-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
mycso
Topikgazda
Neked tudnod kell, hogy minek van ilyen kártyája.
(#46267) aero.: azt az autót becoptam. Tegnap délután lebeszéltem a sráccal, haverommal, aki ért a gépjárművekhez, meló helyen a szabit, kölcsön autót stb. ....erre este 9-kor hív a tulaja, hogy este mentek érte, és viszik
Így kedvem sem volt ma felmenni pestre, de ha már ennyire rászerveztem, mondom felgurulok, kirándulok egyet, aztán ez lett a vége.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
-
mycso
Topikgazda
válasz vatoloco26 #46335 üzenetére
A hangszórónál még az is kérdés, hogy mennyire van kedved barkácsolni, mert gyárilag kicsi a hely és a felfogatás is elég egyedi (két fül) .
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
Milyen autó ez clio???
Megane 1 és megane 2 esetében a motortéri biztidobozból megy a lámpák felé egy csomó vezeték, a világoskék a helyzetjelző (egyszer ez kell a DRL-nek, ez fogja megszakítani).
Kell neki +12 és föld, ez egyértelmű.
Illetve kell neki vezérlés, ez a motortérben található "számítógépre" menő vastag csoportkábelben van, egy halvány citromsárga vezeték, ez a gyújtás.Én annó így kötöttem be, így teljesen szabályos.
Viszont clionál nem biztos, hogy ezek a színek (bár ennek kellene lennie).De a helyzetjelzőét lekövetheted, illetve gyújtás szálat is kereshetsz máshol, ez csak tipp, hogy eddig megane-ok esetében bejött.
(#46389) FerNandor: köszi, egyelőre csak elméletben. Ha minden jól megy, akkor a héten már nálam lesz fizikailag is.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz orosziem81 #46392 üzenetére
Szia, mikori gép? Van benne részecskeszűrő?
Ha igen akkor ez az olaja: [link]“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
Kicsit most úgy vagyok vele, hogy megértem azokat, akik hülyefranciáznak.
A lagunában van 1-2 érdekes húzás:
Van ugye a műszerfalon egy kijelző (nyomás szenzor, ü.a. infók, meg még pár beállítás), amit az ablaktörlő bajusz végi gombokkal kell kezelni.
Akkor van a középső nagy színes kijelző, amit a könyöklő előtti joystick és gombok segítségével irányítható. Illetve csak a navi!
Viszont ezen kijelzőn jelennek meg a fejegység, telefon adatai, de ezt a fejegységen lévő gombokkal kell kezelni.
Agyrém.
Amúgy elsőre: a futómű b@szott kemény (ezt írták is a 3-as lagunára, hogy inkább sportos, mint kényelmes).
A fogyasztásról még nem tudok nyilatkozni, de látom, hogy ezt kellesz etetni.
Egyébként, kormány, fék, ergonómia tökéletes.
Egyelőre ettől a kijelzős bakitól eltekintve tökéletes.Mod.: jah, és kívánja a chipet
rob: úgy fest, hogy jövő hét péntek és szombaton pesten leszek, ha ráérsz, összefuthatunk.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz Gabesz87 #46532 üzenetére
Szia, az első kerekeknél 1.9bar-nál jelez/figyelmeztet, majd 1.8bar-nal folyamatosan (vagy fél percenként) csipog, hogy azonnal álljak meg. Illetve 2.3bar-nál szintén jelez, hogy sok.
A hátsókat nem tudom, azok 2.4-re vannak fújva, ott nem jelez, az jó neki.(#46533) diablo1984: igazából valóban ennyi, hogy a hifi - navi vezérlését megoldhatták volna egy felületről, mint más márkáknál.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
(#46546) Gabesz87: a nyomásszenzor a szeleppel van egybeépítve, egy kis gombelem működteti, aminek élettartama 5-10 év között mozog (használat függő). kb. 150.000 - 160.000km-t bír ki, ugyan is:
A jeladók az alábbi időközönként küldenek jelet:
- normál (álló) helyzetben óránként
- 15 percenként, ha csökken a nyomás
- mozgás közben percenként, ha nem csökken a nyomásA régebbi megoldásoknál, mindegyikhez tartozott még egy vevőegység is, az újabb megoldásoknál, már közvetlen a számítógéppel kommunikál (kevesebb hiba lehetőség). Illetve mindegyik csak ahhoz a kerékhez rakaható, ahova eredetileg programozva volt (színekkel jelölik, hogy melyik - hova).
Ha lemerült az elem, akkor kuka, mert nem cserélhető és egy új szenzor 10.000 - 15.000ft körül mozog /db.laguna fórumról: " Amikor téli vagy nyári szettre váltjuk a kerékgarnitúránk ,és csak az egyikben van jeladó akkor,az autó induláskor pár mp-ig jelezni fog hogy nincs jel,de utána eltunik,szóval nincsa folyamatos rissztás a jelodak hiánya miatt,ezért nem szukséges minden szettbe jeladót tenni"
(#46548) just: neked van komfort index a laguban?? A laguna fórumon azt olvastam, hogy ezeknél még nem volt ilyen, de ettől függetlenül az enyémben van
(#46552) Milo629: nem nehéz az. Egy nagyon éles szike/pvc vágó kell hozzá, meg kis ügyesség, hogy bele ne vágj a nyákba, csipekbe, mert közvetlen a burkolat mellett vannak. Szedtem már szét én is megane2 kártyát, sikeres volt a műtét.
Amúgy egy új megane2 kártyaházam van itthon, ha gondolod neked adom, ha valahol össze tudunk futni, nekem nem kell.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
Urak, jól gondolom, ha a forgalmimban egy nemlétező motorkód van beírva a motorkód rublikába, akkor valami nagy szopás elé nézek???
Illetve hol találom az autón, hogy legalább fogalmam legyen róla....Forgalmiban ez van: M9R68 (amit ugye a francia forgalmiról másolt át az okmányoló hölgy - bár nem is néztem, hogy a francián mi van, lehet benézett valamit)
És 110kw-ra ezek a létezők:
M9R613C
M9R615
M9R615C
M9R700
M9R700A
M9R721
M9R721B
M9R722
M9R740
M9R742
M9R744
M9R746
M9R748
M9R750
M9R760
M9R805K
M9R830C
M9R832
M9R832G
M9R833Dplusz még ezek után jön pár karakter.
Ilyenkor mi van???
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
Igen, most pont ezt mondták, ha kinti akkor nincs motor szám, csak ez a pár karakteres motorkód, illetve lehetnek eltérések. Ezt el is fogadnám, de amit nekem írtak be az a világon sehol nincs, ilyen motorkód nem létezik. Így meg nehéz hozzá bármit is venni (fék, szűrők, stb.)
Amit a kolléga linkelt oldalt, ott alvázszám alapján M9R 854-nek írja, ami megint nem jó, mert ez a kód 127kw-os.
Mindjárt beszaladok a renaultba, aztán rákérdek.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
-
mycso
Topikgazda
Szerintem te is megtudod csinálni. Az ablak előtt a műanyagban, a széleken látod a lukakat, ahol az esővíz lefolyik.
Ennyit találtam róla.
"Ha esős időben jelentkezik, akkor az is lehet, hogy az esővíz elvezetők dugultak el. A jobb oldalit motortérből, a bal oldalit meg a kerékjárati ív doblemezének leszedése után lehetséges."
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
Még a végén kiderül, hogy hemzsegnek itt a laguna3 tulajok.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz FerNandor #46696 üzenetére
Szia, halkabb, jobban szigetelt, viszont itt is előfordul a műszerfal felől 1-1 zörej (nem olyan durván mint a megane-nál, de nem is olyan, mint egy A6-os audi).
Összességében minden jobb benne, a kényelem, a kialakítása a belső térnek, a minősége, minden.
Sajnos a pakoló rekeszek megszűntek, ez az egy ami nagyon hiányzik, mert hozzászoktam az ajtó könyöklő és a padlóban lévő rekeszekhez.
Menni megyeget, de nem verseny autó. Viszont egész dinamikus, lehet forgatni 4000-ig vagy felé is, nem lusta, vidám, pörgős motor.Pár kép van már, ITT találod.
Majd ki kellene takarítanom, meg lemosni, aztán körbelövöm úgy rendesen.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
-
mycso
Topikgazda
válasz vatoloco26 #46763 üzenetére
Én a gyári méreteket ITT szoktam csekkolni.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
-
mycso
Topikgazda
válasz #32577792 #46816 üzenetére
Rámegy mindegyikre a 16-os?
Úgy tudom, hogy a 4control-nak nagyobbak az első fékei. Illetve nekem az ajtón lévő címkén csak 17 és 18 van megadva felni méretnek.
Én is ezen dilemmázom, hogy hogyan csináljam a téligumi projektet.
Eddig úgy vagyok, hogy veszek a mostani 18-as alura télit, de jó lenne 2 külön felni garnitura. Viszont 17-es alut (ha tényleg csak az megy fel) nem fogok venni.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
Asszem volt már téma, de most nem találom és nem tudom született-e megoldás.
A belső világítás izzóit ledre cseréltem. Csak a tetőn lévő lámpákban a középső foglalatokba rakott ledek akkor is világítanak halványan, amikor "lekapcsol" a belső világítás.
Miért van ez, mit tudok vele kezdeni?“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
Igen a M2 is ilyen volt, csak utána ledszalgból volt egy 3tagos benne az nem csinálta. Ebbe meg nem megy be a ledszalag.
És valóban, ha lezárom elalszik, csak este vezetés közben engem zavar.
Meg ugye az volt a fura, hogy csak a tetőn lévő két középső foglalatban csinálja, máshol nem.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz eTrade #46890 üzenetére
Ajtót akár vatera/jófogás oldalakon is keresgélhetsz, szerintem olyan 7-10k között találhatsz hibátlan, színazonost.
Én megane2-höz 20-ért vettem kompletten: üveggel, ablakemelővel, zárral, díszléccel...
Mod.: sőt m1-hez 7-10k-ért komplett van: [link]
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz Assasin_ #46960 üzenetére
A DRL, ha gyári, akkor teljesen megfelelőnek kell lennie a fényerejének és természetesen nappal, jó látási viszonyok mellett használható lakott területen kívül a tompított fényszóró helyett.
1.5dci 110 lovas, már egy átdolgozott motor, tudtommal ennél már nem áll fenn a hajtókar csapágy probléma. Egyébként takarékos, "dinamikus" motor.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz LamerGyuri #46966 üzenetére
E lámpa használatát — a rendeltetésének megfelelően — lehetővé teszi a KRESZ 44.§ (8) bekezdése:
„Lakott területen kívüli úton a forgalomban résztvevő gépkocsit nappali menetjelző lámpával vagy tompított fényszóróval, (…) nappal és jó látási viszonyok között is ki kell világítani.”
Plusz még szabályozzák a működését, kialakítását, elhelyezését.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz motoflug #47028 üzenetére
Szia, nekem Mac Mobil street -re lettek annó cserélve megane2 első ajtóban a hangszórók. Ehhez is kellett picit faragni, mert a gyári mögött lévő műanyagot ki kellett vágni.
Arra vigyázz, hogy ne legyen túl mély az új hangszóró, mert akkor az üveget nem fogod tudni lehúzni a mágnestől.Nálam egyébként a mélyhangok eltűntek, viszont közép-magas tartományba sokkal jobban/szebben és erősebben szólt.
mod.: a gyári fejhez, elég az amit, a gyári magas tud, azt felesleges lecserélni.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
-
mycso
Topikgazda
válasz Voice24 #47091 üzenetére
Dehogy garancia....
Bár a logikát nem értem, hogy miért adják meg, ha vélhetően tudják, hogy baj van vele.
Sőt, nem is kell sokszor a márkaszervizes lekérdezés, simán a KEKKH lekérdezés után látszik, hogy csavargatva volt.
Pár hete/hónapja az autós topikban linkeltek pár autót, amit vázszámmal hirdettek és itt lekérdezve egyértelmű volt a nem valós futás.Mindenképp márkaszervizben utána kell nézetni, ez legyen az első.
Futottam bele én is tekertbe, meg garantáltan sérülésmentesbe (vázszám megadva a hirdetésben), kereskedésbe meg mondják, hogy eleje-hátulja le volt rongyolva....
mod.: nehéz ez az autó vásárlás, nem is hittem volna, hogy ennyire nehéz. Én tavaly december óta nézelődtem, informálódtam, aztán idén április/május körül feküdtem rá komolyabban a témára, aztán most szeptember végén sikerült az autóvásárlásig eljutni. Úgy, hogy itt is kompromisszumokat kellett kötnöm....ha tartom magam az eredeti elvárásaimhoz, talán sose veszek autót.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz rob210 #47104 üzenetére
Nem vágok én.
Legszívesebben 16-os lemezt raknék rá, de az nem megy rá. 17-ből csak alu van, eleve a felni is sok lenne, meg a gumik is hasonló árban vannak, mint a 18-ra.
A franc se gondolta, hogy a 4control-on nagyobb elől a fék.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
300-ra még jó a 16, gyárilag is van hozzájuk 16-os felni.
Viszont ezen 320-as az első fék. Hogy miért??? Azt nem tudom, bár a francia logikát sosem fogjuk tudni mefejteni.
Én a motorkódok tengerében is teljesen elvesztem már...kegyetlen, ahogy a számozást csinálják.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
Jajj, múltkor be sem dobtam, hogy milyen finoman is lehet a 2.0dci-vel autózni.
És ez még nem is odafigyeléssel volt, szerintem főúton 5l alá simán betolható a fogyi. (Miskolc- Füzér - Miskolc)Városban viszont azt vettem észre, hogy nincs jó módszer. Ott 6l és felette eszik, ez valóban nem az ekkora motoroknak való.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz FerNandor #47203 üzenetére
Hát, sajnos ez egy ilyen játék. Nyilván tudtam én is, hogy többet fog enni, de valamit valamiért.
(most majd biztosan sokan megköveznek) Ez a 150 ló a lagunában egyébként nem valami nagy szám...lehet vele közlekedni, előzgetni is akár, de nem kell tőle hanyatt esni, bőven elférne még 60-80ló pluszban, sőt...bármennyi.
Tudom sokan itt úgy vélekednek, hogy elég az 1.4 szívóbenya is, nekem nem elég, azért is nem azt vettem.
Viszont ez a laguna, hogy 1.5dci-vel milyen lehet, még mindig elképzelhetetlen számomra és továbbra is hihetetlennek tartom, hogy azzal a motorral dinamikusan autózható.Múltkor kollégámmal ezt beszéltük pont, hogy mi lenne az az autó/teljesítmény, amire azt mondanánk, hogy na ez jól megy.... (neki egy 150lovas 159-e van, és ő is úgy vélekedik, hogy nem egy versenygép).
Pár éve, egy napig volt nálam egy 233lovas A6 sline 3.0V6 tdi, háát én attól sem ájultam el.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz czarpika #47276 üzenetére
Szia, ha nem gyári a fejegység, akkor a középső kijelzőn nem fogsz tudni semmit megjeleníteni.
A kormánytávot elvileg be lehet üzemelni. Ha az új fej támogatja, akkor lehet venni kormánytávvezérlő adaptert. A baj az vele, hogy 15.000-20.000ft körül mozog az ára ennek a kis átalakítónak.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
Renault face csoportban találtam egy nagyon szépnek tűnő megane 2-t. Jól felszerelt, jó áron [link]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
Új hozzászólás Aktív témák
- Jönnek az eTVB hibás működését korrigáló BIOS-ok
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Gyúrósok ide!
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- Ketogén étrend
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Elektromos autók - motorok
- BestBuy topik
- Milyen NAS-t vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...