-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Somatom
veterán
válasz
forceberg #79558 üzenetére
Sztem ez egy egész mást történet. A dízelmotorok hatásfoka hatalmasat fejlődött. Egy dízel zöldséges Merci (W123) normál kompressziója 27 körül volt. 20 alatt már el sem indult. Ez hőveszteséggel járt, ami ugyebár a vizet melegítette. A modern motorok sokkal kevesebb hőveszteséggel dolgoznak. Nem tudom, most hol tartunk, de a 2.0 HDI Peugeotunknak 17 -es volt a normál kompressziója. Sztem az elektromos segédfűtés a belső kört fűti, hogy a motor minél hamarabb elérje az optimális hőmérsékletet, mivel az égésből keletkező hő ehhez kevés. Zárt termosztátnál ez független a rács, vagy kartonlap által takart külső vízkörtől.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G