Aktív témák
-
Frigetrus
senior tag
Helló! Nikon D40-em van és azt vettem észre, hogy a keresőbe nézve apró porszemcséket látok, kb 4-et. Gondoltam hátha a tükör poros, vagy a mattüveg, ezért lefújtam őket levegővel, elés sok fújással, de nem szűnt meg a gond. Objektíven biztos nincs por, mert ha leszedem, és úgy nézek a keresőbe, még mindig ott van. Lehetséges, hogy a keresőben belül van valahol por? Bekerülhet oda? Járt már valaki így? Eléggé zavaró tud lenni. Köszönöm a válaszokat előre is.
-
Frigetrus
senior tag
válasz DJ Reinhardt #10254 üzenetére
És van valami módja hogy eltűnjön onnan? Szerinted is a keresőben van a por? köszi
-
Frigetrus
senior tag
válasz DJ Reinhardt #10257 üzenetére
Igazad lehet. Megpróbálok nem odafigyelni rá, tulajdonképpen komponálásnál nem zavar, ugyanis a szememmel távolabbra fókuszálok, mint ahol a por van Majd ha tényleg sok lesz mehet a szervízbe, azzal is csak az a baj, hogy csak Pesten van tudomásom szerint.
-
Frigetrus
senior tag
Szia!
Nos az jó kérdés, hogy az a caselogic táska miféle, amit ad hozzá.
Egyébként kalkulálj úgy, hogy az én D40-emet februárban vettem, újonnan, ugyan ezzel a kitobival, és 90ezer volt. Nos a hírdető pedig 85-ért árulja táskával. Ha ennyit kér érte akkor annak egy nagyon jó táskának kéne lennie szerintem. Szerintem, ha nincs benne túl sok expo, tehát mondjuk 10-15ezer van benne, akkor talán a kitobival érhet kb. 65-70ezret. Persze ez csak az én véleményem. -
Frigetrus
senior tag
válasz runner 125 #11454 üzenetére
hy
"(Tudom, h van állvány topik, de mostanság egy emberke aktív ott, Ő is a saját cuccait kínálgatja. )"
Láttam belefutottál mcgoat kollégába. Részvétem. Nehéz vele.
Egyébként az állvány maximális magasságához annyit hozzátennék, hogy nem csak a fotós magassága szabhatja meg a használt magasságot, hanem a fotózandó téma is. Például portré fotózásnál egész alakos portrénál célszerű a gépet a modell derékmagasságánál beállítani, háromnegyedes portrénál mellmagasságba állítani, és mellképnél pedig a modell szemmagasságához állítani (és a gépet nem megdönteni). Persze biztos, hogy nem kell minden pontosan így beállítani, de azért irányadó a dolog. Nos, ilyen a fotós munka, néha görnyedni kell, néha nyújtózkodni a cél érdekében.
Tehát célszerű minél magasabbra állítható állványt beszerezni. -
Frigetrus
senior tag
válasz runner 125 #12597 üzenetére
Én dupla réteg pausz papírt használok, ha a beépített vakuval "elmegyős" eredményt akarok elérni. Kivágtam megfelelő méretűre, két végét vastagabb kartonlappal megerősítettem, és be kell dugni a vakupapucsra mind két végét. Így tulajdonképpen függőlegesen, U alakban körülöleli a vakut. Így biztos nehéz megérteni, de esetleg képet tudok mutatni, hogy hogyan néz ki.
Kb. 1 fényértéket levesz a fényerőből, de ha szükség van vakuzni a beépítettel, akkor azért szebb eredményt kapok mint nélküle.
Mondanom sem kell, hogy fillérekből megvan, és ha szépen meg van csinálva, akkor nem is kell vele szégyenkezni. -
Frigetrus
senior tag
válasz runner 125 #12602 üzenetére
-
Frigetrus
senior tag
válasz eszgabor #12742 üzenetére
A D40 keresőképe teljesen átlátszó akku nélkül is.
És igen vannak olyan modellek amelyeknek folyamatos áramfelvétel kell ahhoz, hogy láthass valami érdemlegeset a keresőben. Bár a D5000-ről ez nekem is újdonság.(Amúgy ez így nem éppen jó kifejezés, hogy "kereső kijelzője". Maradjunk simán a keresőnél.)
Viszont valaki nekem is elmagyarázhatná, hogy ennek mi értelme van, hogy folyamatos áramra van szüksége a keresőnek, hogy átlátszó maradjon??
-
Frigetrus
senior tag
válasz kugyu21 #12804 üzenetére
Ugyan az. Mármint a kulcsszám az egy távolság egy adott iso-ban megadva. A kulcsszám az a távolság, amit jól kiexponál a vaku egy elméleti f1-es rekeszt használva, az adott érzékenységen. (Tehát pl: 17 a kulcsszám, és f1 a rekesz, akkor 17/1=17méter.)
Elég pongyolán fogalmaztam, majd a témában jobban jártasabbak kijavítanak.[ Szerkesztve ]
-
Frigetrus
senior tag
-
Frigetrus
senior tag
Tudna valaki tippet adni, hogy miért nem találja a Camera Control Pro 2.0 a D40-emet? A számítógép felismeri a fényképezőgépem, de a programot megnyitva ez az üzenet fogad: "No camera was detected."
Vagy valamit rosszul csinálok? -
Frigetrus
senior tag
Erre a hozzászólásomra valaki tud választ? [link]
-
Frigetrus
senior tag
-
Frigetrus
senior tag
Nos a nagyobb kártyák igazából jobban megérik, hiszen mindig olcsóbban jönnek ki tároló kapacitásra vonatkoztatva. De egyáltalán nem muszáj 8gigás kártyát venned, sőt még 4gigás is bőven sok tud lenni. Illetve jó ha van, de ha nem akarsz mindenképpen 4-5-6ezer forintot adni, akkor megteszi akár a 2gigás is 2ezer forintért. Hiszen arra is sok-sok képet lehet készíteni. Inkább azt javaslom, hogy ha mindenképpen nagyobb a keret a kártyára, akkor vegyél több kisebbet, hiszen például ha valahova elmész rendezvényt fotózni vagy egy hetes nyaralásra ahova bizony nagy tárkapacitás kell, és ne adj isten tönkre megy valamiért a 4 vagy 8 gigás kártya, akkor aztán szidni fogod az eget a sok elvesztett kép miatt (ha már mondjuk több gigát tele fotóztál). Viszont ha több kicsi kártya van, és az egyik tönkre megy, akkor még kevesebb a veszteség, mint a másik esetben.
Mondjuk remélhetőleg egy SanDisk kártya nem megy egyhamar tönkre, de az ördög nem alszik, és ki tudja.Szóval én ezt az elvet vallom, hogy inkább több kicsi, mint egy nagy. De úgy látszik csak én gondolkodok így itt.
[ Szerkesztve ]
-
Frigetrus
senior tag
Balinov megválaszolta helyettem. Ez az jelenti, hogy raw-ból is egy 2gigás kártyára azért kb 150-160 kép rá kell hogy férjen, jpg-ből pedig kb párszáz,(350-400-500) bár nem számoltam most ki. Azért még ez is elég sok.
(Nekem a D40-el a 2gigás kártyára raw-ból 270kép fér, nyilván azért mert kisebb felbontással rendelkezik, és ezért kisebb fájlokat csinál.) -
Frigetrus
senior tag
Ezzel én is úgy voltam, hogy nem gondoltam volna, hogy tönkre megy egy kártya. Míg nem a régi canon kompakt gépünkhöz használt 256mb-os CF kártya bekrepált, a fényképezőgép már nem látta és az összes rajta lévő fotó elúszott szinte, néhányat kártyaolvasóval használva vissza lehetett állítani. Na már most, az akkori kis gép kb. fél-egy megás képeket készített szóval a veszteség nagy volt a képek számát tekintve.
Azóta megváltozott a véleményem. -
Frigetrus
senior tag
válasz Throme #13241 üzenetére
Nos önmagában még nem néz ki feltétlenül jobban a raw a jpg-nél. De amit ki lehet belőle hozni egy kis munkával, az már fényévekkel jobban tud kinézni. Nem kezdek felsorolásba, hogy miket lehet csinálni, hiszen rengeteg írást lehet találni neten a raw formátumról, érdemes elolvasni. De azért pár jó dolgot felsorolok: árnyékok felnyitása, csúcsfények korrigálása, fehéregyensúly állítása veszteség nélkül, hatékonyabb és kevésbé részletromboló élesítés mint jpg-nél, saját szájíz szerint alakítható zajszűrés, és még sok-sok finomság. Főleg ha van egy jó programod hozzá, mint például a Capture NX2.
Azt szokták mondani, hogy sok munkával jár a feldolgozása, mint a jpg-nek, és ez sok időt elvesz. De ha valaki művészkedni akar és nem tömegesen képeket készít, akkor érdemes ezt a formátumot használni. Filmes fotózásban is elő kell hívni a képet, ugyan úgy időt igényel, úgyhogy ebből a szempontból hasonlít is rá a raw használata.
Természetesen, ha valaki idő hiányban van, illetve munkaként elvárás tőle nagy mennyiségű képözön, akkor érdemesebb a jpg-t használni, vagy a tárhelyigényes raw+jpg-t. -
Frigetrus
senior tag
válasz marcias #13314 üzenetére
Nekem ilyenem van, és elégedett vagyok vele. És nekem is a D40 kithez van.
De azért nem árt belőle a stabilizátoros, hogy ha van rá néhány plusz ezresed. Elég jó képe van, nagyobb gyújtótávolságon közelre fókuszálva még F5.6-on is szépen mossa a hátteret.
Egyedül az a baja, hogy nem néz ki túl igényesen, a felépítésével vannak bajok. Mármint nem a legjobb, hogy műanyag bajonett, hogy enyhén lötyögős első rész és, hogy külső az élességállítás. Viszont jó a 9 lamellás rekesz, és elég szép képminőséget tud.
Ajánlott darab, persze csak ha nem tudsz több pénzt kiadni egy vr-es változatra, vagy a 70-300-ra. A D40 kithez pedig különösen jó kiegészítés.[ Szerkesztve ]
-
Frigetrus
senior tag
válasz marcias #13316 üzenetére
A 18-55-nél nem igénytelenebb, sőt picivel jobb a minősége, például nem fordul el a frontlencse fókuszálás közben. Nem mondtam, hogy gyenge a felépítése, csak akad egy két zavaró dolog, de az áráért megfelelő, hát még ennyiért, amennyiért te találtál. Szóval nem mondanám, hogy kézbe véve szétesősnek tűnik. A lötyögést arra értettem, hogy amikor ki van teljesen "nyúlva", akkor kézzel elég könnyen lehet lötyögtetni a elejét. Persze ez a használatot nem zavarja, hiszen nem lötyögtetni kell .
Makrót nem lehet jobban készíteni önmagában vele mint a 18-55-el, mert gyengébb a maximális leképezési aránya. Szóval nem az igazi erre a célra.
És igen a D40 rendesen kezeli a Vr-es obikat. Magának a váznak nincs is dolga, csak energiával ellátni a stabilizátort, a többit már megoldja magától az obi.
Az én D40-emen nemrég volt 70-300 f/4.5-5.6VR, 70-200 f/2.8 VRII, 85 f/3.5VR, 16-35 f/4 VR, és természetesen tökéletesen működtek.
(azért a 70-200 f/2.8 elég brutálisan nézett ki a kis D40-en )[ Szerkesztve ]
-
Frigetrus
senior tag
válasz marcias #13321 üzenetére
Makró témában nem vagyok nagyon otthon, konkrét objektívet nem tudok ajánlani. Illetve lehetne írni bármelyik Nikon makró objektívet, sok-ezer forintért, de pontos típust majd mond valaki más.
Sokan szokták ajánlani a Raynox makró előtét lencséket, így nem kell drága objektívet venni a célra, és a Raynox is jó képminőséget szokott adni.
Másik megoldás, hogy szerzel manuális közgyűrű sort, ami pár ezer forintért kapható, és egy régi, olcsó, fix D-s Nikon objektívet, azaz olyat amelyiken van kézzel állítható a rekeszérték. Ezek az olcsóbb alternatívák, egy makró objektív már drágább dolog, ha csak nem használtan találsz jó áron jó félét. -
Frigetrus
senior tag
válasz anjani182 #14078 üzenetére
Valószínűleg a kereső belsejében van a szösz, amit nem nagyon lehet onnan kiszedni, és amúgy elég gyakori dolog. Nekem is van a gépemben több "pötty" is, de már ügyet sem vetek rájuk.
Azt viszont nem tudom, hogy esetleg szakszerviz foglalkozik-e kereső takarításával, de ha nem túl zavaró és nem nagy a kiterjedése, akkor nem érdemes tisztíttatni, egyszerűen meg kell vele barátkozni.
Viszont az is lehet, hogy csak a mattüvegen van, ahonnan meg lehet próbálni körtepumpával lefújni. Viszont ne nagyon nyúlj hozzá a mattüveghez, erre figyelj.[ Szerkesztve ]
-
Frigetrus
senior tag
hmm, Nagy NiMH vs. Li-ion akku topic..... lassan meg lehetne nyitni, vagy ezt a topicot átnevezni...
[ Szerkesztve ]
-
Frigetrus
senior tag
-
Frigetrus
senior tag
válasz TeeJay #14890 üzenetére
Nekem van egy darab belőle.
Amúgy szerintem nem annyira gyenge a fényereje, elvileg 28-as a kulcsszáma, amit gondolom iso100-ra adtak meg. Ha így van akkor Nikon esetén alapérzékenységgel használva nagyobb a kulcsszám.
Bőven jó portékhoz, valóban csak a szabályozhatóság a hiánya, de hamar be lehet állítani a megfelelő távolságot, és rekeszt ha van egy kis tapasztalatod, szerintem 3-4expóból már bőven be lehet állítani.
Amúgy lehet hozzá venni állítható körtét is, amelyen van egy potméter. Kb 6ezer forint McGoatnál.
Mutatok két képet amit villanj körtével csináltam haveromról, (derítéshez pedig egy yongnuo 467-est használtam)Ezek a képek f11-es rekesszel készültek, iso200-on, és a körte kb 1.5 méterre volt az alanytól.
Szóval egy kis gyakorlattal egész jó eredményt lehet elérni vele.
-
Frigetrus
senior tag
Nem vagyok nagy pixelkukkoló, de az feltűnt, hogy a legelső tesztképen (amelyiken a sárga levelek vannak) ISO 400 mellett elég nagy a zaj (teljesen szemcsés, és nem csak a homogénebb részeken látszik), ami még leméretezve is feltűnő. Sőt másik ISO400-as kép is hasonló. Fura.
-
Frigetrus
senior tag
válasz Kleroo #14976 üzenetére
Nyugi, nem "böki ki" a szemed a kijelző egyik gépnél se amiben nincs szenzor. Saját gépemről van tapasztalat, d40-nél így működik pl: bekapcsolható, hogy a kijelző folyamatosan világítson, de az expó gombot félig megnyomva elsötétül, expó gombot felengedve újra világít. Továbbá átkapcsolható, hogy csak az "info" és "nagyítás" gombok megnyomásakor éledjen fel a kijelző, de amint újra megnyomom az "info" gombot, vagy félig lenyomom egy pillanatra az expó gombot az rögtön kikapcsol, és a gombok felengedése után sem kapcsol vissza. Én így használom.
Ami meg a D5000 vs D3100 vázat illeti, én a D3100-at választanám. Szerintem ha csak a külsejét nézzük, akkor szebb, és szerintem kényelmesebb is. Sokat dobott a markolaton lévő teljes gumi borítás, ami a D5000-ren nincs, csak hátul a hüvelykujjnál.
Fogtam már mindkét vázat, és annak ellenére, hogy a D5000 kb. fél centivel magasabb markolattal rendelkezik, a D3100 kényelmesebb, legalábbis számomra, főleg a gumi miatt. Nem is értem, hogy az eddigi belépő gépeket miért nem látták el gumival...
(bezzeg az 50ezer forintos Fuji S5600-am teljesen gumival bevont markolatot kapott) -
Frigetrus
senior tag
válasz Degeczi #14984 üzenetére
"Gagyinfón" őőő akarom mondani Pixinfo-n ezt írják a D60 tesztnél:
"A tesztelt gépnél sajnos voltak ezzel problémáim, napsütéses időben ugyanis ki-kikapcsolt a státuszkijelzés, akkor is, ha nem néztem bele a keresőbe (vélhetőleg a környezet infravörös képe zavarhatta meg). Néhány napos bosszankodás után végül úgy döntöttem, hogy letiltom a státuszkijelzés automatikus kikapcsolását (így viszont akkor is világított az LCD, amikor belenéztem a keresőbe)." -
Frigetrus
senior tag
válasz aginor #15025 üzenetére
"az oké, hogy összefügg a kettő, de én mint fotós mit érek ezzel? Lehet ebből valami terepen hasznosat kiszámolni"
Nem érsz vele semmit.
Más az összefüggés, mit amire te gondolsz.
Ha jól tudom, a fényerő = gyújtótávolság / belépőpupilla átmérője. De ez csak a kiindulási tényező, és még más dolgok is befolyásolják.
De majd az okosabbak kijavítanak, ha hülyeséget mondtam. -
Frigetrus
senior tag
válasz Kleroo #15096 üzenetére
Én Nikkor 55-200-at használok D40-en. Elég szépen rajzol, rövidebb végén kimondottan jó, hosszabb végén picit nem árt rekeszelni.
Szerintem 35-ért nem is drága, és nem hiszem hogy annyira hiányozna neked a 300-as.
Af sebessége nem egy nagy szám, bár tény, hogy a 18-55-öm gyorsabb nála.
Ha kérdésed van, csak szólj.[ Szerkesztve ]
-
Frigetrus
senior tag
válasz Kleroo #15098 üzenetére
Húha, na ez az amit hosszan lehetne tárgyalni, de azt ajánlom ebben a témában keress a neten a fotózás technikai részével kapcsolatban cikkeket.
Dióhéjban annyit, hogy rekeszeléssel jobb lehet az élesség, csökkenhet a színi hibák mennyisége stb... Tényleg nagyon sokáig lehet tárgyalni. -
-
Frigetrus
senior tag
Tisztában vagyok vele, de én úgy tudom, hogy inkább még egy blendével szűkebb rekesznél fordul elő észrevehetően romlás (f16 aps, és f22 ff). Bár több dolog befolyásolja, ez igaz.
Mindenesetre én arra gondoltam, hogy az optimális teljesítmény érdekébe nem árt egy vagy két blendével szűkebbre venni a legtágabb állásnál. Mondjuk 200mm-es végén ez pont f11-et jelent.
Amúgy csináltam múltkor f16 és még f18-as rekesszel is képet, kb. 135mm-en és bőven elfogadható volt a végeredmény. -
Frigetrus
senior tag
Két informatikus beszélget:
-Adjál már légy szíves 1000 forintot!
-Tessék itt van 1024 forint, hogy kerek legyen.A világon 10 fajta ember létezik. Az egyik érti a bináris számokat, a másik nem.
Bocsi srácok, nem hagyhattam ki.
-
Frigetrus
senior tag
Valaki magyarázza el nekem, hogyan lehetséges az, hogy a D40-emmel kábeles módon villanj körtét használva a záridőt nyugodtan levehetem akár 1/2000 másodpercre is, és nem takar ki sehol a zár, tehát jó expót kapok csík nélkül?? Sőt még 1/4000 másodpercet is tudok használni, ott már picit sötétebb a kép, de nincs kitakarás ott se.
Mert működik a dolog, simán lehet használni a szinkronidőnél rövidebb záridőt is.
MI ennek az oka? Talán az, hogy a szinkronidőnél rövidebb záridőt a gép elektronikus módon éri el?
És ha így van, akkor miért csak 1/500 a szinkronidő a D40-en??
És 1/4000-es záridő esetén miért lesz egy picit sötétebb a kép? Talán mert a vaku villanási idejénél rövidebb a záridő? -
Frigetrus
senior tag
válasz eszgabor #15225 üzenetére
Szerintem felejtsd el!
No nem azért mert ez egy D40, mert nekem is az van, és remek kis váz.
De ennyiért? 79ezer... használtan?
Én nem egészen két éve vettem újonnan az enyém 90ezerért. És az enyémhez is volt objektív, de nem ugyan ez, ami ezen van. Mert enyémhez a 18-55-ös 2. változata volt, ehhez pedig ha jól látom az első változat jár.
maximum ezzel az üveggel kb. 50ezret ér. (bár ebben nem vagyok biztos, de 79-et tuti nem ér meg) -
Frigetrus
senior tag
válasz fireproof #15412 üzenetére
Szerintem abszolút megéri. Azért nem árt kideríteni, hogy mennyi az a kevés expó, bár az még nem sokat mond.
Megbízhatóságával nem hinném, hogy gond lenne. Ha hibás lenne, akkor azt a tulaja már észre vette volna, és remélhetőleg garancia időn belül kiderült.
Azért nem árt megnézni alaposan, kiolvasni az expó számot, stb..
(szerintem plusz pont, ha megvan az eredeti számla róla, így ténylegesen megállapítható, hogy mikor vette, (vagy megkérdezed) és valamennyire lehet következtetni az expó számból és az időtartamból, hogy mennyire volt használva.)
Aktív témák
- Autós topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Gitáros topic
- Facebook és Messenger
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Energiaital topic
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- Egyéni arckép 2. lépés: ARCKÉPSZERKESZTŐ
- További aktív témák...