-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
-
-
Srácok, már tavaly is kérdeztem és most ismét felmerült bennem a kérdés.
Elsősorban az 1.5dci tulajokhoz szólna a kérdésem:Tehát normális haladással --> kint 6.-ban 100 körül, városban 5.-ben 60 körül, a mostani mínuszokban (de emlékeim szerint talán nyáron is), így áll be a vízhőfokom:
Tehát a második vonal után picivel, nyilván ha tempósabban haladok, vagy forgatom városba picit jobban, akkor már kissé megközelíti a harmadik vonalat is.
Nos vettem egy ODB2 csatis diag cuccot (elm327) és ahogy nézegettem, nekem 70 fokra áll be a hűtővizem és ott áll, +/- 5 fok, ahogy írtam, a haladástól függően. (bár ez a 70 minimum mindig megvan, kivéve, ha leállok és jár a motor, akkor lejön 67 környékéig).
Tehát, ez így jó, így kell lennie, másnak is ilyen, vagy valami probléma lesz???
Esetleg a termosztátom, állandóan nyitva lenne???“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Köszi, igazából sejtettem, csak a megerősítésére vártam valakinek.
Az a f@szä, hogy legalább, egy éve így használomBár így hidegbe, óvatosan járok vele, meg amúgy is, még jó, hogy nem qrtam hengerfejesre.
Akkor erre hétfőn rámegyek.Ja és még1 kérdés a hozzáértőktől, a turbo "címkéjét" bontás nélkül, meglehet valahogy sasolni?? Tehát, így, hogy a helyén van megnézhető, mert kellene a pontos száma.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
válasz SocketA #15175 üzenetére
Hali, pontosan mi hiányzik, a dobbetétben lévő kivehető ajtó, vagy, ami mögötte van, a lámpán lévő kupak ?
Nekem az ajtó hiányzott, de mivel a kupak megvolt, nem ázott meg semmi, pedig sokáig futott így az autó.
Viszont ajtót sehol nem találtam, egy pesti autósboltból rendeltem, első dobbetét elsőrészt, ajtóstul, valami 2k körüli áron, asszem...
Annyi, hogy ez másabb anyagból van, mint a gyári, de tökéletes, már lassan 2 éve.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Az izzít is, az mit jelent?
Az ábra megjelenik a műszerfalon, vagy néztétek az izzítógyertyákat is kiszedve?Ha csak az előbbi, akkor valószínűleg az izzítógyertyák valamelyike kuka. Nálam tökre ugyan ez volt a tünet, a négyből kettő nem izzított.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
válasz SocketA #15250 üzenetére
Nincs az a szerelő/ember/számítógép/semmi, aki megmondja, hogy még mennyit bír ki a vezérműszíj.
Bár, ha a szerelőd aláír egy hitelesített jegyzőkönyvet, hogy igenis kibír 10k km-ert és ezért ő teljes anyagi felelősséget vállal, akkor úgy OK. (fizeti a trélert hazafelé, fizeti a motorfelújítást, stb., ha nem jönne be a 10k km-es jóslat)
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
válasz rob210 #15328 üzenetére
Na, mostanság mindenkinek vízhőfok problémája van???
Ma megvettem az enyémhez a termosztátot, holnap reggel kell vinnem.
Lenne külön csak maga a "szelep" vagy kompletten házzal együtt, természetesen az utóbbi 3x-os áron. Természetesen, az enyémben nem cserélhető külön, így kompletten kellett megvenni.
De, már hozzászoktam....
Bármit keresek az autómhoz, ha van 2-3 alkatrész különböző áron, apró módosításokkal, akkor az enyémbe mindig, minden esetben a legdrágább alkatrész kell.Na, de kíváncsi leszek, hogy így majd mennyire lesz más.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Srácok, ez az ELM327 ODB2-es csatis csoda kütyü, megane1-nél használható?? (ph2)
Illetve hol lehet benne a diag csatlakozó??? (olvastam valahol, hogy a vezető oldalon a biztosítékok környékén talán)“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
válasz rob210 #15380 üzenetére
Köszi, barátomnak az van 1.4 16v, 2001 vagy 2002-es...na majd holnap meglessük, hogy mit mutat.
nekem meg közben lett új termosztátom, este, ha megyek dolgozni, hát kíváncsi leszek...
Érdekesség: amikor vettem az autót, nálam a hosszbordás szíj cseréje kimaradt....meg valahogy nem is volt eszembe, meg ugye nagyon sok jelentősége sincs, ha elszakad, így nem is nagyon foglalkoztam vele.
Viszont vettem egy szíjat, ha már szerelőnél van, akkor cseréljék ki azt is.Nos a szíj, ami rajta volt, egy eredeti, gyári renault szíj, kissé repedezett a felülete, nem nézett ki vészesen, viszont azt tippelték a szervizben, hogy ez még a gyári szíj. Létezhet ez?? (317.086km)
mod.: fateromék megane1-ében 10 éves korában, 120k km körül volt vezérlés cserélve először, na abba a vezérműszíj úgy nézett ki, hogy gyóóóóóóó, életveszélyes kategória.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Srácok, aki dci-t nézett már diaggal, alapjáraton mennyi a normál befecskendezési nyomás.
Valamelyik fórumon 230bar körüli értéket láttam, ez nálam 200bar, viszont elég stabilnak mondható.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
válasz Reaper04 #15423 üzenetére
Hát ez remek...nekem első hideg indításnál megvan a 230bar, viszont utána 200bar-ra áll be.
Csak az a jó, hogy itt Miskolcon senki olyat nem tudok, aki picit is komolyabban foglalkozna dci-kkel.
Na, majd keresgélek, egyelőre így marad.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
(#15445) tresh: No, róluk nem is tudtam, majd először utána kérdezek, hogy mennyire megbízhatóak.
(#15446) FerNandor: aha, köszi, lehet írok neki egy privit a tényekkel, aztán majd mondd rá valamit. Ő pesti ugye???
Nekem simán, csak az aktuálisat írja. Nyilván ingadozik valamennyit, kb. 197-200bar között, tehát én is így gondoltam, hogy ez elhanyagolható.(#15448) Reaper04: most olvastam megane fórumon (imre_DCI a felhasználótól, ő a renaultclubos, DCI lenne???), hogy neki is rossz volt az alapjárati nyomás, így felütötte 260bar-ra és e miatt megvolt a 230 bar, azóta minden happy.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
válasz eTrade #15510 üzenetére
Igen, ezt már feldobtam egyszer én is, el is kezdtem gyűjteni, aztán megállt a projekt.
Pedig jó ötletnek tartom.Ha gondoljátok, jöhet mindenkitől privibe, a következő formába és megszerkesztem:
nick
tipus, évjárat
kép[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Srácok, IDÁIG jutottam, ha valakit lehagytam, illetve valakinél valamit hiányosan, nem megfelelően írtam, akkor jöhet PM-ben.
A képeket jó lenne, ha mindenki úgy csinálná, hogy ide feltölti PH-ra és elküldi nekem PM-ben a thumb+ eredeti kép linkjét, így simán beszúrható lesz.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Nos megszületett, nyilván képek olyanok vannak, amiket találtam, ha valakié nem jó, akkor küldjön másikat, illetve 1-2 embernél hiányosak az adatok is, az is jöhet.
Illetve ha valaki lemaradt az is szóljon, vagy ha valaki nem is szeretne bele kerülni, akkor az is.
Egyelőre a blogon ott hagyom, aztán ha kikerekedik, akkor egy moderátorral berakatom az 1.-be.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Módosítások megtörténtek.
Egyébként arra gondoltam, hogy lehet egyszerűbb lenne valami összevágott képet egy linkkel berakni az 1-be, és akkor így folyamatosan lehetne frissítgetni a képeket, írkálni hozzá a tagokat, nem kellene mindig moderátorért rohangálni
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
válasz Reaper04 #15552 üzenetére
Nem, most ahogy van a logouton, otthagyom (illetve még most finomítgatok rajta) és azt berakni az 1-be, mármint a logoutos oldal linkjét. Szerkesztgetni, szekesztgetem én, nekem megfelel.
Sőt logouton, akár mehetne több kép is, tehát több a lehetőség, mint az 1-be beilleszteni kompletten és minden apróságért moderátorokat zaklatni.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Nos srácok, akkor EZT gondoltam berakatni az 1. hsz.-ba.
Ha még valamit fontosnak tartotok, akkor szóljatok, azt beleírom, addig nem rakatom be.A logouton pedig vélhetően javítottam minden hibát.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
válasz FerNandor #15571 üzenetére
Az, annyi, amit írtam fentebb: stabil 200bar
DCI kollégát majd valamikor felkeresem, ha fogok pesten járni, illetve majd addig még egyeztetek vele, hogy mit/merre/mennyiért, így az elmondottak alapján.
Más:
------------------------------------Hasznos oldalak:
Megane klub fórum (index)
Megane klub fórum (műszaki, technikai fórum)
-------------------------------------------
No egyelőre így fest, ha kell még bele valami, írjatok. (tartalmilag, formailag, bárhogy, ha valami nem jó, szóljatok, amíg nem felel meg mindenkinek, addig nem rakatom be)
(#15567) AMD Power: azon gondolkozom, hogy ha többieknek OK, akkor téged is beleraknálak autóstul, mint tiszteletbeli tag!
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
válasz FerNandor #15588 üzenetére
Ezzel az odb2-es ELM kütyüvel néztem én is. A 200 bar stabilnak mondható, mondjuk 2bar +/-.
Egyébként alapjáraton eléggé ráz, itt a kéttömegű volt a tipp, de lehetséges, hogy ez az "alacsonyabb" nyomás okozza, mert utánaolvasva, ez is ilyen tüneteket produkál.Természetesen én sem akarok hozzányúlni, ha nem kell, először csak rákérdezni/ránézetni szeretnék egy szakemberrel.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
-
Valójában is kb ennyi, talán 3.9-4 körül. Nagyjábol jól szokott mutatni, telitank--> ürestank méréseknél is a FC-el kb. azonos jön ki, max pár deci az eltérés.
( #15610 ) MMA87: én erről nem tudok nyilatkozni, mert a tükör állítót, 3éve, egyszer használtam, amikor megvettem az autót. :-)
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Annó, ez volt az, amit neten összeszedtem az 1.5dci motorokról:
(lóerő és a hozzá tartozó módosítások)
65: turbo
80: + erősített blokk + cooler
82: + változógeo. turbó + plusz töltőnyomás
86: + ???
100: + olajsugárral hűtött galériás dugattyú + olajhűtő + módosított befecskendezés és szivattyú(1600bar) + módosított EGR + módosított intercooler + 1.2bar töltőnyomás
106: + 6gangos váltó + ???(szerintem csak ECU)??? + 1.5bar körüli töltőnyomás
110: + ???(talán módosított hajtókar+dugattyúk)???Tehát, a kihegyezéshez, komoly technikai (hardveres) változások is tartoznak.
Egyébként én 2.0dci-t vennék, ha most vennék ilyen megane-t.
(#15618) laszlo168: javítva
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
-
-
válasz FRENK1988 #15737 üzenetére
Ennyi pénzért???? Háát nekem az ára miatt nem tetszik ez a megoldás....
Egyébként van gyárilag is ilyen kütyü renault fejekhez, de az csak az update list-es fejekhez jó.Viszont, ha neked update listes, akkor ingyen működésbe hozható az aux bemenet
(egy képet küldhetnél az autódról, az első hozzászólásba )
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Igen sajnos a tuner listesnél nem megoldható...egyébként vaterán/racingbazáron szoktak lenni 10k körül update list-es gyári CD-s fejek...
Én is csak ezért nem cserélem le a gyári fejet, mert mindenképp kell a kormányon a távja.
Ja látom, akkor elvileg ez a cucc jó a tuner listeshez is, mondjuk ez annyiból szerencsésebb, hogy a beledugott memkártyát vagy pendriveot is tudod vezérelni/számot léptetni, stb....
Ha 10k magasságában megállna az ára, akkor egyébként szó nélkül vennék egy ilyet én is.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Én értem, amit írsz.
Fateromnak 1.6 16v (107) M1 kombi van, és nekem az is viccnek tűnik az enyém után 1.5dci (106).
Pedig megy az a gép is nagyon, csak valahogy a dci mégis autózhatóbb.(a gépedről egy jobb képet küldhetnél, hogy berakjam az 1-be)
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
-
válasz FRENK1988 #15865 üzenetére
Óóóó, hát ez nagyon kéne....szép és szép állapotban is van.
Színes középső kijelző, meg gyári navi, bőrkormány+váltógomb, xenon, esp, tempomat....ha még panorámatető is lenne, akkor meg aztán , nah, nem is álmodozom inkább.
(#15868) MMA87: csak az első alkalom nehézkes, én elsőre egy jó félórát sz@rakodtam.
Most kb fél-1perc (leszedem a kupakokat, lehúzom a kábelt, kiveszem az izzót, berakom az újat, viisza a kábe + a kupakok) a teljes művelet.Egy a jó benne, hogy teljesen mindegy világos, vagy sötét van-e, mert úgyse látod, tehát érzésből megy a dolog.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
-
-
-
válasz keroatis #15938 üzenetére
Ha a benti, akkor nagy eséllyel a "fűtőmotor ellenállás", vagy "előtét ellenállás"-nak hívják, az szokta magát megadni. (nevezhetjük típushibának is a te szériádnál)
Ilyesmi: [link]Hangja egyébként nem volt, nem zörgött, kerregett??? (mert az is lehet, hogy esetleg valami belső szigetelés darab pergett bele és megszorult --> nálam ez volt).
Cserélni az ellenállást te is tudod, mert lecsatlakoztató, viszont ez a fűtőmotoron van rajta.
Ami a rossz hír, hogy ki kell hozzá venni a ventit, ami nem egyszerű mutatvány, de megoldható otthon is. (ilyen időben, csak garázsban)
A szakembereket nem erőltetném, én megkerestem kettőt is, mind2 olyan összegeket mondott a szerelésre, hogy majdnem összeestem, ki akarták hozzá szedni az egész műszerfalat, pedig nem kell. Így magamnak megcsináltam egy jó félnapos móka volt.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
válasz keroatis #15948 üzenetére
Bentről, a vezető oldalról bontható.
Ki kell szedni a fék és a gázpedálokat, majd a középső box oldalán az összes műanyagborítást. A kárpitot valahova félrehajtogatni, majd kiszedni az utastér merevítőt (ez elég jó kis művelet), ezután férni hozzá a komplett fűtőmotorhoz, ventilátorostul.
Amit majd szintén elég nehéz kiszedni, mert nagyon kevés hely van és a tetején van ez az ellenállás, ami megszokta magát adni. Gondolom multiméterrel ellenőrizhető.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
válasz keroatis #15950 üzenetére
Igen inkább időben több, főleg, hogy rossz helyen van sok csavarnak a hozzáférhetősége, meg úgy az egész sz@r helyen van, így elég nehézkes/lassú a kivitelezés.
Én pl háton fekve, a derekam pont a küszöbön, lábam kint --> na így csináltam, aztán órákat ilyen pozícióban eltölteni elég kemény...20 percenként meg kellett állnom.
ITT van pár kép, sajnos nem, fotóztam végig az egész műveletet...
Illetve igen, mindenképp jó időben vagy garázsban érdemes nekikezdeni. (esetleg ha nincs garázsra lehetőség, akkor valami nagyobb multinak a mélygarázsa??? nálunk pl. az egyikben 150ft/óra és van olyan része, ahol senki vagy kevesen állnak, ott simán bevállalnék egy ilyet.)
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
(#15963) meroly: szerintem teljesen normális, télen nekem is inkább 6 körül eszik, nyáron pedig ez egy literrel kevesebb. (vegyes használat).
(#15967) keroatis: ez viszont rengetegnek tűnik..
(#15977) keroatis: akkor is sok, ha folyamatosan 130-140 körül járnál vele, akkor OK lenne, de így sok. (bár a tiéd a 86 lovas, akkor éppen lehetséges)
Már többször említettem, hogy a céges dci-k közül volt, ami 106 és volt ami 86 lovas. A 86-osok nem is mennek (nekem halálfélelmem volt bennük pl. előzés közben), viszont úgy a nagy átlagban többet ettek, mint a 106 lovasok.
(#15980) keroatis: a wolksvagenek dízeljei valóban jók fogyasztás és tartósság szempontjából is, viszont az az astra történet picit (nagyon) sántít. Egyébként ha már TD, meg fogyasztás jó teljesítménnyel, akkor bizony a renault dci motorjai is nagyon ott vannak a szeren.
Illetve nálad ez a sok csúcs csere, meg turbó probléma, valami intő jel, ott valami nagyon nincsen rendben. Mennyi km van az autóban?
“The Night is Dark and Full of Terrors”
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- iPad topik
- E-roller topik
- Xiaomi Redmi Note 4 - B20
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Mini PC
- Politika
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Autóápolás, karbantartás, fényezés
- 2 nm-en készülhet az Exynos 2600
- További aktív témák...
- Eladó Ford Mondeo 2.0 TDCi Trend
- UPPSPEL Gamer állítható magasságú számítógépasztal, fekete, 180x80 cm
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen