mindent, ami képkidolgozás során szóbajöhet, még maszkokat is lehet festeni az egyes beavatkozásokhoz, stb.)
-
Degeczi
nagyúr
válasz Jamy25 #12686 üzenetére
mondom feldolgozatlan adathalmaz, még nem is kép!
még színek sincsenek benne, csak az egyes érzékelőcellák adatai egyenként, egymás után mind az xx millióezek közül azonban a fele zöld, negyede piros, másik negyede kék - ebből még vissza kell interpolálni a színeket, és persze a fehéregyensúlynak megfelelő súlyozást végrehajtani az egyes csatornákon, gamma görbét alkalmazni az eredetileg még lineáris adatokon, majd jöhetnek a képmanipulációk: kontrasztbeállítás, színkorrekció, telítettség, élesítés, ... = a teljes képföldolgozás még hátravan, bármi lehet belőle!
kb. olyan, mintha kész étel helyett nyers zöldségeket és húst viszel haza: minden a szakácson múlik, mi lesz belőle
ezért nem mindegy mi végzi ezt, milyen algoritmusokkal - ezért csak a Nikon programja ad "Nikonos" képi világot
(és ezért csak abban egyeznek a beállításnevek a kamerán lévőkkel - más földolgozó programban minden másként van, mint a kamerán)igen, NX-ből közvetlenül meghívható a Photoshop is, ilyenkor magától készít egy TIFF-et, azzal hívja meg - már ha egyáltalán kell... a legtöbb esetben uis nem kell, csak ha átszerkesztésről, egyes képi elemek áthelyezéséről (vagy másik képre másolásáról) lenne szó
képkidolgozásra tökéletes az NX[ Szerkesztve ]
-
Degeczi
nagyúr
válasz Jamy25 #12688 üzenetére
ezért is jó az NX: ha esetleg semmi célod a képekkel, vagy azok nagyrészével, akkor nem kell hozzányúlj egyetlen beállításhoz sem, mert átveszi a kamerában a felvételkor használt beállításokat!
(más program erre nem képes - de az említettek miatt értelme sincs: teljesen másként megy a képfeldolgozás a különböző alkalmazásokban, az eltérő algoritmusok miatt amúgysem tudnának mit kezdeni a Nikonos paraméterekkel, nem lenne azonos az eredmény, legföljebb valamennyire hasonló)
így ráérsz azonokon állítgatni, ahol tényleg érdemes, a többi pedig kb. olyan, mint ha kamera-JPG-et használtál volnade általában persze érdemes, hiszen azért választ RAW-t az ember, mert maga szeretne a kidolgozással foglalkozni - pont úgy, mint annak idején az otthoni sötétkamrában
-
Degeczi
nagyúr
válasz Jamy25 #12691 üzenetére
ne gondold: kevés a hely a képernyőn, a magyar nyelv viszonylag hosszú szavakat használ, nem olyan tömör mint az angol, így a magyar menüs gépeken folyamatosan hülye rövidítésekkel lehet találkozni, és azon gondolkozni, ez vajon mi lehetett eredetiben...
nagyon kevés szó van, ami új lehet - és azokat bőven érdemes megtanulni, mert az itteni kis forgalmú topikokhoz képest egy új világ nyílik ki a flickr vagy dpreview fórumain, az alapos külföldi tesztekről már nem is beszélve
Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest