Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Hmura

    tag

    válasz club1 #17860 üzenetére

    Abban igazad van, hogy egy hónap alapján messzemenő következtetést
    nem szokás levonni.
    Viszont egy kis számolgatással lehet némileg előrelátni.

    2009. decemberében 40E ember érkezett új ügyfélként a Vodához.
    Ezeknek 2011 decemberében járt le a hűségideje. A decemberben
    lejáró előfizetést ÁLTALÁBAN januárban mondják fel, mert az ünnepek
    között nehezebben mozdulnak meg az emberek.

    2012. januárjában több mint 10E fővel csökkent az előfizetőszám.
    Januárban BIZTOSAN jöttek ÚJ előfizetők is a Vodához, mert ha nem
    így lenne, akkor már nagyon nagy baj lenne.
    Tehát ha az érkező újak (tételezzük fel, hogy 10E új ügyfél érkezett), ellenére
    mégis 10E-rel csökken az előfizetések száma, akkor a meglévő ügyfelek
    közül 20.000 ment el (vagy több, az az újak számától függ).

    Ha a 40E lejáró szerződésből 20E elment (vagy több), akkor az az jelenti,
    hogy a lejáró szerződések FELE távozott.
    Ez pedig elég nagy szám, főleg arányában.

    Ami még elgondolkodtató, hogy a Telenor ügyfélszám-csökkenése is
    pont most lassult, amiből fel lehet tételezni, hogy a távozók egy része
    szolgáltatót váltott (egyik pokolból mennek a másikba...).
    Sajnos a számhordozásról nehéz mostanában adatot találni (a szolgáltatók
    csak időszakosan adnak ki adatot), mert az sokkal tisztábbá tenné a képet.

Új hozzászólás Aktív témák