Aktív témák
-
flugi
tag
válasz csiga997 #168 üzenetére
tegyük hozzá (bár nem olvastam minden reakciót, talán más is mondta) hogy fullmanuál üzem mellett 8k pénzért is lehet kapni tökpuritán közgyűrűt, ami tényleg csak három darab vas, nincs benne fénymérés-logika, meg egyéb varázslat. Három lövés + hisztogramnézegetéssel jól be lehet lőni a fényt.
Brutálmakrózáshoz meg próbáljátok ki fordítva a kitobit! (valami olcsó szűrővel, ne karcolódjon a frontlencse) belenéztem, és hú. -
flugi
tag
a kettő között a fő különbség az objektívekkel való együttműködés. A D70s csak okos objektívekkel tud fényt mérni, a D200 akármilyennel. Tehát ilyen szempontból a D70s butább a Prakticáknál mert fullmanuál módban (tehát pl M42 objektívvel, ahol a blende manuális) hiába a tükörreflex, nincs fénymérés, se spot, se semmilyen, csak a hisztogram, ami ugye utólag van.
Szvsz nem olyan nagy hátrány, főleg ha tényleg van pénzed D200-ra, akkor van pénzed D70s + okos objektívre is. Viszont az is igaz, hogy vázat csak egyet vesz az ember, aztán majd az obik jönnek. Nekem már a D70s ára is határeset volt, de azért vettem komolyat, hogy aztán már csak az objektíveket kelljen kifizetni, ne kelljen vacakolni új vázzal. -
flugi
tag
ja, a D70s elektronikailag egyáltalán nem elavult, a régi D70 elektronikailag frissített változata, elég friss modell, talán egy-másfél éves. A régi D70-hez is kiadtak firmware-t, hogy a D70s néhány szoftverrészletét tudja. Én ezért nem is aggódnék, jönnek ki a friss firmware-k, szóval szoftver miatt nem érdemes kivárni a következő modellt.
-
flugi
tag
írkálsz összevissza. Azzal kezdted, hogy a kolléga még ne vegyen D70-et, mert egyrészt nem csúcsgép, másrészt milyen komoly fejlesztések lesznek egy éven belül a Nikonnál.
Először is: egyáltalán nem szabad egy olyan embernek csúcsgépet vennie, aki egy fórumban kérdezget. Azért tilos, mert a csúcsgépek drágák, és fene tudja hogy pont arra vannak kihegyezve, amire az illetőnek kell (riport/sport/műterem/természet). Nemigen hallottam még Mamiyával madarászni senkit
A D70 és a D50 kiváló DSLR-ek, amik általános célra tökéletesen megfelelnek. Nem is tudom hogy milyen szolgáltatást hiányolsz belőlük, ami szerinted egy filmes gépről áttérőnek hiányozni fog.
Másodszor: csiga kolléga eszmefuttatására a Nikon ügyeiről érdemben nem reagáltál, csak lököd a sódert az elfogultságról, márpedig ha igazat mond, akkor nem várható semmiféle komoly Nikon invázió a digitális piacon.
Persze ha mindezzel azt akartad mondani, hogy a D200 után a használt D70-ek ára csökkent egy kicsit, és nézzen körül a használtpiacon, akkor az más -
flugi
tag
Ha már nyelvtanóra
'A D70s a mai piaci kínálatot - és az árkategóriát - figyelembe véve egyáltalán nem tartozik a csúcstermékek közé''
A csúcstermék ugye a termékek csúcsa, vagyis a legtöbb szolgáltatást nyújtó, és általában legdrágább termék. A D70 valóban nem ez, ez a D2X talán éppen.
Amire esetleg gondolsz a hozzászólásod alapján, az a ''csúcs termék'' ahol a ''csúcs'' egy szlenges jelző. ''királydráma'' vs ''király dráma'', ''sirályfotó'' vs ''sirály fotó'', ''frankó Nero 6.1'' vs ''Franco Nero 6.1''
Szóval a jó érthetőség záloga a precíz helyesírás, ahol a szóösszetétel szabályait betartod. Mi csak azt látjuk, amit leírsz.
Ha például ár/teljesítmény viszonyra gondolsz, akkor érdemes azt írni. Mellesleg a D70s elég jó ár/teljesítmény viszonnyal rendelkezik, főleg ha a Sigma fényképezőkhöz viszonyítom, de a 350D-vel szemben sem rossz.
(neked beszóltak a Nikon márkaszervízben, vagy mitől vagy ilyen durcás? ) -
flugi
tag
up
-
flugi
tag
bizonyos körülmények között (3.5-4.5 blende, nagylátószög) a D70s-re se volt elég a 18-70. 8-ra rekeszelve 40-70 tartományban viszont kihajtja a 6 megapixelt. De teljesen egyértelmű, hogy a jó minőségű fixekhez képest homályos, és torzít, tehát ha képkivágásra hajtasz, és kell a 100%, akkor 8-ig rekeszelni kell.
Olyan is van, hogy egy obi túl jó egy szenzorhoz A D70s furcsa mintázatokat adott a Sigma 105-össel, mert túl éles volt a képe.
-
flugi
tag
Nikon AF 70-300mm f-4-5.6D ED annyival nem jobb a sima AF-nél, amennyivel drágább. A képminőséggel az 70-300 G esetében sem a CA a szűk keresztmetszet, és csak az a különbség a két objektív között.
Emlékszem, amikor jött a VR, mindenki húzta a száját, hogy megint csinálnak egy 70-300-ast, csakhogy most már a lencséket is újratervezték, nem csak lecseréltek lencsét ED-re. A VR-hez képest az ED sehol sincs képminőségileg, még rekeszelve sem.
-
flugi
tag
kiégettet nem lehet "visszahúzni", csak fotosoppos áltartalomgenerátorokkal valamit odakölteni. A RAW-ban meg a sötét részek -2 Fé-ig megvannak.
-0.3-on a vaku sokszor beégeti a fehér falat, hiába iTTL és teljes képkockás fénymérés, legalábbis D80-on, ezért a -0.7.
Ha jpg-be fotóznék, természetesen nullán tartanám.
-
flugi
tag
válasz qantum #20248 üzenetére
jelenlegi kedvencem a Rawstudio. Bennevan a Debianban, mint csomag, és pont azt tudja, ami nekem kell: fehéregyensúly beállításra nagyon kényelmes, mert a default balegérgomb a szürke referencia pontot jelöli, expo, kontraszt, telítettség, átméretezés, vízszint, crop, mind nagyon kényelmesek.
A Windowsos rawkezelőket a Rawshooter vége óta nemigen követem, úgyhogy én is kíváncsi vagyok a válaszokra, hogy van-e megint gyors és kényelmes RAWkezelő.
-
flugi
tag
válasz andorra #20252 üzenetére
azért használok állandó expo korrekciót, mert feledékeny vagyok, és ha visszatenném magasabbra, elfelejteném, és beégnének a képeim, amíg észbe nem kapok. Nekem megéri 100+ képet expoban felhúzni, mivel csak néhány kattintás, hogy apply all, és nem kell észnél lenni fotózáskor.
Ugye van a WIFE szabály, White balance, ISO, Focus, Expo. Ha RAW-ba fotózok, csak az ISO meg a Focus marad, azzal még megbírkózom
-
flugi
tag
nem ismerem a lightroom histogram pontos működését (mivel mióta voltak nálam házkutatni kedves jogvédelmi feljelentés miatt, csak legális programjaim vannak, és a lightroom drága), de ha a histogram azt jelenti, hogy mi van a RAW-ban, akkor definíció szerint költés a végeredmény, mivel különbség nélküli adatokból különböző adatok lettek.
Ha a histogram az aktuális expo állapotot jelöli, akkor csak annyit mutat a kép, hogy ezzel az expo beállítással az eredmény be fog égni, akkor viszont nem értem, miért tekinted bizonyítéknak.
Ahogy azt sem tudom, hogy az eredménynek így kell-e kinéznie, vagy sem
-
flugi
tag
válasz Degeczi #20309 üzenetére
ez az, amit nem kockáztatok meg. Nem félek a magas ISO-tól, gyakran fotózok 1600-on, 800-on, ez egy olyan ár, ami nekem megéri, hogy nem kell gondolkodni.
Még egyszer: nem azért van a korrekció, mert így lesz optimális, hanem így biztos, hogy nem ég be. Ennek az az ára, hogy néha több a zaj, na bumm, nem izgat. Amikor tárgyfotózok, és van időm babrálni, akkor nem is használom, csak akcióban, amikor társasági eseményen portrét lopok. Olyankor nincs idő babrálni, ezért így tartom, mert ez egy kezelhető állapot.
Talán elkerülte a figyelmét itt többeknek, hogy nem azt mondom, hogy ez optimális, vagy kötelező, csak hogy nekem nagy megelégedésemre szolgáló, bevált módszer.
-
flugi
tag
válasz Degeczi #20320 üzenetére
nekem egyszerűen más tapasztalataim vannak, konkrét RAW telítődés történik valamelyik csatornán (nem feltétlenül fehérig), ha nem veszek vissza. Tipikusan ha visszaveszem az expót utólag, akkor kapok egy derék csúcsot a hisztogram végefelé, ami meredeken felível és lezár. Mi ez, ha nem szenzor telítődés?
-
flugi
tag
válasz csacsi77 #20479 üzenetére
nem szoktam szeretni az "utazó zoom" nevet, sokkal inkább lenne jó név a "kordon miatt nem tudok közelebb menni, de a tömeget is akarom fotózni zoom"
Ha én utazok, elviszem a S24/2.8, N50/1.8 és S105/2.8 fixeimet, és nincs hiányérzetem, legfeljebb panorámázok. Használtam előtte N18-70, N70-300G, N55-200VR, és 500-as tükör objektíveket is, ennek tudatában mondom.
Ha valakinek utazáshoz egyetlen nagy zoom kell, az ne utazó zoom objektívet, hanem utazó kompaktot vegyen, a képminőség ugyanaz a kategória lesz. Ha jobb képminőség kell, akkor 18-55 + 55-200VR jó kombó, és AFS mind, olcsó vázakon is megy.
-
flugi
tag
válasz Philipm0rris #20761 üzenetére
ha minden kafa, akkor ez jó ár. Lehetőleg vigyél magaddal laptopot és vázat, hogy lásd a fotót nagyban. Csinálj AF tesztet: több egymás mögötti tárgy közül fókuszálj az egyikre, és nézd meg, hogy azon van-e a fókusz, nem előrébb, nem hátrébb. Ha az objektívet leejtették, előfordul, hogy a kép egyik fele élesebb, mint a másik. Ha leveszed a vázról, az ujjaddal kinyomod a rekesz-pöcköt, és átnézel rajta bármely oldalról fény felé, nem szabad láss kis pöttyöket meg pacákat, csak szemből a bevonat esetleges becsillanását. Érdemes ellenőrizni a fókuszmotort és a blendebeugratást (P módban néhány képnek egyformán világosnak kell lennie.
Mit felejtettem ki?
Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen