-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
mycso
Topikgazda
válasz Laraxior #19592 üzenetére
Általánosságban úgy fest, hogy van a xenonosoknál is van magasság állító motor, csak a halogénesekkel ellentétben, itt nem kézi állító kapcsoló van hozzá, hanem a xenon esetében automatikusan végzi egy elektronikai egység a szintezést.
Általában 2 egységet tartalmaz, az egyik a hátsó tengelyen(környékén), a másik valahol elől helyezkedik el, és ezek vezérlik a lámpa magasságállító motorját, hogy mindig a megfelelő magasságban világítsanak.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
Mondhatni, én jól körüljártam már ezt a dolgot, mert mindenképp xenont akartam az autómba, de csak is hivatalos módon.
Tehát kell a tengelyre az érzékelő, az ehhez való szintező motor és a lámpamosó (nálad ez adott is), én már itt nehézségekbe ütköztem. És akkor ezek után még kell egy olyan lámpatest is, ami xenonra van kitalálva (sorozatszám + foglalat típus + az állítómotor helye - stimmeljen).
Tehát elég nehézkes legális xenont építeni utólagosan. illetve nem nehézkes, csak ezek amiket leírtam, bőven 100k -n felül lennének, annyit meg nem ér az egész.
Ja a lényeg, neked igazából egy gyári xenonos PH2 lámpa kellene, hiszen a többi motyód adott, mert gyári xenonos az autód. Viszont itt felmerül még 1 kérdés, hogy vajon a PH1 és a PH2 csatlakozói (lámpa, állítómotor) azonosak-e???
(#19625) FerNandor: Ha látnád, hogy itt nálunk Miskolc és környékén milyen utak vannak....
Kegyetlen, igazából járhatnék minden héten futóműveshez, hiába óvatosan próbálok vezetni, meg már nagyjából ismerem a kátyúkat, de hát a kátyúk csak szaporodnak. Ja és igen az a fő probléma, hogy ezek már ilyen "monster kátyúk", amibe egy fél autó belefér.[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
-
mycso
Topikgazda
Régebben már beírtam, én kb. idáig jutottam az 1.5 dci-k tekintetében. (bár mostanában nagyon nem is nézegettem utána):
LE/cuccok
65: turbo
80: + erősített blokk + cooler
82: + változógeo. turbó + plusz töltőnyomás
86: + ???
100: + olajsugárral hűtött galériás dugattyú + olajhűtő + módosított befecskendezés és szivattyú(1600bar) + módosított EGR + módosított intercooler + 1.2bar töltőnyomás
106: + 6gangos váltó + ???(szerintem csak ECU)??? + 1.5bar körüli töltőnyomás
110: + ???(talán módosított hajtókar+dugattyúk)???“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
(#19699) zenke: Nem tudom, majd megnézem, de szerintem 3000 körül/alatt.
(#19700) tresh: M3 és a qashqai -ban van ez.
Volt egy csepp ráérő időm:
Kellesz keresnem egy jó fényezőt, aztán lerugdosom az ajtókról + lökhárítókról a műanyag betéteket, aztán szintbehúzva le kellene fényezni színre....nagyon sokat dobna rajta.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz zsizsef #19740 üzenetére
Hali, ha a csomagtartó ajtó tetején lévő műanyagra gondolsz, az nekem is mozog-zörög, csak a lélek tartja, meg ahogy renaultos fórumokon olvastam, mindenkinek ilyen. És nem is lehet javítani, csak cserélni.
Várjuk a részleteket, hogy mi ez és miért, mert akkor viszem én is a renaultba, hogy cseréljék ki.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz FerNandor #19794 üzenetére
Ezzel én is így vagyok, hogy nem érdekelnek ezek az általánosításos baromságok (hogy csak bizonyos futás felett szabad dízelt venni). Ha választanom kellene dci és bármilyen szívó benzin között, egyértelműen a dci-t választanám. Természetesen a függetlenül a tervezett futástól.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
DTI-ből is van többféle: 100le körüli és valami 70-80le körüli. tehát lehet valóban rosszabb, mint a benzines.
