-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
ABE
őstag
A végső formáját (kinézet, motor, futómű) nem egyszerre nyerte el az autó, hanem folyamatosan módosítottak rajta. Ami várhatóan nem bírta a terhelést, azt természetesen cserélték. Évek alatt állt össze a mostani állapot, így pl. eredetileg karburátoros volt, de idővel hengerenkénti befecskendezőssé alakították, kapott szabadon írható ECU-t. A többi része szintén folyamatos fejlesztésen esett át.
Ha a honlapon megnézed az említett autót, akkor az szerintem elég egyedi a Clio-k mezőnyében. Számomra már az is egyedivé tenné a Twinit, ha kapna egy turbót és az ehhez szükséges átalakításokat. A külsőt tekintve én inkább a gyári, vagy ahhoz közeli állapotra szavazok.
-
ABE
őstag
A Renault tudtommal ilyeneket nem ajánl sehová, és nincs lehetőség utólagosan ilyen módosításokra gyári támogatással. Turbós benzines motor egy ideig nem is nagyon volt a Renault modelljeihez, a Clio I-nél a 16V és a Williams volt a sportváltozat. Azt hiszem, emiatt nem túlzás azt mondani, hogy igen egyedi autóról van szó, ami gyárilag nem elérhető.
Az autónak van rendszáma, közúton szokták használni. Ha bővebb információk érdekelnek, akkor vedd fel a kapcsolatot a tulajjal, mert én nem tudok minden részletet.
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
Most ezen kötözködhetsz még egy darabig, de akkor is tény, hogy a Clio I-ből nem volt turbós változat. Nyilván más élményt nyújt egy ilyen átalakított turbós motor, mint egy gyári szívó. A 90-es években pedig nem volt turbós benzines tömegmodell a Renault-nál.
Lejszi
Bakker...
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
Az R5 Turbóval csak annyi a gond, hogy ahhoz megszállottnak kell lenni, mert sok nyűgje van. Ezt mondják a GTT tulajok mind, akik szeretik és ápolják az autójukat. Tehát hiába olcsó autó, nem mindenkinek alternatíva egy olyan huszonéves gép, aminek rendbetétele, fenntartása sok munkába és vesződségbe kerül. Ha valaki pedig a Cliot szereti, annak hiába példálózol egy R5 (vagy R11) Turbóval.
Olyan hihetetlen, ha valaki egy Cliot akar tuningolni, és nem akarja egyben kidobni belőle a motort? Egyébként nem tudom, hogy jelen pillanatban te honnan szereznél abba az autóba komplett turbós Renault motort, ami hasonló paraméterekkel bír. Mint mondtam, komoly munka eredménye az az autó, és tényleg megbízhatóan üzemel.
Számodra a legegyszerűbb dolog egy komplett valamit venni, és értelmetlennek nyilvánítani sok-sok befektetett energiát. Én viszont becsülöm azokat az embereket, akik szívvel-lélekkel nyúlnak az autójukhoz, valami szépet hoznak létre, és nem érzelemmentesen cserélgetik az autójukat.
Lehet, hogy mások szemében teljesen értelmetlen, hogy az én álmom a Twinit turbósítani, mert egyszerűbb lenne belefabrikálni egy RS motort, vagy venni egy Clio RS-t. Lehet. De szerencsére rajtam kívül még van pár őrült, akik nem racionálisan gondolkodnak...
Szerk:
Nem túl rég készült el az egyik klubtag turbósított Clio 16V-je. Nyilván annak sincs értelme.
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
Legyél szíves egy konkrét Renault motort (turbós, benzines, Clioba beépíthető) mondani alternatívaként.
Sajnálom, hogy a felelőtlenül "tuningoló", a munkához átgondolatlanul hozzákezdő emberekhez hasonlítod az "őrült" (szebb szóval élve: fanatikus) embereket. Nyugodtan kösd az ebet a karóhoz, és bizonygasd tovább, hogy a hozzám hasonló emberek potenciális veszélyforrások, és egyébként sem éri meg tuningolni, mert inkább komplett motort kell kukázni ilyen-olyan forrásból.
Amiket a tuninggal kapcsolatban leírtál, azokkal tisztában vagyok. Sőt, szerintem a többség szintén tisztában van bele, nem sok újdonságot mondtál. És ha vetted volna a fáradságot, akkor képekről te magad is meggyőződhettél volna arról, hogy az említett autó nem sufnituningolt valami, és nem szedett-vedett autóval példálózom. Amikor azt írtam, hogy alaphangon 1 millát jósoltak a Twini átépítésére, akkor gondolom nem tűnt fel, hogy ott sem felelőtlen berhelésről beszélek...
-
ABE
őstag
Mint írtam, nem tudok minden apró részletet, viszont én speciel élőben is találkoztam az autóval, és tudom, hogy sok és minőségi munka van benne. És veled ellentétben én hiszek a saját szememnek és a tulajnak, mert normális helyeken nem mások munkájának leszólása megy.
Amennyiben nem a kötekedésre mennél rá, és ténylegesen érdekelne a dolog, akkor te magad is megtaláltad volna a korábban jelzett helyen az autó rövid jellemzését. Ezt most is megteheted, épp ezért semmit nem írok be. Amennyiben jegyzőkönyv, dokumentáció kell, hát vedd fel a tulajjal a kapcsolatot, mert nylvánvaló, hogy ezek az én számomra nem elérhetőek.
Szerk:
Továbbra sem említettél konkrét motort. Azt hittem, hogy 5 perc alatt ezt tudod prezentálni, ha már ilyen jártas vagy a kötözködés terén...
Szerk2:
Ta valami közlekedési hatóságnak, vagy hasonlónak dolgozol?
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
Azt mondtad, hogy manapság nem sok értelme egy ilyen tuningnak. Nyilván azért mondtad, mert tudsz alternatívát. Így harmadszorra is megkérlek, hogy legyél szíves egyetlen konkrét motort megnevezni a korábbi kritériumok alapján, amellyel kiváltható a tuningolt 1.2-es. Kérlek, hogy további bontók és boltok címét ne add meg!
Szerk:
"Nem én egy kicsit régebb óta foglalkozom autóval, motorral, és a jogszabályi környezettel is tisztába vagyok."
Így már gyanítom, hogy miért akarsz mindenkit kioktatni...
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
A 100 lovas TCE 1 éve jött ki, tehát esélytelen volt ezt a motort beépíteni a Clioba. És mivel ilyen új motor, egyelőre olcsón, bontóból se nagyon lehet szerezni szerintem. Mellesleg a paraméterei (legalábbis papíron) igencsak elmaradnak az eddig vitatott motorétól. Habár személyesen még nem próbáltam a TCE-t, az egyik (tuningolással komolyan foglalkozó, abból élő) klubtag szerint igencsak harmatos lett. Gondolom, hogy van összehasonlítási alapja.
Úgy tudom, hogy alapjaiban a 75 lóerős 1.2-esre épül ez a motor, így nyilvánvalóan némileg hozzá kéne nyúlni a TCE-hez, hogy hozza megbízhatóan az elvárt teljesítményt, hiszen 40 lóerőt nem lehet "csak úgy" találni. Mint írtad, valamely paraméter(ek) rovására lehetne növelni a teljesítményét, tehát szó sincs arról, hogy egy kész, komplett alternatívát jelentene, amit csak bele kell pakolni, és kész.
Az már teljesen más kérdés, hogy ezek az átalakítások anyagilag megérik-e. Nem, nem érik meg. Ha az illető "racionálisan" gondolkodott volna, akkor inkább vásárol egy 16V-t, vagy egy RS-t. De nem tette, ilyen vagy olyan megfontolásból.
Az említett Clio rendszámos, van műszaki vizsgája, a forgalomban részt vehet, de ezt már írtam. Mivel elég feltűnő autó, igen nehéz lenne vele eljátszani azt, hogy "csak nem kap el a rendőr".
Én elhiszem, hogy szakmai szemmel nézed a dolgokat, és van alapja is, hogy előítéleteid vannak az ilyen átalakításokkal szemben, én sem szeretem a sufnituningot, az átgondolatlan berheléseket. Ugyanakkor az érem másik oldala, hogy a hatósági szabályozás és a rendőri ellenőrzések nem könnyítik meg azok dolgát sem, akik igényes munkát végeznek...
PEACE
[ Szerkesztve ]
-
-
ABE
őstag
Szerintem vagy figyelmetlenségből hagyják ki, vagy pedig azért, mert takargatni akarnak valamit...
Más:
Sajnálhatod, hogy nem jöttél talira, jó móka volt! Volt ügyességi verseny, KRESZ teszt, evés-ivás, focizás, sütés, lazulás, stb. Kipróbáltam egy tanulóautót is a szalompályán a jobb egyről vezetve.
Most már biztos, hogy lesz ősszel is egy találkozó, azt semmiképp ne hagyd ki!
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
válasz Magnum_ #1353 üzenetére
Jó autó, régen én is oda voltam érte. Meg múltkor próbáltam is, hát jó kis hajó, lehet vele vonulni.
Kalaptartó: sufniszigetelést rá?
Volt régen egy Seat Ibizánk, amin olyan rögzítés volt, amivel eddig még nem találkoztam. A csomagtérajtó belsejére fel volt rakva egy nagyobb szivacs, ami lecsukáskor odaszorította a kalaptartót, és nem tudott zörögni. Csúnya, de hasznos megoldás volt. Egyébként meg valami öntapadós szövetcucc lesz nálad a megoldás talán.
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
Le Car néven az Amerikába szánt modellek mentek, viszont az ide linkelt képeken szerintem az európai változat van.
De remélem megmenti valaki az utókornak!
Devil Smile
Linkeld be a Renyóklub fórumára, hátha valakinek van ereje egy ilyet bevállalni! Hogyér' adod egyébként?
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
Szerintem egy teljeskörű felújítás többe lenne, mint egy használt R19.
Ha lenne ilyesmire keretem, akkor ezt venném kezelésbe: R9 Alliance
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
-
ABE
őstag
Úgy értettem, hogy valami más megoldás van-e. Kicsit luxus lenne az egyébként jó kuplungot kidobni. Na meg mi a garancia arra, hogy ha Twinibe Sachs kerülne, ott is megoldaná a problémát?
Na de ha majd cserére kerül a sor, akkor ragaszkodni fogok a Sachs-hoz (az is sokára lesz még...).
Az azonos avatar miatt olyan érzés visszaolvasni, mintha magammal beszélgetnék.
[ Szerkesztve ]
-
-
ABE
őstag
Már jó ideje hirdetik azt az autót, nyáron 1 hónap műszakija volt, érdekes... Szerintem nem véletlenül annyi, amennyi, és az a 200e km is sántít nekem.
Egyébként meg ugyanaz az F16.ie motor van benne, mint a Clio 16V-ben, sorozatgyártásban volt (PH1 és PH2 is). Viszont ilyenbe csak akkor szabad belevágni, ha rengeteg türelmed, pénzed, meg esetleg egy donorautód van... Több gond van velük, mint a "mezei" 19-esekkel, meg ilyen korukra már ronggyá vannak hajtva általában.
Ha érdekel több infó erről a változatról, akkor regisztrálj ITT, van két R19 16V tulaj, ők többet tudnak mesélni.
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
Ezek nem sportváltozatok, alapból 90 lóerősek, bár nyilván a nyomaték miatt kellemesebben vezethető. Viszont jellemzően gazdagon felszereltek, széria alkatrészek vannak benne, és nem hajtják úgy szét. Igaz, ebből a változatból elég kicsi a kínálat, de kisebb a rizikó vele, ha találsz egy jó állapotút.
-
ABE
őstag
válasz AMD Power #1642 üzenetére
Barátnőm dízel Golfján ugyanilyen tünetek voltak, ott az önindító környékén volt valami gebasz. Kellemetlen és kiszámíthatatlan dolog, az idő előrehaladtával pedig egyre gyakrabban fog előfordulni valószínűleg. Szerintem nálad is ott kéne először keresni a hibát.
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
Velem is egy twingóst vesztett ezzel a Renault. Az eredeti pont attól jó, mert a zseniális helykihasználást egy felfoghatatlan bohémsággal keveri, ahol nem a lóerő és a kanyarsebesség adja a vezetési élményt, hanem maga az autó jellege. Az idióta formáira ránézve az ember nem a praktikumot és az ergonómiát követeli, hanem az általa nyújtott érzés számít. Tudom, hogy az új Twingo egy fejlettebb, modernebb autó, de akkor is, én nem szeretnék tucatautót, aminek az orrára bármelyik márka jelét rá lehetne rakni. Renault jel ide, vagy oda... Tudom, nehéz ezt úgy megérteni, ha valaki nem "twingózott" évekig.
Szerk:
Pár ember véleményét már kikértem, akik próbálták/használták a régi Twingót, hátha csak én vagyok nagyon elfogult. Egyöntetűen az volt a véleményük, hogy ez már nem az a szerethető, bohém kisautó, hiába maradt a név, a márkajelzés, a kategória. Szóval kellett volna egy új nevet kitalálni, és akkor nem hasonlítaná össze az ember a régivel.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Mobil flották
- Yettel topik
- Samsung LCD és LED TV-k
- Fotók, videók mobillal
- Hálózati / IP kamera
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Xbox Game Pass [2024] - Az extra májusi lista
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs