-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Xantomas
őstag
válasz angyalpc2 #88004 üzenetére
Nem normál használat mellett jön ki, hogy vállas-e a tárcsa, vagy csutkára van kopva, hanem extrém terhelésnél. Viszont azokat a helyzeteket is tudnia kell kezelni a kocsinak, pl autópályán vészfékezés, szerpentines részen, hosszú lejtmenetben rendszeres fékezés mellett hirtelen jött vészfékezés és ezt tudnia kell az autó végsebességéről 0-ra, bármilyen körülmények közt, bármikor, hibamentesen.
Ezek kirívó esetek, de ha ott hal meg jobb esetben “csak” sofőr, mert rosszabb esetben más vétlen fél is, az nem jó senkinek se.
A tárcsa nem repedhet el, nem szakadhat szét, nem folyhat meg.
A tárcsa húsa nem csak azért kell, hogy legyen mit fékezni, hanem legyen mivel hűteni. Ideálisabb esetben a tárcsa jóval-jóval vastagabb kellene hogy legyen, de az sok anyag, meg súly.
Az alu, pontosabban könnyű fém felniket sem csak azért találták ki, mert szép, hanem mert az része a hőleadónak.
Amúgy a XVI-ban tudok egy szimpi vizsgahelyet. Minden apróságot átnéznek, adnak egy pontos hibalistát. Szólnak mi miatt lenne bukó a vizsgán és mi az, ami már a limit közelében van.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz rob210 #87990 üzenetére
Nekem csak külön külön volt lehetőségem új állapotában megnézni, tapicskolni az alkatrészeit külön külön, meg egy bemutató deszkamodellt, használt, legatyásodott állapotában még sosem. De azért érezhető benne, hogy nem a mezei m2- terheléseire lett tervezve.
Mennyire volt rottyon?
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
M2 CC-hez FL-eshez, fűtött, normál, és aszférikus tükörlapot hol kapok?
Mindkettő kellene.
Elvileg más a tükör a CC-ben, gyakorlatilag ugyan azt dobja ki a kereső.
7701054753 /…52
Ezek szerint csak a ház más, a lap nem?Tükörfűtés nem megy, az odamenő vezetékben feszültség megvan, viszont esélyes, ha lekapom a lapot, törnek a patentek. Addig kimérni sem tudom, hogy ott mi a helyzet.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
Nekem a Garoval tényleg csak az ára a bajom, meg a néha 2x-es szorzó a pl Kaufferes árakhoz képest.
Valamint az, hogy nincs feltűntetve az utángyártott alkatrész gyártója, s a képeken rendszeresen nem az adott termék van.
Ettől függetlenül köszi."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
A Tunerlist baja, hogy analóg kimenetű a hozzá kapcsolt CD tár, így fejegység azon bemenete is analóg, illetve más CD tár verziót kell elküldeni neki, mind az Update list esetén.
Sajnos nem elég csak rákötni bármit, folyamatosan kell neki adagolni a handshake-et, acknowledge-et, státusz infót, meg bekapcsoláskor az azonosítást, mindkét irányba.Részben ebből írtam az MSc diploma munkámat. Visszafejtettem az egész VDO rendszerű CD tár-fejegység kommunikációt, meg csináltam rá emulátort ESP32-re.
Most, meg már rágják a fülem, hogy védessem le, a egész konepciót és csináljak belőle terméket.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz krono. #88080 üzenetére
Elkezdtem dolgozni egy alapvetően digitális belső tükörbe való, 32:9 arányú, 7”-es kijelzőn, raspberry pi 4 compute modul alapú autós PC-n, aminek a fő funkciója, hogy a hang ráül az autó hangrendszerére, a kijelzőn pedig Android auto, vagy Apple Car kivetített képe van, de egy ideje pihenget.
Pont akkora a kijelző, hogy a gyári kijelző keretbe, pont befér, bár az egészet szét kell szabdalni.
Csináltam egy Blackberryből származó, bluetooth-os kurzor mozgatót, ami elmegy gombelemről, így elfér a kormányon, de az se az igazi. (Kb hasonló, mint akit pár WV-ben is integrálva van a kormányon)De nagyon nem kényelmes, ergonomikus a koncepció, mert messze van, a gibbon karjaimmal is előre kell hozzá hajolni. A 2 DIN-es ebből a szempontból jobb. Azt a váltókaron pihentetett kézzel lehet vakon bökdösni.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
Azóta dolgozat leadva, megvédve, már lehet nyomni publicba. Csak nincs túl sok motivációm foglalkozni vele, plusz bevallom őszintén, (és ezért fogom kapni a kövezést), de az évek során úgy elöregedett a járműállomány, hogy M2-t többnyire már csak azok használják, veszik, akikkel nagyon, de nagyon nem találom a közös nyelvet. Egyedül a friss jogis fiatalokban látok némi potenciált, akik első autónak veszik meg, s tele akarják tolni kütyüvel."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz LamerGyuri #88089 üzenetére
Pedig a gyári az egy 1st gen Dension adapter. Itthon készült a xi. kerületben.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz rob210 #88116 üzenetére
Olvastam, és ugyan erre gondoltam.
Ha valahol ilyen tróger alja munkát végeznek, ott nem hogy újra elvégeztetném velük, de még a balhét is kiverném, hogy az utolsó petákot adják vissza és egy másik szerviz költségét is fizessék ki, ahol helyreállítják amit elbasztak.Világ életemben türelmes voltam mindenkivel, mert… tudom hogy velem is annak kell lenni, de ami körülöttem levő világban folyik, napról napra kicsapja a biztit, különösképpen az elmúlt 3 évben. Ennek köszönhetően, egyre radikálisabban beleállok az összes tróger, lusta linkbe. A minap már figyelmeztetett a feleségem, hogy fogjam vissza magam, mert egyre közelebb vagyok hozzá, hogy meg fognak verni.
Egyre frusztráltabb mindenki, s megy lejjebb a szint, mert mindenki azt látja, hogy a másikhoz mérve, többet csinál, s az jár jobban, aki linkel, s átbassza a másikat, de ezek után még sincs következménye. S ezt egyre pofátlanabbul teszik.
S le sem írom, hogy a kollégák által ajánlott, a cég közelében levő szervizzel, hogy jártam… csak jobban felhúzom magam. Anyagi károm nem lett, csak az a hidegvér, és rutin ahogy kezelték a helyzetet, az…Szerintem te nem is sejted, mennyire összetehetjük a kezeinket, hogy te még nem adtak fel, s elvből nem adsz ki szart a kezedből.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz krono. #88096 üzenetére
Írj privátot. folytassuk ott. 2 éve csináltam az egyik tárgy keretében nixiet, mert én is mindig is akartam
Igazából a forrasztás lényege, egy jó páka, jó vezetékek, és forrasztóón. Már olyan anyagok vannak, hogy jó eszközzel egy nulla kézügyességű kezdő is gyönyörűen tud dolgozni, ha igényes arra amit csinál.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
Elég nagy off, de egy hétig ezzel a kis gyösszel éltem, s beletettem 1700Km-t, úgy, hogy amikor átvettem, 5000 sem volt benne. A kép csak az arányok szemléltetése miatt XD
70 lovacska, de a pedáltaposós, pörgetős fajtából.
Ez a puncimágnes, nem a TalizmánViszont, pályán, 110-es tempóval (120-as limit mellett), elvan 4.7l-es átlagfogyasztással, ami azért eléggé lópikula.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz rob210 #88390 üzenetére
Most mondjam, hogy a tizenhat éves megane-ra, b05-re majdnem ugyan annyit fizetek, mint a négy éves 2008-as Pegeotra, a00-ra? Ugyan az a biztosító, Genertel.
Lakcím is ugyan az, röhely...Úgy, hogy ahogy teltek az évek, valójában egyre drágább lett, egyszer újrakötöttem, mert negyedéves szinten 3e Ft-tal olcsóbb volt újrakalkulálva.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz Revesz #88595 üzenetére
Ilyenkor mindig gondolj arra, ha nem lett volna ott, mekkora lyukat ütött volna rajtad. Gondolj inkább arra, hogy megint átélheted milyen egy zsír új autó karcmentes szélvédőjén át kinézve vezetni.
Ez sajnos benne van a pakliban. Nekem egy ilyen pattant vissza az aszfaltról, s vitte át a csomagtartó műanyag alját, s állt meg a pótkerék helyén levő emelőtartóban.
[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz forceberg #88649 üzenetére
Tázsvíreink most még elkerültek ősszel durvább volt, bár még csak 3. Nap van. Vasárnap tettem fel. Az után, hogy felkerült 5 perccel később hívtak, hogy jönnek érte, 500-ért vinnék. Ok, ott tali.
Mai nap. Úgy volt, tegnap jön érte egy úriember, úgy, hogy még a nyári kerekek a szüleim kertjében, a faházban voltak.
Mondtam neki, jöhet, nézze meg, utána gondolkodjon rajta, aludjon rá egyet, hétfőn este, vagy kedd reggel hozom csak el a kerekeket. Végül csak ma jött volna, reggel, utána délután, de nem lett belőle semmi, becsípődött a háta. Opcióként felmerült a végén, hogy én elvihetném a kocsit, és akkor, ha szimpi, akkor megvenné. (Nem akartam mondani neki, ha becsípődős, akkor ebből ki-beszálláskor vért fog pössenteni). Mondtam neki, ha látja a hirdetést, amikor újra mobilis lesz, nyugodtan keressen meg. Ha neki szánta a sors, megvárja. A végén még írt egy sms-t. Semmi negatív, csak már nekem kellemetlen a dolog.
Közben még ugye ketten bejelentkeztek érte megnézni. A bácsi, meg egy nepper is. A bácsi végül lemondta, mert leesett neki, hogy diesel…
A nepper meg úgy gondolta, hogy mégsem jönne el, én majd elviszem neki Vecsésre, leadom a papírjait, hazataxizok, vagy BKV-zok és bizományiban értékesíti.
Egy fiatal srác tett egy próbát. Hozna egy e46-ot és egy-egyben csere, nem is kellene papírozni.
Crème de la crème: olcsóbban van máshol, vinné az olcsóbb áráért, de nem akar érte lemenni Nyíregy mellé. Mondom, talán, menni az annyi. 300e, meg adna még tojást, meg csirkét. Élőt. Végülis, csak 1M Ft a difi, a földszinti, kertkapcsolatos társasházi lakás kertjébe végülis el lennének a csirkék, csak a szomszédok lehet nem értékelnék a dolgot.LamerGyuri, látom én is. Ígérgetik, hogy javítják, de az lesz, hogy törlöm, s perkálhatom ki újra az 550 Ft-os képfeltöltés díját. Tanulópénz… Facséra még egyszer nem teszem ki. Az maga volt az alja pokol.
Szakmámból kifolyólag egy buborékban élek, s nem kommunikálok, találkozok a társadalom igencsak nagyrészével, de egy ilyen autót hirdetve, nem kerülhetem el, kb úgy érzem magam, mint az egyszeri nő az internetes társkeresés pöcegödrében.Miért nem fér el? Nem akarom és ha visszaolvasod, nem is írtam le minden részletet.
[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
Nem, ehhez nem lehet hozzáedződni. Az arcom lekapartam ennek a vételénél is, mire olyat találtam amit meglátva, nem fordultam meg azonnal, pláne a Peugeot keresése óta szerintem folyamatosan tikkelek is.
Azért igen bizalomgerjesztő egy olyan hirdetés, ahol a szerviz lámpa világít. Pláne, esélyesen, ennek (tennék rá egy szép összeget is), csak még a korábbi rendszámmal, szép sztorija volt (már törölte az összes posztot) a FB csoportban.
Nézd meg, kíváncsi vagyok a véleményedre.[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz Predator2 #88732 üzenetére
Ha engem kérdezel, pont ilyennel szedtem ki a saját injektoraimat, meg izzító gyertyákat, szóval alkalmas rá, de túl sokat ne várj tőle. Viszont, előtte, mindenképp kalibráld be, vagy kalibráltasd be, mert köze sem volt a beállított nyomatéknak a valóshoz.
Gyakorlatilag, ez a tartomány majdnem mindenhez elég, egy bringán és autón, ami nincs összerohadva, persze vannak kivételek.
Más: elment a Megane még szombaton, szóval hivatalosan nem vagyok már többet csoporttag, de maradok továbbra is szarfranciás. Jó helyre került, rendes gazdája lesz továbbra is.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz rob210 #88737 üzenetére
Az ominozus érdi online szerszámboltból.
Nekem a bringa alkatrészek miatt kritikus a 10Nm nyomaték. Ha ennél kevesebb, kilazul, terepen elforog a kormány, ha több, roppanthatja, rosszabb esetben kihúzza a menetet, vagy a perselyt a karbon, alu perselyes alkatrészből.
A 10Nm, egy folyamatosan bekalibrált Beta, digitális nyomatékmérővel nem volt meg, utána kellett állítanom.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs