Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Xantomas

    őstag

    Robibá!
    Elméleti kérdés, ami nem nagyon áll nekem össze, tünet, vagy fícsőr.

    1.9 dci-nél elektromos nívó értéke, indítás után bizonyos helyzetekben, de fixen, totálisan eltér a pálcáson mérttel. Pálcás szerint 3/4, elektromos nívó szerint 1/4, de volt, hogy azt mondta, hogy túl nívó alatt van. Az miért van? A következő inídásnál, ha már üzemmeleg a motor, akkor ugyan azt mutatja mind a kettő. Ezt leginkább az után veszem észre, amikor hosszan, sokat (200km+) nagy sebességgel (szigorúan max 140-nel ;] ) pályázok. Másnap, teljesen lehült motornál jön ez ki.

    1. DPF miatt gázolaj van a motorolajban, amit egyszerűen nem tud rendesen kezelni az elektromos nívó, viszont a magasabb hőmérséklet miatt nem tud úgy ugyan jól emulziót alkotni, és felúszik az olaj tetejére miközben kihül? Ugyanakkor nincs gázolaj szaga, a pálcáról letörölt olajnak.
    2. Létezhet, hogy a Verylube turbo miatt nem jó az emulzió, és kiválnak az összetevők az olajból?
    3. Nem átlagértéket vesz az elektromos nívó, hanem egy pillanatnyi értéket, és azt tárolja el, jelzi ki, egy az utáni időpontban, amikor már dolgozik a szivattyú, és a karterban csökken a szint, mert a blokkban locsolja szét, csak a pályázás miatt nem keveredik a gázolajjal, hanem pont kiégette már belőle mindet, és ezért nőtt a viszkozitása.
    4. Ne foglalkozzak vele, ez ilyen, az elektromos nívóra, max akkor figyeljek, ha azt mondja, hogy kevés az olaj, és csekkoljam le a pálcával.
    5. Szar az ELF FullTech FE, és annak a jele, hogy öregszik az olaj, cserélni kellene, mert öli a pályázás. (Az utóbbi 2 hónapban 6e km ment a motorba, szóval elég sokat volt használva, vegyesen pálya, román utak, ebből adódóan sok hegymenetben előzés padlóval, sok gyorsítás)

    6. Kapjam elő a diagot, és amikor ilyet tapasztalok, akkor mentsek le mindent, amit lehet, és nézzek élő adatokat. De ha igen, akkor mit?

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz rob210 #83016 üzenetére

    Ebben nem volt semmi csúnya, ez pont így van. Fillérbaszók, meg “majd ma következő tulaj költ rá” országa vagyunk, de ezt pont neked nem kell bemutatni. :(

    cappa72 #83046
    Az ilyen obd-s baromságokat felejtsd el a csipába. Vidd el olyan helyre ahol van rendes diag, ott majd megmondják ha van valami baja, törlés, tesztkör, és újraolvasás után. Vagy vigy magaddal olyat, akinek van diagja.
    Imádom ezeket a hibalistás vaktöltényezéseket. Max annyit tudsz meg, hogy volt e benne lemerült, vagy gyenge aksi ami egy tonna fals hibát dobott a DTC tárolóba, mást nem.

    forceberg #83036
    megnyugodhatsz, egész Kelet-Európában most ez van. Minden olyan nagyobb városban, ahonnan megközelíthető egy nagyobb Nyugat-Európai város, vagy a multik versenyképesebb bért adnak, esetleg Nyugati nyugdíjasok kialakítottak egy kisebb kolóniát, ott elszálltak az ingatlan árak. Prága, Pozsony, az egész Lengyel-Német határ 100km-es környezete. Nálunk, a budapesti árak, még viszonylag kordában vannak tartva, mert mindenki inkább menekül a városból a peremkerületbe. De Pozsony, úgy, hogy a fél város Bécsbe jár dolgozni, és nem csak a takarítók, a mérnök is, brutális mértékben elszálltak az árak, mert nem
    képesek elég lakást felhúzni.
    Amióta elszállt nálunk a vadkapitalizmus, nem volt a bérből élőnek esélye egzisztenciát építeni, pláne ott nem, ahol magyar a vezetőség, mert hogy ne legyen bérfeszültség.
    Vagy teljesen saját vállalkozás kell, vagy munka mellett saját bisznisz az építőipar környezetében, ahol nem nehéz minőségi munkával kitűnni, vagy olyan kisebb cégnél kikötni, ahol nem magyar a vezetőség.

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz polonic #83650 üzenetére

    Azért elég mókás ez az euro v4, v5, v6 körüli hiszti. Nem azért mert van, hanem az amiért van.
    A bezzegsogoréknál egyszerűen el lett intézve azzal, hogy 2006 után gyártott euro4-es diesel FAP-pal. Ja hogy ott nem ütik ki a részecskeszűrőt az első hibajelzéskor, hanem megcsinálják / tisztítják...
    Ha a levegőben olyat mérnek ami nem jó, túl magas szálló por, nitrogenoxidok, azonnal megy a pályákon a 100-as korlát 130 helyett (amit be is tartanak).

    Mindegy, mi bejártuk az egész osztrák régiót az 1.9 dci m2-vel, egyszer állítottak félre, akkor letoltak rajta 10 perc alatt egy komplett környzetvédelmi ellenörzést, és ennyi. Gyakorlatban hozza az osztrák forgalombahelyezésű 1.9dci a mai napig az euro5 határértékeit gyárilag adblue nélkül (kis csalás, én azt az üzemanyag mellé töltöm, a Mannol 9994-ben ugyanúgy van karbamid ), igaz, autópályázás után mérve.

    Az a szomorú, ha karban van tartva az az átkozott autó, vagy gyakran ellenörzik, és a hibásakat kiveszik, akkor nem lenne szükség ilyen szigorításokra.

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz forceberg #83662 üzenetére

    Inkább mert mindenki IS próbál szeparálódni. Nem kell ahhoz a társadalmi létrán lent lenni. Két havi diákbérért kapsz egy bontás előtt járó bármit, átírással együtt.
    Egy román mérnök, arra hogy itt van két hónapra, megveszi ugyan azt, mert olcsóbb mint bérelni, és ugyanúgy el tudja számolni az üzemanyagot.
    Sok helyen változott a HO miatti céges autóhasználat. Ők is vettek egy ugyan ilyen olcsó valamit.
    Elég csak annyi, hogy vesz egy lekotlott 4 kerekű esernyőt, ami jó lesz míg le nem jár a műszaki.

    A baj, hogy egyáltalán ezeket engedik forgalomban lenni.

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    Gondoltam rendelek új ablaktörlő lapátot, az SWF-es cikkszám alapján ami a legutóbbi gyári ablaktörlőn volt.
    [link]
    hát… legalább lehet kapni… asszem maradok a gyárinál.

    Ami Bosch / Valeo és ugyan az a lapos felfogatása van mint a gyárinak, konkrétan olcsóbb a gyárit megvenni, mint a brandeltet.

    A hosszú hétvégét kihasználtam, és lebontottam a CC teljes műszerfal, és tető burkolati elemeket, elmostam mosogatószeres vízben, a fent maradt részeket ecsettel átdörzsöltem, kiporszívóztam, kicseréltem a Patenteket, a surlódó felületekre pedig tekertem teflonos bandázst, a patentekre sűrű, fehér, agyváltóba való Shimano zsírt, a tetőnél a “felkoppanó” részekre öntapadós neoprén lapot.
    Újra bandázsoltam a vezetékeket, és kapott mindenhova szivacsos rezgésmentesítőt.

    El sem hiszem. Megszüntek a zörgések, a kigyorsításkor bizonyos fordulatszámkor a rezgések, az úthibáknál koppanások.

    Mindezt úgy, hogy derekasan bevallva, az utóbbi 3 hónapban le se mostam a kocsit, mert az építkezések miatt, reggelre olyan mocskos lett, mintha hozzá se nyúltam volna, sőt, ha reggel pára volt, rá is kötött a cucc.

    A mókás, hogy új lakó a környéken, immár az 1 utcatömbben levő CC-k száma 4-re nőtt.

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz sesomaru1989 #84030 üzenetére

    Külön elektronika kell neki. A riasztó modul helyére tudsz tenni egy, SN65HVD230-cal párosított ESP32-t, amivel, elkapva a központi zár zárás jelét, el tudod neki küldeni az ablak felhúzás parancsot is.

    Ha van igény erre, tolhatok fel OSHWLAB-ra komplett tervet, amit csak meg kell rendelni. JLPCB-n keresztül meg lehet rendelni, kicsi sárga emberek fel is forrasszák, és csak be kell építeni a kocsiba, wifiről, meg frissíthető a FW.

    Jah, meg ki lehet írkálni a “no message” felirat helyett bármit, pl navi adatokat, rádió RDS adatokat, stb.

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz mycso #84036 üzenetére

    A CC ezt a fícsőrt nem tudja, pontosabban végállás kapcsolók hiányában nincs benne, ezért kell “hozzátenni”.

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz mycso #84053 üzenetére

    Alsó van, felső nincs. A felső végállást, a keret nélküli ablak miatt csavarral állítható határoló adja meg, hogy fizikailag ne tudjon tovább menni. A megnőtt áramfelvételből tudja a motor, hogy elérte a felső pontot.
    Ugye itt fontos, hogy biztosan beüljön a tető gumikeretébe, különben beázik, nő a szélzaj.

    Ha már kicsit elkezd lógni az ajtó, mert a nagydarab rokonok természetesen csakis az ajtóba kapaszkodva tudnak ki-beszállni, (netántán az üvegbe) azért az jócskán tudja rontani azt, hogy hogyan zár az ablak sajna.
    Jöhet az ajtóbeállítás, meg a kárpitlebontás, ablakbeállítás. Szerencsére erre is van gyári manual, igaz, csak spanyolul, meg franciául.

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz Benir8 #84109 üzenetére

    Hutchinson volt az egyik gyári beszállító.
    [link]

    @rob210: megoldódott a gumi dolog?

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz Benir8 #84141 üzenetére

    Kíváncsi vagyok hova futsz ki ezzel a szállal, mert anno én is cseréltem, de amikor kivettem a régieket, összenézegettem, akkor semmi különbséget nem vettem észre az új és a régi között. Az is kellően puha volt oldal, és csavaró irányba. Csak annyi különsbséget vettem észre, hogy nem volt sem koszos, sem korrodált. A helyére téve sem volt difi.

    Anno össszenézegettem a Febit meg a török származású zacskós gyárit, de nem volt látványos különbség.

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz Gombinyó #84518 üzenetére

    Ahogy Rob is írta, az egy CC, annak eleve az új ára a 1,5 szerese volt, mint az azonos motoros 5 ajtósnak.
    Azért ne keverjünk össze egy kabriót egy ma már melósautótól. :( Már így is a béka feneke alatta vannak a CC árak is a többi kabrióhoz képes.

    #84531 rob210
    Én már nem is merek belegondolni, hogy mi lesz itt. Nyáron lagzi, de... fél évvel az időpont lefoglalásunk után, és szintén fél évvel esküvő elött offoltak le minket, mert jött a valakinek a valakije, akinek jobban kellett a helyszín, most meg már ott vagyunk hogy szerzünk sátrakat, agregátort, és egy mezőn tartjuk meg, mert annyira nincs szabad helyszín.
    Ugyanakkor már sajna rég nem ott tartunk, hogy itt a rendszer rossz, hanem már szinte mindenki a saját kis maga seggét, jólétét félti, és bármilyen eszközzel a másik nyakára tapos, tisztelettel a kívételnek.
    Gyakorlatilag nulla szociális érzékenység, nulla emberségesség, másikra odafigyelés, és azért a kicsi koncért való vérremenő közdelelem, amit hajlandó a hatalom visszosztani a közösből.

    Minap egy árokba borult kocsi miatt hívtuk a segélyhívót. Utána derült ki pár órával, hogy már 4!! napja ott van az árokban, de senki, azaz nulla ember nem volt, aki értesítette volna őket, holott óránként több autó is elmegy mellette, de persze, amit lehetett, már kiloptak belőle, de akik meg benne voltak... Na itt tartunk most.

    Amikor én is összestem az új szélén, és összerándultam mint a büdös bogár, óriási szerencsém volt, hogy egyvalaki félreállt kocsival, és segített.

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    Furán világít egy Clio lámpája, és nem akar a magasságállítója rendesen működni.

    Ok kommentár nélkül:

    (na jó, egy pici, ezt a lámpa belsejéből szedtem ki. Facebookról renault csoportból szerzett a tulaj egy ott nagyon aktív szerelőt, aki izzót cserélt neki)

    Azért ehhez is pofa kell. :)

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz Tibko8 #84607 üzenetére

    Ha ilyenbe akarsz fogni, a török, és az orosz oldalakat nézegesd, olvasd. Ők kicsit bátrabbak mint a hazaiak.

    Én csak egy Captur viszonylatában tudok nyilatkozni. Abban a Gen1-es medianav helyére 1-1-ben bement egy összetört Dusterből egy Gen2-es. Csatlakozók ugyanazok, de nem passzolt fizikailag 100%-osan a helyére, de avatatlan szem nem veszi észre. Gyakorlatilag plug and play.

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz forceberg #84640 üzenetére

    De. A figyelmetlen, munkával végtelenül leterhelt, nagyobbnál nagyobb arcú szakik. Ő nagyon erősek tudnak lenni, de leginkább kapkodnak, mert a szalag egyre gyorsabban jön. Bedarálja őket is teljesen a hazai autóállomány állapota. :(

    Ezen a lámpás szerelős bulin felbuzdulva, én is belepakoltam egy komplett Osram - Neolux LED szettet a lámpáimba (nem, nem kellett érte fizetnem, ennyire krőzus azért nem vagyok, de a három féle h7-es szettnek, a ködlámpába való 2 féle h11, indexbe p21, w5w helyzetjelzőbe, h1 a távolságiba). Kíváncsi vagyok, mikor fog belémkötni rendőr, vagy valaki.
    Egy rövidebb mérés után, egy személyes tapasztalat: sokkal jobban látni vele, vetítési képpel semmi bajom.
    A Neolux h7-es szettje bőven elég. Kisebb a fényárama mint az original h7-es halogénnek, de mivel a szem jobban komálja a hideg fényt, erősebbnek érezni. A szembejövőknek is jobb. Ez amúgy a 2021-es Osram XTR vázába rakott, 2019-es változatnak a LED-je, csak olcsósított márkanévvel.
    Az Osram XTR meg brutális. Eszetlenül erős, szerintem konkrétan nem való közútra.

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz forceberg #84644 üzenetére

    Nem tudom.
    Nem fakezű. Inkább csak elkapkodta, beletört a régi, oszt ideje már nem volt rá, hogy kikapja a komplett lámpát, és kirázza belőle, és inkább ellinkelte.
    Valsz amúgy nem is lett volna belőle baj, ha nem szorul be, és feszítette volna a magasságállító mechanikát. (Kivéve, ha nem veri le a foncsort)

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz KubanitoS #84650 üzenetére

    Letöltöd a toolboxot, kiválasztod az Északkelet-európai régiót, kifizeted a 79 eurót, és letöltöd ;)

    [link] itt minden szükséges információt megtalálsz.

    Más megoldást pedig itt nem írhatunk le, pláne, ha már a térképszolgáltató is magyar cég ;)

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz Tibko8 #84649 üzenetére

    Nah, a bizti öv csipogás kikapcsolásért egy csúnya rosszpont. Pont, hogy be szoktam kapcsolni. Meguntam, hogy az utasoknak szólni kell, hogy “ŐV!”. Idegesítőbb a csipogás.
    Ha tehetném, m2 CC-ben a hátsó ülésekre is bekapcsolnám… Nem ok nélkül jár az utasnak is pénzbeli bünti, ha nincs bekapcsolva. Inkább csipogjon, minthogy egy pl büntetőfékezős barom, vagy egy figyelmetlen hétvégi sofőr miatt repüljön az utas vagy a sofőr egy satufékezéskor.

    Start-stop ugyanez. Gréta most nem örül neked :D
    Nem ok nélkül van benne… Én a gyártót büntetném, ha a biztonsági és környezetvédelmi funkciókat ki lehet kapcsolni, de vizsgán is azonnali bukás, ha ezek ki vannak kapcsolva.
    A start-stop kikapcsolása ugyanakkora nettó paraszt dolog, mint az EGR levakolás, részecskeszűrő kiütés, és részemről ezt a témát le is zártam.

    [ Szerkesztve ]

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz rob210 #84659 üzenetére

    Na jó, azért a helyzet sem mindegy, mikor megy a start stop, mikor állítja le a vezérlő a motort.
    Tulaj szemszögéből nézve, persze, nem jó, mert hideg indításkor kopik leginkább a motor, nincs olajnyomás, nincs rendes üzemanyagnyomás, nagyobb terhelést kapnak a csapágyak. Rövidül az élettartam, korábban kell olajat cserélni, korábban kell csapágyat cserélni, stb stb stb.
    Lehet számolgatni, hogy hosszútávon, minek van kisebb lábnyoma a környezetre, de továbbra is az a helyzet, ha városban, dugóban nem megy a motor, akkor abban a pillanatban nulla a kibocsátás. Nem pici, nem alacsony, nulla.
    Az más tészta, ha indítasz, akkor kipöffent egy adag kormot, meg egyéb szemetet, de azt meg fogja fel a katalizátor, és a részecskeszűrő, és amikor úgyis üzemi hőmérsékleten van a kipufogó, égesse el.

    Viszont, ha eléri az üzemi hőfokot a motor, a turbó hűtése nem áll le, akkor miért ne álljon le a motor, ha nincs használva?

    A start-stop nem csak arról szól, hogy a biológiai lábnyoma csökkenjen az autónak, esélyesen ez nem fog megtörténni, viszont, lokálisan, az adott helyzetben, ahol a leginkább a leginkább egészségkárosító (városban, dugóban, lámpára várva, vasúti átkelőben, stb) ott pillanatnyilag nem is megy, ha nem szükséges. Akár tetszik, akár nem, jelenleg az autós társadalom jó része nem hajlandó átülni városon belül (vagy az aglomerációs területről érkezve) tömegközlekedési eszközre, ami a jelenlegi pandémia, és egészségügyi helyzet miatt… nos, jogos. De ennek ez az ára.
    Nem kell messzire menni, nem is itthoni példát kell nézni, elég csak a nagyobb német városok környékét megnézni. Csúcsforgalomban, a városok gyorsforgalmi útjain, még most is ugyanakkora dugó van, mint nálunk a Budapestre bejövőutakon. Pálya üzemmód, bemelegszik minden, majd araszolgatás. Itt, amikor párezer autó araszolgat, akkor igenis dolgozzon a start-stop, hisz a helyzet optimális neki.

    Szóval, igen, tanulmány válogatja, hogy káros-e, vagy jó e a start stop, és mindig nézőpont kérdése, olvasói hozzáállás kérdése a dolog. Kellemetlen nyűg, gyorsabban megy tönkre az autó, de legyünk őszinték. Hiába vannak a fantasztikus megbízhatósági mutatók, az 1.000.000 km-es futásteljesítmények, és a 25 éves életkorok, ezek kirívó estek. A legyártott járművek 75%-a bontóban van 10 éves korára, 200e km-es futásteljesítménnyel, mert GTK-ra össze lett törve, vagy egyszerűen el lett bontva, mert alkatrészeire kiárulva többet ért, mint egyben.

    A tanulmányok szeretik azt is kihagyni a képletből, hogy a robbanó motoroknak van egy optimális működési tartománya, ahol a legjobb a hatásfoka, és az messze nem alapjárat környékén van, amikor a jármű áll a dugóban.

    Szeretik a villanyautóellenesek is ezeket a számokat pöffögtetni, és mindent a saját szájíze szerint alakítani, hogy a villanyos autóknak mekkora a biológiai lábnyoma pl az akkumulátorgyártás miatt, villamos energia előállítása miatt, meg, hogy abba is kell olaj, hűtöközeg, kopik a fék, de valahogy mindig 25 éves futásperiódussal, és fél millió km-es futásteljesítménnyel számolnak, ami átlagban egy autó esetében, mediánban nem igaz.

    Egy szó mint száz, amikor bringával bemegyek dolgozni a város másik végébe, nem a dugóban araszoló lámpánál álló autók kipufogóját akarom szagolni. Ha nem mozog, ne menjen a motor feleslegesen, ha fel van erre készítve.

    Plusz ez most paraszt lesz, de engem az hol kelljen, hogy érdekeljen, hogy az ökörittafürtösi Kis Miklósnak drágább lesz az autójának a fenntartása, ha nem kapcsolja ki a start stopot a kocsijában, mert ő komfortosan akar a budapesti dugóban állni, mert hát mégis Budapesten talált magának jobban fizető állást? Ugyan ez az aglóba kiköltözött belvárosi apuka/anyuka, de lehet a sort folytatni, bármilyen kiragadott példával. Én meg nem az ő autójuk feleslegesen, kipöfögött, el nem égetett szénhidrogénjeitől akarok megfulladni 40 évesen, és fizetni a saját gyógykezelésemet, mert úgy döntöttem, hogy én sem akarok feleslegesen más egészségét károsítani.
    Igenis, fizesse meg a plusz költséget, és gondolja meg kétszer is, hogy biztos jó -e ez neki, és a tárcájának.

    forceberg: tetszik vagy sem, lokálisan ez valós megoldás, vagyis a kisebbik rossz megoldás. Globálisan nem, ez igaz, de sajna nem is az autópályán, 100-110 km/h mellett ritmusosan közlekedő járművekkel van a baj, nem a városokat összekötő, jól kialakított tranzit útvonalakon koncentrálódik az egészségre ártalmas beszívható levegő.

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz rob210 #84666 üzenetére

    Nem, nem mondom, hogy mi mint városlakók vagyunk felelősek a környzetszennyezésért, de mi, mint tudatos városlakók a helyváltoztatásunkkal tudunk a legegyszrűbben tenni azért, ahol élünk.
    Persze, ez csak egy aprócska szelete a tortának.

    Ott van a lokális klima kialakítása, mint lakóhely, munkahely felfűtése, lehűtése, ruha vásárlási, viselési szokásunk, táplálkozásunk, energiahasználatunk, stb.
    Mit eszünk, az honnan származik, mennyi energia szükséges az előállításához, szállításához.

    Tömegközlekedés? Régi Ikarusok járnak a városban?

    Most kezdjem az alapoktól? Vegyünk egy nagyon egyszerű példát.
    Szervezzünk egy házibulit, amit megtartunk egy közös helyen, mindenki a fizetésétől függően bedob a közösbe x öszeget, amit nevezzünk közös pénznek, amiből egy valaki, aki amúgy is szeretné csélni, felvállalja, hogy kivesz szabit elmegy, bevásárol amikor munkaideje lett volna, levonja a saját költségeit, mint üzemanyag, meg ha munkával töltötte volna az időt, annak a bérét, a maradékból pedig megegyeznek, hogy megy a következő bulialapba, amiből a jövőben pl bérelni tudnak egy kulcsos házat, vagy egy jobb hangrendszert egy másik bulihoz.
    Csak barátunk úgy dönt, hogy vesz kenyeret, anyi sört, ami elég a társaság felének, a bort, töményet, csipszet hanyagolja, magának bevásárol otthonra felvágottat, telepakolja a hűtőt, mondjuk vesz egy új TV-t is mert miért ne, hazaviszi, letagadja, hogy vett volna bármit, és azt mondja, hogy bocsi a pénz elvesztette közös pénz jellegét. Ezt közben mindenki végignézi, páran hümmögnek, megrántják vállukat, végülis lesz buli, a társaság felének van sör, nincs kaja, és kevesebből is be lehet rúgni, ezért megbeszélik, hogy kihozzák a meglevőből a legjobbat, a buliban mindenki megissza a fél üveg sörét, mindenki kényelmesen becsiccsent, ezért a meglevő készletet rábízzák egy másik tagra.
    Mit csinálunk azzal aki lenyúlta a többieket? Minimum hogy elvesszük tőle a TV-t, kipakoljuk a hűtőt, és szétosszuk egymás között, és nem hogy nem engedjük többet a közös közelébe, de még ki is közösítjük, ha mégegyszer megpróbálkozik hasonlóval.
    Igenám, csak időközben, akira rá lett bízva a maradék sör, úgy dönt, hogy b*ssza meg mindenki, neki az a sör jár, ő megissza az összeset, az első is lenyúlta a maga részét, nem is verték meg, nincs is következménye, ha a másiknak lehetett, ő is megteszi ugyanazt kicsiben.
    Végül a buli elmarad, a többiek meg max visszavihetik az üres üveget a visszaváltóba, bízva bene, hogy abból valamit tudnak kezdeni.
    A hasonlatot mindenki eméssze egy kicsit.
    Mi mit is csinálunk azzal aki lenyúlta a közöst? Elnézzük neki az egészet, mert stikában adott mindekinek egy tábla csokit, és el van nézve, nincs itt semmi látnivaló.
    Akkor most ki a hibás? Aki lop, vagy aki hagyja?
    Persze a valóság ennél több változóval rendelkezik, a társaság sokkal nagyobb, a tolvaj időközben meggyőzött többeket a társaságból hogy ad nekik a zsákmányból, ha megvédik, egy másik része a társaságnak, meggyőzésre elhitte, hogy ő igazából semmit nem adott a közösbe, és még el is hiszi, hogy az neki teljesen jogosan jár, hisz ügyes volt, megszerezte magának.

    #84667 forceberg
    Tudom, tudom, meg legjobb autó a céges autó. Ez klisé.

    #84676 t.imi
    A fentiek alapján azt mondod, hogy a társaság abszolúte nem hibás azért, hogy elmaradt a buli, és hagyta mindenki, hogy valaki lenyúlja őket?

    A csőgazdag nem enged a színvonalából. Miért tenné? Azt szokta meg, azt akarja, és neki az jár. Igen, de a csőgazdag azért csőgazdag, mert valami olyat ad el, drágán, amit megvesznek tőle, vagy a fenti példának valamelyik "nyertese". Zavar ahogy a csőgazdag él? Ne vedd meg a termékét, és győzzd meg a többieket, hogy ők se tegyék. A csőgazdag vagy változtat az életén, vagy nem lesz csőgazdag. Hány cég és ember ment tönkre akár csak az elmúlt években, mert a piac elítélte a viselkedését a tudatosabb piacokon...
    És igen, a kisember a hibás mindenért. A kisember tartja el a nagyembert a sok kisember hiteti el a nagyemberrel, hogy ő nagyember és nem csak egy közüllük, hogy nincs joga pálcát törni a feje felett.

    Ok tudom, a fenti példa egy ideális világban van, ez meg nem az, és valóságtól baromi messze van, mint ahogy seemilyen utópia nem tud működni az emberi tényező miatt.

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz rob210 #84682 üzenetére

    Nem ringatom magam álomvilágba, tudom, hogy naivitás, de legalábbis, nem ez a megszokott gondolkodás, pláne itthon, és nem most. Egy fecske nem csinál nyarat, de nem is vagyok egyedül, aki hasonlóan gondolkodik, de a többségi társadalom nagy része is inkább csak túlélni akar, de leginkább az első adódó alkalommal más kárára is a saját egyéni jólétét növelni, mert az ösztönöket kikapcsolni nem tudjuk. Nem is szabad, ez a túlélés záloga. De ugyanúgy belénk van kódolva az anyai/szülői gondoskodás, az önfeláldozás.

    Nyugi, tapasztalok és folyamatosan, nap mint nap pofán csap az élet. De mi a jobb. Belenyugodni, hogy nem tehetsz semmit, vagy minden nap egy pici energiát fektetni abba, hogy te magad változtass valamit és a környezeteddel is megértesd, hogy ne törődjenek bele abba ami van. A futóhomokból is csak azt lehet kihúzni, aki hagyja, és nem rúgkapál.

    Különben is, a történelem során mindig voltak rá példák, hogy kvázi alulról induló kezdeményezésekkel értek el nagy változásokat. Az más kérdés, hogy a végkimenetel pozitív vagy negatív volt, pláne, hogy hosszú távon mit okozott. Elég csak a közelmúlt közelkeleti eseményeit nézni. Nem is lett jó vége, de maradva a topikhoz valamilyen szinten hűnek maradva, a nagy franca forradalom is jakobinus diktatúrával végződött, és egy megalomán császár hatalomkerülésével folytatódott, de végül csak megérkeztünk a jelenbe.

    Olyan nem volt, és nem is lesz, ami mindenkinek jó volt, és lesz. De olyan igen, ami a többség számára jobb. Sajnos mindig lesznek is, akik a peremre szorulnak, és nem lehet velük mit tenni, de az mindig is a többség döntése, hogy velük mit kezd

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    Nem tudom, érdekel-e bárkit, inkább csak leírom a tapasztalataimat, a mostani zord időjárási körülmények közt, a full ledesítés hatásainak.

    Szóval nagyon modern, nagyon fasza, és pontos gyártású Led-es megvilágítók mentek a kocsiba előre. (Ugye az osram már elkezdte a h7-es szettjének a homologizációját, ami Európa fejlettebbik felét egyre több járműre meglett, köztük m2, és m3)
    Éjszaka nagyon jól látni vele, vetítés pontos, csak szuperlatívuszokban tudok róla beszélni.
    Viszont, minap elkapott a hóesés, féloldalasan, lejtőn, reggelre be is lepte a kocsit 15 centi vastagon, de olyan oldalirányú havazás, hogy a kerékjárati ívet is megpakolta rendesen.

    Ugye a régi lámpák úgy vannak kialakítva, hogy legyen szuszogójuk, ami pára bemegy, lecsapódik, azt menet közben eltűnik, úgy, hogy az izzók befűtik a lámpatest belsejét, és kéményszerűen, a felső szuszogókon távozik.
    Csak éppen, a modern retrofit LED-es fényforrások alig termelnek hőt…

    Ki kell erre találni valamit, ha más nem, a szuszogókat ledugózni, hogy a párás levegő ne tudjon belemenni.

    Megelőzvén a kérdéseket:
    - nincs eltörve a lámpatest
    - rajta van az összes burkoló, jól is zár
    - valószínűleg az olvadó hó folyhatott be a lámpába valamelyik szuszogón, mivel ferdén állt az autó, a motortérben is elég sok víz állt

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz rob210 #84719 üzenetére

    Ohh, rituálisan anno én is mindig ráköptem az ujjamra, amikor a központi zárat, a jel közepét megnyomva kapcsoltam be :)
    Tudom, prosztó, alpári dolog, de… akkor is :) Ennyi kell.
    Forceberg [link]
    Ohh, anno búvárszemüveg párátlanítóval lögyböltem ki a belsejét, amikor kipucoltam az egészet, csak nem szabad túlzásba vinni, mert a műanyag alkatrészekre felvitt foncsor bevonat alatti vékony rézréteg alá kúszik, és ledobatja.

    Igen, ezt a fűtés dolgot valahogy meg kell oldani, de a vazelin, és egyéb ilyen hidrofób anyagok nem lesznek jók.

    Amúgy, most találtam egy kínai gyártót, akik a TYC-nek a beszállítói, és adnak el külön Hella kompatibilis vetítőlencsés modult. Lehet teszel vele egy próbát. Annyi a nyűgje, hogy lámpán belül kell szétkapni, majd darabjaiban kivenni és a vissza tétele is ugyan ez a metódus.

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    Toltunk a hosszú hétvége alatt egy Észak-olasz-osztrák túrát.
    Cca 2700km ment a kocsiba, nagyjából végig pálya, 130-140 közötti GPS-szel belőtt tempó. Városi használat nem volt, mindenhol a helyi tömegközlekedéssel csapattuk.
    Mindenhol alap gázolajat tankoltam +VIF.
    5.7l-es fedkomp alapján mért, és 5.8l-es tankolások után számolt, persze a fedkomp alapján mért távolságból. Valós, GPS alapján mért az jobban fedi a valóságot. Kevesebbet mért a fedkomp, és még a magasság kompenzációt nem is számoltam bele.

    Egy élmény volt megérkezni. Nagyjából ahogy átléptük a határt, onnantól megszólaltak az addig csendben levő borosüvegek. :D
    Most vezettem először ennyit egyszerre az olaszoknál. Eddig észre sem vettem hogy ezek mind potenciális BMW userek, vagy nem tudom, oda már index kar nélkül szállítják vasakat. Elég gyorsa megunnánk, ha ivós játékot kéne játszani az indexeléseket számolni. Sávok? Felfestések? Minek az? 3 sávos úton, ketten mennek egymás mellett, mindketten középvonalon XD te meg próbálj elmenni mellettük.

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz sesomaru1989 #85221 üzenetére

    A félreértések elkerülése végett. Visszafele, hazafele, a Magyar határ után szólaltak meg az üvegek.

    Nem Dél-olasz, hanem Észak! Előbbi amúgy sem Európa… utóbbi meg. Lazák, nah… Biztonságosan vezetnek, csak ha olyanok mint folyadék. Kihasználják a rendelkezésre álló területet :) Az index nem használata is olyan, hogy megalszik a tej a szádban mire átérnek egyik sávból a másikba, szóval nem veszélyes. Nem átrántják, mint a dörzsölt magyar, hogy esélye ne legyen a másiknak megakadályozni azzal, hogy lepadlózza, hogy ne férjen be. A pályán is inkább a magyar BMW, és Merci SUV-okkal volt a gond. Azok mentek mindenki picsájába, és villogtak. Meg az olasz rendszámos, látványosan kisebbségiek.

    Balkán. Megvolt az is. Láttam fura dolgokat, de az a nagy büdös valóság, hogy messze nem volt olyan durván veszélyes, vagy gáz amilyennek be van lengetve a köztudatba. Anno írtam erről egy hosszabb posztot. Azóta 2x visszamentünk. A kilók meg ránk.

    Jó, hát a balkáni, meg Szerb néplélek az ilyen. Emberöltőt éltek le úgy, hogy állandó harckészültségben kellett lenni, és sarkítva, de kb arról szólt az életük, hogy vagy te vered meg a másikat, vagy téged vernek meg. Opció nincs. Viszont a fiatalok, az értelmiségiek hozzáállása nem ilyen, sőt, éppen ezzel ellenkező. Ők is úgy állnak hozzá, hogy a white trashben élnek.
    A balkán közepén, ha túl vagy a kúltúrsokkon, pont az tud igazán durván szemet szúrni, hogy annyi náció, vallás, érdekcsoport van és mégis kisebb nagyobb konfliktusokkal, de békében elvannak egymás mellett, együtt fejlődve.
    Nah, ez ami nálunk tejesen kihalt, nagyjából 100 éve.

    Az elborult román, főként erdélyi magyar területekről jövő rendszámos sofőröket sajnos általánosságban semmi sem übereli. Az a legalja. Az aszfalt császárai. Az országút rendíthetetlen urai. Mindenki takarodjon előlük a francba. Persze tisztelet a kivételnek, de bármilyen szakadt féllámpás-félnótás szarban olyan arrogáns parasztok mint bármelyik hazai kopasz bömösös.

    Klios: olvass vissza. Sokan használják a topicból. Télen télit, nyáron nyárit. Használom, de sok különbséget nem veszek észre. Kb annyi mint ha normál helyett prémium üzemanyagot tankolnék. Pályán nincs sok difi, kicsit puhábban jár a motor, kevesebb rezonancia, de az 1.9 dci amúgy sem a kifinomult nézéséről meg a járásáról híres.

    [ Szerkesztve ]

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz Kronos3000 #85228 üzenetére

    Ne aggódj, a Brembo hátsó tárcsám se volt szebb 2 év után. Annak is már rohadt a pereme, meg vállasodott.

    rob, jól látom, hogy konkrétan már megdőlve kopott benne a betét, és a nyereg válla ették magukat bele, vagy az retek rajta?

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz rob210 #85238 üzenetére

    Anno az acélfelniket én is lehomokoltam, kapott egy foszfátfürdőt, rozsdagátló alapozót, 3 rétegben, arra szórókitt, majd ezüst felnifesték, és lakk. 2 tél alatt át is ütött a barnaság. Néha lekenem, és átdörgölöm ro55tel, olyankor gyönyörű szép lesz, és az első esőig marad is, de lusta voltam egy ilyen művelet után átfújni pár rétegben.
    Majd ha visszament a nyári alu szett. Most eltakartam dísztárcsával és csókolom.
    flymi: 22k az teljesen korrekt, bár nekem túl olcsónak tűnik.
    XVI-ban az Ikarus telepen van egy szinteres. Ők pont ezért meg is munkálják a felnit, lekerekítik a lemezeket, hogy ne legyenek élei, pont azért, amit Jimmy8 is említett. A PE nem nedvesíti az acélt, és hasonlóan, mint ahogy a víz a zsírpapíron, cseppeket formáz, mert a peremszöge nagyobb mint 90 fok. Le kell kerekíteni az éleket, hogy egyenletesen be tudja vonni.
    Ők nem fix áron dolgoznak, hanem közben derül ki.
    De ugyan ez, az Oszi szinternél, bár ők fix árasak és még csak bringa vázat festettem náluk. Ők is pont ezért megmunkálják a felnit is, hogy ne legyenek élek.

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz sesomaru1989 #85251 üzenetére

    [link]
    erre gondolsz?
    Angolban strikernek hívják a katalogusban.

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz rob210 #85257 üzenetére

    Elképzelni nem tudom mi lehet az ok, hogy ezt kelljen cserélni. Ha ez elkopik, maga a zárszerkezet annyira szét lehet járatva, hogy a hangolás sem segít rajta.

    Én anno levettem, mert érdekelt, hogy van-e rohadás alatta, meg lehet-e állítani, de fix.

    Marad a lakatos módszer, a hidraulikus emelővel ajtó alá támasztás, és bízni, hogy nem a zsanér, vagy a határoló reped-törik.
    A gyárban is így állítják be.

    Sajnos nekem is kellett már. Az utas oldali ajtó, szó szerint mindig ki’asszák a pille súlyú utasok (van, hogy akkor erővel, hogy vissza is vágódik), meg az ablakba kapaszkodik mindenki kiszálláskor (a mai napig meglepődök rajta, mennyi statikus terhelést bír az edzett üveg). Az a fele már lógott egy picit, és nem a stift kopott el, így emelővel alábakolva újra be kellett lőni az ajtó szöget.

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz Nordik #85262 üzenetére

    Ami az aksitálca alatt van? Arra gondolsz?
    Elsőnek 3 óra volt cserélni, motort alábakolva.
    Másodjára, 1 se, motor tartó gerendával.

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz Nordik #85265 üzenetére

    Ezeket a praktikákat Rob jobban ismeri.
    Én csak követem a szervizkönyvet. Az azt mondja, ki kell, hisz a felülről tartó csavarokat onnan lehet rendesen megfogni.

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz Predator2 #85283 üzenetére

    Rakhatsz bele LED-et a helyére, de max az első pár percben fogod jobbnak látni. Az is ugyan olyan gyenge lesz, sőt, mivel nem fogja jobban szórni a fényt, nem fog nagyobb területet bevilágítani.
    Több helyen lehet kapni M2-höz is való LED-es rendszámtábla világítást. Oda teljesen alkalmatlan, mert túl sok, és nem elég diffúz a fénye, de csomagtartóba fasza.
    [Ehun vagyon, megmutasztom]

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz Gali199qd #85314 üzenetére

    Nem tudom, releváns-e, de nekem is volt hasonló bajom.

    Nálam egy kupak mosás oldotta meg. Egyszerűen nem zárt, és azt vettem észre tavaly, hogy fél év alatt maxról minre csökkent, majd feltöltés után megint. Nincs mese, a párolgás az akkor is párolgás.

    Most lekopogom, egy ideje semmi fogyás.

    Szívj le belőle egy adaggal, tedd el egy kémcsőbe, üveg fiolába, bármibe és töltsd utána desztvízzel.
    Amikor megint lecsökken, akkor is vegyél belőle ki, megint tölts utána. A harmadik alkalommal ugyan ez.
    Hasonlítsd össze a mintákat. Ha azt látod, hogy a színe ugyan az, akkor a víz párolog belőle. Ha azt látod, hogy halványul, akkor valahol eszi, vagy folyik, esetleg, rosszabb esetben azt szippantod be, amikor felhúzott ablakokkal krúzolsz. A tüdődnek kifejezetten jót tesz ;)

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    Na ki hagyta el a pótkulcsot is a kocsihoz? :DDD
    A szar kínai kulcskártyát anno szétbontottam, amit feltanítottam, kellett róla a chip, az új meg még szűzen várja a feltanítást, vagy klónozást.

    Szerencsére megtalálták és már nálam van, de most jött el a pillanat, hogy három kulcs kell és az egyik megy rokonhoz, megörzésre.

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    Adva van a klasszikus, gyárilag szerelt féltengely támcsapágy tartó, amivel gyárilag szerelték az m2-ket. Ez lenne az: [8200187544]
    Valamint ezzel kompatibilis alkatrész: [8200502731]
    Robibá, ezekkel milyen tapasztalatod van? Utóbbiból van gyári új.

    Orosz oldalakon is (drive2 , meganeed) felmerült a kérdés, de sehol sem olvastam róla rosszat, csak annyit, hogy bemegy a helyére, van aki szerint jobb is, könnyebben szerelhető, de könnyebben sérül ha jön a kátyú.

    [ Szerkesztve ]

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz roli1979 #85464 üzenetére

    Nem tudom mennyire akarsz harcore belemenni a buliba, de ha van egy rendes SDR-ed akkor tessék egy lib: [link] Ezzel kicsit utána tudsz menni a dolognak. A szenzor sokkal többet tud elmondani magáról, mint amit az autó, vagy ezek a kínai meg egyéb 3rd party “programozók” kiolvasnak belőle.
    Amugy valsz full kínai amit leírtam :D

    A baj az, hogy a gumisok 99%-nak fogalma sincs mit csinál. Vidd el egy másik helyre, de esélyesen vettél egy szett olyan szenzort, ami évek óta pihen a gyártás óta, és már lemerült az eleme. Néha magához tér amikor olyan kedve van, de ennyi.
    Van fotó a beszerelt szenzorokról?
    A szaki kitörölte a korábbi tpms-ek azonosítóit a rendszerből? Vagy a jómadár simán hozzáadta? Csak mert a mert az l2 meg a m2 még nem tud két külön szettet kezelni, mint a modernebb szerkezetek. Négy gumi plusz a pótkerék, és egy egy pluszba, mert úgy jött ki kerekre.

    [ Szerkesztve ]

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz roli1979 #85469 üzenetére

    Ilyenkor azért gondolj arra, ha neked lejár a személyid, akkor új kártyát kapsz, amit felvisznek a rendszerbe és törlik a régit, vagy kapsz egy random kártyát, amire pl a Kovács Béla név van írva, ráírják a régi kártyaszámodat kézzel, majd onnantól a személyid alapján Kovács Béla vagy?

    Ezért nem veszünk aliról tpms szenzort, max akkor ha tudjuk mi kell nekünk és ezért nem visszük olyan helyre a kocsit elektromos dologgal, ahol nem gyári, vagy ekvivalens diaggal csinálják amit gyártói előírás szerint azzal kell, mert a végén dupla költség lesz.

    Amúgy, azt a gumist sem értem, aki beszerelés előtt, nem próbálja ki a szenzort. Gondolom, azért a gumi felszerelés díját azért elkérte és majd az újra le- és felrakás díját is el fogja. (Mindenféle rosszindulat nélküli megjegyzés)

    [ Szerkesztve ]

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz rob210 #85467 üzenetére

    ‘Csába… köszi :R
    Akkor ezek szerint itt nem áll az F4RT + ND0 mellé is ez van téve, akkor F9Q + ND0 mellé is jó lesz elv.

    Továbbra sem akarok bontott alkatrészt pakolni a kocsiba. Ez is az volt, egy évig bírta igaz, kellett hozzá, hogy átvágjanak és ne cseréljék ki a csapágyat, csak kiszámlázzák.
    De b+ továbbra sem értem, hogyha kiveszik a féltengelyt nettóban elbasznak vele egy órát, lecserélik a tartót, akkor azt a retkes 10 percet miért éri meg nekik megspórolni, hogy rámelegítenek, lehúzzák a csapágyat, ledrótkefézik, végül felhúzzák az újat.
    Majd utána amikor egy év eltelte előtt megyek vissza garanciálisan reklamálni, hogy visszajött a hiba, még nekem
    kell elmakogni, hogy átbasztak, nem cserélték ki és még röhögnek is rajta, hogy dadogok. Pénzt visszakaptam, vásárlók könyvébe beleírtam, bár valsz a kutya sem fogja nézni. Így, hogy beismerték már leírom.
    Amúgy, esélyesen, ha nem röhögnek pofán én nem úgy kezelnek ahogy, elengedtem volna, megvonom a vállam, kicserélik, másodjára megcsinálják rendesen, ilyen link országban élünk, nem kell meglepődni, de amikor röhögnek meg fogyatékosként kezelnek, azért kicsit el tud borulni az agyam. Ez kurvára nem arról szól, hogy próbál az ember valahogy talpon maradni és azért link.

    Amúgy még élesen megvan, hogy meg is kérdezted, hogy biztos kicserélték-e a csapágyat. Én meg naívan bíztam benne, hogy igen, ha már ki lett számlázva és hülye voltam, mert nem néztem akkor alá, mert lusta is voltam aknára állni, és a burkolatokat lekapni.

    Jobban bosszant, hogy csinálhatom meg ezt is magamnak és nekem fog elmenni vele a szabadidőmből, és az új tulaj ezekből semmi törődést nem fog értékelni.
    Pedig az utóbbi időben kipróbáltam pár CC-t, hogy belőjem az értékét a sajátomnak, és atyaég… most érzem igazán hogy miért szídod az m2-ket. Kóválygó futómű, félrehúzó kormán, féloldalas kasztni dőlés, zörgő tető, kirohadt ablak alatti műszerfal szivacs, lötyögő pedálok, nem működő klíma, ventilátor, olajban úszó motortér, búgó váltó stb stb.

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz gixxergabi #85480 üzenetére

    Felesleges bárhova battyognom. Benne van, hogy kimaradt egy munkafázis a károm megtérítették. Csak ‘urva szar szájízzel jöttem el. Kb ennyi értelme van.
    A vásárlók könyvébe nem csak rosszat lehet írni. Egy ellenőrzéskor hivatalból meg kell nézniük, és ha épp elég szabálytalanság van / hiányoznak lapok, ezek függvényében is bírságolnak / kérik a nagyobb bekészített borítékot.

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz roli1979 #85479 üzenetére

    Ha nem szar maga a szenzor, akkor igen. Lehet attól is szar, hogy lemerült az elem, eleve hibás benne az RF frontend, kínai fos a PCB, vagy eleve gyártási hibás chip került bele. Ezt távgyógyítással senki nem mondja meg neked.

    Igazad van, ne izgasson honnan szerzi be, végülis csak az aktív menetbiztonság része :D Gondolom szívesen veszel Adibas cipőt is, meg Puna pólót is eredeti áron ;)
    Azt viszont, neked kell érezned, hogy mit csinálsz. A legtisztább, ha szépen megkéred, hogy írja beléjük vissza az amúgy rájuk írt ID-t. Majd keresel valakit diaggal, aki feltanítja rendesen.
    Az a helyzet, hogy neki kell bizonyítani, hogy nem ő adott el neked szart, annak ellenére, hogy ott is kint volt, hogy a pénztártól való távozás után reklamációnak helye nincs.

    Amit én tennék, és a leggyorsabb módja a tesztelésnek, amihez van neki is eszköze: jól működő kerekeket messzire elvinni a kocsitól, a rosszakba meg beírni azok ID-it. Ha úgy nem látja a kocsi (nem a műszer, kocsi) akkor a szenzorral van a baj, szart kaptál, gumi le, rakjon bele másikat. Nem a műszernek kell látnia pár centiről, hanem a kocsinak.

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz roli1979 #85485 üzenetére

    Nem-e?

    Ott van az, csak decimálisan. Számold át hexába, és azt kell beírni. Ezeknek 6 byte-os ID-ja van.
    07058723 <- ez van rajta a vonalkód alapján decimálisan.
    6BB523 <- ez a hexadecimális megfelelője.

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz rob210 #85488 üzenetére

    Elméletben rákészültem. A gyakorlat meg majd hozza, hogy elméletben minden könnyebb.
    42x2-es szénacél cső + 35.5mm-re kifúrt anya, ami felfekszik a csapágy állórészére. Azzal megy a helyére satupadban.

    Lejönni meg kerékpár kormánycsapágy villanyak csésze lehúzóval, b opcióként, menetes szárakkal meghosszabbított csapágylehúzóval. Vagy flex-szel több darabban.
    Bevallom, jobban félek attól, hogy nehogy az legyen, hogy a féltengely is sérült már. Ettől függetlenül telenyomom Xado zsírral a csuklókat, a cseréig kibírja azzal.

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz forceberg #85561 üzenetére

    Nem ok nélkül kattognak azon, hogy lehet a HVO-t még olcsóbbá tenni, és a leggyorsabban átállíthatóvá tenni a mostani gázolajos állományt, mert ez csak rosszabb lesz.

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz rob210 #85556 üzenetére

    Most őszintén. Én is pillázok folyamatosan. Azért vágom épp tüchtig perfekt állapotba a cc-t, hogy a legjobb áron tudjak kiszállni belőle, olyanhoz kerüljön aki továbbra is foglalkozik vele és váltani plugin hibridbe, mert az legalább 50km-t el tud menni amit a garázsba beletöltök, míg pár éven belül nem cserélem egy elektromosra.

    Sokkal, de sokkal rosszabb a helyzet, mint amit érzékelsz belőle. Nem az a para, hogy drága az alkatrész, hanem, hogy lassan nem is lesz. Sem gyári, sem utángyártott, hanem a bontottból kell kukázni.

    [ Szerkesztve ]

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz domper2015 #85564 üzenetére

    Ez nagyon is féligazság és nem számolsz bele egy halom plusz tényezőt.
    Sajnos itt nincs semmi mesterségesen generált dolog.

    A covid kezdetével megugrott a szórakoztató elektronikai termékek iránti kereslet is, így a nagyobb volumenben gyártott IC-ket azonnal le is apasztotta a piac. A félvezető gyártók azonnal elkezdtek bevásárolni alapanyagból, a nyers szilicium ostyából, az úgynevezett waferből. Ezzel párhuzamosan a termék gyártók elkezdték a konzumer elektronikai alapanyagok helyett az járműipari, és az industrial minősítésű IC-ket is lefoglalni maguknak, amiket, a nagyobb ár miatt inkább csak a célpiacra gyártottak.
    Nincs itt semmi mesterséges dolog. Csak baromi szar raktározási, rendelési metodika, valamint az, hogy mindenki meg akarta lovagolni, hogy covid miatt újabb elektronikai hulladékot gyártson le, pár alkatrész nepper cégek meg sokszor, csak azért lefoglaltak, és beraktároztak maguknak egy nagyobb szállítmányt, hogy azt 1-2 hónappal később eladhassák. Csak nem számoltak vele, hogy ezzel szemben a tervező cégek is fejlesztési stratégiát váltottak, és gyorsabban terveztek át komplett termékeket, másik alkatrész bázisra.

    A szivattyú, kompresszor gyártás meg… drágább lett a szállítmányozás, drágább a nyersanyag, sajnos pont a mostani helyzetben jön ki, hogy nem annyira baba ez a globalizált világ, és gyártás, hogy egy termék nagyobb utat jár be a gyártás alatt, mint amennyit egész életciklusa alatt megtesz.

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz rob210 #85572 üzenetére

    Dikk má more, legyí pící, topicgazdaként. XD Amúgy, teljesen egyet értek, és még szépen is fogalmaztál.
    Mod: inkább okba teszek mindent.

    domper2015, sajnos vagy nem sajnos az utóbbi hónapokban elég közel sikerült kerülni a félvezetőgyártáshoz, és siralmasabb a helyzet, mint gondolnád. De egy halom cikk is ezt igazolja, semmi belsős infót nem árulok el ezzel.
    Kínában, indiában pl semmi félvezetőgyártás, sem ahhoz alapanyaggyártás nincs, pedig igény volna rá. Nem is kicsi, de nem ok nélkül nem engedi nekik nagyjából senki sem eladni, csak a nagyon “atomi” alapanyagok onnan szerezhetőek be olcsón. Kína, India csakis összeszerel, bio gépsor, azokból, amit kívülről kap. Taiwannal, technológiailag függetlenítené magát a nyugati világtól. Viszont a mai napig senki sem tudja biztosan megmondani, hogy mi igaz abból, ha beindul a vész forgatókönyv, akkor nem lesz tényleg az, hogy az összes ottani gyárban és fejlesztőközpontban lerohanás esetén, automatikusan beindul az önmegsemmisítés.
    A 90-es évek óta, az USA, és régi EU félvezetőgyártása át lett költöztetve Taiwanra, Malajziába (meg a közel keletre, de ott is csak prototipus volumenben), ők látják el az egész világot. Most pedig megy pánikszerűen ezen gyárak felhúzása az anyaországokban, ha Taiwant lerohanja Kína, ne essen vissza a fél világ a digitális kőkorszakba. Perpill a Maláj gyártókapacitás nagyjából arra elég, hogy a hadiipart ki tudja szolgálni, amikor arra át kell állni.
    A berlini Gigafactory megépítése sem ok nélkül volt ilyen sürgős, és gyors.
    Az orosz helyzet, ezt a statusquo-t bolygatta meg kína-taiwan-nyugati világ tengelyen. Ha Taiwan borul és nem elég gyors az ipari átállás, akkor jöhet a steampunk világ, vagy csodálkozunk, ha mint a Fireflyban, az egyezményes világnyelv a jövőben a mandarin lesz, nem az angol. Persze ez fikció, de a mostani helyzet, az baromi para.

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz Somatom #85575 üzenetére

    Eu-n kívül már elkezdték a forgalmazást. Szerbeknél, Montenegroban, törököknél, Marokkóban, főként ott, ahol nagy az alkatrészbázis is és még megvannak az eredeti gyártósorok, begyakorolt kezek. Elvileg nem vészes. Lekapják ami régi, felrakják az új alkatrészeket. Ha nem volt deformálódás, szalon állapot.

    Főként Daciákat, meg a Renault emblémás Daciákat újítják így fel. Azokat nem is nehéz szalon állapotra hozni.

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz hotibi #85583 üzenetére

    Egy ökölszabályt véss be. Ha Renaultod van, ami futómű, csapágy, vagy motortartó, KYB, TRW, Hucthinson, Meyle négyessel nem tudsz mellélőni, valamint a nagy nevekkel, mint SKF, Gates, Dayco.

    Amúgy az első három a gyári beszállító.

    Ha pedig visszakeresel, rob210 mindig írogatja folyamatosan, mely gyártók aktuális szériái a nem éppen jók :)

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz Somatom #85625 üzenetére

    Kezdünk átesni a ló túloldalára…

    Tény, sok a lekotlott, szerelőt nem látott m2. Sok a műszaki analfabéta, aki a kavicsos gumi és a kettétört féltengely csillag között sem tud különbséget tenni. Van elég telibeszarom típusú ember is. Ahogy azok is, akik egy parkolóba két retkes vonal közé nem tudnak beállni.

    Ez utóbbiak általában egy személyben egyesülnek, és gyakran vesznek m2-t mert olcsó, különböző okok miatt.
    Amikor ezek a tulajok találkoznak azokkal a szerelőkkel, akiknek már ovis korban problémát jelentett a formapárosítós bedugós játék, és a szerelés megáll a kikenem szilóval, mert különben is szarfrancia, a diag meg megáll a kínai ELM koppintás + torque kombóból, ( ugye az olcsó autó tulaj nem fogja megfizetni, csak az olcsó szerelőt) abból nem kellene ilyen következtetéseket levonni.
    Amennyit Rob foglalkozik vele és tapasztalata van, ha meg is fizetnék érte tényleg rendesen, már rég saját márkaszervize lenne. Ez az egészben a legszomorúbb.

    Megbízható tulajtól kell, karbantartott m2-t venni és utána is karban-, de legalábbis szinten tartani, ennyi.

    Az m2 igenis egy jó autó, bitang jó ár/érték aránnyal. Túl jó volt, kicsit szar futóművel, ami rendes utakon nem is jött ki, aztán az első 10 évükben, annyi időre nem jutottak szerelőhöz, hogy az állapotuk fel legyen mérve, s időben el legyenek kapva a kis hibái. Ilyen korukban egy átlag VAG konszernes szerkezet fele már ki van cserélve.

    Baromi sok futott belőlük taxiként, egész Európa szerte, olyanok, amik folyamatosan karban voltak tartva, hisz kötelezően vizsgáztatni kellett őket. Azokkal általában nincs is baj.

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz rob210 #85630 üzenetére

    Én tudom, hogy te a lelakott példányokról beszélsz, de a topiclakók jórésze már nem. Már egy kutya alá van véve.

    Cikkszámok alapján az alkatrészek ugyan azok (persze, vannak specifikusak, más súlyelosztás miatt más a rugó rugóállandója, tartóereje, itt-ott plusz kapcsolódási pontok vannak, több merevítés van benne, hogy ne halj meg, ha valamivel csattansz, vagy alapból ne csavarodjon el, ha nincs fent a tető, de a motorok, a futómű, az összes komponens, amit szídnak, az mind ugyan az.

    A CC-nek ugyanúgy meg annak a nyitott tetejűek rákfenéi. Tömítések, ollós szerkezet kopása, csapszegek, mozgató hidraulika, stb stb. Összességében problémásabb autó kellene hogy legyen, mert jóval komplexebb.

    Másra készült, más felhasználóknak, ugyan azokból az alapanyagokból, más a tulajok hozzáállása, ezáltal jobban egyben marad.
    Csak egy példa, ami mindkettőt ugyanúgy érinti.
    Egy CC-ben törik a belső sárvédőburkolat, mert felkapott egy kavicsot, vagy beakadt egy ág, padka, akármi? Tulaj cseréli, mert később is akarja használni. Lemezek max rozsdapöttyösek. Ro50/korrant, egy kis festék és mintha új lenne.
    “Sima” m2 tulaj mit csinál? Hagyja, 5 év múlva úgyis eladja. Azt a 15e Ft-ot plusz egy 500-ast az új patentokra ne adja ki. Hülye vagy, azért 3x megtankolja egy 5-ösért. Csak 5 év alatt a sár, a latyak, a homok, a kavics, vagy csak a menetszél kikezdi az egészet. Hány m2-t látni burkolatok nélkül? Tele a face csoport kirohadt, elporladt, vezérlés melletti merevítő-takaró-biliacél lemez burkolatú m2-esekkel.

    Követni követem én is a hirdetéseket, ami jó m2, akármilyen áron van, kb aznap el is megy. Ezeket keresik.

    No de mindegy is, mert kb 2-3 év és ezek el fognak tűnni az utakról, mert a karbantartás hiánya bontóba vágja őket, de figyeld meg, pont m2-ből lesz halommal youngtimer OT-s jármű, mert amire viszont vigyáztak és tényleg megkapta a kellő minimális törődést, azok parolázni fognak, mert még az utolsó generációja az autóknak ami speciális eszközök nélkül javítható pusztán alkatrész cserével ( a motor komponensei csekély részének kivételével)
    Nem véletlen, hogy az RS-ek is akkora becsben vannak tartva, főként a briteknél és ott tényleg csak a futómű, meg a motor a difi. A váltó, a kasztni elemei, azok mind-mind megtalálhatóak a “sima” szériában.

    mod: ez már inkább off

    [ Szerkesztve ]

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz rob210 #85636 üzenetére

    Ezzel megfogtál, a CC bölcsője tényleg egy “kicsit” masszívabb, így jobban eloszlatja a terhelést.

    Igen, tudom, ilyen apróságokban van benne az a plusz 250 kiló.

    Csak, hogy ON legyek:
    [kép]
    [kép]
    [kép]
    Miért csúszott meg a támcsapágy a tartóban és miért ette meg a szimeringet a féltengely a váltón?
    A bontott feszítő lap is ugyan ilyen szar volt, azzal “csak” 1mm játéka van. Újat nem kapni, bontottból mindegyik sérült. Egy legkevésbé sérültet végül síkra köszörültem, abból elég volt 500 mikront lekapni, valamint a spiáterből a felfekvő felületnél épp csak lemartam egy picit, hogy teljesen sík legyen.
    Erről már nem fotóztam, de kellett volna, mert mindig rohadt szexi a frissen mart felület :) Tudom, gépészpornó…
    de ekkor már nagyon ki volt a f@szom az egésszel.

    Agyaltam rajta, hogy kapjon-e Loctite 603-at, azzal nem forog meg sosem, de akkor a büdös életbe nem szedi ki futóműves a féltengely támcsapágyat a tartóból. Viszont volt 641-em is, ami jóval gyengébb, meg a hőállósága sem igazi, de pont tökéletes lesz oda.

    Egyelőre olyan csendben teszi a dolgát, ahogy kell. Ennek is megszűnt a zaja, bár szerintem ezt is csak én hallottam, és csak engem zavart.
    második projekt:
    [kép]
    cserélt már valaki környzetvédelmi paplant ( az olajfogót) az alsó motorburkolaton? Hogy a fenébe kapok ilyet?
    (igen a letört fület se lenne rossz pótolni)

    [ Szerkesztve ]

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

Új hozzászólás Aktív témák