Új hozzászólás Aktív témák

  • zolka78

    senior tag

    válasz Lassú Víz #19339 üzenetére

    A küllők átmérője "szinte" szabványosnak mondható. 1,5mm-2,3xxmm ig szokott terjedni. Ebben a méretekben a 1,5mm küllők ha minőségiek akkor ott a súly csökkentés a lényeg. De ebben az átmérőben vannak olcsóbb gagyibb küllők is, itt a lényeg az olcsóság, értelemszerűen az olcsóbb, gagyibb kerekekben. Ez nem feltétlenül baj. Ilyenek voltak nekem is az előző olcsó kerékszettemben és nem volt velük semmi gond a felmálházott bringán sem. Eladtam, azóta is használják. Általában a 2mm küllők normális minőségből szinte elpusztithatatlanok. Az ennél vastagabbakat már egészen célirányosan használják fel, nagy erő behatású sportokban. Amit előzőleg írtál, hogy a középső szakaszon vékonyabb a küllő, ott az a lényeg, hogy tartosabb legyen a külllő(a befogásoknál), viszont könnyítenek azzal, hogy a középrészen vékonyabb, ezt még megszokták fejelni azzal, hogy a középrészen még lapított is, úgynevezett kardküllősre csinálják. Maga a felnin lévő furatok és az agyakon lévő furatok szintén "szabványosnak" mondhatóak. Az az nem lesz gond azzal, hogy nem fog bele menni a küllő az agy vagy a felni furatába. Vagy hogy a küllőcsavar nem lesz jó a felni furatba. Itt csak arra kell jobban figyelni, hogy mekkora a felnin a köllőfuratoknál a felni vastagsága. Erre a küllőcsavarok hosszúga miatt van szükség. Ugyanis a kelleténél rövidebb csavar értelemszerűen nem jó, a túl hosszú meg minek és esetlegesen ki is lóghatna. Persze a furatokat is és a küllő vastagságokat is tekintve, vannak ettől való eltérések, de ezek már igazán speckó dolgok, amivel az ember fia már külön foglalkozik, de akkor tudja is, hogy miről van szó és miért is kell neki. Nem hiszem, hogy a te kerékszetted is ilyen speckóbb kialakítású lenne. Persze lehet igen, de akkor valami fasza kis sport géped lehet, de majd akkor úgy is meghajtjuk kölcsönbe ha megyünk velencére :) . A kerékfűzéssel meg a centrirozással csak finoman. Az egy külön mesterség, igen nagy hozzáértést és gyakorlatot igényel. A mostani kerékszettemet én raktam össze már több mint egy éve. A kerékfűzés is odafigyelést igényel meg van 1-2 finom trükkje de ez még vállalható. Viszont a centrirozás egy őrület ha az embernek nincs benne gyakorlata meg megfelelő eszköze sem(álványa hozzá) és még teljesen jól is akarja megcsinálni. Soha többet nem fogok ilyet csinálni az életben, pedig szeretek bringát szerelni. Én még mindig azt mondom, hogy normális 2mm küllők a hozzávaló csavarokkal, rendesen füzetve és cenriroztatva megoldja a dolgodat. Még ha a kerékfűzést be is vállalod(ehhez rengeteg leírást és videót is találsz a neten), akkor is jobb ha valahol centriroztatod inkább, nem egy drága mulatság. Én pont ma hoztam el a szomszéd gyerek kerekeit a szervízből. A kerekek darabját 1500-ért csinálják, de mivel nem volt gond nagyon, így csak 2500 kért.

    És akor tényleg kellene egy időpont is újra, hogy mikor mennénk.

    Meg ne idd a vizet! Az egy nagyon erős ital, fenn tartja azokat a nagy nehéz hajókat!

Új hozzászólás Aktív témák