Hát ha a benzinesétől jobban lógott a váltó, akkor azt már el sem tudom képzelni, hogy milyen lehetett
Nekem a 106lovas 1.5dci, jobban megy, mint apám 107 lovas 1.6 16v-je. Legalább is, érzésre mindenképp.
Hát egy 130-150 ló körüli 1.9 -2.0 dci-be bele raknám a seggem, semmi jobb nem kellene tőle.Ja, egyébként ha felszereltségben is rosszabb volt, akkor egyértelműen hagyni kell, az meg, hogy 2 évvel fiatalabb semmit nem jelent.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
Na pont ez az, amivel én nem értek egyet.
Ha kell egy autó, akkor az az autó (nyilván a kerethez/lehetőséghez képest) olyan legyen, mint amilyet szeretnék.
Az autót is tekinthetjük magán felhasználásra extra cikknek, vagy ilyesminek, tehát nehogy már ilyet számolgassak, hogy majd milyen szerviz miatt hogy éri meg (nyilván értelmes keretek/határok között) ha már egyszer lehet saját autóm, az olyan legyen, ami a lehetőségekhez képest, maximálisan kielégíti az igényeimet.Én ezt így látom. Persze nem minden áron, de ez a kilóméter mizéria, hogy melyik mennyi futásnál ajánlott, továbbra is egy nagy baromság. (annó az autós topikban ment 1-2 ember részéről, ez a gázosautóalegjobb, mertjajjdejó és szardízel --> hát hajrá, használja a gázos autót, de attól még baromságokat nem kell beszélni --> nyilván munkaeszköznél más lehet a helyzet, de ott sem áldoznék fel mindent a kényelem/használhatóság oltárán)
Annó felmerült ez a kombi dolog is, hogy sokak szerint:
- többet fogyaszt
- zajosabb
- nehezebben fűthető be, rosszabb a páramentesítéseEzekkel már akkoriban sem értettem egyet, mert szerintem elhanyagolható a különbség egy 5ajtóshoz képest. (valaki akkor kiszámolta, hogy 10 év alatt húdesokat spórolnék egy 5ajtóssal a kombihoz képest De hát WTF, ebbe felesleges is belemenni)
Viszont, amit az előbb említettem, hogy olyan legyen, amilyet szeretnék --> na itt jön képbe a kombi és erre írtam annó, hogy nem tudok rá negatívat csak pozitívat mondani egy 5ajtós vagy szedánhoz képest. Ha csak évente egyszer használom ki a nagy csomagteret (ami nem így van), nekem már akkor is megérte.
Számomra ugyan ez a dízel vs. szívó benzines közötti különbség.
Ha majd cserélni kell két kilóért a kettőstömegűt, valahogy benyelem és megpróbálom megoldani, nem fogok azon pörögni, hogy a benzinesnél bezzeg nincs ilyen és miért nem azt vettem.(ide egy apró sarkított hasonlat: ha van egy 2110-es nokiám és megpusztul benne a kijelző, akkor kicseréltetem 500FT-ért, ha van egy S4-esem, abba vagy 60K DE mégsem 2110-est használok )
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz rob210 #19817 üzenetére
rob, ez a Noverox cucc, hogyan is működik pontosan?? Gondolom EZ kell nekem.
Meg kell előtte tisztogatni a felületet, vagy csak ezzel lekenem, várok egy napot pl., aztán festhetek, vagy utána le kell pucolni, vagy mi a pontos menete?
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz rob210 #19828 üzenetére
OK, köszi.
Az alja van két emelési pontnál is meghorzsolva, így hirtelen ezt láttam, majd még átnézem pontosan. Aztán valami már elkezdődött rajta, egy minimális rozsda megjelent rajta.
Szeretném bejavítani, de előtte megfelelően le akarom kezelni.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
Tegnap vezetgettem egy 2009-es 1.4 (80le) octavia-t.
Már régebben írtam, hogy tetszenek ezek a dögök, végül is ez nem változott, mert most is tetszik kívülről. a belseje is szép, igényes, bár a használt anyagok már azért hagynak némi kívánnivalót, azért az összkép nem rossz.
Az ülése nekem nagyon bejön: feszes, jó oldaltartással, hátul is egész kényelmes, 4 ember jól elfér benne.
A gyári hifi nagyon jól szólEz az 1.4-es motor hagyjuk is, ezt mindegy, hogy melyik fokoztban, milyen fordulaton használom, ez nem megy. Nyilván el lehet vele gurulgatni, egyébként egész nyomatékosnak tűnt, mert alacsony fordulaton is szépen ment. Előzni viszont tilos vele. Pályán meg már azt hittem agybajt kapok a motor + kipufogó hangtól. Sőt a menetzaj is elég szép már autópálya tempónál.
Na de ez ugye az 1.4-es motor.Úgy általánosságban: a kormány (először azt hittem, hogy szervó nélküli) pontatlan, nehézkes. A futómű, bár stabil, feszesnek tűnik, 1-2 körforgóban, kanyarban kiderült, hogy nem az....
A váltója tetszik, az pontos, precíz.
Valahogy a kilátás az autóból, nekem olyan furcsa volt, nem igazán éreztem a dolgot, viszont a külső visszapillantók gigantikus méretűek és nagyon jók, minden látszik bennük.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz rob210 #20081 üzenetére
Akkor neki már bele van piszkálva a gyári rendszerbe, vagy nem tudom mert kulcs segítségével csak az az ajtó nyitható-zárható, amelyik zárjába beleraktad.
Faterom ph2 m1 rt cool feleszereltségű autójánál így van és az enyémnél is.
Mod.: esetleg alacsony felszereltségnél lenne meg ez a funkció?
Barátomé m1 ph2 RN cool asszem, majd jövő héten megnézem.[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
Teljesen elvesztettem a fonalat, ma reggel megnéztük barátom 2001-es RN cool-ját és ott is csak azt nyitja-zárja a kulcs, amibe be van dugva.
Gondolom ez is ilyen random, mint amit a múltkor beszéltünk felszereltségi szinteket, hogy nem mindenkinél ugyan azok vannak ugyan annál a felszereltségnél. És itt nem az opcionális dolgokra gondolok.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
-
mycso
Topikgazda
Fateroméké ugyan ez 2000, RT cool és nem nyitja-zárja a kulcs, csak az aktuális ajtót.
Első tulajok, már 0km-es korában sem zárta-nyitotta, tehát az övék gyárilag ilyen.(elektromos ablak elől, elektromos tükör, ködlámpa, dupla optikás fényszóró, króm hűtőrács, klíma, FC ....)
De, ha a tiéd RT, akkor nem Alizé. Vagy fordítva.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
Kemény ez, hogy egy modellen belül volt annyi féle felszereltségi lista, hogy nem is lehet követni....meg még ott is olyan eltérések a két azonos felszereltség között, hogy ilyen már nincs is.
Ez a renault-oknál igen megkeverték.
Egyébként így kellene lennie:
1, központizáras autó --> bármelyik zárból nyitható-csukható az összes ajtó
2, távirányítós központizáras, a távirányítóval nyitható-csukható minden ajtó, de kulccsal nem
Meg itt van 1-2 ilyen kevert extrém példa is.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz csibor #20513 üzenetére
Megane 1-nél nem olyan nagyon jellemző, de pl. m2-nél szinte napi rutinná válhat a vezető oldali ülés alatti motoszkálás, ott kell a kábelt-csatlakozót megigazítani.
Mostanában nálam a FC kijelzője világít nagyon halványan, de arra is megvan a gyógyír, mellette meg kell nyomkodni a keretet, ez is ilyen tipikus apróság.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz wertigo1984 #20515 üzenetére
Az kemény, akkor azt jól megtervezték, hogy rövidebbre sikerült a kábel.
Ma mászkáltam faterom 1.6 16v m1 ph2-jével, egész jónak tűnt, már régen vezettem, picit el is kalandoztam, hogy nem is lenne rossz a benzines autó.
Viszont most este, hogy átültem a sajátomba elégedetten konstatáltam: soha többé benzines.[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
Srácok, ha az autómba vennék egy kormányt (m2 ph2), akkor az én légzsákomat, mennyire lenne nehéz átszerelni abba a kormányba?
Természetesen, gyári kormányt vennék bele.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz FerNandor #20535 üzenetére
Az enyém elég kopottas már, meg találtam egy gyári bőr szettet: [link] és ezen igen erősen elgondolkodtam. (nekem sima műanyag kormányom+váltógombom van, a váltógombom az már nagyon szarul néz ki, azon látszik a sok használat)
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
mycso
Topikgazda
-
mycso
Topikgazda
válasz rob210 #20657 üzenetére
Nekem is meg kellene csinálnom 2 emelési pontom, mert le van horzsolva, csak eddig pestdn 1 helyen találtam jó árban: gondolom EZ kell nekem (ugye ez kell?), meg találtam bitumenes alvázvédőt is, valami 3500 körül lenne a 2 cucc, viszont azt írta, hogy 2000 a posta....
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz rob210 #20693 üzenetére
Nekem is így hátul az oldalában van az erőlködő, miért nem jó ott???
más:
Közben a noverox úgy fest megoldódik, mert holnap megyek pestre, remélem lesz nekik készleten.
Egyébként nincs ebből kisebb kiszerelés, mert nekem ez a 2.5 deci sok....pár apróságot kell lekennem, vagy utána meddig áll el??[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz rob210 #20699 üzenetére
Igen mondjuk nekem ott van egy beugró és oda van berakva.
Nem hangváltó, hanem jelszint átalakító, mert ugye a gyári fejen nincs jel kimenet.Hogy ma milyen hülye idő van, míg felértem pestre vagy ötször kezdett el szakadni az eső utána meg sütött ki a nap. Most pont a napos fázis van.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz kalapacsolok #20770 üzenetére
Pedig én is pont fordítva tudom, hogy 6 zsákosak nagyrészt. (sőt nem is tudom, hogy van-e kevesebb)
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
Közben nem voltam, de látom kilogikáztátok.
Igen a függöny végig van, fent hátul csak a jele van.Mindegyik m2-ben 6 lufi van, ez is hozzájárult az 5 csillaghoz: link
Mondjuk a van-ok lehet másabbak, azokat nem tudom.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz rob210 #20877 üzenetére
A nyitófülre gondoltam, most megyek dolgozni, majd holnap lefényképezem a hátulját.
Nem találok rajta semmilyen gyűrűt, igazából nem is értem, hogy hogy van ott a helyén....olyan mintha nem is lehetne magát ezt a nyitófület kiszedni.
Közben megvan, idegből szét kell pattintani, meg a rudazat 2 részből áll, azt is szét kell először feszegetni.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz rob210 #21099 üzenetére
A könyöklőre igen csak rá lehet szokni, sőt...
Múltkor, hogy mászkáltam faterom autójával ez volt az első beszállásom aznap:
ajtó kinyit, seggem rakom be, könyökölék középre (természetesen az övében nincs könyöklő), aztán arccal átestem az anyósülésre....ezt aznap még kétszer sikerült eljátszanom.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
Új hozzászólás Aktív témák
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- Politika
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Ukrajnai háború
- Előzetes élménybeszámolókon az Elden Ring: Shadow of the Erdtree
- Külpolitika
- Robot fűnyírók
- Milyen videókártyát?
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Bugok, problémák a PROHARDVER lapcsaládon
- További aktív témák...
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- noblechairs Hero fekete/piros gamer szék eladó
- Babzsákfotel
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs