-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
ABE
őstag
válasz AMD Power #2477 üzenetére
Részemről örülök, hogy marad még a Campus, mert a mai "kisautók" lassan akkorák méretben és súlyban, mint 15 éve az alsó-középkategóriások, s így legalább nem akkora az űr a "mini" városi autók és a hagyományos kisautók között. Lassan nem ártana gátat szabni az új konstrukciók hízásának...
-
ABE
őstag
válasz AMD Power #2489 üzenetére
Az adalékokról általában megoszlanak a vélemények, nem tudom, hogy egy modern dízelnek mennyire jó. Én speciel semmiféle adalékot nem raknék az autómba, de majd a hozzáértők megmondják, hogy mi az igazság. Talán érdemes megnézni, hogy van-e a Renault által forgalmazott vagy ajánlott adalék.
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
válasz Füge007 #2501 üzenetére
Ez egyértelmű, hogy a dízel csak hosszú távon tudja összköltségben lenyomni a benzinest. Viszont az valahol elgondolkodtató, hogy bármikot beüthet a ménkű, amire tartalékolni kell... Na de nem flame keltés a célom, benzinesnek és dízelnek is megvan a maga előnye/hátránya.
-
ABE
őstag
válasz Füge007 #2505 üzenetére
Persze-persze, bármelyik autónál előjöhet drága hiba. Ha más nem, hát az elektronika be tud halni. A nagy futásteljesítményhez persze az is hozzátartozik, hogy ha valakinek az autó munkaeszköz, akkor nem szabad kiesnie a forgalomból. De ha tényleg sokat kéne menni, én sem vetném meg a dízelt. Próbáltam már kis és nagy dízelt is, erőset és gyengét, de valahogy nekem mégis a benzines adja a több élményt. Csajom mindig meg is szól amikor a szívódízel 2-es Golfját vezetem, hogy ez nem benzines, minek pörgetem. Ilyenkor azt válaszolom neki, hogy valakinek ki is kell kokszolnia a motort.
-
ABE
őstag
válasz tkazmer #2510 üzenetére
Csak eszembe jutott, hogy nem egyszer hallottam/olvastam, hogy leszólták a Thaliát. Mert ronda, mert török, meg olcsó és gagyi, ésatöbbi... Most őszintén: hány alapfelszereltségű olcsó autót látsz az utakon? Nem sokat. Mert ha már újautó, akkor valahogy lehessen vele villogni, még ha belerokkan is az ember a részletfizetésbe. Erre akartam célozni a cikket olvasva, hogy itthon még a "csórók" is mennyire le tudnak nézni egy funkcionális autót. Szóval érted, csak ilyen felesleges szomorkodás...
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
válasz AMD Power #2512 üzenetére
Persze, és a japán autó pártiak meg odavannak, ha valamelyik típust Európában szerelik össze. De nem a gyártás helyén volt a hangsúly a mondandómban, hanem az olcsóságon. Legyen az autóban minden kutyafüle, hangozzon jól a márkanév, stb... Aztán max. a bank visszaveszi a túlvállalás miatt, és lehet visszaülni a 15 éves gépbe.
-
ABE
őstag
válasz AMD Power #2514 üzenetére
Persze, mert elvárnák a legolcsóbb autótól is, hogy mindenben a maximumot nyújtsa. Aztán ha mégsem jön össze, akkor elkezdik fikázni. Csak a lényeg ott van, hogy vásárlás előtt mérlegelni kell, hogy adott pénzért mit fogsz kapni, és ahogy mondod, milyen az ár/érték arány.
Példa: apám már a 3. Focust kapja céges autóként, bevált nagyon a modell nálunk. Viszont hasonló motorral és felszereltségi szinttel egy Megane kb. 800e forinttal olcsóbb. Akkor kérdés...? Nem hiszem, hogy saját pénzen megérne annyi többletet.
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
-
ABE
őstag
-
ABE
őstag
válasz Magnum_ #2599 üzenetére
Nem valószínű, gondolom a gyári csak bizonyos kopás után jelzi, hogy gáz van. Egyébként nem vagyok jártas ezekben a dolgokban, csak beírtam a Mintexet a keresőbe, és azt dobta ki, hogy nem okés. Mintha a Textarról jobbakat olvastam volna, de érdemes rákérdezni a fórumon.
-
ABE
őstag
Az alapján változik, hogy melyik piacra szállították az autót. Asszem a keletibb országokban adják Symbol néven, de pl. Oroszországban a Dacia Logan is Renault néven megy, szóval csak ilyen marketinges variálgatás az egész.
R11 Turbo, de szép is az. Végül is, ha van 1-2 milliód feleslegben, hogy ráköltsd az autó rendbehozatalára, semmi nem lehetetlen...
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
Nemtom miért voltak vegyesen, talán időközben volt névváltás?
Amennyire én tudom, az 1.4-es turbós motor nem éppen a legmegbízhatóbb darab a Renault történetében... De az igazi gond inkább ott van, hogy az R5 és R11 turbók alaposan kapták az ívet: egy ilyen sportos modellt jó eséllyel legyilkolnak, összetörik, aztán olcsón összekendácsolják. Meg aztán több mint 20 éves autók ezek, és egy ilyen idős szerkezetre eleve sokszor kell költeni, bármi meghibásodhat, ha nem cserélted ki előtte a fél autót. Végül is kisebb-nagyobb állandó javításokkal életben lehet tartani a gépeket, de a kérdés az, hogy megéri-e úgy lapátolni bele a pénzt, hogy mindig lesz valami kehéje. Akkor már egy teljes felújítás inkább, ahol a karosszériát, futóművet, motort is rendberakják. Ismerek én is olyan tulajt, akik olcsón vettek R11 turbót, beleöltek vagy 300e forintot, motorikusan rendben van az autó, de a futómű, a karosszéria és a beltér még sehogy nem áll...
Nem akarom letörni a lelkesedésed, de mielőtt nagy lendülettel beleugrik valaki egy ilyen autó vásárlásába, nem árt, ha tisztában van a rá váró dolgokkal. Ezek nem alapmodellek, nem feltétlenül jók bele a gyengébb verzió alkatrészei, és a kemény "kiképzés" miatt valószínűleg komoly összegekbe kerül helyrepofozni őket. Egy ilyen öreg autó többet érdemel, mintsem tovább tapossák a lelkét.
-
ABE
őstag
Nekünk is volt R11-esünk, én is szeretnék majd egyet. Persze szigorúan csak megfelelő anyagi háttérrel, javítgatós kis hobbygépnek. Volt egy első generációs R5-ünk is, na azt a mai napig keresgetem, hátha egyszer felbukkan még valahol. De félek, hogy már valamelyik roncstelepen rohadnak a maradványai...
-
ABE
őstag
Viszonylag ritka, és kevés Renault tulaj van ezen a fórumon, aki látogatja is a topicot. Szerviz szempontjából nem sokban különbözik egy 5 ajtós Megane-tól, az alkatrészek java ugyanaz, kivétel talán a 2 literes 16 szelepes modell lehet (bár azt a motort is rakták 5 ajtósba).
Szerk:
Amire ügyelni kell jobban, hogy ne egy "sportautónak" használt, elhanyagolt darabot fogjon ki az ember.
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
válasz AMD Power #2681 üzenetére
Csajom 2-es dízel Golfján is hajlamos a hőfokmérő húzósabb menet közben a piros zónához közelíteni, mégse kapcsol be a venti, leállás után sem hallani a hűtőt. Szóval szerintem ez a hőfokmérő csak ilyen tájékoztató adatot ad, álló helyzetben és menetközben más a helyzet.
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
-
ABE
őstag
válasz FRENK1988 #2688 üzenetére
Barátnőmnek van egy 55 lovas dízel Golfja. Elég rendszeresen vezetem, mentünk már vele városban, országúton, autópályán, és az autót ügyesen kezelve nem érezni, hogy olyan halott lenne (pedig van a gépben kb. 350e km). Ahhoz alapvetően sportosan kell vezetni, hogy egy 110 lovas motor ne legyen elég egy Scenicbe.
-
ABE
őstag
válasz gessztenye #2692 üzenetére
Hát nem tudom... amennyire én tapasztalom, azért tartanak gyengének egy 1.6-os benzines motort 100-115 lóval, mert nem hajlandóak pörgetni. Na most, aki állandóan elvált 2500-nál, annak nem 110, hanem mondjuk 70 lovas autója van, így már érthető. A Golfos példát véletlenül se értsd félre: ha valaki alacsony fordulaton elvált benne, akkor megdöglik, nem gyorsul, vége van. Abszolút értékben véve egy gyenge autó, de egyáltalán nem lehetetlen tartani vele a forgalom ritmusát. Ha kell, azt is kell egy kicsit engedni, hogy pörögjön, különben szinte forgalmi akadály. És egy 1.6-os benzines motor is elviszi simán a Scenicet, csak éppen egyszerűbb a gyenge motorra fogni, hogy nem megy az autó, mintsem megtanulni kezelni a váltót. Persze ez szubjektív vélemény, és bocsánat érte, de kicsit már szúrja a szememet, amikor mindenhol azt olvasom, hogy így meg úgy szarok az 1.6-os benzines motorok, és bezzeg a dízel, mert az nyomatékos, stb. Nem vonom kétségbe, hogy egy erősebb és nyomatékosabb dízellel harmonikusabb az autó, na de azért őszintén: átlag sofőr hányszor használja ki ténylegesen a rendelkezésre álló teljesítményt?
-
ABE
őstag
válasz gessztenye #2697 üzenetére
A környezetemben két fajta autóst ismerek: akinek azért mindegy az autó teljesítménye, mert bármi is van alatta, nyugisan megy, a másik típus pedig bármelyik autóval tud dinamikusan közlekedni. Amúgy a nagyon gyenge gépeket és sem komázom, pl. egy modern alsó-középkategóriás autóban kimondottan ellenzem a 75-80 lovas motorokat. Viszont azt sem szeretem, akinek addig fontos az autó teljesítménye, míg egy gyengébb autót le nem tud nyomni.
-
ABE
őstag
válasz V.Stryker #2724 üzenetére
A tetőcsomagtartó eléggé hátrányosan befolyásolja a fogyasztást autópályás tempónál, és ugye eleve nem alacsony építésű a Kubistar, tehát a légellenállás sokat számít. Na meg hagyni kell a motornak pár ezer kilométert, hogy "beálljon" a fogyasztás, szerintem a jelenlegi mérési adatok még nem mérvadóak, inkább olyan 5e-10e km után lenne érdemes figyelgetni. Amúgy ha 530km-t mentél 38.19 literből, akkor nem 7.5, hanem 7.2 liter volt a fogyasztás.
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
válasz V.Stryker #2732 üzenetére
Érdekes, én is használtam C Corsán Conti Eco-t, nekem nem volt gondom vele, a téli Kormorannal pár decivel többet fogyasztott az autó. Mondjuk a méret ugyanaz volt, meg kéthetente néztem a guminyomást. Eddig még nem találkoztam olyannal, hogy a télivel kevesebbet fogyasztott volna az autó, max. olyannal, hogy nem változott a fogyasztás, mert keskenyebb gumi került fel a nyári helyett. Nagybátyámnak 1.4-es benzines Kangooja van, ő 8 liter körül járkál vele, de autópályán nem szokott sokat menni, és elég nyugis stílusban vezet.
-
ABE
őstag
válasz AMD Power #2741 üzenetére
Érdekes, Wikipédián ezt találtam:
"1.5 litre dCi turbodiesel, 57/65/68/70/82/85/88/105 bhp"Érdekes, ennyi változata lenne ennek a motornak?
Szerk:
68 és 85 is oké szerintem.
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
Ma végre élesben is kipróbálhattam a Alcsútdoboz-Etyek útvonalon, hogy mit tudnak az új gumik. Elképesztő, hogy mennyivel jobban tapadnak ezek a Falkenek, a méretcsere határozottan jót tett a stabilitásnak. Nem mászik el az autó orra húzósabb kanyarban, nem akar minden kis úthibánál blokkolni fékezéskor a kerék, és sokkal biztosabb az úttartás is. Egyedüli hátrány talán annyi, hogy az úthibákat jobban átadja, de amúgy is túl van szervósítva a kormány, szóval tök mindegy.
Volt ma szerelőnél átvizsgáláson az autó, két stabi pálca kuka, egyik hátsó fékmunkahenger ereszt, plusz valami még elkezdett haldokolni a futóműben, de arra nem emlékszem. Csütörtökön elvileg meg lesznek csinálva ezek, és kap még friss olajat és szűrőket az autó.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Formula-1
- Futás, futópályák
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Vezetékes FEJhallgatók
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Diablo IV
- Renault, Dacia topik
- Milyen légkondit a lakásba?
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen