Aktív témák
-
Takyka
csendes tag
Sziasztok,
Már több mint egy éve olvasgatlak benneteket de csak most jött el az idő, hogy aktivizáljam magam és kérdezzek. Egy D50-el fényképezek lassan másfél éve és eddig a legnagyobb megelégedésemre szolgált (remélem még sokáig).
Karácsonyra tojt a nyuszi nekem egy SB-400 vakut, hogy szebb beltéri képeket tudjak csinálni kicsiny kis családomról. A problémám ott kezdődik, hogy ha a plafonra veretek vele, akkor a képeim allulexponáltak lesznek változó mértékben olyan 0,3-1,5 Fé között. csináltam egy tesztet, ellenőrzött körülmények között, és az lett az eredmény, hogy ha direkt vakuzok akkor jó az expozíció, ha indirekt plafonról akkor allulexponálódik a kép. Természetesen a vakuteljesítmény elegendő!
Az alábbi linkeken láthattok próbaképeket:sb400 direkt vaku:
[link]
beépített vaku direkt:
[link]sb400 indirekt a plafonról:
[link]beépített vaku elötte A4-es lap 45˚-ban felfelé:
[link]beépített vaku elötte A4-es lap 45˚-ban felfelé 1/2 teljesítmény:
[link]Mint látható a helyzet ugyanaz a külső és a beépített vakuval is. A képek álványról készültek, 1/500s záridő, 5,6-os rekesz, ISO 1600, manual mód, vaku TTL üzemmódban (kivéve az utolsó kép), AE-L/AF-L FV-lock üzemmódban, de FV-lock ot nem használtam.
Természetesen Manuálok átolvasva, különböző zársebességek, rekeszértékek, érzékenységek, kontrasztmódok, miegymás kipróbálva...
Én arra gyanakszom, hogy a fényképezővel lehet probléma. De mielőtt reklamálnék Nikonéknál (szerencsére még garis minden), gondoltam megkérdezlek benneteket, hogy találkozott-e már valaki hasonló problémával? Illetve tudna-e valaki hasonló tesztet csinálni D50-el vagy/és SB-400-al...Előre is köszi,
T.
[ Szerkesztve ]
-
Takyka
csendes tag
válasz csiga997 #3653 üzenetére
Köszönöm gyors reakciódat, de ez nem igazán az a válasz amit vártam. Mint említettem, az alexpó változó mértékű, tehát mindig állogatnom kelle a kompenzációt. Nem hiszem, hogy a hírhedten legpontosabbnak tartott Nikon I-TTL rendszernek így kellene működnie. Ha igen, akkor milyen lehet a többi? :-))
T.
-
Takyka
csendes tag
válasz KakaosCsirke #3656 üzenetére
Látom, te megértetted amit írtam... :-)
Szóval neked ugyanaz az expozíció akár veretsz, akár direkt vakuzol az SB-400-al?
T.
-
Takyka
csendes tag
válasz KakaosCsirke #3657 üzenetére
Nem manual obi, egy AF-S 18-135 amivel egyébként tökéletesen működik a fénymérés vaku nélkül. Ma este megpróbálom a 18-55 -el is...
Azért volt manual módban, hogy lehető legjobban kizárjak minden mást a TTL mérés kivételével.
Mostmár csak egy D50 tulajt szeretnék megkérni, hogy próbálja ki a beépített vakut ahogy én csináltam.T.
-
Takyka
csendes tag
válasz KakaosCsirke #3665 üzenetére
I-TTL-nál az elővillanás azért kell, hogy a vázba beépített mátrix fénymérővel meg lehessen állapítani a pontos expozíciót. Amikor a tükör felcsapódott akkor az érzékelők már nem kapnak információt a bejutó fénymennyiségről. Azt olvastam valahol, hogy a D40 és D50 így működik, de a komolyabb vázak figyelik a bejutó fénymennyiséget az expozíció során is, (hátha valami megváltozott a témán) és módosítják a vaku teljesítményt menet közben. Én ezt egy kicsit megkérdőjelezném, hiszen egy a szenzorról visszavert fényt érzékelő fénymérő hogyan versenyezhetne a 400-1000 szegmenses fénymérő pontosságával?
T.
-
Takyka
csendes tag
válasz csiga997 #3691 üzenetére
Kedves Csiga997,
Ne vedd sértésnek, de fényképeztél te már fel alá rohangászó gyermeket? Ha igen, volt időd tekergetni a kompenzációt jobbra-balra? A gyerek is rajta volt a képen amikor végre elkészült? :-)
Hogy a felvetésedre is reagáljak, a kompenzáció használatával az a gond az esetemben, hogy az alexpó mértéke különböző a témától függően, néha +1 is kevés. A vakuteljesítmény elegendő volt a teszt során (lásd utolsó képemet a beépített vakuval). Természetesen amikor "normálisan" fényképezek akkor is figyelembe veszem a technika határait. :-)
Nem töprengeni szoktam, (hanem fotózni) megpróbálom körüljárni a témát és ha az derül ki, hogy gép hibás akkor szervíz, ha meg nem, akkor így jártam. Az SB-400-as vakut automata (értsd I-TTL) használatra tervezték, semmiféle beállítási lehetőség nincs rajta a ki-be kacsolón kívül... ( Tudom tudom, a vázon lehet vaku kompenzációt állítani.)Üdv,
T.
-
Takyka
csendes tag
válasz KakaosCsirke #3716 üzenetére
Örülök, hogy legalább egyvalaki egyetért velem, hogy ez probléma és nem így kell lennie. (mint ahogy a példád is mutatja) Ha minden jól megy akkor holnap keresztpróbát csinálok egy D80 SB-600 felszereléssel. Ha érdekel benneteket az eredmény akkor majd beszémolok róla. Mindenesetre köszönöm mindenkinek a reakciókat.
Üdv.
T. -
Takyka
csendes tag
Szerintem nyugodtan vedd meg általános célú obinak a 18-135-öt. Én a 18-55 és egy 28-200 után (mellé) vettem, úgyan úgy rágódtam mint te, de végül nem bántam meg... Beltérben használva általában vakuzok, így nincs gond a záridővel. Kültéren pedig emelem az érzékenységet szívbaj nélkül, ha kell. A D40 pedig még zajtalanabbnak tartott mint a D50-em.
A 200 és a 135 mm közötti különbség nekem nem hiányzik, még nem volt fenn a 28-200 mióta megvan 18-135.
Mellesleg ugyan olyan beállításokal használva a 18-135 jóval élesebb mint a 18-55-öm!
Az egyetlen negatívum a 18-55-höz képest számomra, a nagyobb torzítása nagylátószögön, a képszéleknél. (Uborkafejű emberek...) -
Takyka
csendes tag
válasz kovacspityu #5939 üzenetére
Szia,
Én egy SB-400-at használok D50,18-135 -el. Nekem a vaku teljesítménye, szolgáltatásai :-) tökéletesen megfelelőek. A kompenzáció szükségességét már megszoktam (az egyetlen negatívum). Beltérben, felhajtott fejjel készült képek klasszisokkal jobbak, mint a beépített vakuval. Nekem beltérben (plafonra veretés) is és kint (derítés) is elegendő a teljesítménye. Kicsi, könnyű, gyorsan újra tölt, nem fogyaszt sokat, naphosszat is bekapcsolva hagyhatod, ha feltöltött, tovább nem meríti az elemeket.T.
-
Takyka
csendes tag
mobiltelefon...
Én D50-el használom a 18-135-öt szerintem a képminőség javulás nagyobb, ha obit cserélsz, mint vázat. Viszont, ha a státusz kijelző fogyatékossága akadályoz a jó kép elkészítésében, akkor vázcsere...Az enyém túl van 10e expón (2 év) plusz egy, egyméteres esésen aszfaltra, de nyoma sincs a végelgyengülésnek (kop kop kop)
T.[ Szerkesztve ]
-
Takyka
csendes tag
Állvány téma nekem is megvolt, évente max. 2x használom. :-)
A típusát szinte le se merem írni, mert megköveznek, H-val kezdődik és ama-ra végződik.Kenrockwell-t meg szeretem olvasni (kőzápor), mert kicsit más szemszögből közelíti meg a dolgokat és az "enyhe" amerikás túlzásait figyelmen kívül hagyva sok iazságot is ír.
B.
-
Takyka
csendes tag
Nem mi fórumozó, műszaki beállítottságú fotósok vagyunk elsődlegesen a célközönsége, hanem az átlag (amerikás) polgár. Nekik próbálja a fejükbe verni, hogy nem a géptől függ az elkészített képek "jósága", hanem a felhasználótól. Neki meg csak jó, hogy a fórumokon beszélnek róla, mert ingyen reklámot kap az oldala és a számlálót ugyan úgy pörgeti neki az őt utáló, mint szerető klikkelgető is. (minél több látogató, annál több mani).
Nekem a vaku szinkron sebesség fontosabb, mint a távolság kijelzés. :-)
Mellesleg ki ne dobd, mert ettől még neked (értsd: a te fotózási stílusodhoz) valószínüleg teljesen jó a gép.T.
-
-
Takyka
csendes tag
válasz kovacspityu #6000 üzenetére
Én küzdöttem automata vakuval a D50-en egy darabig, az eredmény elég siralmas. Szrintem inkább gyűjtögess még egy kicsit Nikon i-TTL (sb400-900) vakura.
T.
-
Takyka
csendes tag
Már meg ne haragudj, a tájképednek nem az életlenség a legnagyobb baja...
Nem tudom, a D60-on van olyan opció, hogy focus priority? (Addig nem enged fényképezni amíg nem tudott élesre állítani) Ha igen kapcsold be.
Kicsinyítsd le 50-75%-ra és jó lessz.
Ne foglalkozz 100%-os nézettel addig amíg nem posztert csinálsz belőle, mert soha nem leszel elégedett!
Ha éles obit akarsz "olcsón", akkor vedd meg a 18-135-öt, de az meg jobban torzít és abberál mint a kit (vr-ed sem lessz).T.
-
Takyka
csendes tag
válasz Drunkenpig #6475 üzenetére
Szerintem nem csak a lencséket tologatták, hiszen más-más tulajdonságúak az obik.
18-70 fényerőssebb, kevésbé torzít,
18-135 a legélesebb, abberál,
18-105 nem tudom,
18-200 lágyabb, talán még a frontlencse átmérője is nagyobb.A 18-135 hibái nem a tele végén, hanem a nagylátószögnél vannak.
T.[ Szerkesztve ]
-
Takyka
csendes tag
válasz Drunkenpig #6492 üzenetére
18-70-kicsit széthúzom, kapok egy élesebben rajzoló 18-135-öt, kicsit tovább húzom kapok egy lágyabb 18-200-at? Furcsálnám...
T.
-
Takyka
csendes tag
válasz Degeczi #8472 üzenetére
"mivel azonban a legalacsonyabb érzékenység ISO100, a beépített vakut olyan fény mellett is tudod használni derítésre, ahol a D40 1/400-at lőne, hiszen az nem tud ISO200 alá menni - így tehát minimális ebben a különbség"
Ez így, ebben a formában nem igaz!
ISO100-ISO200 alap érzékenység változás nem számít derítéskor, hiszen magasabb érzékenységen a vaku fényére is érzékenyebb, nem csak a napfényre. Viszont a zársebesség növelésével csak a napfény hatása csökkenik, a vakué nem!
1/200 - 1/500 több mint 1Fe előny, azaz adott helyzetben fele akkora vaku teljesítmény kell a derítéshez, vagy kb. 1,5x akkora távolságra hatásos a vaku.Nekem ez az egy dolog is megindokolná a D40 választását az x-el szemben. Ezen kívül olcsóbb, kevésbé hajlamos a hotpixelesedésre hosszú záridejű felvételeknél és (nekem) felesleges a 10mp
T.
-
Takyka
csendes tag
válasz Degeczi #8485 üzenetére
Több mint dupla teljesítmény igény nem komoly tényező? Szerintem igen.
Én sokat fotózok embereket szabadban ahol az esetek 90%-ban deríteni kell. Nyáron, tűző napsütésben, télen havas környezetben igen csak jól jön ez az előny. Fele akkora vaku töltési idő, vagy egyel kisebb külső vaku használata, gyorsabb, kényelmesebb, elemélettartam hosszabb. Nem is beszélve arról, hogy jóval olcsóbb is. Van egy dolog, amiben a két gép tulajdonsága több mint kétszeres eltérést mutat. A lineáris felbontásban és a sorozat sebességben mindössze 20% külnbség van! A két szenzor képminősége nem különbözik számottevően. Van amiben az egyik jobb, van amiben a másik.
Nem azt mondom, hogy a D40 jobb mint a D40x, hanem arra próbálom felhívni a figyelmet, hogy ez a legnagyobb és (egyes, helyzetekben) nem megkerülhető különbség a két gép között. Legtöbb ember nem érti/tudja, hogy ez így van.
T.
-
-
Takyka
csendes tag
Sziasztok,
Van egy 18-135-öm, amivel készített képek jobb fele homályos. A nikon szervíz azt mondta rá, hogy tubus csere 70 000,-...
Tud valaki esetleg független szervízt, ahol foglalkoznak ilyennel és emberi árakon dolgoznak?Előre is köszi,
T.
Aktív témák
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Ukrajnai háború
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- iPhone topik
- Megjelent az iOS 17.4, minden idők egyik legfontosabb iPhone-frissítése
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Autós topik
- További aktív témák...
- Filmes gép gyűjtemény
- 4K UHD autós kamera,dashcam, VIOFO duo,valódi csúcsminőség,SONY EXMOR csip, WIFI,GPS,G-szenzor
- FOTÓS LED Lámpák - Kamera Fények, COB Studió Világítás, RGB Videó Lámpák, Körfények (Ringlight)
- Sony A6000 + 16-50 mm kit - Szinte teljesen új állapot
- VAKUK - Rendszervakuk & Stúdióvakuk - Kamera DSLR, MILC, Fotós vakuk Speedlite-ok és vezérlők