-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
-
-
-
-
Hát, ha tankolásokkal együtt kiszámolnám a szereléseket, nekem a 3 év alatt, már megvan az autó ára...
De felesleges ezen agyalni, nem is számolgatok, nem is irogatom sehova. Az üzemanyagot, főleg felesleges ide számolni.
Az autózás ilyen, ezzel jár.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
Egy nagyobb diesel szintén pályára való és enni sem fog, illetve jóval kevesebbet, mint egy hasonló benzines.
A kis dieselek valóban nem pályára valók, ott már "sokat" esznek, és könnyebben kinyírhatóak --> folyamatos magas fordulat. (meg ugye a nemtörődömség)
Bár érdekes, mert az enyém az első 220-240k km-ét, pályán, országúton tette meg.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
válasz FerNandor #17520 üzenetére
Nekem pályázásra nem jön be, nem szeretem ott használni. (pedig holnap is Miskolc-BP.-Miskolc lesz...)
Persze, 6gang sokat számít, bár simán csinálhatták volna jóval hosszabra. Jártam az 5gangos 86 lovas dci-vel is pestre, az már kegyetlen.[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Néha jól adja a mobilnet, csak úgy szórja a hozzászólásokat.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
válasz SocketA #17556 üzenetére
A traffitól amúgy sem, mert olyan 90-120 között jöttem. Nagyon gáz volt a pálya --> hó, latyak, nulla látótáv.
Viszont az igazi "bajnokok" lámpa nélkül tolják, és hiába villogsz, dudálsz, integetsz, hogy valami nem jó, nem is reagálnak....pedig tényleg alig látszottak ebben az időben.
Meg itt pesten látok még 1-2 harcost, csak az első szélvédőről van letúrva a hó, a tükrök, lámpák, oldalsó és hátsó ablakok befagyva, rajtuk egy méter hóval, igazi barmok.
(#17557) MMA87: tudom, pestre beérve megálltam, lepucoltam. De pályán nem igazán életszerű kilóméterenként megállni és az elejét takarítani. Talán, ha ügyesen lepucolnák a pályát, akkor nem képződne ilyen "orrvért".
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
válasz SocketA #17593 üzenetére
Akkor már ne sz@rozz:
18-as, gumival 100K - és szerintem elég mutatós (nekem nagyon bejön)
(uhh, most lenne ennyi pénzem, erre még lehet én is rámennék... )vagy:
16-os egzotikum, gumi nélkül 110-ért - ez durván néz ki, de az ára is durva
Gyári 17-es renyó, gumival 130 - ez is elég jól mutat, bár lehetne olcsóbb
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
válasz SocketA #17622 üzenetére
9k-ért vettem (bár akciós volt) németből, új FK rugószettet az FK webshopból, egyik barátom pedig hazahozta. Egyébként valami 16-20k körül adják, de nagyon sokszor akcióznak. (bár most az euró miatt, lehet több).
Szintén ott 60k körül néha kifogható komplett sportfutómű is (rugók+gátlók).
Ja és nekem eléggé nehézkes volt a keresgélés, mert kombira kevesebb cucc van.3.5 vagy 4cm-es, de már sajnálom, a 6-ost kellett volna megvenni....
Bár most télen párszor toltam a havat“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
M2-nél, eddig azt hittük, hogy a tompított izzó csere macera, pedig az semmi...szimpla helyzetjelzőcserét eszközöltem nemrég, egy röpke félóra alatt, és még nem is lett teljes a siker...
A jobbossal nem sok gond van, ki kell szedni az ablakmosó betöltő csövét, majd le a gumikupak a lámpáról és viszonylag könnyen cserélhető.
Viszont a bal oldalon...pfff. Talán akkor lenne hozzáférhető, ha kiszedném az akkut + a levegő csövet, de azzal is elbíbelődnék egy ideig.
Így viszont nem hozzá férhető és nem is látom, hogy mit csinálok....végül sikerült kicserélni, viszont a gumi kupakot lehetetlen visszarakni normálisan, így csak nagyjából van a helyén. Egyébként ezen az oldalon már alapból, csak így félig-meddig volt fenn a kupak.Viszont mind e közben elgondolkodtam, hogy az index izzó vajon hogyan cserélhető. Szerintem sehogy, vagy csak valami nagyon eszement módon.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
válasz SocketA #17652 üzenetére
A tompítottal nekem sincs gondom, az első alkalom volt hosszadalmas. Most már nekem is pár perc, már megvan a megfelelő technika, bár itt is a balos picit rosszabb, ott kevesebb a hely.
Múltkor valamelyik multi mélygarázsában cseréltem, az emberek meg akik arra jártak, csak pislogtak, hogy miért guggolok az autó mellett úgy, hogy könyékig bent a kezem az orrába.Nekem, mint írtam csak a 4 rugó van cserélve, tehát a gátlók gyáriak. Valamivel keményebb lett, de nem számottevő, a keménységen igazából egy gátlócsere változtatna.
Igen a hátulján jobban észrevenni:
De, egyébként egyenesen áll az autó:
Illetve látszik az az elején is:
Egyébként a kedvencem az egyik barátom gépe, -6cm -el:
Tehát a lényeg, ez a 3.5-4cm még bőven belefér kategória és inkább csak esztétikai tulajdonsága van, bár javít az autó stabilitásán is érezhetően, kényelmi negatívuma, szerintem még sincs. És ekkora ültetéshez, még maradhatnak a gyári gátlók.
-6 -nál már erősen megy a komfort rovására is, viszont úgy fekszik az úton, hogy besz@rás. És itt már ajánlott a gátlókat is cserélni, mert ekkora ültetésnél a gyáriak már nem tudnak normálisan dolgozni.
És akkor ebből következik a legtutibb, de a legköltségesebb kombó is, venni egy rugó+gátlószettet, minta mit fentebb is említettem. Ezek ugye egymáshoz vannak hangolva, bár ez már jóval keményebb a gyárinál, viszont atomstabil....valamit valamiért.
Nekem legközelebb, ha lesz rá lehetőségem akkor egy -6 -os komplett futóművet szeretnék alá.MOD.: jelenleg EZ van nekem, bár most sz@r áron adják.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
válasz SocketA #17656 üzenetére
205/55 R16 a váltó és egyben a gyári mérete.
Barátomén, asszem 205/45 r16 van, a fényezése az tök gyári grafit metál.(#17655) tresh: 1.4 16v
Megane 1 ültetésnél egy probléma van: az OK, hogy megveszed előre a -6 -os vagy -4 -es ültetőrugót, viszont hátul nem sok lehetőség van. A torziós rudat kell csavargatni, asszem ez két fordulat vagy csavarás, ami neki van. Tehát hátul nem nagyon van hangolási lehetőség, csak ahogy adja magát. Egyébként kb egy csavarintás ~3cm és a kettő pedig ~6cm.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
válasz SocketA #17827 üzenetére
Hogy most lemerült az akku, az tuti. Hogy ez mitől van, ahogyan írta rob, így látatlanban nem állapítható meg.
Az ablaktörlő nem tudja lemeríteni, hiába volt bekapcsolva.Viszont akár lehet generátor probléma is --> nem tölt vissza és e miatt merül le az akku.
Tehát méregetni kell.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
-
-
-
Na, igen ph2 m2 lámpa xenon vs halogén, kocc ugyan az.
Én is kíváncsi lennék, hogy élőben, mi köztük a különbség, mert erősen gondolkodom xenonon, de nem akarok közel 100k-ért lámpát venni.
Esetleg a rajtuk lévő (beleütött) szám, minősítés lenne más?
Ha valakinek van gyári xenonos m2 ph2, rakhatna képet a lámpáról, meg a tetején lévő kódsorról.Ilyen vetítőlencsés lámpát halogén izzóval használni szörnyű. Bármilyen hiper izzót rakok bele, sz@rul világít, sötét+eső (nedves aszfalt) kombóban meg szó szerint semmit sem látni.
( #17965 ) FRENK1988: hasonlóak, sőt
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
Srácok, de jó nektek gyári xenonos.
Lenne 2 kérésem, amelyikőtök megcsinálná nekem.
1, A lámpa tetejéről kellene egy kép, vagy az ott lévő összes felirat --> minősítések, stb. vannak ott (majd holnap lefényképezem, hogy mire gondolok)
2, egy jó minőségű kép a gyári lámpamosóról (akár több kép is), mert ha gyárit nem is találok, szeretnék a gyárival közel megegyezőt találni.xenon-ból a 4300K-sra gondoltam, azok szoktak lenni a gyáriak általában.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
válasz Reaper04 #18036 üzenetére
Nagyon köszi.
Közben meglestem én is, így semmi olyat nem látok rajta, ami arra utalna, hogy ebbe ne lehetne xenont rakni.
Majd még egyszer egy ph2-es gyári xenonos lámpát néznék meg élőben. Bár netes képek alapján, semmi különbség nincs.A fenti az enyém, a lenti a tiéd...
(#18039) just: köszi neked is, tehát akkor amit linkeltél a szerint, ott van ebben is a trafó helye, magyarán tényleg nincs különbség a halogén és a xenon lámpa között ph2 m2 esetén.
Már csak találnom kellene olyan bontót, ahol megtudom venni a gyári lámpamosó fejet, vagy valami boltot, ahol után gyártottat árulnak.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
Amit linkeltem neked priviben oldalt, ott vannak lökhárító alkatrészek is (rácsok, díszlecek)
Egyébként már vettél lökhárítót???
Közben megvan a különbség, hagyom is ezt az egész xenonos szarakodás...
a lámpa bevizsgálási jelölésében a HCR betűk szerepelnek, ami arra utal, hogy a tompított és távfényt is halogén fényforrás szolgáltatja. Vagyis erre van méretezve. Ha xenonra (gázkisüléses) lenne, akkor DCR betűjele lenne.
És még egy gond. A xenon fényforrások a sugárzás egy részét UV-sugarak formájában szolgáltatják, ez az arány 14 %. A halogénre méretezett lámpák műanyag buráit nem látják el UV-védelemmel, ezért beszürkülnek, elöregszenek.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
Á, de ez tényleg lutri...nekem bele ment 3 év alatt, több mint 60k km, és igazából kopó-fogyó alkatrészeken kívül, talán a generátort és a termosztátot tudnám pluszban felhozni...
Viszont én is rátoltam vagy 400K-t, de ebben ott a vezérlés, a 10-12k km-enkénti olaj+szűrő cserék, első és hátsó fék kompletten, kerékcsapágyak, toronycsapágyak, motortartó bakok, első szilentek, talpasok....akár ide vehetem a műszaki vizsgákat, stb. ....de teljesen felesleges. Meg nem beszélve a saját baromságaimat; hűtőrács, rugó, fólia, légterelő, stb. ...
Sokan az új autóval jönnek --> nyilván kevesebb lesz a probléma KEZDETBEN, de pár év eltelte után, szintén jöhet egy komplett fék csere, vezérlés csere, máris nyaldossuk a 200K-t.
Ja, igen, meg az 1-2 éves autók (természetesen vannak kivételek): Megveszi XY, talán az olajcserékre van lóvé és talán meg is történnek, 2 év alatt belerak 200k km-ert, közben sz@rik az egész autóba, majd tekertet rajta 100-120k km-ert vissza, eladja. YZ megveszi, és szidja, hogy mekkora fosz@r autó, mert minden sz@rik be rajta, meg ezt is meg azt is cserélni kell, stb.....nagyon sok ilyen van.Tehát előbb-utóbb mindegyik pénztemető, én mondjuk ezért nem is számolgatom, hogy mennyi ment rá eddig, mert felesleges.
Egyébként 1-2 apróságot kivéve, nekem igazán nem volt még bajom az enyémmel.
mod.: ja ma néztem, hogy nekem is nedves a csomagtartó alja.
mod2.: ja meg nem működik a tükörfűtésem[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
válasz FerNandor #18170 üzenetére
Hogy őszinte legyek, nem igazán foglalkoztat a dolog. Régebben, mintha valamilyen fórumon (lehet külföldin) olvastam volna erre megoldást. Egyébként ha jobb idő lesz, lehet lekapom a lököst és alánézek. Vonóhorgom nincs.
( #18172 ) tresh: nem is sok...4évesen 220k km.
én 3éves 2hónaposan vettem 260k km-el.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Nálunk 7K-ért csinálják, ha első+hátsót is kell állítani. (már vagy 2 éve ennyi)
Nem kell gumicserénél egyébként. --> én nem szoktam.mod.: Ha érzem, hogy baj van a futóművel, húz/ráz/stb., akkor szoktam elvinni, egyébként évente 1x meglátogatok egy futóművest és szokott is utána állítani.
(#18182) MMA87: lambda hibát egy sima ELM327 BT eszköz is kimutat, tudod, amit androidos telóval lehet összekapcsolni. [link]
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
A ventilátorral, nehogy úgy járj, mint én.
Nekem is először ilyen apró kerregő, cincogó hang volt, aztán egyre erősebb és egyre masszívabb, majd egy puffanás és megállt a venti.
Egy szigetelés darab valahonnan elszabadult és beleállt a ventilátorba. Egy majdnem egész napos móka volt kiapplikálni és visszarakni....Pár, ami pozitív, hogy otthon elvégezhető, pár szerszámmal, akár hozzáértés nélkül is.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
No, itt az előző témákhoz hozzászólva,
kerékőr: pontosan arra jó, mint az autóba egy riasztó, vagy váltózár, ilyesmi. Ha van, akkor szűkül azoknak a köre, akik hozzányúlnak, elviszik.gumi: ez megint érdekes, hogy mi éri meg...akár egy 70 lovas 1.4-re is megéri a prémium gumi is az árát és szerintem fordítva is igaz, tehát a160lovas bmw-re is rakható belépő/közép kategóriás.
Kínai gumik - az alut, amikor vettem, EZ volt rajta.
- hangos
- szárazon jól tapad
- nedves, vizes úton viszont életveszély (odafigyelve azért használható)“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
válasz SocketA #18291 üzenetére
Ezt a fordulatszám mérő dolgot már kitárgyaltuk, ez ilyen.
Felszereltségen belül van némi mozgástér, bár valóban fura 1-2 dolog.
Illetve a hirdetésnél a listát szerintem, csak simán végig ikszelte, mert egy csomó baromság van közte.6 hangszórós az enyém is gyárilag, mert:
2 magas a műszerfalban
2 mélyközép az első ajtóban
2 pedig hátul
...marketing...
És jól írja, 1DIN, hiszen a gyári fej van benne, ami ekkora.Illetve ha 150k km-ert futott papival, akkor miért kellett a 4 csúcsot cserélni?
A fogyasztási adatok, meg...nem is mondok semmit.Az egész hirdetés nekem olyan kereskedés szagú, bár nyilván megnézhető. DE alaposan körbe kell járni.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
-
-
-
Majd nemsokára megyek haza autóval, meglesem, hogy nálam mit ír ezekről. Nekem M2 van, bár diesel.
(#18460) SocketA: Menj már be egy renault szervizbe és kérdezz, rá,. hogy mennyiért csinálnak egy diagot. Ha olyanhoz viszed, akinek nincs normális eszköze hozzá, az csak pénzkidobás...Szerintem renault szervizben, egy 5-ös körül megnézik és törlik is a hibakódokat, illetve megmondják, hogy mi-miért jött, mi okozhatja.
mod.: ha pesten jársz, akkor még őt érdemes felkeresni.[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
( #18467 ) laszlo168: akkor ott nem igazán volt hozzáértés. Én Miskolcon voltam renault szervizben, itt a diagos srác értette a dolgát. Ez is azt mutatja, hogy önmagában a clip diag nem elég, kell hozzá valaki aki érti is, hogy mit csinál.
( #18468 ) MMA87: no a progiban benne van, viszont az én autómnál nem tudja olvasni, nem mutat értéket.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
válasz Laraxior #18498 üzenetére
Nekem most van 50-60K km a tárcsáimban és a betéteimben is. 50%kint-40%város, a betéteim jók, a tárcsáknál, még vállról nem beszélhetünk, de már valami elkezdődött....
Elől sima mezei brembo, hátul bosch tárcsa, betétet meg nem mondom, talán szintén mezei ferodo.
Egyébként, ahogy rob is írta, itt millió tényező van:
tárcsa, betét típusa, keménysége
a használat módja - nem csak a város vs. pályára gondolok, hanem pl., hogy mennyit fékezel (én viszonylag keveset, általában motorfék)[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
válasz Dareios 86 #18510 üzenetére
Biztosan az izzítás lámpája gyullad ki?
Nem valami service lámpa (stop, villáskulcs, ilyesmi)?A füst, nagyobb fordulaton hiba és az alapjárati rángatás elég egyértelműen porlasztási hibára utal. Gyanús, hogy csúcs vagy nagynyomású szivattyú probléma.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
No, végre te is belátod, hogy ezek amiket megcsinálsz/megcsináltatsz rajta, azt magadnak csinálod.
Illetve ezek akármilyen márkánál előforduló dolgok, nincs ezzel baj, sőt alkatrész árakban sem vészes a renault.
Sőt, amikről mostanában sokan írtak, hogy ezt+azt kellett cserélni, általában kopó-fogyó alkatrészek --> ahogy többször le lett írva a használt autó, az ilyen.Amik pluszban vannak idegesítő apróságok a renault-nál, azokra meg továbbra is fenntartom, hogy 90%-uk fillérekből, otthon orvosolható. (és nyilván más márkáknál is előfordulhatnak ilyenek)
Én is lapátolom bele a pénzt (pedig páran azt mondták a környezetemben, hogy ilyen futás mellett nem érdemes rákölteni, inkább adjam el), mert nincs lehetőségem másikat venni (mx. rosszabbat), illetve nekem tökéletesen megfelel.
Illetve amire majd egyszer lecserélném (mostanában nagyon bejönnek) az egy SuperB, esetleg Octavia.
mod.: most, hogy itt a jó idő, az utolsó ~400km-em átlaga 4.3l/100km (60%országút - 40%város - napi használatban).
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Valószínűleg diesel lesz majd a következő is, bár ez még nagyon távoli dolog. Nekem bejönnek az újabb octavia-k is, méretre, kinézetre, mindenhogy. Régebbit nem vennék, azok nekem sem jönnek be.
Na nekem az az egy, amit soha nem vennék ford 2.0tdci --> amikor a megane-t vettem, akkor ez volt a másik jelölt (2004-es körüli 2.0 tdci mondeókat nézegettem, hasonló árban lett volna, mint a 2006/2007 körüli 1.5dci megane2-k, de tényleg senki nem javasolta meg a megane-t tudtam jó áron megvenni), nem találkoztam olyan emberrel/baráttal/szerelővel, aki ne akart volna lebeszélni róla.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
Új hozzászólás Aktív témák
- Eredeti játékok OFF topik
- Gaming notebook topik
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- 2 nm-en készülhet az Exynos 2600
- Nokia 3210 - felélni az örökséget
- DOOM: The Dark Ages címmel jön a sorozat új része?
- Jobb zoom, egyszerűbb kijelző - megérkezett a Sony Xperia 1 VI
- Vallás
- Autós topik
- További aktív témák...
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK BOTI ÁR FELÉÉRT!
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- ELADÓ GÉREX gyártmányú akkus fúró, csavarozó
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen