-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
válasz AMD Power #6127 üzenetére
Persze, átmásolhatod. 1.5dci
rob210: én is így voltam, hogy gumit kellett volna vennem 4-et, nyárit illetve felni mindenképp kellett, mert ez a gumi pakolgatás évente 2x nem jó se a guminak se a pénztárcámnak (alkalmanként 4-5K). Így vettem alut gumival, hát a gumi az talán 1-2 szezonos, de a semminél jobb egyelőre...ha jövőre lesz lehetőségem rá akkor rakok rá normális gumit.
Louies: 60k volt gumival (a felni 16-os, a gumi sajnos valami kínai 205/55/16) Az első képen az egyik alsó pálcán látszik egy kb. 3x3cm-es lakk lepattanás, igazából ennyi említésre méltó hibája van.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Nincs valakinek táblázata (vagy nem található valahol) amiben benne vannak a megane gyári felnicsavar pontos méretei???
Akarok venni kerékőrt, de nem tudom, hogy milyen méretű kell nekem....
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
A kerékcsapágyra gondolsz ugye????
Azt féktárcsával együtt szokták cserélgetni általában...illetve árban is jobban lehet úgy kijönni. Nekem pl külön a csapágynak valami 18k körül volt darabja, a tárcsáknak valami 10k volt darabja, amik meg egybe voltak azok 23k-tól kezdődtek.
Nekem is nagyon érik a hátsó tárcsa+kerékcsapágy...illetve ma megbíztattak, hogy valószínűleg toronycsapágy + első lengéscsillapító.
Viszont a motoromat meghallgatta egy hozzáértő, és megdicsérte, hogy hangra nagyon jónak tűnik főleg a kilóméter ismerete tekintetében...
Én nemrég cseréltettem az első kerékcsapágyakat, azoknak valami 8-10k körül volt darabja.
olaj: nálam az 1.5dci megane-ban 15k km a szervizciklus számláló...itt valószínűleg csere a lég+üzemanyag szűrő is.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Hát pedig nincsenek olyan nagy különbségek.....első tárcsapárat valami 11-12k körül vettem, a hátsó az sajnos ilyen drága (megane1-hez is, fateromnak is volt már hozzá szerencséje).
A toronycsapágy is megvan, hogy miért annyi, mert 2 részből áll: egy csapágy féleségből, ez 10k körül van illetve egy gumiszilentnek látszó tárgyból, ez pedig 12k körül van...
Annyira én sem vágyom ezekre a tételekre...majd a szerelőm szétborítja az elejét, aztán megmondja pontosan mi is, kell, remélem nem kell az összes tétel.
Néztem én is ezt a fogyicsökkentős bigyót, érdemes nekem az 1.5dci-be is ilyet pakoltatni??? Az autó teljesítménye mennyit csökken ettől a kütyütől???
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Nem tudja itt valaki véletlen, hogy a megane 3 1.5dci hátsó féktárcsa mérete megegyezik-e a megane2-vel???
Sehol nem találok megane 3 hátsótárcsákról infót.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
válasz csucsbicep #6221 üzenetére
Hali, dci megane-okról úgy általában: nagynyomású üzemanyag cső és esetleg szivattyú, porlasztócsúcsok, turbo problémák. Általánosságban megane2 első futómű problémák. Ha érdekel dci m2-kkel kapcsolatban tudok pár konkrétumot...
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Hali, projektoros lámpa a 206 előtti gyári xenonos megane2-ben van az a lámpa átrakható minden különösebb gond nélkül. A 2006 utániakban alapból projektoros van, viszont annak szerintem más az alakja az nem pontosan olyan mint az elődé.
A renaultnak a magnó/cd gyári száma alapján tudniuk kell a kódját. (anno faterom megane 1-el járt így, hogy nem volt meg a gyári könyv és a renaultban meg tudták mondani)
Az időt/hőmérsékletet mutatja, hiszen emlékeim szerint ha kiveszem az enyémből a gyári fejet akkor is mutatta ezeket....
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
-
-
válasz Füge007 #6259 üzenetére
K9KP732 D238515, viszont csak azon az oldalon nincsen, ha gulgiba beírom az elejét egyből dob egy csomó találatot: pl. ez 180-ért.. Ami érdekes, hogy egy másik hírdetésében 2004-esnek és 101 lovasnak írja....Az enyém tudtommal 106 lovas és 2006 utáni, bár ebből a 2006 utáni dologból már volt vele kavarodás nem egyszer.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Írtam régebben 3db 106 és egy 86 lovas 1.5dci megane-ról, mind a 4-nél ez volt a tapasztalat, hogy kb. 200e km-ig csak tankolni kell, meg ugye a kötelező olaj+szűrők, tehát ez általánosítható az összesre, természetesen az erősebbnél nagyobb a hiba lehetősége.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
-
dci-nél üzemanyag szűrőt hány km-enként illik cserélni????
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
válasz Füge007 #6374 üzenetére
Köszi én meg már itt aggódtam, hogy ez is esedékes lesz az olajcserével.
AMD Power: valószínűleg 60-at én sem várok, akkor olyan 2 olajcserénként majd cserélem azt is.
más: itt is megkérdem hátha, megane2 toronycsapágy tipushibáról tud valaki? Sok helyen írkálnak iyeneket, de nemtudom, hogy lehet-e ezzel valamitkezdeni...(természetesen az lenne a lényeg, hogy ne rám háruljon a költsége)
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Ma ilyen szerelős nap volt???
Bár nálam nem csináld magad mozgalom volt, hanem szerelő meg egy félhavi fizetés...
toronycsapágyak kompletten mind2 oldalt, hátsó tárcsák agycsapággyal, betéttel, defektjavítás...Viszont olyan mintha az egész kormányművet kicserélték volna, nem is hittem volna, hogy ennyit számítanak a toronycsapágyak, nagyon jó lett a gép.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
válasz AMD Power #6433 üzenetére
Nézegettem a használtauto.hu -t, csak úgy kíváncsiságból megnéztem azokat a megane-okat ami nekem van, hogy mennyiért mennek....
Hááát, némelyik olyan baromságokat ír, hogy rendesen rosszul vagyok tőle...
pl:
futott km 90e --> rongyákopott kormány+váltógomb (gondolom direkt dörzsölgette ez alatt a 90eKm alat...)a másik, volt valami kevés 30-40e km-rel, leírásba, rendszeresen karbantartott/frissen szervizelve LoL lecserélte az olajat vagy mi, rendszeresen????
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Hali, ezt az 1.9dci motort jobban szidják, mint az 1.5dci-ket. Úgy tudom rengeteg probléma van velük. (konkrét példákat most nem tudok, csak amikor én az enyémet vettem, én is 1.9dci-t akartam és mindenki lebeszélt róla...)
A vezető oldali ülés széléből és az ajtón lévő kapaszkodó kinézetéből eredően keveslem azt a 108e km-ert....
Egyébként kinézetre tényleg szépnek mondható. (meg mondjuk én ezekért az üvegtetősökért megőrülök, annyira tetszik)
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Igaz az ülést éppen szét lehet ülni, viszont az ajtón a kapaszkodó, nekem lassan 300e km-nél kezd így kinézni....Sajnos az a gumis bevonat ami rajta van kopik-lekopik egy idő után, de azért elég tartós.
Fentebb írtad a belső takarítást. Sima "vizes-poszívóval" természetesen van hozzá kisebb kárpittisztító fej, vajon kitudnám patentre tisztítani???
Nekem a könyöklőm, meg az első ajtók kárpitjai kezdenek zavaróan koszosak lenni, no meg az ülésekre is ráférne...[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Pedig azt olvasgattam pár helyen, hogy akinek Így brutálmód megindult, sz valahogy leszedte a maradékot, így egy fekete sima műanyag kapaszkodót kapott, ami nem mutatott rosszul. (egyébként valóban valami matt fekete vagy matt sötétszürkére meg lehetne próbálni lefújni)
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
válasz Agyasima #6535 üzenetére
Egyébként ha átlag embereket veszünk alapul, akkor bizony nem olyan rosszak ezek a régebbiek sem...200e km-t elmennek igazából hozzápiszkálás nélkül, minimális szervizköltséggel. 200 ezret olyan 10-15 év alatt tesz bele egy átlag ember..
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Levegő szűrőt milyen gyakran kell cserélni ezeknél a dci megane-oknál???
Elég majd az üzemanyagszűrővel, vagy évente az olajjal???? Vagy nézegessem meg évente, hogy milyen állapotban van???
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
-
Hali, hát ahogy nézegettem a használtautó.hu-t, valóban van pár 1gen megane2 1M alatt, de azok általában elég szarul néznek ki....bár lehet ki lehet fogni valami normálisabbat, de ahoz nagy szerencse, meg sok utánajárás kell. Benzineseknél én sem tudok olyan egetvberő hibákról.
más: olvasgattam mostanában pár autós fórumot, szörnyű az embereknek az a fajta berögződése, hogy francia = sz@r autó (bár amíg a sok birka ezt fújja, legalább olcsóbban megvásárolhatóak). Illetve ha a francia autót kombinálod a diesel szóval, akkor aztán ......pedig mindegyik cr/pd diesel kb hasonló futású/tudású és hasonlóan drága hozzájuk minden, ha valami elromlik.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Hali, Ilyennel van valakinek tapasztalata??? Vagy egy fél éve beszélgettünk itt obd usb kábelről, valaki vett is, aztán használgatta is talán valamilyen szinten....
Most elgondolkodtam egy ilyenen, 6k az ára BT-n kommunikál, androidos okostelefonnal is működik a diagnosztika....így elsőre okos dolognak tűnik...érdemes ilyenbe belefektetni?
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
-
Hát talán ökölbeszorítva a kezem, még éppen befér de már az sem biztos, illetve ott a ventilátor burkolatától nem igazán férnék hozzá a hűtőhöz. Nekem is barátságosabb megoldás lenne, hogy csak simán bentről kifúvatom kompresszorral (bár még lehet megpróbálom valahogy...)
A a lököst leveszem, természetesen nem gyökérkefével akartam nekiesni barom módon, hanem valami finomabb megoldással...
Itt van pár kép, bár nem teljesen tükrözi a valóságot:
Ma kipucoltan belül amennyire tudtam: műszerfal, műanyagok, ajtó kárpitok ilyen kefés prevent habos tisztítóval, illetve a könyklőt + az ajtóban lévő könyöklőket kiszedtem, azokat megmostam itthon, szépen száradnak, na meg ablakpucolás.
Mára terveztem a lökös levételét, de nem vitt rá semmi...nem sok ingerenciám van hozzá.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Gondoltam, hogy a képeken nem fog jól látszani a lényeg.....hidd el, én lennék a legboldogabb, ha csak simán bentről kifelé ki tudnám fújkálni.
Bentről egy olyan 7*25cm-es részéhez férek hozzá a hűtőnek, ez kb az 1/5 vagy 1/6-a.
A ventilátort nem tudom leszedni, nem viccből akartam leszedni a lököst, nem is azért, mert hülye vagyok, hanem mert máshogy nem férek hozzá a hűtőkhöz...
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
-
Létezik Ulter-ből típusspecifikus, lvég, 5 és 3 ajtós megane-ra, simán bilinccsel felrakható (bár nem tudom, hogy hova adja ki, lehet nem teljesen bal oldalon lesz.)
Bár az ára nem kevés. 12k [link]Kombin így néz ki, bár itt picit alakítgatni kellett, mert erre nem egyből felrakható...
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Hali, némelyik fejegységhez létezik olyan átalakító kábel, amivel össze lehet kötni a gyári távval, de általában a 10k magasságát súrolják, régebben pioneer fejekhez láttam vaterán valami 8k körül, ha jól emlékszem.
A kijelzőre passz...
más: a kis elvetemült, az első oldalt érdemes végignézni: [link]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Milyen autórol van szó egyébként??? És milyen benne a fejegység, mert némelyiken be lehet "aktiválni" az aux bemenetet, nekem pl. egy mp3 lejátszó van rákötve sima 3.5-ös jack -ként vezettem ki, az mp3-as meg a szivargyújtóba dugva egy átalakítóval.
Én is le akartam cserélni, de nem találtam normális alternatívát....majd egyszer egy 2din-es érintős minden az 1-ben fejegységre lecserélem, ha már emberi áron is lehet majd venni. (valami hasonlóra, mint ami az előbbi linken van a francia gyereknek)
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Megane 2-ben ha update list-es a fejegység, akkor lehet aktiválni az aux bemenetet.
Tehát, ha csak ez az elvárás, hogy rá tudj kötni valamilyen külső egységet, (pl. mp3 játszás miatt) akkor ez a legjobb/olcsóbb megoldás.A gyári mp3-as fejegység vásárlásáról, csak azért beszélnélek le, mert ugyan működni fog a gyári kijelző/gyári táv, viszont valószínűleg horror áron adják, amiért már egy komolyabb mp3-as fejet is vehetsz...persze ha találsz valahol olcsón, akkor az a legjobb.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Pontosan erről beszélek....ennyiért már egy normális mp3 fejet is lehet venni vatera és társain sőt olcsóbban is + 1500kb egy renault-os beépítőkeret...
Egyébként egy jó féléve nézegettem én is ezeket, én a gyári cd-s fejeket láttam ilyen 20k körüli árban amik mp3-at nem tudnak, úgyhogy maradt benne nekem is a gyári + line in projekt.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
M2-ben (legalábbis az enyémben) vdo dayton cd-s fej van úgy emlékszem, fateromék M1 faceliftjében meg talán philips kazettás fej. Valóban nem szólnak olyan rosszul, ám a teljesítménye elég karcsú, illetve 15-20k között már olyan fejet veszek amik azért mind teljesítményben, mind minőségben és beállítási lehetőségek/tudásuk terén is sokkal jobbak.
Na arra akartam utalni, hogyha a gyári mp3-as fejet max 10-ért megtudnám venni akkor azt venném, viszont 15-20k körül azért már vicces lenne azt venni., max a kényelem szempontjából --> gyári táv+kijelző bár én biztos, hogy ennyiért nem azt venném.
(nem beszélve arról, amit az előbb írtam, hogy 15-20k körül csak sima cd-s gyári fejet láttam, nem mp3-ast...)[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
Bazisokat futott 1.5dci-be milyen olajat rakjak??? Jelenleg ELF Competition STI 10w40 van benne úgy emléxem, most ilyet ajánlottak: TOTAL QUARTZ 9000 5w40.
Én igazából maradnék a 10w40 elf-nél...bár abból is van szintén 5w40 Excellium meg Evolution SXR....majd utánuk olvasgatok, csak valaki tapasztalat alapján ha tud javasoljon valamit. Vagy van elfből TurboDiesel is, bár most nagyjából megnézegettem, mindegyikhez ugyan azokat az infókat írják....[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Ami az 1. hasz-ban van az egy kb.2300oldalas, elég részletes szerelési útmutató, kezelési könyvem vagy francia nyelven van, vagy a kombié. Végülis a komi kezelési könyvét el tudom küldeni, amíg nem találsz a tiédhez...ugyan az, kivéve a hátulját
Na miközben ez írtam eszembe jutott, hogy ITT megtalálod a tiédhez is, az oldal közepe fele "Megane II Berline kezelési és..."
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Még1 kérdés, 1.6 16v 2000-es megane-be kellene nekem levegőcső, az a darab, ami légszűrő előtti "doboz"-tól jönne a motorháztető elejéig (hűtők felé).
Neten keresgélek egy ideje, de nem találok sehol....illetve esetleg jó lenne nekem oda bármilyen, megfelelő átmérőjű cső???ITT egy kép, ezen is pont az hiányzik. (a blokk melletti dobozon ott egy luk, na onnantól jön az autó elejéig)
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
A renaultclub.hu -val mi történt nem tudjátok?
“The Night is Dark and Full of Terrors”
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen